Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Altınok: Dünün postal yalayıcılarının... Baroni'den F.Bahçelileri kızdıracak yorum! Türk helikopterleri Suriye’de iddiası! Ömer AltaşNecdet Özel, Abdullah Öcalan, Fethullah Gülen
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
13 Aralık 2005 Salı 10:49
Güncellenme Tarihi 3 Eylül 2014 Çarşamba 09:37
İstanbul Milletvekili Emin Şirin bu konuyu iş edinmiş. Harıl harıl mektuplar yazıyor. DYP Başkanı Mehmet Ağar'a, ardından kendi partisinin lideri Erkan Mumcu'ya, başkalarına..." Sabah'tan Aslı Aydıntaşbaş'ın yazısı:

p>

Sonra randevu alıp görüşüyor. Ardından her hareketini anlatıyor, belgelerini gösteriyor.
Benzer arayışlarda olan başkaları da var. Geçen hafta yazarımız Yavuz Donat'la konuşan bazı sağ siyasiler "İşbirliğinin yollarını bulmalı. DYP ile ANAP arasında bir 'Katolik nikahı' olması zor... Ama 'muta nikahı' neden olmasın?" demişti.
Nedir meselemiz? Yıllardır herkesin dilinden düşmeyen, hızla inen reytingler karşısında merkez sağ siyasetçilerin bir efsane gibi fısıldadığı "sağda birleşme."
Ama bu kez, düşünülen biraz farklı. Emin Şirin ve İstanbul'da bazı çevrelerin üzerinde durduğu, İtalya'da solu iktidara getiren 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu benzeri bir seçim ittifakı. Buna göre partiler, kendi amblemleriyle ayrı ayrı seçime girecek. Seçim öncesi ortak bir deklarasyon yapılacak ve seçim sonrası hangi parti daha çok oy alırsa onun genel başkanı başbakan olacak.

Bazı çevreler, AK Parti'nin kamuoyu yoklamalarındaki ezici üstünlüğü karşısında bu tarz bir "sağ blok" tezini yavaştan yavaştan işlemeye başladı. Emin Şirin ön planda gözüküyor, ama seçim yaklaştıkça bu konuda telkin ve arabuluculuk çabasında bulunanların sayısı artacaktır. "Aman arkadaş, AK Parti'yi durdurmanın tek yolu bu" diyerek yalnız DYP ve ANAVATAN değil, Yaşar Nuri Öztürk'ün Halkın Yükselişi ve Cem Uzan'ın Genç Parti'si dahil sağdaki diğer ufak partilerin de kapısını çalanlar olacaktır.
Peki sağda 'Zeytin Ağacı' mümkün mü?
Şu an için, Emin Şirin'in fantezisinden ibaret gibi gözüküyor. Dün böyle bir oluşumun "belkemiği" olabilecek ANAVATAN ve DYP'nin genel başkanlarıyla konuştum.
Ağar, hafta sonu Hatay'da yaptığı geniş katılımlı mitingin heyecanıyla bu öneriyi reddetmekte gecikmedi. "Sokakta karşılığı olmayan hiçbir oluşumun faydası olmaz. Ancak AKP'ye yarar. Bu tarz tepeden tanzim olayı 2002'de bitti."
Mumcu da sıcak bakmıyor bu çabalara. ANAVATAN lideri, bu noktadan sonra ancak daha "radikal" çözümlerin kamuoyunu ikna edebileceği görüşünde: "Siyasi partiler yasasına göre bu tarz bir seçim ittifakı mümkün değil. Zaten seçim ittifakı projelerinin de bir değeri yok seçmen nezdinde. AK Parti'ye yönelik bir sağ blok oluşturmak yanlış olur. Vatandaşın prim vereceği tek şey, gerçek bir birleşmedir. Tek yol, seçim ufukta belirince lider kadrolarının gemileri yakmak pahasına gerçek bir birleşme kararı alması." Ama o da bunun zorluklarını biliyor.
Peki Emin Şirin'in çabaları? Her iki lider de "kişisel" diyor. Şu an için ilgilenmediklerini söylüyorlar. Zaten siyaseten de şimdi yapmaları gereken bu.
Ama bakalım altı ay sonra, seçim ufukta belirip İstanbul ve Ankara'da "sağ ittifak" naraları yükselmeye başlayınca da 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu düşüncesi alıcı bulmakta zorlanacak mı?

