Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan'dan ABD'nın IŞİD operasyonuna yorum Davutoğlu'ndan MİT'e teşekkür ziyareti Vizede yeni dönem başladı! Celal KazdağlıABD söze değil eyleme bakarmış
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 23 Eylül 2014 Salı 15:20
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,525 kez okundu.

Erdoğan'dan ABD'nın IŞİD operasyonuna yorum23 Eylül 2014 19:10
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Olumlu bakıyoruz. Ara verilmeden devam edilmeli.
Kurban Bayramı tatili kaç gün olacak?23 Eylül 2014 18:47
Kurban Bayramı’na sayılı günler kaldı. Bayram ve tatil heyecanı şimdiden başladı. İşte herkesin merak ettiği sorunun cevabı:
Meteoroloji'den uyarı: Fırtına devam edecek23 Eylül 2014 18:26
İç Anadolu'nun doğusu, Orta ve Doğu Karadeniz ile Doğu Anadolu'nun kuzey kesimleri için kuvvetli rüzgar uyarısında bulunuldu.
Tren raylarına bombalı saldırı23 Eylül 2014 18:08
Bingöl'ün Genç ilçesinde tren raylarına döşenen bombanın patlaması sonucu raylarda hasar oluştu.
Vizede yeni dönem başladı!23 Eylül 2014 18:00
Türkiye’deki Schengen üyesi Avrupa Birliği (AB) ülkeleri konsoloslukları 25 Eylül'den itibaren Vize Bilgi Sistemini (VBS) kullanmaya başlayacak.
Silahlı kavgaya 6 gözaltı23 Eylül 2014 17:59
Malatya’da alacak verecek meselesi nedeniyle iki grup arasında çıkan silahlı kavgada 6 kişi gözaltına alındı.
Sokaklar çetelere bırakılmayacak!23 Eylül 2014 17:34
Başbakan Davutoğlu, uyuşturucu ile mücadele kapsamında mahallelerde narkotimler oluşturulacağını belirterek, "Bu çetelere sokağı, çocukları bırakmayacağız" dedi.
Çanakkale Boğaz Köprüsü ilk kez imar planında23 Eylül 2014 17:22
Hazırlanan imar planına göre yeni köprü Lapseki ilçesindeki Kocaveli köyü ile Gelibolu’ya bağlı Sütlüce köyü arasında inşa edilecek.
Sığınmacı akınına çözüm: Güvenli bölgeler23 Eylül 2014 17:15
IŞİD tehdidinin sebep olduğu dünyanın son dönemde gördüğü en büyük sığınmacı akınına çözüm aranıyor.
Vize başvurularında yeni dönem23 Eylül 2014 17:08
Türkiye’deki Schengen üyesi Avrupa Birliği (AB) ülkeleri konsoloslukları 25 Eylül'den itibaren Vize Bilgi Sistemini (VBS) kullanmaya başlayacak.
F-16'lar sınıra gönderildi23 Eylül 2014 16:52
Genelkurmay Başkanlığı, Suriye'ye ait bir uçağın sınırımıza yaklaşması üzerine devriye uçuşu yapan F-16'ların bölgeye gönderildiğini açıkladı.
Silahlı saldırı: 1 ölü23 Eylül 2014 16:51
Hakkari'nin Yüksekova ilçesindeki silahlı saldırıda bir kişi hayatını kaybetti.
Türkiye Kupası'nda sürpriz sonuçlar