Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

3. havalimanına kredi 3 yerli bankadan Cemil Çiçek hakkında suç duyurusu! Ve Hüseyin Gülerce istifa etti! Aslan DeğirmenciBize düşen son görev
İşte en son zamlı memur maaşları
İşte en son zamlı memur maaşları
2 Eylül 2008 Salı 11:24
Güncellenme Tarihi 27 Ağustos 2014 Çarşamba 11:37
Toplu görüşmelerde varılan uzlaşma sonrasında en düşük memur maaşına aile ve çocuk yardımıyla birlikte Ocak'ta 45 YTL, Temmuz'da ise 52 YTL zam gelecek

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, memur maaşlarına Ocak ayında yapılacak yüzde 4'lük zam sonrasında evli ve eşi çalışmayan, aynı zamanda da 2 çocuğu olan 13'ün 3'ündeki bir devlet memurunun halen 1.118 YTL olan maaşı, yılbaşında 1.163 YTL'ye yükselecek.

Yüzde 4,5'luk Temmuz zammı ile birlikte bu memurun eline Temmuz-Aralık döneminde de 1.215 YTL geçecek. Bu şekilde yeni yılda 2 dönemde yapılacak kümülatif yüzde 8,7'lik zam, maaşlara 97 YTL'lik artış şeklinde yansıyacak.

14'ün 2'sinden maaş alan bir devlet memurunun yine aile ve çocuk yardımı dahil halen 1.147 YTL olan aylık maaşı da, Ocak ayında 1.193 YTL'ye, Temmuz ayında ise 1.246 YTL'ye çıkacak. Bu memurun maaşındaki yıllık artış da 99 YTL olarak gerçekleşecek.

Üniversite mezunu olup da 9'un 1'inden işe başlayan bir devlet memurunun halen 1.150 YTL olan maaşı ise, Ocak'ta 1.196 YTL, Temmuz'da da 1.250 YTL olacak. Böylece bu memurun maaşı da 2009 yılında 100 YTL artış görecek.

Buna karşılık genel müdür maaşındaki yıllık artış 332 YTL'yi bulacak. Halen aile ve çocuk yardımıyla 3.818 YTL maaş alan Genel Müdürlere, 2009'un Ocak-Haziran döneminde 3.971 YTL, Temmuz-Aralık döneminde ise 4.150 YTL maaş ödenecek.

YAKLAŞIK 4 KATLIK FARK

Bu arada yeni yılda da en düşük ve en yüksek memur maaşı arasındaki yaklaşık 4 katlık fark, yeni yılda da korunacak.

Günümüzde aile ve çocuk yardımıyla birlikte 1.118 YTL olan hizmetli maaşına karşı, bürokraside en yüksek kademe olan müsteşarlar 4.180 YTL maaş alıyor. Bu şekilde iki kesim arasında 3,7 katlık bir fark bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda ''düşük maaşa yüksek, yüksek maaşa ise düşük zam'' politikasıyla, memur maaşları arasındaki fark önemli ölçüde azaltılmıştı. Ancak, söz konusu politikanın uzun yıllar devlette çalışan, derece ve kademe artışı almış, aynı zamanda yetki ve sorumlulukları fazla üst düzey bürokratlar ile diğer kamu görevlilerini mağdur ettiği ileri sürülmeye başlanmıştı.

2008'in ardından, 2009'da da bütün memurlara aynı oranda zam yapılarak, mevcut maaş dengesi devam ettirilecek.

Öte yandan 2009'da da memur maaş artışının enflasyonun altında kalması halinde aradaki fark, maaşlara ''enflasyon farkı zammı'' olarak yansıtılacak.

KİM, NE ALACAK ?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol verilerine göre, çeşitli unvanlardaki memurların ''evli olması ve eşinin çalışmaması durumunda aldığı aile yardımı ile 2 çocuk için hesaplanan çocuk yardımı ve medeni durum ile çocuk sayısına göre belirlenen asgari geçim indirimine göre hesaplanan'' eski ve yeni maaşları şöyle:

Bu haber 7,256 kez okundu.