Aslı Aydıntaşbaş-Sabah

Bu haber 910 kez okundu.

İnce'ye göre Kılıçdaroğlu'nun 9 olumsuz yönü03 Eylül 2014 09:24
CHP’de Kılıçdaroğlu’nun karşısında aday olan Muharrem İnce, genel başkanını topa tuttu.
Paralel parti bile varmış!03 Eylül 2014 09:11
Paralel yapıya mensup polislerin Spark Messenger'da konuşurken, konu Şükür'ün istifasına gelince 'paralel devletin yanında paralel parti de varmış' şeklinde ifadeler kullandıkları ortaya çıktı.
Sarıgül delegelerin çiziğinden korktu!03 Eylül 2014 08:56
CHP olağanüstü kurultayına sayılı günler kala Mustafa Sarıgül, Kılıçdaroğlu'nun PM üyeliği teklifini reddetti. Sarıgül'ün çarşaf listede delegeden çizik yemekten endişelendiği iddia edildi.
KGM, İçişleri Bakanlığına bağlandı03 Eylül 2014 08:30
Başbakanlığa bağlı Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığının, İçişleri Bakanlığına bağlanmasına dair tezkere, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Erdoğan'dan paralel operasyonlarla ilgili çarpıcı bilgiler!03 Eylül 2014 08:06
KKTC ziyareti dönüşü uçakta gazetecilere konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan emniyetteki 3'üncü dalga paralel operasyonunu değerlendirdi.
Erdoğan: Liderliğin değil barışın peşindeyiz!03 Eylül 2014 07:21
KKTC ziyareti dönüşü uçakta gazetecilere konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan Ortadoğu'daki durumu, Kıbrıs'ı ve paralel operasyonları değerlendirdi.
Paralel polisler kayıtları eve götürmüş!03 Eylül 2014 07:13
Cumhurbaşkanı Erdoğan ve bakanları dinleyen, MİT Müsteşarı Fidan'ı takip eden 25 Aralık darbe girişiminin aktörleri, yaptıkları dinlemelere ilişkin kayıtları evlerine götürmüş.
Erdoğan'dan Azerbaycan öncesi açıklama02 Eylül 2014 19:04
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Azerbaycan ziyareti öncesi havalimanında ziyaretine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Bakan Elvan: Yasa dışı dinlemeler kabul edilemez!02 Eylül 2014 17:42
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, yurtdışı dinlemelere ilişkin soruşturma başlatıldığını söyledi.
Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti02 Eylül 2014 17:33
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Çankaya Köşkü'nde sırasıyla Başbakan Davutoğlu ve MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ı kabul etti.
AB Bakanı Bozkır: AB kapılarını açsa biz kapatırız02 Eylül 2014 16:30
AB bakanı Volkan Bozkır, canlı yayında yaptığı konuşmasına AB kapılarını açsa biz kapılarımızı kapatırız dedi.
AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı!02 Eylül 2014 16:28
AK Parti, Meclis'i olağanüstü toplantıya çağırdı.
Avusturya'da başörtülü Zeliha Çiçek'e ırkçı saldırı
Babacan: Gelir durumuna göre taksit dönemi başlıyor
Dolandırıcılar yeni oyunu: Kargo mesajı
Altınok: Dünün postal yalayıcılarının...
CHP kurultayında özel loca! Bakın kimler oturacak
CHP kendisini feshetmelidir!
Obama talimat verdi! Bağdat'a 350 ek asker gönderiyor
Vardiyalı işte çalışanlar dikkat!
Oğlu IŞİD'e katılan babadan şok iddia!
Sudan'dan İran'a 72 saat süre
Yobo'dan büyük vurgun
Dizi setinde büyük ayıp!
Apple kendini böyle savundu!
35 Taliban militanı öldürüldü
Yargıda Birlik Platformu'nun karşılaştığı ilginç itiraf!
Avustralya Kiev’e büyükelçilik açacak
İnce'ye göre Kılıçdaroğlu'nun 9 olumsuz yönü