Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
CHP'de uçuk vaatler dönemi! Abdullah Gül o kitaptaki iddiaları yalanladı İstanbul'da elektrik kesintisi Ömer AltaşYeni Türkiye yolunda ikinci evre
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
8 Mart 2008 Cumartesi 13:09
Güncellenme Tarihi 29 Ocak 2015 Perşembe 11:38
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerini açıkladı. Buna göre Gayrı Safi Milli Hasıla % 31.6 arttı ve bakın kaç Milyar YTL'ye ulaştı.

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerine göre, 2006 yılı Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) 1987'ye göre 576 milyar 322 milyon YTL iken yüzde 31.6'lık artış göstererek 758 milyar 391 milyon YTL'yi buldu.

Sabit fiyatlar ile GSYH, 1998-2006 yılları arasında 1987 bazlı seriye göre yüzde 34.1 arttı. 1998 bazlı seriye göre yüzde 37.8'lik artış gösterdi. 2007 milli gelir rakamları 31 mart 2008'de açıklanacak.

AYRINTILARI TAKİP EDİYORUZ

Milli gelirin revize edilmesiyle, Türkiye'nin risk düzeyi gerilerken, ekonomik değerlendirmelerdeki kategorisi de yükselecek.

Morgan Stanley, Deutsche Bank gibi uluslararası yatırım bankası ekonomistlerinden alınan bilgiye göre, kişi başına milli gelir düzeyinde ortaya çıkacak artışın Türkiye'nin reyting kalitesindeki etkisi orta vadede gerçekleşecek iken, Türkiye'nin risk değerlendirmesi kategorisi daha olumlu düzeye çıkacak.

Türkiye'nin, 500-600 milyar dolarlık milli gelire sahip ülkeler düzeyinde değerlendirileceğine dikkati çeken ekonomistler, ekonomik verilerdeki düzelme çerçevesinde, ekonomik değerlendirmelerde, Türkiye ''daha az riskli'' ülkeler kategorisinde yer alacak.

-BORÇ VE CARİ AÇIĞIN, MİLLİ GELİRE ORANI DÜŞECEK...-

Milli gelir hesabının revizyonu, Türkiye'deki toplam borcun, cari açığın, milli gelire oranını aşağı çekerken, Türkiye'nin ekonomik büyüklüğünün farklı bir kategoriye yerleşeceği, bunun ekonomik değerlendirmeleri de etkileyeceği ifade ediliyor. Türkiye'nin, benzer reyting grubundaki ülkelere göre brüt borcunun milli gelire oranının yüksek olduğunu, bu oranın şu anda yüzde 57 düzeyinde olduğunu, ancak milli gelirin yukarı doğru revize olması halinde, Türkiye'nin ekonomik görünümü ve diğer ekonomik rasyolarının iyileşeceğini kaydediyorlar.

-TÜRKİYE'NİN ULUSLARARASI KURULUŞLARDAKİ SIRASI-

Uzmanlar, milli gelir ile kişi başına milli gelirdeki yükselmeler sonucunda, Türkiye'nin, BM (bağlı kuruluşları da dahil), Dünya Bankası, IMF ve diğer uluslararası kuruluşlardaki sıralamasının da değişeceğini vurguluyorlar.

Türkiye, bazı kuruluşların sıralamasında ''orta gelir'' düzeyinde yer alırken, yeni düzenlemeyle, ''üst orta gelir'' ile ''ileri'' düzeylerine yükselecek.

-YENİ MİLLİ GELİR HESAPLAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ-

Türkiye'deki milli gelirin, 1968 tarihli Birleşmiş Milletler Ulusal Hesap Sistemi'ne dayanarak, 1987 girdi-çıktı tablosuyla hesaplandığını hatırlatan uzmanlar, bu hesaplama metodunu birçok ülkenin terk ettiğini, bazı ülkelerin de milli gelirlerini birkaç kez revize ettiklerini vurguluyorlar.

Türkiye'nin, AB Muhasebe Sistemine geçeceğinin altını çizen uzmanlar, bu girdi-çıktı tablosunun yenileneceğini, baz yılının yenileneceğini ifade ediyorlar.

-NELER DEĞİŞECEK?-

Verilen bilgiye göre, yeni hesaplama yönteminin getirdiği birinci değişiklik, Birleşmiş Milletler sisteminden Avrupa Hesap Sistemine (ESA) dönüş sağlanacak.

Bu dönüşüm ile sadece milli gelir değil, ödemeler dengesi, mali devlet hesaplarında da değişiklik olacak. ESA sistemi; alt verilerde gelir, devlet yardımları, yerel harcamalar gibi detaylarda da uyum gerektiriyor.

Milli gelir, mümkün olduğunca kayıtlardan gelen bilgiler çerçevesinde daha net görülerek değerlendirilebilecek.

AB ile Türkiye arasında bir hesap birliği sağlanmış olacak.

1987 baz yıllı hesapların çok eskidiğinin altını çizen uzmanlar, bir sürü yeni kaynağın mevcut olduğunu, yeni sistem ile eğitim, sağlık, tarım ve şehirleşmeden, çevreye kadar birçok verinin değişeceğini belirtiyorlar.

Ekonomistler, yeni hesaplama sisteminin, revizyon ihtiyaçlarını tümüyle karşılayacak bir çalışma olacağını kaydediyorlar.

ESA, milli gelir hesaplarının ''doğrudan bilgi alma'' yoluyla yapılmasını öngörüyor.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 839 kez okundu.

