Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bakan Bozdağ'dan çözüm süreci açıklaması Ayşenur İslam'dan atama müjdesi! Çankaya Köşkü'nde kritik zirve Ömer Altaş80 kuşağı İslamcıları, Tayyip Erdoğan ve IŞİD
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 10 Eylül 2014 Çarşamba 13:30
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,333 kez okundu.

İstanbul için korkutan deprem uyarısı16 Eylül 2014 23:51
MIT tarafından yapılan bir araştırma, İstanbul açıklarında 7 şiddetinde veya daha büyük bir depremin meydana gelebileceğini ortaya çıkarttı.
Nemrut heykelleri oyun oldu16 Eylül 2014 10:42
Nemrut Dağı'nda bulunan devasa kral ve tanrı heykelleri, 'Kommagene Krallığı Kayıp Hazine' oyunu olarak sanal aleme taşındı.
Microsoft'tan 2,5 milyar dolarlık dev alım15 Eylül 2014 21:06
Microsoft, Minecraft isimli oyunla büyük başarı sağlayan İsveçli Mojang firmasını satın aldı
Teknoloji ürünlerinin adresi İstanbul15 Eylül 2014 15:43
Türkiye'yi 2013-2015 dönemi için stratejik ülke olarak seçen Tayvan, 43 markası ile İstanbul'da 5 gün boyunca teknoloji ürünlerini tanıtacak
Dünyanın en ince tableti Dell'den15 Eylül 2014 15:16
Tüm gözler Apple’ın yeni telefonu ve akıllı saatinin tanıtımındayken, Dell sessiz sedasız dünyanın en ince tabletini duyurdu.
Bu yumurta 60 milyon yaşında15 Eylül 2014 14:37
Çeçenistan'da 60 milyon yıl öncesinden kalma çok sayıda dinozor yumurtası fosili bulundu.
İşte Facebook güvenliğini artırmanın yolları15 Eylül 2014 14:08
Facebook bildiğiniz gibi dünyada en çok kullanılan sosyal ağ. Kullanıcı sayısı fazla olunca güvenlik de önem kazanıyor.
Tek bir atomun sesi kaydedildi15 Eylül 2014 09:55
Bilim insanları, hareket eden tek bir atomun sesini kaydetmeyi başardı. Araştırmacılar, sesi 'fiziksel olarak mümkün olan en yumuşak ses' diye yorumladı.
Twitpic kapanıyor13 Eylül 2014 18:40
Twitter ile uyumlu fotoğraf paylaşım araçlarından Twitpic, mikroblog ile yaşanan anlaşmazlık nedeniyle kapanacağını açıkladı.
iPhone 6’da harita hatası çıktı13 Eylül 2014 15:37
Apple firmasının son ürünü iPhone 6’da kullanılan harita uygulamasında hata ortaya çıktı.
Manyetik fırtınalar Dünya'ya yaklaşıyor13 Eylül 2014 12:25
Güneş'te art arda yaşanan şiddetli patlamaların ardından ortaya çıkan manyetik fırtınalar Dünya'ya doğru ilerleyişini sürdürüyor. Bilim insanları endişeli...
30 Milyon yıllık fosil bulundu!12 Eylül 2014 23:04
Bir çobanın ihbarı sonucu, günümüzden yaklaşık 30 milyon yıl öncesine ait en büyük kara memelisi olarak bilinen dev gergedan fosili bulundu.
İstanbul için korkutan deprem uyarısı
Dortmund Arsenal'e acımadı!
Aslan bir puanı zor kurtardı!
Bakan Bozdağ'dan çözüm süreci açıklaması
Galatasaray taraftarı TFF'yi protesto etti
BMGK uluslararası topluma liderlik etmeli
Bosna Hersek "otoyol" ile AB'ye bağlandı
Ayşenur İslam'dan atama müjdesi!
İsrail'e havan topu atıldı iddiası
Voleybolda seyirci rekoru kırıldı
DBP İl Başkanı Kürtçe okulun mühürünü söktü
IŞİD'e büyük darbe!
AB Bakanı Bozkır, Strasbourg'da
Çankaya Köşkü'nde kritik zirve
Trabzonspor Ukrayna'da
G.Saray, Anderlecht'e fark attı!
Davutoğlu, KKTC'li mevkidaşı ile görüştü
IMF'ten İsrail'e ablukayı azalt çağrısı
Turgay Güler: Ekrem Dumanlı defalarca arayıp yalvardı!
Suriye'de 30 çocuk aşıdan öldü
'Hacı Murat'ı Cem Yılmaz'a bile satmadı
Numan Kurtulmuş: IŞİD sebep değil sonuçtur
Sana'da askeri araca saldırı: 7 asker öldü
Fransa'da hükümet güvenoyu aldı
Arena'da şok protesto!
Morolu Müslümanlar bu yıl sonu özerk oluyor
Danıştay Hakimi Sayın: ‘YARSAV paralel yapının uydusu oldu’
Avrupa'da bağımsızlık ateşi!
Emre Uslu için duruşmaya zorla getirilme kararı
Prandelli'den sürpriz kadro!
5. İstanbul Finans Zirvesi sona erdi
Ronaldo için flaş açıklama!
ABD: IŞİD hedeflerini vurmaya hazırız
Kültür Sanat Büyük Ödülleri sahiplerini buldu
Ukrayna'da bazı konsolosluklar işgal edildi
Vatikan aracında uyuşturucu bulundu
Tarım Kredi'ye atama
Çay bahçesinin üzerine kaya parçaları düştü
Fenerbahçe'den TBF'ye sert eleştiri
Asansör faciasında çarpıcı rapor
Paralel yapıdan ‘Ali Cengiz’ oyunu
Fenerbahçe: Bir an önce denetleyin
Emniyet vatandaşları video ile uyardı
Çin'den Mali'ye ekonomik çıkarma
Avukat mahkemede öldürüldü
Prandelli'den 2 sürpriz karar!
Samsung’dan selfie odaklı telefon
Theofanis Gekas durdurulamıyor
3. havalimanı ile ilgili flaş gelişme!
THY resmen sponsor oldu!
Dev maç öncesi flaş gelişmeler!
O kazaya rekor tazminat!
Metrobüs kullananlara müjdeli haber
4 terörist daha teslim oldu