Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor GS TV karıştı: Mümkünse burayı terk etsin Skandal sonrası TRT özür diledi! Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Kira öder gibi ev sahibi olun, işte il il fiyatlar
Kira öder gibi ev sahibi olun, işte il il fiyatlar
25 Ocak 2008 Cuma 16:45
Güncellenme Tarihi 22 Ekim 2014 Çarşamba 23:12
Aylık geliri çok fazla olmayan ve bir konutu bulunmayan vatandaşın imdadına TOKİ ve Kiptaş yetişiyor

Normal koşullarda bir konut alacak durumu olmayanlara uzun vade ve düşük taksitlerle 'kira öder gibi ev sahibi olma' fırsatı tanıyan TOKİ ve Kiptaş projelerine vatandaş büyük bir ilgi gösteriyor. Çoğu projelere konut sayısının onlarca katı başvuru olurken, bu tablo Türkiye'de asıl konut ihtiyacının orta ve alt kesimde yoğunlaştığını gösteriyor. Kiptaş, yüzde 1'in altındaki faiz oranlarıyla 55 bin YTL'lik konutları aylık 400 YTL taksitle satarken, TOKİ de İstanbul'da bile aylık 352 YTL taksitle uzun vadelerle ucuz konut satıyor.

Kamu kurumları dışında son dönemde özel sektör de ucuz konut üretimine soyunurken, özellikle İstanbul'da 100 bin YTL'nin altında fiyatlardan ve taksitle satışa çıkarılan konutlar büyük ilgi görüyor.

TOKİ 6 bin 848 konutu satıyor

TOKİ, 1340'ü kura, 5 bin 508'ü de açık satış yöntemiyle olmak üzere toplam 6 bin 848 konutu satışa çıkardı. Peşin alımlarda yüzde 30'lara varan oranlarda indirim yapan TOKİ, vadeleri de 180 aya kadar uzatıyor. Konutların büyük bölümü Ziraat Bankası ve Halk Bankası aracılığı ile satılıyor.

Küçükçekmece'de aylık 352 YTL taksitle

Kura yöntemine göre satışa çıkarılacak konutlar arasında İstanbul Küçükçekmece'de yaptırılan 700 konut da bulunuyor. Bu konutlardan 390'ı alt gelir grubuna, 310'u da konutu olmayanlara satılacak. Bu konutlar için başvurular, 4 Şubat'ta başlayacak ve 29 Şubat'a kadar sürecek. Bu prolerlerde aylık taksitler 352 YTL'den başlayacak.

İstanbul'da ayrıca, Halkalı'da bulunan 454 konut da açık satış yöntemiyle satılacak. Konutları 115 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satışa çıkaran TOKİ, 72 aya kadar vade ve 770 YTL'den başlayan taksit fırsatları sunuyor. Ankara Turkuvaz Vadisi'ndeki 413 konutun açık satışı da başladı. 87 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satılan konutlara aylık 438 YTL'den başlayan taksitlerle sahip olmak mümkün.

14 bin konut daha geliyor

TOKİ, 1 Ocak 2003 ile 28 Kasım 2007 tarihleri arasında 283 bin 147 konut yaptı. Bu konutlardan 238 bin 654'ünü sosyal konutlar oluştururken, 44 bin 493 konut ise TOKİ ve Emlak Konut'un 'Arsa satışı karşılığı gelir paylaşımı' uygulamasıyla yapıldı.

TOKİ, 2008 yılının ilk yarısında yeni projelerin ihalelerini de yapacak. Türkiye genelinde 24 ilde toplam 36 konut projesine başlamayı planlayan TOKİ bu kapsamda 14 bin 562 konut yapacak. İstanbul Halkalı'da 700 konut, Ankara Gölbaşı'nda 600, Mamak'ta 510, Antalya'da 728, İzmir'de 1680 ve Bursa'da 686 konutu ihale edecek.

Kira öder gibi 113 bin konut satılacak

Bu arada TOKİ'nin, gecekondu dönüşüm ve kentsel yenileme projeleri kapsamında yapacağı konut sayısı 113 bine ulaştı. Şimdiye kadar, 10 tane Ankara, 2 tane İzmir ve 8 tane de İstanbul'da olmak üzere 132 belediye ile dönüşüm projesi uygulanması konusunda anlaşmaya varıldı. Bu projelerden 97'sine ilişkin protokoller tamamlanırken, proje alanlarında mülkiyet tespit ve taşınmaz bedel takdir işlemleri, projelendirme ve yatırım çalışmaları başlatıldı. Söz konusu 97 proje alanında yaklaşık toplam 113 bin konut, gerekli sosyal donatı yapıları ile birlikte inşa edilecek. Uygulama kapsamında 32 bin 793 adet konutun ihalesi yapılırken, Erzincan, Denizli, İstanbu Küçükçekmece, İzmir, Samsun, Kocaeli, Ankara, Erzurum ve Kars'taki bazı projelerde hak sahiplerine konut teslimi işlemlerine geçildi.

TOKİ, gelecek 5 yıllık dönemde, büyükşehirler öncelikli olmak üzere tüm illerde birer adet kapsamlı dönüşüm projesi başlatmayı öngörüyor. Projeler, yerel yönetimlerle işbirliği halinde uygulanırken, dar gelirlilere, kira öder gibi kısa sürede ev sahibi olma imkanı sağlanıyor.

45 bin YTL'ye konut

TOKİ'nin Türkiye genelinde satışta olan ve kısa süre içinde satışa çıkaracağı konutlar arasında 45 bin YTL olanlar bile var.

İL İL UCUZ KONUT FİYATLARI

İlKonut sayısıMetrekare aralığıFiyat aralığı

Adana317137-14665-110 bin YTL

Adapazarı260103-18585-206 bin YTL

Afyon13384-11645-106 bin YTL

Ağrı1410652-65 bin YTL

Aksaray1311645-56 bin YTL

Amasya8811678-97 bin YTL

Ankara64594-19247-271 bin YTL

Antalya142119-14692-116 bin YTL

Aydın3812085-109 bin YTL

Balıkesir170106-13779-138 bin YTL

Bartın9311278-114 bin YTL

Bitlis240106-13579-126 bin YTL

Bolu2611285-107 bin YTL

Burdur35119-13078-97 bin YTL

Bursa20497-19278-204 bin YTL

Çorum16395-11973-96 bin YTL

Diyarbakır19106-14665-86 bin YTL

Düzce405106-13083-130 bin YTL

Edirne183106-11676-101 bin YTL

Elazığ3413286-112 bin YTL

Erzurum7898-13251-112 bin YTL

Eskişehir12393-13589-138 bin YTL

Gaziantep216129-13279-99 bin YTL

Gümüşhane1411964-75 bin YTL

Hatay25145-15678-98 bin YTL

Isparta10413494-135 bin YTL

İstanbul Halkalı45475-192115-383 bin YTL

İstanbul Küçükçekmece70084-12079-113 bin YTL

İzmir157106-13875-151 bin YTL

Kahramanmaraş83119-14661-101 bin YTL

Kırıkkale15512067-98 bin YTL

Kilis32146100-115 bin YTL

Konya16994-13457-105 bin YTL

Manisa31694-12968-106 bin YTL

Mardin1214690-101 bin YTL

Mersin6614697-112 bin YTL

Niğde61100-18554-141 bin YTL

Ordu216120-13894-131 bin YTL

Osmaniye67129-14686-103 bin YTL

Sinop910673-78 bin YTL

Sivas7312059-80 bin YTL

Şanlıurfa120146-24965-138 bin YTL

Tokat50132-13468-88 bin YTL

Trabzon2311268-87 bin YTL

Van14414387-112 bin YTL

Yalova173127-129100-135 bin YTL

zaman

Bu haber 7,087 kez okundu.

Davutoğlu: Oralardan arsa almak haramdır23 Ekim 2014 06:34
Hükümet, milletvekili ve belediye başkanlarının mal varlıklarını derinlemesine takip etmek için kolları sıvadı.
Kriz çıktı! Migros o ürünleri toplatıyor!22 Ekim 2014 17:50
İsviçreli perakende mağazası Migros, Alpler'de satışa sunulan kahve kremasının üzerinde bulunan Hitler ve Mussolini resmi için özür diledi.
Bakan müjdeyi verdi! 2020'de yollarda22 Ekim 2014 16:34
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Türkiye’de yerli otomobille ilgili ciddi bir çalışma yürütüldüğünü söyledi.
Total'in yeni CEO'su belli oldu22 Ekim 2014 15:00
Fransa'da, petrol şirketi Total'in Üst Yöneticisi (CEO) Christophe de Margerie'nin ölümünün ardından şirketin yeni yöneticileri belli oldu.
Finansbank'tan flaş karar!22 Ekim 2014 13:46
Finansbank, hisselerinin bir bölümünün halka arz edilmesi hususunda ilk taslağı hazırlanan izahnameyle birlikte SPK'ya başvuracak.
Rumlar tarafından Türkiye'ye tehdit22 Ekim 2014 13:37
Güney Kıbrıs Rum Kesimi, sondaj çalışması yaptıkları Doğu Akdeniz’de Türkiye’nin doğalgaz araması yapmasının ardından Türkiye’nin AB müzakerelerini engelleyeceklerini açıkladı.
Kozmetik ürünlerine yarım milyon dolar!22 Ekim 2014 13:26
Türkiye, ocak-ağustos döneminde 79 ülkeden yaklaşık 500 milyon dolarlık kozmetik ürünü ithal etti.ilk sırayı 87 milyon dolarla Almanya aldı.
Füzelerini Türkiye üretecek22 Ekim 2014 12:55
ROKETSAN ile Lockheed Martin Füze ve Atış Kontrol bölümü arasında Ankara'da iş birliği anlaşması imzalanacak.
Pasaportlarla ilgili kritik açıklama22 Ekim 2014 12:16
Avrupa Komisyonu, Türkiye Cumhuriyeti tarafından vatandaşlarına verilen pasaportların Avrupa Birliği (AB) standartlarına uygun olmadığı uyarısında bulundu ve "yüksek güvenlik düzeyli" pasaportlar kullanılmasını önerdi.
Kuruyemiş fiyatları cep yakıyor22 Ekim 2014 12:03
Kuruyemiş fiyatları son 5 yılda yüzde 36-70 arasında, son bir yılda da yüzde 4-51 arasında artış gösterdi. 2009-2014 yılları arasında en yüksek artış yüzde 70 ile kuru kayısıda görülürken, Antep fıstığının fiyatı yüzde 61 arttı.
Araban var mı, derdin var22 Ekim 2014 11:31
Türkiye'de son 3 yılda benzinli otomobil fiyatları yüzde 13 artarken, araba kiralama ücretleri yüzde 20 düştü.
Dünyanın üretim üssü 5 yıl geri gitti22 Ekim 2014 11:05
Çin, son 5 yılın en yavaş performansını göstererek yüzde 7.3 büyüdü. Vasat büyüme, emtia fiyatları üzerinde baskı olmaya devam edecek.
Burak Yılmaz: Asıl hedefimiz...
Klopp'tan G.Saray'a derslik sözler
Nuri Şahin: Küçükken G.Saraylıydım ama...
Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor
New York'ta polis şiddeti protesto edildi
ABD'den Kudüs'teki kazaya kınama
Dirk Kuyt'a Ada'dan sürpriz talip
Sular gittikçe ısınıyor! Büyük tehdit
İzmir'de kaçaklar koğuşları ateşe verdi
Davutoğlu: Oralardan arsa almak haramdır
Yıldız isim gemileri yaktı: Artık söz bitti
Fırtına, Avrupa'da zafer peşinde
GS TV karıştı: Mümkünse burayı terk etsin
Skandal sonrası TRT özür diledi!
Real Madrid Liverpool'u dağıttı
Ardalı Atletico Devler Ligi'nde farka koştu
Arsenal'den 90'da geri dönüş
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı
Beşkent'te şüpheli paket paniği
'Kedinin fareyle oynadığı gibi...'
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!
Aslan Panzere çarptı!
Bruma neden kadro dışı bırakıldı, Taffarel açıkladı!
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı
Galatasaray taraftarından alkış!
İrlandalı bakana Beşiktaş forması
ABD'de Ebola önlemleri
Antalya'da taksi su kanalına uçtu
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!
Peşmerge'den IŞİD'e çok ağır darbe!
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Hamit Altıntop, 424 gün sonra ilk 11'de
Bir dizi daha erken final yapıyor!
Paralel yapı soruşturmasında 2 emniyet müdürü teslim oldu
Bakan Avcı: Bu olaylar Mardin'e yakışmadı
Kartal uzatmada kanatlandı
Gaziantep'te inşaatta çökme: 1 ölü
Bilic: Partizan maçına hazırız
Bilic: Partizan maçına hazırız
"Sadece sokak güvenliğini kastetmiyoruz"
Tanju Çolak: Hakkari'ye gittik kepenkler açıldı
Barzani: Bu anlaşma düşmanlarımıza cevaptır
Cannavaro'ya vergi soruşturması
Marmara depremle sarsıldı!
Pentagon hatasını itiraf etti!
Jetler, Avustralya'ya ait uçağı indirdi
Lost'un yönetmeni Kocaeli'de
F-35'e Türk damgası!
3 polise tutuklama istemi
Öğretmenlere 4 yıl zorunluluğu!
Acılı baba, 700 bin TL'lik teklifi geri çevridi
'Trabzon'a yenilmemek iyi sonuç'
Meme kanserinin en az olduğu il
Bursaspor'da çifte şok!
Başkan Usta açılışı çocuklarla yaptı
Mısır'da patlama!
Gaziantep'de MERS virüsü paniği!
Türkiye'de boşanmaların 97'sinin nedeni...
Ünlü sanatçı Semiha Yankı'dan kötü haber!
Demirkol: Galatasaray'ın tek çıkış yolu...
Topbaş’ın acı günü
Öğrencilerin tehlikeli okul yolculuğu
Kar yağışı Türkiye'ye doğru ilerliyor!
Kaçırılan 10 kişiyle ilgili yeni gelişme
Bu hareketi altınla ödüllendirildi
Erdoğan'a hakaret eden savcıya beraat
Kriz çıktı! Migros o ürünleri toplatıyor!