Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AK Parti'ye silahlı saldırı Aysal'ın gözdesine Seri A'dan dev talip Erdoğan'dan BM mesajı! Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
13 Aralık 2005 Salı 10:49
Güncellenme Tarihi 25 Ekim 2014 Cumartesi 08:59
İstanbul Milletvekili Emin Şirin bu konuyu iş edinmiş. Harıl harıl mektuplar yazıyor. DYP Başkanı Mehmet Ağar'a, ardından kendi partisinin lideri Erkan Mumcu'ya, başkalarına..." Sabah'tan Aslı Aydıntaşbaş'ın yazısı:

p>

Sonra randevu alıp görüşüyor. Ardından her hareketini anlatıyor, belgelerini gösteriyor.
Benzer arayışlarda olan başkaları da var. Geçen hafta yazarımız Yavuz Donat'la konuşan bazı sağ siyasiler "İşbirliğinin yollarını bulmalı. DYP ile ANAP arasında bir 'Katolik nikahı' olması zor... Ama 'muta nikahı' neden olmasın?" demişti.
Nedir meselemiz? Yıllardır herkesin dilinden düşmeyen, hızla inen reytingler karşısında merkez sağ siyasetçilerin bir efsane gibi fısıldadığı "sağda birleşme."
Ama bu kez, düşünülen biraz farklı. Emin Şirin ve İstanbul'da bazı çevrelerin üzerinde durduğu, İtalya'da solu iktidara getiren 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu benzeri bir seçim ittifakı. Buna göre partiler, kendi amblemleriyle ayrı ayrı seçime girecek. Seçim öncesi ortak bir deklarasyon yapılacak ve seçim sonrası hangi parti daha çok oy alırsa onun genel başkanı başbakan olacak.

Bazı çevreler, AK Parti'nin kamuoyu yoklamalarındaki ezici üstünlüğü karşısında bu tarz bir "sağ blok" tezini yavaştan yavaştan işlemeye başladı. Emin Şirin ön planda gözüküyor, ama seçim yaklaştıkça bu konuda telkin ve arabuluculuk çabasında bulunanların sayısı artacaktır. "Aman arkadaş, AK Parti'yi durdurmanın tek yolu bu" diyerek yalnız DYP ve ANAVATAN değil, Yaşar Nuri Öztürk'ün Halkın Yükselişi ve Cem Uzan'ın Genç Parti'si dahil sağdaki diğer ufak partilerin de kapısını çalanlar olacaktır.
Peki sağda 'Zeytin Ağacı' mümkün mü?
Şu an için, Emin Şirin'in fantezisinden ibaret gibi gözüküyor. Dün böyle bir oluşumun "belkemiği" olabilecek ANAVATAN ve DYP'nin genel başkanlarıyla konuştum.
Ağar, hafta sonu Hatay'da yaptığı geniş katılımlı mitingin heyecanıyla bu öneriyi reddetmekte gecikmedi. "Sokakta karşılığı olmayan hiçbir oluşumun faydası olmaz. Ancak AKP'ye yarar. Bu tarz tepeden tanzim olayı 2002'de bitti."
Mumcu da sıcak bakmıyor bu çabalara. ANAVATAN lideri, bu noktadan sonra ancak daha "radikal" çözümlerin kamuoyunu ikna edebileceği görüşünde: "Siyasi partiler yasasına göre bu tarz bir seçim ittifakı mümkün değil. Zaten seçim ittifakı projelerinin de bir değeri yok seçmen nezdinde. AK Parti'ye yönelik bir sağ blok oluşturmak yanlış olur. Vatandaşın prim vereceği tek şey, gerçek bir birleşmedir. Tek yol, seçim ufukta belirince lider kadrolarının gemileri yakmak pahasına gerçek bir birleşme kararı alması." Ama o da bunun zorluklarını biliyor.
Peki Emin Şirin'in çabaları? Her iki lider de "kişisel" diyor. Şu an için ilgilenmediklerini söylüyorlar. Zaten siyaseten de şimdi yapmaları gereken bu.
Ama bakalım altı ay sonra, seçim ufukta belirip İstanbul ve Ankara'da "sağ ittifak" naraları yükselmeye başlayınca da 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu düşüncesi alıcı bulmakta zorlanacak mı?

Aslı Aydıntaşbaş-Sabah

Bu haber 914 kez okundu.

