Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Erdoğan'dan sürpriz görüşme Bahçeli'den Mozart'lı veda yemeği Fenerbahçe'ye son dakikada kötü haber! Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
7 Temmuz 2008 Pazartesi 23:10
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2015 Cuma 19:09
Uluslararası Kriz Grubu'nca hazırlanan rapora göre, Endonezya'daki aşırı İslamcı gruplar ülke yönetiminde etkilerini giderek daha fazla gösteriyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor.

Ancak Uluslararası Kriz Grubu'nun raporuna göre, İslamcı gruplar bu engeli aşmayı başarıyor.

Rapora göre, bürokrasiyle etkili bağlantılar kuran, ayrıca sivil toplum kuruluşları çatısı altında faaliyet gösteren bu gruplar, hükümet politikalarını etkilemeyi başarıyor.

Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul etmeyen Ahmediye adlı tarikatın akıbeti bu etkiye örnek olarak gösteriliyor.

Bu grup yaklaşık altmış yıldır faaliyette ve aşırı İslamcılar da son otuz yıldır kapatılması için hükümete baskı yapıyor.

Bu konuda otuz yıldır harekete geçmeyen hükümet sonunda geçen ay bir adım attı. Ahmediye tarikatı üyelerine inançlarından vazgeçmeleri çağrısı yaptı, aksi takdirde hapse girecekleri tehdidinde bulundu.

Uluslararası Kriz Grubu'na göre bu adımın zamanlaması, aşırı İslamcıların hakimiyetindeki Din Adamları Kurulu'nun ve Hizb-ut Tahrir gibi diğer radikal grupların Devlet Başkanı Susilo Bambang Yudhoyono üzerindeki baskısının sonuç verdiğini gösteriyor.

Uluslararası Kriz Grubu raporunda, "Endonezya'nın yeni Suudi Arabistan olma yolunda olduğunu" söylemenin abartılı olacağı görüşü dile getiriliyor.

Ancak kuruluşa göre, Devlet Başkanı Yudhoyono gelecek yıl yapılacak seçimler nedeniyle kamuoyu baskısından korktuğu için bu gruplara karşı gelmekte zorlanıyor.

bbc

Bu haber 352 kez okundu.

