Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Facebook'tan o görüntüler için uyarı kararı! Paralel örgüt soruşturmasında flaş gelişme! 'Gezi' karşıtı konuşmasının bedelini ödüyor! Aslan DeğirmenciBize düşen son görev
Kira öder gibi ev sahibi olun, işte il il fiyatlar
Kira öder gibi ev sahibi olun, işte il il fiyatlar
25 Ocak 2008 Cuma 16:45
Güncellenme Tarihi 11 Mayıs 2014 Pazar 14:17
Aylık geliri çok fazla olmayan ve bir konutu bulunmayan vatandaşın imdadına TOKİ ve Kiptaş yetişiyor

Normal koşullarda bir konut alacak durumu olmayanlara uzun vade ve düşük taksitlerle 'kira öder gibi ev sahibi olma' fırsatı tanıyan TOKİ ve Kiptaş projelerine vatandaş büyük bir ilgi gösteriyor. Çoğu projelere konut sayısının onlarca katı başvuru olurken, bu tablo Türkiye'de asıl konut ihtiyacının orta ve alt kesimde yoğunlaştığını gösteriyor. Kiptaş, yüzde 1'in altındaki faiz oranlarıyla 55 bin YTL'lik konutları aylık 400 YTL taksitle satarken, TOKİ de İstanbul'da bile aylık 352 YTL taksitle uzun vadelerle ucuz konut satıyor.

Kamu kurumları dışında son dönemde özel sektör de ucuz konut üretimine soyunurken, özellikle İstanbul'da 100 bin YTL'nin altında fiyatlardan ve taksitle satışa çıkarılan konutlar büyük ilgi görüyor.

TOKİ 6 bin 848 konutu satıyor

TOKİ, 1340'ü kura, 5 bin 508'ü de açık satış yöntemiyle olmak üzere toplam 6 bin 848 konutu satışa çıkardı. Peşin alımlarda yüzde 30'lara varan oranlarda indirim yapan TOKİ, vadeleri de 180 aya kadar uzatıyor. Konutların büyük bölümü Ziraat Bankası ve Halk Bankası aracılığı ile satılıyor.

Küçükçekmece'de aylık 352 YTL taksitle

Kura yöntemine göre satışa çıkarılacak konutlar arasında İstanbul Küçükçekmece'de yaptırılan 700 konut da bulunuyor. Bu konutlardan 390'ı alt gelir grubuna, 310'u da konutu olmayanlara satılacak. Bu konutlar için başvurular, 4 Şubat'ta başlayacak ve 29 Şubat'a kadar sürecek. Bu prolerlerde aylık taksitler 352 YTL'den başlayacak.

İstanbul'da ayrıca, Halkalı'da bulunan 454 konut da açık satış yöntemiyle satılacak. Konutları 115 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satışa çıkaran TOKİ, 72 aya kadar vade ve 770 YTL'den başlayan taksit fırsatları sunuyor. Ankara Turkuvaz Vadisi'ndeki 413 konutun açık satışı da başladı. 87 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satılan konutlara aylık 438 YTL'den başlayan taksitlerle sahip olmak mümkün.

14 bin konut daha geliyor

TOKİ, 1 Ocak 2003 ile 28 Kasım 2007 tarihleri arasında 283 bin 147 konut yaptı. Bu konutlardan 238 bin 654'ünü sosyal konutlar oluştururken, 44 bin 493 konut ise TOKİ ve Emlak Konut'un 'Arsa satışı karşılığı gelir paylaşımı' uygulamasıyla yapıldı.

TOKİ, 2008 yılının ilk yarısında yeni projelerin ihalelerini de yapacak. Türkiye genelinde 24 ilde toplam 36 konut projesine başlamayı planlayan TOKİ bu kapsamda 14 bin 562 konut yapacak. İstanbul Halkalı'da 700 konut, Ankara Gölbaşı'nda 600, Mamak'ta 510, Antalya'da 728, İzmir'de 1680 ve Bursa'da 686 konutu ihale edecek.

Kira öder gibi 113 bin konut satılacak

Bu arada TOKİ'nin, gecekondu dönüşüm ve kentsel yenileme projeleri kapsamında yapacağı konut sayısı 113 bine ulaştı. Şimdiye kadar, 10 tane Ankara, 2 tane İzmir ve 8 tane de İstanbul'da olmak üzere 132 belediye ile dönüşüm projesi uygulanması konusunda anlaşmaya varıldı. Bu projelerden 97'sine ilişkin protokoller tamamlanırken, proje alanlarında mülkiyet tespit ve taşınmaz bedel takdir işlemleri, projelendirme ve yatırım çalışmaları başlatıldı. Söz konusu 97 proje alanında yaklaşık toplam 113 bin konut, gerekli sosyal donatı yapıları ile birlikte inşa edilecek. Uygulama kapsamında 32 bin 793 adet konutun ihalesi yapılırken, Erzincan, Denizli, İstanbu Küçükçekmece, İzmir, Samsun, Kocaeli, Ankara, Erzurum ve Kars'taki bazı projelerde hak sahiplerine konut teslimi işlemlerine geçildi.

TOKİ, gelecek 5 yıllık dönemde, büyükşehirler öncelikli olmak üzere tüm illerde birer adet kapsamlı dönüşüm projesi başlatmayı öngörüyor. Projeler, yerel yönetimlerle işbirliği halinde uygulanırken, dar gelirlilere, kira öder gibi kısa sürede ev sahibi olma imkanı sağlanıyor.

45 bin YTL'ye konut

TOKİ'nin Türkiye genelinde satışta olan ve kısa süre içinde satışa çıkaracağı konutlar arasında 45 bin YTL olanlar bile var.

İL İL UCUZ KONUT FİYATLARI

İlKonut sayısıMetrekare aralığıFiyat aralığı

Adana317137-14665-110 bin YTL

Adapazarı260103-18585-206 bin YTL

Afyon13384-11645-106 bin YTL

Ağrı1410652-65 bin YTL

Aksaray1311645-56 bin YTL

Amasya8811678-97 bin YTL

Ankara64594-19247-271 bin YTL

Antalya142119-14692-116 bin YTL

Aydın3812085-109 bin YTL

Balıkesir170106-13779-138 bin YTL

Bartın9311278-114 bin YTL

Bitlis240106-13579-126 bin YTL

Bolu2611285-107 bin YTL

Burdur35119-13078-97 bin YTL

Bursa20497-19278-204 bin YTL

Çorum16395-11973-96 bin YTL

Diyarbakır19106-14665-86 bin YTL

Düzce405106-13083-130 bin YTL

Edirne183106-11676-101 bin YTL

Elazığ3413286-112 bin YTL

Erzurum7898-13251-112 bin YTL

Eskişehir12393-13589-138 bin YTL

Gaziantep216129-13279-99 bin YTL

Gümüşhane1411964-75 bin YTL

Hatay25145-15678-98 bin YTL

Isparta10413494-135 bin YTL

İstanbul Halkalı45475-192115-383 bin YTL

İstanbul Küçükçekmece70084-12079-113 bin YTL

İzmir157106-13875-151 bin YTL

Kahramanmaraş83119-14661-101 bin YTL

Kırıkkale15512067-98 bin YTL

Kilis32146100-115 bin YTL

Konya16994-13457-105 bin YTL

Manisa31694-12968-106 bin YTL

Mardin1214690-101 bin YTL

Mersin6614697-112 bin YTL

Niğde61100-18554-141 bin YTL

Ordu216120-13894-131 bin YTL

Osmaniye67129-14686-103 bin YTL

Sinop910673-78 bin YTL

Sivas7312059-80 bin YTL

Şanlıurfa120146-24965-138 bin YTL

Tokat50132-13468-88 bin YTL

Trabzon2311268-87 bin YTL

Van14414387-112 bin YTL

Yalova173127-129100-135 bin YTL

zaman

Bu haber 7,084 kez okundu.

Türkiye en ucuza uçulan ülkeler sıralamasında27 Ağustos 2014 23:07
Türkiye bir küresel ulaşım anketine göre dünyada en ucuza uçulabilecek 7. ülke oldu.
Türkiye ile Bosna Hersek arasında işbirliği!27 Ağustos 2014 19:48
Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı ile Hersek Bölgesel Kalkınma Ajansı işbirliği protokolü imzaladı.
Taksi ücretlerine zam!27 Ağustos 2014 19:30
İstanbul'da taksilerin taksimetre açılış ücreti 2,95 TL'den 3,20 TL'ye, kilometre başına ücret de 1,83 TL'den 2 TL'ye çıkartıldı
Yine saldırdılar, DEDAŞ açıklama yaptı!27 Ağustos 2014 18:41
Dicle Elektrik Anonim Şirketi (DEDAŞ) Sözcüsü Mehmet Gökay Üstün, DEDAŞ olarak hizmet verdikleri 6 kentte tüketilen elektriğin Türkiye ortalamasının 2.2 katı olduğuna dikkat çekti.
Piyasalar günü nasıl kapattı?27 Ağustos 2014 18:14
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, günü dünkü kapanışa göre 268,88 puan ve yüzde 0,36 düşüşle 80.467,40 puandan tamamladı.
Dolar inişe geçti!27 Ağustos 2014 17:58
Merkez Bankası Para Politkası Kurulu'nun (PPK) politika faizini yüzde 8.25'te sabit tutması liraya destek verdi.
Pendik-Ankara arası 82 dakikaya iniyor27 Ağustos 2014 15:50
Yeni yapılacak hızlı demiryolu ağı ile birlikte Pendik-Ankara arası 82 dakikaya düşecek.
Beyaz etçilerin kuş gribi korkusu!27 Ağustos 2014 14:12
Beyaz etçiler kuş gribinin yeni birkaç köy hayvanında görülmesi yüzünden ihracatın duracağı korkusuyla hedef belirlemede sıkıntı çekiyor.
Twitter, Türkiye'de ofis açacak mı?27 Ağustos 2014 12:38
Twitter, Türkiye'de ofis açmaya soğuk bakmıyor ancak ofisin açılması biraz fazla zaman alacak gibi.
IMF Başkanına büyük şok!27 Ağustos 2014 12:29
IMF Başkanı Christine Lagarde hakkında 2008 yılında Fransa Maliye Bakanı'yken adının karıştığı iddia edilen bir yolsuzluk soruşturma sıaçıldı. Lagarde soruşturma kapsamında 'ihmalkarlık'la suçlanıyor.
Osmanlı'nın mirası yeniden üretiliyor27 Ağustos 2014 12:12
Osmanlı mirası demirhindi şerbetini aslına uygun olarak yeniden üretildi.
3. havalimanına kredi 3 yerli bankadan27 Ağustos 2014 11:43
3. havalimanına hangi bankaların kredi kullandıracağı belli oldu. Yerli ve yabancı çok sayıda bankanın kredi vermek için kapıda beklediği ileri sürülen projeyi 3 Türk bankası fonlayacak
Beşiktaş'ta hakeme büyük tepki
Çakır'ın yönettiği maçta Bilbao coştu!
Jack Wilshere’den penaltı itirafı
Çalhanoğlu attı Bayern turladı!
Salzburg şokta! Malmö gruplarda
Galatasaray'ın rakipleri belli oluyor!
Facebook'tan o görüntüler için uyarı kararı!
Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç'tan tekzip metni!
Suriye'de IŞİD için savaşan bir ABD'li öldürüldü
Davutoğu: İlk ziyaret yerim...
Konya'da Davutoğlu için büyük şölen
Kassam sözcüsü: Siyonist düşman karşısında kazandık
Çankırı'da tuz fabrikasında yangın
Beşiktaş oynadı, Arsenal turladı!
Paralel örgüt soruşturmasında flaş gelişme!
Refah kapısında yıllar sonra ilk konvoy
Erdoğan'ın Çankaya'da ilk konuğu Davutoğlu olacak!
Türkiye en ucuza uçulan ülkeler sıralamasında
Beşiktaşlıları çıldırtan pozisyon!
Devir teslim törenine yoğun katılım
ABD'li kadın rehine için 6.6 milyon $ istediler
ABD'den IŞİD'e 3 saldırı birden!
Karaalioğlu: Davutoğlu daha güçlü bir isim haline geldi
Uçaklara lazer tutan kişiye 10 bin lira para cezası
Bartın'da denize giren kişi kayboldu
Avrupa'da bir nesil yok olup gidiyor
Gül, Nazarbayev ile görüştü
Poroşenko Merkel'le görüştü
Somali Cumhurbaşkanı Mahmud, Ankara'ya geldi
Hürriyet'in Fatiha sureli fors korkusu
İki işçi takımı Soma için maç yaptı
Tello uçak cinayetini PKK üstlendi!
Çiçek'ten Davutoğlu'na tebrik mesajı
Kaleci Volkan'la ilgili bir suç duyurusu daha!
İnce: Bu partiye yeni bir heyecan, yeni bir ruh lazım
'Gezi' karşıtı konuşmasının bedelini ödüyor!
Davutoğlu: Allah'ın izni ile bayrağı çok daha ilerilere taşıyacağız
Emine Erdoğan ve Sare Davutoğlu neden beyaz rengi tercih etti?
Sürekli yorgun ve unutkansanız dikkat edin!
Almanya'dan Türkiye ve IŞİD açıklaması!
İsmail Kartal kendisini savundu
Gazze'ye liman ve havaalanı müjdesi!
Prandelli'den şoke eden Telles kararı!
IŞİD'ten kaçan 400 Ezidi Batman'da
TİSK'ten Davutoğlu'na tebrik
Hisarcıklıoğlu'ndan Davutoğlu açıklaması
Kızılay'ın tırları Gazze'ye ulaştı
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nda atama
Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ni rahatlatan açıklama
AB’den İtalya’ya mülteci desteği
Beşiktaşlı taraftarlardan Londra çıkarması
Devler Porto Riko’yu farklı geçti
Türkiye ile Bosna Hersek arasında işbirliği!
Ukrayna'da gerginlik tırmanıyor
İşte Enis Berberoğlu'nun yeni mesleği
Küstah açıklama: Ateşkese karşıyım!
İspanyolları üzen haber! Veda etti
Hasan Yanlızoğlu Kızılelma’ya katıldı!