Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

"Yeni Başbakanımızla daha iyi olacağız" İngiliz gazetelerinden IŞİD ile ilgili şok iddia Kassam'dan İsrail'in havalimanına saldırı Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
7 Temmuz 2008 Pazartesi 23:10
Güncellenme Tarihi 22 Temmuz 2014 Salı 09:14
Uluslararası Kriz Grubu'nca hazırlanan rapora göre, Endonezya'daki aşırı İslamcı gruplar ülke yönetiminde etkilerini giderek daha fazla gösteriyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor.

Ancak Uluslararası Kriz Grubu'nun raporuna göre, İslamcı gruplar bu engeli aşmayı başarıyor.

Rapora göre, bürokrasiyle etkili bağlantılar kuran, ayrıca sivil toplum kuruluşları çatısı altında faaliyet gösteren bu gruplar, hükümet politikalarını etkilemeyi başarıyor.

Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul etmeyen Ahmediye adlı tarikatın akıbeti bu etkiye örnek olarak gösteriliyor.

Bu grup yaklaşık altmış yıldır faaliyette ve aşırı İslamcılar da son otuz yıldır kapatılması için hükümete baskı yapıyor.

Bu konuda otuz yıldır harekete geçmeyen hükümet sonunda geçen ay bir adım attı. Ahmediye tarikatı üyelerine inançlarından vazgeçmeleri çağrısı yaptı, aksi takdirde hapse girecekleri tehdidinde bulundu.

Uluslararası Kriz Grubu'na göre bu adımın zamanlaması, aşırı İslamcıların hakimiyetindeki Din Adamları Kurulu'nun ve Hizb-ut Tahrir gibi diğer radikal grupların Devlet Başkanı Susilo Bambang Yudhoyono üzerindeki baskısının sonuç verdiğini gösteriyor.

Uluslararası Kriz Grubu raporunda, "Endonezya'nın yeni Suudi Arabistan olma yolunda olduğunu" söylemenin abartılı olacağı görüşü dile getiriliyor.

Ancak kuruluşa göre, Devlet Başkanı Yudhoyono gelecek yıl yapılacak seçimler nedeniyle kamuoyu baskısından korktuğu için bu gruplara karşı gelmekte zorlanıyor.

bbc

Bu haber 342 kez okundu.

