Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’ Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu! CHP'yi karıştıran fotoğraf Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
8 Mart 2008 Cumartesi 13:09
Güncellenme Tarihi 30 Ekim 2014 Perşembe 15:56
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerini açıkladı. Buna göre Gayrı Safi Milli Hasıla % 31.6 arttı ve bakın kaç Milyar YTL'ye ulaştı.

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerine göre, 2006 yılı Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) 1987'ye göre 576 milyar 322 milyon YTL iken yüzde 31.6'lık artış göstererek 758 milyar 391 milyon YTL'yi buldu.

Sabit fiyatlar ile GSYH, 1998-2006 yılları arasında 1987 bazlı seriye göre yüzde 34.1 arttı. 1998 bazlı seriye göre yüzde 37.8'lik artış gösterdi. 2007 milli gelir rakamları 31 mart 2008'de açıklanacak.

AYRINTILARI TAKİP EDİYORUZ

Milli gelirin revize edilmesiyle, Türkiye'nin risk düzeyi gerilerken, ekonomik değerlendirmelerdeki kategorisi de yükselecek.

Morgan Stanley, Deutsche Bank gibi uluslararası yatırım bankası ekonomistlerinden alınan bilgiye göre, kişi başına milli gelir düzeyinde ortaya çıkacak artışın Türkiye'nin reyting kalitesindeki etkisi orta vadede gerçekleşecek iken, Türkiye'nin risk değerlendirmesi kategorisi daha olumlu düzeye çıkacak.

Türkiye'nin, 500-600 milyar dolarlık milli gelire sahip ülkeler düzeyinde değerlendirileceğine dikkati çeken ekonomistler, ekonomik verilerdeki düzelme çerçevesinde, ekonomik değerlendirmelerde, Türkiye ''daha az riskli'' ülkeler kategorisinde yer alacak.

-BORÇ VE CARİ AÇIĞIN, MİLLİ GELİRE ORANI DÜŞECEK...-

Milli gelir hesabının revizyonu, Türkiye'deki toplam borcun, cari açığın, milli gelire oranını aşağı çekerken, Türkiye'nin ekonomik büyüklüğünün farklı bir kategoriye yerleşeceği, bunun ekonomik değerlendirmeleri de etkileyeceği ifade ediliyor. Türkiye'nin, benzer reyting grubundaki ülkelere göre brüt borcunun milli gelire oranının yüksek olduğunu, bu oranın şu anda yüzde 57 düzeyinde olduğunu, ancak milli gelirin yukarı doğru revize olması halinde, Türkiye'nin ekonomik görünümü ve diğer ekonomik rasyolarının iyileşeceğini kaydediyorlar.

-TÜRKİYE'NİN ULUSLARARASI KURULUŞLARDAKİ SIRASI-

Uzmanlar, milli gelir ile kişi başına milli gelirdeki yükselmeler sonucunda, Türkiye'nin, BM (bağlı kuruluşları da dahil), Dünya Bankası, IMF ve diğer uluslararası kuruluşlardaki sıralamasının da değişeceğini vurguluyorlar.

Türkiye, bazı kuruluşların sıralamasında ''orta gelir'' düzeyinde yer alırken, yeni düzenlemeyle, ''üst orta gelir'' ile ''ileri'' düzeylerine yükselecek.

-YENİ MİLLİ GELİR HESAPLAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ-

Türkiye'deki milli gelirin, 1968 tarihli Birleşmiş Milletler Ulusal Hesap Sistemi'ne dayanarak, 1987 girdi-çıktı tablosuyla hesaplandığını hatırlatan uzmanlar, bu hesaplama metodunu birçok ülkenin terk ettiğini, bazı ülkelerin de milli gelirlerini birkaç kez revize ettiklerini vurguluyorlar.

Türkiye'nin, AB Muhasebe Sistemine geçeceğinin altını çizen uzmanlar, bu girdi-çıktı tablosunun yenileneceğini, baz yılının yenileneceğini ifade ediyorlar.

-NELER DEĞİŞECEK?-

Verilen bilgiye göre, yeni hesaplama yönteminin getirdiği birinci değişiklik, Birleşmiş Milletler sisteminden Avrupa Hesap Sistemine (ESA) dönüş sağlanacak.

Bu dönüşüm ile sadece milli gelir değil, ödemeler dengesi, mali devlet hesaplarında da değişiklik olacak. ESA sistemi; alt verilerde gelir, devlet yardımları, yerel harcamalar gibi detaylarda da uyum gerektiriyor.

Milli gelir, mümkün olduğunca kayıtlardan gelen bilgiler çerçevesinde daha net görülerek değerlendirilebilecek.

AB ile Türkiye arasında bir hesap birliği sağlanmış olacak.

1987 baz yıllı hesapların çok eskidiğinin altını çizen uzmanlar, bir sürü yeni kaynağın mevcut olduğunu, yeni sistem ile eğitim, sağlık, tarım ve şehirleşmeden, çevreye kadar birçok verinin değişeceğini belirtiyorlar.

Ekonomistler, yeni hesaplama sisteminin, revizyon ihtiyaçlarını tümüyle karşılayacak bir çalışma olacağını kaydediyorlar.

ESA, milli gelir hesaplarının ''doğrudan bilgi alma'' yoluyla yapılmasını öngörüyor.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 837 kez okundu.

