Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Taşeron işçilerine kadro müjdesi! Davutoğlu: Kerkük için bazı tedbirler alındı IŞİD'den, Cübbeli Ahmet Hoca'ya tehdit! Ömer AltaşMaymunlar cennetinden insan ülkesine göç
Mahmut Efendi'ye huzur yok
Mahmut Efendi'ye huzur yok
8 Mayıs 2008 Perşembe 08:25
Güncellenme Tarihi 14 Mart 2014 Cuma 22:06
Medya, 79 yaşındaki Mahmut Ustaosmanoğlu Hocaefendi ve sevenlerini tekrar gündemine aldı. Önce, Beykoz Çavuşbaşı'nda ikamet ettiği ev, "Hocaya trilyonluk ikiz villa" başlığıyla manşete taşındı.

Ardından, "Çarşamba'yı bırakıp Çavuşbaşı'na yerleşmeye başladılar" haberi geldi. Bölgeyi adeta çembere alan muhabirlerin bahçe duvarına tırmanıp fotoğraf çekmeye çalışması ise olayı karakola taşıdı. Tartışmanın sebebi bazı gazetecilerin ısrarcı tacizi. Trilyonluk villa olarak gösterilen yerler, dörder katlı iki apartman. Ustaosmanoğlu'nun oturduğu evin kapı numarasına kadar ayrıntılı şekilde haber yapılması da, sevenleri tarafından 'hedef gösterme' olarak nitelendiriliyor. Hayatını İsmailağa Camii'ne yakın mütevazı evinde sürdüren Mahmut Efendi'nin Çavuşbaşı'na yerleşmesi de yeni bir olay değil. Ustaosmanoğlu rahatsızlığı sebebiyle sürekli tedavi görüyor, birçok kez hastaneye kaldırıldı. Doktorların tavsiyesi üzerine geçtiğimiz yıl Çavuşbaşı'ndaki evde istirahate çekildi.

Mahmut Efendi'nin aylarca değişik hastanelerde yattığı zamanlar oldu. Her tedavi sonucunda doktorlar, "Hocayı stres ve gürültüden uzak bir ortamda dinlendirin." tavsiyesinde bulunmuş. Yakınları, doktorların bu uyarılarını dikkate alıyor. 2001'de hastaneden taburcu olduğunda, bir yakınının Üsküdar Çamlıca'daki evinde üç ay istirahat ediyor. 2005 yılında tekrar hastaneye kaldırılan Mahmut Efendi, bu defa bir dostunun Bursa Uludağ'daki evinde üç ay kalarak dinleniyor. 2007 yazında tekrar rahatsızlanan Mahmut Efendi, uzun süreli bir tedavi gördü. Taburcu olmasının ardından da Çavuşbaşı'ndaki eve götürülerek istirahate çekildi.

Mahmut Efendi'nin sevenleri, her yerde kendisini ziyaret etmek istiyor. Çavuşbaşı'nda olduğunun duyulması üzerine sevenleri onu görmek için buraya geliyor. Yakınlarının ziyaret istememesine rağmen değişik illerden gelen dostları, çevrenin de dikkatini çekiyor. Cemaatin önde gelenleri, medyada yer aldığı gibi İsmailağa cemaatinin Çarşamba'yı terk ederek Çavuşbaşı'na yerleşmek üzere olduğu haberlerinin gerçeği yansıtmadığını söylüyor. Mahmut Efendi'nin kaldığı evin kapı numarasına kadar ayrıntılı haber yapılması da 'hedef gösterme' olarak nitelendiriliyor.

Gazetecilerle yaşanan tartışmanın özetine gelince; Vatan Gazetesi muhabirleri, Mahmut Ustaosmanoğlu'nun Beykoz Çavuşbaşı'ndaki evine giderek görüşme talebinde bulunuyor. Ancak Mahmut Efendi'nin yakınlarınca talep kabul edilmiyor. Bunun üzerine muhabirler Mahmut Efendi'nin yaşadığı evi görüntüleme girişiminde bulunuyor. Komşulara göre gazetecilerin ziyareti ilk değil. Bir mahalle sakini, "Gazeteciler buralarda bir iki gün boyunca dolaştı." diyor. Başka bir kişi de kavganın yaşandığı gün gazetecilerin duvara tırmanarak fotoğraf çektiğini söylüyor. Olayın devamında, uyarılara aldırış etmeyen muhabirlerle Mahmut Efendi'nin yakınları arasında arbede yaşanıyor. Tartışmanın büyümesi üzerine gelen jandarma ekibi, aralarında muhabirlerin de bulunduğu 13 kişiyi ifadelerini almak üzere karakola götürüyor. Mahmut Efendi'nin sevenleri, haberin çıktığı gazetenin sahibi dahil olmak üzere kimsenin özel mülkünün, özel hayatının izinsiz istismar edilmesinin doğru olmadığını ifade ediyorlar.

