Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek Salih Uçan'a müjde! Devler Ligi'nde... ÖZGÜR-DER: Türkiye ABD’nin savaşına ortak olmamalıdır! Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
İşte en son zamlı memur maaşları
İşte en son zamlı memur maaşları
2 Eylül 2008 Salı 11:24
Güncellenme Tarihi 20 Ekim 2014 Pazartesi 16:01
Toplu görüşmelerde varılan uzlaşma sonrasında en düşük memur maaşına aile ve çocuk yardımıyla birlikte Ocak'ta 45 YTL, Temmuz'da ise 52 YTL zam gelecek

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, memur maaşlarına Ocak ayında yapılacak yüzde 4'lük zam sonrasında evli ve eşi çalışmayan, aynı zamanda da 2 çocuğu olan 13'ün 3'ündeki bir devlet memurunun halen 1.118 YTL olan maaşı, yılbaşında 1.163 YTL'ye yükselecek.

Yüzde 4,5'luk Temmuz zammı ile birlikte bu memurun eline Temmuz-Aralık döneminde de 1.215 YTL geçecek. Bu şekilde yeni yılda 2 dönemde yapılacak kümülatif yüzde 8,7'lik zam, maaşlara 97 YTL'lik artış şeklinde yansıyacak.

14'ün 2'sinden maaş alan bir devlet memurunun yine aile ve çocuk yardımı dahil halen 1.147 YTL olan aylık maaşı da, Ocak ayında 1.193 YTL'ye, Temmuz ayında ise 1.246 YTL'ye çıkacak. Bu memurun maaşındaki yıllık artış da 99 YTL olarak gerçekleşecek.

Üniversite mezunu olup da 9'un 1'inden işe başlayan bir devlet memurunun halen 1.150 YTL olan maaşı ise, Ocak'ta 1.196 YTL, Temmuz'da da 1.250 YTL olacak. Böylece bu memurun maaşı da 2009 yılında 100 YTL artış görecek.

Buna karşılık genel müdür maaşındaki yıllık artış 332 YTL'yi bulacak. Halen aile ve çocuk yardımıyla 3.818 YTL maaş alan Genel Müdürlere, 2009'un Ocak-Haziran döneminde 3.971 YTL, Temmuz-Aralık döneminde ise 4.150 YTL maaş ödenecek.

YAKLAŞIK 4 KATLIK FARK

Bu arada yeni yılda da en düşük ve en yüksek memur maaşı arasındaki yaklaşık 4 katlık fark, yeni yılda da korunacak.

Günümüzde aile ve çocuk yardımıyla birlikte 1.118 YTL olan hizmetli maaşına karşı, bürokraside en yüksek kademe olan müsteşarlar 4.180 YTL maaş alıyor. Bu şekilde iki kesim arasında 3,7 katlık bir fark bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda ''düşük maaşa yüksek, yüksek maaşa ise düşük zam'' politikasıyla, memur maaşları arasındaki fark önemli ölçüde azaltılmıştı. Ancak, söz konusu politikanın uzun yıllar devlette çalışan, derece ve kademe artışı almış, aynı zamanda yetki ve sorumlulukları fazla üst düzey bürokratlar ile diğer kamu görevlilerini mağdur ettiği ileri sürülmeye başlanmıştı.

2008'in ardından, 2009'da da bütün memurlara aynı oranda zam yapılarak, mevcut maaş dengesi devam ettirilecek.

Öte yandan 2009'da da memur maaş artışının enflasyonun altında kalması halinde aradaki fark, maaşlara ''enflasyon farkı zammı'' olarak yansıtılacak.

KİM, NE ALACAK ?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol verilerine göre, çeşitli unvanlardaki memurların ''evli olması ve eşinin çalışmaması durumunda aldığı aile yardımı ile 2 çocuk için hesaplanan çocuk yardımı ve medeni durum ile çocuk sayısına göre belirlenen asgari geçim indirimine göre hesaplanan'' eski ve yeni maaşları şöyle:

Bu haber 7,260 kez okundu.

