Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
'Türkiye'de en az bin 'vampir hastası' var' Baransu'yu Ergin Saygun'un ifadesi yaktı 3 Bakan iz bırakarak devrediyor Celal KazdağlıDarbenin yıldönümünde gelen silaha veda çağrısı
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 3 Mart 2015 Salı 08:49
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,915 kez okundu.

'Konut' sahibine çok iyi kazandırdı03 Mart 2015 06:53
Son yıllardaki konut fiyatlarındaki hızlı artışlar “taşı toprağı altın” sözünü doğruladı
El Maktum Golden Savoy oteli işletecek03 Mart 2015 06:22
Dünyanın lüks otel zincirlerinden Birleşik Arap Emirlikleri’nden Jumeirah Group, Türkiye'de ikinci otelinin işletmesine başlıyor.
İşler kötü diyen Koç'un Tüpraş'ından büyük kar!02 Mart 2015 22:20
Türkiye Petrol Rafinerileri AŞ'nin (Tüpraş), 2014'te net dönem karı 1 milyar 459 milyon lira olarak açıklandı.
Millet fil biz kibrit kutusu arıyoruz02 Mart 2015 21:56
Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) Genel Müdürü Besim Şişman, "Maalesef bizim ülkemiz petrol ve doğal gaz ülkesi değil çevremizdeki ülkeler gibi. Millet yerin altında fil arıyorken bizim arkadaşlarımız kibrit kutuları arıyor" dedi.
Halkbank sermaye arttırımından vazgeçti02 Mart 2015 18:32
Halk Bankası, sermaye arttırım işleminden vazgeçti.
Forbes en zenginler listesinde 32 Türk02 Mart 2015 18:04
Forbes dergisinin dünyanın en zenginleri listesinde yazılım devi Microsoft'un kurucusu Bill Gates, 79,2 milyar dolarlık servetiyle yine birinci sırada yer alırken, bu yıl Türkiye'den listeye 32 kişi girdi.
Borsa, günü düşüşle tamamladı02 Mart 2015 17:55
Borsa İstanbul 100 endeksi, günü önceki kapanışa göre 200,59 puanlık düşüşle 83.946,92 puandan tamamladı.
En zenginler listesinde 32 Türk02 Mart 2015 17:09
Forbes'un zenginler listesinde Türkiye'den 32 milyarder girdi.
GoPro rakip yeni bir aksiyon kamerası geliyor02 Mart 2015 15:13
Çin’İn parlayan yıldızı Xiaomi, akıllı telefon piyasasından sonra internet odaklı cihazlar konusunda da farkını ortaya koymaya hazırlanıyor
Türk Telekom ilk Karaman'ı ''akıllandırdı''02 Mart 2015 14:54
Türkiye'nin ilk ''akıllı kenti'' Karaman oldu. Türk Telekom'un projesi ile akıllanacak şehirlerde hayat, hem kolay hem de tasarruflu olacak.
4 ayın en yüksek seviyesinde02 Mart 2015 14:44
Geçen hafta 2,5275'le tarihi zirveye ulaşan dolar, haftaya 2,51 seviyelerinde başladı ama yeniden 2,52'nin üzerini gördü. Faizler de dört ayın zirvesinde.
FİSKOBİRLİK'den sağlık deposu02 Mart 2015 14:39
FİSKOBİRLİK tarafından yaklaşık 7 ay süren Ar-Ge çalışmasıyla, şekeri yarı yarıya azaltılmış kakaolu fındık ezmesi üretildi
Avustralya Irak’a yeni birlikler gönderecek
'İstiklal Marşı'mızı en güzel onlar okuyor
Beyaz toz polisi harekete geçirdi
Rehine kurtarma operasyonu
Şofben zehirledi: 1 ölü
Erdoğan, ABD'nin kirli oyununu bozdu
'Türkiye'de en az bin 'vampir hastası' var'
Suikasta karşı tedbirler arttı! Saray'a zehir birimi kuruluyor
Baransu'yu Ergin Saygun'un ifadesi yaktı
Yıldırım'ın sabrı taştı
Avni Aker’in reisi Oscar Cardozo!
3 Bakan iz bırakarak devrediyor
TFF'den Fenerbahçe'ye red cevabı
Sneijder'in sağı, solu belli olmuyor!
‘Kim, F.Bahçe’de kalacak’
Irak ordusu Tikrit’e ilerliyor