Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İngiltere IŞİD'i ilk kez vurdu Drogba'dan Galatasaray'a sürpriz Irak ve Suriye'yle ilgili tezkere TBMM'de! Ömer AltaşParalel devlet adamları
İşte en son zamlı memur maaşları
İşte en son zamlı memur maaşları
2 Eylül 2008 Salı 11:24
Güncellenme Tarihi 24 Temmuz 2012 Salı 07:54
Toplu görüşmelerde varılan uzlaşma sonrasında en düşük memur maaşına aile ve çocuk yardımıyla birlikte Ocak'ta 45 YTL, Temmuz'da ise 52 YTL zam gelecek

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, memur maaşlarına Ocak ayında yapılacak yüzde 4'lük zam sonrasında evli ve eşi çalışmayan, aynı zamanda da 2 çocuğu olan 13'ün 3'ündeki bir devlet memurunun halen 1.118 YTL olan maaşı, yılbaşında 1.163 YTL'ye yükselecek.

Yüzde 4,5'luk Temmuz zammı ile birlikte bu memurun eline Temmuz-Aralık döneminde de 1.215 YTL geçecek. Bu şekilde yeni yılda 2 dönemde yapılacak kümülatif yüzde 8,7'lik zam, maaşlara 97 YTL'lik artış şeklinde yansıyacak.

14'ün 2'sinden maaş alan bir devlet memurunun yine aile ve çocuk yardımı dahil halen 1.147 YTL olan aylık maaşı da, Ocak ayında 1.193 YTL'ye, Temmuz ayında ise 1.246 YTL'ye çıkacak. Bu memurun maaşındaki yıllık artış da 99 YTL olarak gerçekleşecek.

Üniversite mezunu olup da 9'un 1'inden işe başlayan bir devlet memurunun halen 1.150 YTL olan maaşı ise, Ocak'ta 1.196 YTL, Temmuz'da da 1.250 YTL olacak. Böylece bu memurun maaşı da 2009 yılında 100 YTL artış görecek.

Buna karşılık genel müdür maaşındaki yıllık artış 332 YTL'yi bulacak. Halen aile ve çocuk yardımıyla 3.818 YTL maaş alan Genel Müdürlere, 2009'un Ocak-Haziran döneminde 3.971 YTL, Temmuz-Aralık döneminde ise 4.150 YTL maaş ödenecek.

YAKLAŞIK 4 KATLIK FARK

Bu arada yeni yılda da en düşük ve en yüksek memur maaşı arasındaki yaklaşık 4 katlık fark, yeni yılda da korunacak.

Günümüzde aile ve çocuk yardımıyla birlikte 1.118 YTL olan hizmetli maaşına karşı, bürokraside en yüksek kademe olan müsteşarlar 4.180 YTL maaş alıyor. Bu şekilde iki kesim arasında 3,7 katlık bir fark bulunuyor.

Geçtiğimiz yıllarda ''düşük maaşa yüksek, yüksek maaşa ise düşük zam'' politikasıyla, memur maaşları arasındaki fark önemli ölçüde azaltılmıştı. Ancak, söz konusu politikanın uzun yıllar devlette çalışan, derece ve kademe artışı almış, aynı zamanda yetki ve sorumlulukları fazla üst düzey bürokratlar ile diğer kamu görevlilerini mağdur ettiği ileri sürülmeye başlanmıştı.

2008'in ardından, 2009'da da bütün memurlara aynı oranda zam yapılarak, mevcut maaş dengesi devam ettirilecek.

Öte yandan 2009'da da memur maaş artışının enflasyonun altında kalması halinde aradaki fark, maaşlara ''enflasyon farkı zammı'' olarak yansıtılacak.

KİM, NE ALACAK ?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol verilerine göre, çeşitli unvanlardaki memurların ''evli olması ve eşinin çalışmaması durumunda aldığı aile yardımı ile 2 çocuk için hesaplanan çocuk yardımı ve medeni durum ile çocuk sayısına göre belirlenen asgari geçim indirimine göre hesaplanan'' eski ve yeni maaşları şöyle:

Bu haber 7,259 kez okundu.

