Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

F.Bahçeli yıldız korkuttu! Obama'dan flaş IŞİD açıklaması Galatasaray'ın yıldızına dev talip! Celal KazdağlıIŞİD, Ankara ile Kürtlerin arasını açabilir mi?
Mahmut Efendi'ye huzur yok
Mahmut Efendi'ye huzur yok
8 Mayıs 2008 Perşembe 08:25
Güncellenme Tarihi 15 Eylül 2014 Pazartesi 14:25
Medya, 79 yaşındaki Mahmut Ustaosmanoğlu Hocaefendi ve sevenlerini tekrar gündemine aldı. Önce, Beykoz Çavuşbaşı'nda ikamet ettiği ev, "Hocaya trilyonluk ikiz villa" başlığıyla manşete taşındı.

Ardından, "Çarşamba'yı bırakıp Çavuşbaşı'na yerleşmeye başladılar" haberi geldi. Bölgeyi adeta çembere alan muhabirlerin bahçe duvarına tırmanıp fotoğraf çekmeye çalışması ise olayı karakola taşıdı. Tartışmanın sebebi bazı gazetecilerin ısrarcı tacizi. Trilyonluk villa olarak gösterilen yerler, dörder katlı iki apartman. Ustaosmanoğlu'nun oturduğu evin kapı numarasına kadar ayrıntılı şekilde haber yapılması da, sevenleri tarafından 'hedef gösterme' olarak nitelendiriliyor. Hayatını İsmailağa Camii'ne yakın mütevazı evinde sürdüren Mahmut Efendi'nin Çavuşbaşı'na yerleşmesi de yeni bir olay değil. Ustaosmanoğlu rahatsızlığı sebebiyle sürekli tedavi görüyor, birçok kez hastaneye kaldırıldı. Doktorların tavsiyesi üzerine geçtiğimiz yıl Çavuşbaşı'ndaki evde istirahate çekildi.

Mahmut Efendi'nin aylarca değişik hastanelerde yattığı zamanlar oldu. Her tedavi sonucunda doktorlar, "Hocayı stres ve gürültüden uzak bir ortamda dinlendirin." tavsiyesinde bulunmuş. Yakınları, doktorların bu uyarılarını dikkate alıyor. 2001'de hastaneden taburcu olduğunda, bir yakınının Üsküdar Çamlıca'daki evinde üç ay istirahat ediyor. 2005 yılında tekrar hastaneye kaldırılan Mahmut Efendi, bu defa bir dostunun Bursa Uludağ'daki evinde üç ay kalarak dinleniyor. 2007 yazında tekrar rahatsızlanan Mahmut Efendi, uzun süreli bir tedavi gördü. Taburcu olmasının ardından da Çavuşbaşı'ndaki eve götürülerek istirahate çekildi.

Mahmut Efendi'nin sevenleri, her yerde kendisini ziyaret etmek istiyor. Çavuşbaşı'nda olduğunun duyulması üzerine sevenleri onu görmek için buraya geliyor. Yakınlarının ziyaret istememesine rağmen değişik illerden gelen dostları, çevrenin de dikkatini çekiyor. Cemaatin önde gelenleri, medyada yer aldığı gibi İsmailağa cemaatinin Çarşamba'yı terk ederek Çavuşbaşı'na yerleşmek üzere olduğu haberlerinin gerçeği yansıtmadığını söylüyor. Mahmut Efendi'nin kaldığı evin kapı numarasına kadar ayrıntılı haber yapılması da 'hedef gösterme' olarak nitelendiriliyor.

Gazetecilerle yaşanan tartışmanın özetine gelince; Vatan Gazetesi muhabirleri, Mahmut Ustaosmanoğlu'nun Beykoz Çavuşbaşı'ndaki evine giderek görüşme talebinde bulunuyor. Ancak Mahmut Efendi'nin yakınlarınca talep kabul edilmiyor. Bunun üzerine muhabirler Mahmut Efendi'nin yaşadığı evi görüntüleme girişiminde bulunuyor. Komşulara göre gazetecilerin ziyareti ilk değil. Bir mahalle sakini, "Gazeteciler buralarda bir iki gün boyunca dolaştı." diyor. Başka bir kişi de kavganın yaşandığı gün gazetecilerin duvara tırmanarak fotoğraf çektiğini söylüyor. Olayın devamında, uyarılara aldırış etmeyen muhabirlerle Mahmut Efendi'nin yakınları arasında arbede yaşanıyor. Tartışmanın büyümesi üzerine gelen jandarma ekibi, aralarında muhabirlerin de bulunduğu 13 kişiyi ifadelerini almak üzere karakola götürüyor. Mahmut Efendi'nin sevenleri, haberin çıktığı gazetenin sahibi dahil olmak üzere kimsenin özel mülkünün, özel hayatının izinsiz istismar edilmesinin doğru olmadığını ifade ediyorlar.

