Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Putin: ABD bindiği dalı kesti! Semih'ten Prandelli ve Burak'a gönderme Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 18 Ekim 2014 Cumartesi 10:26
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,348 kez okundu.

Apple'ın ilk bilgisayarına rekor fiyat24 Ekim 2014 13:58
Apple'ın 1976 yılında ürettiği 200 Apple-1 bilgisayardan bir tanesi New York'ta düzenlenen açık artırmada satıldı.
Akıllı telefonlar için kritik tarih 26 Ekim23 Ekim 2014 15:12
Akıllı telefon kullanıcılarının sona erecek olan yaz saati uygulamasında sorun yaşamaması için otomatik saat tarih ayarı yapması gerekiyor.
Windows 10'a güncelleme geldi23 Ekim 2014 14:25
Windows 10'un Teknik Önizleme sürümü için ilk önemli güncelleme sunuldu. İşte değişenler...
Gmail artık tarih oluyor23 Ekim 2014 14:01
Andorid kullanıcılarının en sık kullandığı Google uygulamalarından birisi olan Gmail yerini Inbox'a bırakmak üzere.
iPhone 6'da bir sorun daha çıktı23 Ekim 2014 13:59
Apple’ın yeni iPhone modeli ile ilgili şikayetler bitmek bilmiyor. Şimde de Apple'ın başı boyanan renklerle dertte.
Moğolistan’da dinozor kemikleri bulundu23 Ekim 2014 13:19
Moğolistan’daki Gobi Çölü'nde 70 milyon yıllık kaya tabakasında dinozorlara ait yeni pençe kemiği bulundu.
NASA, UFO görüntüsü yayınladı!22 Ekim 2014 17:30
Uluslararası Uzay İstasyonu’nda (ISS) bulunan astronotlar, bir UFO görüntüledi.
Fotoğrafı sadece telefondan silmek yetmiyor22 Ekim 2014 14:47
Telefonunuzla çektiğiniz özel fotoğraflarınız siz silseniz de Apple, Google gibi şirketlerin veritabanında saklanıyor.
'Türkiye 4G için hazır'22 Ekim 2014 14:29
Turkcell Teknoloji Grubu Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz, artan data talebini de göz önüne aldıklarında 4G'ye geçişin önünde bir engel görmediklerini belirterek, "Turkcell'in ve Türkiye'nin insanımıza bu olanağı sunacak gücü var. 4G'ye hazırız ve sürecin başlamasını bekliyoruz" dedi.
Facebook'a "beğenmeme" tuşu geliyor22 Ekim 2014 14:17
Facebook'ta "beğen" düğmesini icat eden isim, beklenen "beğenme" düğmesi hakkında ilk kez konuştu! Yoksa Facebook'a 'beğenmeme' tuşu mu geliyor?
iCloud saldırısının arkasında kim var?22 Ekim 2014 13:44
Apple'ın iCloud sistemi Çin'de ülke çapında saldırıya uğradı. Son yayınlanan rapora göre, bunun arkasında Çin hükümeti olabilir.
6 adet iPhone 6 fiyatında diş fırçası22 Ekim 2014 13:06
4200 dolarlık diş fırçası piyasaya çıktı. Titanyum diş fırçası 6 iPhone 6 fiyatında alıcılarıyla buluşuyor.
ABD'de okula silahlı saldırı!
Gaziantep'te silahlı kavga: 2 ölü, 2 yaralı
'Yıldırım' talimat! F.Bahçe'den 2 flaş hamle
Galatasaray başkanını seçiyor!
Kurtulmuş: Türkiye artık erteleyemez
Ebola'yı yenen hemşire Obama'yla görüştü
Doping şoku! Madalyası geri alınacak!
Erdoğan Estonya'dan ayrıldı
Kobani eylemlerine 5 tutuklama
ÖSO'nun Kobani'ye gitmesini destekleriz
F.Bahçe taraftarı G.Saray'da baklava dağıttı
Kasımpaşa'nın Konya keyfi!
Putin: ABD bindiği dalı kesti!
Semih'ten Prandelli ve Burak'a gönderme
İsrail askeri Filistinli genci öldürdü!
Belediye Başkanı paniğe karşı metroya bindi
'Yaka paça dışarı atılan kızım aklıma geldi'
Kadın mahkum hastaneden firar etti
Ebola için ilk deneme Aralık'ta
ABD'den IŞİD'e 18 hava saldırısı!
Karabük, Akhisar'ı 90+2'de yıktı!
Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı
Kılıçdaroğlu siyasi çıkarları uğruna karalama yapıyor
Peşmerge: Tek gidiş yolumuz Türkiye
İranlı komutandan Türkiye'ye suçlama
Galatasaray'da flaş ayrılık iddiası!
Erdoğan Estonya Parlamentosu'nu ziyaret etti
ABD: İddiaları çok ciddiye alıyoruz!
10 kişilik toplu intihar girşimi
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!
Çin'den ebola salgınına karşı 82 milyon $
Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı!
İki ülkeye daha 'Sarı toz' gönderildi
Trabzon'dan Mersin'e sert cevap!
Mısır'daki bombalı saldırıda 26 asker öldü
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Prandelli'den flaş açıklama! Bu kez...
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu
Saatleri siz değil, telefonunuz kendi geri alsın!
Ünal Aysal hakkında bomba iddia!
IŞİD yüzünden 90 yıllık adını değiştirdi
Sağlık Bakanlığı'ndan 'sarı toz' açıklaması!
İstanbul Valiliği'nden toz açıklaması
TSK: Askere ateş açıldı
Şampiyonlar Ligi'nde şike depremi
ÖSO ile Esed güçleri çatıştı: 17 ölü
25 milyon çocuğa aşı yapılacak
Ümit Özat'a kadın yardımcı hoca
Balıkçıların ağına öyle bir cisim takıldı ki...
Polise uzun namlulu silahla ateş açıldı
Şehzade Mustafa nasıl öldürüldü?
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
Ankara'da polise ateş açıldı!
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek
İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak...
Steve Jobs’u kim oynayacak?
Mısır'da bombalı saldırı: 13 asker öldü
Barcelona taraftarı Real'inkinden daha çok!
Fenerbahçe - Barcelona biletleti satışa çıkıyor
Mahkemeden flaş Uzan kararı
Baklavadan sonra yeni kriz!
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak
Twitter provokasyonunda Alman parmağı