Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 30 Ekim 2014 Perşembe 10:33
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,356 kez okundu.

Burkina Faso'da olağanüstü hal kaldırıldı31 Ekim 2014 10:37
Burkina Faso Devlet Başkanı Blaise Compaore, ülkede dün ilan edilen olağanüstü halin kaldırıldığını ve yönetimi, geçiş sürecinin sonunda demokratik yollarla teslim edeceğini açıkladı.
Suriyeli çocuklar için Bilim Şenliği düzenlendi31 Ekim 2014 10:29
Hayata Destek İnsani Yardım Derneği tarafından Hatay'da Suriyeli çocuklar için düzenlenen Bilim Şenliğinde öğrenciler de deney yapma şansı buldu.
İnstagram video reklam alacak31 Ekim 2014 10:28
Akıllı telefonların vazgeçilmez uygulaması İnstagram uygulamasına video reklam almaya hazırlanıyor.
Jüpiter’deki sır çözüldü30 Ekim 2014 17:28
Jüpiter’e ait bir fotoğrafta bulunan kara lekenin sırrı çözüldü. Konuyla ilgili açıklama yapan uzmanlar, söz konusu lekenin Jüpiter’in uydularından birisine ait gölge olduğunu açıkladı.
NGMN 5G için çalışmaya başladı30 Ekim 2014 10:27
Dünya çapında mobil genişbant inovasyonunun öncüsü kabul edilen Yeni Nesil Mobil Şebekeler Birliği, 2020 sonrasında hayata geçmesi beklenen 5’inci Nesil Mobil İletişim (5G) Teknolojisi’nin uçtan uca ihtiyaçlarını belirlemek ve bu konuda sektör için referans belgesi hazırlamak amacıyla bir girişim başlattı.
TİM genç beyinlerin peşinde30 Ekim 2014 08:45
İnovatif fikirler için İNOVATİM projesini başlatan TİM'in hedefi 10 bin gence ulaşabilmek
ABD ile İsrail arasında 'küfür' krizi30 Ekim 2014 07:12
ABD'li bir yetkilinin İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu için hakaret içeren ifadeler kullanması iki ülke arasında krize yol açtı.
Dünyanın en ince akıllı telefonu Oppo R5 oldu29 Ekim 2014 13:44
Akıllı telefon piyasasında gelişmeler tüm hızıyla devam ediyor. Son olarak dünyanın en ince akıllı telefonu ünvanını Oppo R5 eline geçirdi.
NASA'nın roketi infilak etti29 Ekim 2014 06:32
ABD'nin Virginia eyaletinden fırlatılan NASA'nın insansız Antares roketi, kalkışından saniyeler sonra infilak etti.
Android telefonların gizli menüsü28 Ekim 2014 16:09
Bazı Android telefonlarda bulunan gizli bir özellik ile cihazın hiç bilmediğiniz bir ekranına ulaşabilirsiniz.
Mers Virüsü nedir? Mers Virüsü belirtileri neler?28 Ekim 2014 12:59
Mers Virüsü Türkiye'de görülünce gündeme geldi. Peki Mers Virüsü nedir ve bu virüsten korunmanın yolları nelerdir? İşte cevapları
Gelecek bu robot ellerde28 Ekim 2014 11:50
Çin'de bir firma, robotların insan hareketlerini birebir tekrarlaması için, ele giyilen bir cihaz icat etti
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil