Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek Salih Uçan'a müjde! Devler Ligi'nde... ÖZGÜR-DER: Türkiye ABD’nin savaşına ortak olmamalıdır! Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 23 Ağustos 2014 Cumartesi 11:35
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,528 kez okundu.

Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek20 Ekim 2014 18:31
Planlı elektrik kesintisi programı kapsamında Ankara, Bartın, Karabük, Kastamonu ve Zonguldak'ta, 23 Ekim Perşembe günü elektrik kesintisi uygulanacak.
Profil fotoğrafı işinizden edebilir20 Ekim 2014 17:55
Sosyal medyada oluşturulan imaj, iş arayanların kendilerini tanıtmak için oluşturdukları CV’nin ’Öz Geçmiş’ bir adım önüne geçti.
Apple’dan Bose’a veto20 Ekim 2014 17:52
Apple’ın satın aldığı Beats'in Bose ile arasındaki rekabetin artması sonucunda Apple Store’daki Bose ürünlerinin satışı durduruldu.
HSYK üyeleri mazbatalarını aldı20 Ekim 2014 17:52
Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu'nun 12 Ekim'de seçilen yeni üyeleri, törenle mazbatalarını aldı.
MEB, 400 engelli öğretmen alacak20 Ekim 2014 17:44
MEB, EKPSS'ye katılan adaylar arasından EKPSS puanı üstünlüğüne göre 400 engelli öğretmen alımı yapılacağını açıkladı.
Bel ağrılarını hafifletmenin yolları20 Ekim 2014 17:36
Bel ağrılarının doktora başvuruda 2'inci sırada, yatan hastada ise 5'inci sırada yer aldığı belirtildi.
Mars'a onlar da gidecek20 Ekim 2014 17:28
Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) yönetimi, ülkenin kuruluşunun 50'nci yılı olan 2021'de Mars'a insansız uzay aracı gönderme hedefiyle bilimsel çalışmalara başladı.
Profil fotoğrafı işinizden edebilir20 Ekim 2014 17:06
Sosyal medyada oluşturulan imaj, iş arayanların kendilerini tanıtmak için oluşturdukları CV’nin ’Öz Geçmiş’ bir adım önüne geçti.
ÖZGÜR-DER: Türkiye ABD’nin savaşına ortak olmamalıdır!20 Ekim 2014 17:01
Özgür-Der Genel Başkanı Rıdvan Kaya, Türkiye'nin ABD'nin savaşına ortak olmaması gerektiğini belirten bir açıklama yaptı.
"Gökçek'in heykelini dikerim"20 Ekim 2014 16:58
AKM'nin geleceğiyle ilgili toplantıda Melih Gökçek'in "spor alanı" önerisine Gençlerbirliği Kulübü Başkanı İlhan Cavcav'dan destek geldi.
Doğu kışı yaşarken Ege yazı yaşıyor20 Ekim 2014 16:36
Türkiye’nin birçok şehrinde kış kapıya dayanırken, Muğla’nın Bodrum ilçesinde yazdan kalma günler yaşanıyor.
3 boyutlu yazıcıyla silah yapınca...20 Ekim 2014 16:35
Japonya’da bir kişi 2 yıl hapis cezasına çarptırıldı.
AB'den Esed rejimine yeni yaptırımlar
Yaylada mahsur kalan çobanlar kurtarıldı
Kritik maç ertelendi
Filistinli bakandan 'dinler savaşı' uyarısı
"Golleri önceden sezdim"
IŞİD, Kobani'yi almak için bakın ne yaptı!
Danimarka'dan Türkiye'ye tepki
THY yeni şirket kuruyor!
ABD yanlış yere attığı silahları vurdu
Manipülasyona hapis yolu göründü
Paralel ve ulusalcı medyadan TRT ŞEŞ operesyonu!
'Sırplar alışkanlık haline getirdi'
Peşmerge’ye izin ne anlama geliyor?
İsveç'teki sır gibi operasyon!
YPG: ABD Kobani'ye etkili silahlar verdi
Türkiye'de bir ilk!
Suriye için acil politik çözüme ihtiyaç var
"Derbiyi unutun, Dortmund'u yenin!"
İki hakemin kokartları alınacak mı?
Milli Tekvandoculardan madalya yağmuru
Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek
Ege Denizi'nde 51 kaçak...
Nihat Kahveci'den şok karar
Bu ünlüleri araştırmak risk taşıyor!
Profil fotoğrafı işinizden edebilir
Salih Uçan'a müjde! Devler Ligi'nde...
HSYK üyeleri mazbatalarını aldı
Apple’dan Bose’a veto
Karabük'te 'hakem skandalı' öfkesi
Çinli sahte prenses tutuklandı
MEB, 400 engelli öğretmen alacak
Gazlı ve şekerli içecekler hücreleri yaşlandırıyor
Kulak ağrısına karşı evde alabileceğiniz önlemler
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor
Bel ağrılarını hafifletmenin yolları
Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu
Cildinizi salatalıkla gençleştirin
Mars'a onlar da gidecek
Bomba açıklama: Sıcak bakabiliriz!
Euro krizi kapıda!
IŞİD'i Esed kurdu
Dortmund kalecisinin çekindiği G.Saraylı!
Sneijder'den Volkan Demirel şarkısı
Mesnevi Azericeye çevrildi
Profil fotoğrafı işinizden edebilir
ÖZGÜR-DER: Türkiye ABD’nin savaşına ortak olmamalıdır!
"Gökçek'in heykelini dikerim"
Andrè Rieu, Klasik Müziğe Doyuracak
Efes'in itirazı reddedildi
Enrique'den Messi açıklaması geldi!
Doğu kışı yaşarken Ege yazı yaşıyor
3 boyutlu yazıcıyla silah yapınca...
Irak'ta bombalı saldırılar: 22 ölü
Kobani'ye böyle gidecekler
Güney Kıbrıs alarmda
Yardımcı hizmetlinin büyük KPSS başarısı!
Devlet hastanesinde kanser ilaçları çalındı
Türkiye, Passat'ın en büyük pazarı oldu
Dünyanın en büyük hapishanesini yaptı!
Kar erken bastırdı: Köy yolları kapandı
Demirkol: Ali Dürüst mayıs ayında...
Marmaris'teki orman yangını söndürüldü
Nihat Kahveci'den şok karar!
Erdoğan ABD Büyükelçisi Bass'i kabul etti
Mercedes ve Audi'nin savaşı!
Fikret Orman derbinin stadını açıkladı
Patronunu ihbar edene ödül!
Sekiz gol yiyen takımdan ilginç özür
G.Saray-Dortmund maçı şifresiz kanalda
Sağlık Bakanlığı'ndan Ebola açıklaması