THY yeni şirket kuruyor!20 Ekim 2014 20:00
Lufthansa Grubu'nun CEO'su Carstem Spohr, THY ile uzun menzilde uçacak düşük maliyetli bir havayolu şirketi kurma konusunda görüştüklerini söyledi.
Manipülasyona hapis yolu göründü20 Ekim 2014 19:47
TBMM Başkanlığı'na sunulan Kanun Tasarısı'nın yasalaşması durumunda manipülasyona ceza artacak ve 2 yıl olduğu için manipülasyon suçlarında uygulanamayan hapis cezası artık hayata geçmiş olacak.
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor20 Ekim 2014 17:39
Çinli üretici Motorola'dan sonra BlackBerry'i satın alma planları yapıyor.
Euro krizi kapıda!20 Ekim 2014 17:17
Büyüme hızı düşüyor, işsizlik artıyor, borsa endeksleri baş aşağı gidiyor, deflasyon tehlikesi artıyor. Önlem alınmazsa Euro projesi tehlikeye girebilir.
Mercedes ve Audi'nin savaşı!20 Ekim 2014 16:19
Orta sınıftaki 4 kapılı coupe rekabeti 2014 sonundan itibaren hızlanacak.
Patronunu ihbar edene ödül!20 Ekim 2014 16:09
Yeni bankacılık tasarısı meclisten geçerse çalışanlar patronunun mal varlığını ihbar edebilecek ve bu sayede 400 bin TL' ye kadar teşvik kazanacak.
Mobilyadaki yüzde 18’lik KDV sektörü küçültüyor!20 Ekim 2014 15:35
Asortie Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Murat Erat, mobilya sektöründe alınan yüzde 18’ lik KDV oranının yüzde 8’ e düşürülmesinin kayıt altıların artarak ülke istihdamına katkı sağlayacağını söyledi.
Yıldız: 21 kuruşluk indirim bize de yansıdı20 Ekim 2014 15:31
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Genova piyasasındaki 21 kuruşluk indirim Türkiye'ye yansıdığını belirtti.
Bankacılık Kanunu sil baştan değişiyor20 Ekim 2014 13:59
Bankacılık Kanunu TBMM'ye sunulan kann tasarısı ile tamamen değişiyor.
Taşeron işçilere kadro!20 Ekim 2014 13:53
Taşeron işçiler için asıl işçi olduğunu yargı kararıyla tespit edilen kişiler kazanılmış haklarından vazgeçerlerse kadrolu olabilecek.
Alışveriş sonrası mutlaka kontrol edin!20 Ekim 2014 13:12
Alışveriş sonrası kredi kartından tahsil edilen tutar ile satın alınan ürün bedelinin uyumlu olup olmadığını kontrol edin.
Rusya Ukrayna'ya garanti verdi20 Ekim 2014 12:45
Ukrayna Devlet Başkanı Petro Poroşenko'nun yaptığı açıklamaya göre, 2 ülke bin metreküp doğal gazın fiyatının 385 dolar olması konusunda anlaştı.
AB'den Esed rejimine yeni yaptırımlar
Yaylada mahsur kalan çobanlar kurtarıldı
Kritik maç ertelendi
Filistinli bakandan 'dinler savaşı' uyarısı
"Golleri önceden sezdim"
IŞİD, Kobani'yi almak için bakın ne yaptı!
Danimarka'dan Türkiye'ye tepki
THY yeni şirket kuruyor!
ABD yanlış yere attığı silahları vurdu
Manipülasyona hapis yolu göründü
Paralel ve ulusalcı medyadan TRT ŞEŞ operesyonu!
'Sırplar alışkanlık haline getirdi'
Peşmerge’ye izin ne anlama geliyor?
İsveç'teki sır gibi operasyon!
YPG: ABD Kobani'ye etkili silahlar verdi
Türkiye'de bir ilk!
Suriye için acil politik çözüme ihtiyaç var
"Derbiyi unutun, Dortmund'u yenin!"
İki hakemin kokartları alınacak mı?
Milli Tekvandoculardan madalya yağmuru
Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek
Ege Denizi'nde 51 kaçak...
Nihat Kahveci'den şok karar
Bu ünlüleri araştırmak risk taşıyor!
Profil fotoğrafı işinizden edebilir
Salih Uçan'a müjde! Devler Ligi'nde...
HSYK üyeleri mazbatalarını aldı
Apple’dan Bose’a veto
Karabük'te 'hakem skandalı' öfkesi
Çinli sahte prenses tutuklandı
MEB, 400 engelli öğretmen alacak
Gazlı ve şekerli içecekler hücreleri yaşlandırıyor
Kulak ağrısına karşı evde alabileceğiniz önlemler
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor
Bel ağrılarını hafifletmenin yolları
Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu
Cildinizi salatalıkla gençleştirin
Mars'a onlar da gidecek
Bomba açıklama: Sıcak bakabiliriz!
Euro krizi kapıda!
IŞİD'i Esed kurdu
Dortmund kalecisinin çekindiği G.Saraylı!
Sneijder'den Volkan Demirel şarkısı
Mesnevi Azericeye çevrildi
Profil fotoğrafı işinizden edebilir
ÖZGÜR-DER: Türkiye ABD’nin savaşına ortak olmamalıdır!
"Gökçek'in heykelini dikerim"
Andrè Rieu, Klasik Müziğe Doyuracak
Efes'in itirazı reddedildi
Enrique'den Messi açıklaması geldi!
Doğu kışı yaşarken Ege yazı yaşıyor
3 boyutlu yazıcıyla silah yapınca...
Irak'ta bombalı saldırılar: 22 ölü
Kobani'ye böyle gidecekler
Güney Kıbrıs alarmda
Yardımcı hizmetlinin büyük KPSS başarısı!
Devlet hastanesinde kanser ilaçları çalındı
Türkiye, Passat'ın en büyük pazarı oldu
Dünyanın en büyük hapishanesini yaptı!
Kar erken bastırdı: Köy yolları kapandı
Demirkol: Ali Dürüst mayıs ayında...
Marmaris'teki orman yangını söndürüldü
Nihat Kahveci'den şok karar!
Erdoğan ABD Büyükelçisi Bass'i kabul etti
Mercedes ve Audi'nin savaşı!
Fikret Orman derbinin stadını açıkladı
Patronunu ihbar edene ödül!
Sekiz gol yiyen takımdan ilginç özür