Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Emniyet, gözaltı sürelerini savcıya bildirdi Şahin Hakan Şükür‘e sert çıktı! AK Parti'de Erdoğan rozeti hızla yayılıyor Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
8 Mart 2008 Cumartesi 13:09
Güncellenme Tarihi 12 Aralık 2013 Perşembe 19:56
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerini açıkladı. Buna göre Gayrı Safi Milli Hasıla % 31.6 arttı ve bakın kaç Milyar YTL'ye ulaştı.

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerine göre, 2006 yılı Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) 1987'ye göre 576 milyar 322 milyon YTL iken yüzde 31.6'lık artış göstererek 758 milyar 391 milyon YTL'yi buldu.

Sabit fiyatlar ile GSYH, 1998-2006 yılları arasında 1987 bazlı seriye göre yüzde 34.1 arttı. 1998 bazlı seriye göre yüzde 37.8'lik artış gösterdi. 2007 milli gelir rakamları 31 mart 2008'de açıklanacak.

AYRINTILARI TAKİP EDİYORUZ

Milli gelirin revize edilmesiyle, Türkiye'nin risk düzeyi gerilerken, ekonomik değerlendirmelerdeki kategorisi de yükselecek.

Morgan Stanley, Deutsche Bank gibi uluslararası yatırım bankası ekonomistlerinden alınan bilgiye göre, kişi başına milli gelir düzeyinde ortaya çıkacak artışın Türkiye'nin reyting kalitesindeki etkisi orta vadede gerçekleşecek iken, Türkiye'nin risk değerlendirmesi kategorisi daha olumlu düzeye çıkacak.

Türkiye'nin, 500-600 milyar dolarlık milli gelire sahip ülkeler düzeyinde değerlendirileceğine dikkati çeken ekonomistler, ekonomik verilerdeki düzelme çerçevesinde, ekonomik değerlendirmelerde, Türkiye ''daha az riskli'' ülkeler kategorisinde yer alacak.

-BORÇ VE CARİ AÇIĞIN, MİLLİ GELİRE ORANI DÜŞECEK...-

Milli gelir hesabının revizyonu, Türkiye'deki toplam borcun, cari açığın, milli gelire oranını aşağı çekerken, Türkiye'nin ekonomik büyüklüğünün farklı bir kategoriye yerleşeceği, bunun ekonomik değerlendirmeleri de etkileyeceği ifade ediliyor. Türkiye'nin, benzer reyting grubundaki ülkelere göre brüt borcunun milli gelire oranının yüksek olduğunu, bu oranın şu anda yüzde 57 düzeyinde olduğunu, ancak milli gelirin yukarı doğru revize olması halinde, Türkiye'nin ekonomik görünümü ve diğer ekonomik rasyolarının iyileşeceğini kaydediyorlar.

-TÜRKİYE'NİN ULUSLARARASI KURULUŞLARDAKİ SIRASI-

Uzmanlar, milli gelir ile kişi başına milli gelirdeki yükselmeler sonucunda, Türkiye'nin, BM (bağlı kuruluşları da dahil), Dünya Bankası, IMF ve diğer uluslararası kuruluşlardaki sıralamasının da değişeceğini vurguluyorlar.

Türkiye, bazı kuruluşların sıralamasında ''orta gelir'' düzeyinde yer alırken, yeni düzenlemeyle, ''üst orta gelir'' ile ''ileri'' düzeylerine yükselecek.

-YENİ MİLLİ GELİR HESAPLAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ-

Türkiye'deki milli gelirin, 1968 tarihli Birleşmiş Milletler Ulusal Hesap Sistemi'ne dayanarak, 1987 girdi-çıktı tablosuyla hesaplandığını hatırlatan uzmanlar, bu hesaplama metodunu birçok ülkenin terk ettiğini, bazı ülkelerin de milli gelirlerini birkaç kez revize ettiklerini vurguluyorlar.

Türkiye'nin, AB Muhasebe Sistemine geçeceğinin altını çizen uzmanlar, bu girdi-çıktı tablosunun yenileneceğini, baz yılının yenileneceğini ifade ediyorlar.

-NELER DEĞİŞECEK?-

Verilen bilgiye göre, yeni hesaplama yönteminin getirdiği birinci değişiklik, Birleşmiş Milletler sisteminden Avrupa Hesap Sistemine (ESA) dönüş sağlanacak.

Bu dönüşüm ile sadece milli gelir değil, ödemeler dengesi, mali devlet hesaplarında da değişiklik olacak. ESA sistemi; alt verilerde gelir, devlet yardımları, yerel harcamalar gibi detaylarda da uyum gerektiriyor.

Milli gelir, mümkün olduğunca kayıtlardan gelen bilgiler çerçevesinde daha net görülerek değerlendirilebilecek.

AB ile Türkiye arasında bir hesap birliği sağlanmış olacak.

1987 baz yıllı hesapların çok eskidiğinin altını çizen uzmanlar, bir sürü yeni kaynağın mevcut olduğunu, yeni sistem ile eğitim, sağlık, tarım ve şehirleşmeden, çevreye kadar birçok verinin değişeceğini belirtiyorlar.

Ekonomistler, yeni hesaplama sisteminin, revizyon ihtiyaçlarını tümüyle karşılayacak bir çalışma olacağını kaydediyorlar.

ESA, milli gelir hesaplarının ''doğrudan bilgi alma'' yoluyla yapılmasını öngörüyor.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 819 kez okundu.

Ramazan ayında rekor kırdık!28 Temmuz 2014 12:44
Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, ramazan ayında dışarıda iftara harcanan paranın 300 milyon lira olduğunu belirtti
Sıfır faizli krediye rekor başvuru28 Temmuz 2014 11:39
Soma'daki maden faciası ve Suriye sınırındaki çatışmalardan etkilenen bazı ilçelerdeki KOBİ, esnaf ve sanatkarlara yönelik sunulan sıfır faizli kredi için ilk 5 gün 2 bin 148 iş yeri tarafından başvuruda bulunuldu.
Kürt markalarına başvuru yağıyor28 Temmuz 2014 10:08
Kürt Hava Yolları'nın ardından girişimciler; Kurdish International Collage, Kürt Köftecisi, ColaKürt, Kürtea ve Kürtcell için patent enstitüsüne koştu.
İşte sayısı en fazla azalan meslek!27 Temmuz 2014 17:54
Bakan Hayati Yazıcı, yılın ilk 6 ayında sayısı en fazla azalan mesleğin "plak, bant, video, DVD kayıt, kiralama ve satıcılığı" olduğunu bildirdi.
Mavi bayrakta dünya 3.'sü olduk27 Temmuz 2014 14:39
Mavi Bayraklı plaj ve marina sayısının her geçen yıl arttığı Türkiye’nin bu başarısı 2014 yılında da devam etti.
YHT'nin ilk seferlerine yoğun ilgi27 Temmuz 2014 13:22
Açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı YHT'nin seferleri Ankara-İstanbul arasında ile karşılıklı olarak başladı.
TÜBİTAK'tan müthiş buluş27 Temmuz 2014 13:02
TÜBİTAK'ın geliştirdiği sistem F-16'ları radarlardan gizleyecek
Alman devi Türkiye`ye geri dönüyor27 Temmuz 2014 12:53
Yapı marketleri sektöründe tutunamayıp geçen yıl çıkma kararı alan Praktiker, Türkiye’ye geri dönüyor.
Kart gitti, bayram alışverişi bitti27 Temmuz 2014 12:21
Bu yıl Ramazan Bayramı öncesi harcamalar ciddi anlamda düştü.
'Vergini öde öyle gel' dönemi sona erecek27 Temmuz 2014 11:54
Havalimanları, araç muayene istasyonları ve tapu müdürlüklerine ödeme terminalleri kuracak bu sayede 'Vergini öde, gel' dönemi sona erecek
Ordulular Gazze’yi kardeş şehir ilan etti27 Temmuz 2014 01:37
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Gazze’yi kardeş şehir ilan ettiklerini söyledi.
Zeybekci'den cari açıkla ilgili flaş öngörü27 Temmuz 2014 00:29
Ekonomi Bakanı Zeybekci, 2014 yılı sonunda Türkiye'nin cari açığının yüzde oranlarında önemli değişiklikler olacağını açıkladı.
Emniyet, gözaltı sürelerini savcıya bildirdi
Şahin Hakan Şükür‘e sert çıktı!
Ronaldinho'ya büyük şok!
UEFA'dan Türk hakemlere görev..
1,5 saat havada asılı kaldılar
Türkmenler bayrama aç ve susuz girdi!
Bakan Eker: O hep en zor olanı seçti
Tüm dünya Gazze’ye dua etti
Türkiye'nin gururu! Almanya'nın en iyisi
Bahçeli’ye şok protesto
Drogba'nın forma numarası belli oldu!
AK Parti'de Erdoğan rozeti hızla yayılıyor
Özer: Hoca her zaman haklıdır
Dünürlerin kavgası kanlı bitti!
Soma'da buruk bayram!
Boş yere sormayın! İstanbul yönüne biletler tükendi
Fenerbahçe'den Hürriyet'e yalanlama
İsrail Şifa Hastanesi'ni bombaladı
Tatlıses'in acı günü!
Robinho ile ilgili bomba iddia
Türk ordusu Rumları korkuttu
Arınç: Kılıçdaroğlu yolda görse tanımazdı!
MHP'li Belediyeler AK Parti'ye geçti
Messi'ye büyük şok! Sanık sandalyesinde
Halilhodzic: Baklava değil, transfer isterim
Eski milletvekili Çınar toprağa verildi
Cumhurbaşkanı Gül Twitter'dan veda etti
Usta komedyenden iyi haber!
Polis aracı devrildi: 3 yaralı
Caner Erkin'e büyük onur!
İstifa eden Başbakan göreve döndü
Spor Toto Süper Lig'den, 3. lige!
Arda Turan gidiyor...
Çatı adaydan Erdoğan'a sürpriz telefon!
Paralel polislerin telefonları toplandı!
Damacana sulara sıkı kontrol geliyor
Bursa’da tekstil fabrikasında yangın
30 IŞİD üyesi öldürüldü
Esed ortaya çıktı!
Beşiktaş bombayı patlatıyor!
Salih Uçan'ı Real Madrid heyecanı sardı