Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail ezanı yasakladı! İşte AK Parti'nin yeni grup başkanvekili Erdoğan: Kıbrıs'ı unutmamız mümkün değil Hikmet GökŞimdilik Allahaısmarladık!
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
8 Mart 2008 Cumartesi 13:09
Güncellenme Tarihi 1 Eylül 2014 Pazartesi 09:16
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerini açıkladı. Buna göre Gayrı Safi Milli Hasıla % 31.6 arttı ve bakın kaç Milyar YTL'ye ulaştı.

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerine göre, 2006 yılı Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) 1987'ye göre 576 milyar 322 milyon YTL iken yüzde 31.6'lık artış göstererek 758 milyar 391 milyon YTL'yi buldu.

Sabit fiyatlar ile GSYH, 1998-2006 yılları arasında 1987 bazlı seriye göre yüzde 34.1 arttı. 1998 bazlı seriye göre yüzde 37.8'lik artış gösterdi. 2007 milli gelir rakamları 31 mart 2008'de açıklanacak.

AYRINTILARI TAKİP EDİYORUZ

Milli gelirin revize edilmesiyle, Türkiye'nin risk düzeyi gerilerken, ekonomik değerlendirmelerdeki kategorisi de yükselecek.

Morgan Stanley, Deutsche Bank gibi uluslararası yatırım bankası ekonomistlerinden alınan bilgiye göre, kişi başına milli gelir düzeyinde ortaya çıkacak artışın Türkiye'nin reyting kalitesindeki etkisi orta vadede gerçekleşecek iken, Türkiye'nin risk değerlendirmesi kategorisi daha olumlu düzeye çıkacak.

Türkiye'nin, 500-600 milyar dolarlık milli gelire sahip ülkeler düzeyinde değerlendirileceğine dikkati çeken ekonomistler, ekonomik verilerdeki düzelme çerçevesinde, ekonomik değerlendirmelerde, Türkiye ''daha az riskli'' ülkeler kategorisinde yer alacak.

-BORÇ VE CARİ AÇIĞIN, MİLLİ GELİRE ORANI DÜŞECEK...-

Milli gelir hesabının revizyonu, Türkiye'deki toplam borcun, cari açığın, milli gelire oranını aşağı çekerken, Türkiye'nin ekonomik büyüklüğünün farklı bir kategoriye yerleşeceği, bunun ekonomik değerlendirmeleri de etkileyeceği ifade ediliyor. Türkiye'nin, benzer reyting grubundaki ülkelere göre brüt borcunun milli gelire oranının yüksek olduğunu, bu oranın şu anda yüzde 57 düzeyinde olduğunu, ancak milli gelirin yukarı doğru revize olması halinde, Türkiye'nin ekonomik görünümü ve diğer ekonomik rasyolarının iyileşeceğini kaydediyorlar.

-TÜRKİYE'NİN ULUSLARARASI KURULUŞLARDAKİ SIRASI-

Uzmanlar, milli gelir ile kişi başına milli gelirdeki yükselmeler sonucunda, Türkiye'nin, BM (bağlı kuruluşları da dahil), Dünya Bankası, IMF ve diğer uluslararası kuruluşlardaki sıralamasının da değişeceğini vurguluyorlar.

Türkiye, bazı kuruluşların sıralamasında ''orta gelir'' düzeyinde yer alırken, yeni düzenlemeyle, ''üst orta gelir'' ile ''ileri'' düzeylerine yükselecek.

-YENİ MİLLİ GELİR HESAPLAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ-

Türkiye'deki milli gelirin, 1968 tarihli Birleşmiş Milletler Ulusal Hesap Sistemi'ne dayanarak, 1987 girdi-çıktı tablosuyla hesaplandığını hatırlatan uzmanlar, bu hesaplama metodunu birçok ülkenin terk ettiğini, bazı ülkelerin de milli gelirlerini birkaç kez revize ettiklerini vurguluyorlar.

Türkiye'nin, AB Muhasebe Sistemine geçeceğinin altını çizen uzmanlar, bu girdi-çıktı tablosunun yenileneceğini, baz yılının yenileneceğini ifade ediyorlar.

-NELER DEĞİŞECEK?-

Verilen bilgiye göre, yeni hesaplama yönteminin getirdiği birinci değişiklik, Birleşmiş Milletler sisteminden Avrupa Hesap Sistemine (ESA) dönüş sağlanacak.

Bu dönüşüm ile sadece milli gelir değil, ödemeler dengesi, mali devlet hesaplarında da değişiklik olacak. ESA sistemi; alt verilerde gelir, devlet yardımları, yerel harcamalar gibi detaylarda da uyum gerektiriyor.

Milli gelir, mümkün olduğunca kayıtlardan gelen bilgiler çerçevesinde daha net görülerek değerlendirilebilecek.

AB ile Türkiye arasında bir hesap birliği sağlanmış olacak.

1987 baz yıllı hesapların çok eskidiğinin altını çizen uzmanlar, bir sürü yeni kaynağın mevcut olduğunu, yeni sistem ile eğitim, sağlık, tarım ve şehirleşmeden, çevreye kadar birçok verinin değişeceğini belirtiyorlar.

Ekonomistler, yeni hesaplama sisteminin, revizyon ihtiyaçlarını tümüyle karşılayacak bir çalışma olacağını kaydediyorlar.

ESA, milli gelir hesaplarının ''doğrudan bilgi alma'' yoluyla yapılmasını öngörüyor.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 821 kez okundu.

Fındık rekor kırdı01 Eylül 2014 16:00
Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkan Yardımcısı ve Fındık Manavları Komitesi Başkanı Evren Enginyurt, geçen hafta 11 liradan alınan fındık fiyatının 12.5 liraya yükseldiğini açıkladı.
3,5 milyon evi aydınlattı01 Eylül 2014 14:56
Yaklaşık 3,5 milyon evin yıllık elektrik ihtiyacı rüzgar enerjisiyle sağlandı.
İhracat yüzde 5,2 arttı01 Eylül 2014 14:43
Ağustos ayında ihracat, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 5,2 oranında arttı.
Markette zam şampiyonu yeşil soğan01 Eylül 2014 13:33
"Ağustos ayında market fiyatlarında yeşil soğan zam şampiyonu oldu”.
İstanbul enflasyonu açıklandı01 Eylül 2014 13:33
İstanbul'da Ağustos ayında perakende fiyatlar yüzde 1,04 arttı.
3,5 milyon evi rüzgar aydınlattı01 Eylül 2014 13:00
Türkiye'de yaklaşık 3,5 milyon hanenin yıllık elektrik ihtiyacı rüzgardan karşılandı.
Markette zam şampiyonu yeşil soğan01 Eylül 2014 12:53
TZOB Genel Başkanı Bayraktar, "Ağustos ayında market fiyatlarında en fazla fiyat düşüşü yüzde 26,45 ile karpuzda, en fazla fiyat artışı yüzde 42,44 ile yeşil soğanda görüldü" dedi.
Türk yumurtası Rusya yolcusu01 Eylül 2014 12:37
Avrupa Birliği'ne (AB) gıda ithalatı ambargosu kararı alan ve kanatlı ürünlerindeki açığını Türkiye'den gidermek isteyen Rusya'ya yumurta ihracatı bu ay başlayacak.
Boğaziçinde ilk dönüşüm kazması Beşiktaş'a01 Eylül 2014 12:19
Koruma kanunu dolayı kentsel dönüşüm noktasında sıkıntı yaşayan Boğaziçi ilçelerinde ilk kazma Beşiktaş'ta vuruluyor.
TZOB, gıdadaki değişimleri açıkladı01 Eylül 2014 12:18
TZOB Başkanı, üreticiden tüketiciye, halkın tamamını yakından ilgilendiren gıda ürünlerindeki değişimleri açıkladı
Paladyum altını bile solladı01 Eylül 2014 12:16
Ukrayna'da yaşanan gerginlik Paladyum'a yaradı. Paladyum fiyatları 14 yılın zirvesine çıktı.
Rönesans Holding'ten büyük başarı01 Eylül 2014 12:10
Rönesans Holding, başarılarına bir yenisi daha ekledi,dünya devleri arasında 53. sırada yer aldı
'Fenerbahçe'den istifa ettim'
Dışişleri: Doğruysa derhal sonlanmalı
Terör örgütü köylüleri kaçırdı
Hükümette görev dağılımı Resmi Gazete'de
Çocukların kavgasına büyükler de dahil oldu: 2 yaralı
Davutoğlu'nun Özel Kalem Müdürü belli oldu
Vize uygulamasına tepki
Riva’da kaybolan iki kişinin cesedi bulundu
Vali Mutlu hacı adaylarını uğurladı
Orduspor: Emeklerimiz gaspedildi
2 bin 591 kişi hayatını kaybetti
Paralel örgütle mücadele 62. Hükümet programında!
Dolu ilçeyi talan etti
Basketbol: 2014 FIBA Dünya Kupası
Bir asır önceki gazete tekrar basıldı
G-20 için zırhlı önlem
İsrail ezanı yasakladı!
Bir kova buz yerine bir kova pirinç
THY, Bundesliga ekibine sponsor oldu!
BTK'dan 900'le başlayan numaralar açıklaması
Fındık rekor kırdı
İstanbul Üniversitesi'nde ikinci diploma şansı
İsrail Gazze'ye ölüm yağdırıyor
Hava saldırısında 30 kişi öldü
Beyaz Türk görmemişliği: 98 bin liralık hesap
TUSAŞ Pakistan F-16'larının modernizasyonu
Sağlık Bakanlığı yoğun bakım merkezleri kuracak
23 kilo eroin gümrükten geçemedi
İşte AK Parti'nin yeni grup başkanvekili
Beşiktaş'ın yeni transferi testlerden geçti!
Hürriyet'ten pişkinlik!
Türk dolandırıcılar Tayland'da yakalandı
Eboue: Hayal kırıklığına uğradım!
Suriye sınırında askere ateş açıldı
IŞİD kendi kendine yetebilen bir terör örgütü !
Başsavcılık: 33 polis darbe yapmaya kalkıştı
Felluce’de 73 IŞİD militanı öldürüldü!
Kurtulmuş ve Ala ant içti
Boğaziçi Köprüsü'ndeki “özçekim”e yasal işlem
Es Es Norveçli yıldızı transfer etti
3,5 milyon evi aydınlattı
Terör örgütünün çocuk kaçırması
Denizde boğulma tehlikesi geçiren 29 kaçak kurtarıldı
İhracat yüzde 5,2 arttı
İsrail'in Gazze'ye saldırıları
A Milli Futbol Takımı, hazırlıklarına başladı
Tayland'da yeni hükümet kuruldu
Bosna'da ''Türkçe öğretmenleri'' eğitiliyor
Sağlıkta "ara yoğun bakım merkezleri" kurulacak
Amrabat'tan şaşırtan forma numarası!
Davutoğlu: Ahlak olmadan siyaset olmaz
Trabzonspor'dan son gün bombaları!
Manchester United, Falcao'yu kiraladı
Yiği Bulut Kurtlar Vadisi iddiasını yalanladı!
İsveç sele teslim!
"12 Dev Adam" tam motivasyon
Davutoğlu'nu heyecanlandıran slogan!
Yıldız oyuncu Florya'yı birbirine kattı!
Galatasaray'da Eskişehirspor maçı hazırlıkları
Erdoğan: Kıbrıs'ı unutmamız mümkün değil
Kalp krizi sonrası anevrizma riskine dikkat!
Bakanlıktan Fransızca Ebola broşürü
Ülke tarihinin en pahalı film galası
Uykusuzluğu ceviz ile yenin
İstanbul enflasyonu açıklandı
Sınırda güvenlik güçlerine saldırı: 6 asker yaralı