Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Gül: Tayyip Bey Türkiye'nin itibarını... Başbakan'dan kritik görüşme ABD: Harekete geçmeye hazırız! Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
İşte en son zamlı memur maaşları
İşte en son zamlı memur maaşları
2 Eylül 2008 Salı 11:24
Güncellenme Tarihi 27 Temmuz 2012 Cuma 21:38
Toplu görüşmelerde varılan uzlaşma sonrasında en düşük memur maaşına aile ve çocuk yardımıyla birlikte Ocak'ta 45 YTL, Temmuz'da ise 52 YTL zam gelecek

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, memur maaşlarına Ocak ayında yapılacak yüzde 4'lük zam sonrasında evli ve eşi çalışmayan, aynı zamanda da 2 çocuğu olan 13'ün 3'ündeki bir devlet memurunun halen 1.118 YTL olan maaşı, yılbaşında 1.163 YTL'ye yükselecek.

Yüzde 4,5'luk Temmuz zammı ile birlikte bu memurun eline Temmuz-Aralık döneminde de 1.215 YTL geçecek. Bu şekilde yeni yılda 2 dönemde yapılacak kümülatif yüzde 8,7'lik zam, maaşlara 97 YTL'lik artış şeklinde yansıyacak.

14'ün 2'sinden maaş alan bir devlet memurunun yine aile ve çocuk yardımı dahil halen 1.147 YTL olan aylık maaşı da, Ocak ayında 1.193 YTL'ye, Temmuz ayında ise 1.246 YTL'ye çıkacak. Bu memurun maaşındaki yıllık artış da 99 YTL olarak gerçekleşecek.

Üniversite mezunu olup da 9'un 1'inden işe başlayan bir devlet memurunun halen 1.150 YTL olan maaşı ise, Ocak'ta 1.196 YTL, Temmuz'da da 1.250 YTL olacak. Böylece bu memurun maaşı da 2009 yılında 100 YTL artış görecek.

Buna karşılık genel müdür maaşındaki yıllık artış 332 YTL'yi bulacak. Halen aile ve çocuk yardımıyla 3.818 YTL maaş alan Genel Müdürlere, 2009'un Ocak-Haziran döneminde 3.971 YTL, Temmuz-Aralık döneminde ise 4.150 YTL maaş ödenecek.

YAKLAŞIK 4 KATLIK FARK

Bu arada yeni yılda da en düşük ve en yüksek memur maaşı arasındaki yaklaşık 4 katlık fark, yeni yılda da korunacak.

Günümüzde aile ve çocuk yardımıyla birlikte 1.118 YTL olan hizmetli maaşına karşı, bürokraside en yüksek kademe olan müsteşarlar 4.180 YTL maaş alıyor. Bu şekilde iki kesim arasında 3,7 katlık bir fark bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda ''düşük maaşa yüksek, yüksek maaşa ise düşük zam'' politikasıyla, memur maaşları arasındaki fark önemli ölçüde azaltılmıştı. Ancak, söz konusu politikanın uzun yıllar devlette çalışan, derece ve kademe artışı almış, aynı zamanda yetki ve sorumlulukları fazla üst düzey bürokratlar ile diğer kamu görevlilerini mağdur ettiği ileri sürülmeye başlanmıştı.

2008'in ardından, 2009'da da bütün memurlara aynı oranda zam yapılarak, mevcut maaş dengesi devam ettirilecek.

Öte yandan 2009'da da memur maaş artışının enflasyonun altında kalması halinde aradaki fark, maaşlara ''enflasyon farkı zammı'' olarak yansıtılacak.

KİM, NE ALACAK ?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol verilerine göre, çeşitli unvanlardaki memurların ''evli olması ve eşinin çalışmaması durumunda aldığı aile yardımı ile 2 çocuk için hesaplanan çocuk yardımı ve medeni durum ile çocuk sayısına göre belirlenen asgari geçim indirimine göre hesaplanan'' eski ve yeni maaşları şöyle:

Bu haber 7,258 kez okundu.

