Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

FED faiz kararını açıkladı Obama'dan flaş IŞİD açıklaması Galatasaray'ın yıldızına dev talip! Celal KazdağlıIŞİD, Ankara ile Kürtlerin arasını açabilir mi?
Kira öder gibi ev sahibi olun, işte il il fiyatlar
Kira öder gibi ev sahibi olun, işte il il fiyatlar
25 Ocak 2008 Cuma 16:45
Güncellenme Tarihi 17 Eylül 2014 Çarşamba 21:32
Aylık geliri çok fazla olmayan ve bir konutu bulunmayan vatandaşın imdadına TOKİ ve Kiptaş yetişiyor

Normal koşullarda bir konut alacak durumu olmayanlara uzun vade ve düşük taksitlerle 'kira öder gibi ev sahibi olma' fırsatı tanıyan TOKİ ve Kiptaş projelerine vatandaş büyük bir ilgi gösteriyor. Çoğu projelere konut sayısının onlarca katı başvuru olurken, bu tablo Türkiye'de asıl konut ihtiyacının orta ve alt kesimde yoğunlaştığını gösteriyor. Kiptaş, yüzde 1'in altındaki faiz oranlarıyla 55 bin YTL'lik konutları aylık 400 YTL taksitle satarken, TOKİ de İstanbul'da bile aylık 352 YTL taksitle uzun vadelerle ucuz konut satıyor.

Kamu kurumları dışında son dönemde özel sektör de ucuz konut üretimine soyunurken, özellikle İstanbul'da 100 bin YTL'nin altında fiyatlardan ve taksitle satışa çıkarılan konutlar büyük ilgi görüyor.

TOKİ 6 bin 848 konutu satıyor

TOKİ, 1340'ü kura, 5 bin 508'ü de açık satış yöntemiyle olmak üzere toplam 6 bin 848 konutu satışa çıkardı. Peşin alımlarda yüzde 30'lara varan oranlarda indirim yapan TOKİ, vadeleri de 180 aya kadar uzatıyor. Konutların büyük bölümü Ziraat Bankası ve Halk Bankası aracılığı ile satılıyor.

Küçükçekmece'de aylık 352 YTL taksitle

Kura yöntemine göre satışa çıkarılacak konutlar arasında İstanbul Küçükçekmece'de yaptırılan 700 konut da bulunuyor. Bu konutlardan 390'ı alt gelir grubuna, 310'u da konutu olmayanlara satılacak. Bu konutlar için başvurular, 4 Şubat'ta başlayacak ve 29 Şubat'a kadar sürecek. Bu prolerlerde aylık taksitler 352 YTL'den başlayacak.

İstanbul'da ayrıca, Halkalı'da bulunan 454 konut da açık satış yöntemiyle satılacak. Konutları 115 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satışa çıkaran TOKİ, 72 aya kadar vade ve 770 YTL'den başlayan taksit fırsatları sunuyor. Ankara Turkuvaz Vadisi'ndeki 413 konutun açık satışı da başladı. 87 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satılan konutlara aylık 438 YTL'den başlayan taksitlerle sahip olmak mümkün.

14 bin konut daha geliyor

TOKİ, 1 Ocak 2003 ile 28 Kasım 2007 tarihleri arasında 283 bin 147 konut yaptı. Bu konutlardan 238 bin 654'ünü sosyal konutlar oluştururken, 44 bin 493 konut ise TOKİ ve Emlak Konut'un 'Arsa satışı karşılığı gelir paylaşımı' uygulamasıyla yapıldı.

TOKİ, 2008 yılının ilk yarısında yeni projelerin ihalelerini de yapacak. Türkiye genelinde 24 ilde toplam 36 konut projesine başlamayı planlayan TOKİ bu kapsamda 14 bin 562 konut yapacak. İstanbul Halkalı'da 700 konut, Ankara Gölbaşı'nda 600, Mamak'ta 510, Antalya'da 728, İzmir'de 1680 ve Bursa'da 686 konutu ihale edecek.

Kira öder gibi 113 bin konut satılacak

Bu arada TOKİ'nin, gecekondu dönüşüm ve kentsel yenileme projeleri kapsamında yapacağı konut sayısı 113 bine ulaştı. Şimdiye kadar, 10 tane Ankara, 2 tane İzmir ve 8 tane de İstanbul'da olmak üzere 132 belediye ile dönüşüm projesi uygulanması konusunda anlaşmaya varıldı. Bu projelerden 97'sine ilişkin protokoller tamamlanırken, proje alanlarında mülkiyet tespit ve taşınmaz bedel takdir işlemleri, projelendirme ve yatırım çalışmaları başlatıldı. Söz konusu 97 proje alanında yaklaşık toplam 113 bin konut, gerekli sosyal donatı yapıları ile birlikte inşa edilecek. Uygulama kapsamında 32 bin 793 adet konutun ihalesi yapılırken, Erzincan, Denizli, İstanbu Küçükçekmece, İzmir, Samsun, Kocaeli, Ankara, Erzurum ve Kars'taki bazı projelerde hak sahiplerine konut teslimi işlemlerine geçildi.

TOKİ, gelecek 5 yıllık dönemde, büyükşehirler öncelikli olmak üzere tüm illerde birer adet kapsamlı dönüşüm projesi başlatmayı öngörüyor. Projeler, yerel yönetimlerle işbirliği halinde uygulanırken, dar gelirlilere, kira öder gibi kısa sürede ev sahibi olma imkanı sağlanıyor.

45 bin YTL'ye konut

TOKİ'nin Türkiye genelinde satışta olan ve kısa süre içinde satışa çıkaracağı konutlar arasında 45 bin YTL olanlar bile var.

İL İL UCUZ KONUT FİYATLARI

İlKonut sayısıMetrekare aralığıFiyat aralığı

Adana317137-14665-110 bin YTL

Adapazarı260103-18585-206 bin YTL

Afyon13384-11645-106 bin YTL

Ağrı1410652-65 bin YTL

Aksaray1311645-56 bin YTL

Amasya8811678-97 bin YTL

Ankara64594-19247-271 bin YTL

Antalya142119-14692-116 bin YTL

Aydın3812085-109 bin YTL

Balıkesir170106-13779-138 bin YTL

Bartın9311278-114 bin YTL

Bitlis240106-13579-126 bin YTL

Bolu2611285-107 bin YTL

Burdur35119-13078-97 bin YTL

Bursa20497-19278-204 bin YTL

Çorum16395-11973-96 bin YTL

Diyarbakır19106-14665-86 bin YTL

Düzce405106-13083-130 bin YTL

Edirne183106-11676-101 bin YTL

Elazığ3413286-112 bin YTL

Erzurum7898-13251-112 bin YTL

Eskişehir12393-13589-138 bin YTL

Gaziantep216129-13279-99 bin YTL

Gümüşhane1411964-75 bin YTL

Hatay25145-15678-98 bin YTL

Isparta10413494-135 bin YTL

İstanbul Halkalı45475-192115-383 bin YTL

İstanbul Küçükçekmece70084-12079-113 bin YTL

İzmir157106-13875-151 bin YTL

Kahramanmaraş83119-14661-101 bin YTL

Kırıkkale15512067-98 bin YTL

Kilis32146100-115 bin YTL

Konya16994-13457-105 bin YTL

Manisa31694-12968-106 bin YTL

Mardin1214690-101 bin YTL

Mersin6614697-112 bin YTL

Niğde61100-18554-141 bin YTL

Ordu216120-13894-131 bin YTL

Osmaniye67129-14686-103 bin YTL

Sinop910673-78 bin YTL

Sivas7312059-80 bin YTL

Şanlıurfa120146-24965-138 bin YTL

Tokat50132-13468-88 bin YTL

Trabzon2311268-87 bin YTL

Van14414387-112 bin YTL

Yalova173127-129100-135 bin YTL

zaman

Bu haber 7,086 kez okundu.

FED faiz kararını açıkladı17 Eylül 2014 21:47
ABD Merkez Bankası FED, faizin düşük tutulacağı açıklamasını yaptı...
Dubaili bankanın gözü Türkiye`de17 Eylül 2014 17:57
Dubaili banka Mashreq'in CEO'su Abdül Aziz el Ghurair, kontrol hisselerine sahip olmak kaydıyla Türkiye'de ve Mısır'da satın almalara açık olduklarını söyledi.
Köprü ve otoyollar para bastı!17 Eylül 2014 16:39
Bu yılın 8 ayında köprü ve otoyollardan geçen 264 milyon 353 bin 165 araçtan 571 milyon 294 bin 274 lira gelir elde edildi.
iPhone 6 yüzünden gözaltına alındı17 Eylül 2014 15:55
Aylar öncesinden iPhone 6'ya dair birçok tasarım haberi ve görseli internete sızdıran Foxconn çalışanı gözaltına alındı.
Limon bu sene de el yakacak17 Eylül 2014 15:53
Son dönemde marketlerdeki satış fiyatı 10 liraya kadar çıkan limon, bu sezon da el yakacak.
İzmir Limanı Rıhtım Projesi ihalesi iptal edilmedi17 Eylül 2014 15:02
TCDD Genel Müdürlüğünden, İzmir Limanı Rıhtım Uygulama Projesi ihalesinin iptal edilmediği, 30 Eylül 2014'e ertelendiği bildirildi.
'Altından uzak durun!'17 Eylül 2014 13:33
Prof. Dr. Ünsal Ban, altındaki son durumu değerlendirdi. Altından uzak durulmasını tavsiye eden Ban, "Zararın neresinden dönersen kar" dedi.
Vatandaşa uyarı: 1 Aralık'a kadar başvurun17 Eylül 2014 11:51
Borçları taksitlendirme için son başvuru tarihleri belli oldu Vergi borcu için 1 Aralık 2014 tarihini sakın kaçırmayın.
Emekliliği hak eden de iş kaybı tazminatı alabilecek17 Eylül 2014 11:34
Anayasa Mahkemesinin, Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun'un yaşlılık aylığına hak kazananların iş kaybı tazminatı alamayacağına ilişkin hükmünün iptaline ilişkin kararının gerekçesi, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Deniz tüneli bir milyon turist çekiyor17 Eylül 2014 11:16
Antalya'da 2 yıl önce açılan, 10 bini aşkın balığın bulunduğu dünyanın en büyük tüneline sahip akvaryumu yılda ortalama 1 milyon turist ziyaret ediyor.
Bankalar "bayram kredisi" için yarışıyor17 Eylül 2014 11:14
Bankalar, yaklaşan Kurban Bayramı dolayısıyla müşterilerinin nakit ihtiyacını karşılamak üzere "bayram kredisi" yarışına girdi.
Zeybekci: Türkiye Rusya'yı destekleyecek!17 Eylül 2014 11:11
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türkiye'nin, ihracatını kısmayarak hatta artırarak Rusya'nın bugünkü zor durumunda desteklemeyi tercih ettiğini ifade etti. İşte günün öne çıkan ekonomi haberleri...
Ekranda kullanılan dil kurallara uygun olmalı
Dume ve 268 kişinin yargılandığı duruşma ertelendi
Katalonya'dan İskoçya'ya destek
TBF'den Fenerbahçe ve Galatasaray'a cevap!
BM'den Lübnan için yardım toplantısı
Ajax taraftarından İbrahimovic'e vefa!
NYT'den IŞİD haberi için düzeltme geldi
FED faiz kararını açıkladı
Selçuk İnan'ın menajeri patladı!
9 Türkiye vatandaşı hacda hayatını kaybetti
Köşk'ten 3 kanuna onay çıktı!
İspanya Türkiye'ye patriot füze bataryası gönderecek
"Yeni bir dönem başlıyor"
WhatsApp'a müthiş özellik ekleniyor!
Ezher Üniversitesi'nde sıkıyönetim
Bilecik-İstanbul karayolu kapandı
ABD'nin Ankara büyükelçisi belli oldu
İngiliz medyasından skandal Türkiye iddiası!
Ünal Aysal istifa sinyali verdi!
Leman'dan skandal Erdoğan karikatürü!
Obama'dan flaş IŞİD açıklaması
Davutoğlu ve Makedon mevkidaşından ortak açıklama
Ünal Aysal Terim'i tamamen sildi
Suriye tarafından askere ateş açıldı
Galatasaray'ın yıldızına dev talip!
Suriye'de Esed sivilleri bombaladı
Çözüm sürecine MHP ve CHP desteği
Milli takım kadrosu açıklandı
Ukrayna'da eylem planı kabul edildi
"G.Saray'da Ünal Aysal rest çekebilir"
IŞİD sorunu çözüm sürecini etkiler mi?
İstanbul'da yağış şiddetini arttırdı!
Dubaili bankanın gözü Türkiye`de
CHP'yi sarsacak şok iddia!
Süper Lig'e geri dönüyor!
Yaralı kartal doğaya bırakıldı
Dikkat! AKOM, İstanbulluları uyardı!
Slaven Bilic'ten Uğur Boral cevabı!