Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Savcı Kiraz'ı vur emri Yunanistan'dan! Cumhurbaşkanı Erdoğan bugün o isimlerle görüşecek! Sağlık Bakanlığı'ndan açıklama: 57 kişi öldü Prof. Dr. Erol GökaFanon gibi hissetmek
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
13 Aralık 2005 Salı 10:49
Güncellenme Tarihi 24 Haziran 2014 Salı 08:22
İstanbul Milletvekili Emin Şirin bu konuyu iş edinmiş. Harıl harıl mektuplar yazıyor. DYP Başkanı Mehmet Ağar'a, ardından kendi partisinin lideri Erkan Mumcu'ya, başkalarına..." Sabah'tan Aslı Aydıntaşbaş'ın yazısı:

p>

Sonra randevu alıp görüşüyor. Ardından her hareketini anlatıyor, belgelerini gösteriyor.
Benzer arayışlarda olan başkaları da var. Geçen hafta yazarımız Yavuz Donat'la konuşan bazı sağ siyasiler "İşbirliğinin yollarını bulmalı. DYP ile ANAP arasında bir 'Katolik nikahı' olması zor... Ama 'muta nikahı' neden olmasın?" demişti.
Nedir meselemiz? Yıllardır herkesin dilinden düşmeyen, hızla inen reytingler karşısında merkez sağ siyasetçilerin bir efsane gibi fısıldadığı "sağda birleşme."
Ama bu kez, düşünülen biraz farklı. Emin Şirin ve İstanbul'da bazı çevrelerin üzerinde durduğu, İtalya'da solu iktidara getiren 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu benzeri bir seçim ittifakı. Buna göre partiler, kendi amblemleriyle ayrı ayrı seçime girecek. Seçim öncesi ortak bir deklarasyon yapılacak ve seçim sonrası hangi parti daha çok oy alırsa onun genel başkanı başbakan olacak.

Bazı çevreler, AK Parti'nin kamuoyu yoklamalarındaki ezici üstünlüğü karşısında bu tarz bir "sağ blok" tezini yavaştan yavaştan işlemeye başladı. Emin Şirin ön planda gözüküyor, ama seçim yaklaştıkça bu konuda telkin ve arabuluculuk çabasında bulunanların sayısı artacaktır. "Aman arkadaş, AK Parti'yi durdurmanın tek yolu bu" diyerek yalnız DYP ve ANAVATAN değil, Yaşar Nuri Öztürk'ün Halkın Yükselişi ve Cem Uzan'ın Genç Parti'si dahil sağdaki diğer ufak partilerin de kapısını çalanlar olacaktır.
Peki sağda 'Zeytin Ağacı' mümkün mü?
Şu an için, Emin Şirin'in fantezisinden ibaret gibi gözüküyor. Dün böyle bir oluşumun "belkemiği" olabilecek ANAVATAN ve DYP'nin genel başkanlarıyla konuştum.
Ağar, hafta sonu Hatay'da yaptığı geniş katılımlı mitingin heyecanıyla bu öneriyi reddetmekte gecikmedi. "Sokakta karşılığı olmayan hiçbir oluşumun faydası olmaz. Ancak AKP'ye yarar. Bu tarz tepeden tanzim olayı 2002'de bitti."
Mumcu da sıcak bakmıyor bu çabalara. ANAVATAN lideri, bu noktadan sonra ancak daha "radikal" çözümlerin kamuoyunu ikna edebileceği görüşünde: "Siyasi partiler yasasına göre bu tarz bir seçim ittifakı mümkün değil. Zaten seçim ittifakı projelerinin de bir değeri yok seçmen nezdinde. AK Parti'ye yönelik bir sağ blok oluşturmak yanlış olur. Vatandaşın prim vereceği tek şey, gerçek bir birleşmedir. Tek yol, seçim ufukta belirince lider kadrolarının gemileri yakmak pahasına gerçek bir birleşme kararı alması." Ama o da bunun zorluklarını biliyor.
Peki Emin Şirin'in çabaları? Her iki lider de "kişisel" diyor. Şu an için ilgilenmediklerini söylüyorlar. Zaten siyaseten de şimdi yapmaları gereken bu.
Ama bakalım altı ay sonra, seçim ufukta belirip İstanbul ve Ankara'da "sağ ittifak" naraları yükselmeye başlayınca da 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu düşüncesi alıcı bulmakta zorlanacak mı?

Aslı Aydıntaşbaş-Sabah

Bu haber 921 kez okundu.

