Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Cuntacı Sisi Libya’da işbaşında Ersun Yanal'dan flaş karar! İran'dan 'Davutoğlu' açıklaması Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
Gayrısafi milli hasıla %31.6 arttı
8 Mart 2008 Cumartesi 13:09
Güncellenme Tarihi 22 Ağustos 2014 Cuma 09:10
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerini açıkladı. Buna göre Gayrı Safi Milli Hasıla % 31.6 arttı ve bakın kaç Milyar YTL'ye ulaştı.

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) güncellenen verilerine göre, 2006 yılı Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) 1987'ye göre 576 milyar 322 milyon YTL iken yüzde 31.6'lık artış göstererek 758 milyar 391 milyon YTL'yi buldu.

Sabit fiyatlar ile GSYH, 1998-2006 yılları arasında 1987 bazlı seriye göre yüzde 34.1 arttı. 1998 bazlı seriye göre yüzde 37.8'lik artış gösterdi. 2007 milli gelir rakamları 31 mart 2008'de açıklanacak.

AYRINTILARI TAKİP EDİYORUZ

Milli gelirin revize edilmesiyle, Türkiye'nin risk düzeyi gerilerken, ekonomik değerlendirmelerdeki kategorisi de yükselecek.

Morgan Stanley, Deutsche Bank gibi uluslararası yatırım bankası ekonomistlerinden alınan bilgiye göre, kişi başına milli gelir düzeyinde ortaya çıkacak artışın Türkiye'nin reyting kalitesindeki etkisi orta vadede gerçekleşecek iken, Türkiye'nin risk değerlendirmesi kategorisi daha olumlu düzeye çıkacak.

Türkiye'nin, 500-600 milyar dolarlık milli gelire sahip ülkeler düzeyinde değerlendirileceğine dikkati çeken ekonomistler, ekonomik verilerdeki düzelme çerçevesinde, ekonomik değerlendirmelerde, Türkiye ''daha az riskli'' ülkeler kategorisinde yer alacak.

-BORÇ VE CARİ AÇIĞIN, MİLLİ GELİRE ORANI DÜŞECEK...-

Milli gelir hesabının revizyonu, Türkiye'deki toplam borcun, cari açığın, milli gelire oranını aşağı çekerken, Türkiye'nin ekonomik büyüklüğünün farklı bir kategoriye yerleşeceği, bunun ekonomik değerlendirmeleri de etkileyeceği ifade ediliyor. Türkiye'nin, benzer reyting grubundaki ülkelere göre brüt borcunun milli gelire oranının yüksek olduğunu, bu oranın şu anda yüzde 57 düzeyinde olduğunu, ancak milli gelirin yukarı doğru revize olması halinde, Türkiye'nin ekonomik görünümü ve diğer ekonomik rasyolarının iyileşeceğini kaydediyorlar.

-TÜRKİYE'NİN ULUSLARARASI KURULUŞLARDAKİ SIRASI-

Uzmanlar, milli gelir ile kişi başına milli gelirdeki yükselmeler sonucunda, Türkiye'nin, BM (bağlı kuruluşları da dahil), Dünya Bankası, IMF ve diğer uluslararası kuruluşlardaki sıralamasının da değişeceğini vurguluyorlar.

Türkiye, bazı kuruluşların sıralamasında ''orta gelir'' düzeyinde yer alırken, yeni düzenlemeyle, ''üst orta gelir'' ile ''ileri'' düzeylerine yükselecek.

-YENİ MİLLİ GELİR HESAPLAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ-

Türkiye'deki milli gelirin, 1968 tarihli Birleşmiş Milletler Ulusal Hesap Sistemi'ne dayanarak, 1987 girdi-çıktı tablosuyla hesaplandığını hatırlatan uzmanlar, bu hesaplama metodunu birçok ülkenin terk ettiğini, bazı ülkelerin de milli gelirlerini birkaç kez revize ettiklerini vurguluyorlar.

Türkiye'nin, AB Muhasebe Sistemine geçeceğinin altını çizen uzmanlar, bu girdi-çıktı tablosunun yenileneceğini, baz yılının yenileneceğini ifade ediyorlar.

-NELER DEĞİŞECEK?-

Verilen bilgiye göre, yeni hesaplama yönteminin getirdiği birinci değişiklik, Birleşmiş Milletler sisteminden Avrupa Hesap Sistemine (ESA) dönüş sağlanacak.

Bu dönüşüm ile sadece milli gelir değil, ödemeler dengesi, mali devlet hesaplarında da değişiklik olacak. ESA sistemi; alt verilerde gelir, devlet yardımları, yerel harcamalar gibi detaylarda da uyum gerektiriyor.

Milli gelir, mümkün olduğunca kayıtlardan gelen bilgiler çerçevesinde daha net görülerek değerlendirilebilecek.

AB ile Türkiye arasında bir hesap birliği sağlanmış olacak.

1987 baz yıllı hesapların çok eskidiğinin altını çizen uzmanlar, bir sürü yeni kaynağın mevcut olduğunu, yeni sistem ile eğitim, sağlık, tarım ve şehirleşmeden, çevreye kadar birçok verinin değişeceğini belirtiyorlar.

Ekonomistler, yeni hesaplama sisteminin, revizyon ihtiyaçlarını tümüyle karşılayacak bir çalışma olacağını kaydediyorlar.

ESA, milli gelir hesaplarının ''doğrudan bilgi alma'' yoluyla yapılmasını öngörüyor.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 820 kez okundu.

5 milyon vatandaşa cağrı!22 Ağustos 2014 17:09
SOSYAL Güvenlik Kurumu (SGK) Başkanı Yadigar Gökalp İlhan, çıkması beklenen torba yasadaki düzenleme ile önü açılacak 5 milyon vatandaşa seslenerek, "Hastanelerde sıkıntı yaşamamak için mutlaka gelir testi yaptırın, kendi sağlığınız açısından bu çok önemli" dedi.
Güneydoğu ''Boğaz Köprüsü''ne kavuşuyor22 Ağustos 2014 14:05
Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin ''Boğaz Köprüsü'' olarak nitelendirilen Şanlıurfa-Adıyaman arasındaki Nissibi Köprüsü'nün yıl sonu hizmete açılması planlanıyor.
Türkiye üzerinden 170 milyon dolar kazandık22 Ağustos 2014 13:27
IKBY Maliye Bakanı Muhammed, Türkiye üzerinden dünya pazarına ihraç edilen petrolden şimdiye kadar 170 milyon dolar gelir elde ettiklerini bildirdi.
Türkiye'den Twitter'a "Ar-Ge" daveti22 Ağustos 2014 12:25
BTK ile Twitter üst düzey yetkilileri, 25 Ağustos'ta üçüncü kez biraraya gelecek.
Altın yarı yarıya düştü! Bakın neden?22 Ağustos 2014 12:23
Darphane tarafından üretilen cumhuriyet altını miktarı yılın 8 ayında 10 milyon adedi geçti.
iPhone 6, Apple'ı şimdiden uçurdu22 Ağustos 2014 10:42
Borsada zaten başarılı bir şirket olan Apple'ın hisseleri iPhone 6 beklentisiyle tavan yaptı.
Hükümetten 20 milyon vatandaşa müjde22 Ağustos 2014 08:31
20 milyon kişiyi ilgilendiren torba yasa için geri sayım başladı.
BDDK 26 kalem masrafı kaldırdı22 Ağustos 2014 07:51
BDDK, üzerinde çalıştığı tüketicilerden alınacak ücret, komisyon ve masraflara ilişkin yönetmelik taslağı açıkladı. Yeni taslağa göre bankalar, 26 kalem hizmet ve üründen artık ücret isteyemeyecek. Tüketicilerin kuruluşta birden fazla hesabı varsa, sadece bir tanesinden hesap işletim ücreti alınabilecek.
İş dünyasından Davutoğlu'na destek!22 Ağustos 2014 07:14
AK Parti’nin 27 Ağustos’ta yapılacak kongresinde genel başkan adayı olarak Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu’nun ilan edilmesi iş dünyasını memnun etti.
MÜSİAD: Davutoğlu'ndan memnun olduk21 Ağustos 2014 20:29
Erdoğan'ın Çankaya Köşkü'ne çıkacak olmasının ardından Davutoğlu'nun Genel Başkanlığa aday gösterilmesiyle ilgili ilk değerlendirmeler geldi.
Piyasalar günü nasıl kapattı?21 Ağustos 2014 18:20
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günlük bazda 90,62 puanlık yükselişle, yüzde 0,11 artarak 78.957,53 puandan kapandı.
Bank Asya'ya resmi teklif yok21 Ağustos 2014 17:47
Bank Asya, imtiyazlı hisselerinin satın alınması görüşmelerini başlatacak resmi teklif yapılmayacağının anlaşıldığını bildirdi.
Cuntacı Sisi Libya’da işbaşında
Muğla'nın ciğerleri yanıyor
Kaçak teknesi yandı:1 ölü 4 yaralı
Kuyt'tan İsmail Kartal'a tam destek
Motta'ya kafa atan Brandao'nun lisansı askıya alındı
Vine'da yeni özellik
'Buzlu meydan okuma öldürebilir'
Ünlü sanatçı zorla mahkemeye götürülecek
Davutoğlu'nun babası yüzlerce gencin okumasına vesile oldu
Irak'ta Türkmenler açlık ve susuzluktan kırılıyor
Yok artık! Di Maria'nın yeni adresi...
Güven oylaması takvimi hazır