Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
13 Aralık 2005 Salı 10:49
Güncellenme Tarihi 24 Aralık 2013 Salı 16:40
İstanbul Milletvekili Emin Şirin bu konuyu iş edinmiş. Harıl harıl mektuplar yazıyor. DYP Başkanı Mehmet Ağar'a, ardından kendi partisinin lideri Erkan Mumcu'ya, başkalarına..." Sabah'tan Aslı Aydıntaşbaş'ın yazısı:

p>

Sonra randevu alıp görüşüyor. Ardından her hareketini anlatıyor, belgelerini gösteriyor.
Benzer arayışlarda olan başkaları da var. Geçen hafta yazarımız Yavuz Donat'la konuşan bazı sağ siyasiler "İşbirliğinin yollarını bulmalı. DYP ile ANAP arasında bir 'Katolik nikahı' olması zor... Ama 'muta nikahı' neden olmasın?" demişti.
Nedir meselemiz? Yıllardır herkesin dilinden düşmeyen, hızla inen reytingler karşısında merkez sağ siyasetçilerin bir efsane gibi fısıldadığı "sağda birleşme."
Ama bu kez, düşünülen biraz farklı. Emin Şirin ve İstanbul'da bazı çevrelerin üzerinde durduğu, İtalya'da solu iktidara getiren 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu benzeri bir seçim ittifakı. Buna göre partiler, kendi amblemleriyle ayrı ayrı seçime girecek. Seçim öncesi ortak bir deklarasyon yapılacak ve seçim sonrası hangi parti daha çok oy alırsa onun genel başkanı başbakan olacak.

Bazı çevreler, AK Parti'nin kamuoyu yoklamalarındaki ezici üstünlüğü karşısında bu tarz bir "sağ blok" tezini yavaştan yavaştan işlemeye başladı. Emin Şirin ön planda gözüküyor, ama seçim yaklaştıkça bu konuda telkin ve arabuluculuk çabasında bulunanların sayısı artacaktır. "Aman arkadaş, AK Parti'yi durdurmanın tek yolu bu" diyerek yalnız DYP ve ANAVATAN değil, Yaşar Nuri Öztürk'ün Halkın Yükselişi ve Cem Uzan'ın Genç Parti'si dahil sağdaki diğer ufak partilerin de kapısını çalanlar olacaktır.
Peki sağda 'Zeytin Ağacı' mümkün mü?
Şu an için, Emin Şirin'in fantezisinden ibaret gibi gözüküyor. Dün böyle bir oluşumun "belkemiği" olabilecek ANAVATAN ve DYP'nin genel başkanlarıyla konuştum.
Ağar, hafta sonu Hatay'da yaptığı geniş katılımlı mitingin heyecanıyla bu öneriyi reddetmekte gecikmedi. "Sokakta karşılığı olmayan hiçbir oluşumun faydası olmaz. Ancak AKP'ye yarar. Bu tarz tepeden tanzim olayı 2002'de bitti."
Mumcu da sıcak bakmıyor bu çabalara. ANAVATAN lideri, bu noktadan sonra ancak daha "radikal" çözümlerin kamuoyunu ikna edebileceği görüşünde: "Siyasi partiler yasasına göre bu tarz bir seçim ittifakı mümkün değil. Zaten seçim ittifakı projelerinin de bir değeri yok seçmen nezdinde. AK Parti'ye yönelik bir sağ blok oluşturmak yanlış olur. Vatandaşın prim vereceği tek şey, gerçek bir birleşmedir. Tek yol, seçim ufukta belirince lider kadrolarının gemileri yakmak pahasına gerçek bir birleşme kararı alması." Ama o da bunun zorluklarını biliyor.
Peki Emin Şirin'in çabaları? Her iki lider de "kişisel" diyor. Şu an için ilgilenmediklerini söylüyorlar. Zaten siyaseten de şimdi yapmaları gereken bu.
Ama bakalım altı ay sonra, seçim ufukta belirip İstanbul ve Ankara'da "sağ ittifak" naraları yükselmeye başlayınca da 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu düşüncesi alıcı bulmakta zorlanacak mı?

Aslı Aydıntaşbaş-Sabah

Bu haber 916 kez okundu.

Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi31 Ekim 2014 23:42
Dışişleri Bakanlığı, PKK terör örgütünü finanse ettiği gerekçesiyle yargılanan 10 sanığın beraat etmesi üzerine Danimarka'dan bilgi ve izahat talep etti
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki31 Ekim 2014 23:28
İçişleri Bakanı Efkan Ala, HDP'nin sokağa çıkma çağrısı üzerine açıklama yaptı.
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim31 Ekim 2014 21:42
CHP İstanbul Milletvekili Fatma Nur Serter CHP'den istifa edeceğini yönündeki iddialarla ilgili açıklama yaptı.
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!31 Ekim 2014 20:33
Bir dönem MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin başdanışmanı olan Prof. Dr. Vedat Bilgin, Davutoğlu'na başdanışman oldu.
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil31 Ekim 2014 19:49
Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, MGK’da, askerin Peşmerge rahatsızlığına ilişkin açıklama yaptı.
MHP'den Peşmerge görüşmesi istedi31 Ekim 2014 18:54
MHP, Peşmerge'nin Türkiye'den Suriye'ye geçişine izin verilmesiyle ilgili Meclis'te Genel Görüşme açılmasını istedi.
Erdoğan: Peşmerge, konvansiyonel silahlarla ilgili gelişmeleri bekliyor31 Ekim 2014 18:34
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, peşmergenin neden hâlâ Kobani'ye girmediğiyle ilgili olarak, "Konvansiyonel silahların şu an Kobani’ye girmesinin uygun olmadığına dair haber aldılar. Onunla ilgili gelişmeleri bekliyorlar." dedi.
Afyonkarahisar'da Ak Parti kampı hazırlığı31 Ekim 2014 18:29
Afyonkarahisar'da Başbakan Davutoğlu başkanlığında AK Parti 23. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı'nın yapılacağı otelde hazırlık sürüyor.
Kılıçdaroğlu'ndan istifa için ilk yorum31 Ekim 2014 18:08
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Ankara Milletvekili Emine Ülker Tarhan'ın istifasıyla ilgili, "Sağlık olsun. Daha metni okumadım" dedi.
İşte Davutoğlu’nun yeni başdanışmanı31 Ekim 2014 17:28
Prof. Dr. Vedat Bilgin, Başbakanlık Başmüşavirliği’ne getirildi.
Erdoğan: Çözüme yapılan en büyük saldırı31 Ekim 2014 17:09
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Fransız Uluslararası İlişkiler Enstitüsündeki konferansta yaptığı konuşmada geçtiğimiz günlerde Kobani'yi bahane ederek yapılan eylemlerin çözüm sürecine yönelik son 2 yılda yapılan en büyük saldırı olduğunu açıkladı.
Tarhan'dan sonra 5 istifa daha yolda!31 Ekim 2014 16:50
Emine Ülker Tarhan'ın CHP'den istifasının ardından ulusalcı vekillerin Tarhan'ın peşinden gitmeye karar verdikleri iddia edildi.
Erdoğan için 15 günde 5 kilo verecek
Her gün 1 milyon dolar harcayabilir
Halilhodzic'in en büyük kozu!
Maden sahibinden akılalmaz önlem
Bir maden ocağında daha göçük oldu
Maden işçilerine insalık dışı talimat!
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil