Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ünlü oyuncu 10 ay hapis cezası aldı Deniz Seki'yle ilgili şok iddia! Milyoner bu evden çıktı! Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 22 Ekim 2014 Çarşamba 07:24
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,347 kez okundu.

İnsan dokusu fareye nakledildi21 Ekim 2014 16:11
Bilim insanları, kök hücrelerden geliştirilen insan bağırsak dokusunun başarılı bir şekilde farelere aktarıldığını açıkladı.
Windows Phone'un Skype sürümüne çizim özelliği geldi21 Ekim 2014 13:17
Windows Phone'da Skype kullanan kişileri yeni güncelleme ile bir sürpriz bekliyor.
Samsung Ebola virüsüne karşı 3 bin telefon bağışladı21 Ekim 2014 12:27
Samsung, Afrika'da Ebola virüsüne karşı mücadeleyi desteklemek için 3.000 akıllı telefon bağışladı.
Pil ömrü en uzun olan akıllı telefonlar21 Ekim 2014 12:13
Akıllı telefonlara geçtiğimiz her gün yeni bir özellik eklenirken pil ömrü sıkıntısı da artıyor. Peki en fazla hangi akıllı telefonların pil ömrü uzun?
Gmail Outlook ve Yahoo hesaplarını da destekleyecek21 Ekim 2014 12:11
Android 5.0 Lolipop ile gelen Material Design anlayışına ilk uyum sağlayan uygulamalardan olan Gmail, Yahoo ve Outlook uygulamalarını da destekleyecek.
LG duygusal reaksiyonlu telefon üretti21 Ekim 2014 11:35
LG markası, duygusal reaksiyonlara sahip olan yeni telefon modelini tanıttı. Yeni modelde telefonun üzerinde bulunan göz şeklindeki animasyonlar ruh halimize göre şekil alabilecek.
Android 5.0 hangi ceplere gelecek21 Ekim 2014 11:34
Android'in Lolipop adı verilen 5.0 modelinin hangi ceplere geleceği yavaş yavaş belli oluyor.
Sony Xperia Z3'ün Türkiye fiyatı ve çıkış tarihi21 Ekim 2014 10:58
Sony'in yeni akıllı telefonları Xperia Z3 ve Xperia Z3 Compact'ın Türkiye'deki fiyatı ve çıkış tarihi belli oldu.
İş arayanlara Facebook uyarısı!21 Ekim 2014 10:33
İzmir'deki, Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı Doç. Dr. Ferah Onat, günümüzde işverenlerin, adayların CV'lerinden önce sosyal medyada paylaştıkları profil fotoğraflarını ve özel bilgilerini değerlendirmeye aldıklarını söyledi. Doç. Dr. Onat, "İş arayanlar sosyal medyada ön yargı yaratacak paylaşımlardan uzak durmalı" uyarısında bulundu.
iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı21 Ekim 2014 10:16
iPhone ve iPad'ler için iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı. Güncelleme sayesinde kullanıcılar artık 2G/3G arasında seçim yapabilecek.
İPhone 6 satışları Apple'ın yüzünü güldürdü21 Ekim 2014 10:03
Dünyanın teknoloji devlerinden Apple, temmuz-eylül çeyreğinde 42,12 milyar dolar gelir elde ettiğini açıkladı.
Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu20 Ekim 2014 17:29
Selçuk Üniversitesinin yürüttüğü bilimsel bir proje kapsamında Avustralya'dan Türkiye'ye getirilen alpaka develerinden biri doğum yaptı.
Sarkozy, ülkesinin politikasını eleştirdi
Otobüsle kamyon çarpıştı: 2 ölü
Serbest piyasada döviz açılış
'Kazanmak istiyoruz'
Bülent Ersoy'dan üzen haber
Aysal'a güle güle cezası!
Galatasaray Dortmund taraftarı arasında gerginlik
Emekliye yakacak yardımı geliyor
Yüzlerce öğrenciye sınavsız diploma kıyağı
Galatasaray'da Podolski pişmanlığı
G.Saray ve Dortmund taraftarı arasında gerginlik
Elektrik faturasında kayıp-kaçak müjdesi
PYD'den IŞİD'le ilgili çok konuşulacak iddia!
50 Ferrari yarış için İstanbul'a geliyor
Bülent Ersoy apar topar hastaneye kaldırılmış
Ünlü oyuncu 10 ay hapis cezası aldı
Türk doktor Mehmet Öz'ün başı belada
Yılın ilk kar tatili
Berkin Elvan'ın ailesine Yasin Börü çağrısı
Manken Aslı Baş cinayetine paralel yardım!
Öğretmenlerin özel ders tuzağı
Deniz Seki'yle ilgili şok iddia!
Araç sahiplerine iyi haber!
Paralel yargıya e-darbe!
Batı Afrika'da bir nesil kaybolabilir
Sır projeyi yürüten ekibe karşı casusluk
Milyoner bu evden çıktı!
Acun ile Gökhan arasında ilginç diyalog!
Düşük petrol bize uydu, başkalarını yaktı!
Para musluğunu açma mücadelesi
Devremülkte aidat tuzağı
İşte Fenerbahçe‘nin Alves stratejisi
2014 sıcaklık rekoru kırabilir!
Terim: Muhasebeci mi kesildiniz!
TRT'nin yeni Genel Müdürü Şenol Göka oldu
BATE Borisov 0 -7 Shakhtar Donetsk
Drogba'lı Chelsea, Devler Ligin'de coştu
Bakan Kılıç, Vakıfbank'ı tebrik etti
İzmir polisi arama kararı olan 427 kişiyi yakaladı
Bayern, Roma'yı resmen yaktı!
iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı
Balıkesir'de trafik kazası: 1 ölü, 1 yaralı
Göztepe'de Metin Diyadin dönemi
G.Saray'a tehdit vari sözler!
Konya'da 'Mers Virüsü' şüphesi
HDP'den "İmralı ziyareti" açıklaması
Emine Erdoğan'dan Suriyeli sığınmacılara ziyaret
Kloop'tan Sneijder açıklaması
Kaza bir aileyi yok etti!
Ordu'da mantar zehirlenmesi
AK Partili vekil Kürtçe türkü söyledi
Anneye 5 yıl sonra tutuklama
Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı
F.Bahçe'yi deviren Vakıfbank şampiyon oldu
Kandil artık bir karar vermeli
IŞİD üç koldan Türkmenlere saldırıyor!
Galatasaray maç saatini bekliyor
Manchester City, Rusya'da dondu kaldı
Almanya Irak'a yardımları artırdı
Galatasaray PFDK'ya sevk edildi
İsrail 100 Filistinliyi gözaltına aldı
Sakharov Ödülü Kongolu doktorun
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı
AK Parti'den genel seçim açıklaması!
İşte Peşmerge'nin Kobani'ye gideceği tarih
Düğün magandasına cezaya Yargıtay onayı