Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Fenerbahçe bombayı patlatabilir! Tekme ve sandalyeler havada uçuştu! 400 gün sonra özgür! Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
13 Aralık 2005 Salı 10:49
Güncellenme Tarihi 5 Temmuz 2012 Perşembe 14:59
İstanbul Milletvekili Emin Şirin bu konuyu iş edinmiş. Harıl harıl mektuplar yazıyor. DYP Başkanı Mehmet Ağar'a, ardından kendi partisinin lideri Erkan Mumcu'ya, başkalarına..." Sabah'tan Aslı Aydıntaşbaş'ın yazısı:

p>

Sonra randevu alıp görüşüyor. Ardından her hareketini anlatıyor, belgelerini gösteriyor.
Benzer arayışlarda olan başkaları da var. Geçen hafta yazarımız Yavuz Donat'la konuşan bazı sağ siyasiler "İşbirliğinin yollarını bulmalı. DYP ile ANAP arasında bir 'Katolik nikahı' olması zor... Ama 'muta nikahı' neden olmasın?" demişti.
Nedir meselemiz? Yıllardır herkesin dilinden düşmeyen, hızla inen reytingler karşısında merkez sağ siyasetçilerin bir efsane gibi fısıldadığı "sağda birleşme."
Ama bu kez, düşünülen biraz farklı. Emin Şirin ve İstanbul'da bazı çevrelerin üzerinde durduğu, İtalya'da solu iktidara getiren 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu benzeri bir seçim ittifakı. Buna göre partiler, kendi amblemleriyle ayrı ayrı seçime girecek. Seçim öncesi ortak bir deklarasyon yapılacak ve seçim sonrası hangi parti daha çok oy alırsa onun genel başkanı başbakan olacak.

Bazı çevreler, AK Parti'nin kamuoyu yoklamalarındaki ezici üstünlüğü karşısında bu tarz bir "sağ blok" tezini yavaştan yavaştan işlemeye başladı. Emin Şirin ön planda gözüküyor, ama seçim yaklaştıkça bu konuda telkin ve arabuluculuk çabasında bulunanların sayısı artacaktır. "Aman arkadaş, AK Parti'yi durdurmanın tek yolu bu" diyerek yalnız DYP ve ANAVATAN değil, Yaşar Nuri Öztürk'ün Halkın Yükselişi ve Cem Uzan'ın Genç Parti'si dahil sağdaki diğer ufak partilerin de kapısını çalanlar olacaktır.
Peki sağda 'Zeytin Ağacı' mümkün mü?
Şu an için, Emin Şirin'in fantezisinden ibaret gibi gözüküyor. Dün böyle bir oluşumun "belkemiği" olabilecek ANAVATAN ve DYP'nin genel başkanlarıyla konuştum.
Ağar, hafta sonu Hatay'da yaptığı geniş katılımlı mitingin heyecanıyla bu öneriyi reddetmekte gecikmedi. "Sokakta karşılığı olmayan hiçbir oluşumun faydası olmaz. Ancak AKP'ye yarar. Bu tarz tepeden tanzim olayı 2002'de bitti."
Mumcu da sıcak bakmıyor bu çabalara. ANAVATAN lideri, bu noktadan sonra ancak daha "radikal" çözümlerin kamuoyunu ikna edebileceği görüşünde: "Siyasi partiler yasasına göre bu tarz bir seçim ittifakı mümkün değil. Zaten seçim ittifakı projelerinin de bir değeri yok seçmen nezdinde. AK Parti'ye yönelik bir sağ blok oluşturmak yanlış olur. Vatandaşın prim vereceği tek şey, gerçek bir birleşmedir. Tek yol, seçim ufukta belirince lider kadrolarının gemileri yakmak pahasına gerçek bir birleşme kararı alması." Ama o da bunun zorluklarını biliyor.
Peki Emin Şirin'in çabaları? Her iki lider de "kişisel" diyor. Şu an için ilgilenmediklerini söylüyorlar. Zaten siyaseten de şimdi yapmaları gereken bu.
Ama bakalım altı ay sonra, seçim ufukta belirip İstanbul ve Ankara'da "sağ ittifak" naraları yükselmeye başlayınca da 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu düşüncesi alıcı bulmakta zorlanacak mı?

Aslı Aydıntaşbaş-Sabah

Bu haber 919 kez okundu.

