Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Sneijder'den şok sözler! "Melo engelledi" Ünlü müzisyen hayatını kaybetti! Kasımpaşa'dan büyük itiraz Hakan TunaYaseminler altında!
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
7 Temmuz 2008 Pazartesi 23:10
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 17:48
Uluslararası Kriz Grubu'nca hazırlanan rapora göre, Endonezya'daki aşırı İslamcı gruplar ülke yönetiminde etkilerini giderek daha fazla gösteriyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor.

Ancak Uluslararası Kriz Grubu'nun raporuna göre, İslamcı gruplar bu engeli aşmayı başarıyor.

Rapora göre, bürokrasiyle etkili bağlantılar kuran, ayrıca sivil toplum kuruluşları çatısı altında faaliyet gösteren bu gruplar, hükümet politikalarını etkilemeyi başarıyor.

Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul etmeyen Ahmediye adlı tarikatın akıbeti bu etkiye örnek olarak gösteriliyor.

Bu grup yaklaşık altmış yıldır faaliyette ve aşırı İslamcılar da son otuz yıldır kapatılması için hükümete baskı yapıyor.

Bu konuda otuz yıldır harekete geçmeyen hükümet sonunda geçen ay bir adım attı. Ahmediye tarikatı üyelerine inançlarından vazgeçmeleri çağrısı yaptı, aksi takdirde hapse girecekleri tehdidinde bulundu.

Uluslararası Kriz Grubu'na göre bu adımın zamanlaması, aşırı İslamcıların hakimiyetindeki Din Adamları Kurulu'nun ve Hizb-ut Tahrir gibi diğer radikal grupların Devlet Başkanı Susilo Bambang Yudhoyono üzerindeki baskısının sonuç verdiğini gösteriyor.

Uluslararası Kriz Grubu raporunda, "Endonezya'nın yeni Suudi Arabistan olma yolunda olduğunu" söylemenin abartılı olacağı görüşü dile getiriliyor.

Ancak kuruluşa göre, Devlet Başkanı Yudhoyono gelecek yıl yapılacak seçimler nedeniyle kamuoyu baskısından korktuğu için bu gruplara karşı gelmekte zorlanıyor.

bbc

Bu haber 349 kez okundu.

Geç gelen itiraf!27 Ekim 2014 09:55
Türkiye'nin imajına yıllarca büyük zarar veren "Gece Yarısı Ekspresi" filminin gerçek hayattaki kahramanından yıllar sonra itiraf geldi.
'ABD Erbil'de askeri üs kuruyor'22 Ekim 2014 16:11
Irak Kürt Bölgesi kaynakları, ABD yönetiminin Erbil kentinde, Saddam döneminden kalma eski bir askeri havalimanında askeri üs kuracağını öne sürdü.
'Türkiye’den imkansızı istiyorlar'13 Ekim 2014 12:04
Konrad-Adenauer Vakfı Ortadoğu masasından uzman Dr. Oliver Ernst, Esad, IŞİD ve Kürtler ekseninde Türkiye’nin durumunu değerlendirdi.
Gazze'nin yeniden imarı için Kahire'de zirve11 Ekim 2014 19:17
Mısır'da yarın yapılacak "Gazze'nin yeniden imarı" konferansına katılmak üzere ülke temsilcileri başkent Kahire'ye gelmeye başladı.
Kobani, ABD'nin öncelikleri arasında değil08 Ekim 2014 00:47
2014 yılı başından bu yana yaşadıklarımıza dair derli toplu bir analiz
Davutoğlu araç savurganlığını bitirdi!02 Ekim 2014 09:41
Kamunun araç edinme savurganlığına son verildi.
Hahn: Türkiye en önemli ortağımız30 Eylül 2014 21:06
AB'nin genişlemeden sorumlu yeni Komiseri Hahn Türkiye'nin en önemli ortakları olduğunu söyledi.
Irak'ta bombalı saldırı!30 Eylül 2014 15:31
Bağdat'ta düzenlenen bombalı saldırılarda 6 kişi öldü, 17 kişi yaralandı
İskoçya bağımsızlık referandumu sonuçları19 Eylül 2014 07:17
Şimdiye kadar referandum sonucunun açıklandığı 19 bölgeden "Bağımsızlığa Hayır", 4 bölgeden ise "Evet" kararı çıktı
Ahraruş Şam şehitleri defnedildi!10 Eylül 2014 11:23
Genel emir Hasan Abbud dahil 45 Ahrar yöneticisi ve komutanının katledildiği saldırı sonrasında şehitlerin defin işlemi geceleyin yapıldı.
İsrail ile Ürdün arasında 15 yıllık anlaşma!03 Eylül 2014 19:35
İsrail'in, Ürdün'le doğalgaz anlaşması imzalayacağı bildirildi.
Carla Bruni'den eşi Sarkozy'e veto02 Eylül 2014 09:41
Carla Bruni'nin, eşi eski Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin siyasete geri dönmesine karşı çıktığı öğrenildi.
Ermenek'te çalışmalar aralıksız devam ediyor
Humus'a varil bombası
Dışişleri Bakanlığı izahat istedi
Partiler ortak komite kuracak
Metrobüs yolunda kaza: 1 ölü
Park halindeki 5 aracı kundakladılar
Nişan dönüşü kaza: 17 yaralı
İstanbul'da Mers virüsü şüphesi
Otomobil hırsızlarına operasyon
Sneijder'den şok sözler! "Melo engelledi"
Erdoğan'dan gazeteciye tarih dersi
2.5 milyonluk ‘sahte kanser’ pazarı
İstanbullular güne yoğun sisle uyandı
İlginç kaza! Arabasıyla kendini ezdi
Ünlü müzisyen hayatını kaybetti!
Bir maden ocağında daha göçük!
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Faciada şok detay! Çatlağı çamurla sıvadılar
Bu kez Galatasaraylı futbolcular taraftarı protesto etti
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Erdoğan için 15 günde 5 kilo verecek
Her gün 1 milyon dolar harcayabilir
Halilhodzic'in en büyük kozu!
Maden işçilerine insanlık dışı talimat!
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Peşmerge Suriye'ye geçti
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil