Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Gazze için 8 gündür yürüyorlar Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
Endonezya'da İslamcıların etkisi artıyor
7 Temmuz 2008 Pazartesi 23:10
Güncellenme Tarihi 29 Temmuz 2014 Salı 12:36
Uluslararası Kriz Grubu'nca hazırlanan rapora göre, Endonezya'daki aşırı İslamcı gruplar ülke yönetiminde etkilerini giderek daha fazla gösteriyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor

Aşırı İslamcı gruplar Endonezya parlamentosunda çok küçük bir oranda temsil ediliyor.

Ancak Uluslararası Kriz Grubu'nun raporuna göre, İslamcı gruplar bu engeli aşmayı başarıyor.

Rapora göre, bürokrasiyle etkili bağlantılar kuran, ayrıca sivil toplum kuruluşları çatısı altında faaliyet gösteren bu gruplar, hükümet politikalarını etkilemeyi başarıyor.

Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul etmeyen Ahmediye adlı tarikatın akıbeti bu etkiye örnek olarak gösteriliyor.

Bu grup yaklaşık altmış yıldır faaliyette ve aşırı İslamcılar da son otuz yıldır kapatılması için hükümete baskı yapıyor.

Bu konuda otuz yıldır harekete geçmeyen hükümet sonunda geçen ay bir adım attı. Ahmediye tarikatı üyelerine inançlarından vazgeçmeleri çağrısı yaptı, aksi takdirde hapse girecekleri tehdidinde bulundu.

Uluslararası Kriz Grubu'na göre bu adımın zamanlaması, aşırı İslamcıların hakimiyetindeki Din Adamları Kurulu'nun ve Hizb-ut Tahrir gibi diğer radikal grupların Devlet Başkanı Susilo Bambang Yudhoyono üzerindeki baskısının sonuç verdiğini gösteriyor.

Uluslararası Kriz Grubu raporunda, "Endonezya'nın yeni Suudi Arabistan olma yolunda olduğunu" söylemenin abartılı olacağı görüşü dile getiriliyor.

Ancak kuruluşa göre, Devlet Başkanı Yudhoyono gelecek yıl yapılacak seçimler nedeniyle kamuoyu baskısından korktuğu için bu gruplara karşı gelmekte zorlanıyor.

bbc

Bu haber 341 kez okundu.

Hamas, İsrail F16'sını vurdu!23 Temmuz 2014 01:46
Kassam Tugayları, Gazze -Deyr Al Balah semalarındaki İsrail'e ait F16 savaş uçağını vurduğunu açıkladı.
Helikopter caddenin ortasına çakıldı18 Temmuz 2014 14:03
Güney Kore'de bir süre önce meydana gelen feribot kazasında kaybolanları aramak için uçuş gerçekleştiren bir helikopter Gwangju kentindeki bir caddenin ortasına çakıldı. Alev topuna dönen helikopterdeki 5 kişi hayatını kaybetti.
Esed yine ölüm yağdırdı!14 Temmuz 2014 01:09
Suriye'de Esed'e bağlı ordu birliklerinin, muhaliflerin denetimindeki bölgelere düzenlediği saldırılarda 46 kişinin öldüğü bildirildi.
John Kerry Mahmud Abbas ile görüştü10 Temmuz 2014 17:35
ABD Dışişleri Bakanı John Kerry, Gazze'deki durumla ilgili Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
Kassam, İsrail'i vurdu08 Temmuz 2014 23:14
İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarında 3'ü çocuk 16 kişi öldü. Tel Aviv, 40 bin yedek askeri göreve çağırdı. Hamas ve diğer örgütler füzelerle karşılık veriyor. Kudüs'te üç patlama meydana geldi.
Avrupa Asfalt Üstyapı Birliğine Türk başkan08 Temmuz 2014 13:08
Türkiye Asfalt Müteahhitleri Derneği Başkanı Özcan, Avrupa Asfalt Üstyapı Birliği Başkanlığına seçildi
Otomobil devinde ölüm skandalı02 Temmuz 2014 08:00
Farklı sorunlardan dolayı toplam 28 milyon aracını geri çağıran şirket, şimdi de bir ölüm haberiyle sarsıldı.
İsrail kaçıranların isimlerini açıkladı27 Haziran 2014 10:20
İsrail ordusundan yapılan yazılı açıklamada, kaybolan yerleşimcilerin Hamas tarafından kaçırıldığı iddiası yinelendi
MEB sınavla yurt dışına 100 okutman gönderecek24 Haziran 2014 16:06
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Dışişleri Bakanlığı'ndan gelen talepler doğrultusunda sınavla Yurt Dışında görevlendirilmek üzere 100 okutman seçecek.
Almanya'da skandal! Yanlış tedaviden 77 ölüm24 Haziran 2014 10:40
Alman Tabipler Odası, Berlin'de 2013 yılındaki tedavilerle ilgili istatistik raporunu açıkladı.
İsrail askerleri Filistinli çocuğu öldürdü21 Haziran 2014 23:25
Batı Şeria'daki İsrail askeri kampı yakınlarında çobanlık yapan Filistinli çocuk, İsrail askerlerinin açtığı ateş sonucu hayatını kaybetti.
Guantanamo’da değil ABD’de yargılanacak18 Haziran 2014 09:56
Beyaz Saray, ABD’nin Bingazi Konsolosluğu’na Eylül 2012’de düzenlenen saldırının elebaşlarından Ebu Khatallah'ın, Guantanamo’da değil ABD’de yargılanacağını açıkladı.
İsrail katliama devam ediyor
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklandı
Yahudi yazar ve bilimadamı Finkelstein gözaltına alındı
Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat
Şili Tel Aviv Büyükelçisi'ni geri çağırdı
İsrail'i protesto eden ünlü yazar gözaltına alındı
Kürt petrol tankeri için ABD'den şok karar
Scolari'nin yeni adresi belli oldu
Kanada Libya elçiliğini kapattı
Tarık için flaş transfer açıklaması!
Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nde saldırı
Din işleri devletin işi değildir
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!
Gazze için 8 gündür yürüyorlar
Rusya tek bir kanıt ortaya koyamadı
Halep'te Esed'e büyük darbe
İsrailli milletvekili Zuabi Meclisten uzaklaştırıldı
Polise taş atan çocuklara temizlik yaptırıldı
Bilic'ten yönetime transfer mesajı!
Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır
4 tutuklu ve hükümlü firar etti
Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Reçber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir