Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Gezi'den sonra bir ilk! Resmen açıkladı! Yeni hoca... Sarıgül ağaç kesen CHP’li başkanı kınadı Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 28 Kasım 2014 Cuma 18:18
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,040 kez okundu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul'a gitti28 Kasım 2014 19:50
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, özel uçak "CBK" ile saat 19.15'te İstanbul'a gitti.
Sarıgül ağaç kesen CHP’li başkanı kınadı28 Kasım 2014 18:01
Şişli eski Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül ağaç kesen Yalova Belediye Başkanı'na sert çıktı.
Muharrem İnce'den ağaç katliamı için açıklama28 Kasım 2014 15:53
Yalova Belediyesi'nin ağaçları kesmesinin ardından sessizliğini bozan CHP Milletvekili Muharrem İnce, özür diledi. Twitter üzerinden açıklama yapan İnce Atatürk'ün Yalova'da bir ağaç için köşkün yerini başka bir yere taşıdığını hatırlatarak, "Onun yaptığını yapamadık, özür dilerim" dedi.
Papa'yı karşılayanlar arasında ilginç isim28 Kasım 2014 14:22
Papa Françesko'nun Türkiye ziyaretinde bir sürpriz yaşandı. Papa'yı uçağın kapısında karşılayanlar arasında ilginç bir isim vardı.
CHP'de istifa depremi!28 Kasım 2014 13:19
CHP Kastamonu İl Başkanı Mehmet Salih Karasalihoğlu ile birlikte 20 yönetim kurulu üyesi istifa etti.
Bahçeli, Tunceli'de 1938 için 'terörist' dedi28 Kasım 2014 11:30
MHP Genel Başkanı Bahçeli, tartışmalı Tunceli ziyaretinde 1938 olayları için "İsyan, isyancı ve terörist" ifadelerini kullandı. Türkiye'de gidemeyecekleri hiçbir yer olmadığını belirten Bahçeli, "Biz Türkiye'nin her yerinde birlik ve beraberlik diyoruz" şeklinde konuştu.
Bahçeli'nin cemevi ziyareti iptal edildi28 Kasım 2014 10:43
MHP Genel BaşkanıBahçeli Tunceli'de esnaf ve cemevini ziyaret etmeyecek.
Bakan Bozkır'dan Danimarka'ya tepki28 Kasım 2014 10:38
Avrupa Birliği Bakanı Volkan Bozkır, Danimarka'nın Türkiye'de serbest bırakılan suikast zanlısı olayını Avrupa Birliği'ne taşıma kararına tepki gösterdi.
Hakim ve savcıların maaşlarına artış geliyor28 Kasım 2014 09:21
Yargı Paketi"nin hakim ve savcıların maaş artışını içeren maddesi kabul edildi. Düzenlemeye göre hakim ve savcı maaşlarında bin 154 lira artış olacak.
Zeybekci: Erdoğan ve Davutoğlu tencere kapak gibi28 Kasım 2014 09:05
Nihat Zeybekci, Erdoğan ile Davutoğlu’nun çalışma arkadaşlıklarıyla ilgili “Adeta tencere kapak gibiler, konuşmadan anlaşıyorlar” dedi.
Papa bugün Türkiye'ye geliyor!28 Kasım 2014 09:00
Türkiye'yi ziyaret eden 4'üncü Papa unvanını alacak olan Papa Francesko, bugün devletin zirvesiyle bir araya gelecek. Görüşmelerde, İslamofobi ve Mescid-i Aksa'da yaşananlar konuşulacak.
Tunceli'de Bahçeli için özel pankart28 Kasım 2014 08:23
Tunceli ziyareti için yola çıkan ve Kayseri’nin Pınarbaşı ilçe belediye başkanlığını ziyaret edecek olan MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli için tüm hazırlıklar tamamlandı.
Diyarbakır'da cezaevine el yapımı bomba
Dink soruşturmasında Yılmazer sürprizi
İstanbul Emniyeti'nden Papa uyarısı
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul'a gitti
Gezi'den sonra bir ilk!
Eski G.Saraylı yıldız takımından kavuldu!
Facebook kullananlar dikkat!
'Prandelli için korkunç yıl'
Papa'yı bin dolayında gazeteci takip ediyor
İstanbul'da 3 bin taksi için son 1 ay
'Hamzaoğlu ile yarın imzayı atacağız'
THY uçağı Viyana'ya acil iniş yaptı
Türkiye-Afganistan-Pakistan ortak tatbikat düzenledi
17 kişi hakkında iddianame hazırlandı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
Maçta "özçekim"e UEFA soruşturması
UEFA'dan Trabzon'un rakiplerine soruşturma
Cuma namazında patlama! Çok sayıda ölü var!
Resmen açıkladı! Yeni hoca...
Sarıgül ağaç kesen CHP’li başkanı kınadı
Galatasaray'da 3 isim kadroya alınmadı!
Siyonist Hahamlardan şiddete devam çağrısı!
Peşmerge Irak'ta 59 köyü kurtardı
Sakarya'da trafik kazası: 6 yaralı
Partizan kulübünü kızdıran bayrak!
Beklenen indirim geldi
Hakkari'de kar 1 metreyi aştı
Elektrik akımına kapılan asker şehit oldu
Arakan müslümanlarına bir darbe de Bangladeş’ten…
Şükrü Şaraçoğlu, Passolig'e kavuşuyor
Batı Afrika'daki Ebola salgını
70 günlük puma yavruları görücüye çıktı
Game of Thrones Oyununun Çıkış Tarihi Netleşti
Ulan İstanbul'da sürpriz isim!
'Bu ziyaret, İslam dünyasında olumlu bir iz bırakacaktır'
Phone 6 Plus, iPad'i Bitirecek
Hamza Hamzaoğlu geldi. Sneijder gidecek mi?
Hayyam Garipoğlu tahliye edildi
Türkiye'den 8 kişi uzaya gidecek
Sırp taraftar cinayetinde bir kişi tutuklandı
Prandelli gitti
Takım Taffarel'e emanet
En pahalı boşanma davası
Muharrem İnce'den ağaç katliamı için açıklama
Petrol fiyatları Rusya’yı vurdu
Bir kilo erik 300 lira
Teknik adamın istifası kabul edilmedi!
Amrabat hayran bıraktı
Akaryakıt ucuzladı vergi geliri düştü
Paraşütçülerden yeni Türkiye rekoru
Cuntadan Selefilere sert müdahale!
Yeni Twitter Güncellemesi Kızdıracak
CHP'nin o itirazına ret!
Diş şekliniz karakterinizi ele veriyor
Prandelli'den tek cümlelik açıklama!
Depresyon bulaşıcı bir hastalık olabilir
MEB Sınav İtiraz Modülü'nü açtı
Mehmet Ali Şahin’in eşi toprağa verildi
‘iPhone 5c üretimi durdurulacak’
485 yeni hakim ve savcı atandı
Topkapı alt geçidi yandı!
Yürürken üzerine duvar yıkıldı
Bahçeli'nin konvoyunda zincirleme kaza!
Papa Franciscus Türkiye'de
Uçakta 'çivi' şoku!
Bedelli askerliğe Hüseyin Çelik desteği