Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı! Tuğgeneral'den Mehmet Baransu'ya ters köşe! Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile... Ömer AltaşO Amca!
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
8 Mart 2008 Cumartesi 13:09
Güncellenme Tarihi 20 Aralık 2014 Cumartesi 22:05
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerini açıkladı. Buna göre Gayrı Safi Milli Hasıla % 31.6 arttı ve bakın kaç Milyar YTL'ye ulaştı.

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerine göre, 2006 yılı Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) 1987'ye göre 576 milyar 322 milyon YTL iken yüzde 31.6'lık artış göstererek 758 milyar 391 milyon YTL'yi buldu.

Sabit fiyatlar ile GSYH, 1998-2006 yılları arasında 1987 bazlı seriye göre yüzde 34.1 arttı. 1998 bazlı seriye göre yüzde 37.8'lik artış gösterdi. 2007 milli gelir rakamları 31 mart 2008'de açıklanacak.

AYRINTILARI TAKİP EDİYORUZ

Milli gelirin revize edilmesiyle, Türkiye'nin risk düzeyi gerilerken, ekonomik değerlendirmelerdeki kategorisi de yükselecek.

Morgan Stanley, Deutsche Bank gibi uluslararası yatırım bankası ekonomistlerinden alınan bilgiye göre, kişi başına milli gelir düzeyinde ortaya çıkacak artışın Türkiye'nin reyting kalitesindeki etkisi orta vadede gerçekleşecek iken, Türkiye'nin risk değerlendirmesi kategorisi daha olumlu düzeye çıkacak.

Türkiye'nin, 500-600 milyar dolarlık milli gelire sahip ülkeler düzeyinde değerlendirileceğine dikkati çeken ekonomistler, ekonomik verilerdeki düzelme çerçevesinde, ekonomik değerlendirmelerde, Türkiye ''daha az riskli'' ülkeler kategorisinde yer alacak.

-BORÇ VE CARİ AÇIĞIN, MİLLİ GELİRE ORANI DÜŞECEK...-

Milli gelir hesabının revizyonu, Türkiye'deki toplam borcun, cari açığın, milli gelire oranını aşağı çekerken, Türkiye'nin ekonomik büyüklüğünün farklı bir kategoriye yerleşeceği, bunun ekonomik değerlendirmeleri de etkileyeceği ifade ediliyor. Türkiye'nin, benzer reyting grubundaki ülkelere göre brüt borcunun milli gelire oranının yüksek olduğunu, bu oranın şu anda yüzde 57 düzeyinde olduğunu, ancak milli gelirin yukarı doğru revize olması halinde, Türkiye'nin ekonomik görünümü ve diğer ekonomik rasyolarının iyileşeceğini kaydediyorlar.

-TÜRKİYE'NİN ULUSLARARASI KURULUŞLARDAKİ SIRASI-

Uzmanlar, milli gelir ile kişi başına milli gelirdeki yükselmeler sonucunda, Türkiye'nin, BM (bağlı kuruluşları da dahil), Dünya Bankası, IMF ve diğer uluslararası kuruluşlardaki sıralamasının da değişeceğini vurguluyorlar.

Türkiye, bazı kuruluşların sıralamasında ''orta gelir'' düzeyinde yer alırken, yeni düzenlemeyle, ''üst orta gelir'' ile ''ileri'' düzeylerine yükselecek.

-YENİ MİLLİ GELİR HESAPLAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ-

Türkiye'deki milli gelirin, 1968 tarihli Birleşmiş Milletler Ulusal Hesap Sistemi'ne dayanarak, 1987 girdi-çıktı tablosuyla hesaplandığını hatırlatan uzmanlar, bu hesaplama metodunu birçok ülkenin terk ettiğini, bazı ülkelerin de milli gelirlerini birkaç kez revize ettiklerini vurguluyorlar.

Türkiye'nin, AB Muhasebe Sistemine geçeceğinin altını çizen uzmanlar, bu girdi-çıktı tablosunun yenileneceğini, baz yılının yenileneceğini ifade ediyorlar.

-NELER DEĞİŞECEK?-

Verilen bilgiye göre, yeni hesaplama yönteminin getirdiği birinci değişiklik, Birleşmiş Milletler sisteminden Avrupa Hesap Sistemine (ESA) dönüş sağlanacak.

