Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Topbaş: Erdoğan cumhurbaşkanı olmalı, çünkü... Erdoğan: Maltepe mitinginde 2.5 milyon olalım 5 dev ülke liderinden Gazze için acil çağrı Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
İşte en son zamlı memur maaşları
İşte en son zamlı memur maaşları
2 Eylül 2008 Salı 11:24
Güncellenme Tarihi 23 Aralık 2013 Pazartesi 12:41
Toplu görüşmelerde varılan uzlaşma sonrasında en düşük memur maaşına aile ve çocuk yardımıyla birlikte Ocak'ta 45 YTL, Temmuz'da ise 52 YTL zam gelecek

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, memur maaşlarına Ocak ayında yapılacak yüzde 4'lük zam sonrasında evli ve eşi çalışmayan, aynı zamanda da 2 çocuğu olan 13'ün 3'ündeki bir devlet memurunun halen 1.118 YTL olan maaşı, yılbaşında 1.163 YTL'ye yükselecek.

Yüzde 4,5'luk Temmuz zammı ile birlikte bu memurun eline Temmuz-Aralık döneminde de 1.215 YTL geçecek. Bu şekilde yeni yılda 2 dönemde yapılacak kümülatif yüzde 8,7'lik zam, maaşlara 97 YTL'lik artış şeklinde yansıyacak.

14'ün 2'sinden maaş alan bir devlet memurunun yine aile ve çocuk yardımı dahil halen 1.147 YTL olan aylık maaşı da, Ocak ayında 1.193 YTL'ye, Temmuz ayında ise 1.246 YTL'ye çıkacak. Bu memurun maaşındaki yıllık artış da 99 YTL olarak gerçekleşecek.

Üniversite mezunu olup da 9'un 1'inden işe başlayan bir devlet memurunun halen 1.150 YTL olan maaşı ise, Ocak'ta 1.196 YTL, Temmuz'da da 1.250 YTL olacak. Böylece bu memurun maaşı da 2009 yılında 100 YTL artış görecek.

Buna karşılık genel müdür maaşındaki yıllık artış 332 YTL'yi bulacak. Halen aile ve çocuk yardımıyla 3.818 YTL maaş alan Genel Müdürlere, 2009'un Ocak-Haziran döneminde 3.971 YTL, Temmuz-Aralık döneminde ise 4.150 YTL maaş ödenecek.

YAKLAŞIK 4 KATLIK FARK

Bu arada yeni yılda da en düşük ve en yüksek memur maaşı arasındaki yaklaşık 4 katlık fark, yeni yılda da korunacak.

Günümüzde aile ve çocuk yardımıyla birlikte 1.118 YTL olan hizmetli maaşına karşı, bürokraside en yüksek kademe olan müsteşarlar 4.180 YTL maaş alıyor. Bu şekilde iki kesim arasında 3,7 katlık bir fark bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda ''düşük maaşa yüksek, yüksek maaşa ise düşük zam'' politikasıyla, memur maaşları arasındaki fark önemli ölçüde azaltılmıştı. Ancak, söz konusu politikanın uzun yıllar devlette çalışan, derece ve kademe artışı almış, aynı zamanda yetki ve sorumlulukları fazla üst düzey bürokratlar ile diğer kamu görevlilerini mağdur ettiği ileri sürülmeye başlanmıştı.

2008'in ardından, 2009'da da bütün memurlara aynı oranda zam yapılarak, mevcut maaş dengesi devam ettirilecek.

Öte yandan 2009'da da memur maaş artışının enflasyonun altında kalması halinde aradaki fark, maaşlara ''enflasyon farkı zammı'' olarak yansıtılacak.

KİM, NE ALACAK ?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol verilerine göre, çeşitli unvanlardaki memurların ''evli olması ve eşinin çalışmaması durumunda aldığı aile yardımı ile 2 çocuk için hesaplanan çocuk yardımı ve medeni durum ile çocuk sayısına göre belirlenen asgari geçim indirimine göre hesaplanan'' eski ve yeni maaşları şöyle:

Bu haber 7,255 kez okundu.

