Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yeni temsilci ‘ikinci kâtip‘ seviyesinde Kemik erimesine 'DUR' demek mümkün Melo'dan F.Bahçelileri şaşırtan hareket Prof. Dr. Erol Göka'Bunlar mı yeni Türkiye'yi kuracak?'
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
7 Temmuz 2008 Pazartesi 23:10
Güncellenme Tarihi 19 Ekim 2014 Pazar 12:23
Uluslararası Kriz Grubu'nca hazırlanan rapora göre, Endonezya'daki aşırı İslamcı gruplar ülke yönetiminde etkilerini giderek daha fazla gösteriyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor.

Ancak Uluslararası Kriz Grubu'nun raporuna göre, İslamcı gruplar bu engeli aşmayı başarıyor.

Rapora göre, bürokrasiyle etkili bağlantılar kuran, ayrıca sivil toplum kuruluşları çatısı altında faaliyet gösteren bu gruplar, hükümet politikalarını etkilemeyi başarıyor.

Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul etmeyen Ahmediye adlı tarikatın akıbeti bu etkiye örnek olarak gösteriliyor.

Bu grup yaklaşık altmış yıldır faaliyette ve aşırı İslamcılar da son otuz yıldır kapatılması için hükümete baskı yapıyor.

Bu konuda otuz yıldır harekete geçmeyen hükümet sonunda geçen ay bir adım attı. Ahmediye tarikatı üyelerine inançlarından vazgeçmeleri çağrısı yaptı, aksi takdirde hapse girecekleri tehdidinde bulundu.

Uluslararası Kriz Grubu'na göre bu adımın zamanlaması, aşırı İslamcıların hakimiyetindeki Din Adamları Kurulu'nun ve Hizb-ut Tahrir gibi diğer radikal grupların Devlet Başkanı Susilo Bambang Yudhoyono üzerindeki baskısının sonuç verdiğini gösteriyor.

Uluslararası Kriz Grubu raporunda, "Endonezya'nın yeni Suudi Arabistan olma yolunda olduğunu" söylemenin abartılı olacağı görüşü dile getiriliyor.

Ancak kuruluşa göre, Devlet Başkanı Yudhoyono gelecek yıl yapılacak seçimler nedeniyle kamuoyu baskısından korktuğu için bu gruplara karşı gelmekte zorlanıyor.

bbc

Bu haber 346 kez okundu.