Altın iki günde dibe vurdu30 Ekim 2014 15:38
ABD Merkez Bankası FED'in kararı sonrası altının ons fiyatı 3 haftanın en düşük seviyesi olan 1.208 doların altına kadar indi.
Kipa 22. yaşını sürprizlerle kutluyor30 Ekim 2014 13:12
Türkiye’nin önde gelen perakende zinciri Kipa, 22. yaşını kutlarken müşterilerinin sadakatini karşılıksız bırakmıyor ve cazip kampanyalar ile keyifli alışveriş deneyimi ile sürprizler sunuyor.
GROHE'den yenileme kampanyası30 Ekim 2014 13:11
GROHE’nin 1 Eylül - 31 Aralık tarihleri arasında sürecek kampanyası banyosunu yenilemek isteyenler için mükemmel fırsat sunuyor.
Tüketicilerin güveni Ekim'de azaldı30 Ekim 2014 12:39
Tüketici güven endeksi, ekimde bir önceki aya göre yüzde 4,9 azaldı. Eylülde 74 olan endeks, ekimde 70,3 değerine düştü.
Merkez'in ilk hedefi enflasyon30 Ekim 2014 12:02
Ekonomi yönetiminin OVP'de önceliği enflasyonla mücadeleye vermesi, TCMB'nin son 2 PPK toplantısında faiz oranlarında değişikliğe gitmemesi izlediği likidite politikası enflasyonla mücadele konusundaki kararlılığını gösterdi.
Fed musluğu kıstı, doların ateşi çıktı30 Ekim 2014 10:45
ABD Merkez Bankası (Fed), parasal genişlemeye son verdi; doların ateşi yükseldi.
EPDK'dan ceza yağmuru30 Ekim 2014 10:32
Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK), akaryakıt sektöründe faaliyet gösteren 24 şirkete çeşitli gerekçelerle 25 milyon 869 bin lira ceza verdi.
Enerji aktörleri Roma’da buluştu30 Ekim 2014 10:28
Uluslararası Enerji Ekonomisi Birliği (IAEE) 14. Avrupa Konferansı Roma’da başladı. Üç gün sürecek konferansın ilk gününde Avrupa Komisyonu’nun 2011 yılı sonunda kabul ettiği “2050 Enerji Yol Haritası” masaya yatırıldı.
Dev proje ihaleye çıkıyor!30 Ekim 2014 10:16
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi bağlantı yolları dahil Kurtköy-Akyazı kesimi ile Kınalı-Odayeri kesiminin yapım, işletim ve devrine ilişkin ihaleler, 6 Mart 2015'te yapılacak.
Dolar ne kadar?30 Ekim 2014 10:15
İstanbul serbest piyasada dolar 2,2220, avro 2,8010 liradan güne başladı.
Borsa düşüşle başladı30 Ekim 2014 10:10
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi güne 119,20 puanlık düşüşle 79.469,87 puandan başladı.
Borsa güne düşüşle başladı30 Ekim 2014 10:09
Borsa güne yüzde 0,15 düşüşle başladı.
Türkiye kupasında toplu sonuçlar
İBB'nin tüm konserleri iptal!
Bakan Yıldız: Bu bir doğal afet değil!
Rizespor'un başı sakatlıklarla dertte!
Eski Trabzonlu Teofilo performansıyla göz dolduruyor
2012’de ölmüştü pazar günü defnedilecek
Ermenek'e su pompası götüren kamyon devrildi
18 işçinin soyunma odaları
Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’
Ahmet Koca'yı döven polislere hapis
Kasımpaşa galibiyet serisi peşinde!
Hain saldırıda kahreden detay!
Aşure nasıl yapılır?
Mısır, Gazze sınırında yüzlerce evi yıkıyor
İnstagram bugün çöktü!
Çin'den Müslüman Uygurlar'a din yasağı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
G.Saray'da şok üstüne şok! 2 sakatlık birden
Sarıyer, Orduspor'u kupanın dışına itti!
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Altın iki günde dibe vurdu
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!
Boğaz’dan savaş gemisi geçti
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi
20 yıl önce istemiyorlardı, şimdi ayağımıza geldiler!
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!
"Metropol Rüyaları" okurlarıyla buluşuyor
Tolga antrenmanı yarıda bıraktı
Bakan Eroğlu'ndan baraj açıklaması: No problem
Suriye'den Türkiye'ye peşmerge tepkisi
O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi
Doğuş'tan evlilik sonrası ilk fotoğraf
İHH Ermenek’te yardım çalışmasına başladı
Anıtkabir'in ziyaretçileri yarı yarıya azaldı!
Facebook'un geliri arttı
Hamburg, Ribery'den özür diledi
Saç ekiminde ameliyathane uyarısı
Evinizi kış mevsimine hazırlayın!
'IŞİD'i biz yenebilirdik!'
Maden şirketinden ilk açıklama geldi
FBI'ın hack taktiği herkesi şaşırttı
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Diş macunundaki büyük tehlike
Dışişleri'nde toz alarmı
AGD'den Soma'ya hatim
İsrail'in kabusu: 'Hayalet Savaşçılar'
Netanyahu: Hizbullah gücünü 15 kat arttırdı
İbrahimovic'ten şaşırtan itiraf!
10 Peşmerge Kobani'ye geçti
CHP'yi karıştıran fotoğraf
Meksika'da 43 öğrencinin yakılma emrini First Lady vermiş
Ivana Sert'in yüzündeki sivilceler dikkat çekti
2 penaltı kaçırmanın ilginç cezası
Katar'da İngiltere diplomasisi
Ibrahimoviç'ten 'Altın Top' itirafı
Cemil Çiçek: Terör Ebola gibi bulaşır!
'Abdullah Öcalan öldü' iddiasına yanıt!
Beşiktaş Fenerabahçe mesaisi sürüyor
İnternet bağlantınız öyle bir hızlanacak ki...
Yemen'de kanlı gün: 28 ölü
Trabzonspor'da 'ispiyoncu' operasyonu!
Hitler’in kitabı açık artırmada
Türkiye İspanya'yı tahtından edebilir
Kurt Seyit ve Şura dizisi bitti!
Coronaya bir kurban daha
7. Erciyes Film Festivali başladı
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı