Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Maç sonrası taraftar Florya'yı bastı 'Cüneyt Çakır gerçekten...' G.Saray'da kırmızı kart şoku! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
Mini laptop 285 YTL
Mini laptop 285 YTL
14 Eylül 2008 Pazar 09:03
Güncellenme Tarihi 18 Nisan 2013 Perşembe 09:37
KDV dahil 270 dolardan satılan mini dizüstü bilgisayarlar 1 kilodan az ağırlığı, mini ekranı ve Linux işletim sistemi özellikleriyle okula başlayan çocuklara, küçük ve orta boy ofislerin ihtiyaçlarına göre hazırlanıyor..

Ucuz dizüstü bilgisayarlar için seçenekler artıyor. Farklı markaların 270 dolardan 900 dolara kadar uzanan fiyat aralığında mini dizüstü bilgisayarları var. Büyük ekran ve hiç kullanılmayan özelliklere para ödemek istemeyenler için mini dizüstü bilgisayar modelleri Türkiye'de satılmaya başladı. Asus Eee PC, HP Mini Note PC ve önümüzdeki günlerde 500 doların altında fiyatla satışa çıkacak Dell Vostro A90, mini dizüstü bilgisayarın öncüleri. Lenovo, Acer ve Microsoft'un Ultra Mobile PC uyumlu Windows işletim sistemi seçeneği dışında bu mini dizüstü bilgisayarlar Linux Ubuntu işletim sistemi de kullanıyor.

LINUX YÜKLÜSÜ DAHA UCUZ

Açık kaynak kodlu Linux işletim sistemine sahip bu bilgisayarların fiyatı Windows işletim sistemi bulunan bilgisayarlara göre daha ucuz. Üstelik eskisi gibi Linux işletim sisteminin donanım uyum sorunu kalmadı. Özellikle Linux türevi olan Ubuntu işletim sistemi Amerika ve Avrupa'da yayılıyor. Ucuz ve mini dizüstü bilgisayar arayışı Nicholas Negroponte'nin öncülüğünde MIT'nin 100 dolara dizüstü bilgisayar kampanyasıyla başladı. Ardından Asus Eee PC ile dünyada büyük ilgi gören ürünler Türkiye'de de vitrinlere çıktı.

TEKNOSA'DA 229 DOLAR

Teknosa, Linux işletim sistemi kullanan Asus Eee PC'leri KDV hariç 229 dolara (374 YTL) satmaya başladı. Özellikle okula yeni başlayan çocuklara önerilen bu bilgisayarlar ilk başlayanlar için de ideal. Eee PC'nin 701-CW modeli, şimdi 299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla öne çıkıyor. Beslenme çantasından bile küçük boyutlarıyla 1 kilodan hafif olan Eee PC'ler, kullanım kolaylığı ve sağladığı mobiliteyle çocukların rahat kullanımı düşünülerek üretilmiş. Casper Minibook 499 dolara satılıyor ve ekran büyüklüğü 10 inç. HP 2133 Mini-Note PC, kullanıcıların verimliliğini korumak için, kablosuz bağlantı ile geliyor.

Casper Minibook

Casper yerli marka olarak mini dizüstü konusunda 499 dolarlık ürünle vitrine çıktı. Intel atom işlemciye sahip ve web kamerası da bulunuyor.

HP 2133 Mini-Note PC

1.27 kilogram ağırlığa sahip HP Mini Note PC yüksek sabit disk kapasitesine sahip ve beraberinde web kamerası var. 699 dolar ile 2 saat 15 dakikadan 4.5 saate varan pil ömrü bulunuyor.

Asus Eee PC 701-CW

299 ve 329 dolarlık fiyatlarıyla göz kamaştıran Asus Eee PC 7 inç ekran büyüklüğünde. 4GB flaş belleği farklı modellere göre daha yüksek kapasiteye ulaşabiliyor.

