Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

IŞİD'in Türkiye planı deşifre oldu! Erdoğan ile Berzins'ten ortak toplantı İmralı'ya heyet gidecek mi? Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 21 Ekim 2014 Salı 12:12
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,904 kez okundu.

Kadın istihdamında hedef yüzde 4123 Ekim 2014 12:07
İŞKUR Genel Müdür Yardımcısı Uzunkaya, Türkiye'de kadın istihdamını arttırmak için çalışma yürüttüklerini belirterek, "Amacımız bunu 2023'te yüzde 41'e çıkarmak" dedi.
Metro zamda uçağı solladı!23 Ekim 2014 12:04
TÜİK son 5 yılda ulaşım araçlarına yapılan zam oranlarını açıkladı. Açıklanan rakamlara göre metro ve vapur zamda uçağı solladı.
Petrol aramaya 25 ruhsat verildi23 Ekim 2014 11:58
TPAO, Karadeniz'in Türk karasuları dışında petrol arama ruhsatlarının intibakı için 8'er yıllık toplam 25 petrol arama ruhsatı verildi.
Tarım kredi 140 Ziraat Mühendisi istihdam edecek23 Ekim 2014 11:27
Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri Genel Müdürü A. Namık Bostancı, Türkiye genelinde kooperatiflerde istihdam edilmek üzere 140 ziraat mühendisi alımı yapacaklarını açıkladı.
Merkez Bankası faiz kararını açıklıyor23 Ekim 2014 11:21
Merkez'in faiz kararı bugün. Ekonomik veriler indirimi destekliyor. Bankanın politika faizi ile koridorda indirim yapması bekleniyor.
35 yıl sonra İran'a ilk satış!23 Ekim 2014 11:13
Amerikan uçak şirketi Boeing'in, İran’la ticaretine 35 yıl aradan sonra yeniden başladığı bildirildi.
Paşabahçe yabancılara satıldı23 Ekim 2014 10:56
Şişecam, portföyündeki Paşabahçe hisselerinin bir kısmını 125 milyon Euro'ya Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'na sattı.
Borsa, güne düşüşle başladı23 Ekim 2014 10:42
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi güne önceki kapanışa göre 80,64 puanlık düşüşle 78.000,14 puandan başladı.
Şaka değil gerçek: 200 TL'ye otomobil!23 Ekim 2014 10:27
Vergi ya da banka kredi borcu nedeniyle ödemesini yapamayanların el konulan otomobilleri değerinin çok altında satışa çıkıyor.
Döviz güne nasıl başladı?23 Ekim 2014 09:28
İstanbul serbest piyasada dolar 2,2470, avro 2,8430 liradan güne başladı.
Dolar ve avro güne nasıl başladı?23 Ekim 2014 09:16
İstanbul serbest piyasada dolar 2,2470, avro 2,8430 liradan güne başladı.
BDDK, tüketici için şikayet üssü kuruyor23 Ekim 2014 07:44
BDDK, tüketiciler için bankaların direkt şikayet edilebileceği çağrı merkezi kuruyor. Kasımda devreye girecek sistemle şikayetler anında sonuçlanacak.
Erzurum'da 12 kişi tutuklandı
Sneijder hedefi gösterdi
IŞİD'in Türkiye planı deşifre oldu!
Erdoğan ile Berzins'ten ortak toplantı
FIFA'da yine düşüşteyiz!
İstanbul'da İslamcılık Konferansı
İmralı'ya heyet gidecek mi?
Kadın istihdamında hedef yüzde 41
Metro zamda uçağı solladı!
Suriyeli milli futbolcu Türkiye'de amatör oldu
Dünyanın en zor sanatı
Petrol aramaya 25 ruhsat verildi
İki senede Avrupa Şampiyonu oldu!
Antarktika'da Türk üssü hedefi
Ukrayna'nın doğusunda...
Memurların mesai saati değişiyor
Kızılırmak’ta korkutan tablo
Peynir ye kemiklerini güçlendir
Van depremlerinin faturası 6 milyar lira
Hacdan dönenler aile hekimlerinin takibinde
Engin Baytar özür diledi
İrlanda Senatosu'nda Filistin önergesi kabul edildi
Diyanet 81 ilde 40 milyon fidan dikecek
English Time’dan başörtüsü düşmanlığı!
Türkiye'ye Yunanistan şoku
'Tevhid Selam Örgütü'ne takipsizlik kararı
Akıllı telefon kullananlar dikkat! Yaz saati için...
Avrupa'da ırkçılık taksiye bindi!
Yasin, Klopp’a hesap sordu mu?
Metro ve vapur o alanda uçağı solladı!
Emniyet 6 bin 500 polis alacak
Gülen'in avukatı yeni parti iddialarını yalanladı!
Irak Başbakanının ilk gezisi İran'a
'Şansı yok!'
Tarım kredi 140 Ziraat Mühendisi istihdam edecek
Matematikte çözümsüz soru kalmayacak!
Merkez Bankası faiz kararını açıklıyor
"Fenerbahçe'ye kurulan komplo..."
Soma'da 1700 işçiden iş bırakma eylemi
Açıköğretim kitabında İsrail propagandası!
Cumhurbaşkanı Erdoğan Letonya'da
Fırtına'nın konuğu Lokeren
35 yıl sonra İran'a ilk satış!
Times: Esad 35 yaş altı erkekleri orduya topluyor
Arda kilidi açtı, Atletico coştu!
Ölüme meydan okudular
'Balotelli takımdaki saygınlığını kaybetti'
Dirk Kuyt'a Ada'dan talip
AA'nın haberinin izinsiz kullanımına ceza
Diyarbakır'da 1 kişi gözaltına alındı
Hüda-Par oyuna gelir mi?
Aşk için zehir içiyor
Paşabahçe yabancılara satıldı
Mutlak barış için 6 ay yeter!
Kahvehaneye silahlı saldırı: 4 yaralı
Taliban'a yönelik operasyonlarda 40 kişi öldü
Öcalan'dan barışa güvenoyu
Salih Mirzabeyoğlu için infaz emri
CHP'de istifa depremi!
Borsa, güne düşüşle başladı
Şaka değil gerçek: 200 TL'ye otomobil!
'Paralel Yapı' operasyonunda flaş gelişme!
Beşiktaş ve Trabzon'un maçları hangi kanalda?
Kartal Sırbistan'dan havalanacak!
Göstericiler görüşmelere katılmayabilir
iPhone 6'lara özel lens kiti
Ve ebola aşısı yolda
Fransa cezaevlerinden çarpıcı rapor
Usta gazeteci hayatını kaybetti