Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı İranlı komutandan Türkiye'ye suçlama Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı! Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 24 Ekim 2014 Cuma 19:45
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,906 kez okundu.

Bir büyük proje daha hayata geçiyor!24 Ekim 2014 19:41
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Körfez Köprüsü'yle ilgili konuştu.
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek24 Ekim 2014 17:50
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Başkanı Başçı, "Kasım ayının başlarında Sayın Başbakanımızı Merkez Bankasında misafir edeceğiz. Kendilerine ekonomik ve finansal konularda brifing vereceğiz" dedi.
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı24 Ekim 2014 17:16
TUROB verilerine göre, otellerin İstanbul’daki doluluk oranları Eyül’de yüzde 2.6 artarak yüzde 76’ya çıkarken, oda fiyatları yüzde 2.4 düştü.
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak24 Ekim 2014 17:14
Dünyanın en büyük varlık yönetim şirketi Blackrock, önce İsrail ardından da Türkiye'de ofis açmayı planlıyor.
iPhone 6'da şoke eden rakam!24 Ekim 2014 16:42
Dünya devi Apple’ın milyarlarca dolarık satış hasılatına ulaştığı iPhone’ların işçilik maliyetinin sadece 4 dolar (Yaklaşık 9 lira) olduğu belirtiliyor.
Yaz saati ile 500 milyon TL tasarruf24 Ekim 2014 13:27
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız, yaz saati uygulamasıyla 7 ayda 1,7 milyar kilovatsaat enerji tasarrufu yaptıklarını söyledi. Tasarrufun parasal karşılığı ise 500 milyon lira.
Konut rekora doymuyor24 Ekim 2014 13:17
Türkiye İstatistik Kurumu, eylül ayına ilişkin konut satış istatistiklerini açıkladı.
Faturaları düşürmenin yolu ısı yalıtımı24 Ekim 2014 12:32
XPS Isı Yalıtımı Sanayicileri Derneği Başkanı Emrullah Eruslu, binalarda doğru ısı yalıtımının, gerek doğalgaz gerekse elektrik faturalarında en az yüzde 50 tasarruf sağladığını söyledi.
AB ile alabalıkta antidamping "pazarlığı"24 Ekim 2014 12:04
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Eker, "Biz Türkiye'nin çıkarları doğrultusunda hesabı, kitabı yapıyoruz. O çıkarları koruyacak şekilde sonuç elde etmek için azami gayret sarf ediyoruz" dedi.
Cep telefononu satışlarına da taksit isteniyor24 Ekim 2014 11:43
Cep telefonlarında taksit yasağı uygulamasının sektörde mağduriyeti arttırdığı belirtildi.
Yıldız: Yaz saati uygulaması enerji için önemli24 Ekim 2014 11:35
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, yaz saati uygulamasının enerji tasarrufuna katkı sağladığını belirtti.
Çin'de konut fiyatları geriledi24 Ekim 2014 11:23
Çin'de eylül ayında konut fiyatlarının 70 büyük kentte ortalama yüzde 1,1 düşüş gösterdiği öğrenildi.
ABD'den IŞİD'e 18 hava saldırısı!
Karabük, Akhisar'ı 90+2'de yıktı!
Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı
Kılıçdaroğlu siyasi çıkarları uğruna karalama yapıyor
Peşmerge: Tek gidiş yolumuz Türkiye
İranlı komutandan Türkiye'ye suçlama
Galatasaray'da flaş ayrılık iddiası!
Erdoğan Estonya Parlamentosu'nu ziyaret etti
ABD: İddiaları çok ciddiye alıyoruz!
10 kişilik toplu intihar girşimi
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!
Çin'den ebola salgınına karşı 82 milyon $
Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı!
İki ülkeye daha 'Sarı toz' gönderildi
Trabzon'dan Mersin'e sert cevap!
Mısır'daki bombalı saldırıda 26 asker öldü
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Prandelli'den flaş açıklama! Bu kez...
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu
Saatleri siz değil, telefonunuz kendi geri alsın!
Ünal Aysal hakkında bomba iddia!
IŞİD yüzünden 90 yıllık adını değiştirdi
Sağlık Bakanlığı'ndan 'sarı toz' açıklaması!
İstanbul Valiliği'nden toz açıklaması
TSK: Askere ateş açıldı
Şampiyonlar Ligi'nde şike depremi
ÖSO ile Esed güçleri çatıştı: 17 ölü
25 milyon çocuğa aşı yapılacak
Ümit Özat'a kadın yardımcı hoca
Balıkçıların ağına öyle bir cisim takıldı ki...
Polise uzun namlulu silahla ateş açıldı
Şehzade Mustafa nasıl öldürüldü?
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
Ankara'da polise ateş açıldı!
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek
İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak...
Steve Jobs’u kim oynayacak?
Mısır'da bombalı saldırı: 13 asker öldü
Barcelona taraftarı Real'inkinden daha çok!
Fenerbahçe - Barcelona biletleti satışa çıkıyor
Mahkemeden flaş Uzan kararı
Baklavadan sonra yeni kriz!
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak
Twitter provokasyonunda Alman parmağı
Kobani'ye tek gidiş yolu Türkiye topraklarıdır
Bangladeş Cemaat-i İslâmî lideri öldü
Fransa Irak'ta IŞİD'i vurdu
İşte internete vergi koyan ilk ülke
İstanbul’da silahlı kavga: 3 ölü
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
iPhone 6'da şoke eden rakam!
Soros'tan korkutan uyarı
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Nene Hatun suya indirildi
Yola gerilen kablo can aldı
IŞİD'den akıl almaz oyun!
İspanya bu ölümü konuşuyor
Tarifeli uçak seferleri yeniden başlıyor
800 bin Ukraynalı yerinden oldu
Fenerbahçe'den Gençlerbirliği'ne tepki
İtalya ile AB arasında ipler gerildi!
UEFA'dan Fenerbahçe açıklaması
Mithat Halis: Cech Beşiktaş'a gelebilir
Fransa açıkladı: IŞİD'i vurduk!
Özel'in eleştirisine Ala'dan jet yanıt