Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki Fenerbahçe hükmen mağlup! Trabzonspor'da son dakika şoku! Hikmet GökŞimdilik Allahaısmarladık!
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 1 Eylül 2014 Pazartesi 21:14
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,898 kez okundu.

Büyükekşi, büyük rekoru Ağrı'da açıkladı01 Eylül 2014 20:58
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ağustos ayı ihracat rakamlarını Ağrı'nın Doğubayazıt ilçesindeki İshak Paşa Sarayı'nda açıkladı.
Borsa günü yükselişle tamamladı01 Eylül 2014 17:52
Fındık rekor kırdı01 Eylül 2014 16:00
Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkan Yardımcısı ve Fındık Manavları Komitesi Başkanı Evren Enginyurt, geçen hafta 11 liradan alınan fındık fiyatının 12.5 liraya yükseldiğini açıkladı.
3,5 milyon evi aydınlattı01 Eylül 2014 14:56
Yaklaşık 3,5 milyon evin yıllık elektrik ihtiyacı rüzgar enerjisiyle sağlandı.
İhracat yüzde 5,2 arttı01 Eylül 2014 14:43
Ağustos ayında ihracat, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 5,2 oranında arttı.
Markette zam şampiyonu yeşil soğan01 Eylül 2014 13:33
"Ağustos ayında market fiyatlarında yeşil soğan zam şampiyonu oldu”.
İstanbul enflasyonu açıklandı01 Eylül 2014 13:33
İstanbul'da Ağustos ayında perakende fiyatlar yüzde 1,04 arttı.
3,5 milyon evi rüzgar aydınlattı01 Eylül 2014 13:00
Türkiye'de yaklaşık 3,5 milyon hanenin yıllık elektrik ihtiyacı rüzgardan karşılandı.
Markette zam şampiyonu yeşil soğan01 Eylül 2014 12:53
TZOB Genel Başkanı Bayraktar, "Ağustos ayında market fiyatlarında en fazla fiyat düşüşü yüzde 26,45 ile karpuzda, en fazla fiyat artışı yüzde 42,44 ile yeşil soğanda görüldü" dedi.
Türk yumurtası Rusya yolcusu01 Eylül 2014 12:37
Avrupa Birliği'ne (AB) gıda ithalatı ambargosu kararı alan ve kanatlı ürünlerindeki açığını Türkiye'den gidermek isteyen Rusya'ya yumurta ihracatı bu ay başlayacak.
Boğaziçinde ilk dönüşüm kazması Beşiktaş'a01 Eylül 2014 12:19
Koruma kanunu dolayı kentsel dönüşüm noktasında sıkıntı yaşayan Boğaziçi ilçelerinde ilk kazma Beşiktaş'ta vuruluyor.
TZOB, gıdadaki değişimleri açıkladı01 Eylül 2014 12:18
TZOB Başkanı, üreticiden tüketiciye, halkın tamamını yakından ilgilendiren gıda ürünlerindeki değişimleri açıkladı
Efsane kulübe şok: FİFA'dan yazı geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan şehitlik ziyaretinde
Kartal'ın çok isteyip de alamadığı Türk yıldız
Terim'den Volkan Demirel açıklaması
Sahil Güvenlik Gemisi Saroz'da batırıldı
Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki
Büyükekşi, büyük rekoru Ağrı'da açıkladı
Dev derbilerin tarihleri belli oldu!
Kılıçdaroğlu kitapçık fırlatmayı bakın nasıl savundu!
Peşmerge ve Ordudan IŞİD'e ağır darbe
İlk hacı kafilesi yola çıktı
İngiltere'den IŞİD önlemi!