Çıkmaz sokak, caddenin de ismi

Çavuşbaşı Belediyesi'nden yapılan açıklamada da haberlere tepki gösterilerek, belediyenin Cumhuriyet değerlerine bağlı olduğu vurgulandı. Gazete haberinde bir tabeladaki 'Cumhuriyet Çıkmazı' fotoğrafına 'manidar' denilmişti. Beldenin en büyük caddesinin Cumhuriyet isimli olduğu belirtilen açıklamada, buraya bağlı bir çıkmazda da aynı adın bulunduğu aktarıldı. Fatih Caddesi'ne de bağlı Fatih Çıkmazı'nın olduğu, ayrıca beldede Atatürk Bulvarı, Demokrasi Caddesi'nin bulunduğu kaydedildi.

Hukukçular: Özel hayatın gizliliği ihlal ediliyor

Hukukçular, Mahmut Efendi'nin evinin izin verilmemesine rağmen görüntülenmek istenmesinin bir suç olduğuna dikkat çekiyor. Hukukçular Derneği Başkanı Kamil Uğur Yaralı, "Tartışmaya girme yerine hukuki yollara başvurarak gazeteciler önlenmeliydi." diyerek yaşanılan tartışmanın yanlış olmasına vurgu yapıyor. Gazetecilerin huzur ve sükûneti bozma, özel hayatın gizliliğinin ihlal edilmesi suçlarını işlediğine dikkat çeken Yaralı, özel hayatın gizliliğinin ihlâl edilmek istendiğini, bunun sonucunda da o kişilere altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası verilebileceğini belirtiyor. Yaralı, kanunda kişilerin özel hayatına ilişkin görüntünün basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, cezanın yarı oranında artırılacağına vurgu yapıyor.

Hukukçular Derneği basın sözcüsü Av. Cüneyt Toraman da gazetecilerin yaptığının konut dokunulmazlığı ihlali olduğunu dile getiriyor. "Bu bir suçtur. Bir kimsenin evinin, işyerinin ve buna benzer özel mülkiyetine ait yerlerin fotoğraflanabilmesi için mutlaka sahibinden izin alınması gerekiyor." diyen Toraman, sözlerini şöyle tamamlıyor: "Sırf huzur ve sükûnunu bozmak maksadıyla bir kimseye ısrarla telefon edilmesi, gürültü yapılması ya da aynı maksatla hukuka aykırı başka bir davranışta bulunulması halinde, mağdurun şikâyeti üzerine faile üç aydan bir yıla kadar hapis cezası verilir."

ZAMAN

Bu haber 3,783 kez okundu.

