Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bilic: FB sadece iyi değil karakterli de bir takım ABD'den Rusya'ya gözdağı! Dilmen: Babası bile bu kıyağı yapmaz Ahmet ÖzcanDevletin dini adalet dinin devleti özgürlüktür
İşte en son zamlı memur maaşları
İşte en son zamlı memur maaşları
2 Eylül 2008 Salı 11:24
Güncellenme Tarihi 20 Nisan 2014 Pazar 22:55
Toplu görüşmelerde varılan uzlaşma sonrasında en düşük memur maaşına aile ve çocuk yardımıyla birlikte Ocak'ta 45 YTL, Temmuz'da ise 52 YTL zam gelecek

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, memur maaşlarına Ocak ayında yapılacak yüzde 4'lük zam sonrasında evli ve eşi çalışmayan, aynı zamanda da 2 çocuğu olan 13'ün 3'ündeki bir devlet memurunun halen 1.118 YTL olan maaşı, yılbaşında 1.163 YTL'ye yükselecek.

Yüzde 4,5'luk Temmuz zammı ile birlikte bu memurun eline Temmuz-Aralık döneminde de 1.215 YTL geçecek. Bu şekilde yeni yılda 2 dönemde yapılacak kümülatif yüzde 8,7'lik zam, maaşlara 97 YTL'lik artış şeklinde yansıyacak.

14'ün 2'sinden maaş alan bir devlet memurunun yine aile ve çocuk yardımı dahil halen 1.147 YTL olan aylık maaşı da, Ocak ayında 1.193 YTL'ye, Temmuz ayında ise 1.246 YTL'ye çıkacak. Bu memurun maaşındaki yıllık artış da 99 YTL olarak gerçekleşecek.

Üniversite mezunu olup da 9'un 1'inden işe başlayan bir devlet memurunun halen 1.150 YTL olan maaşı ise, Ocak'ta 1.196 YTL, Temmuz'da da 1.250 YTL olacak. Böylece bu memurun maaşı da 2009 yılında 100 YTL artış görecek.

Buna karşılık genel müdür maaşındaki yıllık artış 332 YTL'yi bulacak. Halen aile ve çocuk yardımıyla 3.818 YTL maaş alan Genel Müdürlere, 2009'un Ocak-Haziran döneminde 3.971 YTL, Temmuz-Aralık döneminde ise 4.150 YTL maaş ödenecek.

YAKLAŞIK 4 KATLIK FARK

Bu arada yeni yılda da en düşük ve en yüksek memur maaşı arasındaki yaklaşık 4 katlık fark, yeni yılda da korunacak.

Günümüzde aile ve çocuk yardımıyla birlikte 1.118 YTL olan hizmetli maaşına karşı, bürokraside en yüksek kademe olan müsteşarlar 4.180 YTL maaş alıyor. Bu şekilde iki kesim arasında 3,7 katlık bir fark bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda ''düşük maaşa yüksek, yüksek maaşa ise düşük zam'' politikasıyla, memur maaşları arasındaki fark önemli ölçüde azaltılmıştı. Ancak, söz konusu politikanın uzun yıllar devlette çalışan, derece ve kademe artışı almış, aynı zamanda yetki ve sorumlulukları fazla üst düzey bürokratlar ile diğer kamu görevlilerini mağdur ettiği ileri sürülmeye başlanmıştı.

2008'in ardından, 2009'da da bütün memurlara aynı oranda zam yapılarak, mevcut maaş dengesi devam ettirilecek.

Öte yandan 2009'da da memur maaş artışının enflasyonun altında kalması halinde aradaki fark, maaşlara ''enflasyon farkı zammı'' olarak yansıtılacak.

KİM, NE ALACAK ?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol verilerine göre, çeşitli unvanlardaki memurların ''evli olması ve eşinin çalışmaması durumunda aldığı aile yardımı ile 2 çocuk için hesaplanan çocuk yardımı ve medeni durum ile çocuk sayısına göre belirlenen asgari geçim indirimine göre hesaplanan'' eski ve yeni maaşları şöyle:

Bu haber 7,253 kez okundu.