İngiliz bankasına 218 milyon sterlin ceza28 Temmuz 2014 23:30
İngiltere'nin önde gelen finansal kuruluşlarından Lyods Bankacılık Grubu'na ' 218 milyon sterlinlik 'görevi kötüye kullanma' cezası verildi.
IMF'den sterlinde "aşırı değerlenme" uyarısı28 Temmuz 2014 21:30
IMF, İngiliz Sterlini'nin aşırı değerlendiğini, bu durumun ekonomik dengelenmeyi engelleyici rol oynadığını belirtti.
Ramazan ayında rekor kırdık!28 Temmuz 2014 12:44
Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, ramazan ayında dışarıda iftara harcanan paranın 300 milyon lira olduğunu belirtti
Sıfır faizli krediye rekor başvuru28 Temmuz 2014 11:39
Soma'daki maden faciası ve Suriye sınırındaki çatışmalardan etkilenen bazı ilçelerdeki KOBİ, esnaf ve sanatkarlara yönelik sunulan sıfır faizli kredi için ilk 5 gün 2 bin 148 iş yeri tarafından başvuruda bulunuldu.
Kürt markalarına başvuru yağıyor28 Temmuz 2014 10:08
Kürt Hava Yolları'nın ardından girişimciler; Kurdish International Collage, Kürt Köftecisi, ColaKürt, Kürtea ve Kürtcell için patent enstitüsüne koştu.
İşte sayısı en fazla azalan meslek!27 Temmuz 2014 17:54
Bakan Hayati Yazıcı, yılın ilk 6 ayında sayısı en fazla azalan mesleğin "plak, bant, video, DVD kayıt, kiralama ve satıcılığı" olduğunu bildirdi.
Mavi bayrakta dünya 3.'sü olduk27 Temmuz 2014 14:39
Mavi Bayraklı plaj ve marina sayısının her geçen yıl arttığı Türkiye’nin bu başarısı 2014 yılında da devam etti.
YHT'nin ilk seferlerine yoğun ilgi27 Temmuz 2014 13:22
Açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı YHT'nin seferleri Ankara-İstanbul arasında ile karşılıklı olarak başladı.
TÜBİTAK'tan müthiş buluş27 Temmuz 2014 13:02
TÜBİTAK'ın geliştirdiği sistem F-16'ları radarlardan gizleyecek
Alman devi Türkiye`ye geri dönüyor27 Temmuz 2014 12:53
Yapı marketleri sektöründe tutunamayıp geçen yıl çıkma kararı alan Praktiker, Türkiye’ye geri dönüyor.
Kart gitti, bayram alışverişi bitti27 Temmuz 2014 12:21
Bu yıl Ramazan Bayramı öncesi harcamalar ciddi anlamda düştü.
'Vergini öde öyle gel' dönemi sona erecek27 Temmuz 2014 11:54
Havalimanları, araç muayene istasyonları ve tapu müdürlüklerine ödeme terminalleri kuracak bu sayede 'Vergini öde, gel' dönemi sona erecek
İngiliz bankasına 218 milyon sterlin ceza
Demba Ba: Oğuzhan sıra dışı, Arda fantastik
Ukrayna için üçlü zirve
Ebola yüzünden bütün sınırlarını kapattı
Sanatçılardan İsrail vahşetine dur dedi!
Netanyahu'dan katliam talimatı!
Topbaş: Erdoğan cumhurbaşkanı olmalı, çünkü...
Aslan için Real Madrid'i reddetti
Erdoğan: Maltepe mitinginde 2.5 milyon olalım
Gazze'de yürek yakan tablo!
5 dev ülke liderinden Gazze için acil çağrı
Bosna'da Ramazan Bayramı coşkusu!
Kanada'dan Ramazan'la ilgili çifte mesaj
AK Partili vekilden Obama'ya mektup!
8 milyon Euro'ya Cim Bom'da!
IMF'den sterlinde "aşırı değerlenme" uyarısı
Davis Ospina Arsenal'de!
Sivas'ta trafik kazası: 8 yaralı
Soylu: 100 liranın 81 lirası faize gitmiyor
İki THY uçağı büyük tehlike atlattı
Erdoğan'dan kelepçe şovuna sert cevap!
Almanya'dan dinlemeye karşı yeni hamle
Dünya Kupası'nın yıldızı Türkiye'ye mi?
YSK Başkanı'ndan seçimle ilgili vatandaşa çağrı
Netanyahu'dan pişkin savunma!
Hamas'tan siyonistlere büyük darbe!
Ak Parti'ye büyük katılım!
İşte Fenerbahçe'nin yeni yıldızı!
Galatasaray golcüyü Ada'da buldu!
Otobüs faciasında acı kader!
G. Saray'dan tarihi çalım!
Emniyet, gözaltı sürelerini savcıya bildirdi
Şahin Hakan Şükür‘e sert çıktı!
Ronaldinho'ya büyük şok!
UEFA'dan Türk hakemlere görev..
1,5 saat havada asılı kaldılar
Türkmenler bayrama aç ve susuz girdi!
Bakan Eker: O hep en zor olanı seçti
Tüm dünya Gazze’ye dua etti
Türkiye'nin gururu! Almanya'nın en iyisi
Bahçeli’ye şok protesto
Drogba'nın forma numarası belli oldu!
AK Parti'de Erdoğan rozeti hızla yayılıyor
Özer: Hoca her zaman haklıdır
Dünürlerin kavgası kanlı bitti!
Soma'da buruk bayram!
Boş yere sormayın! İstanbul yönüne biletler tükendi
Fenerbahçe'den Hürriyet'e yalanlama
İsrail Şifa Hastanesi'ni bombaladı
Tatlıses'in acı günü!
Robinho ile ilgili bomba iddia
Türk ordusu Rumları korkuttu
Arınç: Kılıçdaroğlu yolda görse tanımazdı!
MHP'li Belediyeler AK Parti'ye geçti
Messi'ye büyük şok! Sanık sandalyesinde
Halilhodzic: Baklava değil, transfer isterim
Eski milletvekili Çınar toprağa verildi
Cumhurbaşkanı Gül Twitter'dan veda etti
Usta komedyenden iyi haber!
Polis aracı devrildi: 3 yaralı
Caner Erkin'e büyük onur!
İstifa eden Başbakan göreve döndü
Spor Toto Süper Lig'den, 3. lige!
Arda Turan gidiyor...
Çatı adaydan Erdoğan'a sürpriz telefon!
Paralel polislerin telefonları toplandı!
Damacana sulara sıkı kontrol geliyor