Çıkmaz sokak, caddenin de ismi

Çavuşbaşı Belediyesi'nden yapılan açıklamada da haberlere tepki gösterilerek, belediyenin Cumhuriyet değerlerine bağlı olduğu vurgulandı. Gazete haberinde bir tabeladaki 'Cumhuriyet Çıkmazı' fotoğrafına 'manidar' denilmişti. Beldenin en büyük caddesinin Cumhuriyet isimli olduğu belirtilen açıklamada, buraya bağlı bir çıkmazda da aynı adın bulunduğu aktarıldı. Fatih Caddesi'ne de bağlı Fatih Çıkmazı'nın olduğu, ayrıca beldede Atatürk Bulvarı, Demokrasi Caddesi'nin bulunduğu kaydedildi.

Hukukçular: Özel hayatın gizliliği ihlal ediliyor

Hukukçular, Mahmut Efendi'nin evinin izin verilmemesine rağmen görüntülenmek istenmesinin bir suç olduğuna dikkat çekiyor. Hukukçular Derneği Başkanı Kamil Uğur Yaralı, "Tartışmaya girme yerine hukuki yollara başvurarak gazeteciler önlenmeliydi." diyerek yaşanılan tartışmanın yanlış olmasına vurgu yapıyor. Gazetecilerin huzur ve sükûneti bozma, özel hayatın gizliliğinin ihlal edilmesi suçlarını işlediğine dikkat çeken Yaralı, özel hayatın gizliliğinin ihlâl edilmek istendiğini, bunun sonucunda da o kişilere altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası verilebileceğini belirtiyor. Yaralı, kanunda kişilerin özel hayatına ilişkin görüntünün basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, cezanın yarı oranında artırılacağına vurgu yapıyor.

Hukukçular Derneği basın sözcüsü Av. Cüneyt Toraman da gazetecilerin yaptığının konut dokunulmazlığı ihlali olduğunu dile getiriyor. "Bu bir suçtur. Bir kimsenin evinin, işyerinin ve buna benzer özel mülkiyetine ait yerlerin fotoğraflanabilmesi için mutlaka sahibinden izin alınması gerekiyor." diyen Toraman, sözlerini şöyle tamamlıyor: "Sırf huzur ve sükûnunu bozmak maksadıyla bir kimseye ısrarla telefon edilmesi, gürültü yapılması ya da aynı maksatla hukuka aykırı başka bir davranışta bulunulması halinde, mağdurun şikâyeti üzerine faile üç aydan bir yıla kadar hapis cezası verilir."

ZAMAN

Bu haber 3,772 kez okundu.

