Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

F.Bahçe o oyuncuyla el sıkıştı! '23 Nisan Dünya Kitap Günü' Hamas ile Fetih'ten ortak hükümet Celal KazdağlıKeferhawar
İşte en son zamlı memur maaşları
İşte en son zamlı memur maaşları
2 Eylül 2008 Salı 11:24
Güncellenme Tarihi 22 Nisan 2014 Salı 19:30
Toplu görüşmelerde varılan uzlaşma sonrasında en düşük memur maaşına aile ve çocuk yardımıyla birlikte Ocak'ta 45 YTL, Temmuz'da ise 52 YTL zam gelecek

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, memur maaşlarına Ocak ayında yapılacak yüzde 4'lük zam sonrasında evli ve eşi çalışmayan, aynı zamanda da 2 çocuğu olan 13'ün 3'ündeki bir devlet memurunun halen 1.118 YTL olan maaşı, yılbaşında 1.163 YTL'ye yükselecek.

Yüzde 4,5'luk Temmuz zammı ile birlikte bu memurun eline Temmuz-Aralık döneminde de 1.215 YTL geçecek. Bu şekilde yeni yılda 2 dönemde yapılacak kümülatif yüzde 8,7'lik zam, maaşlara 97 YTL'lik artış şeklinde yansıyacak.

14'ün 2'sinden maaş alan bir devlet memurunun yine aile ve çocuk yardımı dahil halen 1.147 YTL olan aylık maaşı da, Ocak ayında 1.193 YTL'ye, Temmuz ayında ise 1.246 YTL'ye çıkacak. Bu memurun maaşındaki yıllık artış da 99 YTL olarak gerçekleşecek.

Üniversite mezunu olup da 9'un 1'inden işe başlayan bir devlet memurunun halen 1.150 YTL olan maaşı ise, Ocak'ta 1.196 YTL, Temmuz'da da 1.250 YTL olacak. Böylece bu memurun maaşı da 2009 yılında 100 YTL artış görecek.

Buna karşılık genel müdür maaşındaki yıllık artış 332 YTL'yi bulacak. Halen aile ve çocuk yardımıyla 3.818 YTL maaş alan Genel Müdürlere, 2009'un Ocak-Haziran döneminde 3.971 YTL, Temmuz-Aralık döneminde ise 4.150 YTL maaş ödenecek.

YAKLAŞIK 4 KATLIK FARK

Bu arada yeni yılda da en düşük ve en yüksek memur maaşı arasındaki yaklaşık 4 katlık fark, yeni yılda da korunacak.

Günümüzde aile ve çocuk yardımıyla birlikte 1.118 YTL olan hizmetli maaşına karşı, bürokraside en yüksek kademe olan müsteşarlar 4.180 YTL maaş alıyor. Bu şekilde iki kesim arasında 3,7 katlık bir fark bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda ''düşük maaşa yüksek, yüksek maaşa ise düşük zam'' politikasıyla, memur maaşları arasındaki fark önemli ölçüde azaltılmıştı. Ancak, söz konusu politikanın uzun yıllar devlette çalışan, derece ve kademe artışı almış, aynı zamanda yetki ve sorumlulukları fazla üst düzey bürokratlar ile diğer kamu görevlilerini mağdur ettiği ileri sürülmeye başlanmıştı.

2008'in ardından, 2009'da da bütün memurlara aynı oranda zam yapılarak, mevcut maaş dengesi devam ettirilecek.

Öte yandan 2009'da da memur maaş artışının enflasyonun altında kalması halinde aradaki fark, maaşlara ''enflasyon farkı zammı'' olarak yansıtılacak.

KİM, NE ALACAK ?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol verilerine göre, çeşitli unvanlardaki memurların ''evli olması ve eşinin çalışmaması durumunda aldığı aile yardımı ile 2 çocuk için hesaplanan çocuk yardımı ve medeni durum ile çocuk sayısına göre belirlenen asgari geçim indirimine göre hesaplanan'' eski ve yeni maaşları şöyle:

Bu haber 7,254 kez okundu.

