Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dünyanın kaderini değiştiren adam öldü Bozdağ o ailelerle görüştü Ölümden kıl payı kurtuldular! Hikmet GökÖrgütün “devekuşu oyunu”!
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
13 Aralık 2005 Salı 10:49
Güncellenme Tarihi 15 Haziran 2014 Pazar 13:22
İstanbul Milletvekili Emin Şirin bu konuyu iş edinmiş. Harıl harıl mektuplar yazıyor. DYP Başkanı Mehmet Ağar'a, ardından kendi partisinin lideri Erkan Mumcu'ya, başkalarına..." Sabah'tan Aslı Aydıntaşbaş'ın yazısı:

p>

Sonra randevu alıp görüşüyor. Ardından her hareketini anlatıyor, belgelerini gösteriyor.
Benzer arayışlarda olan başkaları da var. Geçen hafta yazarımız Yavuz Donat'la konuşan bazı sağ siyasiler "İşbirliğinin yollarını bulmalı. DYP ile ANAP arasında bir 'Katolik nikahı' olması zor... Ama 'muta nikahı' neden olmasın?" demişti.
Nedir meselemiz? Yıllardır herkesin dilinden düşmeyen, hızla inen reytingler karşısında merkez sağ siyasetçilerin bir efsane gibi fısıldadığı "sağda birleşme."
Ama bu kez, düşünülen biraz farklı. Emin Şirin ve İstanbul'da bazı çevrelerin üzerinde durduğu, İtalya'da solu iktidara getiren 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu benzeri bir seçim ittifakı. Buna göre partiler, kendi amblemleriyle ayrı ayrı seçime girecek. Seçim öncesi ortak bir deklarasyon yapılacak ve seçim sonrası hangi parti daha çok oy alırsa onun genel başkanı başbakan olacak.

Bazı çevreler, AK Parti'nin kamuoyu yoklamalarındaki ezici üstünlüğü karşısında bu tarz bir "sağ blok" tezini yavaştan yavaştan işlemeye başladı. Emin Şirin ön planda gözüküyor, ama seçim yaklaştıkça bu konuda telkin ve arabuluculuk çabasında bulunanların sayısı artacaktır. "Aman arkadaş, AK Parti'yi durdurmanın tek yolu bu" diyerek yalnız DYP ve ANAVATAN değil, Yaşar Nuri Öztürk'ün Halkın Yükselişi ve Cem Uzan'ın Genç Parti'si dahil sağdaki diğer ufak partilerin de kapısını çalanlar olacaktır.
Peki sağda 'Zeytin Ağacı' mümkün mü?
Şu an için, Emin Şirin'in fantezisinden ibaret gibi gözüküyor. Dün böyle bir oluşumun "belkemiği" olabilecek ANAVATAN ve DYP'nin genel başkanlarıyla konuştum.
Ağar, hafta sonu Hatay'da yaptığı geniş katılımlı mitingin heyecanıyla bu öneriyi reddetmekte gecikmedi. "Sokakta karşılığı olmayan hiçbir oluşumun faydası olmaz. Ancak AKP'ye yarar. Bu tarz tepeden tanzim olayı 2002'de bitti."
Mumcu da sıcak bakmıyor bu çabalara. ANAVATAN lideri, bu noktadan sonra ancak daha "radikal" çözümlerin kamuoyunu ikna edebileceği görüşünde: "Siyasi partiler yasasına göre bu tarz bir seçim ittifakı mümkün değil. Zaten seçim ittifakı projelerinin de bir değeri yok seçmen nezdinde. AK Parti'ye yönelik bir sağ blok oluşturmak yanlış olur. Vatandaşın prim vereceği tek şey, gerçek bir birleşmedir. Tek yol, seçim ufukta belirince lider kadrolarının gemileri yakmak pahasına gerçek bir birleşme kararı alması." Ama o da bunun zorluklarını biliyor.
Peki Emin Şirin'in çabaları? Her iki lider de "kişisel" diyor. Şu an için ilgilenmediklerini söylüyorlar. Zaten siyaseten de şimdi yapmaları gereken bu.
Ama bakalım altı ay sonra, seçim ufukta belirip İstanbul ve Ankara'da "sağ ittifak" naraları yükselmeye başlayınca da 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu düşüncesi alıcı bulmakta zorlanacak mı?

Aslı Aydıntaşbaş-Sabah

Bu haber 908 kez okundu.

