Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

G.Saray'dan flaş transfer kararı! Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu! Türkiye ateşkes için kilit rol oynuyor Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
13 Aralık 2005 Salı 10:49
Güncellenme Tarihi 14 Kasım 2011 Pazartesi 00:24
İstanbul Milletvekili Emin Şirin bu konuyu iş edinmiş. Harıl harıl mektuplar yazıyor. DYP Başkanı Mehmet Ağar'a, ardından kendi partisinin lideri Erkan Mumcu'ya, başkalarına..." Sabah'tan Aslı Aydıntaşbaş'ın yazısı:

p>

Sonra randevu alıp görüşüyor. Ardından her hareketini anlatıyor, belgelerini gösteriyor.
Benzer arayışlarda olan başkaları da var. Geçen hafta yazarımız Yavuz Donat'la konuşan bazı sağ siyasiler "İşbirliğinin yollarını bulmalı. DYP ile ANAP arasında bir 'Katolik nikahı' olması zor... Ama 'muta nikahı' neden olmasın?" demişti.
Nedir meselemiz? Yıllardır herkesin dilinden düşmeyen, hızla inen reytingler karşısında merkez sağ siyasetçilerin bir efsane gibi fısıldadığı "sağda birleşme."
Ama bu kez, düşünülen biraz farklı. Emin Şirin ve İstanbul'da bazı çevrelerin üzerinde durduğu, İtalya'da solu iktidara getiren 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu benzeri bir seçim ittifakı. Buna göre partiler, kendi amblemleriyle ayrı ayrı seçime girecek. Seçim öncesi ortak bir deklarasyon yapılacak ve seçim sonrası hangi parti daha çok oy alırsa onun genel başkanı başbakan olacak.

Bazı çevreler, AK Parti'nin kamuoyu yoklamalarındaki ezici üstünlüğü karşısında bu tarz bir "sağ blok" tezini yavaştan yavaştan işlemeye başladı. Emin Şirin ön planda gözüküyor, ama seçim yaklaştıkça bu konuda telkin ve arabuluculuk çabasında bulunanların sayısı artacaktır. "Aman arkadaş, AK Parti'yi durdurmanın tek yolu bu" diyerek yalnız DYP ve ANAVATAN değil, Yaşar Nuri Öztürk'ün Halkın Yükselişi ve Cem Uzan'ın Genç Parti'si dahil sağdaki diğer ufak partilerin de kapısını çalanlar olacaktır.
Peki sağda 'Zeytin Ağacı' mümkün mü?
Şu an için, Emin Şirin'in fantezisinden ibaret gibi gözüküyor. Dün böyle bir oluşumun "belkemiği" olabilecek ANAVATAN ve DYP'nin genel başkanlarıyla konuştum.
Ağar, hafta sonu Hatay'da yaptığı geniş katılımlı mitingin heyecanıyla bu öneriyi reddetmekte gecikmedi. "Sokakta karşılığı olmayan hiçbir oluşumun faydası olmaz. Ancak AKP'ye yarar. Bu tarz tepeden tanzim olayı 2002'de bitti."
Mumcu da sıcak bakmıyor bu çabalara. ANAVATAN lideri, bu noktadan sonra ancak daha "radikal" çözümlerin kamuoyunu ikna edebileceği görüşünde: "Siyasi partiler yasasına göre bu tarz bir seçim ittifakı mümkün değil. Zaten seçim ittifakı projelerinin de bir değeri yok seçmen nezdinde. AK Parti'ye yönelik bir sağ blok oluşturmak yanlış olur. Vatandaşın prim vereceği tek şey, gerçek bir birleşmedir. Tek yol, seçim ufukta belirince lider kadrolarının gemileri yakmak pahasına gerçek bir birleşme kararı alması." Ama o da bunun zorluklarını biliyor.
Peki Emin Şirin'in çabaları? Her iki lider de "kişisel" diyor. Şu an için ilgilenmediklerini söylüyorlar. Zaten siyaseten de şimdi yapmaları gereken bu.
Ama bakalım altı ay sonra, seçim ufukta belirip İstanbul ve Ankara'da "sağ ittifak" naraları yükselmeye başlayınca da 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu düşüncesi alıcı bulmakta zorlanacak mı?

Aslı Aydıntaşbaş-Sabah

Bu haber 907 kez okundu.

