Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Maç sonrası taraftar Florya'yı bastı 'Cüneyt Çakır gerçekten...' G.Saray'da kırmızı kart şoku! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
Kira öder gibi ev sahibi olun, işte il il fiyatlar
Kira öder gibi ev sahibi olun, işte il il fiyatlar
25 Ocak 2008 Cuma 16:45
Güncellenme Tarihi 19 Nisan 2014 Cumartesi 10:15
Aylık geliri çok fazla olmayan ve bir konutu bulunmayan vatandaşın imdadına TOKİ ve Kiptaş yetişiyor

Normal koşullarda bir konut alacak durumu olmayanlara uzun vade ve düşük taksitlerle 'kira öder gibi ev sahibi olma' fırsatı tanıyan TOKİ ve Kiptaş projelerine vatandaş büyük bir ilgi gösteriyor. Çoğu projelere konut sayısının onlarca katı başvuru olurken, bu tablo Türkiye'de asıl konut ihtiyacının orta ve alt kesimde yoğunlaştığını gösteriyor. Kiptaş, yüzde 1'in altındaki faiz oranlarıyla 55 bin YTL'lik konutları aylık 400 YTL taksitle satarken, TOKİ de İstanbul'da bile aylık 352 YTL taksitle uzun vadelerle ucuz konut satıyor.

Kamu kurumları dışında son dönemde özel sektör de ucuz konut üretimine soyunurken, özellikle İstanbul'da 100 bin YTL'nin altında fiyatlardan ve taksitle satışa çıkarılan konutlar büyük ilgi görüyor.

TOKİ 6 bin 848 konutu satıyor

TOKİ, 1340'ü kura, 5 bin 508'ü de açık satış yöntemiyle olmak üzere toplam 6 bin 848 konutu satışa çıkardı. Peşin alımlarda yüzde 30'lara varan oranlarda indirim yapan TOKİ, vadeleri de 180 aya kadar uzatıyor. Konutların büyük bölümü Ziraat Bankası ve Halk Bankası aracılığı ile satılıyor.

Küçükçekmece'de aylık 352 YTL taksitle

Kura yöntemine göre satışa çıkarılacak konutlar arasında İstanbul Küçükçekmece'de yaptırılan 700 konut da bulunuyor. Bu konutlardan 390'ı alt gelir grubuna, 310'u da konutu olmayanlara satılacak. Bu konutlar için başvurular, 4 Şubat'ta başlayacak ve 29 Şubat'a kadar sürecek. Bu prolerlerde aylık taksitler 352 YTL'den başlayacak.

İstanbul'da ayrıca, Halkalı'da bulunan 454 konut da açık satış yöntemiyle satılacak. Konutları 115 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satışa çıkaran TOKİ, 72 aya kadar vade ve 770 YTL'den başlayan taksit fırsatları sunuyor. Ankara Turkuvaz Vadisi'ndeki 413 konutun açık satışı da başladı. 87 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satılan konutlara aylık 438 YTL'den başlayan taksitlerle sahip olmak mümkün.

14 bin konut daha geliyor

TOKİ, 1 Ocak 2003 ile 28 Kasım 2007 tarihleri arasında 283 bin 147 konut yaptı. Bu konutlardan 238 bin 654'ünü sosyal konutlar oluştururken, 44 bin 493 konut ise TOKİ ve Emlak Konut'un 'Arsa satışı karşılığı gelir paylaşımı' uygulamasıyla yapıldı.

TOKİ, 2008 yılının ilk yarısında yeni projelerin ihalelerini de yapacak. Türkiye genelinde 24 ilde toplam 36 konut projesine başlamayı planlayan TOKİ bu kapsamda 14 bin 562 konut yapacak. İstanbul Halkalı'da 700 konut, Ankara Gölbaşı'nda 600, Mamak'ta 510, Antalya'da 728, İzmir'de 1680 ve Bursa'da 686 konutu ihale edecek.

Kira öder gibi 113 bin konut satılacak

Bu arada TOKİ'nin, gecekondu dönüşüm ve kentsel yenileme projeleri kapsamında yapacağı konut sayısı 113 bine ulaştı. Şimdiye kadar, 10 tane Ankara, 2 tane İzmir ve 8 tane de İstanbul'da olmak üzere 132 belediye ile dönüşüm projesi uygulanması konusunda anlaşmaya varıldı. Bu projelerden 97'sine ilişkin protokoller tamamlanırken, proje alanlarında mülkiyet tespit ve taşınmaz bedel takdir işlemleri, projelendirme ve yatırım çalışmaları başlatıldı. Söz konusu 97 proje alanında yaklaşık toplam 113 bin konut, gerekli sosyal donatı yapıları ile birlikte inşa edilecek. Uygulama kapsamında 32 bin 793 adet konutun ihalesi yapılırken, Erzincan, Denizli, İstanbu Küçükçekmece, İzmir, Samsun, Kocaeli, Ankara, Erzurum ve Kars'taki bazı projelerde hak sahiplerine konut teslimi işlemlerine geçildi.

TOKİ, gelecek 5 yıllık dönemde, büyükşehirler öncelikli olmak üzere tüm illerde birer adet kapsamlı dönüşüm projesi başlatmayı öngörüyor. Projeler, yerel yönetimlerle işbirliği halinde uygulanırken, dar gelirlilere, kira öder gibi kısa sürede ev sahibi olma imkanı sağlanıyor.

45 bin YTL'ye konut

TOKİ'nin Türkiye genelinde satışta olan ve kısa süre içinde satışa çıkaracağı konutlar arasında 45 bin YTL olanlar bile var.

İL İL UCUZ KONUT FİYATLARI

İlKonut sayısıMetrekare aralığıFiyat aralığı

Adana317137-14665-110 bin YTL

Adapazarı260103-18585-206 bin YTL

Afyon13384-11645-106 bin YTL

Ağrı1410652-65 bin YTL

Aksaray1311645-56 bin YTL

Amasya8811678-97 bin YTL

Ankara64594-19247-271 bin YTL

Antalya142119-14692-116 bin YTL

Aydın3812085-109 bin YTL

Balıkesir170106-13779-138 bin YTL

Bartın9311278-114 bin YTL

Bitlis240106-13579-126 bin YTL

Bolu2611285-107 bin YTL

Burdur35119-13078-97 bin YTL

Bursa20497-19278-204 bin YTL

Çorum16395-11973-96 bin YTL

Diyarbakır19106-14665-86 bin YTL

Düzce405106-13083-130 bin YTL

Edirne183106-11676-101 bin YTL

Elazığ3413286-112 bin YTL

Erzurum7898-13251-112 bin YTL

Eskişehir12393-13589-138 bin YTL

Gaziantep216129-13279-99 bin YTL

Gümüşhane1411964-75 bin YTL

Hatay25145-15678-98 bin YTL

Isparta10413494-135 bin YTL

İstanbul Halkalı45475-192115-383 bin YTL

İstanbul Küçükçekmece70084-12079-113 bin YTL

İzmir157106-13875-151 bin YTL

Kahramanmaraş83119-14661-101 bin YTL

Kırıkkale15512067-98 bin YTL

Kilis32146100-115 bin YTL

Konya16994-13457-105 bin YTL

Manisa31694-12968-106 bin YTL

Mardin1214690-101 bin YTL

Mersin6614697-112 bin YTL

Niğde61100-18554-141 bin YTL

Ordu216120-13894-131 bin YTL

Osmaniye67129-14686-103 bin YTL

Sinop910673-78 bin YTL

Sivas7312059-80 bin YTL

Şanlıurfa120146-24965-138 bin YTL

Tokat50132-13468-88 bin YTL

Trabzon2311268-87 bin YTL

Van14414387-112 bin YTL

Yalova173127-129100-135 bin YTL

zaman

Bu haber 7,079 kez okundu.

