Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Mutluluk kaç para eder? Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması Rusya'ya tarihi ayar! Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Kira öder gibi ev sahibi olun, işte il il fiyatlar
Kira öder gibi ev sahibi olun, işte il il fiyatlar
25 Ocak 2008 Cuma 16:45
Güncellenme Tarihi 13 Kasım 2013 Çarşamba 23:48
Aylık geliri çok fazla olmayan ve bir konutu bulunmayan vatandaşın imdadına TOKİ ve Kiptaş yetişiyor

Normal koşullarda bir konut alacak durumu olmayanlara uzun vade ve düşük taksitlerle 'kira öder gibi ev sahibi olma' fırsatı tanıyan TOKİ ve Kiptaş projelerine vatandaş büyük bir ilgi gösteriyor. Çoğu projelere konut sayısının onlarca katı başvuru olurken, bu tablo Türkiye'de asıl konut ihtiyacının orta ve alt kesimde yoğunlaştığını gösteriyor. Kiptaş, yüzde 1'in altındaki faiz oranlarıyla 55 bin YTL'lik konutları aylık 400 YTL taksitle satarken, TOKİ de İstanbul'da bile aylık 352 YTL taksitle uzun vadelerle ucuz konut satıyor.

Kamu kurumları dışında son dönemde özel sektör de ucuz konut üretimine soyunurken, özellikle İstanbul'da 100 bin YTL'nin altında fiyatlardan ve taksitle satışa çıkarılan konutlar büyük ilgi görüyor.

TOKİ 6 bin 848 konutu satıyor

TOKİ, 1340'ü kura, 5 bin 508'ü de açık satış yöntemiyle olmak üzere toplam 6 bin 848 konutu satışa çıkardı. Peşin alımlarda yüzde 30'lara varan oranlarda indirim yapan TOKİ, vadeleri de 180 aya kadar uzatıyor. Konutların büyük bölümü Ziraat Bankası ve Halk Bankası aracılığı ile satılıyor.

Küçükçekmece'de aylık 352 YTL taksitle

Kura yöntemine göre satışa çıkarılacak konutlar arasında İstanbul Küçükçekmece'de yaptırılan 700 konut da bulunuyor. Bu konutlardan 390'ı alt gelir grubuna, 310'u da konutu olmayanlara satılacak. Bu konutlar için başvurular, 4 Şubat'ta başlayacak ve 29 Şubat'a kadar sürecek. Bu prolerlerde aylık taksitler 352 YTL'den başlayacak.

İstanbul'da ayrıca, Halkalı'da bulunan 454 konut da açık satış yöntemiyle satılacak. Konutları 115 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satışa çıkaran TOKİ, 72 aya kadar vade ve 770 YTL'den başlayan taksit fırsatları sunuyor. Ankara Turkuvaz Vadisi'ndeki 413 konutun açık satışı da başladı. 87 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satılan konutlara aylık 438 YTL'den başlayan taksitlerle sahip olmak mümkün.

14 bin konut daha geliyor

TOKİ, 1 Ocak 2003 ile 28 Kasım 2007 tarihleri arasında 283 bin 147 konut yaptı. Bu konutlardan 238 bin 654'ünü sosyal konutlar oluştururken, 44 bin 493 konut ise TOKİ ve Emlak Konut'un 'Arsa satışı karşılığı gelir paylaşımı' uygulamasıyla yapıldı.

TOKİ, 2008 yılının ilk yarısında yeni projelerin ihalelerini de yapacak. Türkiye genelinde 24 ilde toplam 36 konut projesine başlamayı planlayan TOKİ bu kapsamda 14 bin 562 konut yapacak. İstanbul Halkalı'da 700 konut, Ankara Gölbaşı'nda 600, Mamak'ta 510, Antalya'da 728, İzmir'de 1680 ve Bursa'da 686 konutu ihale edecek.

Kira öder gibi 113 bin konut satılacak

Bu arada TOKİ'nin, gecekondu dönüşüm ve kentsel yenileme projeleri kapsamında yapacağı konut sayısı 113 bine ulaştı. Şimdiye kadar, 10 tane Ankara, 2 tane İzmir ve 8 tane de İstanbul'da olmak üzere 132 belediye ile dönüşüm projesi uygulanması konusunda anlaşmaya varıldı. Bu projelerden 97'sine ilişkin protokoller tamamlanırken, proje alanlarında mülkiyet tespit ve taşınmaz bedel takdir işlemleri, projelendirme ve yatırım çalışmaları başlatıldı. Söz konusu 97 proje alanında yaklaşık toplam 113 bin konut, gerekli sosyal donatı yapıları ile birlikte inşa edilecek. Uygulama kapsamında 32 bin 793 adet konutun ihalesi yapılırken, Erzincan, Denizli, İstanbu Küçükçekmece, İzmir, Samsun, Kocaeli, Ankara, Erzurum ve Kars'taki bazı projelerde hak sahiplerine konut teslimi işlemlerine geçildi.

TOKİ, gelecek 5 yıllık dönemde, büyükşehirler öncelikli olmak üzere tüm illerde birer adet kapsamlı dönüşüm projesi başlatmayı öngörüyor. Projeler, yerel yönetimlerle işbirliği halinde uygulanırken, dar gelirlilere, kira öder gibi kısa sürede ev sahibi olma imkanı sağlanıyor.

45 bin YTL'ye konut

TOKİ'nin Türkiye genelinde satışta olan ve kısa süre içinde satışa çıkaracağı konutlar arasında 45 bin YTL olanlar bile var.

İL İL UCUZ KONUT FİYATLARI

İlKonut sayısıMetrekare aralığıFiyat aralığı

Adana317137-14665-110 bin YTL

Adapazarı260103-18585-206 bin YTL

Afyon13384-11645-106 bin YTL

Ağrı1410652-65 bin YTL

Aksaray1311645-56 bin YTL

Amasya8811678-97 bin YTL

Ankara64594-19247-271 bin YTL

Antalya142119-14692-116 bin YTL

Aydın3812085-109 bin YTL

Balıkesir170106-13779-138 bin YTL

Bartın9311278-114 bin YTL

Bitlis240106-13579-126 bin YTL

Bolu2611285-107 bin YTL

Burdur35119-13078-97 bin YTL

Bursa20497-19278-204 bin YTL

Çorum16395-11973-96 bin YTL

Diyarbakır19106-14665-86 bin YTL

Düzce405106-13083-130 bin YTL

Edirne183106-11676-101 bin YTL

Elazığ3413286-112 bin YTL

Erzurum7898-13251-112 bin YTL

Eskişehir12393-13589-138 bin YTL

Gaziantep216129-13279-99 bin YTL

Gümüşhane1411964-75 bin YTL

Hatay25145-15678-98 bin YTL

Isparta10413494-135 bin YTL

İstanbul Halkalı45475-192115-383 bin YTL

İstanbul Küçükçekmece70084-12079-113 bin YTL

İzmir157106-13875-151 bin YTL

Kahramanmaraş83119-14661-101 bin YTL

Kırıkkale15512067-98 bin YTL

Kilis32146100-115 bin YTL

Konya16994-13457-105 bin YTL

Manisa31694-12968-106 bin YTL

Mardin1214690-101 bin YTL

Mersin6614697-112 bin YTL

Niğde61100-18554-141 bin YTL

Ordu216120-13894-131 bin YTL

Osmaniye67129-14686-103 bin YTL

Sinop910673-78 bin YTL

Sivas7312059-80 bin YTL

Şanlıurfa120146-24965-138 bin YTL

Tokat50132-13468-88 bin YTL

Trabzon2311268-87 bin YTL

Van14414387-112 bin YTL

Yalova173127-129100-135 bin YTL

zaman

Bu haber 7,080 kez okundu.

