Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail'den Cuma namazına gidenlere çirkin saldırı Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı! Şampiyonlar Ligi'nde şike depremi Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 24 Ekim 2014 Cuma 19:45
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,033 kez okundu.

CHP'de görev değişimi24 Ekim 2014 15:59
Giresun'un Bulancak ilçesinde yapılan kongrenin ardından görev değişimi törenle gerçekleştirildi.
Kılıçdaroğlu: Dış politikada tam bir çuvallama var24 Ekim 2014 12:50
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, "Dış politikada tam bir çuvallama var. Kimin ne söylediği belli değil" dedi.
Davutoğlu: Kılıçdaroğlu kış uykusundaydı24 Ekim 2014 12:48
Genişletilmiş il başkanları toplantısında konuşan Davutoğlu, Kılıçdaroğlu'nun son açıklamalarına sert çıktı.
Erdoğan: Peşmerge sayısı 150'ye indirildi24 Ekim 2014 12:26
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Estonya'da mevkidaşı ile yaptığı ortak basın açıklamasında, Kobani'ye gidecek Peşmerge sayısının 200'den 150'ye düştüğünü söyledi. Erdoğan, Özgür Suriye Orsudu'ndan da bin 300 askerin bölgeye gideceğini aktarırken, bu sayının PYD'nin kabul ettiği rakam olduğunu ifade etti.
Davutoğlu açıkladı! AK Parti'de bir ilk olacak24 Ekim 2014 12:17
Başbakan Davutoğlu AK Parti Genişletilmiş İl Başkanlığı toplantısının bundan sonra her ay dönüşümlü olarak farklı illerde yapılacağını açıkladı.
Kuyt transferi için İngiltere'den açıklama!24 Ekim 2014 11:37
Fenerbahçeli Dirk Kuyt'ın Ada'ya transfer olacağı iddiaları ile ilgili olarak açıklama yapıldı.
Kılıçdaroğlu: Ne olacak bu memleketin hali24 Ekim 2014 11:24
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'dan, Başbakan Ahmet Davutoğlu'na yönelik eleştiriler geldi.
Arınç: İmralı heyeti değişebilir24 Ekim 2014 11:11
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç heyetteki kişiler de değişilebilir dedi.
Bahçeli'den Kılıçdaroğlu'na ağır sözler24 Ekim 2014 11:09
CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun YPG ile ilgili sözleri MHP lideri Devlet Bahçeli'yi kızdırdı.
Alevi açılımı için düğmeye basıldı24 Ekim 2014 07:48
Davutoğlu düğmeye bastı ve bakanlarını topladı. Masada cemevlerine statü verilmesi ve kaynak aktarılması gibi başlıklar bulunuyor.
Akdoğan: PKK’ya koridor falan açmayız24 Ekim 2014 06:21
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, Kobani'ye koridor açılması konusunda net konuştu.
TÜBİTAK’a sızıp MHP ve CHP’yi dinlemişler24 Ekim 2014 06:03
Emniyet’teki usulsüz dinlemelerle ilgili gözaltına alınan polisler ‘hiçbir yanlışımız yok’ dese de CHP ve MHP liderlerinin danışmanları, milletvekili ve il başkanları ile askeri projeleri yapan ekibin yasadışı yöntemlerle dinlendiği belgelendi.
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!
Çin'den ebola salgınına karşı 82 milyon $
Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı!
İki ülkeye daha 'Sarı toz' gönderildi
Trabzon'dan Mersin'e sert cevap!
Mısır'daki bombalı saldırıda 26 asker öldü
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Prandelli'den flaş açıklama! Bu kez...
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu
Saatleri siz değil, telefonunuz kendi geri alsın!
Ünal Aysal hakkında bomba iddia!
IŞİD yüzünden 90 yıllık adını değiştirdi
Sağlık Bakanlığı'ndan 'sarı toz' açıklaması!
İstanbul Valiliği'nden toz açıklaması
TSK: Askere ateş açıldı
Şampiyonlar Ligi'nde şike depremi
ÖSO ile Esed güçleri çatıştı: 17 ölü
25 milyon çocuğa aşı yapılacak
Ümit Özat'a kadın yardımcı hoca
Balıkçıların ağına öyle bir cisim takıldı ki...
Polise uzun namlulu silahla ateş açıldı
Şehzade Mustafa nasıl öldürüldü?
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
Ankara'da polise ateş açıldı!
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek
İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak...
Steve Jobs’u kim oynayacak?
Mısır'da bombalı saldırı: 13 asker öldü
Barcelona taraftarı Real'inkinden daha çok!
Fenerbahçe - Barcelona biletleti satışa çıkıyor
Mahkemeden flaş Uzan kararı
Baklavadan sonra yeni kriz!
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak
Twitter provokasyonunda Alman parmağı
Kobani'ye tek gidiş yolu Türkiye topraklarıdır
Bangladeş Cemaat-i İslâmî lideri öldü
Fransa Irak'ta IŞİD'i vurdu
İşte internete vergi koyan ilk ülke
İstanbul’da silahlı kavga: 3 ölü
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
iPhone 6'da şoke eden rakam!
Soros'tan korkutan uyarı
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Nene Hatun suya indirildi
Yola gerilen kablo can aldı
IŞİD'den akıl almaz oyun!
İspanya bu ölümü konuşuyor
Tarifeli uçak seferleri yeniden başlıyor
800 bin Ukraynalı yerinden oldu
Fenerbahçe'den Gençlerbirliği'ne tepki
İtalya ile AB arasında ipler gerildi!
UEFA'dan Fenerbahçe açıklaması
Mithat Halis: Cech Beşiktaş'a gelebilir
Fransa açıkladı: IŞİD'i vurduk!
Özel'in eleştirisine Ala'dan jet yanıt
İspanya bu ölümü konuşuyor
Edirne'de 84 kaçak yakalandı
Galatasaray-Kasımpaşa maçı biletleri satışa sunuldu
'Galatasaray’ı yenmek için oynayacağız'
Antalya'da hortum seralara zarar verdi
Tunus'ta kanlı baskın!
Dünyada bir ilk Türkiye’de gerçekleştirildi