Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bakan Bozdağ'dan çözüm süreci açıklaması Ayşenur İslam'dan atama müjdesi! Çankaya Köşkü'nde kritik zirve Ömer Altaş80 kuşağı İslamcıları, Tayyip Erdoğan ve IŞİD
Kim, kaç oy verecek?
Kim, kaç oy verecek?
28 Mart 2009 Cumartesi 19:57
Güncellenme Tarihi 21 Ocak 2014 Salı 19:03
Yarın sandık başına gidecek 48 milyon 6 bin 650 seçmen büyükşehirlerde 5, diğer yerlerde 4 ayrı renkteki zarfları toplam 177 bin sandığa atacak.

Yerel seçimlerde 48 milyon seçmen yarın sandık başına gidecek. Saatlerin bir saat ileri alınacağı Pazar günü seçmen, üzerinde TC kimlik numarası bulanan nüfus cüzdanı, geçerli kimlikler ile vatandaşlık numarası bulunan nüfus kayıt örneği ile oy kullanılacak. Büyükşehirlerde 5, diğer illerde 4 sandıkta oy atacak seçmen, il genel meclisi, belediye başkanı ve belediye meclisi, büyekşehir belediye başkanı ile muhtarlıklar için seçim yapacak. Seçmen oyunu her 4 ayrı renk zarfta sandığa atacak.

KİM KAÇ OY VERECEK

Büyükşehirlerde yaşayan seçmenler; Büyükşehir belediye başkanlığı, il genel meclisi üyeliği, ilçe belediye başkanlığı, belediye meclisi üyeliği, mahalle muhtarlığı için oy kullanacak.

Büyükşehir olmayan il, ilçe ve beldelerde oturanlar ise il genel meclisi, belediye başkanlığı, belediye meclisi ve muhtarlıklar için oy kullanacaklar.

Köylerde ikamet eden seçmenler ise il genel meclisi ve muhtar seçimleri için oy verecek.

HANGİ RENK ZARF KİME

Oy pusulalarından turuncu renkli oy pusulaları il genel meclisi, mavi renkli oy pusulaları belediye başkanlığı, sarı renkli oy pusulaları belediye meclisi, beyaz renkli oy pusulaları ise, büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde kullanılacak.

Belediye başkanlığı, belediye meclisi ve il genel meclisi seçimlerinde kullanılacak birleşik oy pusulalarının en üstüne ‘Siyasi Partiler’ ve bağımsız adaylar varsa ‘Siyasi Partiler ve Bağımsız Adaylar’ ibaresi bulunuyor.

Oy pusulalarında çekilen kuraya göre en başta ve ortada partinin özel işareti, özel işaretin altında tüzüklerinde yazılı kısa adı ve onun da altında tam yazı halinde adı, belirli bir aralık veya çizgiden sonra boş daire basılacak ve bütün bunların altı çizilecek.

Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen oy vermenin bitiş saati geldiği halde sandık başında oylarını vermek üzere bekleyen seçmenler varsa, sandık kurulu başkanı bunları saydıktan sonra sırayla oylarını kullanmalarına izin verecek.

19 parti 48 milyon seçmenin oyunu bölüşecek

29 Mart’ta 48 milyon 6 bin 650 seçmen, 177 bin 50 sandıkta oy kullanacak. 19 siyasi partinin katılacağı yerel seçimlerde muhtarlar hariç toplam 36 bin 820 kişi seçilecek. Seçimlerde, 16 büyükşehir, 65 il, 892 ilçe ve bin 974 belde belediye başkanı belirlenecek. Geçerli kimliklerinde TC numarası olmayan seçmenler de, kimlikleri ile birlikte nüfus idarelerinden aldıkları nüfus kayıt örnekleriyle de oy kullanabilecek. Geçerli kimlik kartlarından bazıları şöyle:

1-Nüfus cüzdanı

2-Sürücü belgesi

3-Pasaport

4-Evlilik cüzdanı

5-Avukatlık kimliği

6-Hakim savcı kimliği

7-Noter kimliği

8-Öğretmen kimliği

9-Askeri kimlik

10-Polis kimliği

11-Sarı basın kartı

12-Başbakanlık, bakanlıklar, resmi daireler, belediyeler gibi kurumlarda çalışanlara ait soğuk damgalı kimlikler.

13-Ceza infaz kurumları ve tutukevindeki taksirli suçlardan hükümlülerle tutuklu seçmenler için cezaevi idaresince verilmiş belgeler.

Bu haber 2,031 kez okundu.

