Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 20:31
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,909 kez okundu.

LPG üretiminde büyük artış31 Ekim 2014 19:22
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) piyasası Ağustos ayı sektör raporunu yayımladı.
Japonya para musluğunu açtı31 Ekim 2014 13:52
ABD Merkez Bankası'nın (Fed) Kasım 2008 yılında başladığı aylık 85 milyar dolarlık tahvil alımlarını sona erdirmesinin ardından, Japonya Merkez Bankası (BoJ) sürpriz bir şekilde yıllık parasal tabanı hedefini artırma kararı aldı.
Borsa 81 bini aştı31 Ekim 2014 13:39
Borsa ilk seansı yüzde 1,46'lık yükselişle tamamladı.
Kuruyemiş fiyatları uçtu!31 Ekim 2014 12:53
Kuruyemiş fiyatlarında son yıllarda ciddi artış gözleniyor. Fiyatlardaki artışta temel etken ise iklim şartlarındaki bozulma.
Fiyatı artık "çerez parası" değil31 Ekim 2014 12:12
"Çerez parası" tabiri kuruyemiş fiyatları için geçerliliğini yitirdi. Kayısıdan ayçiçeğine, Antep fıstığından leblebiye, kuru incirden ceviz içine kadar tüm kuruyemiş fiyatları son bir yılda arttı.
THK gözaltıları adliyeye sevk edildi31 Ekim 2014 10:59
Türk Hava Kurumunda (THK) "bazı usulsüz işlemler yapıldığı" iddiasıyla başlatılan soruşturma kapsamında gözaltına alınan 10 kişi adliyeye sevk edildi.
Borsa 1,5 ayın en yüksek seviyesinde31 Ekim 2014 10:56
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi Japonya Merkez Bankası'nın (BoJ) sürpriz genişleme kararı ve yurt içinde dış ticaret açığının beklentilerin altında kalması ile 9 Eylül'den bu yana en yüksek seviye olan 81.037,47 puanı gördü.
LASİD'den kış lastiği uyarısı31 Ekim 2014 10:53
Kış koşullarında güvenli bir trafik için kış lastiklerinizi şimdiden hazırlayın...
Krizde milyarderler 2'ye katlandı31 Ekim 2014 10:38
Dünyada yaşanan küresel kriz ve işten çıkarmalar zenginleri teğet geçti. Milyarderlerin sayısının, ABD'deki finans krizinden bu yana ikiye katlandığı açıklandı.
Merkez Bankası eflasyon tahminini açıkladı31 Ekim 2014 10:37
Merkez Bankası, yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 7,6'dan yüzde 8,9'a yükseltti.
Zeybekci: Piyasanın önünden gitmek lazım31 Ekim 2014 10:31
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, ekonomideki gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Dış ticaret acığı ne durumda?31 Ekim 2014 10:28
Eylül ayında dış ticaret açığı yüzde 8,4 azalarak 7 milyar 560 milyon dolardan 6 milyar 925 milyon dolara düştü. İhracatın ithalatı karşılama oranı 2013 Eylül ayında yüzde 63,3 iken, 2014 Eylül ayında yüzde 66,4’e yükseldi.
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil