Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İstanbul‘da polisten dev operasyon! Başkonsolos Öztürk yaşadıklarını anlattı! Balıkesir'de ikinci gol/ CANLI Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
7 Temmuz 2008 Pazartesi 23:10
Güncellenme Tarihi 20 Eylül 2014 Cumartesi 10:35
Uluslararası Kriz Grubu'nca hazırlanan rapora göre, Endonezya'daki aşırı İslamcı gruplar ülke yönetiminde etkilerini giderek daha fazla gösteriyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor.

Ancak Uluslararası Kriz Grubu'nun raporuna göre, İslamcı gruplar bu engeli aşmayı başarıyor.

Rapora göre, bürokrasiyle etkili bağlantılar kuran, ayrıca sivil toplum kuruluşları çatısı altında faaliyet gösteren bu gruplar, hükümet politikalarını etkilemeyi başarıyor.

Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul etmeyen Ahmediye adlı tarikatın akıbeti bu etkiye örnek olarak gösteriliyor.

Bu grup yaklaşık altmış yıldır faaliyette ve aşırı İslamcılar da son otuz yıldır kapatılması için hükümete baskı yapıyor.

Bu konuda otuz yıldır harekete geçmeyen hükümet sonunda geçen ay bir adım attı. Ahmediye tarikatı üyelerine inançlarından vazgeçmeleri çağrısı yaptı, aksi takdirde hapse girecekleri tehdidinde bulundu.

Uluslararası Kriz Grubu'na göre bu adımın zamanlaması, aşırı İslamcıların hakimiyetindeki Din Adamları Kurulu'nun ve Hizb-ut Tahrir gibi diğer radikal grupların Devlet Başkanı Susilo Bambang Yudhoyono üzerindeki baskısının sonuç verdiğini gösteriyor.

Uluslararası Kriz Grubu raporunda, "Endonezya'nın yeni Suudi Arabistan olma yolunda olduğunu" söylemenin abartılı olacağı görüşü dile getiriliyor.

Ancak kuruluşa göre, Devlet Başkanı Yudhoyono gelecek yıl yapılacak seçimler nedeniyle kamuoyu baskısından korktuğu için bu gruplara karşı gelmekte zorlanıyor.

bbc

Bu haber 344 kez okundu.

