Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

TT Arena'da büyük protesto! Davutoğlu: HDP'nin özür borcu var Çözüm Süreci Gaziantep'te masaya yatırıldı! Prof. Dr. Erol GökaKimlik ve demokrasi
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 4 Eylül 2012 Salı 11:26
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,358 kez okundu.

Avrupa Google'a 'dur' dedi22 Kasım 2014 15:46
Avrupa Parlamentosu, internetin dev arama motoru Google'ın büyüyen gücünü frenlemek için harekete geçti.
Hackerler İsrail'in 3'te 1'ini çökertti22 Kasım 2014 14:46
Geçtiğimiz haftalarda, İsrail’in Mescid-i Aksa’ya düzenlediği çirkin saldırılardan dolayı harekete geçen Akıncılar Hacker Grubu, İsrail devletine ait birçok siteyi çökerttiğini açıkladı. Kendilerini ‘Cyber-Warrior Akıncılar’ olarak tanıtan grubun çökerttiği siteler arasında devlet siteleri, TV, spor gazetesi, özel güvenlik, yazılım ve 4G telekomünikasyon şirketi siteleri de bulunuyor.
1800'den beri ilk kez...21 Kasım 2014 16:05
Dünya Meteoroloji Örgütü (WMO), 1880'den beri tutulan hava sıcaklığı kayıtlarına göre, bu yılın ocak-ekim döneminin en sıcak ilk 10 ay olduğunu duyurdu.
Tarihe karışacak görüntü!21 Kasım 2014 15:42
Telefonumuzu yüz üstü yere düşürüp, dehşete kapıldığımız, ekranının kırılıp kırılmadığını görmek için merakla yerden kaldırdığımız anlar, yakında tarihe karışabilir.
İstemediğiniz SMS'lere dur deyin!21 Kasım 2014 15:25
Tanımadığınız, numaralardan gelen SMS mesajlarını istemiyorsanız kurtulmak artık çok kolay. İşte kurtulmanın yolları...
App Store'dan ücretsiz uygulamaya son!21 Kasım 2014 14:53
Apple'ın uygulama mağazasında 'Ücretsiz' adı altında indirilen uygulamalara Apple ince ayar çekti; 'ücretsiz' ibaresi yerini 'İndir'e bıraktı.
Rus sitesi onlarca kameradan Türkiye'yi izliyor21 Kasım 2014 07:17
Rus internet sitesi, Türkiye ve Dünya'dan korsan görüntü veriyor.
30 yıl sürecek karakış geliyor!21 Kasım 2014 06:52
Küresel ısınma senaryolarına karşı çözüm arayışı sürerken eski NASA çalışanı John L. Casey'nin kitabı kafaları karıştırdı. Casey'nin tezlerine göre önümüzdeki 30 yıl küresel soğuma yaşanacak
Kendi okulunu hack’ledi20 Kasım 2014 13:46
Üniversitenin verdiği bursa hak kazanmak için okulun bilgisayar sistemini hack’leyen ve notlarını değiştiren ABD’li öğrenci, yakalandı.
Youtube'un başı belada!20 Kasım 2014 11:39
Global Music Rights, geçtiğimiz günlerde YouTube'a mektup göndererek bu sitede yer alan 20 bin civarındaki şarkının kaldırılmasını istedi.
iPhone 6'da büyük hata20 Kasım 2014 11:39
Bükülmeden ve depolama birimindeki sorundan sonra iPhone 6 Plus'lar da şimdi de kamera sorunu ortaya çıktı.
CERN'de büyük keşif20 Kasım 2014 10:53
Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi (CERN) bilim adamları, iki atomaltı parçacığı keşfetti.
Lionel Messi tarihe geçti!
Mülteci gemisine kurtarma operasyonu
Bahreyn'de seçim bitti sayım başladı
'Akıncılar'dan İsrail'e saldırı!
Selde mahsur kalanların yardımına AFAD yetişti
Ankara Emniyeti'nden narkotik operasyonu
Yanal, Prandelli'yi 3. kez mağlup etti
Galatasaraylı iki oyuncu tartıştı
Çalışan anneye bakım desteği
Elazığ'da deprem
Dilmen'den flaş Sneijder iddiası!
Lavrov: Rusya'ya karşı dünyaya baskı yapıyor
Dev maça damga vuran an!