CHP'de yeni tartışma: 38 kişilik...02 Nisan 2015 03:10
CHP’de şimdi de kontenjan tartışmaları başladı. 38 kişilik kontenjan adaylığına yapılan 461 rekor başvuruya partililerden büyük tepki var.
CHP'de Kemal Derviş isyanı02 Nisan 2015 02:53
CHP Lideri Kılıçdaroğlu’nun umut bağladığı Kemal Derviş partide büyük krize neden oldu. CHP'ye yıllarını veren eski yöneticiler Derviş’i ‘CHP için varını yoğunu ortaya koyan insanlara saygısızlık’ olarak nitelendirdi.
Bülent Turan: Paralel örgüt İdris Bal'ı kullanıp bir kenara attı02 Nisan 2015 02:01
İdris Bal'ın kendi partisinden istifasını değerlendiren AK Parti İstanbul Milletvekili Bülent Turan, paralel örgütün İdris Bal'ı kullanıp bir kenara attığını ifade etti.
Numan Kurtulmuş'tan Çözüm süreci açıklaması02 Nisan 2015 01:41
Numan Kurtulmuş, "Çözüm Süreci ile ilgili kolay taraflar bitti şimdi daha zor kısmı var. Çok az bir kısım var ama zor bir kısım" dedi.
AK Parti'deki kritik toplantı sona erdi02 Nisan 2015 01:28
AK Parti Üst Komisyon toplantısı sona erdi.
CHP, Elif Sultan Kalsen'i böyle savunmuştu01 Nisan 2015 23:21
Emniyet Müdürlüğüne düzenlediği saldırıda öldürülen terörist Elif Sultan Kalsen, 2012 yılında CHP tarafından mağdur ilan edilmişti.
Eski Bakan hakkındaki önerge reddedildi01 Nisan 2015 21:43
CHP’nin İçişleri eski Bakanı Efkan Ala hakkında Meclis soruşturması açılması ile ilgili verdiği önergesi TBMM Genel Kurulu’nda reddedildi.
Emniyet'e saldırı anı böyle görüntülendi01 Nisan 2015 21:32
İstanbul Emiyeti'ne akşam saatlerinde iki terörist tarafından saldırı düzenlendi. Saldırı anı güvenlik kamerasına böyle yansıdı.
C.Başkanı Erdoğan: Cübbeli de bal gibi aranır!01 Nisan 2015 21:03
Şehit Savcı Mehmet Selim Kiraz'ın evine taziye ziyaretinde bulunan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Cübbeli de bal gibi aranır diyeceğiz ve bunun tedbirlerini alacağız. Bunlar yıllar öncesinin şu anda bize faturasıdır" dedi.
Kılıçdaroğlu'na şehit evi önünde büyük protesto!01 Nisan 2015 20:51
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, şehit savcı Mehmet Selim Kiraz'ın evine yaptığı ziyaretin ardından çevredeki vatandaşlar tarafından protesto edildi. Kılıçdaroğlu'nun aracına bir kişi tarafından pet şişe atıldı.
Erdoğan'dan sürpriz görüşme!01 Nisan 2015 20:11
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Romanya ziyareti sırasında Galatasaray'ın eski futbolcusu George Hagi ile bir araya geldi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan yurda dönüyor01 Nisan 2015 20:11
Erdoğan, Slovenya, Slovakya ve Romanya'yı kapsayan ziyaretinin son durağındaki programını tamamlayarak Bükreş'ten ayrıldı.
Petrol platformunda yangın: 4 ölü, 45 yaralı
Savcı Kiraz'ı vur emri Yunanistan'dan!
Cumhurbaşkanı Erdoğan bugün o isimlerle görüşecek!
Elektrik kesintisinde sabotaj ihtimali için özel ekip
CHP'de yeni tartışma: 38 kişilik...
Teröristlerle çatışma anının detaylarına ulaşıldı
New York Otomobil Fuarı açıldı
ABBA'nın üyesi Benny Andersson'ın ehliyetine el konuldu
CHP'de Kemal Derviş isyanı
İstanbul Emniyeti'nden saldırıyla ilgili açıklama
Gülenciler KPSS'deki delilleri tek tek silmiş!
Yargıtay'la ilgili kanun TBMM'de kabul edildi
Çemberi daralttığı için Savcı'yı şehit ettiler
Filistin'den UCM açıklaması
Savcı Kiraz, teröristlerin suyunu bile içmemiş!
İsveç'te "polis aracı görünümlü" otomobillere boya yasağı
Teröristler cüppe ve kimlikle C kapısından girmişler
Bülent Turan: Paralel örgüt İdris Bal'ı kullanıp bir kenara attı
Sağlık Bakanlığı'ndan açıklama: 57 kişi öldü
Cumhurbaşkanı Erdoğan Ankara'ya geldi
Poroşenko, Avrupa Dış İlişkiler Konseyi üyeleriyle görüştü
IŞİD'e Irak'ta büyük şok: 37 ölü
Merkel, Yatsenyuk ve Atambayev ile görüştü
Yemen'de çatışma: 20 ölü
Numan Kurtulmuş'tan Çözüm süreci açıklaması
ABD'den İsrail'i sevindirecek açıklama
AK Parti'deki kritik toplantı sona erdi
KPSS'deki kopya skandalı ÖSYM'ye sıçradı!
Gülen'den şehit Savcı'ya bir gün gecikmeli taziye
Suriye sınırında yakalanan 9 İngiliz sağlık kontrolünden geçti
Beşiktaş Prödl'ü 1 ay önce bitirmiş
Buhari'den Boko Haram ve yolsuzlukla mücadele sözü
Bursaspor'a UEFA'dan müjde
Muzaffer Tekin kimdir?
Ergenekon sanığı Muzaffer Tekin öldü!
Fenerbahçe'de gündem Emenike
New York Borsası düşüşle kapandı
Yılmaz Güney doğum gününde anıldı
Banvit tek farkla galip
Futbolcunun kirayı ödeyecek parası yok
CHP, Elif Sultan Kalsen'i böyle savunmuştu
Katil zanlısı kafaları karıştırdı
İngiltere uyruklu 9 kişi hakkında sınır dışı etme süreci başlatıldı
Liverpool golcüsünü Çizme'de buldu
Kayıp müzisyenin cesedi bulundu
Ajax golcüsünü bırakmadı
İhvan'dan Savcı Kiraz için taziye mesajı
Brüksel'de Nasreddin Hoca heykeli önünde eylem
İşte Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın okuduğu surenin meali
Savcı Kiraz rehin alınmadan önce abdest almış
Yemen'deki Mısırlıların tahliyesine başlandı
Vali Şahin'den saldırı sonrası ilk açıklama
BM'den Irak'ta mezhep çatışması uyarısı
5 dağcı hayatını kaybetti
Fransız Alpleri'nde kara gün
Pepe 2 hafta yok
Bodrum'da silahlı saldırı: 1 ölü
Savcının odasında tek silah bulundu