Taksitli ödemelerde büyük düşüş!23 Nisan 2014 11:58
Taksitli ödemelerin toplam kredi kartı ödemelerindeki payı martta yüzde 21'e düştü.
Milyonlarca çalışana kötü haber!23 Nisan 2014 11:40
Hazine ile Maliye'nin Kamu Haznedarlığı Tebliği'nde yaptığı değişiklik, milyonlarca çalışanın prim yatırdığı İşsizlik Sigortası Fonu ile olası afetler için prim yatıran vatandaşı vurdu.
Altın yatırımcısı için fırsat!23 Nisan 2014 10:44
Güvenli liman altın, ABD'den gelen iyileşme sinyallerine ek olarak dünyadaki en büyük alıcı Çin'de talebin azalmasıyla düşüşe geçti.
Paralel Bank'a 1 milyarlık şok!23 Nisan 2014 10:35
SPK, finansman yapısındaki bozukluğa dikkat çekerek, Bank Asya'nın 1 milyar liralık sukuk ihracını durdurdu. Kurum, bankanın hisselerindeki olağanüstü hareketleri de inceliyor
SPK'dan 108 kişiye borsa'da işlem yasağı23 Nisan 2014 10:14
Sermaye Piyasası Kurulu 108 kişiye borsalarda geçici işlem yapma yasağı ve para cezaları verdi.
Türkiye ABD'yi geride bıraktı23 Nisan 2014 08:30
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün açıkladığı rakamlara göre Türkiye yapılan yardımlarda Almanya, Japonya ve ABD gibi gelişmiş ülkeleri geride bıraktı.
Japon turizmciler Mardin'de22 Nisan 2014 23:30
Japonya'nın 15 tur şirketinin planlama uzmanı Mardin'de incelemelerde bulundu.
Türkiye her zaman istikrarlı oldu22 Nisan 2014 21:49
BC Partners Yönetici Ortağı Nikos Stathopoulos, Türkiye'nin büyüme ve istikrarına hep güvendiklerini belirterek, "Türkiye vergi ve kanunlar açısından her zaman istikrarlı oldu. Hiç sürprizle karşılaşmadık" dedi
Kredi kartı borcu olanlara kötü haber!22 Nisan 2014 20:40
Başbakan yardımcısı Ali Babacan TBMM'ye sunulan soru önergelerini Meclis kürsüsünden yanıtladı.
Çiftçilere müjdeli haber!22 Nisan 2014 19:51
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehmet Mehdi Eker, çiftçilere müjdeli haberi verdi.
Altın alacaklar dikkat!22 Nisan 2014 19:16
Fiyatların hızla inip çıktığı, tahmin yapmanın giderek zorlaştığı altın piyasasının 'kara kutusu' açılıyor.
KDV'de büyük reform!22 Nisan 2014 18:51
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, "Cuma günü çok önemli bir reformu paylaşacaklarını belirtti.
Mahçupyan'dan Türköne'ye tek cümlelik cevap!Meteoroloji'den kritik uyarı!Her gün binlerce çocuk ölürken, yaşasın 23 Nisan!Milyonlarca çalışana kötü haber!Ağustos Ayı İçin İlk Anket YapıldıErdoğan kurtlar sofrasında...67 Yıl Önce 23 NisanErmeni tarihçileri arşive bekliyoruz!Türkçe Olimpiyatları birincisi neden gözyaşlarına boğuldu?Paralel Bank'a 1 milyarlık şok!Apple’ı titreten Türk!Kaybolan Malezya uçağıyla ilgili bomba iddiaGül'ün siyasî geleceğiMarjinal vandallar pusuda!Kabinenin Çocukluk Halleri!O provokatörün işine son verildi!Tüm Manşetler
Mahçupyan'dan Türköne'ye tek cümlelik cevap!
İran'a casusluk davası: 12 müebbet
İETT Otobüs hatlarının verimliliği artacak!
F.Bahçe o oyuncuyla el sıkıştı!
NBA'de yılın antrenörü bellirlendi!
Taksitli ödemelerde büyük düşüş!
Meteoroloji'den kritik uyarı!
31. haftanın hakemleri belli oldu!
Chelsea ağır yaralı!
Türkiye'ye 53 yeni santral
'23 Nisan Dünya Kitap Günü'
Aziz Yıldırım'ın kalacağı cezaevi!
Kapusuz gençleri sokağa davet edenlere yüklendi
Çikolata tüketimi hipertansiyon için faydalı!
Ispanak, diş çürümelerini önlüyor!
Her gün binlerce çocuk ölürken, yaşasın 23 Nisan!
Milyonlarca çalışana kötü haber!
Çalındı denilen küre ile ilgili acı gerçek!
Olcay Şahan ve Oğuzhan isyan etti!
Rize'nin yeni efsanesi: Yatan kalkan minare
"ICCI 2014" yarın kapılarını açacak
e-okul artık akıllı telefonlarda!
Bakanlıktan yeni proje"Kısa mesajla bebek takibi"
Devlet imkan sağlıyor çocuklar başarıyor
Yeni Call of Duty'den ilk görüntü!
Dünyanın en ilginç minaresi!
Orta Afrika'da bir şehri aldı!
Defne Samyeli AYM'ye başvurdu!
Feribot faciasında ölü sayısı 150’ye çıktı
Hamas ile Fetih'ten ortak hükümet
WhatsApp 500 milyon aboneye ulaştı
Hamas ve Fetih anlaştı
Silahlı saldırının ardından sözleşmesi feshedildi!
Erdoğan kurtlar sofrasında...
Skandal! Reina'dan da kovulmuşlar
Aziz Yıldırım'dan transfer açıklaması!
Düzce'de trafik kazası: 4 yaralı
23 Nisan'da bile çalıştılar!
Evinin bahçesinde aslan besliyor!
Çanakkale'de bir koyun beşiz yavruladı
"Paralel yapı uyuşturucu baronlarını korudu!"
Fatih'te yangın: 100 güvercin telef oldu
Ermeni tarihçileri arşive bekliyoruz!
G.Saray'ı çökerten sistem! Terim varken...
Türkçe Olimpiyatları birincisi neden gözyaşlarına boğuldu?
Altın yatırımcısı için fırsat!
Yavru vatanda ezanlar sustu!
Yangın çıktı 7 huzurevi boşaltıldı
Kayıt dışı siyasetin karşısındayız!
Paralel Bank'a 1 milyarlık şok!
Apple’ı titreten Türk!