Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Dikkat! Bu sigaralar yasaklandı DHKP-C operasyonu başladı: 22 gözaltı DHKP-C'nin propaganda fotoğrafı manşetlerde! Celal KazdağlıMeğer ne kadar eskiymiş Gülen’in sol ile muhabbeti
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
8 Mart 2008 Cumartesi 13:09
Güncellenme Tarihi 1 Nisan 2015 Çarşamba 03:08
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerini açıkladı. Buna göre Gayrı Safi Milli Hasıla % 31.6 arttı ve bakın kaç Milyar YTL'ye ulaştı.

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerine göre, 2006 yılı Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) 1987'ye göre 576 milyar 322 milyon YTL iken yüzde 31.6'lık artış göstererek 758 milyar 391 milyon YTL'yi buldu.

Sabit fiyatlar ile GSYH, 1998-2006 yılları arasında 1987 bazlı seriye göre yüzde 34.1 arttı. 1998 bazlı seriye göre yüzde 37.8'lik artış gösterdi. 2007 milli gelir rakamları 31 mart 2008'de açıklanacak.

AYRINTILARI TAKİP EDİYORUZ

Milli gelirin revize edilmesiyle, Türkiye'nin risk düzeyi gerilerken, ekonomik değerlendirmelerdeki kategorisi de yükselecek.

Morgan Stanley, Deutsche Bank gibi uluslararası yatırım bankası ekonomistlerinden alınan bilgiye göre, kişi başına milli gelir düzeyinde ortaya çıkacak artışın Türkiye'nin reyting kalitesindeki etkisi orta vadede gerçekleşecek iken, Türkiye'nin risk değerlendirmesi kategorisi daha olumlu düzeye çıkacak.

Türkiye'nin, 500-600 milyar dolarlık milli gelire sahip ülkeler düzeyinde değerlendirileceğine dikkati çeken ekonomistler, ekonomik verilerdeki düzelme çerçevesinde, ekonomik değerlendirmelerde, Türkiye ''daha az riskli'' ülkeler kategorisinde yer alacak.

-BORÇ VE CARİ AÇIĞIN, MİLLİ GELİRE ORANI DÜŞECEK...-

Milli gelir hesabının revizyonu, Türkiye'deki toplam borcun, cari açığın, milli gelire oranını aşağı çekerken, Türkiye'nin ekonomik büyüklüğünün farklı bir kategoriye yerleşeceği, bunun ekonomik değerlendirmeleri de etkileyeceği ifade ediliyor. Türkiye'nin, benzer reyting grubundaki ülkelere göre brüt borcunun milli gelire oranının yüksek olduğunu, bu oranın şu anda yüzde 57 düzeyinde olduğunu, ancak milli gelirin yukarı doğru revize olması halinde, Türkiye'nin ekonomik görünümü ve diğer ekonomik rasyolarının iyileşeceğini kaydediyorlar.

-TÜRKİYE'NİN ULUSLARARASI KURULUŞLARDAKİ SIRASI-

Uzmanlar, milli gelir ile kişi başına milli gelirdeki yükselmeler sonucunda, Türkiye'nin, BM (bağlı kuruluşları da dahil), Dünya Bankası, IMF ve diğer uluslararası kuruluşlardaki sıralamasının da değişeceğini vurguluyorlar.

Türkiye, bazı kuruluşların sıralamasında ''orta gelir'' düzeyinde yer alırken, yeni düzenlemeyle, ''üst orta gelir'' ile ''ileri'' düzeylerine yükselecek.

-YENİ MİLLİ GELİR HESAPLAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ-

Türkiye'deki milli gelirin, 1968 tarihli Birleşmiş Milletler Ulusal Hesap Sistemi'ne dayanarak, 1987 girdi-çıktı tablosuyla hesaplandığını hatırlatan uzmanlar, bu hesaplama metodunu birçok ülkenin terk ettiğini, bazı ülkelerin de milli gelirlerini birkaç kez revize ettiklerini vurguluyorlar.

Türkiye'nin, AB Muhasebe Sistemine geçeceğinin altını çizen uzmanlar, bu girdi-çıktı tablosunun yenileneceğini, baz yılının yenileneceğini ifade ediyorlar.

-NELER DEĞİŞECEK?-

Verilen bilgiye göre, yeni hesaplama yönteminin getirdiği birinci değişiklik, Birleşmiş Milletler sisteminden Avrupa Hesap Sistemine (ESA) dönüş sağlanacak.

Bu dönüşüm ile sadece milli gelir değil, ödemeler dengesi, mali devlet hesaplarında da değişiklik olacak. ESA sistemi; alt verilerde gelir, devlet yardımları, yerel harcamalar gibi detaylarda da uyum gerektiriyor.

Milli gelir, mümkün olduğunca kayıtlardan gelen bilgiler çerçevesinde daha net görülerek değerlendirilebilecek.

AB ile Türkiye arasında bir hesap birliği sağlanmış olacak.

1987 baz yıllı hesapların çok eskidiğinin altını çizen uzmanlar, bir sürü yeni kaynağın mevcut olduğunu, yeni sistem ile eğitim, sağlık, tarım ve şehirleşmeden, çevreye kadar birçok verinin değişeceğini belirtiyorlar.

Ekonomistler, yeni hesaplama sisteminin, revizyon ihtiyaçlarını tümüyle karşılayacak bir çalışma olacağını kaydediyorlar.

ESA, milli gelir hesaplarının ''doğrudan bilgi alma'' yoluyla yapılmasını öngörüyor.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 841 kez okundu.

Şirket sorunlarına erken teşhis!01 Nisan 2015 10:52
Şirketlerin “sağ kolu”, gibi çalışan finans uzmanları işletme yaşamında gelişimi ve zor noktalardan çıkış yollarını hedefliyor.
Borsa güne yükselişle başladı01 Nisan 2015 09:41
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, güne önceki kapanışa göre 244,46 puanlık yükselişle 81.090,49 puandan başladı.
Yargıtay Başkanı'ndan ilk açıklama01 Nisan 2015 09:37
Yargıtay Başkanı İsmail Rüştü Cirit, adaletin tesisi için mücadele etmeye devam edeceğinden kimsenin kuşku duymaması gerektiğini bildirdi.
Saatlik zarar 100 milyon dolar!01 Nisan 2015 09:24
Elektrik kesintisi, ürünlerin tam zamanında teslimi anlamına gelen 'Just in Time'da aksamaya neden oldu. Jeneratörler çaresiz kaldı. Ağır sanayinin kalbi Kocaeli'nde 6 bin firmada üretim durdu. Saatlik zarar 100 milyon dolar...
Avrupa borsaları günü düşüşle kapattı31 Mart 2015 23:57
Stoxx Europe 600 endeksi yüzde 0,64 azalışla 397,30 puana, İngiltere'de FTSE 100 endeksi ise yüzde 1,72 düşüşle 6.773,04 puana geriledi.a
THY'nin Taipei seferleri başladı31 Mart 2015 20:27
Türk Hava Yolları (THY), Tayvan'ın başkenti Taipei'ye sefer başlattı.
Kesintiden dolayı SGK tahsilat sürelerini uzattı31 Mart 2015 20:24
SGK, elektrik kesintisinden dolayı 31 Mart'ta süresi dolan prim ve diğer alacakların tahsilat süresini uzattı.
Avrupa borsaları günü düşüşle kapattı31 Mart 2015 20:04
Stoxx Europe 600 endeksi yüzde 0,64 azalışla 397,30 puana, İngiltere'de FTSE 100 endeksi ise yüzde 1,72 düşüşle 6.773,04 puana geriledi.
Merkez Bankası'ndan flaş karar31 Mart 2015 18:58
Merkez Bankası, (TCMB) genel olarak Ankara'da ayda bir kez düzenlediği ekonomist toplantısını Nisan'da New York'ta düzenleyecek.
Batman’da petrol üretimi de durdu31 Mart 2015 17:59
Türkiye genelinde yaşanan elektrik kesintisi Batman’da petrol üretimini de durdurdu.
Borsa günü düşüşle tamamladı31 Mart 2015 17:50
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günü önceki kapanışa göre 1.337,99 puanlık düşüşle 80.846,03 puandan tamamladı.
Kış lastiği uygulaması yarın sona erecek31 Mart 2015 13:54
Şehirler arası yük ve yolcu taşıyan ticari araçların 1 Aralık 2014'te başlayan kış lastiği takma zorunluluğu yarın sona erecek.
İstanbul hava durumu
Şirket sorunlarına erken teşhis!
Kırım Tatar televizyonunun yayını durdu
Yılda 159 bin kişi kansere yakalanıyor
Siirt'te yeni doğan bebeği ısıtıcıda unuttular
Lawal Beşiktaş yolunda!
Manisa-Galatasaray maçı biletleri bugün satışta
Beşiktaş'ın rakibi yine Brugge
Ergin Ataman: Fenerbahçe maçında, gece 3'e kadar tavana baktım
Bu ne tesadüf! 10:36, 12:36, 15:36
Dikkat! Bu sigaralar yasaklandı
Antalyaspor'da hedef şampiyonluk!
Galatasaray'a çatı pahalı geldi
Suarez ile Gerrard'ın Fenerbahçe dileği
A Milli Takım yurda döndü
Kılıçdaroğlu savcının ailesine başsağlığı diledi
DHKP-C operasyonu başladı: 22 gözaltı
Lufthansa'dan ailelere 300 milyon dolarlık tazminat
Teröristler cezaevinden arkadaş çıktı
TSE 62 firmanın sözleşmesini feshetti
Şampiyonlar Ligi'ne katılan takımlara servet!
Mevlitte Kıvanç Tatlıtuğ'un gözleri doldu
Hollanda rövanşı vermedi
Microsoft’un yeni tablet bilgisayarı tanıtıldı
Tuba Büyüküstün'ün kamera fobisi
Husi terörü yedi askeri infaz etti
Fabrikada yangın: 29 ölü
DHKP-C'nin propaganda fotoğrafı manşetlerde!
Nazlı Ilıcak Çağlayan olayını bakın nereye bağladı!
Borsa güne yükselişle başladı
İşte Fenerbahçe'nin yeni forvet hattı!
Bu illerde yaşayanlar dikkat!
Yargıtay Başkanı'ndan ilk açıklama
Bilic'in en sağlam 4 kalesi!
Aziz Yıldırım sordu, 'Neden gol atamıyoruz?'
Dünyanın en yaşlı kişisi öldü
Gülen, cemaatleri ispiyonlamış!
Saatlik zarar 100 milyon dolar!
Davutoğlu İstanbul'a geliyor
Paralel'in logolarındaki mason işaretleri
Türkiye karşıtı Fransız vekil rezil oldu
Trabzon'daki maç aksiyon filmi gibiydi
Nükleer santral işbirliği anlaşması TBMM'de kabul edildi
Tolgay Arslan rekora koşuyor
Rehine olayıyla ilgili ilginç ayrıntılar
BM Yemen'deki sivil ölümlerine dikkat çekti
Elektrik kesildi o süre uzatıldı!
İspanya, Sneijder'in asistiyle yıkıldı!
MİT eski İstanbul Bölge Başkanı vefat etti
İstanbul Barosu'ndan 'Avukat' açıklaması
Şehit haberi Meclis'i yasa boğdu
Trabzonspor'dan kınama mesajı
Şiddet gören Müslüman çocuk için kampanya
ABD ve Küba 'insan hakları'nı görüşüyor
115 bin yeni öğretmen ihtiyaç var
Hakim ve savcı atamaları Resmi Gazete'de
Uluslararası İslam, Bilim ve Teknoloji Üniversitesi kuruluyor
İnsan kaçakçılığı operasyonu: 70 kişi yakalandı
Gümrük kaçağı sigara operasyonu
7 terörist teslim oldu
Bilek Güreşi: Türkiye Şampiyonası
Leyleklere 550 yuva
Marangoz atölyesinde feci yangın!
Kayınpederinin evine ateş açtı: 2 ölü, 2 yaralı