Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

"Atatürk Seyyiddir" G.Saray - Arsenal maçı hangi kanalda? "Paralel yapı" operasyonunda flaş gelişme! Celal KazdağlıAcının yok ettiği sınır
Mahmut Efendi'ye huzur yok
Mahmut Efendi'ye huzur yok
8 Mayıs 2008 Perşembe 08:25
Güncellenme Tarihi 23 Haziran 2013 Pazar 18:37
Medya, 79 yaşındaki Mahmut Ustaosmanoğlu Hocaefendi ve sevenlerini tekrar gündemine aldı. Önce, Beykoz Çavuşbaşı'nda ikamet ettiği ev, "Hocaya trilyonluk ikiz villa" başlığıyla manşete taşındı.

Ardından, "Çarşamba'yı bırakıp Çavuşbaşı'na yerleşmeye başladılar" haberi geldi. Bölgeyi adeta çembere alan muhabirlerin bahçe duvarına tırmanıp fotoğraf çekmeye çalışması ise olayı karakola taşıdı. Tartışmanın sebebi bazı gazetecilerin ısrarcı tacizi. Trilyonluk villa olarak gösterilen yerler, dörder katlı iki apartman. Ustaosmanoğlu'nun oturduğu evin kapı numarasına kadar ayrıntılı şekilde haber yapılması da, sevenleri tarafından 'hedef gösterme' olarak nitelendiriliyor. Hayatını İsmailağa Camii'ne yakın mütevazı evinde sürdüren Mahmut Efendi'nin Çavuşbaşı'na yerleşmesi de yeni bir olay değil. Ustaosmanoğlu rahatsızlığı sebebiyle sürekli tedavi görüyor, birçok kez hastaneye kaldırıldı. Doktorların tavsiyesi üzerine geçtiğimiz yıl Çavuşbaşı'ndaki evde istirahate çekildi.

Mahmut Efendi'nin aylarca değişik hastanelerde yattığı zamanlar oldu. Her tedavi sonucunda doktorlar, "Hocayı stres ve gürültüden uzak bir ortamda dinlendirin." tavsiyesinde bulunmuş. Yakınları, doktorların bu uyarılarını dikkate alıyor. 2001'de hastaneden taburcu olduğunda, bir yakınının Üsküdar Çamlıca'daki evinde üç ay istirahat ediyor. 2005 yılında tekrar hastaneye kaldırılan Mahmut Efendi, bu defa bir dostunun Bursa Uludağ'daki evinde üç ay kalarak dinleniyor. 2007 yazında tekrar rahatsızlanan Mahmut Efendi, uzun süreli bir tedavi gördü. Taburcu olmasının ardından da Çavuşbaşı'ndaki eve götürülerek istirahate çekildi.

Mahmut Efendi'nin sevenleri, her yerde kendisini ziyaret etmek istiyor. Çavuşbaşı'nda olduğunun duyulması üzerine sevenleri onu görmek için buraya geliyor. Yakınlarının ziyaret istememesine rağmen değişik illerden gelen dostları, çevrenin de dikkatini çekiyor. Cemaatin önde gelenleri, medyada yer aldığı gibi İsmailağa cemaatinin Çarşamba'yı terk ederek Çavuşbaşı'na yerleşmek üzere olduğu haberlerinin gerçeği yansıtmadığını söylüyor. Mahmut Efendi'nin kaldığı evin kapı numarasına kadar ayrıntılı haber yapılması da 'hedef gösterme' olarak nitelendiriliyor.

Gazetecilerle yaşanan tartışmanın özetine gelince; Vatan Gazetesi muhabirleri, Mahmut Ustaosmanoğlu'nun Beykoz Çavuşbaşı'ndaki evine giderek görüşme talebinde bulunuyor. Ancak Mahmut Efendi'nin yakınlarınca talep kabul edilmiyor. Bunun üzerine muhabirler Mahmut Efendi'nin yaşadığı evi görüntüleme girişiminde bulunuyor. Komşulara göre gazetecilerin ziyareti ilk değil. Bir mahalle sakini, "Gazeteciler buralarda bir iki gün boyunca dolaştı." diyor. Başka bir kişi de kavganın yaşandığı gün gazetecilerin duvara tırmanarak fotoğraf çektiğini söylüyor. Olayın devamında, uyarılara aldırış etmeyen muhabirlerle Mahmut Efendi'nin yakınları arasında arbede yaşanıyor. Tartışmanın büyümesi üzerine gelen jandarma ekibi, aralarında muhabirlerin de bulunduğu 13 kişiyi ifadelerini almak üzere karakola götürüyor. Mahmut Efendi'nin sevenleri, haberin çıktığı gazetenin sahibi dahil olmak üzere kimsenin özel mülkünün, özel hayatının izinsiz istismar edilmesinin doğru olmadığını ifade ediyorlar.

