Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yalova'daki ağaç katliamında çarpıcı fotoğraf PKK saldırısından şok telsiz diyalogları 3. köprü yolunda bir ilk! Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
13 Aralık 2005 Salı 10:49
Güncellenme Tarihi 27 Kasım 2014 Perşembe 22:12
İstanbul Milletvekili Emin Şirin bu konuyu iş edinmiş. Harıl harıl mektuplar yazıyor. DYP Başkanı Mehmet Ağar'a, ardından kendi partisinin lideri Erkan Mumcu'ya, başkalarına..." Sabah'tan Aslı Aydıntaşbaş'ın yazısı:

p>

Sonra randevu alıp görüşüyor. Ardından her hareketini anlatıyor, belgelerini gösteriyor.
Benzer arayışlarda olan başkaları da var. Geçen hafta yazarımız Yavuz Donat'la konuşan bazı sağ siyasiler "İşbirliğinin yollarını bulmalı. DYP ile ANAP arasında bir 'Katolik nikahı' olması zor... Ama 'muta nikahı' neden olmasın?" demişti.
Nedir meselemiz? Yıllardır herkesin dilinden düşmeyen, hızla inen reytingler karşısında merkez sağ siyasetçilerin bir efsane gibi fısıldadığı "sağda birleşme."
Ama bu kez, düşünülen biraz farklı. Emin Şirin ve İstanbul'da bazı çevrelerin üzerinde durduğu, İtalya'da solu iktidara getiren 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu benzeri bir seçim ittifakı. Buna göre partiler, kendi amblemleriyle ayrı ayrı seçime girecek. Seçim öncesi ortak bir deklarasyon yapılacak ve seçim sonrası hangi parti daha çok oy alırsa onun genel başkanı başbakan olacak.

Bazı çevreler, AK Parti'nin kamuoyu yoklamalarındaki ezici üstünlüğü karşısında bu tarz bir "sağ blok" tezini yavaştan yavaştan işlemeye başladı. Emin Şirin ön planda gözüküyor, ama seçim yaklaştıkça bu konuda telkin ve arabuluculuk çabasında bulunanların sayısı artacaktır. "Aman arkadaş, AK Parti'yi durdurmanın tek yolu bu" diyerek yalnız DYP ve ANAVATAN değil, Yaşar Nuri Öztürk'ün Halkın Yükselişi ve Cem Uzan'ın Genç Parti'si dahil sağdaki diğer ufak partilerin de kapısını çalanlar olacaktır.
Peki sağda 'Zeytin Ağacı' mümkün mü?
Şu an için, Emin Şirin'in fantezisinden ibaret gibi gözüküyor. Dün böyle bir oluşumun "belkemiği" olabilecek ANAVATAN ve DYP'nin genel başkanlarıyla konuştum.
Ağar, hafta sonu Hatay'da yaptığı geniş katılımlı mitingin heyecanıyla bu öneriyi reddetmekte gecikmedi. "Sokakta karşılığı olmayan hiçbir oluşumun faydası olmaz. Ancak AKP'ye yarar. Bu tarz tepeden tanzim olayı 2002'de bitti."
Mumcu da sıcak bakmıyor bu çabalara. ANAVATAN lideri, bu noktadan sonra ancak daha "radikal" çözümlerin kamuoyunu ikna edebileceği görüşünde: "Siyasi partiler yasasına göre bu tarz bir seçim ittifakı mümkün değil. Zaten seçim ittifakı projelerinin de bir değeri yok seçmen nezdinde. AK Parti'ye yönelik bir sağ blok oluşturmak yanlış olur. Vatandaşın prim vereceği tek şey, gerçek bir birleşmedir. Tek yol, seçim ufukta belirince lider kadrolarının gemileri yakmak pahasına gerçek bir birleşme kararı alması." Ama o da bunun zorluklarını biliyor.
Peki Emin Şirin'in çabaları? Her iki lider de "kişisel" diyor. Şu an için ilgilenmediklerini söylüyorlar. Zaten siyaseten de şimdi yapmaları gereken bu.
Ama bakalım altı ay sonra, seçim ufukta belirip İstanbul ve Ankara'da "sağ ittifak" naraları yükselmeye başlayınca da 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu düşüncesi alıcı bulmakta zorlanacak mı?

Aslı Aydıntaşbaş-Sabah

Bu haber 917 kez okundu.

Bahçeli'nin ziyareti öncesi Tunceli'de son durum!27 Kasım 2014 23:57
Devlet Bahçeli, bugün Elazığ'a geçecek. Geceyi bir otelde geçirecek olan Bahçeli, yarın Tunceli'ye gitmek üzere yola çıkacak.
Demirtaş: 51 kişinin ölümünün benimle ilgisi yok!27 Kasım 2014 23:25
HDP Eş Başkanı Selahattin Demirtaş, 51 kişinin hayatını kaybettiği Kobani olaylarında kendisinin değil hükümetin suçlu olduğunu savundu.
Yusuf Ziya Cömert ilk kez konuştu!27 Kasım 2014 22:56
Star Medya Genel Yayın Yönetmeni Yusuf Ziya Cömert, görevden almaların perde arkasını açıkladı.
Mehmet Ali Şahin'in acı günü27 Kasım 2014 22:30
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Şahin'in eşi Saniye Şahin hayatını kaybetti.
Erdoğan, YAŞ üyelerine yemek verdi27 Kasım 2014 22:07
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, kış dönemi olağan toplantısı için bir araya gelen Yüksek Askeri Şura (YAŞ) üyelerine yemek verdi.
"Paralel örgüte karşı daha net tavır alınmalı"27 Kasım 2014 21:11
AK Parti İstanbul İl Başkanı Aziz Babuşcu, TRT Haber'de yayınlanan “Sıcak Gündem” programında soruları yanıtladı.
Egemen Bağış'tan komisyon açıklaması27 Kasım 2014 19:03
TBMM'de, 4 eski bakanla ilgili kurulan komisyona davet edilen Egemen Bağış, beyanda bulunduktan sonra stargazete.com'a konuştu.
Bekaroğlu'na göre Dersim'i gündeme getirmek bölücülük!27 Kasım 2014 17:24
CHP'li Mehmet Bekaroğlu, Dersim olayları ve Alevi meselesi için çözüm çabalarına, açılımlara ve demokratik düzenlemelere karşı getirmiş olduğu yorumla şaşırttı.
Babuşcu: Tüm partiler paralel örgüte karşı net tavır almalı27 Kasım 2014 16:50
AK Parti İstanbul İl Başkanı Aziz Babuşcu, siyasetçilerin “devletin kurumları ve kamu düzenini tehdit eden bir örgüt” olarak nitelediği paralel örgüte karşı daha net tavır almaları gerektiğini söyledi.
Kılıçdaroğlu'ndan Bahçeli'nin Tunceli ziyareti yorumu27 Kasım 2014 15:47
CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu, MHP Lideri Devlet Bahçeli'nin Tunceli'ye yapacağı ziyareti hakkında "Olağanüstü bir durum yok" dedi.
HDP komisyondan çekildi27 Kasım 2014 15:16
'Yayın yasağı' tartışmalarının ardından HDP, 4 eski bakanla ilgili soruştuma komisyonundan çekildiğini duyurdu.
CHP'li Melda Onur'dan Muharrem İnce'ye ağaç tepkisi27 Kasım 2014 15:15
CHP'li Yalova Belediye'sinin 180 ağacı sabah saatlerinde köklerinden kesmesine tepki gösterilmemesine isyan eden tek CHP'li İstanbul Milletvekili Melda Onur oldu.
IŞİD bu defa türbeleri yıktı!
Bahçeli'nin ziyareti öncesi Tunceli'de son durum!
IŞİD peşmergeleri böyle katletti!
Kartal tura kanatlandı
Hakim ve savcıların maaşlarına artış geliyor
Ege'de Yunan savaş uçağı paniği!
Kerkük'te çatışmalar şiddetleniyor
Yanal: 80 dakika gereksiz bir oyundu
Yalova'daki ağaç katliamında çarpıcı fotoğraf
Demirtaş: 51 kişinin ölümünün benimle ilgisi yok!
Prandelli'yi göndermenin maliyeti!
Fenerbahçe'den Prandelli paylaşımı!
İşte G.Saray'ın hoca adayları
Yusuf Ziya Cömert ilk kez konuştu!
Yargıtay'dan Fazıl Say kararı!
İran'dan gelişmiş yeni bir silah
Fenerbahçe Ülker ezdi geçti
Ağca'dan Papa için şok sözler!
UEFA'dan G.Saray'a soruşturma
Mehmet Ali Şahin'in acı günü
Erdoğan, YAŞ üyelerine yemek verdi
PKK saldırısından şok telsiz diyalogları
Avrupa'yı Fırtına vurdu
Guardian: Papa'nın en zorlu ziyareti
Anadolu Yakası'nda 6 ilçede elektrik kesintisi!
Nijerya'da bombalı saldırı: 40 ölü
Bir iş kazası daha: 1 işçi can verdi
Barzani'den flaş IŞİD açıklaması!
Gerçek aracından inip baktığında ortaya çıktı
Mustafa Denizli Galatasaray'dan teklif aldı mı?
"Paralel örgüte karşı daha net tavır alınmalı"
Beşiktaş'ın 11'i belli oldu
İsrail, Türk vatandaşını serbest bıraktı
Bağdat'ta bombalar patladı!
Papa'dan Müslüman liderlere IŞİD çağrısı
Gezi Parkı davasında avukat gerginliği!
Diyarbakır'da polise eş zamanlı saldırı
Boko Haram'a ağır darbe!
İşte G.Saray'ın Prandelli kararı
Yargıtay'a 8 yeni daire
TEOG sınav soruları ve cevap anahtarı yayımlandı
7 çoban ve ailesi kurtarılmayı bekliyor
Bilim dünyasını heyecanlandıran araştırma
3. köprü yolunda bir ilk!
PFDK ceza yağdırdı!
Kritik YAŞ toplantısı sona erdi!
IŞİD petrol boru hattına saldırdı!
İsrail'den Türkiye'ye ağır suçlama
Egemen Bağış'tan komisyon açıklaması
Futbol efsanesi Pele yoğun bakımda!
1.5 yıldır böylesi görülmedi!
Erken emeklilik anlaşması imzalandı
2 ilde dev operasyon: 1'i asker 6 gözaltı!
Aziz Yıldırım'dan soru bombardımanı
Şırnak'ta 8 terörist teslim oldu
3 yıllık kan davası barışla sonuçlandı
Prandelli'nin belki de son fotoğrafı!
Prandelli giderse takımın başına o geçecek!
Benzin fiyatları bu akşam düşebilir!
İsrail'den yeni iddia: Hamaslılar Türkiye'de eğitiliyor
Bingöl'de kaybolan kişi bulundu
235 Suriyeli böyle kurtarıldı
Kıvanç Tatlıtuğ'dan kötü haber!
Filistin’in en küçük gazetecisi
Bursaspor'a tribün kapatma cezası!