Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da! AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı! Hakemlere yüzde 90 zam! Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Mahmut Efendi'ye huzur yok
Mahmut Efendi'ye huzur yok
8 Mayıs 2008 Perşembe 08:25
Güncellenme Tarihi 2 Eylül 2014 Salı 16:44
Medya, 79 yaşındaki Mahmut Ustaosmanoğlu Hocaefendi ve sevenlerini tekrar gündemine aldı. Önce, Beykoz Çavuşbaşı'nda ikamet ettiği ev, "Hocaya trilyonluk ikiz villa" başlığıyla manşete taşındı.

Ardından, "Çarşamba'yı bırakıp Çavuşbaşı'na yerleşmeye başladılar" haberi geldi. Bölgeyi adeta çembere alan muhabirlerin bahçe duvarına tırmanıp fotoğraf çekmeye çalışması ise olayı karakola taşıdı. Tartışmanın sebebi bazı gazetecilerin ısrarcı tacizi. Trilyonluk villa olarak gösterilen yerler, dörder katlı iki apartman. Ustaosmanoğlu'nun oturduğu evin kapı numarasına kadar ayrıntılı şekilde haber yapılması da, sevenleri tarafından 'hedef gösterme' olarak nitelendiriliyor. Hayatını İsmailağa Camii'ne yakın mütevazı evinde sürdüren Mahmut Efendi'nin Çavuşbaşı'na yerleşmesi de yeni bir olay değil. Ustaosmanoğlu rahatsızlığı sebebiyle sürekli tedavi görüyor, birçok kez hastaneye kaldırıldı. Doktorların tavsiyesi üzerine geçtiğimiz yıl Çavuşbaşı'ndaki evde istirahate çekildi.

Mahmut Efendi'nin aylarca değişik hastanelerde yattığı zamanlar oldu. Her tedavi sonucunda doktorlar, "Hocayı stres ve gürültüden uzak bir ortamda dinlendirin." tavsiyesinde bulunmuş. Yakınları, doktorların bu uyarılarını dikkate alıyor. 2001'de hastaneden taburcu olduğunda, bir yakınının Üsküdar Çamlıca'daki evinde üç ay istirahat ediyor. 2005 yılında tekrar hastaneye kaldırılan Mahmut Efendi, bu defa bir dostunun Bursa Uludağ'daki evinde üç ay kalarak dinleniyor. 2007 yazında tekrar rahatsızlanan Mahmut Efendi, uzun süreli bir tedavi gördü. Taburcu olmasının ardından da Çavuşbaşı'ndaki eve götürülerek istirahate çekildi.

Mahmut Efendi'nin sevenleri, her yerde kendisini ziyaret etmek istiyor. Çavuşbaşı'nda olduğunun duyulması üzerine sevenleri onu görmek için buraya geliyor. Yakınlarının ziyaret istememesine rağmen değişik illerden gelen dostları, çevrenin de dikkatini çekiyor. Cemaatin önde gelenleri, medyada yer aldığı gibi İsmailağa cemaatinin Çarşamba'yı terk ederek Çavuşbaşı'na yerleşmek üzere olduğu haberlerinin gerçeği yansıtmadığını söylüyor. Mahmut Efendi'nin kaldığı evin kapı numarasına kadar ayrıntılı haber yapılması da 'hedef gösterme' olarak nitelendiriliyor.

Gazetecilerle yaşanan tartışmanın özetine gelince; Vatan Gazetesi muhabirleri, Mahmut Ustaosmanoğlu'nun Beykoz Çavuşbaşı'ndaki evine giderek görüşme talebinde bulunuyor. Ancak Mahmut Efendi'nin yakınlarınca talep kabul edilmiyor. Bunun üzerine muhabirler Mahmut Efendi'nin yaşadığı evi görüntüleme girişiminde bulunuyor. Komşulara göre gazetecilerin ziyareti ilk değil. Bir mahalle sakini, "Gazeteciler buralarda bir iki gün boyunca dolaştı." diyor. Başka bir kişi de kavganın yaşandığı gün gazetecilerin duvara tırmanarak fotoğraf çektiğini söylüyor. Olayın devamında, uyarılara aldırış etmeyen muhabirlerle Mahmut Efendi'nin yakınları arasında arbede yaşanıyor. Tartışmanın büyümesi üzerine gelen jandarma ekibi, aralarında muhabirlerin de bulunduğu 13 kişiyi ifadelerini almak üzere karakola götürüyor. Mahmut Efendi'nin sevenleri, haberin çıktığı gazetenin sahibi dahil olmak üzere kimsenin özel mülkünün, özel hayatının izinsiz istismar edilmesinin doğru olmadığını ifade ediyorlar.

