Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Taziye dilemek zaafiyet demek değildir! Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması Rusya'ya tarihi ayar! Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
7 Temmuz 2008 Pazartesi 23:10
Güncellenme Tarihi 24 Nisan 2014 Perşembe 14:46
Uluslararası Kriz Grubu'nca hazırlanan rapora göre, Endonezya'daki aşırı İslamcı gruplar ülke yönetiminde etkilerini giderek daha fazla gösteriyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor.

Ancak Uluslararası Kriz Grubu'nun raporuna göre, İslamcı gruplar bu engeli aşmayı başarıyor.

Rapora göre, bürokrasiyle etkili bağlantılar kuran, ayrıca sivil toplum kuruluşları çatısı altında faaliyet gösteren bu gruplar, hükümet politikalarını etkilemeyi başarıyor.

Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul etmeyen Ahmediye adlı tarikatın akıbeti bu etkiye örnek olarak gösteriliyor.

Bu grup yaklaşık altmış yıldır faaliyette ve aşırı İslamcılar da son otuz yıldır kapatılması için hükümete baskı yapıyor.

Bu konuda otuz yıldır harekete geçmeyen hükümet sonunda geçen ay bir adım attı. Ahmediye tarikatı üyelerine inançlarından vazgeçmeleri çağrısı yaptı, aksi takdirde hapse girecekleri tehdidinde bulundu.

Uluslararası Kriz Grubu'na göre bu adımın zamanlaması, aşırı İslamcıların hakimiyetindeki Din Adamları Kurulu'nun ve Hizb-ut Tahrir gibi diğer radikal grupların Devlet Başkanı Susilo Bambang Yudhoyono üzerindeki baskısının sonuç verdiğini gösteriyor.

Uluslararası Kriz Grubu raporunda, "Endonezya'nın yeni Suudi Arabistan olma yolunda olduğunu" söylemenin abartılı olacağı görüşü dile getiriliyor.

Ancak kuruluşa göre, Devlet Başkanı Yudhoyono gelecek yıl yapılacak seçimler nedeniyle kamuoyu baskısından korktuğu için bu gruplara karşı gelmekte zorlanıyor.

bbc

Bu haber 339 kez okundu.

BMGK Güney Sudan için toplandı!24 Nisan 2014 09:52
15 ülkeden oluşan BMGK üyeleri,Güney Sudan'daki insan hakları ihlallerini görüşmek üzere bir araya geldi.
Domuz gribi 4 can aldı23 Nisan 2014 13:35
Tayland'ın kuzey bölgelerinde görülen domuz gribi vakaları sonucu 4 kişinin öldüğü bildirildi.
Bu aile bir yıldır hiç şeker tüketmiyor23 Nisan 2014 13:33
ABD'de, Eve Schaub, bir video izledi, ardından da eve şekeri sokmamaya karar verdi.
Fransız ordusunda kanser paniği22 Nisan 2014 11:43
Nükleer silahların saklandığı, stratejik yerlerde görev yapan emekli askerlerin kansere yakalandıkları iddia edildi
Kraliçe 88. yaşını kutladı21 Nisan 2014 14:52
İngiltere Kraliçesi 2. Elizabeth 88 yaşında.
Twitter hesabına soruşturma!21 Nisan 2014 14:43
İspanya Ulusal Mahkeme Savcılığı, ırkçılığı yüceltip nefreti teşvik eden mesajlar attığı iddiasıyla bir twitter hesabı hakkında soruşturma başlattı.
Olay yaratan söz: İngiltere bir Hristiyan ülkesidir21 Nisan 2014 14:22
İngiltere Başbakan David Cameron'ın, "İngiltere bir Hristiyan ülkesidir" sözleri ülkede yeni bir tartışmayı ateşledi.
Corona virüsü öldürmeye devam ediyor21 Nisan 2014 09:20
Suudi Arabistan'da corona virüsüne yakalanan 13 kişiden 3'ü hayatını kaybetti
Başbakan denize girdi,denizanası çarptı!18 Nisan 2014 14:35
Paskalya tatili için İspanya'da bulunan İngiltere Başbakanı David Cameron'ı denizanası çarptı.
Midesinden çıkan şeye,inanamayacaksınız!18 Nisan 2014 14:08
Hindistan’da kusma ve kabızlık şikayetiyle hastaneye kaldırılan bir işadamının midesinden altın çubuklar çıkarıldı.
Obama'dan güldüren hareket18 Nisan 2014 12:31
ABD Başkanı Barack Obama, cep telefonuyla fotoğrafını çeken dinleyiciyi şaşkına çeviren bir hareket yaptı.
Dikkat! Kutup tilkisi çıkabilir!18 Nisan 2014 11:13
Yaban hayat fotoğrafçısı Pal Jakobsen Norveç'teki Polar Park Arktik Yaban Hayat Merkezi'nde, aniden ortaya çıkan bir kutup tilkisinin arkadaşının sırtına atladığı anları fotoğrafladı.
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlıkSavaşmaya hazırız!AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi400 yıllık hastalığın sırrı çözüldüHalaçoğlu'na belgeli cevapMHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Başbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklamaAÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!‘Made in Turkey‘ F-35‘lere dünyadan sipariş yağıyor!Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!Tüm Manşetler
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlık
Gül "Dünyanın en etkili 100 kişisi' arasında
Şırnak'ta trafik kazası: 7 yaralı
Terminatör geri dönüyor
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!
Dev iPhone'dan kötü haber!
Vodafone Cup'a Kartal damgası
'Erdoğan'ın söylediklerine uydum'
Yüksekova'da korkunç kaza!
Hatayı bulunca 12 bin doları kaptı
Samsung'un bombası yok satıyor!
Savaşmaya hazırız!
Tottenham Moyes'un peşinde
Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması
Mutluluk kaç para eder?
Çin'den Filistin açıklaması
Kadın askerler Kim için ağladı!
Karabükspor'un yasağı kaldırıldı!
AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?
Rusya'ya tarihi ayar!
Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi
Yayladağı'na 2 top mermisi düştü!
87 polisin yeri değişti
Balıkesirspor'da hedef Süper Lig
400 yıllık hastalığın sırrı çözüldü
Önce yüzü sonra bahtı değişti
A Milliler'in rakibi Brezilya
Adana'da akıl almaz olay!
İnşaat iskelesinden düşen 2 işçi hayatını kaybetti
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı
Borsa günü düşüşle kapattı
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Nokia'nın ismi değişiyor!
Barca'da Arda sesleri yükseliyor!
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz
Galatasaray'a iki kötü haber birden!
İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar
PFDK'dan Aysal'a şok ceza
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!
G.Saray'da Melo ve Semih şoku!
CHP'den içkili mekanlar için yeni önerge
Ali Koç, Kemal Kılıçdaroğlu ile buluştu
Köprüden kaçak geçiş bilançosu 9 milyon!