Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

F.Bahçeliler G.Saray için harekete geçti Bakanlar Kurulu toplandı Bahçeli koleksiyonuna bir yenisi daha ekledi Aslan DeğirmenciAk Saçlı heyeti oluşuyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
7 Temmuz 2008 Pazartesi 23:10
Güncellenme Tarihi 4 Temmuz 2012 Çarşamba 13:32
Uluslararası Kriz Grubu'nca hazırlanan rapora göre, Endonezya'daki aşırı İslamcı gruplar ülke yönetiminde etkilerini giderek daha fazla gösteriyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor.

Ancak Uluslararası Kriz Grubu'nun raporuna göre, İslamcı gruplar bu engeli aşmayı başarıyor.

Rapora göre, bürokrasiyle etkili bağlantılar kuran, ayrıca sivil toplum kuruluşları çatısı altında faaliyet gösteren bu gruplar, hükümet politikalarını etkilemeyi başarıyor.

Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul etmeyen Ahmediye adlı tarikatın akıbeti bu etkiye örnek olarak gösteriliyor.

Bu grup yaklaşık altmış yıldır faaliyette ve aşırı İslamcılar da son otuz yıldır kapatılması için hükümete baskı yapıyor.

Bu konuda otuz yıldır harekete geçmeyen hükümet sonunda geçen ay bir adım attı. Ahmediye tarikatı üyelerine inançlarından vazgeçmeleri çağrısı yaptı, aksi takdirde hapse girecekleri tehdidinde bulundu.

Uluslararası Kriz Grubu'na göre bu adımın zamanlaması, aşırı İslamcıların hakimiyetindeki Din Adamları Kurulu'nun ve Hizb-ut Tahrir gibi diğer radikal grupların Devlet Başkanı Susilo Bambang Yudhoyono üzerindeki baskısının sonuç verdiğini gösteriyor.

Uluslararası Kriz Grubu raporunda, "Endonezya'nın yeni Suudi Arabistan olma yolunda olduğunu" söylemenin abartılı olacağı görüşü dile getiriliyor.

Ancak kuruluşa göre, Devlet Başkanı Yudhoyono gelecek yıl yapılacak seçimler nedeniyle kamuoyu baskısından korktuğu için bu gruplara karşı gelmekte zorlanıyor.

bbc

Bu haber 338 kez okundu.

Kraliçe 88. yaşını kutladı21 Nisan 2014 14:52
İngiltere Kraliçesi 2. Elizabeth 88 yaşında.
Twitter hesabına soruşturma!21 Nisan 2014 14:43
İspanya Ulusal Mahkeme Savcılığı, ırkçılığı yüceltip nefreti teşvik eden mesajlar attığı iddiasıyla bir twitter hesabı hakkında soruşturma başlattı.
Olay yaratan söz: İngiltere bir Hristiyan ülkesidir21 Nisan 2014 14:22
İngiltere Başbakan David Cameron'ın, "İngiltere bir Hristiyan ülkesidir" sözleri ülkede yeni bir tartışmayı ateşledi.
Corona virüsü öldürmeye devam ediyor21 Nisan 2014 09:20
Suudi Arabistan'da corona virüsüne yakalanan 13 kişiden 3'ü hayatını kaybetti
Başbakan denize girdi,denizanası çarptı!18 Nisan 2014 14:35
Paskalya tatili için İspanya'da bulunan İngiltere Başbakanı David Cameron'ı denizanası çarptı.
Midesinden çıkan şeye,inanamayacaksınız!18 Nisan 2014 14:08
Hindistan’da kusma ve kabızlık şikayetiyle hastaneye kaldırılan bir işadamının midesinden altın çubuklar çıkarıldı.
Obama'dan güldüren hareket18 Nisan 2014 12:31
ABD Başkanı Barack Obama, cep telefonuyla fotoğrafını çeken dinleyiciyi şaşkına çeviren bir hareket yaptı.
Dikkat! Kutup tilkisi çıkabilir!18 Nisan 2014 11:13
Yaban hayat fotoğrafçısı Pal Jakobsen Norveç'teki Polar Park Arktik Yaban Hayat Merkezi'nde, aniden ortaya çıkan bir kutup tilkisinin arkadaşının sırtına atladığı anları fotoğrafladı.
Bu ülkeye erkeklerin girişi yasaklandı18 Nisan 2014 11:04
Ukrayna Devlet Sınır Koruma Servisi, 16 ila 60 yaş arasındaki Rus erkeklerinin ülkeye girişine ilişkin bazı yasaklamalar getirdi.
Dünyanın zirvesinde çığ felaketi : 6 ölü18 Nisan 2014 09:16
Dünyanın zirvesi kabul edilen Everest Dağı'nda çığ düşmesi sonucu altı kişinin yaşamını yitirdiği bildirildi.
Gemi batmadan son mesaj!17 Nisan 2014 15:58
Güney Kore'de yaşanan gemi kazasının ardından
58 milyon dolar kıdem tazminatı alacak17 Nisan 2014 13:00
Yahoo'nun üç ay önce kovulan üst düzey yöneticisi De Castro'nun kıdem tazminatının 58 milyon dolar olduğu ortaya çıktı.
AK Parti'den Aday Olamayacak İsimlerYazıcıoğlu'nun ölümüyle ilgili ilk dava açıldıOrganlar Kendini Ne Kadar Sürede Yeniliyor?Kullanılmayan banka hesaplarına dikkat!Muhsin Yazıcıoğlu ile ilgili bomba iddiaBaşbakanlık için 4 isim verdiBu nasıl eş başkanlık dedirten fotoğraf!Hürriyet, CHP'lilerin gazetesi!Akıılı cep'lerde habere kolay ulaşınDünyanın gözü AK Parti'deAltında fırtına kopartacak 4 gelişme!Kurtlar Vadisi'nde ayrılık vakti!Gül’ün tavrı, Erdoğan’ın yoluTürk laiklerinin ruh haliEski bakanlara 'aklan da gel' denilecek!Çeçen cinayetlerinde paralel parmakF.Bahçe dünya futbol tarihine geçecek!Tüm Manşetler
Nokia tablet satışlarını durdurdu
23 şehit tespit edildi
F.Bahçeliler G.Saray için harekete geçti
Dev uçağa Türk eli değecek
Diş beyazlaması için 'hindistan cevizi' mucizesi!
'Bu ülkelerin başı dertte'
Nusaybin Karakolu komutanı ölü bulundu!
Ukrayna'da Bayrak krizi!
Bakanlar Kurulu toplandı
DHKP-C'ye büyük operasyon
Kraliçe 88. yaşını kutladı
Şam'da patlama: 5 ölü!
Türk güreşinin acı kaybı
Bahar uykusu kabus olmayacak!
Şifa niyetine 5 ton mesir hazır!
Twitter hesabına soruşturma!
Yeni tespit edilen 23 şehitlik ihya edilecek
İdam sehpası çekildikten sonra affedildi!
Atletico Madrid'in 40 yıllık rüyası!
Türk F-16'sına Suriye'den füze tacizi
"Dünya Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrenci buluşması"
Kaçan balık büyük oldu!
Bakanlık 50'şer bin liralık tazminat ödeyecek
Başbakan Malatya'ya teşekkür edecek!
Olay yaratan söz: İngiltere bir Hristiyan ülkesidir
Bahçeli koleksiyonuna bir yenisi daha ekledi
Suriye'de seçim 3 Haziran'da
Çağla Şikel ve Alişan'dan yeni dizi sürprizi
Davutoğlu: CHP Anadolu'da yüzde 5 bile değil
Yazıcıoğlu'nun ölümüyle ilgili ilk dava açıldı
Beşir Atalay: Twitter hizaya geliyor
Kene Tokat'ta can aldı
Bakan Ala sevindiren gelişmeyi açıkladı
Oğul Sarıgül babasını aratmadı
Perakende devine mahkemeden şok!
Devler Ligi'nde yarı final heyecanı başlıyor!
İzmir'deki binaların yüzde 80'i riskli!
Gökhan Töre'ye sürpriz ziyaret!
Mancini'den futbolculara büyük hakaret!
Kene Tokat'ta can aldı!
Gazeteci Ertum Öcal hayatını kaybetti!
Salih Uçan için flaş karar!
Kullanılmayan banka hesaplarına dikkat!
Hepimiz hedef alındık
Muhsin Yazıcıoğlu ile ilgili bomba iddia
Twitter kadar değeri yok mu?
Erdoğan Twitter mağduru oldu
1915 olayı masaya yatırılacak
İlk Kürtçe üniversite kuruluyor!
Irak ordusu Enbar'ı vurdu: 14 ölü
Kazalara ekolojik önlem