Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İstanbul'da yağmur trafiği Meteoroloji'den 'kuvvetli yağış' uyarısı İşte İstanbul'u uçuracak dev proje! Hakan TunaYaseminler altında!
İşte en son zamlı memur maaşları
İşte en son zamlı memur maaşları
2 Eylül 2008 Salı 11:24
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 09:12
Toplu görüşmelerde varılan uzlaşma sonrasında en düşük memur maaşına aile ve çocuk yardımıyla birlikte Ocak'ta 45 YTL, Temmuz'da ise 52 YTL zam gelecek

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, memur maaşlarına Ocak ayında yapılacak yüzde 4'lük zam sonrasında evli ve eşi çalışmayan, aynı zamanda da 2 çocuğu olan 13'ün 3'ündeki bir devlet memurunun halen 1.118 YTL olan maaşı, yılbaşında 1.163 YTL'ye yükselecek.

Yüzde 4,5'luk Temmuz zammı ile birlikte bu memurun eline Temmuz-Aralık döneminde de 1.215 YTL geçecek. Bu şekilde yeni yılda 2 dönemde yapılacak kümülatif yüzde 8,7'lik zam, maaşlara 97 YTL'lik artış şeklinde yansıyacak.

14'ün 2'sinden maaş alan bir devlet memurunun yine aile ve çocuk yardımı dahil halen 1.147 YTL olan aylık maaşı da, Ocak ayında 1.193 YTL'ye, Temmuz ayında ise 1.246 YTL'ye çıkacak. Bu memurun maaşındaki yıllık artış da 99 YTL olarak gerçekleşecek.

Üniversite mezunu olup da 9'un 1'inden işe başlayan bir devlet memurunun halen 1.150 YTL olan maaşı ise, Ocak'ta 1.196 YTL, Temmuz'da da 1.250 YTL olacak. Böylece bu memurun maaşı da 2009 yılında 100 YTL artış görecek.

Buna karşılık genel müdür maaşındaki yıllık artış 332 YTL'yi bulacak. Halen aile ve çocuk yardımıyla 3.818 YTL maaş alan Genel Müdürlere, 2009'un Ocak-Haziran döneminde 3.971 YTL, Temmuz-Aralık döneminde ise 4.150 YTL maaş ödenecek.

YAKLAŞIK 4 KATLIK FARK

Bu arada yeni yılda da en düşük ve en yüksek memur maaşı arasındaki yaklaşık 4 katlık fark, yeni yılda da korunacak.

Günümüzde aile ve çocuk yardımıyla birlikte 1.118 YTL olan hizmetli maaşına karşı, bürokraside en yüksek kademe olan müsteşarlar 4.180 YTL maaş alıyor. Bu şekilde iki kesim arasında 3,7 katlık bir fark bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda ''düşük maaşa yüksek, yüksek maaşa ise düşük zam'' politikasıyla, memur maaşları arasındaki fark önemli ölçüde azaltılmıştı. Ancak, söz konusu politikanın uzun yıllar devlette çalışan, derece ve kademe artışı almış, aynı zamanda yetki ve sorumlulukları fazla üst düzey bürokratlar ile diğer kamu görevlilerini mağdur ettiği ileri sürülmeye başlanmıştı.

2008'in ardından, 2009'da da bütün memurlara aynı oranda zam yapılarak, mevcut maaş dengesi devam ettirilecek.

Öte yandan 2009'da da memur maaş artışının enflasyonun altında kalması halinde aradaki fark, maaşlara ''enflasyon farkı zammı'' olarak yansıtılacak.

KİM, NE ALACAK ?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol verilerine göre, çeşitli unvanlardaki memurların ''evli olması ve eşinin çalışmaması durumunda aldığı aile yardımı ile 2 çocuk için hesaplanan çocuk yardımı ve medeni durum ile çocuk sayısına göre belirlenen asgari geçim indirimine göre hesaplanan'' eski ve yeni maaşları şöyle:

Bu haber 7,263 kez okundu.

