Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşuyor/ CANLI Camiye hava saldırısı: 15 ölü İran'dan Erdoğan'a Yemen yanıtı Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
7 Temmuz 2008 Pazartesi 23:10
Güncellenme Tarihi 19 Ocak 2015 Pazartesi 14:08
Uluslararası Kriz Grubu'nca hazırlanan rapora göre, Endonezya'daki aşırı İslamcı gruplar ülke yönetiminde etkilerini giderek daha fazla gösteriyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor.

Ancak Uluslararası Kriz Grubu'nun raporuna göre, İslamcı gruplar bu engeli aşmayı başarıyor.

Rapora göre, bürokrasiyle etkili bağlantılar kuran, ayrıca sivil toplum kuruluşları çatısı altında faaliyet gösteren bu gruplar, hükümet politikalarını etkilemeyi başarıyor.

Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul etmeyen Ahmediye adlı tarikatın akıbeti bu etkiye örnek olarak gösteriliyor.

Bu grup yaklaşık altmış yıldır faaliyette ve aşırı İslamcılar da son otuz yıldır kapatılması için hükümete baskı yapıyor.

Bu konuda otuz yıldır harekete geçmeyen hükümet sonunda geçen ay bir adım attı. Ahmediye tarikatı üyelerine inançlarından vazgeçmeleri çağrısı yaptı, aksi takdirde hapse girecekleri tehdidinde bulundu.

Uluslararası Kriz Grubu'na göre bu adımın zamanlaması, aşırı İslamcıların hakimiyetindeki Din Adamları Kurulu'nun ve Hizb-ut Tahrir gibi diğer radikal grupların Devlet Başkanı Susilo Bambang Yudhoyono üzerindeki baskısının sonuç verdiğini gösteriyor.

Uluslararası Kriz Grubu raporunda, "Endonezya'nın yeni Suudi Arabistan olma yolunda olduğunu" söylemenin abartılı olacağı görüşü dile getiriliyor.

Ancak kuruluşa göre, Devlet Başkanı Yudhoyono gelecek yıl yapılacak seçimler nedeniyle kamuoyu baskısından korktuğu için bu gruplara karşı gelmekte zorlanıyor.

bbc

Bu haber 354 kez okundu.