Erdoğan'dan BM mesajı!25 Ekim 2014 08:25
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Kuruluşundan bu yana uluslararası sistemde meydana gelen değişiklikler, BM'nin de köklü ve kapsamlı bir değişimden geçmesini zorunlu kılmaktadır. Günümüzün temel sorunlarına küresel düzeyde çözümler bulabilmesi için, BM'nin mevcut yapılarının da buna göre uyarlanması icap etmektedir" değerlendirmesinde bulundu.
CHP’nin kasası alarm veriyor25 Ekim 2014 07:23
CHP, Hazine’den gelecek yardıma kadar kemerlerini sıkmak zorunda kalacak.
Sırrı Sakık da itiraf etti: Yanlış yaptık25 Ekim 2014 07:18
HDP’nin önemli isimlerinden Ağrı Belediye Başkanı Sakık, 6-8 Ekim olaylarından sonra önemli dersler çıkarmak zorunda olduklarını söyledi.?Sakık, “Siyasetçiler olarak üzerimize düşen neyse yapmalıyız” diye konuştu.
Davutoğlu'ndan Mahçupyan'a sürpriz görev!25 Ekim 2014 07:14
'Akil insanlar' heyetinde de yer alan gazeteci- yazar Etyen Mahçupyan önemli bir göreve atandı.
'Yaka paça dışarı atılan kızım aklıma geldi'24 Ekim 2014 21:27
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Yeni Akademik Yıl Açılış töreninde konuştu.
Kılıçdaroğlu siyasi çıkarları uğruna karalama yapıyor24 Ekim 2014 20:29
Hak-İş, yönetmen Suat Eroğlu'na yumruklu saldırıda bulunulduğu iddiasına ilişkin, "Kılıçdaroğlu, Hak-İş'in sanatla emeği buluşturan önemli bir faaliyetini siyasi çıkarları uğruna karalamaktadır" açıklamasında bulundu.
CHP'de görev değişimi24 Ekim 2014 15:59
Giresun'un Bulancak ilçesinde yapılan kongrenin ardından görev değişimi törenle gerçekleştirildi.
Kılıçdaroğlu: Dış politikada tam bir çuvallama var24 Ekim 2014 12:50
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, "Dış politikada tam bir çuvallama var. Kimin ne söylediği belli değil" dedi.
Davutoğlu: Kılıçdaroğlu kış uykusundaydı24 Ekim 2014 12:48
Genişletilmiş il başkanları toplantısında konuşan Davutoğlu, Kılıçdaroğlu'nun son açıklamalarına sert çıktı.
Erdoğan: Peşmerge sayısı 150'ye indirildi24 Ekim 2014 12:26
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Estonya'da mevkidaşı ile yaptığı ortak basın açıklamasında, Kobani'ye gidecek Peşmerge sayısının 200'den 150'ye düştüğünü söyledi. Erdoğan, Özgür Suriye Orsudu'ndan da bin 300 askerin bölgeye gideceğini aktarırken, bu sayının PYD'nin kabul ettiği rakam olduğunu ifade etti.
Davutoğlu açıkladı! AK Parti'de bir ilk olacak24 Ekim 2014 12:17
Başbakan Davutoğlu AK Parti Genişletilmiş İl Başkanlığı toplantısının bundan sonra her ay dönüşümlü olarak farklı illerde yapılacağını açıkladı.
Kuyt transferi için İngiltere'den açıklama!24 Ekim 2014 11:37
Fenerbahçeli Dirk Kuyt'ın Ada'ya transfer olacağı iddiaları ile ilgili olarak açıklama yapıldı.
11 futbolcu takımdan gönderilecek!
İflastan zirveye
Mısır'da OHAL ilan edildi
Sarı mı, Kırmızı mı?
Çin'den Asya'da yeni hamle
Dövmeli mumya bulundu
ABD'den flaş açıklama! 'Destekliyoruz'
Boş park yeri bulacak!
Fenerbahçe moral arıyor!
El Clasico öncesi ilginç pankart!
İşte Cumhuriyet döneminin en sevilen 12 şiiri
AK Parti'ye silahlı saldırı
Askerle çatışma: 1 ölü
Feci kaza: 2 ölü
Eski dünya şampiyonu hayatını kaybetti
Aysal'ın gözdesine Seri A'dan dev talip
Iğdır müftüsü Caferilerden özür diledi
Karadayı jeneriğinde komik hata!
Feribot seferlerine fırtına engeli
Sahte delil 57. saniyede
Elektrik faturanızı yüzde 50 düşerebilirsiniz!
Bakanlara paralel tuzak
Erdoğan'dan BM mesajı!
Kobani'de akıl oyunları
Dünya için flaş açıklama!
'Bilic galiba Müslüman olmuş'
Flaş iddia! Geldiği gibi gidiyor
PYD'den Kobani için ilginç istek
El Kaide'ye ağır darbe
Türkiye-Suriye sınırında inanılmaz olay!
Öğretmenlere güzel haber
Ada basınından flaş Sneijder iddiası!
Cumhurbaşkanı Erdoğan yurda döndü
Üç basamaklı strateji ile sorunsuz nakil
CHP’nin kasası alarm veriyor
Sırrı Sakık da itiraf etti: Yanlış yaptık
Davutoğlu'ndan Mahçupyan'a sürpriz görev!
ABD'de okula silahlı saldırı!
Gaziantep'te silahlı kavga: 2 ölü, 2 yaralı
'Yıldırım' talimat! F.Bahçe'den 2 flaş hamle
Galatasaray başkanını seçiyor!
Kurtulmuş: Türkiye artık erteleyemez
Ebola'yı yenen hemşire Obama'yla görüştü
Doping şoku! Madalyası geri alınacak!
Erdoğan Estonya'dan ayrıldı
Kobani eylemlerine 5 tutuklama
ÖSO'nun Kobani'ye gitmesini destekleriz
F.Bahçe taraftarı G.Saray'da baklava dağıttı
Kasımpaşa'nın Konya keyfi!
Putin: ABD bindiği dalı kesti!
Semih'ten Prandelli ve Burak'a gönderme
İsrail askeri Filistinli genci öldürdü!
Belediye Başkanı paniğe karşı metroya bindi
'Yaka paça dışarı atılan kızım aklıma geldi'
Kadın mahkum hastaneden firar etti
Ebola için ilk deneme Aralık'ta
ABD'den IŞİD'e 18 hava saldırısı!
Karabük, Akhisar'ı 90+2'de yıktı!
Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı
Kılıçdaroğlu siyasi çıkarları uğruna karalama yapıyor
Peşmerge: Tek gidiş yolumuz Türkiye
İranlı komutandan Türkiye'ye suçlama
Galatasaray'da flaş ayrılık iddiası!
Erdoğan Estonya Parlamentosu'nu ziyaret etti
ABD: İddiaları çok ciddiye alıyoruz!
10 kişilik toplu intihar girşimi
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!
Çin'den ebola salgınına karşı 82 milyon $
Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı!
İki ülkeye daha 'Sarı toz' gönderildi