42 havaalanında özel sağlık sigortası durduruldu26 Kasım 2014 23:56
Ankara 5. İdare Mahkemesi'nin aldığı kararla DHMİ'ye bağlı 42 havalimanında özel sağlık hizmetlerinin kaldırıldığı belirtildi.
17 milyon doları var ama dilencilik yapıyor!26 Kasım 2014 23:50
İran'ın Batı Azerbaycan eyaletinde dilencilik yapan kişinin üzerinde ve banka hesaplarında 17 milyon doları olduğu ortaya çıktı.
G.Saray maçında 'yok artık' dedirtecek pozisyon26 Kasım 2014 23:44
G.Saray'ın Şampiyonlar Ligi'nin 5. hafta mücadelesinde Anderlecht ile oynadığı karşılaşmada yürekleri ağızlara getiren bir pozisyon yaşandı.
BM'den tüyler ürperten Suriye raporu26 Kasım 2014 23:15
Birleşmiş Milletler (BM) Acil Durumlar Koordinatörü Valerie Amos, 12,2 milyon Suriyelinin, ülkede artan şiddet ve koşulların kötüleşmesi nedeniyle yardıma ihtiyacı olduğunu açıkladı.
Karşıyaka Karadağ ekibini 8 sayı farkla geçti26 Kasım 2014 23:03
ULEB Euro Cup F Grubu’nda Karşıyaka, evinde Buducnost Voli’yi 8 sayı farkla 86-78 yenerek 7’nci maçında 5’inci galibiyetini aldı.
112 Acil Servis çalışanına bıçaklı saldırı26 Kasım 2014 22:58
Kahramanmaraş'ın Türkoğlu ilçesinde, kayınbiraderi tarafından bıçaklanan acil tıp teknisyeni, ağır yaralandı.
Öğrenciler öğretmenlerini dövdü iddiası26 Kasım 2014 22:57
Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde bir okulda öğrencilerin, okuldan çıkmalarına izin vermeyen öğretmeni döverek ayağını kırdığı iddia edildi.
Kara Kartal Avrupa'da 7'de 6 yaptı26 Kasım 2014 22:52
ULEB Avrupa Kupası D Grubu 7'nci hafta maçında Beşiktaş Integral Forex, Rusya'nın Zenit takımını 87-73 mağlup ederek liderliğini sürdürdü. Kara Kartal Avrupa'da 7'de 6 yaptı
Taşeron işçilerine kadro müjdesi!26 Kasım 2014 22:30
Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Abdullah Karacan, Brisa'da yaklaşık 500 taşeron işçinin kadroya alındığını bildirdi.
Davutoğlu: Kerkük için bazı tedbirler alındı26 Kasım 2014 22:22
Başbakan Davutoğlu dün geceden beri Kerkük'te artan IŞİD saldırıları üzerine 'bazı tedbirler alınmasının icap ettiğini' söyledi.
İstanbul - Londra uçağında 2 gözaltı26 Kasım 2014 22:09
İngiliz polisi, İstanbul-Londra seferini yapan uçaktan inen 2 kişinin gözaltına alındığını bildirdi.
İsrail Filistin bayrağı taşıyanları cezalandıracak26 Kasım 2014 20:52
İsrail'in eylemleri önlemek için hazırladığı 8 maddelik yeni plan, Filistin bayrağı taşıyanların cezalandırılması ve bazı matbaaların kapatılmasına kadar ağır maddeleri içeriyor.
42 havaalanında özel sağlık sigortası durduruldu
17 milyon doları var ama dilencilik yapıyor!
G.Saray maçında 'yok artık' dedirtecek pozisyon
Galatasaray havlu attı!
Şeyh Raid Salah'a seyahat yasağı
Rusya: Suriye'ye desteği sürdüreceğiz
BM'den tüyler ürperten Suriye raporu
Karşıyaka Karadağ ekibini 8 sayı farkla geçti
112 Acil Servis çalışanına bıçaklı saldırı
Öğrenciler öğretmenlerini dövdü iddiası
Kara Kartal Avrupa'da 7'de 6 yaptı
Mısır'da 78 çocuğa hapis cezası
Taşeron işçilerine kadro müjdesi!
Davutoğlu: Kerkük için bazı tedbirler alındı
İstanbul - Londra uçağında 2 gözaltı
G.Saray maçı öncesi son dakika açıklaması
Türkiye'den Rusya'ya sorunu çöz çağrısı
Dilmen: G.Saray'a özür borcum var
35’inci tanker yükleniyor
İsrail Filistin bayrağı taşıyanları cezalandıracak
Krd. Ereğli'de 4 çocuk sobadan zehirlendi
Davutoğlu başkanlara süreci anlattı
Apple, bir rekor daha
Para çoğaltan dolandırıcılara suçüstü
Demokratik Gelişim Partisi'nden iki istifa daha!
Kayıp kız SMS ile bulundu
Başbakan'dan 2 kritik telefon görüşmesi!
Balıkesir'de Partizan takımı için alarm
Nastassja Kinski, kayısı döneri kesti
Sisi'nin görüntüleri alay konusu oldu
IŞİD'den, Cübbeli Ahmet Hoca'ya tehdit!
Erzurum'da kar yağışı hayatı felç etti
Ermenek'i şimdi de kar vurdu!
Marko Ivkovic'in katil zanlısı yakalandı!
Piyasalarda gün sonu ( 26.11.2014 )
Başkanlar Bilişim Kongresi'nde buluştu
İstanbul için kayak sezonu açıldı!
560 araç kapasiteli otoparkın temeli atıldı
Baba oğul öldü eşi komada
HDP'den Ermeni teklifi!
Almanya'dan IŞİD hamlesi!
'Zehirli' ayakkabılarla ilgili flaş gelişme!
Fenerbahçe genç yıldızla yollarını ayırdı!
MHK açıklamıştı! O hakemler cezalandırıldı
Hamal olarak başladı, iş adamı oldu
Silopi'de inek davası!
Fatih Tekke sürprizi! Süper Lig'de hoca oluyor
Amerikalı sürücü Ferguson eylemcilerini ezdi
Türk kızı Tuğçe yaşama tutunamadı
Tıp literatürüne giren bebek doğdu
YPG Esed güçlerine yardım ediyor!
AA foto muhabirlerine ödül
Türk kızın beyin ölümü gerçekleşti
Polisi görünce bonzaiyi yuttu, hastanelik oldu
'IŞİD karşıtı koalisyonları bir yalandır'
Psikiyatri hastalarına sinema ile terapi
Prandelli'den sürpriz karar!
Avrupa Komisyonu o ülkeyi 4 alanda uyardı
Moody's Türkiye için tahminini açıkladı
Halep çevresinde şiddetli çatışma
Ersun Yanal: Her yeri Trabzon yapacağız
Balıkesirspor'dan Fatih Tekke sürprizi!