Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Cübbeli Ahmet'ten paralel yapı operasyonuna gönderme! Hamas, İsrail F16'sını vurdu! Sakaryalı belediyeden İsrail'e boykot! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 23 Temmuz 2014 Çarşamba 00:22
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,316 kez okundu.

HTC'nin akıllı saati ortaya çıktı22 Temmuz 2014 17:09
Giyilebilir teknolojide sessizce ilerleyen HTC'nin akıllı saati tasarım videosunda ortaya çıktı.
Android kullanıcılarını bekleyen büyük tehlike!22 Temmuz 2014 14:49
Cyren'ın yayınladığı rapor Android kullanıcılarını bekleyen tehlikeyi gözler önün serdi.
Türk bilim adamından önemli buluş22 Temmuz 2014 14:08
Türk bilim insanı Prof. Dr. Aziz Sancar, kanser tedavisinde ''sirkadiyen saat (ritmik saat) '' buluşuna imza attı.
İşte Snapdragon 805 işlemcili LG G3!22 Temmuz 2014 12:25
LG'nin çok daha güçlü işlemcisiyle dikkat çeken G3 Cat.6 resmiyet kazandı.
100 dolarlık Android One'dan kötü haber22 Temmuz 2014 11:28
Google'ın 100 dolarlık "süper ucuz" Android One'ını bekleyenlere ilk kötü haber geldi!
Dokunduğu herşeyi hissedebilen biyonik el!22 Temmuz 2014 11:27
Bilim insanları takılan hastaların parmak uçlarında gerçek hayattakine benzer hisler duyulmasını sağlayan biyonik bir el geliştirdi.
HTC'ye iki küresel ödül birden22 Temmuz 2014 11:26
HTC, "tasarımda mükemmeliyet" alanında iki küresel ödül birden aldı.
Ücretsiz oyunlar paralı oluyor!22 Temmuz 2014 11:21
Google Play'den ücretsiz diye indirip, sizi "uygulama içi satın almalara" zorlayan oyunlar, yakında ücretsiz sınıfına girmeyebilirler.
RoboCup 2014 heyecanı başladı21 Temmuz 2014 21:41
Ülkelerin robot futbol takımlarıyla mücadele ettiği RoboCup 2014, Brezilya'nın ev sahipliğinde düzenleniyor.
Çin'in 'online nüfusu' yine arttı21 Temmuz 2014 21:37
Çin'de internet kullanıcısı sayısı 632 milyona ulaştı.
Android'e 'Geri Dönüşüm Kutusu' geldi21 Temmuz 2014 13:23
Windows'un geri dönüşüm kutusunun bir benzeri, artık Android'de de var!
Gözler Galaxy S6'ya çevrildi21 Temmuz 2014 13:21
Samsung’un bu yılın başlarında tanıttığı Galaxy S5'in ardından şimdi de gözler Galaxy S6'ya çevrildi.
Hamas vurdu, İsrailli yarbay öldü
Ünlü spor yazarı hayatını kaybetti!
Başbakanlık'tan Gazze kampanyası
Melo'dan taraftara duygusal mesaj
112 yıllık kulüp artık tarih oldu
Drogba İngiltere'de ortalığı karıştırdı
Türk spor dünyasının acı kaybı