Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Can Dündar'dan Erdoğan'a hakaret! AK Parti'de 3 döneme takılmayan 9 vekil aday değil Hürriyet muhabirinden Aslantuğ'a tuzak sorular Celal KazdağlıFloransa'da 'Şah-Fırat'a uyanmak
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
7 Temmuz 2008 Pazartesi 23:10
Güncellenme Tarihi 22 Kasım 2014 Cumartesi 21:47
Uluslararası Kriz Grubu'nca hazırlanan rapora göre, Endonezya'daki aşırı İslamcı gruplar ülke yönetiminde etkilerini giderek daha fazla gösteriyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor.

Ancak Uluslararası Kriz Grubu'nun raporuna göre, İslamcı gruplar bu engeli aşmayı başarıyor.

Rapora göre, bürokrasiyle etkili bağlantılar kuran, ayrıca sivil toplum kuruluşları çatısı altında faaliyet gösteren bu gruplar, hükümet politikalarını etkilemeyi başarıyor.

Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul etmeyen Ahmediye adlı tarikatın akıbeti bu etkiye örnek olarak gösteriliyor.

Bu grup yaklaşık altmış yıldır faaliyette ve aşırı İslamcılar da son otuz yıldır kapatılması için hükümete baskı yapıyor.

Bu konuda otuz yıldır harekete geçmeyen hükümet sonunda geçen ay bir adım attı. Ahmediye tarikatı üyelerine inançlarından vazgeçmeleri çağrısı yaptı, aksi takdirde hapse girecekleri tehdidinde bulundu.

Uluslararası Kriz Grubu'na göre bu adımın zamanlaması, aşırı İslamcıların hakimiyetindeki Din Adamları Kurulu'nun ve Hizb-ut Tahrir gibi diğer radikal grupların Devlet Başkanı Susilo Bambang Yudhoyono üzerindeki baskısının sonuç verdiğini gösteriyor.

Uluslararası Kriz Grubu raporunda, "Endonezya'nın yeni Suudi Arabistan olma yolunda olduğunu" söylemenin abartılı olacağı görüşü dile getiriliyor.

Ancak kuruluşa göre, Devlet Başkanı Yudhoyono gelecek yıl yapılacak seçimler nedeniyle kamuoyu baskısından korktuğu için bu gruplara karşı gelmekte zorlanıyor.

bbc

Bu haber 353 kez okundu.

Alman kanalı Rusları kızdırdı18 Şubat 2015 16:58
Almanya ZDF Televizyonu, Rus tanklarının Ukrayna'ya girdiği yönünde bir haber yayınladı.
Obama'nın danışmanından UFO itirafı18 Şubat 2015 16:55
Emekliliğe hazırlanan Obama'nın danışmanı John Podesta, ABD'nin 'UFO dosyaları'nın kamuya açılmasını sağlayamamayı en büyük başarısızlığı olarak nitelendirdi.
Doğal gaz ile onlara yaptırım uygulayabilir18 Şubat 2015 16:01
İran dini lideri Hamaney: "İran, gerekirse dünya ve Avrupa'nın ihtiyacı olan doğal gaz ile onlara yaptırım uygulayabilir"
Hong Kong'da gripten bir günde 18 kişi öldü18 Şubat 2015 15:56
Hong Kong'da geçen aydan bu yana etkili olan grip salgınında dün 18 kişinin hastalıktan yaşamını yitirdiği bildirildi.
Şii ve Sünniler Boko Haram'ı kınadı18 Şubat 2015 15:38
Kamerun'un güneyinde Sünni ve Şiiler, Boko Haram örgütünü birlikte kınadı.
Muhalefete karşı Başbakanı savundu18 Şubat 2015 15:29
Başbakan Valls'in anayasa ile ilgili kararı üzerine Cumhurbaşkanı Hollande; 'Tasarı ile ilgili olarak ne risk alma ne de kaybedecek zaman olmadığı için anayasanın ilgili fıkrasının işletilmesini destekliyorum' dedi.
Almanya'daki Yahudilerden önemli karar18 Şubat 2015 14:51
Avrupa ülkelerinde Yahudilere gerçekleştirilen saldırıların ardından Almanya’da yaşayan Yahudi aileler, çocuklarını okula göndermeyecek.
Sen Afrikalısın metroya binemezsin18 Şubat 2015 14:48
PSG-Chelsea Şampiyonlar Ligi maçı öncesi, İngiliz taraftarların Afrika kökenli bir yolcuyu metroya almaması tepkilere neden oldu.
Yunanistan için geri sayım başladı18 Şubat 2015 14:41
Yunanistan Başbakanı Çipras için, yardım programının uzatılması konusunda zaman daralırken, ülkenin avrodan ayrılma ihtimali de güçleniyor.
Kaymakam veya Vali yardımcısı olmaktan ötesine izin vermiyorsunuz18 Şubat 2015 13:32
İran Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yunusi: "Siz aşırı muhafazakarlar, bu ülkede o insanların (Sünnilerin) kaymakam veya vali yardımcısı olmaktan öteye geçmesine izin vermiyorsunuz"
CIA'nin Polonya'daki gizli cezaevi18 Şubat 2015 12:58
Polonya, CIA'nin gizli cezaevinde tutulan iki terör zanlısına 262 bin dolar tazminat ödeyecek
İsrail emniyetinde yüz kızartıcı suç skandalı18 Şubat 2015 12:55
İsrail polis teşkilatında yüz kızartıcı suç işleyen bir komiser daha görevden uzaklaştırıldı
Yılmaz Vural'ın heykelini dikecekler
Can Dündar'dan Erdoğan'a hakaret!
AK Parti'de 3 döneme takılmayan 9 vekil aday değil
Hürriyet muhabirinden Aslantuğ'a tuzak sorular
Öksüz: 28 Şubat İHL’lerin önünü kesti
Fethullah Gülen Erbakan yüzünden paşadan fırça yemiş
Kabataş olayına yine suç duyurusu
Bank Asya için harekete geçildi
Emel Sayın'ın son durumu...
CHP'li aday CHP'yi yerden yere vurdu!
Ayalan: Tam cinnet hali tedavi olmalılar
Türkiye ve Arabistan arasında zemzem krizi
Memurlara 28 Şubat uyarısı
18 yıl önce, 18 yıl sonra 28 Şubat
Çavuşoğlu: 30 fahri konsolos paralele çalıştı!
28 Şubat yargısının kararları çöp oldu
Halktan Cumhurbaşkanı Erdoğan'a büyük destek