Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Erdoğan'ın bu sözleri salonu ayağa kaldırdı! 85 dakika sonra hayata döndü! Saray'a sürpriz atama Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 31 Ocak 2015 Cumartesi 13:06
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,361 kez okundu.

Bill Gates: İnsanlar, yapay zekâdan kaygı duymalı!30 Ocak 2015 18:00
Sosyal paylaşım sitesi Reddit'te soruları yanıtlayan Microsoft'un kurucusu Bill Gates, "Ben yapay zekâdan kaygı duyanlar grubundayım. İnsanlar, yapay zekanın yarattığı tehditten kaygı duymalı" dedi.
General Mobile'ın yeni akıllı telefonu tanıtıldı30 Ocak 2015 10:28
General Mobile yeni akıllı telefonu Discovery Air'i tanıttı.
55 bin yıllık kafatası30 Ocak 2015 10:15
Arkeologlar İsrail'in kuzeyindeki bir mağarada 55 bin yıl öncesine ait bir insan kafatası keşfetti.
Nükleer teknoloji transferine yön verecek zirve30 Ocak 2015 09:41
Türkiye’de nükleer enerji kullanımı gündemin üst sıralarında yer alırken, 19-20 Mart 2015 tarihleri arasında ikincisi düzenlenecek Nükleer Santraller Zirvesi uluslararası ve yerli firmaları bir araya getirecek.
Bill Gates: 'Kendimi aptal gibi hissediyorum'29 Ocak 2015 15:03
Microsoft'un efsane CEO'su Bill Gates, yabancı dil bilmediği için kendini biraz 'aptal' hissettiğini söyledi.
Türkiye "fiber internette" emin adımlarla ilerliyor29 Ocak 2015 12:04
Turkcell Superonline Genel Müdür Yardımcısı Özata, "Hükümetin, 2023 planları içinde Türkiye'deki hanelerin yüzde 50'sine 1000 megabit hızında internet götürmek vizyonu var. 2015 itibarıyla hedefin yüzde 10'unu sağladık" dedi.
Buz adam Ötzi'nin yeni dövmeleri bulundu29 Ocak 2015 11:27
Dünyanın en ünlü mumyalarından biri olan 'Buz adam Ötzi' üzerinde yapılan en son analizler, mumyanın 61 tane dövmesi olduğunu ortaya çıkardı. Dövmelerin ne anlam taşıdığı ise henüz bilinmiyor.
Facebook'un yükselişi sürüyor29 Ocak 2015 09:05
Geçen yılın son çeyreğine ait mali sonuçlarını açıklayan Facebook'ta kullanıcı artışı devam ediyor. Sosyal ağın üye sayısı 1.3 milyar oldu.
Facebook'ta müthiş kâr29 Ocak 2015 08:17
Facebook'un 2014'ün son çeyreğinde geliri önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 49 artarak 3,85 milyar dolar oldu, net karı ise yüzde 34 yükselerek 701 milyon dolara çıktı
Matrix gerçek oluyor29 Ocak 2015 07:01
Gelişen teknoloji ile beraber, 2000 yılında sinemalarda izlenme rekorları kıran bilimkurgu filmi Matrix gerçek oluyor
Yeni bir gezegen keşfedildi28 Ocak 2015 18:07
Gökbilimciler, devasa halka sistemiyle Satürn'ü yanında cüce bırakan yeni bir gezegen keşfedildiğini açıkladı.
Microsoft o oyunu satın aldı28 Ocak 2015 12:54
Microsoft, Minecraft isimli oyunla büyük başarı sağlayan İsveçli Mojang firmasını satın aldı.
Öğrencilere bir takviye daha!
Almanya'da Müslüman futbolculara büyük şok!
Bayern Münih'e ağır darbe
İsmail Kartal gemi alıyor
Paşa'ya bir darbe daha!
Paralel yapıya bir suç duyurusu daha
Krasic gidebileceği 3 ülkeyi açıkladı!
Atatürk Havalimanı için kriz masası oluşturuldu
Barış Manço ölümünün 16. yılında anıldı
Uludere'de bir asker ağır yaralandı
'Sina'da çözüm askerin çekilmesi'
Merkel'den Syriza'ya ret
Akhisar 12 haftadır kazanamıyor!
Kardemir Karabük'e Mesut Uğur Yılmaz atandı
Lodos gemiyi karaya oturttu
Konyaspor, Frey'den vazgeçti
Uzman çavuş intihar etti
İtalya'nın yeni cumhurbaşkanı belli oldu
ÖSYM'den "yazılı sınav" açıklaması
Almanya eski cumhurbaşkanı Weizsäcker hayatını öldü
Koray Arslan serbest kaldı
Haluk Bilginer Hollywood yolcusu
MHP'den AK Parti'ye sürpriz transfer!
Marica veda ediyor! Bundesliga yolcusu
İddialı sözler: Türkiye için mükemmelim
Davutoğlu İzmir'e müjdeyi verdi!
Vuslat, Şubat sayısını çıkardı
Duygun Yarsuvat: Fetullah Gülen'i ABD çağırdı
Bahçeli'den geometrik seçim vaadi
CIA ve MOSSAD'ın öldürdüğü ortaya çıktı
İşitme engellilerin dünyasına "ses" oldu
TİKA Cezayir'deki eserlere sahip çıkıyor
Saniyede 15 dolar kazandırdı
Fatih'in geleneği Amasra'da hala sürüyor
Yunanistan Filistin'i devlet olarak tanıyabilir
Erdoğan'ın bu sözleri salonu ayağa kaldırdı!
İhracatı 5 il sırtladı
"Dünya bizi takip edemiyor"
"AÖF Akademik Takvimi"nde değişiklik
Serena Williams şampiyon oldu
Emre Çolak'ın "dalya" heyecanı
Gülen'lerin yargılandığı tecavüz davasında sır CD
Kilo değişikliği kırık riski yaratıyor
'Göremiyorlarsa yazıklar olsun'
Ünlü oyuncu hastaneye kaldırıldı
Frey, Torku Konya'ya gidiyor!
Şanlıurfaspor, Serdar Özbayraktar ile yollarını ayırdı!
Es Es'ten transfer
Sigara akciğer kanserini 25 kat arttırıyor
Beşiktaş ve G.Saray'la oynayan takım sahte çıktı
Çılgın Seydou Doumbia iddiası
Emre uyarıyı yaptı: Sizi buraya almam!
Yunanistan'da özelleştirmeler durduruldu
Kamuya 4 yıllık sınır geliyor
Ukrayna'nın elinde uçak kalmadı
İşte BJK'nin gelecek planı!