iPhone 6 çılgınlığı başladı19 Eylül 2014 21:22
Apple'ın 9 Eylül'de tanıttığı iPhone 6 modelleri, bugün dokuz ülkede satışa çıktı.
Bakan Zeybekçi hedefi açıkladı!19 Eylül 2014 21:02
Ekonomi Bakanı Zeybekci Türkiye ile İran arasında imzalanan Ticaret Anlaşmasının Resmi Gazetede yayımlanması üzerine açıklamalarda buldu.
THY ile Avea'dan işbirliği19 Eylül 2014 19:55
Türk Hava Yolları (THY) ile Avea, İstanbul'un tanıtımına katkı sağlayacak "Discover Istanbul" uygulamasını hayata geçirdi.
Dolarda akşam sürprizi19 Eylül 2014 19:17
Dallas Fed Başkanı Richard Fisher'ın açıklamalarından sonra dolar 2.24'ü gördü. Daha sonra dolar 2.2370 seviyesine geriledi.
Google milyonlarca dolar dağıtacak19 Eylül 2014 19:15
Ortaklarına ürettikleri içerik karşılığında milyonlarca dolar veren Google, uzun vadede bu miktarı daha da arttıracağını duyurdu.
Güney Kore'ye ''Pozitif'' not19 Eylül 2014 15:34
Standard & Poor's, Güney Kore'nin not görünümünü pozitife çevirdi.
Çeyrek altın ne kadar oldu?19 Eylül 2014 15:22
İstanbul Kapalıçarşı'da 137,00 liradan alınan Çeyrek Ziynet 147,00 liradan satılıyor.
İlk yerli rüzgar türbini Kasım'da faaliyete geçecek!19 Eylül 2014 15:01
Tasarımı ve teknolojisi Türkiye’ye ait, özgün ve dünya standartlarında rekabetçi bir rüzgâr sanayinin kurulması için gereken altyapıyı oluşturma amacıyla başlatılan MİLRES projesi üretime başlıyor.
Bakan Işık: Bankalar inşaatçıları daha çok seviyor19 Eylül 2014 14:44
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, bankacılıların inşaatçıları sanayicilerden daha çok sevdiğini söyledi.
Borsa ilk seans artıda kapandı19 Eylül 2014 13:44
Borsa ilk seansı yüzde 0,36'lık yükselişle tamamladı.
Bank Asya'da Deutsche sattı, Asya Yatırım aldı19 Eylül 2014 13:13
Borsa İstanbul'da dün gün içinde yüzde 25'lik fiyat marjıyla işlem gören Bank Asya hisselerini en fazla Deutsche Securities satarken, en fazla alan aracı kurum Asya Yatırım oldu.
''Hayır''lı İskoçlar piyasaları rahatlattı19 Eylül 2014 12:40
İskoçya'nın bağımsızlık referandumunda "hayır" kararının çıkması bir süredir gergin olan piyasaları rahatlattı.
Gül: Tayyip Bey Türkiye'nin itibarını...
Peşmerge'den Kobani açıklaması!
Başbakan'dan kritik görüşme
Google'dan yeni deneme!
Vural'dan sert eleştiri: Nerede büyüklük?
Erdoğan'ın ABD programının ayrıntısı
Türkiye'yi kurtardı, Yunanistan'ı yaktı!
Davutoğlu: Onları misafir etmekte kararlıyız
Kerkük kana bulandı: En az 10 ölü
Microsoft gidiyor Pardus geliyor
Milli judocumuz altın madalya kazandı
Umudumuz sorunun BMGK'da çözüme kavuşması
Gençlerbirliği'nin 'Uğur'lu günü!
Maden ocağında göcük
Üsküdar'da korkunç kaza: 1 ölü
Ateizm Derneği Başkanı'ndan ilginç çıkış!
Vatikan'dan Arnavutluk'a destek
Nijerya'da Boko Haram örgütüne operasyon
iPhone 6 çılgınlığı başladı
CHP Antalya'da olağanüstü kongre kararı!
Sponsor bulamayan Altay'dan ilginç yöntem
Bakan Zeybekçi hedefi açıkladı!
ABD: Harekete geçmeye hazırız!
Suriye'de yeni kimyasal tesis şoku!
Katalonya'da bağımsızlık sesleri
Nusaybin'deki çadır kente Yezidiler yerleştirilecek
Suriye sınırına askeri sevkiyat yapıldı
Fenerbahçe'de radikal değişiklik!
Başbakan Davutoğlu Azerbaycan'da
Dünya nüfusu 2100'de ne kadar olacak?
THY ile Avea'dan işbirliği
Erdoğan'dan vekalet: 3 bin 50 lirayı peşin verdi
TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi!
Dolarda akşam sürprizi
Google milyonlarca dolar dağıtacak
Sarkozy siyasete geri döndüğünü açıkladı
Müezzinoğlu'dan Kılıçdaroğlu'na sert çıkış
İskoçya'da başbakan Salmond istifa etti
Albayrak'tan flaş açıklama!
Mourinho yıldız oyuncuyu sildi!
Kurtulmuş'tan dünyanın sessizliğine tepki
Suriyeliler yakınlarının yanına yerleştiriliyor
Gareth Bale'dan Tottenham itirafı!
Ünal Aysal için şok sözler!
Prandelli'den sürpriz karar! Kadroya almadı
12 imamın tutuklanmasının perde arkası
Almanya'dan da ayrılmak isteyenler var
Hasta oğlu boğulurken kaçtı!
'Saldırılar devam edecek'
Hababam okula geri döndü
Galatasaray - Sivasspor biletleri satışta!
Meteoroloji'den bu ile kuvvetli yağış uyarısı
260 bin öğrenci yurtlara yerleştirilemedi
Vücut direncini artıran mucizevi meyve
Sırbistan"kemer sıkacak"
IŞİD Kobani'ye doğru ilerleyişini sürdürüyor
CHP'den hükümete destek geldi!
Polis 9 yıllık cinayeti DNA testi ile çözdü
Bulgar bakandan acı itiraf
Irak ve Suriye için tezkere çıkarılıyor
F-16'lar vur emriyle havalandı
Hamileler burun tıkanıklığına dikkat!
Rusya'dan flaş Ukrayna kararı!
Baltık ülkelerini Rusya korkusu sardı
Öğretmen atamaları açıklandı!
Albayrak aday mı?
"Ebola barış ve güvenliği tehdit ediyor"