Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bomba iddia! UEFA cezayı kesti İnternette sahte maliyecilere dikkat! Ebru Gündeş'e büyük jest Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 10 Kasım 2010 Çarşamba 15:52
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,032 kez okundu.

Bakanlar Kurulu'ndan uzun zaman sonra bir ilk!20 Ekim 2014 23:59
Dün düzenelenen Bakanlar Kurulu toplantısı 10 saat sürdü. Uzun süre sonra toplantı sonrası açıklama yapılmadı.
ABD'den Türkiye açıklaması!20 Ekim 2014 23:27
ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcü Yardımcısı Harf, "Türkiye bu koalisyonda kilit bir rol oynuyor ve birçok konuda önemli adımlar attı" dedi.
Akil Heyeti toplantısının detayları belli oldu!20 Ekim 2014 22:13
Akil İnsanlar Heyeti Marmara Bölgesi Üyesi Ali Bayramoğlu Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun Akil İnsanlar Heyeti üyeleriyle yaptığı görüşmenin detaylarını anlattı.
Danimarka'dan Türkiye'ye tepki20 Ekim 2014 20:03
Danimarkalı zanlının Türkiye'de serbest bırakıldığı iddiası üzerine konuşan Danimarka Başbakanı Thorning-Schmidt, "Anlaşılmaz ve kabul edilemez bir durum" diye tepki gösterdi
Peşmerge’ye izin ne anlama geliyor?20 Ekim 2014 19:14
Türkiye'den Kobani'ye silah ve peşmerge geçişine vize çıktı. Peki bu izin ne anlama geliyor?
Eski milletvekili Bor vefat etti20 Ekim 2014 15:54
Eski Niğde Milletvekili Yılmaz Cemal Bor (78) vefat etti.
Büyük destek: Gökçek'in heykelini dikerim20 Ekim 2014 15:24
AKM'nin geleceğiyle ilgili toplantıda Melih Gökçek'in "spor alanı" önerisine Gençlerbirliği Kulübü Başkanı İlhan Cavcav'dan destek geldi.
CHP'li Nazlıaka hayretler içinde bıraktı20 Ekim 2014 14:49
Cumhurbaşkanlığının 2015 bütçesiyle ilgili basında yer alan iddialara yalanlamasına rağmen CHP'li vekil hala bildiğini okuyor.
CHP'li Nazlıaka hayretler içinde bıraktı20 Ekim 2014 13:50
Cumhurbaşkanlığının 2015 bütçesiyle ilgili basında yer alan iddialara yalanlamasına rağmen CHP'li vekil hala bildiğini okuyor.
Kılıçdaroğlu'ndan ODTÜ'ye kutlama20 Ekim 2014 13:43
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu, dünya üniversiteleri sıralamasında ilk 100'e giren ODTÜ Rektörü Ahmet Acar'ı kutladı.
Bahçeli saltanat kayığına bindi20 Ekim 2014 13:37
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, Selçuklu'nun kışlık başkenti olan Alanya'da tarihi kale ve tersaneyi ziyaret etti.
NATO Fransa'da tatbikat yaptı20 Ekim 2014 12:36
Nato, Toxıc Trıp tatbikatını katılımcı ülkelerin uçak, personel, araç, teçhizat temizlenmesi ile kirlilik kontrol sahası ve taşınabilir toplu koruma konuları ile hava operasyonlarında KBRN savunmasına yönelik personel eğitimi amacı ile Fransa'da gerçekleştirdi.
Borussia Dortmun'un Türk karnesi
Gülen okulları 100 bin öğrenci kaybetti
Balayı cinayetinde şok gelişme
Manipülasyona hapis yolu göründü
Enerji kaybının reçetesi uzaktan sayaç okuma
Filistin'de 'düşman devletlere' toprak satışına ceza
Cüneyt Özdemir'in Yasin Börü sorusuna tepkiler dinmiyor
İstanbul'da MERS şüphesi
Otistik çocuklara eziyete dava
Cameron'dan sert tepki
Bomba iddia! UEFA cezayı kesti
Haşim Kılıç'ın oğluna paralel 'ayrıcalık' iddiası
İnternette sahte maliyecilere dikkat!
Paralel yapıyı rahatlatacak adım
Ebru Gündeş'e büyük jest
İlklerin resepsiyonuna 3 bin kişi davet edildi
Hasan Ruhani'den kritik kabul
Firavun Tut eceliyle ölmüş!
Gökdeniz coştu, Rubin galibiyete uçtu
Akdeniz'de 4 büyüklüğünde deprem
Petrol devinin CEO'su feci kazada öldü
Akaryakıt istasyonunda şüpheli paket paniği
Kartal, yıldız oyuncuyu idmandan gönderdi
İlklerin resepsiyonuna 3 bin kişi davet edildi
Derbi nerede oynanacak? Orman açıkladı
Yargıçlara zam ve sicil affı bütçeden önce yasalaşacak
İBB'den Halkalı'daki yangınla ilgili açıklama
Libya'da kabileler arasında çatışma: 7 ölü
Türkiye'yi uçuracak dönüşüm geliyor!
iPhone 6 ile birlikte dudak uçuklatan kar!
İngiltere'de Twitter mesajına hapis cezası
Alves atsan atılmaz satsan satılmaz!
Çözüm sürecine ‘akil’ referanslar
İstanbul Valisi yanan alanı inceledi
Halkalı Gümrüğü'nde yangın!
Bakanlar Kurulu'ndan uzun zaman sonra bir ilk!
IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe!
Gökdeniz attı Rubin Kazan farka koştu
ABD'den Türkiye açıklaması!
Amerika'da seri katil korkusu
Ünal Aysal Mayıs'ta da yok
Türkmen doğalgazı Hint Okyanusu'na ulaşacak
Balkes kaçtı Rize yakaladı!
Gaziantep, F.Bahçe'yi de dize getirdi
İsrail'e "müzakerelere devam" çağrısı
IŞİD, Kobani'yi almak için bakın ne yaptı!
Twitter mesajına hapis cezası!
Akil Heyeti toplantısının detayları belli oldu!
İsmail Kartal'dan şok Alves kararı!
Drogba bombayı patlattı
Boko Haram'a ağır darbe!
“Gizli belge" davasında savunmalar alınıyor
Vandallardan polise silahlı saldırı
Başkent'te gol sesi yok
Fenerbahçe şampiyonluk kupasını aldı
Patrondan çalışanlarına 8 milyon dolarlık hediye
UAEA: İran pratik önlemlerin çoğunu tamamladı
Sneijder ayrılıyor mu?
Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz!
Malatya'da deprem
AB'den Esed rejimine yeni yaptırımlar