İskoçya bağımsızlık referandumu sonuçları19 Eylül 2014 07:17
Şimdiye kadar referandum sonucunun açıklandığı 19 bölgeden "Bağımsızlığa Hayır", 4 bölgeden ise "Evet" kararı çıktı
Ahraruş Şam şehitleri defnedildi!10 Eylül 2014 11:23
Genel emir Hasan Abbud dahil 45 Ahrar yöneticisi ve komutanının katledildiği saldırı sonrasında şehitlerin defin işlemi geceleyin yapıldı.
İsrail ile Ürdün arasında 15 yıllık anlaşma!03 Eylül 2014 19:35
İsrail'in, Ürdün'le doğalgaz anlaşması imzalayacağı bildirildi.
Carla Bruni'den eşi Sarkozy'e veto02 Eylül 2014 09:41
Carla Bruni'nin, eşi eski Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin siyasete geri dönmesine karşı çıktığı öğrenildi.
Açık öğretim okullarına kayıtlar başladı01 Eylül 2014 12:58
Açık öğretim okullarının 2014-2015 eğitim öğretim yılı 1. dönem kayıtları alınmaya başladı.
IŞİD turşu ve kuruyemişi yasakladı24 Ağustos 2014 23:35
Musul'da 10 Haziran'dan bu yana işgalini sürdüren ve hilafet ilan eden IŞİD, "haram ve yasak" listesine yenilerini ekledi.
Papa Franciscus'dan IŞİD çağrısı08 Ağustos 2014 10:55
Papa Franciscus, IŞİD'in Irak'ın kuzeyindeki saldırılarına maruz kalan Hristiyanların korunması için dünyaya çağrı yaptı.
Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında çatışma01 Ağustos 2014 09:31
Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında çıkan çatışmada Azerbaycan ordusundan sekiz asker hayatını kaybetti.
Türkler Olimpiyat Stadı'nda oy kullanacak30 Temmuz 2014 20:31
Almanya'da yaşayan 1 milyon 385 bin 141 seçmenin Cumhurbaşkanı seçiminde oy kullanması için haızrlıklar devam ediyor.
Hamas, İsrail F16'sını vurdu!23 Temmuz 2014 01:46
Kassam Tugayları, Gazze -Deyr Al Balah semalarındaki İsrail'e ait F16 savaş uçağını vurduğunu açıkladı.
Helikopter caddenin ortasına çakıldı18 Temmuz 2014 14:03
Güney Kore'de bir süre önce meydana gelen feribot kazasında kaybolanları aramak için uçuş gerçekleştiren bir helikopter Gwangju kentindeki bir caddenin ortasına çakıldı. Alev topuna dönen helikopterdeki 5 kişi hayatını kaybetti.
Esed yine ölüm yağdırdı!14 Temmuz 2014 01:09
Suriye'de Esed'e bağlı ordu birliklerinin, muhaliflerin denetimindeki bölgelere düzenlediği saldırılarda 46 kişinin öldüğü bildirildi.
İstanbul‘da polisten dev operasyon!
Başkonsolos Öztürk yaşadıklarını anlattı!
Arsenal 4 dakikada fişi çekti!
65 ülkenin büyükelçisi Midyat'ta
Görmez: Seferber olmalıyız!
Balıkesir'de ikinci gol/ CANLI
Sulama göletinde facia: 3 ölü!
Denizden çıkan şeye inanamadılar
10 gollü maçta Real Madrid fırtınası!
Gaziler Derneği'nden 'şemsiyeli haber'e tepki
İstanbul’da göçük: 1 kişi toprak altında!
Singapur'da ilk cep Hamilton'ın!
IŞİD Mehrut Nehri'nin suyunu kesti
Gekas varsa sorun yok
CHP Ankara milletvekili istifa etti!
Mersin'de Türkan Şoray izdihamı
Müthiş geri dönüşe kırmızı kart engeli!
Sınırı geçenlerin sayısı 60 bini aştı!
Feyzioğlu, rehinelerin kurtarılmasını hazmedemedi!
Harmancık'ta kaza: 8 yaralı
1 kadın PKK'lı teslim oldu
Ujfalusi'nin yeni görevi belli oluyor
Bahçeli'den rehine açıklaması
Rehinelerin Başbakan Davutoğlu'ndan tek isteği
Küçük kardeşini aç susuz kucağında taşıdı!
Başbakan Davutoğlu'nun duygusal anları!
Almanya'dan 49 rehine açıklaması!
İlk kez bir köprü patlatılarak yıkılacak
Yerli palamut el yakıyor!
Sonbaharda bunları yiyin
iPhone 6 düşme testini geçemedi
Melo: Aldığım ceza beni güldürdü
Odakule 33 yıl kiralanacak!
Roma'da Salih Uçan şoku!
Lübnan'da İsrail uçağı düştü
Bu evin altından sokak geçiyor
Sulama kanalından kadın cesedi çıktı
Güvenlikçiye hırsızlıktan 15 yıl hapis
Gazi derneğinden 'şemsiye' açıklaması
Hernandez ManU'ya fena salladı!
Taksilere büyük yenilik geliyor
Çatışmalar da geçişler de sürüyor
TSK: Ülkemizin sevincini paylaşıyoruz
7 milyon dolar sahte parayla yakalandılar
Gülenciler hangi sürpriz kanalı satın alıyor?
Sürpriz isimden açıklama: Arda bu sezon...
AK Partili Coşkun, Muharrem İnce'ye çattı
Önemli petrol sahaları IŞİD'in eline geçti
Küçük kardeşini aç susuz kucağında taşıdı!
Yunanistan'dan IŞİD açıklaması
Kandıra'da 7 bin kişiye iş imkanı
Air France pilotları 26 Eylül'e kadar grevde
Bilic'ten Oğuzhan'a Ronaldo programı
Tapu işlemlerinde yenilik
İşte Türk rehinelerin takım elbise sırrı
Tarım işçileri vergi dairesini yaktı
Malouda neden Metz'e transfer olduğunu açıkladı
Rehine operasyonunda Katar'ın parmağı var mı?
Fenerbahçe'den Alex açıklaması!
Üçüncü nesil KIA Sorento
Bu otomobilden yara almadan çıktılar!
Musul Başkonsolosu Yılmaz'ın alnı çizilmiş!
Telles'e şok üstüne şok! Şimdi de...
Rize'de 2 kilo eroin ele geçirildi
Başkonsolos Yılmaz'ın köyünde bayram havası
45 Milyar dolarlık imza