Soylu'dan İhsanoğlu'na ilginç benzetme!30 Temmuz 2014 16:25
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Süleyman Soylu, gündeme dair açıklamalarda bulundu.
Algı yönetimi yapıldığını izliyoruz30 Temmuz 2014 14:06
Adalet Bakanı Bozdağ, "paralel yapı" operasyonuna ilişkin "Bilerek ve isteyerek bir algı yönetimi yapıldığını bütün Türkiye gibi biz de takip ediyoruz" dedi.
Arınç: Tam bir vahşet tam bir gaddarlık30 Temmuz 2014 14:03
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, "Gazze'de yaşanan olaylar büyük bir trajedi.
Seçim yasakları yarın başlıyor30 Temmuz 2014 13:38
Cumhurbaşkanı seçimi için seçim propagandası ve yasakları 31 Temmuz'da başlıyor.
CHP ve MHP'yi üzecek Köşk anketi!30 Temmuz 2014 11:21
SONAR, cumhurbaşkanlığı seçimi için yaptığı son araştırmaya göre ilk turda Erdoğan yüzde 53,3, İhsanoğlu 38,4, Demirtaş ise yüzde 8,3.
Demirtaş: Neden bir Kürt Cumhurbaşkanı olmasın30 Temmuz 2014 10:06
HDP'nin Cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş Cumhurbaşklanlığı adaylığı hakkında 'Neden bir Kürt Cumhurbaşkanı olmasın?' diye konuştu.
Statta, çadırda ve halı sahada oy verecekler!30 Temmuz 2014 08:49
Randevu alan gurbetçiler, yarın Köşk seçimleri için sandık başına gidecek.
İhsanoğlu'ndan İstiklal Marşı skandalı!30 Temmuz 2014 03:29
Cumhurbaşkanı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu'nun, ziyaret ettiği Mehmet Akif Ersoy'un kabrinde, Akif'in yazdığı İstiklal Marşı'nı Çanakkale Destanı şiiri ile karıştırdığı ortaya çıktı.
Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat29 Temmuz 2014 22:49
Dışişleri Bakanı Davutoğlu, "Hamas, Filistin tarafına müzakere yetkisi verdi ve Abbas ile Meşal arasında bir güven ilişkisi var" dedi.
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!29 Temmuz 2014 21:00
Kağıthane'nin Nurtepe mahallesinde "Biz burada siyaset yaptırmayız" diyerek Selahattin Demirtaş'ın standına saldıran DHKP-C terör örgütü üyelerine, 2011 yılında Kemal Kılıçdaroğlu'nun yaptığı miting hatırlatıldı.
Din işleri devletin işi değildir29 Temmuz 2014 21:00
Cumhurbaşkanı adayı ve HDP Eş Genel Başkanı Demirtaş, "Din işleri devletin işi değildir" dedi.
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur29 Temmuz 2014 18:01
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, partisinin İstanbul'daki bayramlaşma töreninde önemli açıklamalarda bulundu.
Dünyanın kaderini değiştiren adam öldü
Bozdağ o ailelerle görüştü
Almanya’da Gazze yürüyüşü
Otomobil duvara çarptı: 4 ölü 1 yaralı
Ölümden kıl payı kurtuldular!
3 İsrail askeri öldürüldü
Beyaz Saray İsrail’i kınadı
Feyenoord 0 - 1 Beşiktaş
IŞİD, Dicle Nehri'nde köprü uçurdu!
Bayramda acı haber! 5 kız çocuğu boğuldu
Gazzeli annelerin evlat korkusu!
Kazakistan’dan petrol atağı
Türkler Olimpiyat Stadı'nda oy kullanacak
Orduspor'da imzalar atıldı
Mevlüt Erdinç'in hocasından flaş transfer açıklaması
Korkunç kaza: 1 ölü, 10 yaralı
Hamas'tan Hizbullah'a çağrı
İsrail'den şok sözler! Katliamları böyle savundular
Hükümeti eleştiren general görevinden alındı
Gölete giren çocuk boğuldu
Faciaya ramak kaldı! LPG yüklü tır devrildi
Toprak kayması: 17 ölü
Kara Kuvvetleri Komutanı istifa etti
Esad bayramda da durmadı, 116 ölü
Efkan Ala annesi için çiçek topladı
Nurtepe'de stant gerginliği devam ediyor
Fazla kilolardan sütle kurtulun!
Gazze'ye değil Paralel'e kalkan oldu
Fenerbahçe Soma için sahaya çıkıyor
Dolar 2.13 TL'nin üzerini gördü
TEM'de dönüş kuyruğu! 10 kilometreye ulaştı
El Fetih'ten ABD'ye ret
İsrail'den ikinci Şecaiye katliamı
Yarım asırlık kriz canlanıyor mu?
Organ mafyası Suriyelilerin peşinde
Arjantin için kader günü
Urfalı çocuklar cami avlusunda serinliyor
Seçime günler kala büyük şok!
Dört beslenme efsanesi boş çıktı
Rusya yanlıları 10 askeri esir aldı
İngiltere’den Rusya’ya tehdit!
İngiltere'den Gazze'ye 10 milyon sterlin yardım
10 yılda bir milyon pangolin öldürüldü
İsrail Bayramın 3. günü okul ve camileri hedef aldı
Kayseri'de orman yangını
Fenerbahçeli oyuncudan çok kötü haber!
Stres vücudu mahvediyor! İşte belirtileri
Günde 1 kase yoğurt diyabeti önlüyor
Fatma Şahin'den dinlemelere suç duyurusu!
İsraillilerden katliama tam destek
Bayramda 18 kişi boğuldu
ABD ekonomisi yüzde 4 büyüdü
Müftü uyardı: Hiçbir şekilde caiz değil haram
"Ekmek kavgası"nda öldüler
Mahkemeye 25 milyon Euro teklif etti
Gazze için Müslüman olacağını açıkladı!
İsmailağa Cemaati'nin "hoca anne"si toprağa verildi
Gazze karanlıkta kaldı
Bulgaristan erken seçime gidiyor
Ankara'da korkutan orman yangını
Hamas'tan İsrail'e büyük darbe
Soylu'dan İhsanoğlu'na ilginç benzetme!
BM'den İsrail'e çok sert kınama
Tatilde emlak dolandırıcılığı patladı
Trezeguet, Pune City ile anlaştı
Paraları çalınan esnaf yol kapattı
Bayern Münih başkanına vize şoku
Bu ilimiz nüfusunun 10 katı ziyaretçi ağırladı