Demirtaş: Seçilemeyebiliriz, ihtimaldir25 Temmuz 2014 21:15
umhurbaşkanı adayı ve HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, Antalya'da seçim çalışmaları kapsamında konuşma yaptı.
Bakan Zeybekçi: 12 yılda destan yazdık25 Temmuz 2014 21:11
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, Almanya seyahatinde cumhurbaşkanlığı seçimleri kapsamında çalışmalar yürüttü.
Başbakan'dan YHT müjdesi!25 Temmuz 2014 20:22
Başbakan Erdoğan Yüksek Hızlı Tren'in bir hafta ücretsiz olduğunu açıkladı
Türkiye ateşkes için kilit rol oynuyor25 Temmuz 2014 18:52
Dışişleri Bakanı Davutoğlu, İsrail'in saldırılarının durdurulması ve ateşkes sağlanması için Katar Dışişleri Bakanı Muhammed El-Atiyye ve Hamas Siyasi Büro Şefi Meşal ile görüştü.
Gazze'de hedef bütün Filistinli direniş gruplarıdır25 Temmuz 2014 18:50
Nasrallah, "Gazze'de hedef sadece Hamas değil, bütün Filistinli direniş gruplarıdır. Batı ve Arap dünyasına kalsa, İsrail'e 'fırsatını bulmuşken işlerini bitirin' diyecekler." dedi.
Meclis’te bayram molası25 Temmuz 2014 18:13
TBMM Genel Kurulu çalışmalarına Ramazan Bayramı nedeniyle ara verdi, milletvekilleri Genel Kurul’da bayramlaştı.
CHP heyeti bayramdan sonra Gazze'ye gidiyor25 Temmuz 2014 16:29
CHP Genel Başkan Yardımcısı Veli Ağbaba, Gazze ziyaretlerinin Ramazan Bayramı'ndan sonraya kaldığını söyledi.
Metropoll ve Genar'ın son Köşk anketleri25 Temmuz 2014 16:20
GENAR ve Metropol'ün genel müdürleri katıldıkları bir programda 10 Ağustos'taki Cumhurbaşkanlığı seçimleri öncesi yaptıkları son anketleri açıkladı.
HDP ikinci turda kimi destekleyecek?25 Temmuz 2014 15:58
Demirtaş, HDP'nin Köşk seçimin ikinci turunda kesinlikle bir adayı desteklemeyeceklerini söyledi.
İhsanoğlu Diyarbakır'da yuhalandı!25 Temmuz 2014 15:45
Çatı aday İhsanoğlu, Diyarbakır'da cuma namazı çıkışı 'Kahrolsun İsrail' sloganları atan grup tarafından yuhalandı.
Bozdağ: Zekeriya Öz savcı gibi davranmıyor25 Temmuz 2014 14:24
Adalet Bakanı Bekir Bozdağ, HSYK tarafından hakkında soruşturma başlatılan Zekeriya Öz ve paralel yapı operasyonu ile ilgili açıklama yaptı.
Liderlerin bayram programı belli oldu25 Temmuz 2014 13:16
Cumhurbaşkanı Gül'ün, Ramazan Bayramı'nı Ankara'da, Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Erdoğan'ın İstanbul'da karşılaması bekleniyor.
Demirtaş: Seçilemeyebiliriz, ihtimaldir
Bakan Zeybekçi: 12 yılda destan yazdık
Gül, MİT Müsteşarı Fidan'ı kabul etti
Başbakan'dan YHT müjdesi!
G.Saray Hakan Balta'nın sözleşmesini uzattı!
Rektörler Gazze için toplanacak
İsrail göstericilere saldırdı!
Yeni Diyarbakırspor'dan İhsanoğlu'na tepki
G.Saray'dan flaş transfer kararı!
Drogba'yı resmen açıkladılar
İsrail'e ağır darbe!
Cezayir'de 3 gün yas ilan edildi
Kırgızistan'da '7 Nisan Davası'nda karar
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!
Türkiye ateşkes için kilit rol oynuyor
Gazze'de hedef bütün Filistinli direniş gruplarıdır
Paralelcilerden pankart skandalı
ÖABT sonuçları açıklandı
Bursaspor'da sürpriz ayrılık!
Meclis’te bayram molası
Karabükspor'da 3 imza birden!
Diego Costa'dan duygusal veda!
Van'da uyuşturucu operasyonu
'Beşiktaş fazla gürültü çıkarıyor'
Ramazan sonrası hareketi arttırın
Elektrik akımına kapılan genç öldü
Prandelli: Beklemeden imza atalım
Cuma namazı sonrası Filistin için yürüdüler
İsrail ordusu ilerleme kaydedemiyor
CHP heyeti bayramdan sonra Gazze'ye gidiyor
Drogba'dan G.Saray taraftarına mesaj!
Sakarya'da dolu yağışı zarara yol açtı
Metropoll ve Genar'ın son Köşk anketleri
Gazze'den İsrail'e 8 füze atıldı
Köye gitmem diyen hamile eşini otomobille çiğnedi
Gazze'den İsrail'e 8 füze atıldı
Malezya'da tekne kazası: 3 ölü
Güney Kore'de Google’a dava açıldı
F-16'lar Suriye sınırına gönderildi
Yanal'dan gidecek isimler ve Salih açıklaması
Yasa dışı dinlemede 6 polise meslekten ihraç
Bitlis'te bir terörist teslim oldu
Bir kuvözde 3 Gazzeli bebek
2 Milyon liralık fiyasko!
Koruyucu aile skandalına bakanlık incelemesi
Eruh'ta tuz kuyusunda petrol çıktı
Akhisar Brezilyalı stoperin peşinde
TEM'de 15 kilometrelik bayram kuyruğu
Suriyeliler bayram için ülkelerine döndüler
İşte Yunanistan'ın yeni teknik direktörü!
Balıkesirspor'dan Melo bombası!
HDP ikinci turda kimi destekleyecek?
Gümrük kapılarında sandıklar kuruluyor
Kanala düşmekten son anda kurtuldu
Hırsızı yakaladı, 2 bin lira ceza yedi
Eyüplü gençlerden Gazze protestosu
Samsung'da Note 4 için sürpriz hazırlığı
Cami çıkışı Sow ve Emre'ye yoğun ilgi!
ABD elçiliği önünde tabutlu protesto!
İhsanoğlu Diyarbakır'da yuhalandı!
Yahudi yerleşimciler Filistinlilere ateş açtı
Başbakan Erdoğan YHT açılışında konuştu
THY'den Tel Aviv uçuşları hakkında açıklama
Denizli BB Angola Karması'na fark attı
Barış mesajı vermek için heykel yapıyor