'Türkiye’den imkansızı istiyorlar'13 Ekim 2014 12:04
Konrad-Adenauer Vakfı Ortadoğu masasından uzman Dr. Oliver Ernst, Esad, IŞİD ve Kürtler ekseninde Türkiye’nin durumunu değerlendirdi.
Gazze'nin yeniden imarı için Kahire'de zirve11 Ekim 2014 19:17
Mısır'da yarın yapılacak "Gazze'nin yeniden imarı" konferansına katılmak üzere ülke temsilcileri başkent Kahire'ye gelmeye başladı.
Kobani, ABD'nin öncelikleri arasında değil08 Ekim 2014 00:47
2014 yılı başından bu yana yaşadıklarımıza dair derli toplu bir analiz
Davutoğlu araç savurganlığını bitirdi!02 Ekim 2014 09:41
Kamunun araç edinme savurganlığına son verildi.
Hahn: Türkiye en önemli ortağımız30 Eylül 2014 21:06
AB'nin genişlemeden sorumlu yeni Komiseri Hahn Türkiye'nin en önemli ortakları olduğunu söyledi.
Irak'ta bombalı saldırı!30 Eylül 2014 15:31
Bağdat'ta düzenlenen bombalı saldırılarda 6 kişi öldü, 17 kişi yaralandı
İskoçya bağımsızlık referandumu sonuçları19 Eylül 2014 07:17
Şimdiye kadar referandum sonucunun açıklandığı 19 bölgeden "Bağımsızlığa Hayır", 4 bölgeden ise "Evet" kararı çıktı
Ahraruş Şam şehitleri defnedildi!10 Eylül 2014 11:23
Genel emir Hasan Abbud dahil 45 Ahrar yöneticisi ve komutanının katledildiği saldırı sonrasında şehitlerin defin işlemi geceleyin yapıldı.
İsrail ile Ürdün arasında 15 yıllık anlaşma!03 Eylül 2014 19:35
İsrail'in, Ürdün'le doğalgaz anlaşması imzalayacağı bildirildi.
Carla Bruni'den eşi Sarkozy'e veto02 Eylül 2014 09:41
Carla Bruni'nin, eşi eski Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin siyasete geri dönmesine karşı çıktığı öğrenildi.
Açık öğretim okullarına kayıtlar başladı01 Eylül 2014 12:58
Açık öğretim okullarının 2014-2015 eğitim öğretim yılı 1. dönem kayıtları alınmaya başladı.
IŞİD turşu ve kuruyemişi yasakladı24 Ağustos 2014 23:35
Musul'da 10 Haziran'dan bu yana işgalini sürdüren ve hilafet ilan eden IŞİD, "haram ve yasak" listesine yenilerini ekledi.
Yeni temsilci ‘ikinci kâtip‘ seviyesinde
OYDER Başkanı Gülan'dan sahte tamirci uyarısı
Davutoğlu: Taksim dünyanın en çirkin meydanı!
Kemik erimesine 'DUR' demek mümkün
Kaya: Son umutları Anayasa mahkemesi
Amerikalı gazeteci Suruç'ta hayatını kaybetti
Erdoğan, oğlu ve torunuyla market alışverişinde
Erken emekliliğin 4 formülü
"Ya akıllanır ya da kovarım!"
Muğla'da korkutan orman yangını
Kozan'da orman yangını
Şüpheli paket paniğe yol açtı: 4 yaralı
Netanyahu: O ülke IŞİD'den daha tehlikeli
Türkiye'ye FIFA şoku!
Otoparkta akıl almaz ihmalkârlık
Brezilya'da kanlı maç
Melo'dan F.Bahçelileri şaşırtan hareket
Düğündeki kavga güvenlik kamerasında
Japonya'nın 50 yıllık hayali gerçek oldu
Fas-Cezayir arasında gerginlik
Akıllı telefonlar için güvenlik ipuçları
Fikret Orman'ın rüyası gerçek oldu
20 Ekim 2014'ten önemli gündem başlıkları
Carlos: Kazanabilirdik ama olmadı
Kod Adı: K.O.Z'un açılımı ne? Yönetmenden ilginç ipucu
Spiker oldu, golünü anlattı!
Orman'ın rüyası gerçek oldu!
Başbakanlık Ofisi'nde 10 saatlik toplantı
Ebola'lı hemşire hastalığı yendi!
Trabzonspor'un rakibi Lokeren ligde kaybetti
Yaylada mahsur kalan iki kişi kurtarıldı
Demba Ba'dan 'El' itirafı
Çileden çıktı: Onun yüzünden kaybettik
Adana'da uyuşturucu can aldı
Kestiği ağacın altında kaldı!
Altın Portakal’da kimse ödülünü Yasin Börü’ye adamadı!
G.Saray'da şok! Kadro dışı bırakıldı!
Çılgın Rizeli eksi 5 derecede yüzdü
Ovit Dağı geçidi ulaşıma kapatıldı
IŞİD'e ağır darbe: 45 militan...
Alanyaspor 90+4'te puanı kurtardı!
Bakan Kılıç: Bu kişiler vatan hainidir!
Voleybolda ilk hafta sonuçları
Efsaneler tutkunlarını bekliyor
Akhisar'ın zirve takibi sürüyor
Kartal Demba Ba ile kanatlandı
Türkiye NATO tatbikatına ev sahipliği yapacak
Bingöl'deki saldırıyla ilgili flaş gelişme!
Halilhodzic: Bu galibiyet güven verdi
e-YDS sonuçları açıklandı
Toplantıda Dilipak şoku! Fenalaştı
Amerikalı profesörü duygulandıran ezan sesi
İstanbul'a su sevkiyatı durdu!
Rıza Çalımbay'dan Halilhodzic'e tepki
Kayseri şov yaptı: 5-1
Marmaris cayır cayır!
PYD hem Esed'e hem de ABD'ye çalışıyormuş!
Aktay: Çözüm süreci bir taviz değildir
Barolarda darbeci ulusolcular kazandı!
Sırbistan'da camiye çirkin saldırı!
Akıllı telefonlar için güvenlik ipuçları
Nolan Smith, Ergin Ataman'a havlu fırlattı!
En mutlu gününde hayatını kaybetti
Trabzonspor siftah yaptı!
Çılgın maçta Liverpool güldü!
Taraftarlar Sağlam'ı çılgına çevirdi!