Doğalgaz ithalatımız artıyor29 Ocak 2015 11:53
Türkiye'nin bu yıl doğalgaz ithalatı geçen yıla oranla yüzde 9,6 artarak 52,2 milyar metreküpe ulaşacak.
"Prim desteği artışı" çiftçiyi umutlandırdı29 Ocak 2015 11:46
Türkiye'nin en önemli tahıl üretim yeri ve GAP'ın merkezi konumundaki Şanlıurfa'da, bazı tarımsal ürünlere prim desteği verilecek olması yöre çiftçisi tarafından sevinçle karşılandı.
Dolar 2.40 sınırına dayandı29 Ocak 2015 09:52
Merkez Bankası’nın faiz indirme beklentisinin artması ve bankaların ay sonu dolar pozisyonlarını kapamalarıyla dolar güne 2,39’un üstünde başladı.
Kiralık işçi dönemi başlıyor29 Ocak 2015 09:48
Hükümetin, doğum teşvik paketine ekleyip Meclis'e sevk ettiği düzenlemeyle şirketler işçi kiralayabilecek.
Borsa, güne 90 bin puanın altında başladı29 Ocak 2015 09:45
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, güne önceki kapanışa göre 650,38 puanlık düşüşle 89.691,25 puandan başladı.
Fed'den faiz kararı29 Ocak 2015 09:17
ABD Merkez Bankası (Fed) ekonominin, yaratılan güçlü istihdam ile "sağlam bir hızda" büyüdüğünü belirterek faizlerin bu yıl içinde artırılması planına bağlı kaldığının sinyalini verdi.
Takviye edici gıdalara ek süre29 Ocak 2015 09:17
Gıda işletmecilerinin, takviye edici gıdaları mevzuata uygun hale getirmeleri için gerekli olan süre, bu yıl sonuna kadar uzatıldı
Mc Donald's'ın CEO'su değişiyor29 Ocak 2015 08:51
Dünyanın en büyük fast food zincirlerinden Mc Donald's'ın Üst Yöneticisi (CEO) Don Thompson'ın görevini 1 Mart itibarıyla Steve Easterbrook'a devredeceği bildirildi.
Sony 1000 kişiyi işten çıkaracak29 Ocak 2015 08:51
Japon üreticinin mobil ekosistemde göstermiş olduğu başarısız tablo ciddi yaptırımlara neden olacağa benziyor.
Kanada'dan 200 milyon dolar kredi29 Ocak 2015 08:15
Başbakan Stephen Joseph Harper, "Bu kredinin Ukrayna demokrasisini, bağımsızlığını ve kurumlarının yeniden inşasını teşvik edeceğine inanıyorum" dedi.
Fed faizleri değiştirmedi28 Ocak 2015 22:28
Amerikan Merkez Bankası (Fed) Açık Piyasa Komitesi kararında, aralık ayındaki duruşunu koruyarak faiz artırımı zamanlamasıyla ilgili bir tarih vermedi. Fed faizleri değiştirmedi.
Yunan borsasına SYRIZA "darbesi"28 Ocak 2015 18:16
Yunanistan'da Radikal Sol İttifak'ın (SYRIZA) iktidara gelmesiyle birlikte Atina Borsası'nda kayıplar yaşanmaya devam ediyor. Atina Borsası yüzde 8,61'in üzerinde değer kaybederek 716 puana kadar geriledi.
CHP'de uçuk vaatler dönemi!
Balıkesirspor Glumac ile imzalıyor!
Cumhurbaşkanlığı Forsu "Köşk"ten kaldırıldı
Kara kutudan öyle bir bilgi çıktı ki...
Türkiye "fiber internette" emin adımlarla ilerliyor
Diziyi yayından kaldırmak için imza toplanıyor
Bill Gates en büyük pişmanlığını açıkladı
Doğalgaz ithalatımız artıyor
Abdullah Gül o kitaptaki iddiaları yalanladı
Saat ve yüzüğünüz aşırı sıkmaya başladıysa…
Matrix gerçek oluyor
Efsane dizi ekrana geri dönüyor!
"Prim desteği artışı" çiftçiyi umutlandırdı
AirAsia uçağını yardımcı pilot kullanıyormuş
Yaralı eşini böyle teselli etti
Hugo Almeida imzayı attı!
Tarihi Diyarbakırspor binası yıkıldı
ABD'de başkanlık uçağı değişiyor
Ladin ağaçlarına Karadeniz usulü koruma
Süt analizleri TSE onaylı yapılacak
Buz adam Ötzi'nin yeni dövmeleri bulundu
15 bin metal işçisinin grevi başladı
Ebola'da tehlikeli gelişme
İsrail'den Lübnan sınırına askeri yığınak
Peynire tuz ve yağ ayarı geliyor
Mourinho'dan vatandaşı Figo'ya destek
Erdoğan TÜSİAD'ı muhatap almadı
Afganistan'da trafik kazası: 20 ölü
'İnadına dekolte ve mini etek giyeceksiniz'
Bale ManU'yu düşünmüyor!
Süper Lig 18. hafta maç programı
Fenerbahçe Ülker, Unicaja Malaga'ya konuk
Aslan, Atina deplasmanında
Medcezir'de Çağlar Ertuğrul rüzgarı
Küba Guantanamo'yu istiyor
Tolgay Arslan'ı polis kurtardı!