Bilecik-İstanbul karayolu kapandı17 Eylül 2014 20:50
Bilecik-İstanbul karayolu toprak kayması nedeniyle ulaşıma kapandı.
Çözüm sürecine MHP ve CHP desteği17 Eylül 2014 18:40
MHP ve CHP, çözüm sürecine üstü örtülü destek veriyor.
CHP'yi sarsacak şok iddia!17 Eylül 2014 17:45
Geçtiğimiz mayıs ayında iki partiliyle beraber CHP Antalya İl Başkan Yardımcılığından istifa eden Ergün Kurt, 30 Mart Yerel Seçimleri öncesinde partide yaşanan yolsuzluklarla ilgili çarpıcı itiraflarda bulundu.
Yaralı kartal doğaya bırakıldı17 Eylül 2014 17:40
Bolu'nun Mudurnu ilçesinde elektrik akımına kapılarak yaralanan kartal, tedavisinin ardından doğaya bırakıldı.
Dikkat! AKOM, İstanbulluları uyardı!17 Eylül 2014 17:38
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) gece yarısı, Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü ve Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM) meteoroloji biriminin hava tahmin raporlarına göre, İstanbul'un şiddetli yağışların etkisi altına gireceğini bildirdi.
İDO'dan sefer iptalleri17 Eylül 2014 17:35
İstanbul Deniz Otobüsleri'nin bazı seferleri olumsuz hava koşulları nedeniyle iptal edildi.
Schalke, eski Fenerbahçeliye kanca attı!17 Eylül 2014 17:21
Bundesliga'da sezona kötü bir başlangıç yapan Schalke 04, tanıdık bir ismi gündemine aldı.
14 yıl önceden mezar taşını hazırladı17 Eylül 2014 17:19
Denizli'nin Baklan İlçesi'nde yaşayan 83 yaşındaki emekli öğretmen Mehmet Zeki Erdem, eşini ve oğlunu 19 Aralık tarihinde kaybetti. Mehmet Zeki Erdem, kendisinin de aynı tarihte öleceğine inanarak 14 yıl önce mezar taşını hazırladı.
"Türkiye'nin petrol rezervi bilinenden çok olabilir"17 Eylül 2014 17:04
Türkiye'de petrol çıkaran ABD'li şirket TransAtlantic Petroleum'un Başkan Yardımcısı Lee Muncy, Türkiye'nin hidrokarbon rezervinin bilinenden çok daha yüksek olabileceğini, bugüne kadar açılan kuyu sayısının çok az olduğunu söyledi.
İzmit'te korkutan patlama!17 Eylül 2014 17:03
Kocaeli'nin İzmit ilçesindeki kimya fabrikasında solvent yüklü tankların olduğu bölümde meydana gelen patlamada 1 işçi yaralandı.
Kritik zirve sona erdi17 Eylül 2014 16:53
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında, Çankaya Köşkü'nde güvenlik toplandı.
12 yılda 17 bin uzman çavuş17 Eylül 2014 16:50
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, son 12 yılda kendi isteğiyle Türk Silahlı Kuvvetleri'nden (TSK) ayrılan uzman çavuş sayısının 17 bin 61 olduğunu açıkladı.
Arda'dan Burak ve Selçuk'a destek!
Devlet okuluna saldırı: 15 ölü
Erdoğan İstanbul'a geldi!
Doğal afetler 22 milyon kişiyi evinden etti
Kosova'da cami imamlarına yönelik operasyon
Irak'a sazan ihracatı yeniden başladı
AA muhabiri bıçaklandı
FED faiz kararını açıkladı
Halilhodzic: Bizim gibi büyük bir takım...
F.Bahçeli yıldız korkuttu!
Ekranda kullanılan dil kurallara uygun olmalı
Dume ve 268 kişinin yargılandığı duruşma ertelendi
Katalonya'dan İskoçya'ya destek
TBF'den Fenerbahçe ve Galatasaray'a cevap!
BM'den Lübnan için yardım toplantısı
Ajax taraftarından İbrahimovic'e vefa!
NYT'den IŞİD haberi için düzeltme geldi
Köşk'teki IŞİD Zirvesi Sona Erdi
Selçuk İnan'ın menajeri patladı!
9 Türkiye vatandaşı hacda hayatını kaybetti
Köşk'ten 3 kanuna onay çıktı!
İspanya Türkiye'ye patriot füze bataryası gönderecek
"Yeni bir dönem başlıyor"
WhatsApp'a müthiş özellik ekleniyor!
Ezher Üniversitesi'nde sıkıyönetim
Bilecik-İstanbul karayolu kapandı
ABD'nin Ankara büyükelçisi belli oldu
İngiliz medyasından skandal Türkiye iddiası!
Ünal Aysal istifa sinyali verdi!
Leman'dan skandal Erdoğan karikatürü!
Obama'dan flaş IŞİD açıklaması
Davutoğlu ve Makedon mevkidaşından ortak açıklama
Ünal Aysal Terim'i tamamen sildi
Suriye tarafından askere ateş açıldı
Galatasaray'ın yıldızına dev talip!
Suriye'de Esed sivilleri bombaladı
Çözüm sürecine MHP ve CHP desteği
Milli takım kadrosu açıklandı
Ukrayna'da eylem planı kabul edildi
"G.Saray'da Ünal Aysal rest çekebilir"
IŞİD sorunu çözüm sürecini etkiler mi?
İstanbul'da yağış şiddetini arttırdı!
Dubaili bankanın gözü Türkiye`de
CHP'yi sarsacak şok iddia!
Süper Lig'e geri dönüyor!
Yaralı kartal doğaya bırakıldı
Dikkat! AKOM, İstanbulluları uyardı!
Slaven Bilic'ten Uğur Boral cevabı!