Dell Vostro A90

Linux sürümü olan Ubuntu işletim sistemi kullanan Dell Vostro A90 özellikle küçük ve orta boy işletmeler için tasarlanmış. 500 doların altında fiyatla satılacak ürün henüz piyasaya sürülmedi.

Kaynak kodu açık yazılımla ucuzlayan, boyutları küçülen mini dizüstü bilgisayarlar moda haline geliyor. Eee PC, Mini Note, Casper Minibook Vostro A gibi her firmanın değişik isim verdiği 7 inç ile 10 inç arası küçük ekrana sahip, ağırlığı 1 kilonun altındaki ürünler Windows ve Linux işletim sistemiyle geliyor. Linux işletim sistemi ile satılan model olarak biraz daha ucuza mal oluyor. Sabit disk kapasitesi 4 GB. Neredeyse bir akıllı cep telefonu kapasitesine göre değişiyor. Ultra Mobil PC olarak da adlandırılan bu ürünler için Microsoft'un özel işletim sistemi de kullanılıyor.

SABAH

Bu haber 26,292 kez okundu.

Ay yüzeyinde tatil köyü!19 Nisan 2014 17:05
Fransa'da gayrimenkul firması Terresens tarafından "Moon Park&Spa" adlı Ay yüzeyinde kurulması planlanan tatil köyü, 5 milyon euro (14 milyon 680 bin TL) ödemeyi kabul eden 10 yatırımcı bulunduğu takdirde hayata geçirilecek.
"Falcon 9" roketi fırlatıldı18 Nisan 2014 23:14
Uluslararası Uzay İstasyonu’na gıda maddesi ve acil onarım malzemesi taşıyan, "Dragon robotik kargo kapsülü"nü uzaya götürecek insansız Falcon 9 roketi başarıyla fırlatıldı.
Bal arılarının toplu ölümü ürkütüyor18 Nisan 2014 20:26
Sakarya'da kovanlardaki bal arılarının toplu halde telef olması bal üreticilerini büyük zararlara soktu.
Tilkiler "çikolata" ile aşılanacak18 Nisan 2014 12:06
Proje kapsamında kare çikolata görünümündeki yemler, kuduza sebep olan yaban hayatında yaşayan tilkilerin bulunduğu alanlara uçakla bırakılacak
Twitter yola geldi! Buzlayacak18 Nisan 2014 08:39
Twitter'la yapılan toplantılarda görüş birliğine varıldığını söyleyen Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, zararlı ve mahkeme kararı olan içeriklerin buzlanarak etkisiz hale getirileceğini belirtti.
Akıllı telefonlar vücut ısısıyla şarj olacak!18 Nisan 2014 08:06
Bu teknoloji gerçeğe dönüştüğünde cebinizi şarj etmek için prizlere ihtiyacınız kalmayacak!
Dünya’nın ikizi bulundu!18 Nisan 2014 03:36
Gökbilimciler, Dünya’ya en fazla benzediği bildirilen gezegeni keşfetti.
Mars’a yolculuk güvenli değil17 Nisan 2014 21:48
Amerika Uzay ve Havacılık Dairesi NASA, Mars’a insan taşımayı planlarken, bilimadamları bu misyonun çok tehlikeli olduğu uyarısında bulunuyor.
Microsoft, Android'i haraca bağladı!17 Nisan 2014 20:47
Microsoft'un, Nokia'yı satın alarak Android'li cepleri de adeta haraca bağladığını biliyor musunuz?
Google'dan akıllı lens!17 Nisan 2014 18:48
Google, Google Glass’ı satışa çıkardığı şu günlerde giyilebilir teknolojide yine bir adım öne çıkmaya hazırlanıyor. Teknoloji devi, kontak lense monte edilebilen kamera için paten aldı.
Bilim üssü'nde geri sayım!17 Nisan 2014 18:45
