Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi Başörtülü kadına ırkçı saldırı! ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun... Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 19 Nisan 2014 Cumartesi 12:17
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,030 kez okundu.

Erdoğan'dan Azerbaycan öncesi açıklama02 Eylül 2014 19:04
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Azerbaycan ziyareti öncesi havalimanında ziyaretine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Bakan Elvan: Yasa dışı dinlemeler kabul edilemez!02 Eylül 2014 17:42
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, yurtdışı dinlemelere ilişkin soruşturma başlatıldığını söyledi.
Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti02 Eylül 2014 17:33
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Çankaya Köşkü'nde sırasıyla Başbakan Davutoğlu ve MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ı kabul etti.
AB Bakanı Bozkır: AB kapılarını açsa biz kapatırız02 Eylül 2014 16:30
AB bakanı Volkan Bozkır, canlı yayında yaptığı konuşmasına AB kapılarını açsa biz kapılarımızı kapatırız dedi.
AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı!02 Eylül 2014 16:28
AK Parti, Meclis'i olağanüstü toplantıya çağırdı.
C.Başkanı Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti02 Eylül 2014 15:56
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Çankaya Köşkü’nde sırasıyla Başbakan Davutoğlu ve MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ı kabul etti.
İsrailli Bakan Ariel: Bizi Arap ülkeleri cesaretlendiriyor!02 Eylül 2014 15:47
İsrail'in İskan ve Yerleşim Bakanı Uri Ariel, Arap dünyasının tavrının, İsrail'in yerleşim politikasına yardımcı olduğunu söyledi
Komik mi Hakan Şükür?02 Eylül 2014 14:59
AK Parti'den istifa eden İstanbul Bağımsız Milletvekili Hakan Şükür, yine çok tartışılacak bir paylaşımda bulundu. Fıkra niyetine paylaştığı karikatür takipçilerini güldürmeyip tam tersine tepki aldı...
Erdoğan'ın açıklamaları Rum Kesimi'ni rahatsız etti!02 Eylül 2014 14:50
Kıbrıs Rum yönetimi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ilk yurt dışı gezisini gerçekleştirdiği KKTC’deki açıklamalarından rahatsız oldu
Başbakanlık'ta sürpriz zirve02 Eylül 2014 14:43
Başbakan Davutoğlu, Ali Babacan, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ve Dışişleri Bakanlığı müsteşarı Feridun Sinirlioğlu ile görüştü.
Muharrem İnce'den o isme açık davet!02 Eylül 2014 14:37
CHP'nin kurultayı öncesi Muharrem İnce, Emine Ülker Tarhan'a açık davet gönderdi.
Mehmet Görmez Papa'yı eleştirdi02 Eylül 2014 14:20
Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez, yaptığı konuşmasında camilere yapılan saldırıların üzerinde durulmasını dikkat çekerek, Papa'yı "Bu işler öyle ayak yıkamakla olmaz" ifadeleriyle eleştirdi.
Terim: Bize çelme takan takmış
Aydın'da 270 kg esrar ele geçirildi
ABD‘den İsrail‘e sert tepki!
Ev kredisi alana kedi hediye!
Real'e şok yenilginin ardından kötü haber
Avusturalya'dan Putin'e soğuk tavır
Barcelona'da Neymar'a ilginç ceza
Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi
PKK-IŞİD Çatışması haberine açıklama
Adıyaman'da otomobil takla attı: 4 yaralı
Potanın Perileri Belarus'u devirdi!
Sepp Piontek adam gibi adam
Güneş'teki büyük patlamlar korkuttu
2 terörist teslim oldu!
Profesör 200 bin lirasını kaptırdı!
Cumhurbaşkanı Erdoğan Azerbaycan'da
Justin Bieber tutuklandı!
ABD Yeni Zelanda'yı da yendi!
İşte Trabzonspor'un UEFA kadrosu!
Okmeydanı'nda izinsiz gösteriye müdahale
Başörtülü kadına ırkçı saldırı!
IŞİD ikinci ABD'li gazetecinin de kafasını kesti!
İran'da ayı kurtarma rezaleti!
ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun...
A Milli Takım'da sakatlık şoku
Soma’nın ilk tazminat davası
Batman'da 3.5 şiddetinde deprem
Burak Can Karamanoğlu davası başladı
Milan'dan transfer dersi
İstanbul'a hortum ve fırtına uyarısı!
Mardin Belediyesi'nde 4 dilli tabela
"Hedefimiz Milano'da final"
Kazara mayınlı araziye girdi
Muğla'da turist aracı kazası: 15 yaralı
Canikli, Ordu-Giresun havaalanını inceledi
Prandelli, Dzemaili'yi değil onu istemiş
Müslüm Gürses'in ismi bakın nereye verildi!
IŞİD Avrupa'ya petrol satıyor!
Yeni tat: Kaya tuzlu dondurma
Antalya'da 60 metreden denize uçtu
Başbakan ile muhalefet lideri mahkemelik oldu
Erdoğan açıkladı: Bayan yüzbaşımız...
AK Parti MYK başladı
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Beşiktaş'ta izin sona eriyor!
Bakan Avcı'dan atama bekleyen öğretmenlere müjde!
Erdoğan'dan Azerbaycan öncesi açıklama
Kocaeli'de kırmızı alarm!
G.Saray'ın yeni golcüsünden F.Bahçe mesajı
Milyonda bir ihtimaldi: Beyaz bebeği oldu!
Mersin'de parti binasına kumar baskını
Mevlana Camisi'nin kundaklandığı kesinleşti
Ebola taşıyan adam panik yarattı
Dev adamlar yıkıldı!
5 gün boyunca yağmur var!
Osmanlı'yı yakından tanıdılar!
'Ekrem Dumanlı'nın yazıları sinir bozucu'
Diyarbakır'da F-16 düştü!
Bakan Elvan: Yasa dışı dinlemeler kabul edilemez!
Savaşın çocukları "barış" için ant içti
Atalay: İnternet medyası statü kazanacak
Esed'e ağır darbe!
Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
TSK'da kaç tane general var?
İşte Negahan Alçı'nın yeni kanalı
Savunma sanayi ihracatı 1 milyar doları aştı