Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türkiye'den Almanya'ya misilleme mi? Yıldız: Bu Başbakanın ilan edilmesi anlamına geliyor Beşiktaş'ı UEFA'ya şikayet etti Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 20 Ağustos 2014 Çarşamba 10:51
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,026 kez okundu.

Yıldız: Bu Başbakanın ilan edilmesi anlamına geliyor20 Ağustos 2014 11:33
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün, başbakanlık için Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu’nu işaret etmesini değerlendirdi.
Hayrünnisa Gül'den 2 gazeteciye sitem!20 Ağustos 2014 10:21
Cumhurbaşkanı Gül, Çankaya Köşkü'nde veda resepsiyonu verdi. Törene Hayrünnisa Gül'ün sözleri ve 2 gazeteciye tepkisi damga vurdu.
Muhalefetin son umudu da yıkıldı!20 Ağustos 2014 09:04
Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde umduğunu bulamayan muhalefet, Erdoğan'ın başbakanlığı ve AK Parti Genel Başkanlığı'nın düştüğü iddiasında.
Muharrem İnce: Tayyip Erdoğan'la başedebilir mi o?20 Ağustos 2014 08:33
Bir TV programında Kılıçdaroğlu'na yüklenen Muharrem İnce, Erdoğan'la İhsanoğlu'nu ve Kılıçdaroğlu'nu kıyasladı, ilginç cümleler kurdu..
Baykal da adaylık için nabız yokluyor20 Ağustos 2014 07:29
CHP'de 5-6 Eylül'deki kurultay için eski Genel Başkan Deniz Baykal da istişarelerde bulunuyor. Baykal destek bulması halinde yeniden partinin başına geçmek için aday olacak.
Abdullah Gül'den paralelcilere şok!19 Ağustos 2014 22:42
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, görev süresinin bitimine 9 gün kala gazetecilere yaptığı açıklamada İstanbul'da yaşayacağını, Ankara'ya dönmeyi düşünmediğini söyledi.
Abdullah Gül'den Davutoğlu açıklaması19 Ağustos 2014 22:31
Cumhubaşkanı Abdullah Gül, Köşk'te verdiği son resepsiyonda Erdoğan sonrası başbakanın kim olacağını açıkladı.
İnce: Başbakan olmak istiyorum19 Ağustos 2014 22:23
Muharrem İnce, "Ben diyorum ki genel başkanlık sevdam yok. Ben bu ülkeye başbakan olmak istiyorum" dedi.
Trabzon'da da Davutoğlu'na başbakan sloganı!19 Ağustos 2014 20:05
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu Trabzon'da, "Başbakan Davutoğlu" ve "Vatana millete hayırlı olsun" sloganlarıyla karşılandı.
İnce'den CHP'li 78 İl Başkanı'na cevap19 Ağustos 2014 19:16
CHP Yalova Milletvekili Muharrem İnce, "Benim genel başkanlık sevdam yok. Ben bu ülkeye başbakan olmak istiyorum" diye konuştu.
Yurt dışından Kılıçdaroğlu'na destek19 Ağustos 2014 18:31
CHP’nin yurt dışı örgütleri Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu’nun olağanüstü kurultay kararını desteklediklerini bildirdi.
Çözüm karşıtı faşistlerden ortak provokasyon!19 Ağustos 2014 17:56
PKK içindeki çözüm karşıtı grupların son provokasyonu Mahsun Korkmaz heykeli dikmek oldu. Neo Kemalist ile paralel faşistler de eski Türkiye’yi çağrıştıran bir manzara sergilemekte gecikmedi.
Filenin Sultanları şampiyonu devirdi
Maden ocağında göçük
Türkiye'den Almanya'ya misilleme mi?
Geçen yıla oranla fiyatı yüzde 50 düşecek
Yıldız: Bu Başbakanın ilan edilmesi anlamına geliyor
İsrail'den Filistinli milletvekiline "sürgün kararı"
Tesis sahibi bile bile lades demiş!
Beşiktaş'ı UEFA'ya şikayet etti
Menepoz ve doğurganlık yaşı uzayacak
Trafiğe kayıtlı araç sayısı azaldı
Dayıştay'dan gökdelen kararı
Bunama ilaçları böbreklere zarar veriyor
Bir terörist daha teslim oldu
Kaçak kazı yaparken göçük altında kaldı
THY yüksekten uçtu!
Bonzai 'Jale' oldu
1 euro verene 1 ev! Sadece 20 tane
Alişan'ın vücudundan çıkan taşların büyüklüğü şok etti
Japonya'da sel ve toprak kayması
Rusya'nın bu silahı otomotivi vuracak!
Amerikalı gazetecinin ölümünü ailesi doğruladı
Penguen'den Erdoğan'a hakaret!
Apple hisseleri rekor kırdı
G. Saray transferi resmen açıkladı!
Katliamın yıl dönümünde "ölümü solumak"
Bir aile yok oldu!
Askeri kampın duvarı çöktü : 2 ölü
THY uçağı arızalandı,uçuş iptal edildi
Hayrünnisa Gül'den 2 gazeteciye sitem!
Hava sıcaklığı batıda artacak doğuda azalacak
Gençlerin üzerine motosikletten ateş açıldı
Diego'dan Fenerbahçe'yi yıkan haber!
ABD bir siyahiyi daha öldürdü
Şehit olan teğmenin kimlği belli oldu
Sıla'nın enstrümanları çalındı
Yaralı Filistinliler uçakla Türkiye'ye getiriliyor
Rıdvan Dilmen de şaşırdı! Enteresandır...
Borsa, güne nasıl başladı?
Sabancı ailesine Porsche şoku!
Paralel medya yine çarpıttı!
Emre Belözoğlu'ndan 'Papa' açıklaması
Almanya’nın Türkiye’deki kolları ve uzun kulakları
Aracının bagajında ceset bulundu
Türk görünümlü Avrupalı domates
Salgın yüzünden sokağa çıkma yasağı ilan edildi!
Ebola hastalığının ilacı bulundu
Bankaya ayar 15 güne geliyor!
Muhalefetin son umudu da yıkıldı!
Muharrem İnce: Tayyip Erdoğan'la başedebilir mi o?
Öcalan: Barışa karşı olanlar darbe yapmak istedi
Havada facia! 2 jet çarpıştı
Bank Asya'ya bir darbe de SPK'dan
ABD şokta! Herkes bu olayı konuşuyor
HSYK'da paralel 'oy'un
İzmir ekibi alındı!
Kuzey Irak petrolü iki katına çıkıyor
Erdoğan talimat verdi, boşaltılıyor
Youtube'da müzik dinleyenler dikkat!
Bagajdaki cesetle yakalandı
Baykal da adaylık için nabız yokluyor
TPAO’nun yeni rotası Angola!
Erdoğan'dan Obama ve Putin'e sürpriz çağrı
Arsene Wenger'den Beşiktaş'a övgü
Paralel örgüt başörtüsü yasağına direnenleri de takibe almış!