Papa Franciscus'dan IŞİD çağrısı08 Ağustos 2014 10:55
Papa Franciscus, IŞİD'in Irak'ın kuzeyindeki saldırılarına maruz kalan Hristiyanların korunması için dünyaya çağrı yaptı.
Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında çatışma01 Ağustos 2014 09:31
Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında çıkan çatışmada Azerbaycan ordusundan sekiz asker hayatını kaybetti.
Türkler Olimpiyat Stadı'nda oy kullanacak30 Temmuz 2014 20:31
Almanya'da yaşayan 1 milyon 385 bin 141 seçmenin Cumhurbaşkanı seçiminde oy kullanması için haızrlıklar devam ediyor.
Hamas, İsrail F16'sını vurdu!23 Temmuz 2014 01:46
Kassam Tugayları, Gazze -Deyr Al Balah semalarındaki İsrail'e ait F16 savaş uçağını vurduğunu açıkladı.
Helikopter caddenin ortasına çakıldı18 Temmuz 2014 14:03
Güney Kore'de bir süre önce meydana gelen feribot kazasında kaybolanları aramak için uçuş gerçekleştiren bir helikopter Gwangju kentindeki bir caddenin ortasına çakıldı. Alev topuna dönen helikopterdeki 5 kişi hayatını kaybetti.
Esed yine ölüm yağdırdı!14 Temmuz 2014 01:09
Suriye'de Esed'e bağlı ordu birliklerinin, muhaliflerin denetimindeki bölgelere düzenlediği saldırılarda 46 kişinin öldüğü bildirildi.
John Kerry Mahmud Abbas ile görüştü10 Temmuz 2014 17:35
ABD Dışişleri Bakanı John Kerry, Gazze'deki durumla ilgili Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
Kassam, İsrail'i vurdu08 Temmuz 2014 23:14
İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarında 3'ü çocuk 16 kişi öldü. Tel Aviv, 40 bin yedek askeri göreve çağırdı. Hamas ve diğer örgütler füzelerle karşılık veriyor. Kudüs'te üç patlama meydana geldi.
Avrupa Asfalt Üstyapı Birliğine Türk başkan08 Temmuz 2014 13:08
Türkiye Asfalt Müteahhitleri Derneği Başkanı Özcan, Avrupa Asfalt Üstyapı Birliği Başkanlığına seçildi
Otomobil devinde ölüm skandalı02 Temmuz 2014 08:00
Farklı sorunlardan dolayı toplam 28 milyon aracını geri çağıran şirket, şimdi de bir ölüm haberiyle sarsıldı.
İsrail kaçıranların isimlerini açıkladı27 Haziran 2014 10:20
İsrail ordusundan yapılan yazılı açıklamada, kaybolan yerleşimcilerin Hamas tarafından kaçırıldığı iddiası yinelendi
MEB sınavla yurt dışına 100 okutman gönderecek24 Haziran 2014 16:06
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Dışişleri Bakanlığı'ndan gelen talepler doğrultusunda sınavla Yurt Dışında görevlendirilmek üzere 100 okutman seçecek.
"Yeni Başbakanımızla daha iyi olacağız"
Suudi Prens tatili uğruna 500 bin euro'dan vazgeçti
Kocaeli'de denizde kaybolan genç Ankara'dan çıktı
İngiliz gazetelerinden IŞİD ile ilgili şok iddia
Haksızlıktan bahseden CHP'li vekile bakın!
Amerikan medyasının ikiyüzlülüğü!
AK Parti’li başkanın araçları yakıldı
İsrailli yetkiliden şok eden ateşkes açıklaması!
Kassam'dan İsrail'in havalimanına saldırı
Suriyeli mültecilere destek için yürüdüler
Sami Khedira'dan ayrılık sinyali
Belçika'da Rosberg rüzgarı!
Trabzonspor abarttı! İlk görüşme olumlu
Uslu: Aysal dostluğun anlamını bilmiyor
Yemin törenine 50'yi aşkın ülkeden büyük katılım
Limona zam gelince çakması çıktı
Trabzon'dan hükmen galibiyet açıklaması!
Muharrem İnce Kılıçdaroğlu'nun boyuyla dalga geçti!
Müstehcen Hürriyet!
Usain Bolt futbolcu oluyor!
IŞİD bahanesiyle katillerle ittifak
Amirli'de açlık ve susuzluk tehlikesi
Irak'ta istihbarat binasına bombalı saldırı
İsrail kana doymuyor!
AA muhabirinin gördüğü şiddet doktor raporuyla belgelendi
Lucescu'ya büyük şok! Bombalı saldırı..
Süper Kupa için son biletler satışta!
Ölümden kaçışın pasaportu
Brezilya'nın dünya kupaları çalındı!
Bakanlık'tan AVM iddialarını çürüten karar!
Almanya, Türkiye'yi 38 yıldır dinliyormuş
Davutoğlu'nu ağlatan Filistinli baba konuştu
Kriptolu telefonlar çok yakında dağıtılacak
Tevhid-Selam mağdurlarından açıklama
Miras kalan evde inanılmaz keşif
UEFA'dan Trabzon'un rakibi için flaş talep!
Ünlü oyuncunun durumu ciddi
Van Gaal açıkladı: Yollar ayrılıyor!
Ankara'da silahlı saldırı: 1 ölü, 3'ü polis 5yaralı
Siyahi genci öldüren ABD polisine dolar desteği
Roma'da Salih Uçan sürprizi!
Aysal açıkladı! Transferdeki iki engel...
Mesut Özil aklını çeldi! G.Saraylı taraftarlar...
Diyarbakır'da göstericinin elinde bomba patladı
Cübbeli Ahmet Hoca'nın 'Davutoğlu' duası
Türk ordusu en az bütçeyle ilk 10'da
Araç kiralama sistemi değişiyor
138 bin dolara loca aldılar
Manisa'da hummalı çalışma
Balıkçıların "vira bismillah" heyecanı
İşte Cüneyt Çakır'ın gerçek mesleği
Türkiye'de 3 başbakan çıkartan lise
Mecidiyeköy'de korkutan patlama
Saat 04:20! Davutoğlu...
YHT terminali 2016'da hizmete girecek
Hastalıklarının adı da tedavisi de yok
Dosya masrafının sadece adı değişmiş!
Türk bilim adamları sayesinde 8 aylık iş 2 ayda bitti
'PKK, Şengal'i ikinci Kandil yaptı'
Gazze'de ölenlerin sayısı 2 bin 96'ya yükseldi
ABD'yi sevmeyen ülkeler arasında 3'üncüyüz