Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Hamas’tan ek süre yalanlaması Türkiye sınırında patlama: 40 ölü Trafiğe çıkaçacaklar dikkat! TEM kilit Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 26 Temmuz 2014 Cumartesi 21:44
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,891 kez okundu.

Facebook'tan "uçan" rakamlar!26 Temmuz 2014 20:29
Siz ne yapıyorsunuz bilemeyiz ama bu kadar insan, Facebook'a girmek için PC'lerine hiç dokunmuyor!
İkinci el otomobilde beklenen hareketlilik yok26 Temmuz 2014 12:59
Galericiler, ikinci el oto satışında geçmiş bayramları adeta mumla arıyor.
Bakan Yazıcı: Vatandaş alacağını tahsil etti26 Temmuz 2014 12:58
Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, "Hal hakemlerinini yapısını değiştirip vatandaşı memnun ettik." dedi.
Borsada ramazan bereketi!26 Temmuz 2014 11:54
BIST 100 Endeksi, ramazanda yatırımcısına yüzde 6,5 kazandırarak, artık gelenekselleşen ramazan yükselişini bu sene de devam ettirdi.
Otomotiv sektörünün devleri tatile çıkıyor26 Temmuz 2014 11:45
Türkiye ihracatının lokomotifi konumunda yer alan otomotiv sektöründe faaliyet gösteren firmalar tatile çıkıyor.
BMW Çin'deki 16 bin aracını geri çağırdı26 Temmuz 2014 11:41
Alman otomotiv devi BMW'nin, Çin'deki 16 bin aracını geri çağırdığı bildirildi.
Yerli otomobil için umut veren açıklama!26 Temmuz 2014 11:30
Toyota Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Orhan Özer yerli otomobil için umut verici konuştu.
Avrasya Ekonomik Birliği ortak paraya geçiyor26 Temmuz 2014 10:44
Rusya Birinci Başbakan Yardımcısı Shuvalov, Avrasya Ekonomik Birliği'nde 5-10 yıl arasında ortak para birimine geçilmiş olacağını söyledi.
Turkcell Ziraat sayesinde Türk kaldı26 Temmuz 2014 10:13
Privy Council Çukurova ve Alfa anlaşmasını onayladı. Sürpriz finansör ise Türk kamu devi Ziraat Bankası oldu..
İngilizin derdi kriz çıkarmak!26 Temmuz 2014 09:07
Türk şirketlerinin hesaplarını kapatan İngiliz HSBC'nin gerçek amacının kriz çıkarmak olduğu ortaya çıktı.
İsrail'i böyle protesto etti!25 Temmuz 2014 23:10
İsrail'in Gazze'ye saldırısını protesto eden bir işletmeci, işyerindeki televizyonu ve kola dolabını balkonundan caddeye attı.
Otogaz satışları artıyor25 Temmuz 2014 13:24
Otogaz satışları mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 artarak 236 bin 399 tona ulaştı.
Erdoğan'dan sonra hedef Putin!
Erdoğan sahaya çıkıyor!
İsrail ölen asker sayısını açıkladı
Hamas’tan ek süre yalanlaması
Barzani’den IŞİD'e türbe tepkisi
Ateşkes süresince 156 ceset çıkarıldı
Türkiye sınırında patlama: 40 ölü
İsrail’den İHH'ya tehdit
Trafiğe çıkaçacaklar dikkat! TEM kilit
Trafik kazalarına tabutlu eylem
Mizansen iddialarına yanıt
Norveç hava sahasını kapadı
Google Glass'a yasak
Facebook'tan "uçan" rakamlar!
Gazze ateşkesi uzatıldı
Ölen İsrailli asker sayısı 40'a ulaştı
Fransa'da üç gün ulusal yas ilan edildi
Şenol Güneş G.Saray'a fena patladı!
Feci kazada bir aile yok oldu!
Zaman'ın HSYK üyesi haberi çarpıtma çıktı!
Putin çeşnicibaşı tuttu
Aziz Yıldırım'dan transfer açıklaması
İsrail'e kuşdiliyle protesto
Paralel medyadan sinsi çarpıtma!
Erdoğan'dan D.Bakır'da tarihi çağrı!
Haram yememiş ama 557 taltif almış
ABD Trablus elçiliğini boşalttı
İşte Theofanis Gekas'ın yeni takımı!
Gazze'de ölü sayısı 1000'i geçti
Paralel örgüt üyelerinden oturma eylemi
Fransa'dan ’Ateşkes uzasın’ çağrısı
Mısır, maslahatgüzarımızı bakanlığa çağırdı
Yunanistan'da uçak faciası
İsrail yine ateş açtı
Rektörler Gazze için buluştu
İsrail saldırılarına tepkiler dinmiyor
İsrail askerini arkadaşları mı öldürdü?
Gökçek yaptırdığı Köşk anketini açıkladı
Chelsea'de Jose'nin 11'i belli oldu!
Emre Belözoğlu numarısını değiştirdi!
Cemaat‘in ‘mağduriyet‘ destanı
Tiryakiye 'kara' haber
Sağlık Bakanı'nda sigara açıklaması
Bozdağ: Millet bir kez daha ters köşe yapacak
Hazırlık maçında güldüren hata!
Bayramda hava nasıl olacak?
Raul Meireles: 'Diego ile 2 yıl oynadık'
Ukrayna 24 saatte 4 asker yitirdi
Fenerbahçe 2 yıldızıyla ilişkisini kesti!
Kene can aldı!
Zaman yalanda Goebbels'i geçti!
Medel Galatasaray ile anlaştı
Gazlı içeceklere karşı demirhindi şerbeti
Türk sinemasında "korku" yükseldi
Gülenciler ilk kez sokakta!
Sergen Yalçın çılgınlığı!
F-16’lara "milli" elektronik harp podu
Anderlecht'in yıldızı Balıkesirspor'da!
Tuncay Şanlı'nın yeni adresi!
Düşen uçağın enkazını yağmalayan kıza tepki
İşler: Kesinlikle prim vermeyeceğiz
Rus istihbaratına şok darbe!
Sağlık Bakanlığı'ndan onaylı bayram ikramı!
Savaş muhabirliği 4. dönem eğitimi eylülde başlıyor
Türkiye'den Irak’a 87 tırlık yardım
Ateşkesin başlamasından bu yana 75 ceset çıkarıldı
Monaco'dan Trabzonspor'a Halilhodzic teklifi
Selçuk Şahin: Ülkemizde sanal delikanlı çok
Beşiktaş'a Feyenoord karşısında skandal hakem
Demirtaş: Türklerin dili ve tarihi tehdit altında