Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
50 bin kişiye yeni iş müjdesi! Doğalgaz ve elektriğe zam var mı? Mafya ile tehditten ifade verdi Celal KazdağlıUğur... Gaffar...
ve Ahmet Hoca
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 28 Ocak 2015 Çarşamba 00:21
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,914 kez okundu.

Doğalgaz ve elektriğe zam var mı?27 Ocak 2015 20:24
Bakan Taner Yıldız, elektrik fiyatlarına gizli veya açık bir zammın yapılmadığı söyledi.
Rus petrolü Türkiye'den akacak!27 Ocak 2015 18:17
Rus Enerji şirketi Gazprom CEO'su Aleksey Miller, "Rusya'dan Türkiye'ye 63 milyar metreküp kapasiteli yeni hattın, doğalgaz akışının Aralık 2016'da başlayacağını" söyledi.
Bu ilçemiz vergide 44 ili geride bıraktı27 Ocak 2015 17:59
Alanya Kaymakamı Hasan Tanrıseven, "2014 yılında hazineye 599 milyon 921 bin lira gelir aktaran Alanya, devlet ekonomisine sağladığı katkı ile 44 ili geride bıraktı" dedi.
Alanya, vergide 44 ili geride bıraktı27 Ocak 2015 17:36
Alanya Kaymakamı Hasan Tanrıseven, "2014 yılında hazineye 599 milyon 921 bin lira gelir aktaran Alanya, devlet ekonomisine sağladığı katkı ile 44 ili geride bıraktı" dedi.
Yunan borsası çöktü! Kayıp büyük27 Ocak 2015 17:30
Syriza'nın zaferi ve Ukrayna'da yaşanan çatışamalar hem komşuyu hem de Rusya'yı çökertti.
Vatandaşlara ucuz altın fırsatı27 Ocak 2015 15:05
İzmir'de durgun geçen kuyumculuk piyasası, kent genelinde uygulamaya konan indirim kampanyasıyla hareketlendi. Kentte 1 Şubat'a kadar 14 ayar altından yapılan takılar ve pırlanta ürünlerinden işçilik ücreti alınmayacak. İndirimin oranının ürününe göre yüzde 40 ile 50 arasında değiştiği belirtiliyor.
1 milyar 289 milyon kez aradık27 Ocak 2015 14:32
Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, çağrı merkezlerinin 2014 yılında 1 milyar 289 milyon çağrıya cevap verdiğini, 577 milyondan fazla da çağrı yaptığını ifade etti.
Moody’s'ten asi başbakana hatırlatma; Cebin delik!27 Ocak 2015 14:12
Moody’s’in Yunanistan seçimlerinden sonra açıkladığı rapora göre, Syriza’nın başarısı Yunan hükümetinin kurtarma paketinin yenilenmesi için anlaşmaya varabileceğine dair kuşku yaratıyor.
Fındığın kilogramı 17 liraya çıktı27 Ocak 2015 14:02
Ordu'da sezon başı 10 liradan alıcı bulan kabuklu fındığın kilogramı, serbest piyasada 17 liraya kadar çıktı.
Yeni kreş açan 5 yıl vergi ödemeyecek27 Ocak 2015 13:43
“Ailenin ve Dinamik Nüfus Yapısının Korunması” paketini hayata geçirmek üzere hazırlanan yasa tasarısına göre kreş açandan 5 yıl vergi alınmayacak
Mehmet Şimşek, Başçı'nın açıklamalarını değerlendirdi27 Ocak 2015 13:36
Maliye Bakanı Şimşek, Merkez Bankası'nın enflasyon tahminine ilişkin, "Merkez Bankamız eminim hesabını iyi yapmıştır" dedi.
Dolar baş döndürdü!27 Ocak 2015 12:54
Merkez Bankası Başkanı Başçı'nın açıklamaları sonrası 2,34'ün altına kadar gerileyen dolar, ocak enflasyonu sonrası adım atılabileceği endişesiyle tekrar tırmanışa geçti.
Hakkari'de şüpheli paket paniği!
Avrupa'da Trabzonspor fırtınası
Eboue'ye Premier Lig'den talip var!
TEM'de makas attı, 6 araç birbirine girdi
Twitter'a 2 yeni özellik
50 bin kişiye yeni iş müjdesi!
Kartal: Çok genç oyunculara şans verdik
"Bedelli askerlik" yüksek yargıda
İşte Türk havacılığının kalesi
Demokratlardan Obama'ya İran mektubu
İsrail o askerleri ordudan attı!
TIR'ın dorsesi seyir halindeyken koptu
İtalya'da yüksek hızlı tren protestocularına hapis!
THY uçağı geri döndü
Rusya ve İran vizeleri kaldırıyor
Beşiktaş'ta şok ayrılık! Resmen istifa etti
Kar fırtınası hayatı felç etti
Şenol Güneş'ten Hamzaoğlu’na tepki!
Sow'lu Senegal elendi
Krkic sezonu kapattı
Formalite maçı Halkbank'ın!
Ünlü sanatçıya askerlik şoku!
G.Saray'dan Burak patlaması!
Pakistan'da büyük Taliban operasyonu: 63 ölü
Fenerbahçe Kayseri'den 1 puan kaptı
AK Parti MYK başladı
Para yok! Engelliye spor yok!
17 Aralık operasyonunda yaşanan hukuksuzluklar!
Adıyaman'da bomba yüklü araç paniği
Müzeyyen Senar taburcu edildi
DEAŞ Japon gazeteci ve Ürdünlü pilot için 24 saat verdi
New York'ta "tehlike" geçti
Dereye düşen kişiyi AFAD kurtardı
Beşiktaş'ta ayrılık
Doğalgaz ve elektriğe zam var mı?
Karadeniz'de Keçiörengücü inadı!
AB Komisyonu’ndan Fransa’ya rekor ceza
Real Madrid’e şok ceza yolda!
Yanlış giden mesajlara son!
Uludağ'da korkunç ölüm!
Haluk Koç'a Avrupa Konseyi'nde görev
Davutoğlu'ndan ev almak isteyenlere müjde
Çay içerken sakın bunu yapmayın!
Mafya ile tehditten ifade verdi
Manken Burcu'nun katil zanlısından mahkemeye mektup