Asgari ücrette ayrım bitiyor!19 Nisan 2014 17:58
Milyonlarca çalışanı ilgilendiren asgari ücretin belirlenmesindeki ayrım kaldırıldı.
1544 konuta 77 bin başvuru!19 Nisan 2014 17:14
KİPTAŞ tarafından Hadımköy'de inşa edilecek Hadımköy Konutları 3. Etap Projesi konutlarında ev sahipleri kurayla belirlendi.
Babacan'dan çok önemli mesajlar19 Nisan 2014 16:49
Başbakan Yardımcısı Babacan, "Ülkede güven ortamını sağlayabilmek, iyi işleyen hukuk sistemi ve yargı mekanizmalarıyla mümkün" dedi.
3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!19 Nisan 2014 15:37
Avrasya Tüneli Projesi’nin İstanbul Boğazı altındaki tünel kazı çalışmaları, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle bugün başladı.
Altında şok gelişme!19 Nisan 2014 15:11
Darphane, altın üretiminde frene bastı...
Beklenen karar: Bodrum'da inşaatlar durduruldu19 Nisan 2014 13:41
Muğla'nın Bodrum İlçesi'nde, mevzuata uygun olarak devam eden inşaatlar haricinde, imara ilişkin diğer bütün faaliyetlerin geçici bir süre durdurulduğu açıklandı.
Temizlik için gitti bütün evi soydu!19 Nisan 2014 09:39
Adana'da Sibel Ş.'in evinde temizlikçi olarak çalışan Gülizar C. doktorun evindeki mücevherlerin gerçeğini alıp sahtelerini koydu.
Bu sezon balıkçıları üzdü!18 Nisan 2014 20:57
İklim değişikliği nedeniyle balıkçılar sezonu erken kapattı.
Dev ihalenin kazananı belli oldu18 Nisan 2014 17:56
Kemerköy ve Yeniköy santrallerinin özelleştirme ihalesini 2 milyar 671 milyon dolarla IC İçtaş Enerji Üretim ve Ticaret AŞ kazandı.
Türkiye bu listeye damga vurdu18 Nisan 2014 17:17
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın bu yıl UNESCO'ya başvurduğu 13 ayrı dosya kabul edildi. Listedeki varlık sayısı bakın kaça yükseldi.
Fındıkta don olayı çiftçiyi vurdu18 Nisan 2014 15:10
Tarım Sigortaları Havuzu (TARSİM) Genel Müdürü Bülent Bora fındıkta yaşanan don afeti ile ilgili olarak düzenlediği basın toplantısında, "Ne yazık ki toplum olarak tedbir almaya fazla meyilli değiliz. Tedbir almakta hep geç kalıyoruz” dedi.
Yurt dışında tedaviye süre sınırlaması kalktı18 Nisan 2014 14:45
Tedavisi Türkiye'de yapılamadığı için yurt dışına gönderilenler için 2 yıllık süre sınırlaması kaldırıldı
Arena'da tarihi hezimet!Twitter, o iki hesabı kapattıCüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 kararAsgari ücrette ayrım bitiyor!Halid Meşal'den tarihi çağrıErdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyaliUlan gerizekalı nereye atıyorsun?3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!'Hukuk eliyle darbe yapmak istediler!'Dünyayı şoke eden görüntü! Hayalet araba!Arınç'tan 'Kedicikler'e sert tepkiParalel medyanın Gül sevgisi!Bir özeleştiri daha: 30 Mart hezimet olduArınç: Biz farklı anlam çıkarmıyoruzVictor Hugo'nun Hz. Muhammed için yazdığı dizelerPassolig neden hedefte?Zaman hukuksuzluğu böyle savunduTüm Manşetler
Shota: Penaltı ve kırmızı kart...
Fener'den sonra şimdi de Kasımpaşa
'Çakır kendisini gülünç duruma düşürdü'
Adıyaman'da muhtarlık kavgası: 8 yaralı
Maç sonrası taraftar Florya'yı bastı
Chelsea'ye 77 maç sonra evinde darbe!
Şiddetli rüzgar, çatıları uçurdu
Selçuk fena isyan etti
Dilmen: Galatasaraylıları üzmesi gereken...
Barcelona'da ayrılık sesleri
'Cüneyt Çakır gerçekten...'
Arena'da tarihi hezimet!
5 ölümlü kaza ile ilgili Vali'den açıklama
Ukrayna krizi için Türk temsilci devrede
Twitter, o iki hesabı kapattı
Cüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 karar
'Maçın hakkı beraberlikti'
Gaziantep ve Karşıyaka uzattıkça uzattı!
Midibüs şarampole yuvarlandı: Ölü ve yaralılar var
Yılın en iyi görüntüleri AA'dan
Bakan Ala Erzurum'da gül dağıttı
Saraybosna'da 528 idam kararına protesto
G.Saray'da kırmızı kart şoku!
Savaştan 19 yıl sonra gömüldü
Can Bonomo kaza geçirdi
TİKA'dan öğrencilere burs!
BDP'den Şemdinli'de 'Kutlu Doğum' mevlidi
F.Bahçe'den 22 sayı fark!
Maçta sürpriz evlilik teklifi!
Kamyonet 4 aracı ezdi
G.Saray'ın 11'i belli oldu! Büyük sürpriz
Asgari ücrette ayrım bitiyor!
Şanlıurfa'da silahlı saldırı!
G.Saray finale göz kırptı!
Uçurumdan düşen çocuk hayatını kaybetti
F.Bahçe'nin hocasına 3 dev talip!
Halid Meşal'den tarihi çağrı
Soba yaşlı çiftin sonu oldu
Yağmur duasında, yağmur yağdı
Papua Yeni Gine'de 7.5'lik deprem
Erdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyali
Rusya'ya meteor düştü!
Alex'ten Beşiktaş derbisine özel mesaj!
Cumhurbaşkanlığına aday olacak mı?
1544 konuta 77 bin başvuru!
Ay yüzeyinde tatil köyü!
Isparta-Antalya yolunda otobüs devrildi!
Babacan'dan çok önemli mesajlar
İtirafta bulunarak CHP'den istifa etti
Sel 60 haneli köyü ikiye böldü
Millet 10 Ağustos'ta başkanını seçecek
Ulan gerizekalı nereye atıyorsun?
Can Tanrıyar'dan zehir zemberek açıklama!
NSU sanığına aşk mektubu yağıyor