3. havalimanına kredi 3 yerli bankadan27 Ağustos 2014 11:43
3. havalimanına hangi bankaların kredi kullandıracağı belli oldu. Yerli ve yabancı çok sayıda bankanın kredi vermek için kapıda beklediği ileri sürülen projeyi 3 Türk bankası fonlayacak
Kene ısırmasından ölüm iş kazası sayıldı27 Ağustos 2014 11:18
Çorum'da tarlada çalıştığı sırada kene ısırması sonucu yakalandığı KKKA hastalığından hayatını kaybeden çiftçinin ölümünü iş kazası sayan ve ailesine maaş bağlanmasına hükmeden mahkeme kararı, Yargıtay tarafından da onandı.
TMSF, Amerikalı o şirkete el koydu27 Ağustos 2014 11:07
TMSF, Amerikalı vitamin ve sağlık ürünleri üreticisi GNC Türkiye’ye el koydu.
İnşaat maliyeti belirlendi27 Ağustos 2014 10:02
Meskenler açısından 45,13 lira ile 2 bin 70,19 lira arasında değişecek.
22 yılın rekoru!27 Ağustos 2014 09:46
ABD’de dayanıklı tüketim malı siparişleri Temmuz ayında, önceki aya göre yüzde 22,6 yükselerek, 1992'den bu yana kaydedilen en büyük artışı gösterdi.
Piyasanın gözü kulağı bu toplantıda27 Ağustos 2014 09:25
Piyasanın merakla beklediği Para Politikası Kurulu toplantısının sonucu bugün saat 14:00’te açıklanacak.
Rusya, kendi kendini vurdu!27 Ağustos 2014 09:24
Rusya’nın Batı’dan tüm gıda ithalatını yasaklaması, ülke genelinde gıda fiyatlarını uçurdu.
Tuvalet tam 600 bin TL'ye ihale edildi27 Ağustos 2014 08:30
Mersin Büyükşehir Belediyesi yoğun güvenlik önlemleri altında yapılan ihalede otogarın tuvaleti açık artırma ile 600 bin TL'ye çıktı.
Gülen'e yakın Koza'dan çevre raporu için hile!27 Ağustos 2014 08:24
Gülen grubuna yakınlığıyla bilinen Koza Altın'ın çevre etki değerlendirme oyunu, yanıbaşındaki un fabrikasını vurdu. Siyanür yüzünden müşterilerini kaybeden un fabrikası sahibi de dava açtı.
Bankadan otomatik kredi oyunu!27 Ağustos 2014 08:19
Tüketici kredisi kullandırmak için agresif yöntemler kullanan bankalar, SMS'le binlerce kişiyi borçlandırdı. Bankacılar "Bu yöntem yasal değil" dedi
Hükümet'ten emekliye güzel haber!27 Ağustos 2014 08:15
28 Ağustos'tan sonra görüşmeleri tamamlanacak olan torba yasa tasarısı, emeklilerin ve yaşlıların da yüzünü güldürecek.
Doğalgazdan benzin üretimine Türk damgası26 Ağustos 2014 19:10
Rönesans Holding, Türkmenistan'da dünyanın doğalgazdan benzin üretecek en büyük tesisine ‘imzasını’ atmaya hazırlanıyor.
3. havalimanına kredi 3 yerli bankadan
Dünyanın en yaşlı vombatı 29 yaşında
Türkülere konu olmuştu ama artık yok!
AK Parti'de istifalar alınıyor
Cemil Çiçek hakkında suç duyurusu!
Bulgaristan'da camilere saldırı
Eylül'de 101 bin sınıf daha "akıllanacak"
6 yılda 20 kilogram yün
Köse'ye çirkin teklif
AK Parti kongresinde en çok o sıfat kullanıldı
Türkiye Gazze'ye yardımlara devam ediyor
Yabancı liderler devir teslim töreni için gelmeye başladı
Hamilelik sırasında anti-depresan kullanmak bebeğe zarar veriyor!
Sözcü'nün Davutoğlu haberi yalan çıktı!
Kene ısırmasından ölüm iş kazası sayıldı
İstanbul'da egzoz gazı denetimi yapılacak
Şiir, korkular ve linç kültürü
Ve Hüseyin Gülerce istifa etti!
TMSF, Amerikalı o şirkete el koydu
Samanyolu'nda "yıkılan hayaller"
Galatasaray Odeabank, Ayşegül Günay'ı transfer etti
15 yaşında Cibulkova’yı yendi
Beşiktaş KAP'a bildirdi!
Milliyet IŞİD'i yeni keşfetti!
CHP'nin 2 numaralı ismi AK Parti kongresinde
Artık başörtüyle görev yapabilecekler!
Çağın vebasına çare bulundu mu?
Kongrede bu şehrimize 'özel ayrım' yapıldı
Selfie çılgınlığı bunu da yaptırdı
Bonzai havayolları
Kendisine saldıran leoparı kürekle öldürdü
Ağır okul çantaları bu hastalığa neden oluyor!
Migrene kalıcı çözüm!
Erdoğan: Bu asla veda değil
Baro Başkanı konuşması ucube bir uygulama!
Harry Kewell yeniden...
TTK emniyetli madenci çizmesi alacak
Yeni Türkiye için tarihi kongre (CANLI)
Depreme hazır mısınız?
Rüyada yakalayan baş ağrısı: Salkım tipi
AK Parti kongresinde TRT'den bir ilk
Hakkari'de 1 PKK'lı teslim oldu
Instagram'dan yeni özellik!
İnşaat maliyeti belirlendi
Manchester United'a büyük şok!
Kurtlar Vadisi'nin Abdülhey'inden yeni dizi
İzmir'de yolcu otobüsü devrildi!
Enez'deki arkeolojik kazılar
22 yılın rekoru!
Bakanlar kuruluna damga vuran sahne!
Şahan Gökbakar: 'Lan sen ne yüzsüz adamsın'
İsrail saldırılarının acı bilançosu
Düzce'de trafik kazası: 7 yaralı
Burak Yılmaz da dayanamadı!
Elektronik sigara sağlığı tehdit ediyor
Galatasaray 2 sambacı için Brezilya'da!
3,3 ton kokain ele geçirildi
Abbas'dan ateşkes açıklaması
Peru'da 3,3 ton kokain ele geçirildi
''İsrail askerlerini korkak farelere çevirdi''
Dışişleri'nden ateşkes açıklaması
Prandelli'nin gönderin dediği 3 sürpriz isim!
Piyasanın gözü kulağı bu toplantıda
Rusya, kendi kendini vurdu!
Ya Sosa ya Ruiz! Beşiktaş açıklıyor!
Araba fiyatındaki TV satışa sunuluyor
Kürtlere silah gönderecek 7 ülke