Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dilmen'den Cüneyt Çakır'a sert sözler! Baykal kongre çağrısı yapacak! Halk otobüsüne molotoflu saldırı! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
Sağda 'Zeytin Ağacı' olur mu?
13 Aralık 2005 Salı 10:49
Güncellenme Tarihi 25 Şubat 2012 Cumartesi 16:43
İstanbul Milletvekili Emin Şirin bu konuyu iş edinmiş. Harıl harıl mektuplar yazıyor. DYP Başkanı Mehmet Ağar'a, ardından kendi partisinin lideri Erkan Mumcu'ya, başkalarına..." Sabah'tan Aslı Aydıntaşbaş'ın yazısı:

p>

Sonra randevu alıp görüşüyor. Ardından her hareketini anlatıyor, belgelerini gösteriyor.
Benzer arayışlarda olan başkaları da var. Geçen hafta yazarımız Yavuz Donat'la konuşan bazı sağ siyasiler "İşbirliğinin yollarını bulmalı. DYP ile ANAP arasında bir 'Katolik nikahı' olması zor... Ama 'muta nikahı' neden olmasın?" demişti.
Nedir meselemiz? Yıllardır herkesin dilinden düşmeyen, hızla inen reytingler karşısında merkez sağ siyasetçilerin bir efsane gibi fısıldadığı "sağda birleşme."
Ama bu kez, düşünülen biraz farklı. Emin Şirin ve İstanbul'da bazı çevrelerin üzerinde durduğu, İtalya'da solu iktidara getiren 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu benzeri bir seçim ittifakı. Buna göre partiler, kendi amblemleriyle ayrı ayrı seçime girecek. Seçim öncesi ortak bir deklarasyon yapılacak ve seçim sonrası hangi parti daha çok oy alırsa onun genel başkanı başbakan olacak.

Bazı çevreler, AK Parti'nin kamuoyu yoklamalarındaki ezici üstünlüğü karşısında bu tarz bir "sağ blok" tezini yavaştan yavaştan işlemeye başladı. Emin Şirin ön planda gözüküyor, ama seçim yaklaştıkça bu konuda telkin ve arabuluculuk çabasında bulunanların sayısı artacaktır. "Aman arkadaş, AK Parti'yi durdurmanın tek yolu bu" diyerek yalnız DYP ve ANAVATAN değil, Yaşar Nuri Öztürk'ün Halkın Yükselişi ve Cem Uzan'ın Genç Parti'si dahil sağdaki diğer ufak partilerin de kapısını çalanlar olacaktır.
Peki sağda 'Zeytin Ağacı' mümkün mü?
Şu an için, Emin Şirin'in fantezisinden ibaret gibi gözüküyor. Dün böyle bir oluşumun "belkemiği" olabilecek ANAVATAN ve DYP'nin genel başkanlarıyla konuştum.
Ağar, hafta sonu Hatay'da yaptığı geniş katılımlı mitingin heyecanıyla bu öneriyi reddetmekte gecikmedi. "Sokakta karşılığı olmayan hiçbir oluşumun faydası olmaz. Ancak AKP'ye yarar. Bu tarz tepeden tanzim olayı 2002'de bitti."
Mumcu da sıcak bakmıyor bu çabalara. ANAVATAN lideri, bu noktadan sonra ancak daha "radikal" çözümlerin kamuoyunu ikna edebileceği görüşünde: "Siyasi partiler yasasına göre bu tarz bir seçim ittifakı mümkün değil. Zaten seçim ittifakı projelerinin de bir değeri yok seçmen nezdinde. AK Parti'ye yönelik bir sağ blok oluşturmak yanlış olur. Vatandaşın prim vereceği tek şey, gerçek bir birleşmedir. Tek yol, seçim ufukta belirince lider kadrolarının gemileri yakmak pahasına gerçek bir birleşme kararı alması." Ama o da bunun zorluklarını biliyor.
Peki Emin Şirin'in çabaları? Her iki lider de "kişisel" diyor. Şu an için ilgilenmediklerini söylüyorlar. Zaten siyaseten de şimdi yapmaları gereken bu.
Ama bakalım altı ay sonra, seçim ufukta belirip İstanbul ve Ankara'da "sağ ittifak" naraları yükselmeye başlayınca da 'Zeytin Ağacı' Koalisyonu düşüncesi alıcı bulmakta zorlanacak mı?

Aslı Aydıntaşbaş-Sabah

Bu haber 906 kez okundu.