Levi's Türkiye'den şok karar!30 Eylül 2014 17:11
Levi’s ve Dockers markaları ile üretim yapan Levi Strauss'dan kritik bir açıklama geldi. Şirketten yapılan yazılı açıklamada Çorlu'daki üretim tesislerini bugün itibari ile kapattığını açıkladı.
Şimşek: En ucuz doğalgaz Türkiye'de30 Eylül 2014 16:51
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek Avrupa'da en ucuz doğalgazın Türkiye'de olduğunu bildirdi.
Bank Asya'ya bir şok daha!30 Eylül 2014 15:52
Gözaltı Pazarı'nda işlem görmeye başlayan Bank Asya payları yüzde 11,45 düşüşle taban fiyat olan 0,85 TL'ye geriledi.
3 ton talep geldi yalnız 1 ton üretildi30 Eylül 2014 15:45
Rize’nin İkizdere İlçesi’nin 2 bin 300 rakımlı Ballıköy Köyü’nde üretilen 1 ton Anzer balı tahlil için Hacettepe Üniversitesi’ne gönderildi.
Çeyrek altın ne kadar oldu?30 Eylül 2014 15:30
Altın 9 ayın en düşüğüne indiAltın, ABD'de faizlerin yükseleceği beklentisinin doları güçlendirmesi ile birlikte dokuz ayın en düşük seviyesine indi.
Toptan enerji satış tarifesine onay30 Eylül 2014 15:28
TETAŞ, dağıtım şirketlerine ve Tedarik şirketlerine uygulanacak aktif elektrik enerjisi bedelini 18,03 kuruş/kilovatsaat olarak belirledi.
İnternetten alınan biletlere indirim30 Eylül 2014 15:21
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları, internetten alınan tren biletine yüzde 3 indirim uygulayacak.
"Esnafın yüzü güldü"30 Eylül 2014 15:09
Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatifleri Birlikleri Merkez Birliği (TESKOMB) Başkanvekili Selahattin Hünü, Torba Yasa kapsamındaki borçların yapılandırılmasıyla esnafın yüzünün güldüğünü belirtti.
Türkiye en yüksek faiz oranına sahip 2. ülke30 Eylül 2014 14:42
Türkiye, yüzde 8,25 ile gelişmekte olan ülkeler arasında en yüksek politika faiz oranına sahip ikinci ülke konumunda bulunuyor.
ÖTV'siz ilk kıymetli taş takası yapıldı30 Eylül 2014 14:35
Borsa İstanbul Kıymetli Maden ve Taşlar Piyasası'nda ÖTV'siz ilk kıymetli taş takası yapıldı.
Afrika'nın parlayan ülkesi Svaziland30 Eylül 2014 14:16
Doğal güzellikleriyle yabancıların ilgi odağı olan Svaziland, son zamanlarda uluslararası yatırımcıların da gözdesi haline geldi
84 ülkeyi İstanbul'dan yönetiyor!30 Eylül 2014 14:10
Türkiye’de 50. yaşını kutlayan Coca-Cola tam 84 ülkeyi İstanbul ofisi üzerinden yönetiyor ve ekonomiye ciddi katkı sağlıyor.
Bilbao, Beyaz Rusya'da dondu kaldı
Galaxy Note 4'te büyük hata
Roma, Manchester'da yıkılmadı!
AK Parti MKYK Toplantısı sona erdi
Barcelona'ya PSG tokadı!
Mardin'de feci kaza: 1 ölü, 4 yaralı
Diyarbakır'da polisi alarma geçiren olay
ABD'de okulda silahlı saldırı!
Fransa, Kanada'yı 4 sayı farkla geçti
İngiltere IŞİD'i ilk kez vurdu
Eylemciler Kadıköy'de ortalığı birbirine kattı
İngilizler Galatasaray'a şans tanımadı!
Şırnak'ta IŞİD'i protesto yürüyüşü
Drogba'dan Galatasaray'a sürpriz
Irak ve Suriye'yle ilgili tezkere TBMM'de!
Windows 9 bu akşam geliyor
İşte tezkerenin gerekçeleri!
Prandelli garanti verdi: Bundan emin olun
Bayern, CSKA'yı deplasmanda tek golle yıktı
Müslüman futbolcuya 'dua' cezası
Eski belediye başkanına silahlı saldırı
F.Bahçe'ye Konya maçı öncesi güzel haber
Millilerimiz 'namağlup' çeyrek finale yükseldi
Fenerbahçe, Hatay'a karşı yine galip geldi
IŞİD'e bir ağır darbe daha!
AK Parti Diyarbakır İl Başkanlığına taşlı saldırı
Hahn: Türkiye en önemli ortağımız
Belediye işçilerine yüzde 30 zam
Davutoğlu: Kriz fırsatçılarına göz açtırmayacağız!
Dünya devinden şok Türkiye kararı!
Twıtter'dan hakarete hapis cezası
Vatandaşa Kurban Bayramı müjdesi!
F.Bahçe'nin Passolig anlaşması! İşte detaylar
UEFA'dan Hüseyin Göçek'e önemli görev
Ankara'da köpek dövüşü baskını
Gaziantep'te feci kaza: 3 ölü, 1 yaralı!
9. Cumhurbaşkanı Demirel, KKTC'de
Bakanlar Kurulu sonrası flaş açıklama
Şırnak'ta 5 terörist teslim oldu!
Sow: Düş kırıklığına uğradım
Tekerlekli sema gösterisi ayakta alkışlandı
Dışişleri'nden o ülkeye seyahat uyarısı!
Firar eden hükümlü 45 dakika sonra yakalandı
Kamyonun çarptığı 2 öğrenci yaralandı
Eskişehirspor'da Rizespor hazırlıkları
Hanefi Avcı: Kasetler İstanbul Emniyetinden
Trabzonsporlu futbolcu emniyette ifade verdi!
Taraf ve Cumhuriyet'in haberi yine yalan çıktı!
Peygamberimizi rüyasında gördü eşsiz bir esere imza attı
AK Parti'den tezkere açıklaması!
F.Bahçe'ye büyük müjde!
Uludağ'da yılın ilk karı yağdı
Cadde ve sokakları köpük kapladı!
Ayı ile dostluğu izlenme rekorları kırıyor
Kesilen bacağını 290 bin TL'lik lamba yaptı!
İzinsiz gösteriye polis müdahalesi
AK Partili vekilden 'tezkere' açıklaması
Yola çıkacaklar dikkat!
Süper derbiye süper kadro
Anne adaylarına sonbahar uyarısı!
Komşu'da futbol terörü
Arda Turan Juventus'a meydan okudu!
Fenerbahçe'den E-Bilet açıklaması
Brezilya farklı kazanıp gruptan çıktı
Zidane sınıfta kaldı!