Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Canlı yayında Hatipoğlu'nu kızdıran soru! YSK'dan CHP'ye İzmir şoku Arınç'tan Hürriyet'in o haberine yalanlama Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
Dizel yakıt fiyatı benzini sollayacak
14 Mayıs 2008 Çarşamba 23:04
Güncellenme Tarihi 14 Haziran 2013 Cuma 15:29
Motorine olan talep artınca 1 litre benzin ile 1 litre Eurodizel arasındaki fiyat farkı 22 kuruşa geriledi. Böyle olunca dizel otomobilin de avantajı azaldı. Uzmanlara göre, Türkiye’de dizel fiyatı benzinin de üzerine çıkacak

İSTANBUL - Uluslararası piyasalarda petrol fiyatları 2005’te 54, 2006’da 65, 2007’de 96 dolar düzeyindeyken bu yıl 127 dolara yaklaştı. Art arda rekor kıran petrol fiyatları akaryakıt ürünlerinin de zamlanmasına neden oluyor.

Motorine ve benzine gelen zamlar otomobil sahiplerini de zor durumda bırakıyor. Ancak son dönemde sürücüleri zorlayan bir konu da ‘benzin mi, dizel mi?’ sorusu oldu. Çünkü dizel otomobillerin kullandığı yakıt olan Eurodizel’in fiyatı ile benzin arasındaki fark azaldı. Eurodizel olarak bilinen düşük kükürtlü motorinin (50 ppm) litre fiyatı 3,22 YTL’ye kadar yükselirken, benzin fiyatı da 3,44 YTL oldu. Diğer bir deyişle 50 litrelik bir depo benzinin maliyeti 172 YTL iken, dizel araçta bu rakam 161 YTL düzeyinde. 50 litrelik bir depoda benzin-motorin maliyeti farkı 11 YTL’ye kadar düştü.

Hem taşımacılıkta hem de ısıtmada kullanılan dizel yakıta olan talep gün geçtikçe artıyor. 50 ppm dizel dünyada 1.239 dolara satılırken, 50 ppm benzinin fiyatı 1067 dolarda kalıyor.

Türkiye’de motorinin fiyatı yüksek, vergisi düşük. Türkiye’de benzinden alınan vergi yüzde 62’yi, dizelden alınan vergi yüzde 50’yi aşıyor. Buna işletme giderleri de eklenince vergi oranı yüzde 70’i aşıyor.

ARBAY: MOTORİN TÜKETİMİ HIZLI ARTIYOR

NTV yayınına katılan TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Sanayi Meclisi Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, Eurodizel tüketiminin son dönemde hızlı bir artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Rafinerilere yapılmayan yatırımların sonucunu görüyoruz, yatırım eksikliği var. Motorin sadece otomobil değil, elektrik üretimi, ısınma ve tarımda da kullanılıyor” dedi.

BU İŞ RAYINDAN ÇIKTI

Dizel otomobille benzinli otomobil arasındaki farkın artık kalmadığını belirten Arbay, “Yılda 30 bin kilometre yol yapıyorsan ‘dizel araca farkı ver, kâra geçersin’ deniyordu. Artık böyle bir hesap ortada kalmadı. 60 bin kilometre yol yapman lazım, bu iş rayından çıktı” diye konuştu.

DİZEL 3,66 YTL’YE ÇIKAR

Arbay, şunları söyledi: “Eskiden yaz ayları yaklaşınca benzin fiyatları artardı. Mart-Eylül arası motorin fiyatları dünyada düşerdi. Bugünkü koşullar sürerse Eylül ayı gelince dizel, benzin fiyatlarının üzerine çıkacak ve fiyat 3,66 YTL’ye kadar yükselecektir. Vergiler sabit olduğu için fiyat arttıkça oransal olarak vergi düşüyor. Bu da kimseyi kandırmasın, vergi hala yüksek.”

Bu haber 8,916 kez okundu.