Bu dönüşüm ile sadece milli gelir değil, ödemeler dengesi, mali devlet hesaplarında da değişiklik olacak. ESA sistemi; alt verilerde gelir, devlet yardımları, yerel harcamalar gibi detaylarda da uyum gerektiriyor.

Milli gelir, mümkün olduğunca kayıtlardan gelen bilgiler çerçevesinde daha net görülerek değerlendirilebilecek.

AB ile Türkiye arasında bir hesap birliği sağlanmış olacak.

1987 baz yıllı hesapların çok eskidiğinin altını çizen uzmanlar, bir sürü yeni kaynağın mevcut olduğunu, yeni sistem ile eğitim, sağlık, tarım ve şehirleşmeden, çevreye kadar birçok verinin değişeceğini belirtiyorlar.

Ekonomistler, yeni hesaplama sisteminin, revizyon ihtiyaçlarını tümüyle karşılayacak bir çalışma olacağını kaydediyorlar.

ESA, milli gelir hesaplarının ''doğrudan bilgi alma'' yoluyla yapılmasını öngörüyor.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 838 kez okundu.

8 madde daha kabul edildi20 Aralık 2014 20:36
Bütçe tasarısının 8 maddesi daha kabul edildi.
Çin firmasından Van'a güneş enerjisi yatırımı20 Aralık 2014 17:46
Fizibilite çalışması yapmak üzere kente gelen Çin'deki enerji firmasının proje yöneticisi Yun Jia Yang, 2015'te Türkiye ve Çin arasında yapılacak ticari anlaşmalara bu yatırımı ekletmeyi hedefliyor
Tonlarca petrolü 'yol'da tükettik20 Aralık 2014 12:10
Türkiye'de 2009-2013 dönemini kapsayan 5 yılda karayolu ulaşımında 51 milyar dolar değerinde yaklaşık 75 milyon ton petrol tüketildi.
Fitch'ten skandal Türkiye kararı!20 Aralık 2014 11:09
Fitch'ten aynı konuda 24 saatte iki farklı görüş
Lüks tüketime ilave vergi geliyor20 Aralık 2014 09:52
TBMM Genel Kurulunda konuşan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, lüks tüketime yönelik ilave vergilerin gündeme gelebileceğini söyledi.
Ruslar çareyi Türkiye'de buldu20 Aralık 2014 09:42
Ülkelerindeki kriz nedeniyle borçlarını ödeyemeyen Ruslar, çareyi Antalya'daki evlerini satmakta buldu.
Bankalar o ücreti almaya devam ediyor20 Aralık 2014 09:31
Bankalar yıllık aidat aldıkları özellikli kredi kartı üzerinden verilen otomatik ödeme talimatlarından kesinti yaptığı ortaya çıktı.
Çiçekçiler "ruble" krizini fırsata çeviriyor20 Aralık 2014 09:26
Rus Rublesi’nin ABD Doları karşısında değer kaybetmesinin ardından yaşan kriz ortamını değerlendiren Bağdatlıoğlu, savaş halinde dahi Rusya’nın votka, çiçek ve ekmekten vazgeçmediklerini belirterek, üreticinin Rusya ve Ukrayna’da üretime girmesini tavsiye etti.
Enerjide tüm dengeleri değiştirecek buluş!20 Aralık 2014 08:48
Petrol fiyatlarında yaşanan aşırı düşüş ile birlikte gözler enerji kaynaklarına çevrilirken heyecanlandıran bir buluş gündeme geldi.
'İlave vergiler gündeme gelebilir'19 Aralık 2014 23:29
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, "Lüks tüketime yönelik belki ilave vergiler gündeme gelecek" dedi.
Halkbank'tan flaş hamle!19 Aralık 2014 20:37
Halkbank kurulması planlanan katılım bankası için kullanılmak üzere 1 milyar TL sermaye artırım kararı aldı.
S&P Ukrayna'nın kredi notunu indirdi19 Aralık 2014 20:15
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu S&P, Ukrayna'nın "CCC" olan kredi notunu "CCC-" ye çekerken, görünümünü negatif olarak teyit etti.
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!
AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı!
Kamalak, hükümeti bebeklerle eleştirdi!
'Gülenciler Star'a silahlı saldırıyı planladı ama...'
Abdurrahim Albayrak'ın dişleri döküldü