Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

8.5 milyon emekliye 2 zam müjdesi Almanlar'dan şaşırtan 3. Havalimanı övgüsü Siyonist İsrail’e dünyadan para yağıyor! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 30 Temmuz 2014 Çarşamba 11:25
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,023 kez okundu.

CHP ve MHP'yi üzecek Köşk anketi!30 Temmuz 2014 11:21
SONAR, cumhurbaşkanlığı seçimi için yaptığı son araştırmaya göre ilk turda Erdoğan yüzde 53,3, İhsanoğlu 38,4, Demirtaş ise yüzde 8,3.
Demirtaş: Neden bir Kürt Cumhurbaşkanı olmasın30 Temmuz 2014 10:06
HDP'nin Cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş Cumhurbaşklanlığı adaylığı hakkında 'Neden bir Kürt Cumhurbaşkanı olmasın?' diye konuştu.
Statta, çadırda ve halı sahada oy verecekler!30 Temmuz 2014 08:49
Randevu alan gurbetçiler, yarın Köşk seçimleri için sandık başına gidecek.
İhsanoğlu'ndan İstiklal Marşı skandalı!30 Temmuz 2014 03:29
Cumhurbaşkanı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu'nun, ziyaret ettiği Mehmet Akif Ersoy'un kabrinde, Akif'in yazdığı İstiklal Marşı'nı Çanakkale Destanı şiiri ile karıştırdığı ortaya çıktı.
Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat29 Temmuz 2014 22:49
Dışişleri Bakanı Davutoğlu, "Hamas, Filistin tarafına müzakere yetkisi verdi ve Abbas ile Meşal arasında bir güven ilişkisi var" dedi.
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!29 Temmuz 2014 21:00
Kağıthane'nin Nurtepe mahallesinde "Biz burada siyaset yaptırmayız" diyerek Selahattin Demirtaş'ın standına saldıran DHKP-C terör örgütü üyelerine, 2011 yılında Kemal Kılıçdaroğlu'nun yaptığı miting hatırlatıldı.
Din işleri devletin işi değildir29 Temmuz 2014 21:00
Cumhurbaşkanı adayı ve HDP Eş Genel Başkanı Demirtaş, "Din işleri devletin işi değildir" dedi.
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur29 Temmuz 2014 18:01
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, partisinin İstanbul'daki bayramlaşma töreninde önemli açıklamalarda bulundu.
'Dünya önümüzde ceket ilikleyecek'29 Temmuz 2014 17:35
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Orta Doğu’da ve Kafkaslarda yaşanan çatışmalara değindi.
Demirtaş'tan Uludereli ailelere ziyaret29 Temmuz 2014 16:00
HDP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş, Uludere'ye Somalı ailelerin selamını götürdü.
Başbakan Erdoğan o madalyayı geri verecek29 Temmuz 2014 14:00
Başbakan Erdoğan'ın, Türkiye'nin ABD Büyükelçisi aracılığıyla Cesaret Madalyası'nın iade edebileceğini açıkladığı ortaya çıktı.
Cumhurbaşkanı seçimine 12 gün kala son anket29 Temmuz 2014 10:07
ORC Araştırma Şirketi, 10 Ağustos 2014'te yapılacak Cumhurbaşkanlığı Seçimleri için yaptıkları anket sonuçlarını açıkladı.
Sabella görevinden ayrıldı!
Bonzai ile ilgili korkunç gerçek
Bir günde patladı!
8.5 milyon emekliye 2 zam müjdesi
Kemer takma zorunluluğu onlara da getirildi
CHP ve MHP'yi üzecek Köşk anketi!
İşler'den gurbetçilere çağrı
Siyonistlerden tüyler ürperten slogan!
Almanlar'dan şaşırtan 3. Havalimanı övgüsü
Siyonist İsrail’e dünyadan para yağıyor!
Paralel emniyetçiler siyoniste çalışmış!
Selimiye Camisi'nde müzik zulmü
Süper Lig taraftarsız başlayacak!
Nihat Ergün: Biz kısık ateşte piştik!
Sinem’in babası 4 yıllık sessizliğini bozdu
Kırmızıgül'den yeni filminde sürpriz
Ünlü futbolcunun evi yanıyordu!
G.Saray'ın transferdeki en büyük rakibi
Hablemitoğlu suikastinde derin şüphe!
Feyenoord-Beşiktaş maçı hangi kanalda?
Demirtaş: Neden bir Kürt Cumhurbaşkanı olmasın
Fenerbahçe'den flaş Meireles kararı!
Akmerkez'e dev teklif!
Prandelli'den yıldız futbolcuya şok!
3 günde 16 kişi boğularak can verdi
Yollara dikkat! Yoğunluk başladı
Aydın'da trafik kazası: 6 yaralı
Müslüman evlerine 'nefret' broşürü
Ergenekon ve paralelcilerin 'paralel özellikleri'
Paralel olmayanlara namus tuzağı!
Galatasaray'ın teklifini reddetti!
TEOG‘da tercih maratonu başlıyor
Avukatların üç aşamalı 'şeytani' planı!
Filistinli gençler: Türkiye bölgenin ağabeyi olsun
Statta, çadırda ve halı sahada oy verecekler!
Üç padişahın hayali gerçek oldu!
Soda sevenlere önemli uyarı!
Paralelcilerin taraftarı kışkırtma tezgâhı!
Paralel yapı çözülürken...
Parmak arası terlikle direniş!
Paralelcilerden kayıtlara toplu imha!
Çözüm sürecinde eve dönüş başlıyor!
Bu salatalık 1.1 milyar dolar!
İsrail yine BM'nin okulunu vurdu!
Ulaşım 10 kat daha ucuza gelecek!
Siyonist İsrail camileri de hedef aldı!
Bitmeyen statlar çileden çıkarıyor!
Galatasaray küçülüyor mu?
Galatasaraylı taraftarları heyecanlandıran isim!
Kızılay görevlisi Türkiye'ye getirildi
İsrailli şarkıcı: Masumlar katlediliyor yüreğim paramparça!
Türkiye'ye havadan para yağdı!
‘Kadir Abi‘ sıcak bakıyor: Turistlere Kartal pençesi!
Yargıdan dinleme haberlerine emsal karar
Yalçın Ayhan'ın yeni takımı belli oldu
Gazze'de yıkılan ev sayısı
İhsanoğlu'ndan İstiklal Marşı skandalı!
Tutuklanan 11 polis Metris Cezaevi'nde
İşte Hamas'ın ateşkes şartları!
Paralelcilerden 'Erdoğan cinlerle seçim kazanıyor' iddiası
Doğalgaza zam yapılacak mı?
İsrail katliama devam ediyor
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklandı
Yahudi yazar ve bilimadamı Finkelstein gözaltına alındı