Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ücretini duyan geri adım atıyor Facebook'taki ince değişikliği fark ettiniz mi? Müjdeyi verdi: Mardin'e kadar hızlı tren! Ömer AltaşErdoğan 'Cumhuriyet' kadınlarına hitap edecek mi?
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 31 Temmuz 2014 Perşembe 23:12
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,893 kez okundu.

Karamehmet'ten Turkcell için son dakika çalımı31 Temmuz 2014 20:57
Çukurova Grubu'nun Patronu Mehmet Emin Karamehmet'ten Turkcell için son dakika hamlesi...
Piyasalarda gün sonu31 Temmuz 2014 18:56
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günlük bazda 2.061,15 puan azalışla yüzde 2,45 değer kaybederek 82.156,87 puandan kapandı.
Fındık hasadı başladı: Fiyat 15 TL'ye çıkar31 Temmuz 2014 18:54
Giresun'da 2014 ürünü fındık hasadı için üreticiler bahçelere girerek fındık toplamaya başladı.
Ürünü zarar gören çiftçiye müjde31 Temmuz 2014 17:05
Bakanlar Kurulu kararı kapsamında doğal afetlerden etkilenen çiftçilerin Ziraat Bankası'na borcu ertelenebiliyor
1 milyon euroluk miras çöpe gitti31 Temmuz 2014 16:49
Almanya’da yaşayan amcasından kendisine miras kalan banka kasasını açan Sara Ferrari gözlerine inanamadı.
Çeyrek altın ne kadar oldu?31 Temmuz 2014 16:42
Serbest piyasada 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 89,05 lira oldu.
Fındık fiyatı 15 liraya çıkabilir31 Temmuz 2014 16:29
Giresun Ziraat Odası Başkanı Keskin, fındık fiyatının 15 liraya çıkabileceğini söyledi.
Siyonist yine tehditler savurdu31 Temmuz 2014 15:46
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, "Ateşkes ilan edilse de edilmese de Hamas'ın tünellerini yok edeceğiz" dedi.
Dev market sessiz sedasız kapattı31 Temmuz 2014 15:05
Avusturyalı dev yapı marketi bauMax, Türkiye'den çıkış kararı doğrultusunda mağazalarının teker teker kapatıyor.
Bayramda tam 43 bin araç geçti31 Temmuz 2014 15:04
Yalova’nın Topçular Feribot İskelesinden bayramda tam 43 bin araç geçiş yaptı.
Avrupa'da işsizlik son 2 yılın en düşük seviyesinde31 Temmuz 2014 14:28
Avro Bölgesi'nde haziran ayı işsizlik oranı yüzde 11,5, Avrupa Birliği'nde (AB) ise yüzde 10,2 oldu.
Almanya'da işsizlik arttı31 Temmuz 2014 14:22
Almanya'da temmuz ayında işsiz sayısı 39 bin kişi arttı.
Ukrayna krizi için Minsk'te toplantı
Saldırıdan kaçanlar Şifa Hastanesi'ne sığınıyor
Adayların cam gibi şeffaf olması lazım
Almanya'dan ikili oyun: İsrail'e silah, Gazze'ye bağış!
ABD ilk kez İsrail'i suçladı: Kabul edilemez!
İsrail askerine darbe üstüne darbe!
İşler: Yüzde 50'nin altında kalacak gibi duruyor
İtalya'daki vatandaşlar sandığa koştu
İstanbul'da bugün bu fotoğraf şoke etti!
CIA sonunda itiraf etti ve özür diledi!
Aysal çileden çıktı! Transferden vazgeçti
Fenerbahçe'den dev anlaşma
Ücretini duyan geri adım atıyor
İşte Mancini'nin yeni hedefi
İsrail, Gazze'de gazetecileri de vurdu
Erdoğan Mardin'den ayrıldı
Silahlı saldırı: 1 ölü, 2 yaralı
İsrail katliamına roketli yanıt: 4 yaralı
Beşiktaş'ta sakatlık şoku!
Karabükspor, Rosenborg'u elinden kaçırdı
İşkencenin fotoğraflarını anlattı
İsrail televizyonu geri adım atmıyor
Davutoğlu'nun mesajı Halid Meşal'i ağlattı
Şamil Tayyar paralel yapıya fena yüklendi
Karamehmet'ten Turkcell için son dakika çalımı
ABD'de yaşayan Türkler sandık başında
Otomobil devrildi: 1 ölü, 3 yaralı
Kuraklıkla ilgili sevindiren açıklama
Kosova'yı sarsan görüntüler!
Sağlık sektörünü vurdu!
Facebook'taki ince değişikliği fark ettiniz mi?
Öğrenciler dikkat! Puanlar yeniden hesaplandı
Radar cezaları ile ilgili önemli karar
Irak cumhurbaşkanından istifa resti
Hafta sonu için yağmur sürprizi
Ümraniye'de halk otobüsü dehşeti!
Şok iddia: 'IŞİD lideri Yahudi bir ajan'
Müjdeyi verdi: Mardin'e kadar hızlı tren!
Piyasalarda gün sonu
Rögarlardan köpük fışkırdı!
Fındık hasadı başladı: Fiyat 15 TL'ye çıkar
Drogba geldi ona ihtiyaç kalmadı!
Filistinli efsane oyuncu da İsrail kurbanı
Çin, Doğu Türkistan'ı dünyadan kopardı
Tövbe eden askerlere "dokunulmazlık kimliği"
Tövbe eden askerlere "dokunulmazlık kimliği"
Ünlü tiyatrocu hayatını haybetti!
Göğebakan'ın vasiyeti yerine geldi!
Drogba'nın yeni hocası belli oldu
823 yıllık el yazması Kur'an-ı Kerim'e büyük ilgi
'Bu davaya bağlıydı, bu davaya inanmıştı...'
Şenol Güneş sambacı takibinde
Az uyumak öğrenmeyi zorlaştırıyor
Lensle denize ve havuza girenler dikkat!
YHT uyanıklarına büyük şok!
Dikkat! Sakın bu kısa mesajı cevaplamayın!
Erdoğan'a Balkanlardan dev destek
Facebook'tan skandal Gazze kararı!
Erdoğan'ın Göğebakan için son isteği
Filistin'in efsanesi saldırıda öldü
Başkanının 34 yıllık sırrı büyük kriz yarattı
"Allah dostları"nın hayatları kısa filmlerle anlatılacak
Erdoğan: İstiklal Marşı ile Çanakkale Şehitleri'ni ayıramıyor
Galatasaray, Sercan Yıldırım'ı açıklayacak