Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Süper Lig'de şok istifa! Sümeyye Erdoğan'dan o iddialara yanıt Türk Hava Yolları'ndan müthiş hamle! Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
İşte en son zamlı memur maaşları
İşte en son zamlı memur maaşları
2 Eylül 2008 Salı 11:24
Güncellenme Tarihi 20 Aralık 2014 Cumartesi 22:13
Toplu görüşmelerde varılan uzlaşma sonrasında en düşük memur maaşına aile ve çocuk yardımıyla birlikte Ocak'ta 45 YTL, Temmuz'da ise 52 YTL zam gelecek

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, memur maaşlarına Ocak ayında yapılacak yüzde 4'lük zam sonrasında evli ve eşi çalışmayan, aynı zamanda da 2 çocuğu olan 13'ün 3'ündeki bir devlet memurunun halen 1.118 YTL olan maaşı, yılbaşında 1.163 YTL'ye yükselecek.

Yüzde 4,5'luk Temmuz zammı ile birlikte bu memurun eline Temmuz-Aralık döneminde de 1.215 YTL geçecek. Bu şekilde yeni yılda 2 dönemde yapılacak kümülatif yüzde 8,7'lik zam, maaşlara 97 YTL'lik artış şeklinde yansıyacak.

14'ün 2'sinden maaş alan bir devlet memurunun yine aile ve çocuk yardımı dahil halen 1.147 YTL olan aylık maaşı da, Ocak ayında 1.193 YTL'ye, Temmuz ayında ise 1.246 YTL'ye çıkacak. Bu memurun maaşındaki yıllık artış da 99 YTL olarak gerçekleşecek.

Üniversite mezunu olup da 9'un 1'inden işe başlayan bir devlet memurunun halen 1.150 YTL olan maaşı ise, Ocak'ta 1.196 YTL, Temmuz'da da 1.250 YTL olacak. Böylece bu memurun maaşı da 2009 yılında 100 YTL artış görecek.

Buna karşılık genel müdür maaşındaki yıllık artış 332 YTL'yi bulacak. Halen aile ve çocuk yardımıyla 3.818 YTL maaş alan Genel Müdürlere, 2009'un Ocak-Haziran döneminde 3.971 YTL, Temmuz-Aralık döneminde ise 4.150 YTL maaş ödenecek.

YAKLAŞIK 4 KATLIK FARK

Bu arada yeni yılda da en düşük ve en yüksek memur maaşı arasındaki yaklaşık 4 katlık fark, yeni yılda da korunacak.

Günümüzde aile ve çocuk yardımıyla birlikte 1.118 YTL olan hizmetli maaşına karşı, bürokraside en yüksek kademe olan müsteşarlar 4.180 YTL maaş alıyor. Bu şekilde iki kesim arasında 3,7 katlık bir fark bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda ''düşük maaşa yüksek, yüksek maaşa ise düşük zam'' politikasıyla, memur maaşları arasındaki fark önemli ölçüde azaltılmıştı. Ancak, söz konusu politikanın uzun yıllar devlette çalışan, derece ve kademe artışı almış, aynı zamanda yetki ve sorumlulukları fazla üst düzey bürokratlar ile diğer kamu görevlilerini mağdur ettiği ileri sürülmeye başlanmıştı.

2008'in ardından, 2009'da da bütün memurlara aynı oranda zam yapılarak, mevcut maaş dengesi devam ettirilecek.

Öte yandan 2009'da da memur maaş artışının enflasyonun altında kalması halinde aradaki fark, maaşlara ''enflasyon farkı zammı'' olarak yansıtılacak.

KİM, NE ALACAK ?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol verilerine göre, çeşitli unvanlardaki memurların ''evli olması ve eşinin çalışmaması durumunda aldığı aile yardımı ile 2 çocuk için hesaplanan çocuk yardımı ve medeni durum ile çocuk sayısına göre belirlenen asgari geçim indirimine göre hesaplanan'' eski ve yeni maaşları şöyle:

Bu haber 7,264 kez okundu.

Mehmet Şimşek: Kamuya 74 bin personel alacağız21 Aralık 2014 11:06
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kamuya 74 bin personel alınacağını açıkladı.
Arı sütünün kilosu 3- 5 bin TL21 Aralık 2014 10:35
Necati Aydın, Türkiye’de az sayıda arıcı tarafından yılda yaklaşık 60 kilogram üretilen arı sütünün kilosunun 3- 5 bin TL’den satıldığını söyledi.
Türk Hava Yolları'ndan müthiş hamle!21 Aralık 2014 10:24
Geniş gövdede agresif büyüme planladıklarını söyleyen Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “Ayrıca ‘wide body’ denilen iki katlı geniş gövdeli uçak da almak istiyoruz. Niyetimiz 3. havalimanı ile birlikte bu uçakları devreye sokmak” dedi
15 milyon çalışanın maaşına zam21 Aralık 2014 10:05
15 milyon çalışanın Ocak ayında birçok kesim zam alacak. Yeni asgari ücret ile kayıtlı olarak çalışan herkesin maaşında artış olacak.
Evlat edinene erken emeklilik21 Aralık 2014 09:35
Sigortalı bir kadın 2 yaşından küçük bir çocuğu evlat edindiğinde, bir buçuk yıllık doğum borçlanması hakkına sahip olacak.
Türkiye yerli kömürle para basacak21 Aralık 2014 09:29
Türkiye, yerli enerji kaynaklarına yönelik yatırımlarını artırıyor.
8 madde daha kabul edildi20 Aralık 2014 20:36
Bütçe tasarısının 8 maddesi daha kabul edildi.
Çin firmasından Van'a güneş enerjisi yatırımı20 Aralık 2014 17:46
Fizibilite çalışması yapmak üzere kente gelen Çin'deki enerji firmasının proje yöneticisi Yun Jia Yang, 2015'te Türkiye ve Çin arasında yapılacak ticari anlaşmalara bu yatırımı ekletmeyi hedefliyor
Tonlarca petrolü 'yol'da tükettik20 Aralık 2014 12:10
Türkiye'de 2009-2013 dönemini kapsayan 5 yılda karayolu ulaşımında 51 milyar dolar değerinde yaklaşık 75 milyon ton petrol tüketildi.
Fitch'ten skandal Türkiye kararı!20 Aralık 2014 11:09
Fitch'ten aynı konuda 24 saatte iki farklı görüş
Lüks tüketime ilave vergi geliyor20 Aralık 2014 09:52
TBMM Genel Kurulunda konuşan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, lüks tüketime yönelik ilave vergilerin gündeme gelebileceğini söyledi.
Ruslar çareyi Türkiye'de buldu20 Aralık 2014 09:42
Ülkelerindeki kriz nedeniyle borçlarını ödeyemeyen Ruslar, çareyi Antalya'daki evlerini satmakta buldu.