Çıkmaz sokak, caddenin de ismi

Çavuşbaşı Belediyesi'nden yapılan açıklamada da haberlere tepki gösterilerek, belediyenin Cumhuriyet değerlerine bağlı olduğu vurgulandı. Gazete haberinde bir tabeladaki 'Cumhuriyet Çıkmazı' fotoğrafına 'manidar' denilmişti. Beldenin en büyük caddesinin Cumhuriyet isimli olduğu belirtilen açıklamada, buraya bağlı bir çıkmazda da aynı adın bulunduğu aktarıldı. Fatih Caddesi'ne de bağlı Fatih Çıkmazı'nın olduğu, ayrıca beldede Atatürk Bulvarı, Demokrasi Caddesi'nin bulunduğu kaydedildi.

Hukukçular: Özel hayatın gizliliği ihlal ediliyor

Hukukçular, Mahmut Efendi'nin evinin izin verilmemesine rağmen görüntülenmek istenmesinin bir suç olduğuna dikkat çekiyor. Hukukçular Derneği Başkanı Kamil Uğur Yaralı, "Tartışmaya girme yerine hukuki yollara başvurarak gazeteciler önlenmeliydi." diyerek yaşanılan tartışmanın yanlış olmasına vurgu yapıyor. Gazetecilerin huzur ve sükûneti bozma, özel hayatın gizliliğinin ihlal edilmesi suçlarını işlediğine dikkat çeken Yaralı, özel hayatın gizliliğinin ihlâl edilmek istendiğini, bunun sonucunda da o kişilere altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası verilebileceğini belirtiyor. Yaralı, kanunda kişilerin özel hayatına ilişkin görüntünün basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, cezanın yarı oranında artırılacağına vurgu yapıyor.

Hukukçular Derneği basın sözcüsü Av. Cüneyt Toraman da gazetecilerin yaptığının konut dokunulmazlığı ihlali olduğunu dile getiriyor. "Bu bir suçtur. Bir kimsenin evinin, işyerinin ve buna benzer özel mülkiyetine ait yerlerin fotoğraflanabilmesi için mutlaka sahibinden izin alınması gerekiyor." diyen Toraman, sözlerini şöyle tamamlıyor: "Sırf huzur ve sükûnunu bozmak maksadıyla bir kimseye ısrarla telefon edilmesi, gürültü yapılması ya da aynı maksatla hukuka aykırı başka bir davranışta bulunulması halinde, mağdurun şikâyeti üzerine faile üç aydan bir yıla kadar hapis cezası verilir."

ZAMAN

Bu haber 3,773 kez okundu.