Kapalıçarşı'da altın fiyatları24 Nisan 2014 23:15
Kapalıçarşı'da 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 88,95 lira, Cumhuriyet Altınının satış fiyatı ise 596,96 lira oldu.
BMW'nin yeni canavarı büyülüyor24 Nisan 2014 23:14
BMW Vision Future Luxury, lüks sınıf sedanı çizgilerini görülmemiş bir şekilde sunuyor.
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek24 Nisan 2014 18:52
ÇAYKUR ilk kez çay filizinin üst kısmında yer alan tomurcuklardan beyaz çay üretimine başlıyor...
Borsa günü düşüşle kapattı24 Nisan 2014 18:22
Borsa İstanbul Merkez Bankası'nın PKK kararının takip edildiği işlem gününü yüzde 1 düşüşle 73 bin puanın altında kapandı.
Fındık fiyatı rekor kırıyor!24 Nisan 2014 16:12
Doğu Karadeniz’de don nedeniyle fındık bahçelerinin yüzde 60’nın zarar görmesi, fiyatların yükselmesine neden oldu"
ASKON'dan Merkez'in kararına tepki!24 Nisan 2014 15:37
Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Genel Başkanı Mustafa Koca, Merkez Bankası'nın faiz kararını eleştirdi.
Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!24 Nisan 2014 14:14
Merkez Bankası Para Politikası Kurulu faiz oranlarını değiştirmedi ancak sıkı para politikasından vazgeçeceğini açıklaması ve üretim ile ihracat vurgusu faizlerin fiili olarak aşağı ineceği şeklinde yorumlandı.
Altın 2,5 ayın düşüğüne yakın24 Nisan 2014 14:02
Spot altın, yükselen hisse piyasaları karşısında çekiciliğini kaybederek 2,5 ayın en düşük seviyesine yakın seyrediyor.
Bakan Zeybekci "Gayrimeşru tarafı yok"24 Nisan 2014 11:53
Nihat Zeybekci, film ve dizilerdeki reklamları önlemek amacıyla yapılan buzlanmadan şikayetçi.
Babacan: Türk ekonomisi Avrupa'nın en hızlı büyüyeni24 Nisan 2014 11:47
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Türk ekonomisinin, Avrupa'nın en hızlı büyüyen ekonomisi olacağını vurguladı.
95 yıllık Türk markasını dünya devi satın aldı!24 Nisan 2014 11:37
Bitkisel yağ bazlı endüstriyel ürünlerini Türkiye'de üretme kararı alan Cargill, 95 yıllık Alemdar Kimya'yı satın aldı.
Artık bilgisayarınız haczedilmeyecek!24 Nisan 2014 07:42
Bir vatandaşın bilgisayarını hacizden kurtarmak için açtığı temyiz davasından emsal niteliğinde karar çıktı.
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlıkSavaşmaya hazırız!AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi400 yıllık hastalığın sırrı çözüldüHalaçoğlu'na belgeli cevapMHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklamaAÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!Altın 2,5 ayın düşüğüne yakınTüm Manşetler
Terminatör geri dönüyor
Mutluluk kaç para eder?
Çin'den Filistin açıklaması
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Kapalıçarşı'da altın fiyatları
BMW'nin yeni canavarı büyülüyor
Bilecik'te arı faciası: 1 ölü
İstanbul'a çamur yağdı
BM'den Ukrayna açıklaması
İstanbul'da çamur yağdı
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!
Galaxy S5'ten büyük iddia!
BM'den kimyasal silah açıklaması!
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlık
Gül "Dünyanın en etkili 100 kişisi' arasında
Şırnak'ta trafik kazası: 7 yaralı
Dev iPhone'dan kötü haber!
Vodafone Cup'a Kartal damgası
'Erdoğan'ın söylediklerine uydum'
Yüksekova'da korkunç kaza!
Hatayı bulunca 12 bin doları kaptı
Samsung'un bombası yok satıyor!
Savaşmaya hazırız!
Tottenham Moyes'un peşinde
Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması
Kadın askerler Kim için ağladı!
Karabükspor'un yasağı kaldırıldı!
AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?
Rusya'ya tarihi ayar!
Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi
Yayladağı'na 2 top mermisi düştü!
87 polisin yeri değişti
Balıkesirspor'da hedef Süper Lig
400 yıllık hastalığın sırrı çözüldü
Önce yüzü sonra bahtı değişti
A Milliler'in rakibi Brezilya
Adana'da akıl almaz olay!
İnşaat iskelesinden düşen 2 işçi hayatını kaybetti
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı
Borsa günü düşüşle kapattı
Nokia'nın ismi değişiyor!
Barca'da Arda sesleri yükseliyor!
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz
Galatasaray'a iki kötü haber birden!
İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar
PFDK'dan Aysal'a şok ceza
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!
G.Saray'da Melo ve Semih şoku!