Çıkmaz sokak, caddenin de ismi

Çavuşbaşı Belediyesi'nden yapılan açıklamada da haberlere tepki gösterilerek, belediyenin Cumhuriyet değerlerine bağlı olduğu vurgulandı. Gazete haberinde bir tabeladaki 'Cumhuriyet Çıkmazı' fotoğrafına 'manidar' denilmişti. Beldenin en büyük caddesinin Cumhuriyet isimli olduğu belirtilen açıklamada, buraya bağlı bir çıkmazda da aynı adın bulunduğu aktarıldı. Fatih Caddesi'ne de bağlı Fatih Çıkmazı'nın olduğu, ayrıca beldede Atatürk Bulvarı, Demokrasi Caddesi'nin bulunduğu kaydedildi.

Hukukçular: Özel hayatın gizliliği ihlal ediliyor

Hukukçular, Mahmut Efendi'nin evinin izin verilmemesine rağmen görüntülenmek istenmesinin bir suç olduğuna dikkat çekiyor. Hukukçular Derneği Başkanı Kamil Uğur Yaralı, "Tartışmaya girme yerine hukuki yollara başvurarak gazeteciler önlenmeliydi." diyerek yaşanılan tartışmanın yanlış olmasına vurgu yapıyor. Gazetecilerin huzur ve sükûneti bozma, özel hayatın gizliliğinin ihlal edilmesi suçlarını işlediğine dikkat çeken Yaralı, özel hayatın gizliliğinin ihlâl edilmek istendiğini, bunun sonucunda da o kişilere altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası verilebileceğini belirtiyor. Yaralı, kanunda kişilerin özel hayatına ilişkin görüntünün basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, cezanın yarı oranında artırılacağına vurgu yapıyor.

Hukukçular Derneği basın sözcüsü Av. Cüneyt Toraman da gazetecilerin yaptığının konut dokunulmazlığı ihlali olduğunu dile getiriyor. "Bu bir suçtur. Bir kimsenin evinin, işyerinin ve buna benzer özel mülkiyetine ait yerlerin fotoğraflanabilmesi için mutlaka sahibinden izin alınması gerekiyor." diyen Toraman, sözlerini şöyle tamamlıyor: "Sırf huzur ve sükûnunu bozmak maksadıyla bir kimseye ısrarla telefon edilmesi, gürültü yapılması ya da aynı maksatla hukuka aykırı başka bir davranışta bulunulması halinde, mağdurun şikâyeti üzerine faile üç aydan bir yıla kadar hapis cezası verilir."

ZAMAN

Bu haber 3,771 kez okundu.

