Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türkiye F-16'ları Azerbaycan'da Google'a ağır suçlama! Galatasaray'ın efsane ismi vefat etti Ömer AltaşHürriyet, CNN Türk ve ‘tipik bir yeni Türkiyeli’
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 18 Eylül 2014 Perşembe 13:27
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,899 kez okundu.

Fiat 500 L'nin üretimi durdu18 Eylül 2014 17:56
Fiat umduğunu bulamadığı 500L modelinin üretimini geçici olarak durdurduğunu açıkladı.
Dolar 6 ayın zirvesinde!18 Eylül 2014 16:28
Dolar, 2,23'ü aşarak son 6 ayın en yüksek seviyesine çıktı.
Çeyrek altın kaç lira oldu? İşte son durum18 Eylül 2014 14:54
24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 87,55 lira oldu.
Bank Asya hisseleri tekrar işleme kapatıldı18 Eylül 2014 14:33
7 Ağustos'ta işleme kapatıldıktan sonra 15 Eylül'de tekrar işleme açılan Bank Asya hisseleri Borsa İstanbul tarafından tekrar geçici olarak işleme kapatıldı.
O banka satılıyor18 Eylül 2014 14:06
Finansbank'ın ana hissedarı olan Yunanistan'ın en büyük bankası National Bank of Greece SA, Finansbank'ın ikincil halka arzdan yüzde 40'lık hisse satışı için dünyaca ünlü banka Goldman Sachs'ı görevlendirdi.
Yenilenebilir enerji için "babayiğit" aranıyor18 Eylül 2014 13:39
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Halil Mazıcıoğlu, gündemlerinin yenilenebilir enerji olduğunu belirterek yatırımcılara çağrıda bulundu.
Dolar zirve yaptı!18 Eylül 2014 13:11
Fed kararları ardından yönünü yukarı çeviren dolar/TL, bu sabah 2.2285 seviyesinden işlem görüyor.
IŞİD Türk firmalarını fena vurdu18 Eylül 2014 12:16
IŞİD'in yaptığı saldırılar, Türkiye'nin en önemli ihracat kapısı olan Irak'la olan ticareti yarı yarıya düşürdü.
Kurban eti hemen tüketilmeli mi?18 Eylül 2014 12:12
Yrd. Doç. Dr. Ali Gücükoğlu, 'Kurban etini hemen buzdolabına atarsanız lastik gibi sert olur. Ette düzensiz kasılmalar nedeni ile et tam bir olgunlaşma evresi geçiremediğinden sert yapı ve lezzet kaybı görülür' dedi.
Türkiye doğalgaz ithalatında 9. sırada18 Eylül 2014 11:49
Geçen yıl 45,2 milyar metreküp doğalgaz ithal eden Türkiye, bu alanda en çok ithalat yapan ülkeler arasında 9. sırada yer aldı.
Bin kişiye iş fırsatı!18 Eylül 2014 11:48
Gu¨ney Akım Dogˆalgaz Boru Hattı için ins¸aat faaliyetlerinin yoğunlaşacağı dönemde yaklas¸ık bin kis¸inin istihdam edilmesi bekleniyor.
Koç: 17 Aralık'a rağmen 2,1 büyüme önemli18 Eylül 2014 11:23
Gezi olayları sırasında vandallara her türlü desteği sağlamaktan kaçınmayan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç şaşırtan açıklamalarda bulundu.,
Türkiye F-16'ları Azerbaycan'da
Müezzinoğlu: İnsanlığa örnek sağlık hizmetleri sunuyoruz
Alman bisikletçiden "rekorlu" veda
Libyalı bakandan İtalya'ya destek çağrısı
Olimpiyat seyircisi 'buhar' oldu!
Hollande 2017 için 'adaylığa' soğuk
Yeşilay ve Diyanet'ten işbirliği
Yeni uydu frekansları ve Türksat 4A kanal ayarlama
Bilic sonuca inanamadı
Af Örgütü'nden Nijerya için şok rapor
Proşenko: Bizim savaşımız ABD'nin de savaşıdır
Saracoğlu'nda 1 puana prim yok!
Google'a ağır suçlama!
AB'den tepki!
İsrail'de futbol yasağı kalktı
Davutoğlu: Sınır boyundaki valilere talimat verildi
Kartal'ın rakipleri de berabere
İskoçya 'evet' derse neler yaşanacak
UEFA final statlarını açıkladı
Kartal'a soğul duş!
Galatasaray'ın efsane ismi vefat etti
Paralelcilerin TRT yalanları
Diyarbakır'da üç okula saldırı
Poroşenko ABD ve NATO'dan daha fazlasını istedi
Japonya nükleerden LNG'ye geçiyor
Fındık, "altın" yılını yaşıyor
Makedonya'da, Arnavutlar cumhuriyet ilan etti
Apple için ilginç iddia!
Bakan Işık elektrikli minibüsü test etti
AK Parti MYK toplantısı başladı
Ebola virüsü yayılıyor
Seda Sayan'a RTÜK'ten ağır ceza
Ünal Aysal yeniden aday olacak mı?
Yermuk Mülteci Kampı'nda su krizi yaşanıyor
Ünal Aysal'dan Selçuk ve Burak mesajı
Genelkurmay'dan flaş açıklama!
Fransa'dan IŞİD kararı
F.Bahçe'de istifalar kabul edildi!
Hitler'in çeşnicibaşı ilk kez konuştu
Kıbrıs'ta dini liderler bir araya geldi
Kurbanlıklar İstanbullul'a geldi
Çavuşoğlu ile Steinmeier'den ortak açıklama
TRT sanatçısı bıçaklanarak öldürüldü
İhvan liderlerinden Abdüssettar İstanbul'da konuştu
Beşiktaş'ın ilk 11'i belli oldu
Alex Marodona'yı taklit etti!
Basketbolda yeni uygulama!
Bilgisayar oyununa 100 bin dolar!
Fiat 500 L'nin üretimi durdu
Mitingde facia! 25 kişi ezildi
O şarkıya 91 kırbaç cezası!
Diyarbakır'da 400 kilogram esrar ele geçirildi
Kırım Vakfı'na 50 bin ruble para cezası
Bulgar polisi Suriyelileri dövüp geri gönderiyor
Galatasaray seçime gidiyor!
Porsche ve BlackBerry'den yeni telefon
Uyuşturucu ve kaçakçılık operasyonu: 5 gözaltı
İstanbullulara duyurulur kurbanlıklar geldi
Mourinho'nun gözdesi imzayı attı!
Mahkemeden Carrefour'a başörtüsü şoku
G.Saray'dan Lütfi Arıboğan yalanlaması
'Mesut Real'de kalmak için çabalamalıydı'
Tarihi köprüyü patlatmaya çalıştılar
THY, kadın kabin memuru alacak
CHP ilçe yönetimi görevi bıraktı
Köşk'ten Emine Erdoğan haberlerine yalanlama