Fitch'ten Yunanistan'a şok28 Mart 2015 02:34
Fitch Ratings, Yunanistan'ın yabancı ve yerli para cinsinden uzun vadeli kredi notunu 'B'den 'CCC'ye düşürdü.
Yeşil üretime odaklandık28 Mart 2015 00:00
Yerli üretimi sadece özel sektör aracılığıyla geliştirmenin mümkün olmadığını kaydeden Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, "Bunun için yerli, yenilikçi ve yeşil üretim noktasına odaklandık" dedi.
New York borsası yükselişle kapandı27 Mart 2015 23:54
New York borsası, haftanın son işlem gününü ABD ekonomisine ilişkin büyüme verisinin beklentilerin altında kalmasının ardından yükselişle tamamladı.
Hisarcıklıoğlu: Bundan böyle piyasada iki tip çek olacak27 Mart 2015 19:39
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, "Bundan böyle piyasada iki tip çek olacak; biri normal çek, diğeri de kare kodlu çek.
O ülkeyle ticaretimiz 100 milyar dolara ulaşacak27 Mart 2015 19:30
Ekonomi Bakanı Zeybekci, "Rusya'daki gelişmelerin geçici olduğuna inanıyoruz. Türkiye-Rusya ticari ilişkilerinin 100 milyar dolarlık bir seviyeye ulaşacağından eminiz" dedi.
Çeyrek altın 165 lira27 Mart 2015 18:16
Serbest piyasada 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 100,00 lira oldu.
Borsa günü düşüşle tamamladı27 Mart 2015 17:48
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günü önceki kapanışa göre 588,25 puanlık düşüşle 80.894,15 puandan tamamladı.
Memur maaşlarına o ülkede iki kat zam yapıldı27 Mart 2015 17:37
Myanmar Maliye Bakanı Win Shein bugün yaptığı açıklamada devlet memurlarının maaşlarında hatırı sayılır şekilde zam yapıldığını ve bazı memurların maaşlarının iki katına çıkarıldığını duyurdu.
Gültan Kışanak Kürtçe öğreniyor27 Mart 2015 17:26
HDP'li Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Gültan Kışanak Kürtçe öğrenmeye başladı.
"Şeker"de dört üreticiden biri sınırı aşıyor27 Mart 2015 17:14
Şeker Kurumu'ndan, yüksek yoğunluklu tatlandırıcı kullanımı konusunda önemli açıklamalarda bulunuldu.
Çeyrek altın fırladı!27 Mart 2015 16:16
Uluslararası piyasada altın fiyatları gerilerken, güçlenen dolar ile yurt içinde altın fiyatları yükseliyor. Çeyrek son 5 günde 8 lira değer kazandı.
Rus turist sayısı resmen çakıldı!27 Mart 2015 15:53
Rus ekonomisindeki bozulma turizme yansıdı. Gelen yabancı sayısının arttığı dönemde Rus turist sayısı çakıldı.
Araplara büyük tehdit: Bulundukları son toprak olur
Yeryüzü Doktorları Gazze Ofisi açıldı
Zonguldak'ta balıkçı barınakları yandı
Kanada'daki skandal olayın hukuk mücadelesi başladı
Aydın'da el bombası taşıyan bir kişi yakalandı
Babacan: Ülkeyi nereden vursak diyorlar
Fitch'ten Yunanistan'a şok
1 yıllığına uzaya gönderildiler
Şair Nuri Pakdil Kudüs'e kavuştu
Cumhurbaşkanı Erdoğan 80 darbesini izledi!
Yeşil üretime odaklandık
Bir yıl uzayda kalacaklar
New York borsası yükselişle kapandı
Suudi Arabistan, İsveç'e elçisini geri gönderecek
Irkçı lider "Geert Wilders'a Avusturya'da protesto şoku
Davutoğlu'ndan önemli açıklamalar
"Coppelia", İstanbul'da baleseverlerle buluştu
Google 'ameliyat robotları' yapacak
Hayırseverler şehit ailesine ev bağışladı
Lufthansa'dan 50 bin euro tazminat
Ersan'ı sevindiren haber
Ataman'dan ilginç uygulama
Cimbom son nefeste yenildi
Olaylı maçı Türk hakem tatil etti
Yemen hukuken Osmanlı'ya bağlı!
Canlı yayında Hatipoğlu'nu kızdıran soru!
Mescid-i Nebevi imamından 'Yemen Savaşı' hutbesi!
Otobüs şirketi için namazın tuvalet kadar değeri yok!
İki parti Anadolu Partisi'ne katıldı
YSK'dan CHP'ye İzmir şoku
Tam 40 gündür kayıptı, bakın nerede bulundu
Uyuşturucu bir gencin daha canını aldı
Bakan Işık'tan o şoföre gönderme
Dinamo Kiev'e ırkçılık cezası!
"Eğit-donat"a biyografik inceleme
Hollanda Türkiye'den onu istiyor
Galatasaray günü çift antrenmanla tamamladı
İngiltere'de Türk hasta üzerinde 'tarihi kalp nakli'
Kırıkkale'de seyir halindeki otomobil yandı
Güney Afrika'da toplu işten çıkarma
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Hollande’a taziye telefonu
Gençler, barış ve kardeşlik için Mardin'de buluştu