Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Hamas ve El Fetih ateşkes için Mısır'da Halk otobüsü kaza yaptı: Çok sayıda yaralı var Kenan Işık'la ilgili son dakika gelişmesi! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 29 Temmuz 2014 Salı 13:55
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,318 kez okundu.

7 inç'lik dev telefon29 Temmuz 2014 09:08
Samsung Phablet modasının sınırlarını zorluyor. Samsung, 7 inçlik tablet-telefon melezini (Phablet) satışa sundu.
Samsung S5 kullananlara çok önemli uyarı28 Temmuz 2014 09:28
Samsung, Exynos işlemcili Galaxy S5 kullanıcılarına özel bir güncelleme yayınladı.
Apple Amazon'a rakip oluyor27 Temmuz 2014 17:47
Apple yatırım yapmaya devam ediyor. ABD merkezli şirket, son olarak kitap analizleri yapan Booklamp isimli şirketi bünyesine kattı.
Google'a 91 bin unutulma talebi geldi27 Temmuz 2014 14:31
Avrupa Adalet Divanı'nın mahremiyetle ilgili kararının ardından, Google'a kişisel bağlantıların kaldırılması için 91 bin talep geldi.
Google Glass'a yasak26 Temmuz 2014 20:32
Çizgi roman fuarı Comic Con, organizasyon boyunca gösterilecek filmlere Google Glass ile girilmesini yasakladı
F-16’lara "milli" elektronik harp podu26 Temmuz 2014 14:12
Yerli sanayi ile üretilecek ve F-16 uçaklarını radar karşısında koruyacak olan “elektronik harp podu” projesinde son aşamaya gelindi.
Klon inek anne oldu26 Temmuz 2014 10:45
Klon ineğinin dondurulmuş spermalarıyla gebe kalan Uludağ Üniversitesi’nin klon ineği Nilüfer, ikinci kez anne oldu.
600 milyon iPhone'u bekleyen tehlike26 Temmuz 2014 09:02
iOS'ta bulunduğu ve 600 milyon iPhone'u etkilediği iddia edilen açık, Apple'ın canını sıkacak!
Samsung'da Note 4 için sürpriz hazırlığı25 Temmuz 2014 15:52
Güney Koreli teknoloji devi Samsung, yeni akıllı telefon modeli Galaxy Note 4’ü beklenenden daha erken piyasaya sürebilir.
Apple'da büyük üretim hazırlığı23 Temmuz 2014 11:10
Apple'ın, yeni iPhone modelleri için tarihindeki en büyük ön üretim safhasını başlatacağı belirtildi. Şirketin Aralık sonuna kadar 70-80 milyon iPhone üreteceği ifade edildi
Ramazan'da internette en çok ne aradık?23 Temmuz 2014 11:07
Yandex Ramazan ayında ülkemizde en çok hangi aramalar yapıldığını açıkladı.
HTC'nin akıllı saati ortaya çıktı22 Temmuz 2014 17:09
Giyilebilir teknolojide sessizce ilerleyen HTC'nin akıllı saati tasarım videosunda ortaya çıktı.
Yoksullar için 5 yılda 108 bin ekmek dağıttılar
Bursaspor'un reddettiği o teklif!
Yediği radar cezasını, aracının arkasına yazdırdı