Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türkiye F-16'ları Azerbaycan'da Google'a ağır suçlama! Galatasaray'ın efsane ismi vefat etti Ömer AltaşHürriyet, CNN Türk ve ‘tipik bir yeni Türkiyeli’
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
8 Mart 2008 Cumartesi 13:09
Güncellenme Tarihi 18 Eylül 2014 Perşembe 15:41
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerini açıkladı. Buna göre Gayrı Safi Milli Hasıla % 31.6 arttı ve bakın kaç Milyar YTL'ye ulaştı.

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerine göre, 2006 yılı Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) 1987'ye göre 576 milyar 322 milyon YTL iken yüzde 31.6'lık artış göstererek 758 milyar 391 milyon YTL'yi buldu.

Sabit fiyatlar ile GSYH, 1998-2006 yılları arasında 1987 bazlı seriye göre yüzde 34.1 arttı. 1998 bazlı seriye göre yüzde 37.8'lik artış gösterdi. 2007 milli gelir rakamları 31 mart 2008'de açıklanacak.

AYRINTILARI TAKİP EDİYORUZ

Milli gelirin revize edilmesiyle, Türkiye'nin risk düzeyi gerilerken, ekonomik değerlendirmelerdeki kategorisi de yükselecek.

Morgan Stanley, Deutsche Bank gibi uluslararası yatırım bankası ekonomistlerinden alınan bilgiye göre, kişi başına milli gelir düzeyinde ortaya çıkacak artışın Türkiye'nin reyting kalitesindeki etkisi orta vadede gerçekleşecek iken, Türkiye'nin risk değerlendirmesi kategorisi daha olumlu düzeye çıkacak.

Türkiye'nin, 500-600 milyar dolarlık milli gelire sahip ülkeler düzeyinde değerlendirileceğine dikkati çeken ekonomistler, ekonomik verilerdeki düzelme çerçevesinde, ekonomik değerlendirmelerde, Türkiye ''daha az riskli'' ülkeler kategorisinde yer alacak.

-BORÇ VE CARİ AÇIĞIN, MİLLİ GELİRE ORANI DÜŞECEK...-

Milli gelir hesabının revizyonu, Türkiye'deki toplam borcun, cari açığın, milli gelire oranını aşağı çekerken, Türkiye'nin ekonomik büyüklüğünün farklı bir kategoriye yerleşeceği, bunun ekonomik değerlendirmeleri de etkileyeceği ifade ediliyor. Türkiye'nin, benzer reyting grubundaki ülkelere göre brüt borcunun milli gelire oranının yüksek olduğunu, bu oranın şu anda yüzde 57 düzeyinde olduğunu, ancak milli gelirin yukarı doğru revize olması halinde, Türkiye'nin ekonomik görünümü ve diğer ekonomik rasyolarının iyileşeceğini kaydediyorlar.

-TÜRKİYE'NİN ULUSLARARASI KURULUŞLARDAKİ SIRASI-

Uzmanlar, milli gelir ile kişi başına milli gelirdeki yükselmeler sonucunda, Türkiye'nin, BM (bağlı kuruluşları da dahil), Dünya Bankası, IMF ve diğer uluslararası kuruluşlardaki sıralamasının da değişeceğini vurguluyorlar.

Türkiye, bazı kuruluşların sıralamasında ''orta gelir'' düzeyinde yer alırken, yeni düzenlemeyle, ''üst orta gelir'' ile ''ileri'' düzeylerine yükselecek.

-YENİ MİLLİ GELİR HESAPLAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ-

Türkiye'deki milli gelirin, 1968 tarihli Birleşmiş Milletler Ulusal Hesap Sistemi'ne dayanarak, 1987 girdi-çıktı tablosuyla hesaplandığını hatırlatan uzmanlar, bu hesaplama metodunu birçok ülkenin terk ettiğini, bazı ülkelerin de milli gelirlerini birkaç kez revize ettiklerini vurguluyorlar.

Türkiye'nin, AB Muhasebe Sistemine geçeceğinin altını çizen uzmanlar, bu girdi-çıktı tablosunun yenileneceğini, baz yılının yenileneceğini ifade ediyorlar.