Baykal kongre çağrısı yapacak!20 Nisan 2014 07:24
Paralel yapının desteği ve ithal adaylara karşın mahalli seçimlerden hezimetle çıkan CHP'de eski Genel Başkan Deniz Baykal'ın örgütün nabzını yokladığı öğrenildi.
Erdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyali19 Nisan 2014 17:25
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Boğaz Karayolu Tüp Geçişi Tünel açma töreninde konuştu. Erdoğan Cumhurbaşkanlığı seçimi hakkında konuşurken başkanlık sistemi sinyali verdi.
Cumhurbaşkanlığına aday olacak mı?19 Nisan 2014 17:16
Feyzioğlu, Cumhurbaşkanlığı adaylığı konusunda yaptığı açıklamada, "Bu makama ancak adaylık görevi verilir, bu benim için söz konusu değil. Ne bir görüşme ne bir talep oldu" dedi.
İtirafta bulunarak CHP'den istifa etti19 Nisan 2014 16:45
Konya'nın Akşehir ilçesinde CHP yönetimi istifa etti.
Millet 10 Ağustos'ta başkanını seçecek19 Nisan 2014 16:14
Başbakan Erdoğan Cumhurbaşkanlığı seçiminin kriz olmaktan çıktığını anımsatarak, "10 Ağustos'ta millet kendi başkanını seçmek için sandığa gidecek" diye konuştu.
'Hukuk eliyle darbe yapmak istediler!'19 Nisan 2014 15:03
Başbakan, Boğaz Karayolu Tüp Geçişi Tünel açma töreninde önemli açıklamalarda bulundu.
Ahmet Davutoğlu Başbakan mı olacak?19 Nisan 2014 14:04
Başbakan Erdoğan'ın Çankaya Köşkü'ne çıkması durumunda Başbakan adayları arasında adı geçen Ahmet Davutoğlu konuyla ilgili olarak sorulan soruya cevap verdi.
Bir özeleştiri daha: 30 Mart hezimet oldu19 Nisan 2014 13:34
Deniz Baykal ve Muharrem İnce’den sonra Emine Ülker Tarhan da, CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu’nu eleştirerek ''30 Mart, hezimet oldu'' açıklamasında bulunarak özeleştiri yaptı.
'Başbakan'a şah-mat dediler'19 Nisan 2014 13:25
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, 17 Aralık'ta Başbakan Erdoğan'a 'sen yoksun artık' denildiğini ve Cumhurbaşkanlığı seçiminin sabote edilmek istendiğini söyledi.
İşte o 'selfie'nin orjinal hali19 Nisan 2014 13:00
Erdoğan ile selfie pozu çektiren Malezya Başbakanı Rezak, o fotoğrafı paylaştı.
Arınç: Biz farklı anlam çıkarmıyoruz19 Nisan 2014 12:50
Bülent Arınç son günlerde tartışılan Cumhurbaşkanlığı seçimleriyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Arınç, 'Sayın Cumhurbaşkanımız hepimizin takdir ettiği çok saygın bir isimdir, vereceği kararı hapimiz saygıyla takip edeceğiz' dedi.
'MİT düzenlemesi Gülen Grubunu bitirecek!19 Nisan 2014 10:50
Akşam Gazetesi yazarı Kurtuluş Tayiz, 24 TV'de yeni MİT düzenlemesini değerlendirerek 'bu düzenleme Cemaat'in istihbarat çetesini çökertecek' dedi.
CHP’de lider kavgası!Emniyette paralel hat temizliği!En mutlu ilin mutluluk formülü!Hakan Fidan geldi her şey değişti!Reza Zarrab: 17 Aralık'ta ülke kaybetti!Paralel hesaplaşma CHP'yi dağıttı!Katil Esed'in çirkin oyunu!Arena'da tarihi hezimet!Twitter, o iki hesabı kapattıCüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 kararAsgari ücrette ayrım bitiyor!Halid Meşal'den tarihi çağrıErdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyaliUlan gerizekalı nereye atıyorsun?3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!'Hukuk eliyle darbe yapmak istediler!'Dünyayı şoke eden görüntü! Hayalet araba!Tüm Manşetler
CHP’de lider kavgası!
Emniyette paralel hat temizliği!
En mutlu ilin mutluluk formülü!
Hakan Fidan geldi her şey değişti!
Reza Zarrab: 17 Aralık'ta ülke kaybetti!
Paralel hesaplaşma CHP'yi dağıttı!
Baykal kongre çağrısı yapacak!
Halk otobüsüne molotoflu saldırı!
Katil Esed'in çirkin oyunu!
Shota: Penaltı ve kırmızı kart...
Fener'den sonra şimdi de Kasımpaşa
'Çakır kendisini gülünç duruma düşürdü'
Adıyaman'da muhtarlık kavgası: 8 yaralı
Maç sonrası taraftar Florya'yı bastı
Chelsea'ye 77 maç sonra evinde darbe!
Şiddetli rüzgar, çatıları uçurdu
Selçuk fena isyan etti
Dilmen: Galatasaraylıları üzmesi gereken...
Barcelona'da ayrılık sesleri
'Cüneyt Çakır gerçekten...'
Arena'da tarihi hezimet!
5 ölümlü kaza ile ilgili Vali'den açıklama
Ukrayna krizi için Türk temsilci devrede
Twitter, o iki hesabı kapattı
Cüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 karar
'Maçın hakkı beraberlikti'
Gaziantep ve Karşıyaka uzattıkça uzattı!
Midibüs şarampole yuvarlandı: Ölü ve yaralılar var
Yılın en iyi görüntüleri AA'dan
Bakan Ala Erzurum'da gül dağıttı
Saraybosna'da 528 idam kararına protesto
G.Saray'da kırmızı kart şoku!
Savaştan 19 yıl sonra gömüldü
Can Bonomo kaza geçirdi
TİKA'dan öğrencilere burs!
BDP'den Şemdinli'de 'Kutlu Doğum' mevlidi
F.Bahçe'den 22 sayı fark!
Maçta sürpriz evlilik teklifi!
Kamyonet 4 aracı ezdi
G.Saray'ın 11'i belli oldu! Büyük sürpriz
Asgari ücrette ayrım bitiyor!
Şanlıurfa'da silahlı saldırı!
G.Saray finale göz kırptı!
Uçurumdan düşen çocuk hayatını kaybetti
F.Bahçe'nin hocasına 3 dev talip!
Halid Meşal'den tarihi çağrı
Soba yaşlı çiftin sonu oldu
Yağmur duasında, yağmur yağdı
Papua Yeni Gine'de 7.5'lik deprem
Erdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyali
Rusya'ya meteor düştü!
Alex'ten Beşiktaş derbisine özel mesaj!
Cumhurbaşkanlığına aday olacak mı?
1544 konuta 77 bin başvuru!