Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
BDDK'dan flaş Bank Asya kararı Cumhuriyet, Ahmet Altan'a fena vurdu! Erdoğan'ın o görüşmesi iptal oldu Ömer AltaşAK Parti’nin
kendisiyle imtihanı
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 4 Mart 2015 Çarşamba 09:50
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,045 kez okundu.

PKK hazırlıklara başladı! İşte o tarih...04 Mart 2015 12:57
Abdullah Öcalan'ın silah bırakma çağrısı sonucunda PKK hazırlıklara başladı.
Bahçeli: Haramı çok olanlarda korku çok olur04 Mart 2015 12:44
MHP lideri Devlet Bahçeli Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yiyecek ve içeceğiyle ilgili özel analiz yapılacağı ve laboratuvar kurulacağı konusunda konuştu.
Erdoğan'dan Hakan Fidan'a sitem!04 Mart 2015 09:45
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Suudi Arabistan ziyareti dönüşünde Hakan Fidan ile ilgili samimi açıklamalarda bulundu.
Sırrı Süreyya Önder HDP'nin oylarını uçurdu04 Mart 2015 09:23
Sırrı Süreyya Önder, HDP'nin seçimlere parti olarak gireceğini ve yüzde 10 barajı gibi bir sorunlarının bulanmadığını iddia etti.
Perinçek ve Abdüllatif Şener Beşar Esed'in yanında04 Mart 2015 09:04
Vatan Partisi Genel Başkanı Doğu Perinçek ve beraberindeki 13 kişilik heyet, Beşar Esed ile görüştü.
Seçimden önce bakanlar neden istifa ediyor?04 Mart 2015 08:06
Türkiye’de her seçimde icracı bakanlar görevlerinden istifa ediyor. Bu kuralın çıkış sebebi ise İsmet İnönü...
AK Parti ve HDP kazandı CHP kaybetti04 Mart 2015 07:49
Hükümet ve HDP’nin yaptığı tarihi çağrıyı değerlendiren araştırma şirketleri, kazananın AK Parti ve HDP, kaybedenin ise CHP olduğunu söyledi
Davutoğlu'ndan IŞİD operasyonu açıklaması04 Mart 2015 06:40
Başbakan Davutoğlu, Musul'da IŞİD'e yönelik başlatılan operasyona destek açıklaması yaptı.
Demirtaş'ın iddiaları asılsız çıktı!04 Mart 2015 06:26
HDP grup toplantısında Genel Başkan Selahattin Demirtaş tarafından öğrencilere zulmetmekle suçlanan Bingöl Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Gıyasettin Baydaş, iddialara cevp verdi.
Lütfi Elvan ağır konuştu03 Mart 2015 22:49
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, HDP ve CHP’yi eleştirdi.
Yılmaz: Yeni Türkiye'yi inşa ediyoruz03 Mart 2015 22:35
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, "Eski Türkiye geride kaldı, yeni Türkiye'yi inşa ediyoruz" dedi.
Önder: PKK çok demokratik bir yapı03 Mart 2015 22:21
HDP İstanbul Milletvekili Sırrı Süreyya Önder, PKK'dan "demokratik bir yapı" olarak bahsetti.
Atalanta'da Colantuono dönemi sona erdi
Bolu Dağı'nda ulaşıma kar engeli!
Dybala'dan Barcelona için çılgın açıklama!
Bulgaristan'da içişleri bakanı istifa etti
90+'ların efendisi Bursaspor!
PKK hazırlıklara başladı! İşte o tarih...
Rus ve İngiliz turist sayısı düştü
BDDK'dan flaş Bank Asya kararı
Adana derbisi öncesi kritik uyarı
Atalanta'da Colantuono dönemi sona erdi
Diş implantı yerleştirmede yeni teknik
Bahçeli: Haramı çok olanlarda korku çok olur
Sözleşmesi bitti! Dev teklife 'hayır' diyemedi
Aman dikkat! Cepte büyük risk!
Diş implantı yerleştirmede yeni teknik
Türkiye Uzay Kurumu için ilk adım
Cumhuriyet, Ahmet Altan'a fena vurdu!
Rusya'da rezerv ve ulasal refah fonları azaldı
Ertuğrul Sağlam bombası
Forma sevdası sonunu getirdi
Burak Yılmaz Avrupa'nın devlerini geride bıraktı
Akın akın Ayn El Arab'a dönüyorlar
Erdoğan'ın o görüşmesi iptal oldu
Kaçakçıların yeni gözdesi: Kum midyesi
Çayın imparatoru! Kilosu 4 Bin TL
Yer fıstığının bilinmeyen faydası
Avrupa piyasasını sarsacak 21 yaşındaki golcü
"Gökyüzünün Formula 1'i"nde tek Türk pilot
Erdoğan: Çamlıca Camii'nin altı müze olacak
Kocaeli'de Mers virüsü şüphesi
Araplar Ordu’dan 100 konut aldı
Gece görüşlü ambulans helikopterler uçuşa hazır
Kabataş kazasının detayları ortaya çıktı
İkinci el otomobilde erken "bahar havası"
Galaxy S6 ve S6 Edge'nin satış fiyatları belli oldu
Paraşütle atlarsa hapse girecekler
Milyonlarca kişi GSS mağduru oldu
Merkez Bankası'ndan enflasyon açıklaması
40 dolarlık akıllı telefon!
Araplar Ordu’dan 100 konut aldı
Ülkü Ocakları'ndan Avşar'a veto!
Bank Asya'ya kötü haber
Müziğin farklı tarzları İBB Cemal Reşit Rey’de
Bakan Yılmaz Iraklı mevkidaşı ile buluştu
Emekli maaşlarına zam geliyor!
Ersan'ın 21 sayısı yetmedi
Kuyt gün sayıyor!
Galatasaray'da derbi totemi!
Mısır'dan skandal Hamas kararı
Sokak kavgası yaşam kavgasına dönüştü
Başbakan Davutoğlu ABD'de
Ersan'ın 21 sayısı yetmedi
Minik Tuğsem tedavi için İstanbul’a gitti
Kimse beklemiyordu! Salih için sürpriz gelişme
YGS'ye girecekler dikkat!
Çin savunma bütçesini yüzde 10 artıracak
Oğur: Ahmet Altan belgeleri okumadı
Facebook Afrika'ya bedava internet götürecek
Ukrayna'da patlama! En az 32 kişi hayatını kaybetti
Kadın işverenlerin oranı arttı
Mourinho 43'lük Brad Friedel'i istiyor!
Dolardan yeni rekor!
Ulan İstanbul tamamen bitti
Sabancı 4 bin kişiyi işe alacak!
Sağlık Merkezi'nin ek binası şato olarak tasarlandı
İşte G.Saray'ın F.Bahçe totemi!