-NELER DEĞİŞECEK?-

Verilen bilgiye göre, yeni hesaplama yönteminin getirdiği birinci değişiklik, Birleşmiş Milletler sisteminden Avrupa Hesap Sistemine (ESA) dönüş sağlanacak.

Bu dönüşüm ile sadece milli gelir değil, ödemeler dengesi, mali devlet hesaplarında da değişiklik olacak. ESA sistemi; alt verilerde gelir, devlet yardımları, yerel harcamalar gibi detaylarda da uyum gerektiriyor.

Milli gelir, mümkün olduğunca kayıtlardan gelen bilgiler çerçevesinde daha net görülerek değerlendirilebilecek.

AB ile Türkiye arasında bir hesap birliği sağlanmış olacak.

1987 baz yıllı hesapların çok eskidiğinin altını çizen uzmanlar, bir sürü yeni kaynağın mevcut olduğunu, yeni sistem ile eğitim, sağlık, tarım ve şehirleşmeden, çevreye kadar birçok verinin değişeceğini belirtiyorlar.

Ekonomistler, yeni hesaplama sisteminin, revizyon ihtiyaçlarını tümüyle karşılayacak bir çalışma olacağını kaydediyorlar.

ESA, milli gelir hesaplarının ''doğrudan bilgi alma'' yoluyla yapılmasını öngörüyor.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 822 kez okundu.