'Bilim açılımı' tuttu. Başbakan, Türkiye'nin ilk bilim merkezini 26 Nisan'da Konya'da hizmete açacak. Sırada Kocaeli ve Kayseri var…
'Son 40 yılın en büyük keşfi'17 Nisan 2014 16:33
Bilim insanları, Çomolongma Dağı'nda, yeni bir çıngıraklı yılan türü keşfetti.
Arena'da tarihi hezimet!Twitter, o iki hesabı kapattıCüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 kararAsgari ücrette ayrım bitiyor!Halid Meşal'den tarihi çağrıErdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyaliUlan gerizekalı nereye atıyorsun?3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!'Hukuk eliyle darbe yapmak istediler!'Dünyayı şoke eden görüntü! Hayalet araba!Arınç'tan 'Kedicikler'e sert tepkiParalel medyanın Gül sevgisi!Bir özeleştiri daha: 30 Mart hezimet olduArınç: Biz farklı anlam çıkarmıyoruzVictor Hugo'nun Hz. Muhammed için yazdığı dizelerPassolig neden hedefte?Zaman hukuksuzluğu böyle savunduTüm Manşetler
Shota: Penaltı ve kırmızı kart...
Fener'den sonra şimdi de Kasımpaşa
'Çakır kendisini gülünç duruma düşürdü'
Adıyaman'da muhtarlık kavgası: 8 yaralı
Maç sonrası taraftar Florya'yı bastı
Chelsea'ye 77 maç sonra evinde darbe!
Şiddetli rüzgar, çatıları uçurdu
Selçuk fena isyan etti
Dilmen: Galatasaraylıları üzmesi gereken...
Barcelona'da ayrılık sesleri
'Cüneyt Çakır gerçekten...'
Arena'da tarihi hezimet!
5 ölümlü kaza ile ilgili Vali'den açıklama
Ukrayna krizi için Türk temsilci devrede
Twitter, o iki hesabı kapattı
Cüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 karar
'Maçın hakkı beraberlikti'
Gaziantep ve Karşıyaka uzattıkça uzattı!
Midibüs şarampole yuvarlandı: Ölü ve yaralılar var
Yılın en iyi görüntüleri AA'dan
Bakan Ala Erzurum'da gül dağıttı
Saraybosna'da 528 idam kararına protesto
G.Saray'da kırmızı kart şoku!
Savaştan 19 yıl sonra gömüldü
Can Bonomo kaza geçirdi
TİKA'dan öğrencilere burs!
BDP'den Şemdinli'de 'Kutlu Doğum' mevlidi
F.Bahçe'den 22 sayı fark!
Maçta sürpriz evlilik teklifi!
Kamyonet 4 aracı ezdi
G.Saray'ın 11'i belli oldu! Büyük sürpriz
Asgari ücrette ayrım bitiyor!
Şanlıurfa'da silahlı saldırı!
G.Saray finale göz kırptı!
Uçurumdan düşen çocuk hayatını kaybetti
F.Bahçe'nin hocasına 3 dev talip!
Halid Meşal'den tarihi çağrı
Soba yaşlı çiftin sonu oldu
Yağmur duasında, yağmur yağdı
Papua Yeni Gine'de 7.5'lik deprem
Erdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyali
Rusya'ya meteor düştü!
Alex'ten Beşiktaş derbisine özel mesaj!
Cumhurbaşkanlığına aday olacak mı?
1544 konuta 77 bin başvuru!
Ay yüzeyinde tatil köyü!
Isparta-Antalya yolunda otobüs devrildi!
Babacan'dan çok önemli mesajlar
İtirafta bulunarak CHP'den istifa etti
Sel 60 haneli köyü ikiye böldü
Millet 10 Ağustos'ta başkanını seçecek
Ulan gerizekalı nereye atıyorsun?
Can Tanrıyar'dan zehir zemberek açıklama!
NSU sanığına aşk mektubu yağıyor
Şeyh Nazım'dan yeni haber