Bakan Bozdağ'dan çözüm süreci açıklaması16 Eylül 2014 23:28
Adalet Bakanı Bekir Bozdağ, çözüm süreciyle ilgili a.ıklamalarda bulundu.
Ayşenur İslam'dan atama müjdesi!16 Eylül 2014 22:45
Aile Bakanı İslam: 2 bin 500 Şehit ve Gazi yakını kamuya alınacak.
DBP İl Başkanı Kürtçe okulun mühürünü söktü16 Eylül 2014 22:33
DBP Diyarbakır İl Başkanı Zümrüt, Kürtçe eğitim vereceği önü sürülen okulun kapısına asılan mührü söktü.
AB Bakanı Bozkır, Strasbourg'da16 Eylül 2014 22:12
AB Bakanı ve Başmüzakereci Volkan Bozkır, Strasbourg'daki yerleşik çatı kuruluşları temsilcileriyle görüştü.
Çankaya Köşkü'nde kritik zirve16 Eylül 2014 22:02
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında, yarın Çankaya Köşkü'nde güvenlik toplantısı yapılacak.
Numan Kurtulmuş: IŞİD sebep değil sonuçtur16 Eylül 2014 20:25
Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, "IŞİD'i ortaya çıkaran sebepler yok edilmeden, kalıcı barışın sağlaması zor" diye konuştu.
Danıştay Hakimi Sayın: ‘YARSAV paralel yapının uydusu oldu’16 Eylül 2014 20:00
YARSAV’ın kurucularından olan Danıştay Tetkik Hakimi Fetih Sayın YARSAV’ın paralel yapının uydusu olduğunu ve kontrolü altına girdiğini söyledi.
Avrupa'da bağımsızlık ateşi!16 Eylül 2014 19:37
İspanyol hükümeti, 9 Kasım'da gerçekleştirilmek istenen bağımsızlık yanlısı referandumun yerel yasayla yapılmasına yönelik Katalan parlamentosundaki girişimleri engelleyeceklerini duyurdu.
Emre Uslu için duruşmaya zorla getirilme kararı16 Eylül 2014 19:25
İHH başkanı Yıldırım'a basın yoluyla hakaretten yargılanan Emre Uslu'nun gelecek duruşmaya zorla getirilmesine karar verildi
Paralel yapıdan ‘Ali Cengiz’ oyunu16 Eylül 2014 18:13
Yargı camiası 12 Ekim’de yapılacak HSYK seçimine kilitlenmiş durumda.
C.Başkanı Erdoğan'dan iki kabul16 Eylül 2014 17:34
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Sayıştay Başkanı Recai Akyel ve TÜDEV Başkanı ve MHP Ankara Milletvekili Tuğrul Türkeş'i ayrı ayrı kabul etti.
Başbakan Lokmacı sınır kapısını ziyaret etti16 Eylül 2014 17:26
KKTC'de temaslarda bulunan Başbakan Ahmet Davutoğlu, Lokmacı sınır kapısında incelemelerde bulundu.
İstanbul için korkutan deprem uyarısı
Dortmund Arsenal'e acımadı!
Aslan bir puanı zor kurtardı!
Bakan Bozdağ'dan çözüm süreci açıklaması
Galatasaray taraftarı TFF'yi protesto etti
BMGK uluslararası topluma liderlik etmeli
Bosna Hersek "otoyol" ile AB'ye bağlandı
Ayşenur İslam'dan atama müjdesi!
İsrail'e havan topu atıldı iddiası
Voleybolda seyirci rekoru kırıldı
DBP İl Başkanı Kürtçe okulun mühürünü söktü
IŞİD'e büyük darbe!
AB Bakanı Bozkır, Strasbourg'da
Çankaya Köşkü'nde kritik zirve
Trabzonspor Ukrayna'da
G.Saray, Anderlecht'e fark attı!
Davutoğlu, KKTC'li mevkidaşı ile görüştü
IMF'ten İsrail'e ablukayı azalt çağrısı
Turgay Güler: Ekrem Dumanlı defalarca arayıp yalvardı!
Suriye'de 30 çocuk aşıdan öldü
'Hacı Murat'ı Cem Yılmaz'a bile satmadı
Numan Kurtulmuş: IŞİD sebep değil sonuçtur
Sana'da askeri araca saldırı: 7 asker öldü
Fransa'da hükümet güvenoyu aldı
Arena'da şok protesto!
Morolu Müslümanlar bu yıl sonu özerk oluyor
Danıştay Hakimi Sayın: ‘YARSAV paralel yapının uydusu oldu’
Avrupa'da bağımsızlık ateşi!
Emre Uslu için duruşmaya zorla getirilme kararı
Prandelli'den sürpriz kadro!
5. İstanbul Finans Zirvesi sona erdi
Ronaldo için flaş açıklama!
ABD: IŞİD hedeflerini vurmaya hazırız
Kültür Sanat Büyük Ödülleri sahiplerini buldu
Ukrayna'da bazı konsolosluklar işgal edildi
Vatikan aracında uyuşturucu bulundu
Tarım Kredi'ye atama
Çay bahçesinin üzerine kaya parçaları düştü
Fenerbahçe'den TBF'ye sert eleştiri
Asansör faciasında çarpıcı rapor
Paralel yapıdan ‘Ali Cengiz’ oyunu
Fenerbahçe: Bir an önce denetleyin
Emniyet vatandaşları video ile uyardı
Çin'den Mali'ye ekonomik çıkarma
Avukat mahkemede öldürüldü
Prandelli'den 2 sürpriz karar!
Samsung’dan selfie odaklı telefon
Theofanis Gekas durdurulamıyor
3. havalimanı ile ilgili flaş gelişme!
THY resmen sponsor oldu!
Dev maç öncesi flaş gelişmeler!
O kazaya rekor tazminat!
Metrobüs kullananlara müjdeli haber
4 terörist daha teslim oldu