Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Mersin enerjisini güneşten sağlıyor Premier Lig'den F.Bahçe'ye piyango! Canlı yayında İsrail bayrağını ateşe verdi Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 23 Temmuz 2014 Çarşamba 13:40
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,021 kez okundu.

Ülkücülerden İhsanoğlu'na şok!24 Temmuz 2014 03:36
Bağımsız Ülkücüler Platformu, cumhurbaşkanlığı seçimlerinde Başbakan Erdoğan'ı desteklediklerini açıkladı.
'Kamalak'a uçak bileti' iddiasına cevap23 Temmuz 2014 22:21
TBMM İdari Amiri Öz "Kamalak ve beraberindekilerin uçak biletlerinin TBMM heyetine tahsisi söz konusu değildir" dedi.
Davutoğlu: Durum gittikçe kötüleşiyor23 Temmuz 2014 22:13
Avrupa Birliği Reform İzleme Grubunun Erzurum'daki toplantısında, Bakan Davutoğlu önemli açıklamalar yaptı.
Torba Tasarı'da 7 madde daha kabul edildi23 Temmuz 2014 21:59
TBMM Genel Kurulu'nda, İş Kanunu ile Bazı Kanunlarla ilgili 'Torba Kanun' tasarısının üçüncü bölümünde yer alan 7 maddesi daha kabul edildi.
Süleyman Soylu: Kökü kazınmalıdır23 Temmuz 2014 19:46
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Süleyman Soylu Paralel Yapı'yla ilgili konuştu.
Erdoğan: İstanbul operasyonu budur23 Temmuz 2014 18:42
Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Erdoğan Adana'da halka hitap ediyor
Başbakanlık'tan o iddialara yalanlama!23 Temmuz 2014 18:30
Başbakanlık, MİT'e ait tırların aranmasına ilişkin bugün bir gazetede yer alan "Talimatı Erdoğan vermiş" başlıklı haberdeki iddiaların tümüyle gerçek dışı olduğunu belirtti.
Erdoğan sahalara geri dönüyor!23 Temmuz 2014 17:45
Başbakan Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı seçimleri için yürüttüğü yoğun miting programına bir de yeşil sahada ter atmayı ekledi.
Gökçek'ten AYM'nin Ankara kararını ilk tepki!23 Temmuz 2014 17:45
Gökçek,"Sonuçtan hiçbir şey çıkmayacağını bildikleri halde hem CHP'nin adayı hem CHP, tabanını ayakta tutmak için böyle bir yönteme başvurmuştu" değerlendirmesinde bulundu.
Gökçek’ten Kılıçdaroğlu’na cevap23 Temmuz 2014 16:41
Gökçek, Cumhurbaşkanlığı seçimleri ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ile ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Bunun hesabını vermek zorundasınız23 Temmuz 2014 16:37
Prof. Dr. Nihat İnanç, "paralel yapı" soruşturmasına ilişkin, "250 kişiyi 4 yıl boyunca dinleyip, hayali bir örgüt üretiyorsunuz. O zaman bunun hesabını vermek zorundasınız" dedi.
Arınç Fatih Erbakan ile görüştü23 Temmuz 2014 16:30
Bülent Arınç, Erbakan Vakfı Genel Başkanı Fatih Erbakan ve vakıf yöneticilerini kabul etti.
Dolar güne nasıl başladı?
Emre Belözoğlu'na Diego dopingi!
Sürücüler dikkat! Bayram trafiği başlıyor!
ABD, İsrail'e uçuş yasağını kaldırdı
Mersin enerjisini güneşten sağlıyor
Daha gelir gelmez tartışma çıkardı!
Salih oyuna girdi, Roma kazandı!
Premier Lig'den F.Bahçe'ye piyango!
Villasının kirası maaşının 3 katı...
Dışişleri: 'Libya'yı terk edin'
İsrail takımına Filistin tekmesi
Semih'i arı soktu arkadaşları kahkahaya boğuldu
Demba Ba: Kartal'ı gururlandıracağım
Ülkücülerden İhsanoğlu'na şok!
Paraleli ölü disk yaktı
Canlı yayında İsrail bayrağını ateşe verdi
1,5 kilometrelik sokak iftarı
Sezar'ın 5+3 formülü!
Paralel eğitim çetesi darbeyle palazlandı
Şafak vakti polisler
AGD'den Ayasofya'da İsrail protestosu
TRT Yönetim Kurulu'na yeni atama
3 İsrail askeri öldürüldü
G.Saray maçında sahada Filistin bayrağı açtı
Vatandaşlar camilere akın etti!
İhsanoğlu'nun Gazze iddiası yalan çıktı!
Sporcular İsrail konutunu topa tuttu!
İşte Antalyasporlu Tita'nın yeni takımı
Başbakan Erdoğan Ankara'da
Askeri araç yuvarlandı: 3 yaralı
Aydın’da feci kaza: 5 yaralı
Balıkesirspor ikinci yarıda açıldı
2 yaşında kanlı kefeni ile defnedildi
Cimbom şokta! Önde başladı mağlup bitirdi
Paşa'dan hazırlık maçında farklı tarife
Şenol Güneş'e sürpriz ziyaret
'Kamalak'a uçak bileti' iddiasına cevap
Norveç İsrail'e boykot çağrısını reddetti
Davutoğlu: Durum gittikçe kötüleşiyor
Dev kruvaziyer, söküm için yolda
Cameron'a Rus bağışını "iade et" çağrısı
IMF, ABD'nin büyüme beklentisini düşürdü
İsrail'e rağmen ABD süreyi uzattı
Torba Tasarı'da 7 madde daha kabul edildi
Halid Meşal: Filistin direnişi kırılamaz
Türkiye-İsrail ilişkilerinde yalanlar ve gerçekler...
Hintli milletvekili zorla oruç bozdurmaya çalıştı
İzmir'de korkutan yangın
ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı
IMF'den ABD'ye şok!
Yargıtay’dan ‘imam’ açıklaması