Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Sare Davutoğlu: Tarifsiz acı yaşadım Ankara'da hastanede patlama Gulam Azam felç geçirdi! Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 23 Ekim 2014 Perşembe 15:13
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,905 kez okundu.

Merkez bankası faizi oranını düşürmedi23 Ekim 2014 14:06
Para Politikası Kurulu toplantısı sonrası beklenen faiz kararı açıklandı.
Külllerinden doğdu 3 milyona ulaştı23 Ekim 2014 14:00
2004 yılında Renault bünyesine katıldıktan sonra yaptığı atılım ile küllerinden doğan Dacia, satış rakamlarıyla da bu başarısını kanıtlıyor.
Petroldeki düşüş, türev piyasalarını etkiledi23 Ekim 2014 13:36
Uzun dönemde petrol fiyatlarının düşük kalması, petrol fiyatlarına bağımlı olan havayolu taşımacılığı gibi sektörlere ciddi katkı sağlayacak
E-ticarette yeni dönem başlıyor23 Ekim 2014 13:17
E-ticaret hakkındaki kanun tasarısı bu alanda kullanılan iletişime sınırlamalar ve kurallar getiriyor.
Petrol fiyatları fren tutmuyor23 Ekim 2014 12:52
Petrol fiyatlarının önlenemez düşüşü devam ediyor. Brent petrolün varil fiyatı 84,56 dolara indi.
Türkiye, kara para listesinden çıktı23 Ekim 2014 12:36
OECD Mali İşlem İzleme Gücü, Türkiye'yi izleme sürecinden çıkardı.
Kadın istihdamında hedef yüzde 4123 Ekim 2014 12:07
İŞKUR Genel Müdür Yardımcısı Uzunkaya, Türkiye'de kadın istihdamını arttırmak için çalışma yürüttüklerini belirterek, "Amacımız bunu 2023'te yüzde 41'e çıkarmak" dedi.
Metro zamda uçağı solladı!23 Ekim 2014 12:04
TÜİK son 5 yılda ulaşım araçlarına yapılan zam oranlarını açıkladı. Açıklanan rakamlara göre metro ve vapur zamda uçağı solladı.
Petrol aramaya 25 ruhsat verildi23 Ekim 2014 11:58
TPAO, Karadeniz'in Türk karasuları dışında petrol arama ruhsatlarının intibakı için 8'er yıllık toplam 25 petrol arama ruhsatı verildi.
Tarım kredi 140 Ziraat Mühendisi istihdam edecek23 Ekim 2014 11:27
Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri Genel Müdürü A. Namık Bostancı, Türkiye genelinde kooperatiflerde istihdam edilmek üzere 140 ziraat mühendisi alımı yapacaklarını açıkladı.
35 yıl sonra İran'a ilk satış!23 Ekim 2014 11:13
Amerikan uçak şirketi Boeing'in, İran’la ticaretine 35 yıl aradan sonra yeniden başladığı bildirildi.
Paşabahçe yabancılara satıldı23 Ekim 2014 10:56
Şişecam, portföyündeki Paşabahçe hisselerinin bir kısmını 125 milyon Euro'ya Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'na sattı.
Mehmet Topal ve Caner takımla çalıştı
İnternete vergi koyacaklar!
Galatasaray'da gol sıkıntısı
Peşmergeler kara ve hava yoluyla gidebilir
Paralel kulak dinledi! O kitabını yazdı!
Modi Keşmir'i ziyaret etti
Sınırda 5 terörist yakalandı
Bu tarihlerde aile hekiminize gitmeyin
Sarkık göz kapağı yorgunluk sebebi!
Chico: 'Gol atmak güzel'
Sare Davutoğlu: Tarifsiz acı yaşadım
Mursi'nin duruşması ertelendi
Ankara'da hastanede patlama
Hüseyin Gülerce Çağlayan Adliyesi’nde
Yozgat'ta MERS virüsü şüphesi
Mantardan 3 ölüm daha
Platini futbola Türk modelini getiriyor!
Mehmet Demirkol: Messi 14 yaşında bize gelseydi...
ABD'li General'den IŞİD açıklaması
Gulam Azam felç geçirdi!
Windows 10'a güncelleme geldi
FIFA sıralamasında geriledik
Akıllı telefonlar için 26 Ekim uyarısı
Merkez bankası faizi oranını düşürmedi
Fernandes'in yıldızı Rusya'da söndü
Gmail artık tarih oluyor
Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü ona emanet
Külllerinden doğdu 3 milyona ulaştı
iPhone 6'da bir sorun daha çıktı
Park halindeki otomobilde 119 kilo esrar bulundu
Bir gecede 13 dükkan soyan biri yakalandı
Ağrı'da MERS virüsü şüphesi
ABD ve İran arasında 35 yıl sonra bir ilk!
Eşinden billbordla özür diledi
Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber!
Petroldeki düşüş, türev piyasalarını etkiledi
Kurtulmuş: Problemleri çözmeliyiz
ABD, Kuzey Irak'ta yeni üs kuruyor
Moğolistan’da dinozor kemikleri bulundu
Sakarya'da tarihi eser kaçakçılığı operasyonu
E-ticarette yeni dönem başlıyor
Harabe evde yaşam savaşı
Osmanlı Arşivi hayranlık uyandırdı
Sadece Galatasaray yenilmedi
Arınç: Aklını kullan İdris Beyciğim!
Husiler'in 'karşı devrim' çabası
Petrol fiyatları fren tutmuyor
'Partizan'ı boş geçmem'
"Yedi Güzel Adam" sinemaya uyarlanıyor
Mesnevi Azericeye çevrildi
Türkiye, kara para listesinden çıktı
TRT ekibini gasp edip bıçakladılar
Dolandırılıyoruz!
Sergen’in atı değil, sistem önemli