TİB: Sızan 12 ses kaydı 25 Aralık’tan02 Eylül 2014 16:54
25 Aralık Soruşturması sonrasında bazı telefon görüşmelerinin internette yayınlanması üzerine inceleme yapan Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı (TİB), 12 ses kaydının soruşturma dosyasından sızdırıldığını belirledi. TİB sızan kayıtları savcılığa bildirdi.
Suriyeli 100 bin kimsesiz çocuğa yardım02 Eylül 2014 16:42
İHH İnsani Yardım Vakfı, Suriye'deki saldırılarda ailesini kaybeden 100 bin Suriyeli kimsesiz çocuğa gıda başta olmak üzere kıyafet, barınma gibi çeşitli yardımlarda bulunuyor.
Kocaeli'de 10 mahalle karantinada!02 Eylül 2014 16:40
5 ilçede hastalık belirtileri görülmesi üzerine 10 mahallede karantina uygulaması başlatıldı.
Mevsimsel gripler öldürücüdür02 Eylül 2014 16:30
Dünyada her yıl mevsimsel griplerden 300 ile 500 bin arasında kişi ölüyor.
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir02 Eylül 2014 16:18
BM Gıda ve Tarım Örgütü, Ebola salgınının gıda krizine yol açabileceği uyarısında bulundu.
Zincirleme kaza: 9 yaralı02 Eylül 2014 15:15
Şanlıurfa'da meydana gelen zincirleme trafik kazasında 9 kişi yaralandı.
Ateşkes Gazze'deki ablukayı hafifletmedi02 Eylül 2014 15:14
İsrail ile Filistinli gruplar arasındaki ateşkesin ardından hayatın normale döndüğü Gazze'de halk, savaşın zorlukları ve devam eden abluka nedeniyle halen zorluklarla mücadele ediyor.
Evden çıkan 5 kamyon çöp şoke etti!02 Eylül 2014 15:03
Adapazarı ilçesinde belediye ekiplerince iki katlı evden 5 kamyon çöp çıkarıldı.
Çocuğu okula yeni başlayacak aileler dikkat!02 Eylül 2014 15:03
Anaokuluna ya da ilkokula yeni başlayacak çocuğu olan ailelerin, çocuklarının alışma ve uyum süreçlerine dair endişeleri var.
NATO en zorlu zirveye hazırlanıyor02 Eylül 2014 15:01
Galler’de 4-5 Eylül'de düzenlenecek NATO Zirvesi'nin, organizasyonun tarihindeki en kapsamlı ve zorlu toplantılar arasında yer alması bekleniyor.
Gazeteci Erdoğan Erentöz vefat etti02 Eylül 2014 14:50
Erentöz'ün cenazesi Ulus Mezarlığı'nda toprağa verilecek.
Afyonkarahisar'ın Hırka Köyü karantinaya alındı02 Eylül 2014 14:36
Afyonkaraisar'ın Sandıklı İlçesi'ne bağlı Hırka Köyü, bir köpek ve inekte kuduz hastalığı tespit edilmesi üzerine karantinaya alındı.
Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da!
TİB: Sızan 12 ses kaydı 25 Aralık’tan
1 milyon kişi yerinden oldu!
TSK'da kaç tane general var?
Suriyeli 100 bin kimsesiz çocuğa yardım
Kocaeli'de 10 mahalle karantinada!
Kadir İnanır: "Aslanlar gibiyim"
İngilizler'den şok iddia!
AB Bakanı Bozkır: AB kapılarını açsa biz kapatırız
Mevsimsel gripler öldürücüdür
AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı!
Tepki çeken haber: Hz. Muhammed'in mezarı taşınacak
Dolar yeniden yükselişe geçti
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Telefon dolandırıcılığında son nokta
İspanya'da işsizlik tekrar yükselişte!
İstanbul uzantılı internet adresleri geliyor
İsrail kabinesinde işgal çatlağı
C.Başkanı Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
İngiltere bölünecek mi?
Eti güneş batmadan tüketin!
Darbe üstüne darbe yedi!
Dikkat! Sıcak havalarda artıyor
Türk yazılımcılardan müthiş uygulama
Hakemlere yüzde 90 zam!
İsrailli Bakan Ariel: Bizi Arap ülkeleri cesaretlendiriyor!
Cep telefonu görüşmeleri şifrelenebilecek
Milliler'e Sırp hakem
Almanya'dan İsrail işgaline tepki
Galatasaray 8 transfer yaptı
Almanya'dan İsrail işgaline tepki
Beşiktaş'tan 52.3 milyon Euroluk imza
Zincirleme kaza: 9 yaralı
Demba Ba kadro dışı!
Danimarka-Türkiye maçının hakemi belli oldu
Ateşkes Gazze'deki ablukayı hafifletmedi
Pandev'den Fenerbahçe mesajı!
Çocuğu okula yeni başlayacak aileler dikkat!
Evden çıkan 5 kamyon çöp şoke etti!
Kulüplerden "Passolig" açıklaması
NATO en zorlu zirveye hazırlanıyor
Salahaddin'de 3 bölge IŞİD'den arındırıldı
Komik mi Hakan Şükür?
127 yaşın sırrını açıkladı
İran petrolü yeniden dünyaya açılıyor
Gazeteci Erdoğan Erentöz vefat etti
Erdoğan'ın açıklamaları Rum Kesimi'ni rahatsız etti!
Urla'da 4 bin yıllık batık heyecanı
Başbakanlık'ta sürpriz zirve
'Altında 6 taksit uygun olur'
Muharrem İnce'den o isme açık davet!
Afyonkarahisar'ın Hırka Köyü karantinaya alındı
İzmir'deki yolsuzluk davasında beraat yok
Kadir Topbaş‘tan önemli su açıklaması
İşte ilk iPhone 6 videosu
Ağustosta en çok limonun fiyatı arttı
Mehmet Görmez Papa'yı eleştirdi
150 bin kişi çalışacak
WFP'den 4 milyon Suriyeliye yardım
İşler: Diyanet herhangi bir yer değil
Gelire göre taksit dönemi geliyor
Dünya Güreş Şampiyonası'na doğru
Şoförlü araç kiralamayı Almanya yasakladı!
Dünya Bankası bu ilimizi inceliyor
Savaşın çocukları "barış" için ant içti
Tunceli'de HES'e bombalı saldırı
Peki, okul da evimize yakın olacak mı?