İşte İstanbul'u uçuracak dev proje!31 Ekim 2014 08:34
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, megakenti dünyanın en iyisi yapmaya kararlı...
Borsaya paralel yalan31 Ekim 2014 08:02
Paralel medyanın Bank Asya'yı korumak için asılsız iddialarla saldırdığı Borsa İstanbul'un kararlarını uzmanlar değerlendirdi
GTA 5'ten satış rekoru31 Ekim 2014 07:54
Rockstar Games'in ve Take-Two Interactive'nin geçen yıla damgasına vuran yapımı GTA 5'in satış rakamları açıklandı.
Prim borcu affı için kritik iki tarih31 Ekim 2014 06:43
Gelir testine girmediği için borcu çıkanlar, 31 Mart'a kadar başvuracak. Ya tüm borç silinecek ya da taksite bölünecek.
Her 100 kişiden 32’si girişimci olmak istiyor31 Ekim 2014 06:10
KOSGEB, TEB?ve Yeditepe Üniversitesi işbirliği ile yapılan Küresel Girişimcilik Monitörü araştırmasına göre, Türkiye’deki her 100 kişiden 32’si üç yıl içinde girişimci olmayı düşünüyor.
Moody’s Türkiye'ye geliyor31 Ekim 2014 06:01
Moody’s, 5 Kasım'da, İstanbul’da, Türkiye ekonomisinin ele alınacağı toplantı yapacağını açıkladı.
Moody’s Türkiye ekonomisini konuşacak30 Ekim 2014 20:11
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody’s, 5 Kasım'da, İstanbul’da, Türkiye ekonomisinin ele alınacağı toplantı yapacağını açıkladı.
Altın iki günde dibe vurdu30 Ekim 2014 17:45
ABD Merkez Bankası FED'in kararı sonrası altının ons fiyatı 3 haftanın en düşük seviyesi olan 1.208 doların altına kadar indi.
Microsoft 3 bin kişiyi daha işten attı30 Ekim 2014 17:20
Dünyanın en büyük kurumlarından biri olan Microsoft, işçi kıyımına devam ediyor. Şirket üç bin kişinin işine son verdiğini açıkladı. Bu rakamla Microsoft'ta işten çıkarılanların sayısı 18 bine ulaştı.
Başkasının kirasıyla 51 bin lira kazanıyor30 Ekim 2014 17:08
Maliye istatistiklerine göre Türkiye'de ilginç ve kârlı yeni işler dikkat çekiyor. Başkasının kirasını toplama en ilginçlerinden biri. Türkiye'de başkasının kirasını toplayan 92 kişinin kazancı yüzde 196 arttı ve 56.6 milyon liraya çıktı. Şecere bulma hizmeti veren 41 kişi de 2013'te 5.7 milyon lira elde etti.
Kipa 22. yaşını sürprizlerle kutluyor30 Ekim 2014 13:12
Türkiye’nin önde gelen perakende zinciri Kipa, 22. yaşını kutlarken müşterilerinin sadakatini karşılıksız bırakmıyor ve cazip kampanyalar ile keyifli alışveriş deneyimi ile sürprizler sunuyor.
GROHE'den yenileme kampanyası30 Ekim 2014 13:11
GROHE’nin 1 Eylül - 31 Aralık tarihleri arasında sürecek kampanyası banyosunu yenilemek isteyenler için mükemmel fırsat sunuyor.
İstanbul'da yağmur trafiği
Alves'in yerine o geliyor!
Eyüp'te halk otobüsü kaza yaptı
Trabzonspor’da kriz! İstifalar kapıda
Şok röportaj yalan çıktı!
Midibüs şarampole uçtu: 15 ölü, 27 yaralı
Meteoroloji'den 'kuvvetli yağış' uyarısı
Katar için formül bulundu
Ethem Mahçupyan: AK Parti 2025'e kadar...
Yıldırım için oynayacaklar
Şenol Güneş ligdeki hedefini açıkladı
Mehmet Metiner: PKK'nın işi bitmiştir
Özcan Deniz evleniyor mu?
İşte İstanbul'u uçuracak dev proje!
Balbay, maden kazalarını laikliğe bağladı!
İstanbul trafiği yine felç oldu
Adana'da şafak operasyonu: 20 gözaltı
Kuzu filmine 4 ödül daha
Arı Maya beyaz perdede
Ehliyet sahipleri dikkat!
İngiliz soprano İstanbul'a geliyor
Öğretmenlere 1000 lira müjdesi
İDO seferleri iptal
Borsaya paralel yalan
Görmez "evlad-ı fatihana" kız verdi
Suriye'de çözüm için yeni "eylem planı"
F.Bahçe'nin genç yıldızına dev talip!
TBL'de 5. hafta programı açıklandı
GTA 5'ten satış rekoru
İşte Ertem'e göre maden facialarının nedeni!
IŞİD petrolü Esed'e gidiyor
Ermenek'teki madende kaçak elektrik çıktı
Yaralı Aslan'ın konuğu Kasımpaşa
FIFA Kırım'ı 'Rusya'ya bağladı'
Beyaz atlı sekülerler gelmeyecek Aysel Hanım!
Metroda yangın paniği
Obama Myanmar liderleriyle görüştü
Real Madrid fark attı
Bu madeni görünce şok olacaksınız!
Fethullah Gülen, İslamcılara münafık dedi!
Prim borcu affı için kritik iki tarih
Eboue'ye CAS'tan şok ceza!