Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bugün bu yollara dikkat! 2 Filistinli daha hayatını kaybetti! Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum' Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 29 Ağustos 2014 Cuma 00:01
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,332 kez okundu.

Google gizli projesini tanıttı29 Ağustos 2014 18:41
İnternet devi Google 2 yıldır üzerinde çalıştığı gizli projesini görücüye çıkardı. İnsansız hava aracı ''Wing'' ilk uçuşunu yaptı.
Tango kullanıcıları için kritik uyarı!29 Ağustos 2014 17:31
Akıllı telefonlarda ücretsiz görüntülü ve sesli görüşme imkanı sağlayan Tango programda güvenlik açığı tespit edildi.
Messenger yayından kaldırılıyor29 Ağustos 2014 14:08
Microsoft'un yıllarca kullanılan popüler sohbet yazılımı MSN Messenger Çin'de de yayın hayatına son veriyor.
Dünyanın en büyük uzay müzesine bir Türk'ün adı yazıldı28 Ağustos 2014 21:23
Uzay Kampı Türkiye ve ESBAŞ'ın kurucusu merhum Tuncer'in adı, ABD Uzay ve Roket Merkezi'ndeki şeref listesine yazıldı
Facebook'tan kullanıcılarına uyarı!28 Ağustos 2014 13:20
Facebook kullanıcıları rahatsız edici içerik karşısında uyararak ana sayfada sarsıcı görüntülerle karşı karşıya kalınmasını önleyecek.
Samsung'dan 64 Bitlik yeni model28 Ağustos 2014 08:42
HTC'den sonra Samsung'da 64 Bitlik model için kolları sıvadı.
Google Play Store'da büyük temizlik27 Ağustos 2014 16:44
Flappy Bird'ün kurucusu Dong Nguyen yeni oyunu Swing Copters'ı, geçen hafta Google Play Store'da yayınlasa da, bazı nedenlerden hevesi kursağında kaldı.
Evrim teorisini alt üst eden bulgu!27 Ağustos 2014 07:13
90 yıl önce Güney Afrika'daki Wits Üniversitesi'nden Prof. Raymond Dart'ın ortaya çıkardığı ve 'Taung Çocuğu' adıyla bilinen 3 milyon yıllık kafatası evrim teorisyenleri tarafından insanın bilinen en eski atası olarak kabul edilmişti.
BTK'dan Twitter açıklaması!26 Ağustos 2014 19:56
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), "Twitter temsilcileri, Türkiye'de ofis açılması konusunun gündemlerinde olduğunu, ancak bunun zaman alacağını belirtti.
İnsanların daha yavaş büyümesinin sırrı çözüldü26 Ağustos 2014 16:57
İnsanlarda, çocukluk çağındaki fiziki gelişimin diğer memelilere göre daha yavaş olmasının nedeninin enerjiye doyamayan insan beyni olduğu ortaya çıktı.
Çinli doktorlar bir ilke imza attı!26 Ağustos 2014 10:03
Pekin Üniversitesi doktorları, omuriliğinde tümör olan bir çocuğa 3D (üç boyutlu) yazıcıdan üretilen omur nakletti.
HTC'den ilk 64 bitlik Android telefon26 Ağustos 2014 09:16
HTC yeni telefonunun işlemcisini dolaylı yoldan onayladı. HTC Desire 820 64 bitlik ilk Android telefon olacak
Bugün bu yollara dikkat!
Cimbom'un rakibi son dakikalarda kabus gördü
IŞİD'den ABD topraklarına tehdit yok
Baransu'dan Erbakan'a hakaret!
İlk yüzü gülen Akhisar oldu!
Rize'de 1'er golle puanlar paylaşıldı!
İstanbul'da helikopter destekli operasyon
Davutoğlu'ndan Zafer Bayramı mesajı
2 Filistinli daha hayatını kaybetti!
İzmir derbisi nefesleri kesti: 1-1
Moody's'ten Bank Asya'ya kötü haber!
UEFA'dan Avrupa Ligi'nde sürpriz değişiklikler
"Halk boykotçu CHP'ye oy vermez"
Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahitliği yaptı
ABD'nin IŞİD'e hava saldırıları sürüyor
Fenerbahçe'de 3 imza birden
Gazeteciler Silivri Belediyesi'ne siyah çelenk bıraktı
Hocasından Salih'e övgü dolu sözler
Ankara'da çatışma: Biri polis 2 yaralı
Bir bonzai vakası daha
Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum'
Aliyev'den Davutoğlu'na tebrik
Prandelli: Hayatımda ilk kez...
Bursa maçı öncesi yıldız isim kadrodan çıkartıldı
Fenerbahçe'de Karabükspor hazırlıkları
Siyonist yazardan Netanyahu'ya: Edepsizliğin de bir sınırı yok mu?
Yıkıma rağmen Gazze'de eğitim başlayacak
Türkiye’de yeniden bir Süryani okulu açılıyor
Nöbette kalp krizi geçiren polis yaşamını yitirdi
Erdek'te fırtına: 4 yaralı
Gaziantep'te iki kaza: 5 yaralı
Zıpkınla dalan milli dağcının cesedi bulundu
Zürih'te MÜSİAD İsviçre Ofisi açıldı
AK Parti MYK'da görev değişikliği!
Ebola bir ülkeye daha sıçradı!
CHP kurultayı ile güven oylaması çakıştı