Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Trafik çilesi yaza bitecek! İşte kumpasın asıl merkezi! Son 3 gün! Bildirmeyene büyük ceza Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 26 Mart 2015 Perşembe 19:13
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,046 kez okundu.

3 dönem kuralına takılan isimlere jest29 Mart 2015 09:21
AK Parti, aday belirleme sürecinde sona yaklaşırken Başbakan Davutoğlu mesaisinin büyük bölümünü genel merkezde geçirmeye başladı. Davutoğlu, önümüzdeki hafta şu ana kadar beraber çalışmadığı yaklaşık 150 isimle yüz yüze görüşecek. Başbakan, görüşeceği isimlerin partiyi temsil ağırlığını taşıyıp taşıyamayacağını değerlendirecek.
CHP bugün sandık başında29 Mart 2015 09:02
CHP’nin yaklaşık 760 bin üyesi, 41 il, 45 seçim bölgesinde hâkim gözetiminde yapılacak önseçimler için bugün sandığa gidiyor.
Sırrı Süreyya Önder'i Öcalan ikna etti29 Mart 2015 08:57
Geçtğimiz aylarda önümüzdeki seçimde aday olmayacağının sinyallerini veren Sırrı Süreyya Önder'in bu kararından vazgeçtiği belirtliyor.
CHP'de fatura skandalı29 Mart 2015 08:35
Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi, eşi Gamze hanımı vekillik için aday adayı yaptı. Ön seçimi de kazanması için 5 yıldızlı otelde gece düzenledi. Faturayı da belediyeye ödetti
Bakan Eker: Tüm sorunları anayasa çözer28 Mart 2015 22:20
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Diyarbakır'da bir restoranda gazetecilerle bir araya geldi ve gündeme dair konuştu.
Destici: Koalisyona hazırız!28 Mart 2015 22:15
BBP Genel Başkanı Mustafa Destici, genel seçimlere MHP ve Saadet Partisi ile ortak koalisyon olarak katılmaya hazır olduklarını söyledi.
Kılıçdaroğlu'nu Bizimkiler dizisinin "Cemil"ine benzetti28 Mart 2015 20:33
Savcı Sayan, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nu Bizimkiler dizisinin "Cemil"ine benzetti.
Kafkasyalılardan HDP’nin ziyaretine tepki28 Mart 2015 18:44
HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ın Kafkas Dernekleri Federasyonunu ziyaret etmesi, başta Abhaz kökenliler olmak üzere çok sayıda Kafkasyalının tepkisine neden oldu.
Kılıçdaroğlu belgeselinin gösterimi yapıldı28 Mart 2015 15:54
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu'nun hayatını konu alan belgeselin gösterimi, Kılıçdaroğlu'nun ailesinin de katılımıyla İstanbul Kongre Merkezi'nde yapıldı
Akdoğan: 'HDP olmazsa kıyamet kopmaz’28 Mart 2015 14:43
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, çözüm sürecini provoke edenlerin zararlı çıkacağını söyledi. “Süreç devlet politikası” diyen Akdoğan, Cumhurbaşkanı’nın sürecin önderi olduğunu belirtti. ‘HDP olmazsa kıyamet kopmaz’ diyen Akdoğan, "Ateşle oynayan yanar! Silahı devreye sokan kaybeder.” dedi.
Yalçın Akdoğan'dan Yemen açıklaması28 Mart 2015 13:32
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, “Yemen’de olan nedir? Müslümanın, Müslümanı katletmesidir. Bunlara biz dur demek durumundayız” dedi.
Davutoğlu üst kurul toplantısında28 Mart 2015 13:26
Üst Kurul Toplantısı'na AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Davutoğlu da katılıyor.
Trafik çilesi yaza bitecek!
Türkmen çocuklarına eğitim, başladı
Gripten korunmak için tüketin
Millilere İspanyol basınından övgü
5 büyüklüğünde deprem!
SMS gönderimi cazibesini yitiriyor
Gaziantep'ten taraftara mesaj var
Fenerbahçe'den Van Persie'ye teklif!
Araç alacaklara müjde! İkinci elde devrim gibi uygulama
iPhone'dan kullanıcılarına büyük şok!
İsrail bir Filistin köyünü yıkıyor
İşte kumpasın asıl merkezi!
Liderler nükleer müzakerelerden umutlu
Aden Havalanı Husilerden alındı
Sağlık Bakanlığı'ndan 'nöbet' açıklaması
PEGIDA Kanada’da gösteri yapamadı
Özbekistan seçimlerinde oy verme işlemi başladı
Son gün müsabakaları başladı
Facebook para kazandıracak
Emeklinin maaşı artıyor!
Milli Takım'da sakatlık şoku! İki isim birden...
Volkan Babacan'a tam not
22 yıl aradan sonra gelen gol
Kanlı saldırının failleri öldürüldü
Diego’dan büyük yemin
Uçak pistten çıktı
"Böcekçi" polisler adliyeye sevk edildi
Zaman'a bir mesaj yazdı hayatı karardı!
'Sürpriz' trafik cezalarına son
Çin’in Teklemekan zulmü
Ebolada umutlar suya düştü
Salih Uçan'a kötü haber
10 liralık çaya 460 lira ceza
New York'ta 1 saat karanlık
50 bin liraya fabrika
İsveç'te şampiyon Büşra
Terim: Kaybetseydik Türk futbolu batmayacaktı
Uzun süre oturanları bekleyen hastalık
Şantajla toplanan paralar senatörlere dağıtılmış!
Putin'den İsraillileri çıldırtacak Filistin mesajı
Sağanak yağmur sel baskınlara yol açtı
Hiddink: Türk duvarına karşı...
Slaven Bilic: Çok çılgınca olacak
Erdoğan'a küfreden kocasına boşanma davası açtı
İşçi servisi devrildi: 1 ölü, 11 yaralı
Dev banka Türkiye'den çıkıyor mu?
3 dönem kuralına takılan isimlere jest
CHP bugün sandık başında
Sırrı Süreyya Önder'i Öcalan ikna etti
Sorularla yetinmeyip cevapları da çaldılar!
Son 3 gün! Bildirmeyene büyük ceza
Kişi başına 142 bin lira sus payı
Hizbullah Suudi Arabistan'a meydan okudu!
Yemek yerken çay içmeyin
CHP'de fatura skandalı
Sade hayat Saray mutfağında
Saatlerinizi ileri aldınız mı?
5 kişi tutuklandı
Gençlerin projelerine 100 bin lira destek
Suriyeli çocuk tramvay altında kalarak öldü
Milli Takım maçları nerede oynanacak?
Mourinho'dan Milli takıma övgü!
Özgecan'ın katilinin karısından ikinci ifade
Aslan ve Kanarya'ya Juventus engeli
Böcekçi polisler İstanbul’da
F.Bahçe'de sakatlara özel program
Demba Ba için olay olacak sözler
Belçika, Rumlar'a acımadı
Cumhurbaşkanı, "oyuncak" kampanyasına katıldı
Rafsancani’den flaş uyarı: Ateşle oynuyorlar
Hollanda'yı salladık ama yıkamadık!