Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Güdük Necmi'den kötü haber! UEFA'dan Süper Lig ekibine men! Bu görüşme merak konusu oldu! Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken; ‘Dinle küçük adam...’
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 23 Kasım 2014 Pazar 15:00
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,910 kez okundu.

2015 bütçesi kabul edildi22 Aralık 2014 20:04
2015 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı, TBMM Genel Kurulu'nda, 145 ret oyuna karşı 297 oyla kabul edildi.
Moody's Türkiye kararı için tarih verdi22 Aralık 2014 18:22
Moody's gelecek yıl Türkiye'nin kredi notuna dair değerlendirme yayımlayabileceği tarihleri açıkladı.
AB 1.9 milyar Avro’luk programı onayladı22 Aralık 2014 18:00
Avrupa Birliği Bakanlığı, Avrupa Birliği’nin Türkiye’ye yönelik 1.9 milyar Avro tutarındaki programı onayladığını bildirdi.
Borsa 85 bin puanı geçti22 Aralık 2014 17:56
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, günü önceki kapanışa göre 1.570,21 puanlık yükselişle 85.143,76 puandan tamamladı.
Putin istedi Rus oligarklar dolar yağdırdı22 Aralık 2014 17:49
"Kara Salı" haftasının sonunda Rus para birimi Ruble, dolar karşısında deyim yerindeyse eridi; 1 dolar 70 rubleyi görmüştü. Putin'in 40 oligarkla yaptığı görüşme şimdilik işe yaradı. Haftaya güçlenerek giren Rus para birimi, doları 56 rubleye kadar geriletti.
Hazine alacakları 17,3 milyar lira oldu22 Aralık 2014 17:44
Hazine alacakları, kasım sonu itibarıyla 17,3 milyar lira olarak gerçekleşti.
Memurlar ne kadar maaş alacak?22 Aralık 2014 17:35
2015 yılına girmeye sayılı günler kala memurların gözü yeni yıldaki maaş zamlarında.
"Haşhaşlı leblebi" üretildi22 Aralık 2014 17:08
Tüketicilerin değişik damak tadı arayışına, "haşhaşlı leblebi".
Çeyrek altın ne kadar?22 Aralık 2014 16:02
Serbest piyasada 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 89,20 lira oldu. 585,00 liradan alınan Cumhuriyet Ata Lira 598,00 liradan, 80,85 liradan alınan 22 Ayar Bileziğin gramı 87,31 liradan satılırken çeyrek altın ne durumda?
Rusya ilk kez banka kurtardı22 Aralık 2014 15:39
Rusya Merkez Bankası, Trust Bank'ın iflasını önlemek için 530 milyon dolara kadar kaynak sağlayacağını açıkladı.
Destek başvurusu 12 Ocak’ta başlayacak22 Aralık 2014 15:02
Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) 13. Çağrı ilanı gereği, tarım ve kırsal kalkınma desteklerinden yararlanacakların başvurularını 12 Ocak-10 Şubat arasında yapacaklar.
Rumları yıkan haber!22 Aralık 2014 14:57
Rum Yönetimi’nin Doğu Akdeniz’de tek yanlı ilan ederek parsellediği “Münhasır Ekonomik Bölge” içerisindeki 'Onasagora'ın Eni-KoGas konsorsiyumu tarafından yapılan sondajın boş olduğu ortaya çıktı.
Efsanevi müzisyen hayatını kaybetti
Çöp aracı yayalara çarptı: 6 ölü, 7 yaralı
Galatasaray'da Eboue yönetime savaş açtı
Güdük Necmi'den kötü haber!
G.Saray'a Diyarbakır'da çılgın karşılama!
'Paralel Yapı'dan bürokratlara terfi tuzağı!
59 köy yolu ulaşıma kapandı!
BBP'den birleşme açıklaması
Refah Sınır Kapısı yarın da açık kalacak
Roberto Carlos Sivas'tan ayrıldı
Antep suskunluğunu Rize'de bozdu!
Erdoğan, Juncker'i tebrik etti
Solotürk kokpitinde bir ilk
Trabzon'un maçı kadın ve çocuklara ücretsiz
İsrail'den insanlık dışı uygulama
Peşmerge Sincar için direniyor!
Aziz Yıldırım'dan Aykut Kocaman açıklaması!
UEFA'dan Süper Lig ekibine men!
Diyarbakır'da Galatasaray krizi