Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Merkez'den flaş döviz kararı UEFA'dan Beşiktaş özrü! F-16'lar sınıra gönderildi Celal KazdağlıFloransa'da 'Şah-Fırat'a uyanmak
İşte en son zamlı memur maaşları
İşte en son zamlı memur maaşları
2 Eylül 2008 Salı 11:24
Güncellenme Tarihi 27 Şubat 2015 Cuma 18:36
Toplu görüşmelerde varılan uzlaşma sonrasında en düşük memur maaşına aile ve çocuk yardımıyla birlikte Ocak'ta 45 YTL, Temmuz'da ise 52 YTL zam gelecek

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, memur maaşlarına Ocak ayında yapılacak yüzde 4'lük zam sonrasında evli ve eşi çalışmayan, aynı zamanda da 2 çocuğu olan 13'ün 3'ündeki bir devlet memurunun halen 1.118 YTL olan maaşı, yılbaşında 1.163 YTL'ye yükselecek.

Yüzde 4,5'luk Temmuz zammı ile birlikte bu memurun eline Temmuz-Aralık döneminde de 1.215 YTL geçecek. Bu şekilde yeni yılda 2 dönemde yapılacak kümülatif yüzde 8,7'lik zam, maaşlara 97 YTL'lik artış şeklinde yansıyacak.

14'ün 2'sinden maaş alan bir devlet memurunun yine aile ve çocuk yardımı dahil halen 1.147 YTL olan aylık maaşı da, Ocak ayında 1.193 YTL'ye, Temmuz ayında ise 1.246 YTL'ye çıkacak. Bu memurun maaşındaki yıllık artış da 99 YTL olarak gerçekleşecek.

Üniversite mezunu olup da 9'un 1'inden işe başlayan bir devlet memurunun halen 1.150 YTL olan maaşı ise, Ocak'ta 1.196 YTL, Temmuz'da da 1.250 YTL olacak. Böylece bu memurun maaşı da 2009 yılında 100 YTL artış görecek.

Buna karşılık genel müdür maaşındaki yıllık artış 332 YTL'yi bulacak. Halen aile ve çocuk yardımıyla 3.818 YTL maaş alan Genel Müdürlere, 2009'un Ocak-Haziran döneminde 3.971 YTL, Temmuz-Aralık döneminde ise 4.150 YTL maaş ödenecek.

YAKLAŞIK 4 KATLIK FARK

Bu arada yeni yılda da en düşük ve en yüksek memur maaşı arasındaki yaklaşık 4 katlık fark, yeni yılda da korunacak.

Günümüzde aile ve çocuk yardımıyla birlikte 1.118 YTL olan hizmetli maaşına karşı, bürokraside en yüksek kademe olan müsteşarlar 4.180 YTL maaş alıyor. Bu şekilde iki kesim arasında 3,7 katlık bir fark bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda ''düşük maaşa yüksek, yüksek maaşa ise düşük zam'' politikasıyla, memur maaşları arasındaki fark önemli ölçüde azaltılmıştı. Ancak, söz konusu politikanın uzun yıllar devlette çalışan, derece ve kademe artışı almış, aynı zamanda yetki ve sorumlulukları fazla üst düzey bürokratlar ile diğer kamu görevlilerini mağdur ettiği ileri sürülmeye başlanmıştı.

2008'in ardından, 2009'da da bütün memurlara aynı oranda zam yapılarak, mevcut maaş dengesi devam ettirilecek.

Öte yandan 2009'da da memur maaş artışının enflasyonun altında kalması halinde aradaki fark, maaşlara ''enflasyon farkı zammı'' olarak yansıtılacak.

KİM, NE ALACAK ?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol verilerine göre, çeşitli unvanlardaki memurların ''evli olması ve eşinin çalışmaması durumunda aldığı aile yardımı ile 2 çocuk için hesaplanan çocuk yardımı ve medeni durum ile çocuk sayısına göre belirlenen asgari geçim indirimine göre hesaplanan'' eski ve yeni maaşları şöyle:

Bu haber 7,266 kez okundu.

New York borsası düşüşle kapandı27 Şubat 2015 23:48
New York borsası, haftanın son işlem gününü, ABD'ye ilişkin 4. çeyrek büyüme verisinin aşağı yönlü revize edilmesinin ardından düşüşle tamamladı.
Brezilya'da yüksek akaryakıt fiyatlarına tepki27 Şubat 2015 23:28
Akaryakıt fiyatlarındaki artışı protesto eden tır şoförleri birçok eyalette ana yolları ulaşıma kapattı
New York Fed Başkanı Dudley27 Şubat 2015 21:07
"Politika faizini biraz erken yükseltmenin risklerinin, biraz geç yükseltmenin risklerinden daha fazla olduğuna inanıyorum"
Avrupa borsaları, İngiltere dışında günü yükselişle kapattı27 Şubat 2015 19:35
İngiltere dışındaki Avrupa borsaları, günü yükselişle kapattı.
Merkez'den flaş döviz kararı27 Şubat 2015 19:10
Merkez Bankası, bugünden itibaren döviz piyasasındaki koşullara göre döviz satım ihalesi tutarını günlük olarak belirleyecek.
Ham petrol ithalatı azaldı27 Şubat 2015 18:49
Türkiye'de ham petrol ithalatı geçen yıl, bir önceki yıla göre yüzde 5,8 azalarak 17 milyon 477 bin 986 ton oldu.
Bu hafta altın ve döviz kazandırdı, borsa kaybettirdi27 Şubat 2015 18:21
Borsa İstanbul'da işlem gören hisse senetleri haftalık bazda yüzde 1,57 değer kaybetti. 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı haftalık bazda yüzde 2,51 değer kazandı. Amerikan dolarının satış fiyatı yüzde 2,15 değer kazandı.
AK Parti Genel Başkan Yardımcısının acı günü27 Şubat 2015 17:09
Mehmet Ali Şahin'in yengesinin cenazesi, Karabük'te toprağa verildi
EXPO 2016’nın maskotları: ‘Ece’ ve ‘Efe’27 Şubat 2015 17:07
EXPO 2016 'jingle ve maskot tanıtım toplantısı', Antalya'nın Serik ilçesinde yapıldı. EXPO 2016'nın maskotlarının isimleri kız olana "Ece" ve erkek olana ise "Efe" isimleri verildi.
Dolar tarihi zirve yaptı!27 Şubat 2015 15:43
Haftanın son iş gününe 2.50 liranın üzerinde başlayan dolar, tarihi zirve yaptı; BİST'teki kayıp, yüzde 2'yi aştı.
Çeyrek altın fiyatları ne kadar oldu?27 Şubat 2015 14:29
Altın yatırımcısı son hafta Fed'in faiz arttırımı için erken olduğunu ve Çin'in alımlara başlamasıyla haftalık kazanca yönelerek yatırımcısının yüzünü güldürdü.S
İşte Mega Proje'nin 3'lü derin anlamı27 Şubat 2015 13:24
İstanbul boğazına yapılacak 3 katlı geçiş tüneli yapılacak.