Suriyeliler bir bayrama daha buruk giriyor01 Ekim 2014 12:36
Ülkelerindeki olaylar nedeniyle Türkiye'ye sığınan Suriyeliler, Kurban Bayramı'nı ülkelerinden uzakta geçirecek olmanın üzüntüsünü yaşıyor.
'IŞİD Kobani'yi kuşattı' iddiası01 Ekim 2014 12:35
IŞİD'in Kobani'ye yönelik saldırıları bugün şiddetlendi. Örgüt bölgeyi tanklarla kuşattı.
Necdet Özel, üsteğmeni alnından öptü01 Ekim 2014 12:30
Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel, Gültan Kışanak'a tokat gibi cevap veren komutanı ödüllendirmekle kalmadı.
Şüpheli yangınla kül olan ormana ikinci otel!01 Ekim 2014 12:23
Milas'ta turizm alanı olarak tahsis edilen alanda çıkan şüpheli yangınlardan yıllar sonra ikinci otel inşaatı başladı. Yangınların yapılaşma için bilerek çıkarıldığı iddia edilmişti ancak ispatlanamamıştı.
AA Arnavutça yayına başladı01 Ekim 2014 12:18
Anadolu Ajansı, dünyanın en etkili beş haber ajansından biri olma hedefi doğrultusunda, sekizinci yayın dili olan Arnavutça yayına resmen başladı.
Havayolu şirketleri ek sefer düzenleyecek01 Ekim 2014 12:16
Havayolu şirketleri, Kurban Bayramı öncesinde artan yolcu talebini karşılamak için ek seferler düzenleyecek.
"Paralel yapı" operasyonunda flaş gelişme!01 Ekim 2014 12:10
Antalya Emniyet Müdürlüğünce "paralel yapı" iddialarına yönelik operasyonda gözaltına alınan 13 polisten 6'sı adliyeye sevk edildi.
Fındık, Güney Kore'de tanıtıldı01 Ekim 2014 12:03
Türkiye'nin dünya üretim ve ihracatının büyük bölümünü elinde bulundurduğu tarım ürünü fındık, "Food Ingredients Korea" fuarında tanıtıldı.
Kadın minibüs şoförü direksiyon başı yaptı01 Ekim 2014 11:55
Kadın minibüs şoförü direksiyon başı yaptı
Türk Kızılayı Filistinli yaralıların elinden tutuyor01 Ekim 2014 11:45
Türk Kızılayı uzmanları, İsrail'in Gazze'ye düzenlediği saldırılarda yaralanarak Türkiye'ye getirilen Filistinli yaralıları tedavi gördükleri hastanelerde ziyaret ederek, psikososyal destek veriyor.
Gülen ABD'den canlı çıkamaz!01 Ekim 2014 11:44
A Haber’de Can Okanar’ın sunduğu Memleket Meselesi programına konuk olan Türkiye Gazetesi yazarı Melih Altınok, Fethullah Gülen’in Amerika’dan iade talebini yorumladı.
Anne oğul aynı kazada can verdi01 Ekim 2014 11:41
Samsun'un Vezirköprü ilçesindeki kazada anne ve oğlu hayatını kaybetti.
Bu içecekler göbek eritiyor!
Festivale ilginç davet!
"Vay be! Koca F.Bahçe ne hale düştü"
Borsa, ilk seansı yükselişle tamamladı
Doğu Kudüs'te binlerce Filistinli göçe zorlanıyor
Suriyeliler bir bayrama daha buruk giriyor
İşte MHP ve HDP'nin tezkere kararı!
'IŞİD Kobani'yi kuşattı' iddiası
Necdet Özel, üsteğmeni alnından öptü
Serdar Taşçı'dan Beşiktaş itirafı
Karşı olduğu NATO'ya genel sekreter oluyor!
Dolarda 9 aydır böylesi görülmedi!
Şüpheli yangınla kül olan ormana ikinci otel!
Sümeyye Erdoğan görevini bıraktı
Fitch, küresel ekonomi raporunu yayınladı
"Atatürk Seyyiddir"
G.Saray - Arsenal maçı hangi kanalda?
AA Arnavutça yayına başladı
Havayolu şirketleri ek sefer düzenleyecek
"Kalp hastaları, kırmızı eti kontrollü tüketmeli"
İlaçta ''taban fiyat'' dönemi
"Paralel yapı" operasyonunda flaş gelişme!
Yıldız futbolcu süresiz kadro dışı!
Fındık, Güney Kore'de tanıtıldı
BMW'den sürpriz karar!
Kadın minibüs şoförü direksiyon başı yaptı
HDP heyeti İmralı'ya gitti
Katalanlar 'referandum' için pes etmeyecek
Velilerin Gülben Ergen isyanı
Türk Kızılayı Filistinli yaralıların elinden tutuyor
Gülen ABD'den canlı çıkamaz!
Cumhuriyet tarihinin ihracat rekoru kırıldı!
Demirel'den Denktaş'a: Rahat uyu kardeşim
Anne oğul aynı kazada can verdi
IŞİD için görev dağılımı
Sınırı geçenler 'çay içip geliyor'
Rusya'dan onay bekliyor!
Kurbanlıklarda sıkıntı yaşanmayacak
Uluslararası petrol şirketleri Mısır'a dönüyor
Botanik otobüs "BOTOBÜS" sefere başladı
Küçük Ağa'nın gerçek babası RTÜK'e çaktı
Yıldıray Oğur'dan Sezen Aksu'ya çok sert tepki!
Elektrik ve doğalgazın ateşini düşüren öneriler
Hakkari'de bir tetörist teslim oldu
Ünlü yüzücü gözaltına alındı
Poşetli dede para verene bakın ne dermiş!
Suriye'de varil bombalı saldırı: 23 ölü
Tofaş Spor Kulübü 40 yaşında
Yanardağ faciasında ölü sayısı artıyor!
Burak Yılmaz'ın babasından şok karar!
Kantin denetimlerine hız verildi
İstanbul'un da El Ezher'i olacak
İtibar'ın Ekim sayısı çıktı!
Belediye başkanını eşi öldürdü
Bulgaristan’dan Irak'a hafif silah yardımı!
Fenerbahçe'de beklenmedik istifa çıkışı!
Diyarbakır’da okula molotofkokteyli saldırı
NASA'yı şaşkına çeviren görüntü!
Çin'e "acil Hong Kong görüşme" talebi
Burdur'da korkutan deprem!
Metrobüs arızası köprü trafiğini felç etti
Kızılırmak Deltası'nda yeni kuş türü tespit edildi
Aslı Hünel: Erotik klipler yasaklansın
Güneş, elektriğin "ana kaynağı" olacak
Hamilelik dönemine özel 10 yasak
Paralel Cumhuriyet!
İşte Türkiye'de ortalama yaşam süresi!