Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

NY Times: ABD Gülen'i geri vermez Süper Lig'de şok istifa! Sümeyye Erdoğan'dan o iddialara yanıt Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
13 Aralık 2005 Salı 10:49
Güncellenme Tarihi 2 Aralık 2014 Salı 11:54
İstanbul Milletvekili Emin Şirin bu konuyu iş edinmiş. Harıl harıl mektuplar yazıyor. DYP Başkanı Mehmet Ağar'a, ardından kendi partisinin lideri Erkan Mumcu'ya, başkalarına..." Sabah'tan Aslı Aydıntaşbaş'ın yazısı:

p>

Sonra randevu alıp görüşüyor. Ardından her hareketini anlatıyor, belgelerini gösteriyor.
Benzer arayışlarda olan başkaları da var. Geçen hafta yazarımız Yavuz Donat'la konuşan bazı sağ siyasiler "İşbirliğinin yollarını bulmalı. DYP ile ANAP arasında bir 'Katolik nikahı' olması zor... Ama 'muta nikahı' neden olmasın?" demişti.
Nedir meselemiz? Yıllardır herkesin dilinden düşmeyen, hızla inen reytingler karşısında merkez sağ siyasetçilerin bir efsane gibi fısıldadığı "sağda birleşme."
Ama bu kez, düşünülen biraz farklı. Emin Şirin ve İstanbul'da bazı çevrelerin üzerinde durduğu, İtalya'da solu iktidara getiren 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu benzeri bir seçim ittifakı. Buna göre partiler, kendi amblemleriyle ayrı ayrı seçime girecek. Seçim öncesi ortak bir deklarasyon yapılacak ve seçim sonrası hangi parti daha çok oy alırsa onun genel başkanı başbakan olacak.

Bazı çevreler, AK Parti'nin kamuoyu yoklamalarındaki ezici üstünlüğü karşısında bu tarz bir "sağ blok" tezini yavaştan yavaştan işlemeye başladı. Emin Şirin ön planda gözüküyor, ama seçim yaklaştıkça bu konuda telkin ve arabuluculuk çabasında bulunanların sayısı artacaktır. "Aman arkadaş, AK Parti'yi durdurmanın tek yolu bu" diyerek yalnız DYP ve ANAVATAN değil, Yaşar Nuri Öztürk'ün Halkın Yükselişi ve Cem Uzan'ın Genç Parti'si dahil sağdaki diğer ufak partilerin de kapısını çalanlar olacaktır.
Peki sağda 'Zeytin Ağacı' mümkün mü?
Şu an için, Emin Şirin'in fantezisinden ibaret gibi gözüküyor. Dün böyle bir oluşumun "belkemiği" olabilecek ANAVATAN ve DYP'nin genel başkanlarıyla konuştum.
Ağar, hafta sonu Hatay'da yaptığı geniş katılımlı mitingin heyecanıyla bu öneriyi reddetmekte gecikmedi. "Sokakta karşılığı olmayan hiçbir oluşumun faydası olmaz. Ancak AKP'ye yarar. Bu tarz tepeden tanzim olayı 2002'de bitti."
Mumcu da sıcak bakmıyor bu çabalara. ANAVATAN lideri, bu noktadan sonra ancak daha "radikal" çözümlerin kamuoyunu ikna edebileceği görüşünde: "Siyasi partiler yasasına göre bu tarz bir seçim ittifakı mümkün değil. Zaten seçim ittifakı projelerinin de bir değeri yok seçmen nezdinde. AK Parti'ye yönelik bir sağ blok oluşturmak yanlış olur. Vatandaşın prim vereceği tek şey, gerçek bir birleşmedir. Tek yol, seçim ufukta belirince lider kadrolarının gemileri yakmak pahasına gerçek bir birleşme kararı alması." Ama o da bunun zorluklarını biliyor.
Peki Emin Şirin'in çabaları? Her iki lider de "kişisel" diyor. Şu an için ilgilenmediklerini söylüyorlar. Zaten siyaseten de şimdi yapmaları gereken bu.
Ama bakalım altı ay sonra, seçim ufukta belirip İstanbul ve Ankara'da "sağ ittifak" naraları yükselmeye başlayınca da 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu düşüncesi alıcı bulmakta zorlanacak mı?

Aslı Aydıntaşbaş-Sabah

Bu haber 918 kez okundu.