Fiat 500 L'nin üretimi durdu18 Eylül 2014 17:56
Fiat umduğunu bulamadığı 500L modelinin üretimini geçici olarak durdurduğunu açıkladı.
Dolar 6 ayın zirvesinde!18 Eylül 2014 16:28
Dolar, 2,23'ü aşarak son 6 ayın en yüksek seviyesine çıktı.
Çeyrek altın kaç lira oldu? İşte son durum18 Eylül 2014 14:54
24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 87,55 lira oldu.
Bank Asya hisseleri tekrar işleme kapatıldı18 Eylül 2014 14:33
7 Ağustos'ta işleme kapatıldıktan sonra 15 Eylül'de tekrar işleme açılan Bank Asya hisseleri Borsa İstanbul tarafından tekrar geçici olarak işleme kapatıldı.
O banka satılıyor18 Eylül 2014 14:06
Finansbank'ın ana hissedarı olan Yunanistan'ın en büyük bankası National Bank of Greece SA, Finansbank'ın ikincil halka arzdan yüzde 40'lık hisse satışı için dünyaca ünlü banka Goldman Sachs'ı görevlendirdi.
Yenilenebilir enerji için "babayiğit" aranıyor18 Eylül 2014 13:39
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Halil Mazıcıoğlu, gündemlerinin yenilenebilir enerji olduğunu belirterek yatırımcılara çağrıda bulundu.
Dolar zirve yaptı!18 Eylül 2014 13:11
Fed kararları ardından yönünü yukarı çeviren dolar/TL, bu sabah 2.2285 seviyesinden işlem görüyor.
IŞİD Türk firmalarını fena vurdu18 Eylül 2014 12:16
IŞİD'in yaptığı saldırılar, Türkiye'nin en önemli ihracat kapısı olan Irak'la olan ticareti yarı yarıya düşürdü.
Kurban eti hemen tüketilmeli mi?18 Eylül 2014 12:12
Yrd. Doç. Dr. Ali Gücükoğlu, 'Kurban etini hemen buzdolabına atarsanız lastik gibi sert olur. Ette düzensiz kasılmalar nedeni ile et tam bir olgunlaşma evresi geçiremediğinden sert yapı ve lezzet kaybı görülür' dedi.
Türkiye doğalgaz ithalatında 9. sırada18 Eylül 2014 11:49
Geçen yıl 45,2 milyar metreküp doğalgaz ithal eden Türkiye, bu alanda en çok ithalat yapan ülkeler arasında 9. sırada yer aldı.
Bin kişiye iş fırsatı!18 Eylül 2014 11:48
Gu¨ney Akım Dogˆalgaz Boru Hattı için ins¸aat faaliyetlerinin yoğunlaşacağı dönemde yaklas¸ık bin kis¸inin istihdam edilmesi bekleniyor.
Koç: 17 Aralık'a rağmen 2,1 büyüme önemli18 Eylül 2014 11:23
Gezi olayları sırasında vandallara her türlü desteği sağlamaktan kaçınmayan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç şaşırtan açıklamalarda bulundu.,
Türkiye F-16'ları Azerbaycan'da
Müezzinoğlu: İnsanlığa örnek sağlık hizmetleri sunuyoruz
Alman bisikletçiden "rekorlu" veda
Libyalı bakandan İtalya'ya destek çağrısı
Olimpiyat seyircisi 'buhar' oldu!
Hollande 2017 için 'adaylığa' soğuk
Yeşilay ve Diyanet'ten işbirliği
Yeni uydu frekansları ve Türksat 4A kanal ayarlama
Bilic sonuca inanamadı
Af Örgütü'nden Nijerya için şok rapor
Proşenko: Bizim savaşımız ABD'nin de savaşıdır
Saracoğlu'nda 1 puana prim yok!
Google'a ağır suçlama!
AB'den tepki!
İsrail'de futbol yasağı kalktı
Davutoğlu: Sınır boyundaki valilere talimat verildi
Kartal'ın rakipleri de berabere
İskoçya 'evet' derse neler yaşanacak
UEFA final statlarını açıkladı
Kartal'a soğul duş!
Galatasaray'ın efsane ismi vefat etti
Paralelcilerin TRT yalanları
Diyarbakır'da üç okula saldırı
Poroşenko ABD ve NATO'dan daha fazlasını istedi
Japonya nükleerden LNG'ye geçiyor
Fındık, "altın" yılını yaşıyor
Makedonya'da, Arnavutlar cumhuriyet ilan etti
Apple için ilginç iddia!
Bakan Işık elektrikli minibüsü test etti
AK Parti MYK toplantısı başladı
Ebola virüsü yayılıyor
Seda Sayan'a RTÜK'ten ağır ceza
Ünal Aysal yeniden aday olacak mı?
Yermuk Mülteci Kampı'nda su krizi yaşanıyor
Ünal Aysal'dan Selçuk ve Burak mesajı
Genelkurmay'dan flaş açıklama!
Fransa'dan IŞİD kararı
F.Bahçe'de istifalar kabul edildi!
Hitler'in çeşnicibaşı ilk kez konuştu
Kıbrıs'ta dini liderler bir araya geldi
Kurbanlıklar İstanbullul'a geldi
Çavuşoğlu ile Steinmeier'den ortak açıklama
TRT sanatçısı bıçaklanarak öldürüldü
İhvan liderlerinden Abdüssettar İstanbul'da konuştu
Beşiktaş'ın ilk 11'i belli oldu
Alex Marodona'yı taklit etti!
Basketbolda yeni uygulama!
Bilgisayar oyununa 100 bin dolar!
Fiat 500 L'nin üretimi durdu
Mitingde facia! 25 kişi ezildi
O şarkıya 91 kırbaç cezası!
Diyarbakır'da 400 kilogram esrar ele geçirildi
Kırım Vakfı'na 50 bin ruble para cezası
Bulgar polisi Suriyelileri dövüp geri gönderiyor
Galatasaray seçime gidiyor!
Porsche ve BlackBerry'den yeni telefon
Uyuşturucu ve kaçakçılık operasyonu: 5 gözaltı
İstanbullulara duyurulur kurbanlıklar geldi
Mourinho'nun gözdesi imzayı attı!
Mahkemeden Carrefour'a başörtüsü şoku
G.Saray'dan Lütfi Arıboğan yalanlaması
'Mesut Real'de kalmak için çabalamalıydı'
Tarihi köprüyü patlatmaya çalıştılar
THY, kadın kabin memuru alacak
CHP ilçe yönetimi görevi bıraktı
Köşk'ten Emine Erdoğan haberlerine yalanlama