Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Şahin'den CHP'ye sert gönderme Ahmet Davutoğlu'nu güldüren mani! Paralel örgüt soruşturmasında 6 polis tutuklandı! Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 23 Ekim 2013 Çarşamba 15:44
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,897 kez okundu.

Doğan grubuna vergi incelemesi22 Ağustos 2014 21:32
Aydın Doğan'ın sahibi olduğu Doğan grubuna ait şirketlerin bir süreden bu yana incelemeye alındığı iddia edildi.
"Türkiye üzerinden 170 milyon dolar kazandık"22 Ağustos 2014 21:12
IKBY Maliye Bakanı Rebaz Muhammed, Türkiye üzerinden ihraç edilen petrolden 170 milyon dolar gelir elde ettiklerini bildirdi.
"İstihdam sektörü tam anlamıyla güçlenmiş değil"22 Ağustos 2014 19:25
Fed Başkanı, istihdam sektörünün henüz tam anlamıyla güçlenmediğini ve faiz artırımının sektördeki iyileşmeyi frenleyebileceğini söyledi.
Ünlü işadamı ve karısı evinde öldürüldü!22 Ağustos 2014 19:23
İplik markası Ören Bayan'ın eski sahiplerinden Jak Karako (77) ile eşi Georgia Karako (69), Beşiktaş'taki lüks sitedeki yer alan evlerinde ölü bulundu.
Haliç'te kentsel dönüşüm başlıyor22 Ağustos 2014 19:14
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Beyoğlu Belediyesi arasında imzalanacak protokolle, bin 200 konutun dönüşümü sağlanacak.
Piyasalar haftayı nasıl tamamladı?22 Ağustos 2014 19:11
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günlük bazda 27,94 puanlık düşüşle, yüzde 0,04 azalarak 78.929,59 puandan kapandı.
5 milyon vatandaşa cağrı!22 Ağustos 2014 17:09
SOSYAL Güvenlik Kurumu (SGK) Başkanı Yadigar Gökalp İlhan, çıkması beklenen torba yasadaki düzenleme ile önü açılacak 5 milyon vatandaşa seslenerek, "Hastanelerde sıkıntı yaşamamak için mutlaka gelir testi yaptırın, kendi sağlığınız açısından bu çok önemli" dedi.
Güneydoğu ''Boğaz Köprüsü''ne kavuşuyor22 Ağustos 2014 14:05
Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin ''Boğaz Köprüsü'' olarak nitelendirilen Şanlıurfa-Adıyaman arasındaki Nissibi Köprüsü'nün yıl sonu hizmete açılması planlanıyor.
Türkiye üzerinden 170 milyon dolar kazandık22 Ağustos 2014 13:27
IKBY Maliye Bakanı Muhammed, Türkiye üzerinden dünya pazarına ihraç edilen petrolden şimdiye kadar 170 milyon dolar gelir elde ettiklerini bildirdi.
Türkiye'den Twitter'a "Ar-Ge" daveti22 Ağustos 2014 12:25
BTK ile Twitter üst düzey yetkilileri, 25 Ağustos'ta üçüncü kez biraraya gelecek.
Altın yarı yarıya düştü! Bakın neden?22 Ağustos 2014 12:23
Darphane tarafından üretilen cumhuriyet altını miktarı yılın 8 ayında 10 milyon adedi geçti.
iPhone 6, Apple'ı şimdiden uçurdu22 Ağustos 2014 10:42
Borsada zaten başarılı bir şirket olan Apple'ın hisseleri iPhone 6 beklentisiyle tavan yaptı.
Adana'da polis aracını yaktılar
Katar Ligi'nin açılış maçını Çakır yönetti
Netanyahu: Hamas bedelini ağır ödeyecek
Abbas ateşkes için Kahire'de
Eskişehirspor'dan bir transfer daha
Milliler ilk maçta Brezilya'yı devirdi