Davutoğlu: Pensilvanya'dan emir alanlar bunun hesabını verecek21 Aralık 2014 12:48
Başbakan Davutoğlu 'Eğer birileri Pensilvanya'dan ya da başka yerlerden emir alarak devleti yönetmeye kalkarsa bunun hesabını verecek. Biz sadece emaneti milletten alır hesabı millete veririz' dedi.
Nedim Şener'den çarpıcı "14 Aralık" yorumları21 Aralık 2014 12:24
2011'de Oda TV'ye yönelik Ergenekon soruşturması kapsamında tutuklanan, 1 yıl cezaevinde kaldıktan sonra tahliye edilen gazeteci Nedim Şener 14 Aralık operasyonuyla ilgili çarpıcı açıklamalar yaptı.
Sarıgül'ün CHP planı belli oldu21 Aralık 2014 11:01
CHP'den milletvekili olmak isteyen Sarıgül, aday gösterilmemesi halinde Şişli'ye yüklenecek.
Sümeyye Erdoğan'dan o iddialara yanıt21 Aralık 2014 10:45
Sümeyye Erdoğan kendisi hakkında ortaya atılan iddiaları yalanladı.
Kılıçdaroğlu'nun torpil listesi deşifre oldu21 Aralık 2014 09:14
CHP genel başkanı Kemal Kılıçdaroğlu "Torpil yaptığımı ispatlasınlar. İstifa ederim" dediği liste ortaya çıktı.
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!21 Aralık 2014 00:00
Mısır askeri yönetimi, paralel örgüte bağlı Uluslararası Selahaddin okuluna baskın düzenledi. 17 Aralık darbe girişimi sonrası bu okullarda Türk hükümeti aleyhine kara propaganda yapıldığı ortaya çıkmıştı.
AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı!20 Aralık 2014 23:59
AK Parti İstanbul Milletvekilli Ünal Kacır Radikal'den çarpıtılarak servis edilen haberi yalanladı.
Kamalak, hükümeti bebeklerle eleştirdi!20 Aralık 2014 23:50
Saadet Partisi Genel Başkanı Mustafa Kamalak, toplam dış borcun 450 milyar dolar olduğunu söyledi.
Şişli Belediyesi'ndeki kavganın görüntüleri ortaya çıktı20 Aralık 2014 21:51
Belediye Başkanı Hayri İnönü ile önceki gün istifa eden yardımcısı Emir Sarıgül arasında patlak veren gerilim ile gündeme gelen Şişli Belediyesi’nde yaşanan şiddetin görüntüleri ortaya çıktı.
Ensar Öğüt'ün Meclis'te yaptığı çay-süt hesabı karıştı20 Aralık 2014 21:50
CHP Ardahan Milletvekili Ensar Öğüt, TBMM Genel Kurulu'nda kürsüye çay tepsisi ve sütle çıktı. Ancak, diğer milletvekillerinin konuşmasına müdahale etmesi sonucu yaptığı çay-süt hesabını karıştırdı.
Kılıçdaroğlu'ndan Gülen'i üzecek açıklama20 Aralık 2014 21:08
CHP lideri Kılıçdaroğlu, Fethullah Gülen hakkındaki yakalama kararını değerlendirdi.
Hayri İnönü AK Parti'ye mi geçecek?20 Aralık 2014 20:52
Emir Sarıgül'ün istifasıyla suların bir nebze de olsa durulduğu düşünülen Şişli'de asıl mücadele bundan sonra başlıyor.Hayri İnönü AK Parti'ye mi geçecek?
NY Times: ABD Gülen'i geri vermez
Fernandes zirveye çıktı!
Yeni bir Osmanlı dizisi daha geliyor
Barajlarda doluluk oranı artıyor
Sağlam: Ekonomik anlamda sıkıntılıyız
Sergen Yalçın Sivasspor'da
Fenerbahçe Tolgay Arslan'ı ikna etti
Ataman: Keşke Fenerbahçe...
Afganistan'da bombalı saldırı: 8 ölü
Unutkanlığı ile 4 kişinin hayatını kurtardı
Davutoğlu: Pensilvanya'dan emir alanlar bunun hesabını verecek
Taner Yıldız petrol fiyatlarıyla ilgili açıklamalarda bulundu
Giresun'da otomobil dereye yuvarlandı, 1 ölü var
Tuğba Özay felç geçirdi
Nur Yerlitaş'ta 700 bin liralık 'evet'