Davutoğlu: Tek tek değil hepiniz birden gelin01 Şubat 2015 17:40
Başbakan Ahmet Davutoğlu, paralel yapıyı kastederek, 'Tek tek gelmeleri olmaz, hep birlikte gelsinler ki zaferin tadı olsun' dedi.
Arınç hükümetin ayakta kalma sırrını açıkladı01 Şubat 2015 16:06
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, AK Parti hükümetlerinin ayakta kalma sırrını bereket olarak açıkladı.
MHP Başkanlık'tan geri adım attı01 Şubat 2015 14:30
MHP'nin daha önce savunduğu Başkanlık sistemi seçim bildirgesinde olmayacak. MHP iktidar olursa Beştepe'deki Sarayı müze yapacak.
Davutoğlu'ndan Afyon'a hızlı tren müjdesi01 Şubat 2015 13:50
Başbakan Ahmet Davutoğlu, partisinin Afyon il kongresinde konuştu. Afyon'a hızlı tren müjdesini verdi.
Pamukoğlu seçime bağımsız girecek01 Şubat 2015 10:36
HEPAR, Genel Başkanları Osman Pamukoğlu 7 Haziran'da yapılacak 25. Dönem Milletvekili Genel Seçimi'ne yüzde 10 barajı nedeniyle" bağımsız aday olarak gireceğini duyurdu.
Erol Göka: Başkanlığa değil Erdoğan'a karşılar01 Şubat 2015 10:29
Başkanlığa karşı sistemli bir antipropaganda yürütüldüğünü belirten Göka, “Erdoğan halkı 3 ayda ikna eder” dedi.
Metin Külünk: Terör bir beladır31 Ocak 2015 23:47
“Küreselden Yerele Türkiye Grubu”nun düzenlediği “Uluslararası Terörizm Konferansı’nda, terörizm kavramı tüm yönleri ile ele alındı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan uyarınca...31 Ocak 2015 22:29
TÜMSİAD etkinliğine katılan Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın uyarısı üzerine İBB Başkanı Kadir Topbaş ve İstanbul Valisi kürsüye çıktı.
Davutoğlu: Avrupa tarihi arşivimiz olmadan yazılamaz31 Ocak 2015 21:20
Başbakan Davutoğlu, "Avrupa bizim asli coğrafyamızdır ve Türkler Avrupa’nın asli unsurlarıdır. Avrupa tarihi bizim arşivlerimiz olmadan yazılamaz" dedi.
Güler: Tenezzül eden alçaktır, namussuzdur, şerefsizdir...31 Ocak 2015 20:41
Eski İçişleri Bakanı ve AK Parti Mardin Milletvekili Muammer Güler, "Ne bir kuruş kamunun kaynağına, ne bir kuruş yetimin hakkına tenezzül etmedik. Tenezzül eden alçaktır, namussuzdur, şerefsizdir." dedi.
Davutoğlu: 5. bölge teşviki uygulayacağız31 Ocak 2015 20:12
Başbakan Davutoğlu, İzmir'de STK temsilcilerine hitap etti.
Çalık'tan çözüm süreci açıklaması31 Ocak 2015 18:50
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Öznur Çalık, "Çözüm sürecine kardeş kanı durmadan son vermeyeceklerini" söyledi.
Mesut mest etti!
Bardakoğlu, CHP adaylığı için konuştu
Tarihi derbide Celtic güldü
Kan davası barış yemeğiyle bitti
Fenerbahçe bombayı patlatabilir!
Tekme ve sandalyeler havada uçuştu!
Çipras’ın ilk ziyareti bakın nereye!
Beşiktaş'tan Mersin'e 'Osmanlı' tokadı!
400 gün sonra özgür!
Davutoğlu: Tek tek değil hepiniz birden gelin
Bir misket için silahlar konuştu: 4 yaralı
'Biz lanetliyoruz onlar otorite kabul ediyor'
Arda Turan Madrid'ten ayrılıyor mu?
Haksöz'de bu ay Charlie Hebdo var!
Freedom House'un foyası döküldü!
Habere gitti haber oldu! Az daha ölüyordu
Facebook'ta asla bunları yapmayın
Eski devlet başkanı hayatını kaybetti!
Başına çatı malzemesi düştü öldü
Arınç hükümetin ayakta kalma sırrını açıkladı
S&P Ukrayna'nın kredi notunu indirdi
F.Bahçe rahat kazandı
Diş ağrısı sanıyorsunuz ama ...
Umudunu, Başbakan'a verdiği mektuba bağladı
Lodos kaldırım taşlarını bile söktü
Karadeniz'de Samsun rüzgarı!
Kar üstünde güreş
Özçekim çılgınlığı tehlike dinlemiyor
Bu defa uçurmadı, komple söktü
Bolu'dan üç golle üç puan!
ABD: Irak'a asker gönderebiliriz
İmirzalıoğlu'na büyük sürpriz!
Çanakkale'de Lodos otomobili uçurdu
Husiler Suudi Arabistan'ı protesto etti
''Bu vahşi terör olayını kınıyoruz''
Öldürülen rehinenin annesi konuştu
Gülen sevenlerini uçuruma sürüklüyor!
Torku Konyaspor galibiyeti hatırladı
Beşiktaş, potada hükmen galibiyet bekliyor
Erdoğan'a ve mitinge katılanlara hakarete ceza
Polisevinde yangın çıktı
Arda Turan için flaş transfer gelişmesi!
MHP Başkanlık'tan geri adım attı
Yunanistan Filistin'i tanıyacak
Rus uçağını F-16'lar durdurdu
Boko Haram yine saldırdı
SGK borç yapılandırması için yarın son gün!
Davutoğlu'ndan Afyon'a hızlı tren müjdesi
Meteoroloji uyardı: Bu illere çok kuvvetli sağanak
Ayder’de karsız "kardan adam" şenliği
Lodos nedeniyle kriz masası kuruldu
Koray Arslan, Akhisar Belediyespor'da
YHT'de bütün yolcular indirildi!
Çipras, lüks makam araçlarını satacak
Okmeydanı'nda tapu süreci hızlandı
Baydar: Hleb ile yollarımızı ayırıyoruz
Yakalanan hırsızlık zanlısı şoke etti!
Sevenleri Barış Manço'yu unutmadı
İki ilde 8 terörist teslim oldu
Roma, Doumbia'yı kadrosuna kattı
Çalışanlara çip takıldı!
Bardakoğlu, CHP'nin teklifine yanıt verdi
İhsanoğlu CHP'den aday mı olacak?
Türkiyeli bilim insanlarından bir ilk
Diriliş Zihgir'i de diriltti!
İspanya'da 'değişim' yürüyüşü
Milli Eğitim bu okulların peşinde
Cilvegözü Kapısı beş gün sonra yeniden açıldı