Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dışişleri'nde toz alarmı CHP'yi karıştıran fotoğraf 'Abdullah Öcalan öldü' iddiasına yanıt! Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2014 Cuma 14:37
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,035 kez okundu.

CHP'yi karıştıran fotoğraf30 Ekim 2014 14:17
Antalya'nın Gazipaşa CHP İlçe Teşkilatı’nın "Cumhuriyet Yemeği"nde, Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu'nun fotoğrafının geceye katılan eski genel başkan Deniz Baykal’ın konuşma yaptığı kürsüye dayalı olması, tepki çekti.
AB'ye katılım için ulusal eylem planı hazır!30 Ekim 2014 12:50
AB Bakanı ve Başmüzakereci Volkan Bozkır'dan gündeme dair önemli açıklamalar...
CHP'nin kampı yarın başlıyor30 Ekim 2014 11:51
CHP'nin üç gün sürecek Antalya kampı yarın başlayacak.
AK Parti kampa giriyor!30 Ekim 2014 11:27
AK Parti bu hafta sonu Afyonkarahisar'da kampa giriyor
İlklerin MGK'sında gündem paralel yapı30 Ekim 2014 09:46
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, bugün ilk defa Milli Güvenlik Kurulu Toplantısı'na başkanlık edecek. Saat 14.00'da Çankaya'da yapılacak olan MGK'da önemli kararlar alınması bekleniyor. Paralel yapı ile mücadele kapsamında, Kırmızı Kitap'ın yeniden gözden geçirileceği ifade ediliyor. Bir diğer gündem maddesi ise çözüm süreci ve saldırılar.
Peşmerge'nin geçişinde dikkat çeken detay!30 Ekim 2014 09:31
Peşmergenin üniformasındaki ABD bayrağı ve 'Amerikan Ordusu' yazısı dikkatlerden kaçmadı.
Aysel Tuğluk'tan darbe çağrısı!30 Ekim 2014 08:48
HDP’li vekil Aysel Tuğluk t24.com.tr’de yazdığı yazısında “süreç konusunda devletin geleceğini düşünenler ve seküler güçler hızla sorumluluk almalıdır” diyerek askere darbe mesajı yoladı.
Bakan Elvan'ın derin acısı!30 Ekim 2014 08:36
Ermenekli bir maden mühendisi olan Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan, hemşehrilerinin acısına ortak oldu.
3 ülkeden Türkiye karşıtı adım30 Ekim 2014 08:27
Kıbrıs Rum Kesimi, Mısır ve Yunanistan dışişleri bakanları, üçlü siyasi istişareler çerçevesinde Güney Kıbrıs'ta bir araya geldi.
Erdoğan'a kumpas için bakın ne yapmışlar30 Ekim 2014 08:16
Paralel yapı, bir polisin şifresini ele geçirerek veri analiz sisteminden Erdoğan'ın kişisel bilgilerini sorguladığı ortaya çıktı.
Biji Serok Obama!30 Ekim 2014 07:20
Kobani'ye karayoluyla giden peşmerge grubu, Şanlıurfa'da kendilerini bekleyen bir grup kalabalık tarafından 'Yaşasın Başkan Obama' anlamına gelen Kürtçe 'Biji Serok Obama' sloganlarıyla karşılandı
Peşmergeden önce kapıdan ÖSO girdi30 Ekim 2014 06:00
Erbil’den havayoluyla Urfa’ya gelen 150 kişilik peşmerge grubu Kobani’ye gelmeden sabah saatlerinde Özgür Suriye Ordusu (ÖSO), IŞİD’e karşı savaşmak için sınırdan geçti
Maden şirketinden ilk açıklama geldi
Necip Fazıl Ödülleri sahiplerini buluyor
Hrant Dink cinayeti davasında örgüt yargılaması yapılacak
FBI'ın hack taktiği herkesi şaşırttı
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Diş macunundaki büyük tehlike
Anıtkabir'in ziyaretçileri yarı yarıya azaldı!
Dışişleri'nde toz alarmı
AGD'den Soma'ya hatim
İsrail'in kabusu: 'Hayalet Savaşçılar'
Netanyahu: Hizbullah gücünü 15 kat arttırdı
İbrahimovic'ten şaşırtan itiraf!
10 Peşmerge Kobani'ye geçti
CHP'yi karıştıran fotoğraf
Meksika'da 43 öğrencinin yakılma emrini First Lady vermiş
Ivana Sert'in yüzündeki sivilceler dikkat çekti
2 penaltı kaçırmanın ilginç cezası
Katar'da İngiltere diplomasisi
Ibrahimoviç'ten 'Altın Top' itirafı
Cemil Çiçek: Terör Ebola gibi bulaşır!
'Abdullah Öcalan öldü' iddiasına yanıt!
Beşiktaş Fenerabahçe mesaisi sürüyor
İnternet bağlantınız öyle bir hızlanacak ki...
Yemen'de kanlı gün: 28 ölü
Trabzonspor'da 'ispiyoncu' operasyonu!
Hitler’in kitabı açık artırmada
Türkiye İspanya'yı tahtından edebilir
Kurt Seyit ve Şura dizisi bitti!
Coronaya bir kurban daha
7. Erciyes Film Festivali başladı
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı
Mihraç Ural'ın sağ kolu öldürüldü!
Fazla süt içmek öldürüyor
"Zincirbozan" hayvanlara otlak oldu