Donbas'ın yüzde 70'i geri alındı24 Mart 2015 08:13
Ukrayna ordusunun çok güçlü olduğunu savunan Poroşenko, Donbas'ın 100'den fazla yerleşim alanı dahil Donetsk ve Luhansk illerinin yüzde 70'inin geri alındığını söyledi.
Yıkılan ülke: Suriye20 Mart 2015 08:26
Suriye'de iç savaş 5. yılına girdi. Geride kalan 4 yılda onbinlerce kişi hayatını kaybetti, şehirler harabeye döndü.
Alman kanalı Rusları kızdırdı18 Şubat 2015 16:58
Almanya ZDF Televizyonu, Rus tanklarının Ukrayna'ya girdiği yönünde bir haber yayınladı.
Obama'nın danışmanından UFO itirafı18 Şubat 2015 16:55
Emekliliğe hazırlanan Obama'nın danışmanı John Podesta, ABD'nin 'UFO dosyaları'nın kamuya açılmasını sağlayamamayı en büyük başarısızlığı olarak nitelendirdi.
Doğal gaz ile onlara yaptırım uygulayabilir18 Şubat 2015 16:01
İran dini lideri Hamaney: "İran, gerekirse dünya ve Avrupa'nın ihtiyacı olan doğal gaz ile onlara yaptırım uygulayabilir"
Hong Kong'da gripten bir günde 18 kişi öldü18 Şubat 2015 15:56
Hong Kong'da geçen aydan bu yana etkili olan grip salgınında dün 18 kişinin hastalıktan yaşamını yitirdiği bildirildi.
Şii ve Sünniler Boko Haram'ı kınadı18 Şubat 2015 15:38
Kamerun'un güneyinde Sünni ve Şiiler, Boko Haram örgütünü birlikte kınadı.
Muhalefete karşı Başbakanı savundu18 Şubat 2015 15:29
Başbakan Valls'in anayasa ile ilgili kararı üzerine Cumhurbaşkanı Hollande; 'Tasarı ile ilgili olarak ne risk alma ne de kaybedecek zaman olmadığı için anayasanın ilgili fıkrasının işletilmesini destekliyorum' dedi.
Almanya'daki Yahudilerden önemli karar18 Şubat 2015 14:51
Avrupa ülkelerinde Yahudilere gerçekleştirilen saldırıların ardından Almanya’da yaşayan Yahudi aileler, çocuklarını okula göndermeyecek.
Sen Afrikalısın metroya binemezsin18 Şubat 2015 14:48
PSG-Chelsea Şampiyonlar Ligi maçı öncesi, İngiliz taraftarların Afrika kökenli bir yolcuyu metroya almaması tepkilere neden oldu.
Yunanistan için geri sayım başladı18 Şubat 2015 14:41
Yunanistan Başbakanı Çipras için, yardım programının uzatılması konusunda zaman daralırken, ülkenin avrodan ayrılma ihtimali de güçleniyor.
Kaymakam veya Vali yardımcısı olmaktan ötesine izin vermiyorsunuz18 Şubat 2015 13:32
İran Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yunusi: "Siz aşırı muhafazakarlar, bu ülkede o insanların (Sünnilerin) kaymakam veya vali yardımcısı olmaktan öteye geçmesine izin vermiyorsunuz"
Akdoğan: Sürecin sahibi Cumhurbaşkanımızdır
Türkiye'ye kaçış sürüyor
Taner Yıldız: Gelecek yıl sonu Kandil'deyiz
Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşuyor/ CANLI
Kanal D dizisinin günü değişti
Camiye hava saldırısı: 15 ölü
Sivok, Beşiktaş'ı şoke etti! Topun ağzında...
83 yaşındaki Zehra Ninenin 2 kez mezarı kazıldı!
Galatasaray'a 4 milyon euro!
Meclis'in 24 saatlik çalışma maratonu sona erdi
Britney Spears 3. kez evleniyor
Kürtlerin büyük korkusu: Birleşik Arap gücü
Bursaspor'da transfer çıkmazı!
İzmir'de terör örgütü üyesi yakalandı
Trabzonspor'da sular durulmuyor!
Kuyt ve Meireles takımdan ayrı çalıştı!
Sabri takımdan ayrı çalıştı
Uçak düşüren pilotun evinde delil aranıyor
Dünyanın ilk gökdelenleri tehdit altında
Sistani: Şii milisler Tikrit'e dönsün
İran'dan Erdoğan'a Yemen yanıtı
Bir çocuk alnında 12 rakamıyla doğdu
Judoda büyük kapışma başladı
112 bin Bağ-Kur'luya prim iadesi
'Facebook hesabınızı kapatın' uyarısı
Arda Turan pilot oldu
Erdoğan'dan 4 kanuna onay
Onur Akın'dan akıl almaz benzetme
Dünyanın ilk gökdelenleri tehdit altında
Alnında 12 rakamıyla doğdu
Kitabı okumadan dağıtımına tepki gösterdiler
Yemek yerken sakın bunu yapmayın!
Pakistan: Ümmeti bölecek eylemlerde yokuz
DHKP-C'nin bombacısı İzmir'de yakalandı
Erdoğan 3 ülkeye gidecek
Selahaddin Eyyübi müfredattan çıkarıldı!
Antrenmanların en iyisi Hamilton!
İstanbul'da zabıtalara pompalı saldırı
Sterling'le ipler kopuyor!
"Zeminler kalitenin simgesi olacak"
Anadolu Efes son çeyrekte yıkıldı!
ManU maçı pahalıya patladı!
Kuyt ve Meireles takımdan ayrı çalıştı!
"Sıfır" otomobil fiyatına tespih
Arınç, HDP'nin oyunu açıkladı
Fetih Ordusu'nun İdlib'teki ilerleyiş devam ediyor
'Emenike kalbi temiz çocuk'
Rekor kıran fotoğraf! Nereden nereye...
Egemen'den milli takım açıklaması
TOMA devrildi!
Eski Başbakan boşanıyor
Yemen'de hangi ülke hangi tarafta?
Beşiktaş'tan flaş yalanlama!
Silvan'da taşlı sopalı kavga, 8 yaralı var
Tim Cook tüm servetini bağışlayacak
Çin'de kaplan bakıcıyı öldürdü
Öğrenci servisi ile otomobil çarpıştı
Amsterdam'da tüm uçuşlar iptal edildi
Fenerbahçe'de şok! Sezonu kapattı
Gribiniz ağır geçiyorsa dikkat!
Doğalgaz patlaması: 5 yaralı
Usta oyuncu Halit Akçatepe felç kaldı
Beşiktaş eksik çalıştı!
"Müthiş bir mücadele olacak"
Kaza değil imalat hatasıymış!
Ruhani’den 5+1 liderlerine mektup
Ersan "kariyer" rekorunu kırdı