Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bozkır: Üye yapmazlarsa umrumuzda bile olmaz Başakşehir'de eşitlik bozuldu! / CANLI AK Parti kongresine damga vuran 3 afiş Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 21 Aralık 2014 Pazar 18:06
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,360 kez okundu.

ABD'nin gizli Venüs planı20 Aralık 2014 12:48
Mars'ta hayat izi araştıran NASA'nın Venüs'te bir insan kolonisi kurma planlarını hazırladığı ortaya çıktı.
'Gezegen avcısından' yeni keşif19 Aralık 2014 17:15
NASA'nın geçen yıl yıl teknik arıza nedeniyle ana görevini devam ettiremeyeceğini açıkladığı Kepler teleskobu, yeni bir dış gezegen keşfetmeyi başardı.
Porsche imzalı arayüz Google Play'de19 Aralık 2014 16:38
Porsche'un Android Wear destekli akıllı saatlere özel olarak kullanıma sunduğu arayüz, Google Play’de yerini aldı.
Uzayda üretilen ilk alet, lokma anahtarı oldu19 Aralık 2014 16:06
Uluslararası Uzay İstasyonu'ndaki (UUİ) astronotlar, üç boyutlu yazıcı kullanarak ilk kez uzayda bir alet yaptı.
ABD'de Microsoft'un taşınabilir pili satışa çıktı19 Aralık 2014 13:03
Teknoloji ve yazılım devi Microsof, kendi markasını taşıyan harici pil modellerini satışa sundu.
Android Lollipop'a güncelleme gelecek19 Aralık 2014 11:46
Google, yeni mobil işletim sistemi Lollipop'a bazı hataları düzeltmek için bir güncelleme yayınlayacak.
Türkiye Antarktika'da bilimsel istasyon kuracak18 Aralık 2014 19:31
Türkiye hiçbir ülkenin egemenliği altında olmayan Antarktika Kıtasının yönetiminde söz sahibi olabilmek için "Danışman Ülke" statüsü kazanmanın şartı olarak kıtada bilimsel istasyon kuracak.
Katar milli gününü kutluyor18 Aralık 2014 16:42
Katar Milli Günü kutlamaları, başkent Doha'nın sahil caddesindeki geçit törenleriyle başladı. Anma etkinlikleri kapsamında paraşüt gösterisi yapıldı. Havadan dev Katar bayrağı renkleriyle iniş yapan paraşütçülere halk yoğun ilgi gösterdi.
WordPress Dünyasını Kasıp Kavuran Yeni Virüs17 Aralık 2014 17:36
Rusya kaynaklı olduğu söylenen bir virüs, WordPress altyapısı kullanan siteleri ve kullanıcılarını tehdit ediyor.
Facebook'a yeni özellik geldi17 Aralık 2014 16:22
Sosyal paylaşım sitesi Facebook, yayınladığı yeni güncellemeyle kullanıcılarına yeni bir hizmet sundu.
Sony akıllı gözlük üzerinde çalışıyor17 Aralık 2014 16:22
Siber saldırılar yüzünden zor günler geçiren Sony, yeni bir akıllı gözlük üzerinde çalıştığını açıkladı.
JPEG gidiyor, yerine o format geliyor17 Aralık 2014 13:51
Yaygın olarak kullanılan ve yüksek çözünürlüklü olmasına karşın az yer kaplayan JPEG resim formatına BPG isimli yeni bir rakip geldi.
Bozkır: Üye yapmazlarsa umrumuzda bile olmaz
Şenol Güneş'ten TFF'ye: Konuşursam...
50 yıl sonra resmi nikah kıydılar!
Almanya'da camiye ırkçı saldırı!
Uludağ yolu kar sebebiyle kapandı
Yıldız: Ne oldu da Erdoğan birden kötü oldu?
Kürdandan uzak durun
Başakşehir'de eşitlik bozuldu! / CANLI
Aziz Yıldırım 24 yıllık G.Saraylı'yı F.Bahçeli yaptı!
Meclis'te tuzluk protestosu!
Müezzinoğlu: Çakallara meydanı boş bırakmayız
Türk doktorlardan müthiş başarı!
Fenerbahçe deplasmanda set vermedi
Kazım durmuyor! Yine attı Feyenoord kazandı
Çıldır Gölü donmaya başladı!
Bugün en uzun gece yaşanacak
İznik Gölü'nde bulunan kiliseye dünya hayran!
Bursa'da gol düellosu!
AK Parti kongresine damga vuran 3 afiş
Elazığ'da korkunç kaza! 4 ölü var
"50 kedi bir aslan etmez"
Tükürük kavgası: 3 yaralı
İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil
Heniyye'den Türkiye'ye "teşekkür"
F-35'lere yerli mühimmat geliyor
Akdoğan'dan Derya Sazak'a yalanlama
Balıkesirspor Kasımpaşa'ya gol yağdırdı!
Türkiye‘nin ilk çip fabrikası kuruluyor
Gülerce paralel yapının 20 yanlışını anlattı
CHP'li belediyeden kirli siyaset!
Bu illere kar geliyor!
Şanlıurfa'da 1 terörist teslim oldu
'CHP: Cemaate Hizmet Partisi'
Galatasaraylı taraftar bıçaklandı!
72’lik ninenin balık aşkı
Bu illere kar geliyor!
Semih Kaya taburcu edildi
Sneijder'den olay hareket! Gözden kaçtı
Ankara'da asker - polis gerginliği
Beşiktaş'ta sürpriz gelişme! Kadroya alındı
ABD 10 helikopteri teslim etti
3 Türk'ü Alman makamlara paralel köstebek şikayet etti
Elazığ'da korkunç kaza! 4 ölü var
İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil
Pandev'den samimi itiraf: Burada futbolcuları...
Çaykur bisküvi işine girecek
4.7 milyar avro nasıl dağıtılacak?
Türkiye'ye iyi haber İngiltere kaybetti
Penaltı pozisyonu için fena patladı!
2 şehir de elektrikler kesilecek
Telefonunu şarj etti işinden oldu
Babacan: Sinemaya artık vakit kalmıyor
NY Times: ABD Gülen'i geri vermez
Fernandes zirveye çıktı!
Yeni bir Osmanlı dizisi daha geliyor
Barajlarda doluluk oranı artıyor
Sağlam: Ekonomik anlamda sıkıntılıyız
Sergen Yalçın Sivasspor'da
Fenerbahçe Tolgay Arslan'ı ikna etti
Ataman: Keşke Fenerbahçe...
Afganistan'da bombalı saldırı: 8 ölü
Unutkanlığı ile 4 kişinin hayatını kurtardı
Davutoğlu: Pensilvanya'dan emir alanlar bunun hesabını verecek
Taner Yıldız petrol fiyatlarıyla ilgili açıklamalarda bulundu
Giresun'da otomobil dereye yuvarlandı, 1 ölü var