Barzani’den kritik petrol açıklaması20 Nisan 2014 22:54
Irak Kürt Bölgesel Yönetimi Başbakanı Barzani, merkezi Bağdat hükümetiyle yaşanan petrol sevkiyatı ve bütçe krizine ilişkin, "Bugüne kadar çok sabrettik ve tahammül gösterdik. Ancak bunun da bir sınırının olduğunu herkes bilmelidir" dedi.
Halı ihracatı 500 milyon doları aştı20 Nisan 2014 19:48
Halı ihracatı, yılın ilk çeyreğinde geçen yıla göre yüzde 9,9 artış gösterdi.
Az vergi toplansın az harcansın!20 Nisan 2014 19:33
Başbakan Yardımcısı Babacan, "Az vergi toplansın, az harcansın" dedi. Babacan bunu bazı ülkelerin liderlerine söylediğinde şaşkın şaşkın baktıklarını ekledi.
Milyonlarca kişi bu yasayı bekliyor20 Nisan 2014 14:41
Sağlık prim borcu bulunanlara af, taşeron işçilerle ilgili düzenleme, yaş bekleyenler sağlık hizmeti ve Bağ-Kur borçlarına af getirilmesiyle ilgili maddelerin Torba Yasa Tasarı'sına girmesi bekleniyor.
Bu mesleği yapanlar yaşadı!20 Nisan 2014 13:13
Mesleki Yeterlilik Kurumu, çobanlık mesleğinin mesleki standartlarını oluşturdu. Artık herkes çobanlık yapamayacak.
Sahibinden LPG'li uçak20 Nisan 2014 12:42
e-ticaret platformu sahibinden.com'da bir kişi LPG'li uçağını satışa çıkardı.
Altında şoke eden gelişme!20 Nisan 2014 12:20
Geçen yılın ilk çeyreğinde 31.4 ton altın üretimi yapılırken, söz konusu üretim bu yılın ilk çeyreğinde yaklaşık 11.5 ton olarak gerçekleşti.
Ekmek israfı azaldı20 Nisan 2014 12:05
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Eker, "Ekmek İsrafını Önleme Kampanyası çerçevesinde ekmek israfı günde 6 milyon adet ekmekten 4.9 milyona, yılda 2 milyar 170 milyon adet ekmekten 1 milyar 790 milyona düşürüldü"
Asgari ücrette ayrım bitiyor!19 Nisan 2014 17:58
Milyonlarca çalışanı ilgilendiren asgari ücretin belirlenmesindeki ayrım kaldırıldı.
1544 konuta 77 bin başvuru!19 Nisan 2014 17:14
KİPTAŞ tarafından Hadımköy'de inşa edilecek Hadımköy Konutları 3. Etap Projesi konutlarında ev sahipleri kurayla belirlendi.
Babacan'dan çok önemli mesajlar19 Nisan 2014 16:49
Başbakan Yardımcısı Babacan, "Ülkede güven ortamını sağlayabilmek, iyi işleyen hukuk sistemi ve yargı mekanizmalarıyla mümkün" dedi.
3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!19 Nisan 2014 15:37
Avrasya Tüneli Projesi’nin İstanbul Boğazı altındaki tünel kazı çalışmaları, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle bugün başladı.
Fenerbahçe'nin yeni başkanı Kiğılı!Diyarbakır'da peygamber sevgisi meydana sığmadıBarzani’den kritik petrol açıklamasıDerbide fair-play örneği!Devletin dini adalet dinin devleti özgürlüktürEsed Suriye'yi kaybetti!Ala: Darbeleri reddediyoruzŞampiyonluk rötar yaptı!Esed o kasabada ortaya çıktı!Twitter'la İlgili Bilmeniz Gereken 20 ŞeyTaksim karıştı!Yüksek tansiyona çikolatalı önlem!Başbakan Erdoğan dur durak bilmiyorMilyonlarca kişi bu yasayı bekliyorHatay'a top mermisi düştü!CHP'li vekilden güldüren açıklama!Hacca gitmem Araplara...Tüm Manşetler
Meksika ve Finlandiya'da uçak kazası
Van'da çığ düştü: 40 araç mahsur kaldı
Fenerbahçe'nin yeni başkanı Kiğılı!
Real ve Atletico Türk yıldızın peşinde
Diyarbakır'da peygamber sevgisi meydana sığmadı
Barzani’den kritik petrol açıklaması
Bilic: FB sadece iyi değil karakterli de bir takım
Derbide fair-play örneği!
Karadavi'den o iddialara açıklama
Galatasaray Avrupa'ya veda etti
ABD'den Rusya'ya gözdağı!
Kastamonu'da hortum
'Rize maçında şampiyon olacağız'
Fenerbahçe'de Emre Belözoğlu şoku
Dilmen: Babası bile bu kıyağı yapmaz
Esed Suriye'yi kaybetti!
G.Saray bombayı patlatıyor!
Ala: Darbeleri reddediyoruz
Şampiyonluk rötar yaptı!
Van-Bahçesaray kara yoluna çığ düştü
İşte sanatçı Ege'nin yeni işi!
Esed o kasabada ortaya çıktı!
Fenerin 2 yıldızı sahada kapıştı!
Dilmen: Jones'a babası bu kıyağı yapmazdı!
Kanalizasyon kazarken tarih çıktı!
F.Bahçe'nin golünden sonra Alex'in mesajı!
Olimpiyat'ta şaşırtan olay!
Paraşütçü ölüme uçtu!
Halı ihracatı 500 milyon doları aştı
Açken kavga etmeyin!
Anayasa Mahkemesi 52 yaşında
Turistlerin yeni gözdesi"Ayder yaylası"
Marmaray' da sızıntı açıklaması
Az vergi toplansın az harcansın!
Cezaevi firarisine operasyon
Erdoğan Anne ve Babasının mezarını ziyaret etti
Halep'te varil bombalı saldırı: 17 ölü 40 yaralı
Mısır'da Sisi ile Sabbahi yarışacak
Üniversiteliler güne lahmacunla başlıyor!
Gaziantep'te trafik kazası: 2 ölü 1 yaralı
Berkin Elvan eyleminde 5 kişi gözaltına alındı
Resmen sokağa çıkma yasağı ilan edildi!
Özel harekat destekli operasyon!
PKK 4 kişiyi serbest bıraktı!
Doğuda çığ tehlikesi!
Mesut döndü, Arsenal fark attı!
Peker Açıkalın: 30 yaşıma kadar ateisttim
Irak'ta şiddet durmuyor
Karadavi'den o iddialara açıklama
Bu selfie Oscar selfie'sinin rekoruna yaklaştı!
Deniz Seki: Beni assınlar daha iyi
Sakaryaspor direne direne kazanıyor!
BDP'den Van'da bir ilk!