AB'den Suriyelilere 136 milyon avroluk yardım29 Ocak 2015 14:21
Avrupa Birliği Suriyelilere 136 milyon avro ilave insani yardım kararı aldı.
Gelir dağılımı adaletsizliği giderek artıyor19 Ocak 2015 11:22
Uluslararası yardım kuruluşu Oxfam’ın araştırmasına göre, dünyadaki en zengin yüzde 1'lik kesimin mal varlığı, gelecek yıl geri kalanların toplam mal varlığına denk düşecek.
İsrail saldırılarında dünyası karardı02 Ocak 2015 12:19
İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarında yaralanan Ahmet Şahamallah, iki gözünü ve bir kulağını kaybetti.
ÖSYM'den son gün uyarısı31 Aralık 2014 11:12
ÖSYM'den edinilen bilgiye göre, 22 Şubat'ta yapılacak Diyanet İşleri Başkanlığı Mesleki Bilgiler Seviye Tespit Sınavı'na (2015-DİB-MBSTS) girmek isteyenlerin, başvurularını bugün tamamlamaları gerekiyor.
Evsiz sayısı 60 bini aştı17 Aralık 2014 14:45
Ekonomik krizin etkilediği ülkeler arasında yer alan Hollanda'da evsiz kalanların sayısında son yıllarda büyük artış oldu. Hollanda'da barınma sorunu yaşayanların sayısı 60 bini aştı.
IŞİD ceset için 1 milyon dolar istiyor11 Aralık 2014 16:45
IŞİD kafasını keserek infaz ettiği ABD'li gazeteci James Foley'nin cesedini satışa çıkardı. Terör örgütü IŞİD'in Foley'nin cesedi için 1 milyon dolar istediği iddia edildi.
NSA'ya bilgi akışının onayını Başbakan vermiş05 Aralık 2014 09:04
NSA Meclis Araştırma Komisyonu'na konuşan bir tanık, Alman İstihbarat Servisi BND’nin NSA’ye veri iletmesine olanak sağlayan Eikonal Projesi için onayın Başbakanlık'tan geldiğini söyledi.
BM Gazze Araştırma Komisyonu Gazze'de03 Aralık 2014 14:39
BM İnsan Hakları Konseyi'nin İsrail'in son saldırıları sırasında işlediği ihlalleri araştırmak üzere oluşturduğu komisyondan bir heyetin Gazze'ye ulaştığı belirtildi.
İsrail'de erken seçim rüzgarı, hükümet düşme noktasında02 Aralık 2014 15:51
Ortalama 2,5 yılda bir seçimin yapıldığı israil'de Netanyahu'nun başı çektiği çok ortaklı koalisyon hükümeti dağılmanın eşiğine geldi
Hong Kong'da 40 gözaltı 40 yaralı01 Aralık 2014 09:44
Hükümet karşıtı gösterilerin yaklaşık iki aydır devam ettiği Hong Kong'da göstericilerle polis çatıştı. Olaylarda 40 kişi yaralandı, 40 kişi gözaltına alındı.
'Silahı olan gelsin'20 Kasım 2014 11:25
Filistinlilere karşı orantısız güç kullanmaktan hiç çekinmeyen İsrail, ateşe körükle gitmek anlamına gelecek bir adım attı. Silahı olan herkesi, ‘Mişmar Ezrahi’ye katılmaya çağırdı.
İnsanlığın öldüğü yer: Suriye12 Kasım 2014 14:30
Suriye'de Mart 2011'de başlayan protestolardan bu yana, binlerce Suriyeli hiçbir iz bırakmaksızın ortadan kayboldu, zorla "kaybedildi".
Yunan Bakan'dan AB'ye soğuk duş!
Srebrenitsa soykırımı için karar çıktı
Almanya ırkçılığı lanetledi
Barbaros gemisi, Çipras'ı rahatsız etti!
Ukrayna'da insanlığın öldüğünün resmi
Ünlü müzisyene 10 ay hapis
Yaşar Kemal'den kötü haber
Atlasjet'in ismi değişti
Arda Turan, maç kadrosuna alınmadı
Dresden‘de camiye ırkçı saldırı
Erdoğan'dan sürpriz görüşme
Osmanlı Elazığ'da kendine geldi!
Avni Aker'de korkutan sakatlık
Marmara'ya fırtına uyarısı
Trabzon'da Sami Khedira sesleri
Bahçeli'den Mozart'lı veda yemeği
NATO 6 ülkeye komuta merkezleri kuracak
ABD'den PYD liderine ret!
Fenerbahçe'ye son dakikada kötü haber!
Potada program belli oldu
Atatürk Havalimanı'nda yine 'drone' vakası
Moussa Sow'un isyanı
Borsa günü yükselişle tamamladı
Lübnan İsrail'i BM'ye şikayet etti
Afrika Birliğinin yeni başkanı Mugabe
Yeni nesil ANKA göklerde!
Galatasaray'dan Doria sürprizi
Putin'in sır gibi saklanan kızı ortaya çıktı
SGK'dan kritik açıklama!
Yeşilçam'ın usta ismi hayatını kaybetti!
Osmanlı armasında saklanan 30 sır!
Cumhuriyet'te deprem!
Bill Gates: İnsanlar, yapay zekâdan kaygı duymalı!
Erman Toroğlu kovuldu!
Galatasaray'da ödeme jesti!
Kamboçya'da AIDS salgını!
Pazarspor'dan transfer atağı
Borsa günü yükselişle tamamladı
Dany ilk maçında hayran bıraktı
Elazığspor'da imza şov!
Albayrak yeni bir gazete ile dönüyor!
PSG'de ayrılık!
İtalya yine Cumhurbaşkanını seçemedi!
Balıkesirspor, Glumac'ı kadrosuna kattı
Afrika Birliğinin yeni başkanı belli oldu!
Zihni Göktay 50. sanat yılını kutluyor
Beşiktaş'tan transfere 34 milyon euro
Arda Turan'dan mesaj var
MB: Doların hareketi faiz indirimiyle uyumlu değil
TİB eski Başkanvekili'nin avukatına inceleme
Nasrallah: Suikast olursa sorumlusu İsrail'dir
Mahmutbey-Mecidiyeköy arası 26 dakikaya iniyor
Erdoğan büyük ustayı unutmadı!
Türkiye'de ezan 18 yıl Türkçe okundu
Para hırsıyla yarış atına işkence
Arda'nın "kramponu" yine gündemde
TL'nin ihracatta kullanımı yüzde 25 arttı
İHH'dan Suriye'ye 40 yardım tırı
Beşiktaş'ta 8 imza birden
Husiler Öğrenci Birliği Başkanını kaçırdı
Otomobille ambulans çarpıştı: 5 yaralı
Costa'nın cezası belli oldu!
Ozan Doğulu'ya hapis istemi
Bakanlar Kurulu o grevi erteledi
Fındık rekor kırdı
Sigara keyfi 66 bin 500 TL’ye mal oldu
Yaş üzümde rekor kırıldı
Emine Erdoğan Kırşehir'de huzurevini ziyaret etti
Taksim'de polise silahlı saldırı!
Engin Baytar'dan Cim Bom'a rest
"Yardımlaşmamız üst düzeydeydi"