Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Nişantaşı cinayetlerinde flaş gelişme Proteso çatışmaya dönüştü: 110 yaralı Yunan borsası çöktü! Kayıp büyük Celal KazdağlıUğur... Gaffar...
ve Ahmet Hoca
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 27 Ocak 2015 Salı 08:47
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,540 kez okundu.

150 yıllık han restore edilecek27 Ocak 2015 18:48
Çorum Belediyesi, 150 yıllık bir geçmişe sahip olan tarihi Velipaşa Hanı'nı restore ettirecek.
İBB Seyrantepe iddiasını yalanladı27 Ocak 2015 18:31
İBB, belediye için Seyrantepe'de yeni bir hizmet binası yapılacağı yönündeki iddiaları yalanladı.
Nişantaşı cinayetlerinde flaş gelişme27 Ocak 2015 18:30
Vedat Şahin'in vurulma olayında Yakup Kerem Saral’ın da aralarında bulunduğu 4 kişi hakkında yakalama kararı çıkarıldı.
Kurtlar Vadisi‘nde şoke eden ayrılık!27 Ocak 2015 18:14
Kurtlar Vadisi Pusu'da Nazife Anne karakterini canlandıran Serpil Timur, bu haftaki bölümde diziye veda ediyor.
KPSS soruşturmasında flaş gelişme27 Ocak 2015 18:06
2012'deki "Avukatlar İçin Adli Yargı Hakim ve Savcı Adaylığı Yazılı Yarışma Sınavı"na ilişkin soruşturmaları yürüten Cumhuriyet Savcısı Erkman, yeni görev yeri "Anayasal Düzene Karşı İşlenen Suçlar Bürosunda" da aynı soruşturmaları yürütecek.
Gezi eylemcilerine beraat!27 Ocak 2015 18:02
Kadıköy'de düzenlenen gösterilere katıldıkları gerekçesiyle biri ABD vatandaşı 16 kişinin yargılandığı davada, mahkeme 15 sanığın beraatine karar verdi.
İBB'den Sözcü'nün haberine yalanlama27 Ocak 2015 17:44
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Seyrantepe’de yeni bir hizmet binası inşa edeceği yolunda Sözcü gazetesinde çıkan habere ilişkin bir açıklama yaptı.
Bu yıl bir milyar kişi cebini yenileyecek27 Ocak 2015 17:24
Deloitte'nin, "14. Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Öngörüleri" raporuna göre akıllı telefonlarını yenileyenlerin sayısı 1 milyarı aşacak.
Akdoğan Orgeneral Özel ile bir araya geldi27 Ocak 2015 16:56
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, Başbakanlık Merkez Bina'da Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel ile bir araya geldi.
Davutoğlu'ndan 'Holokost' mesajı27 Ocak 2015 16:42
"Holokost Kurbanlarını Anma Günü" nedeniyle Başbakan Ahmet Davutoğlu bir mesaj yayımladı. Davutoğlu, "Tarihin en büyük suçu olan ve 6 milyondan fazla insanın ölümüyle sonuçlanan Holokost sırasında yaşamını yitiren milyonlarca masum insanın acısını paylaşıyoruz" dedi.
5 katlı otelin çatı duvarı yıkıldı27 Ocak 2015 16:40
Ali Paşa Mahallesi Fatih Sultan Mehmet Bulvarı üzerinde bulunan 5 katlı otelin çatısını tutan duvar üzerindeki karın ağırlığına dayanamayarak yıkıldı
Başsavcılıktan 687 komiser yardımcısına inceleme27 Ocak 2015 16:28
Gölbaşı Cumhuriyet Başsavcılığı, 2012'de yapılan komiser yardımcılığı sınavının incelemeye aldı.
150 yıllık han restore edilecek
"Ümit Özat Türk futbolu için bir ayıp"
F.Bahçe'den PTT 1. Lig'e gitti!
İBB Seyrantepe iddiasını yalanladı
Nişantaşı cinayetlerinde flaş gelişme
İşte Tolgay'ın Kartal'a maliyeti!
Drogba: "Unutanın kalbi kurusun"
Obama uçağın kapısında karşılandı
Rus petrolü Türkiye'den akacak!
Bursa'dan Mersin'e gol yağmuru!
Kurtlar Vadisi‘nde şoke eden ayrılık!
KPSS soruşturmasında flaş gelişme
Gezi eylemcilerine beraat!
Proteso çatışmaya dönüştü: 110 yaralı
Bu ilçemiz vergide 44 ili geride bıraktı
Albinoların kollarını kesip satıyorlar
"Altın Ayı" için 19 film yarışacak
İBB'den Sözcü'nün haberine yalanlama
Eto'o resmen Sampdoria’da!
Alanya, vergide 44 ili geride bıraktı
Baradey: 'Perde' olarak kullanıldım!
Yunan borsası çöktü! Kayıp büyük
Adana'dan Gaziantep'e!
Bu yıl bir milyar kişi cebini yenileyecek
HDP'ye barajı geçme formülü
Yunanistan'da hükümet kuruldu
Rusya ve İran vizeleri kaldırıyor
Moskova'daki Suriye toplantısı başladı
Meteorologlar özür diledi: "Abartarak hayatı felç ettik"
Twitter'a 2 bomba özellik
Kiloluların sayısı gittikçe artıyor
ABD tarihinin en büyük kar fırtınası
Husiler Mübarek'i serbest bıraktı
Akdoğan Orgeneral Özel ile bir araya geldi
Turist sayısı 51 milyon arttı
Bakan Kılıç, motosikletçileri kabul etti
İdam mahkumu son anda affedildi
"Hedeflerimizden kopmadık"
Davutoğlu'ndan 'Holokost' mesajı
Roberto Carlos'tan sürpriz istek
5 katlı otelin çatı duvarı yıkıldı
Servet Yardımcı adaylar arasında
Müzeyyen Senar taburcu edildi
Hamas'tan yeni Yunan lidere tebrik
Başsavcılıktan 687 komiser yardımcısına inceleme
Osmanlıspor'dan 'Devlet-i Aliyye-i Osmaniyye' mesajı
İslamofobi ve Avrupa'da İslam algısı konuşulacak
Roberto Carlos takviye istedi
AK Parti rekor peşinde! İşte stratejisi
AP'nin 63 üyesi İsrail'e yaptırım istedi
Londra Havalimanı boşaltıldı
Emekli astsubay'a sopalı saldırı: 1 ölü
Baş ağrınızın nedeni bu olabilir
Erdoğan'a suikast davasında çarpıcı rapor
Çipras'ın Yunanistan'daki ilk icratı
3 bin çocuk asker serbest bırakılacak
Manisa'da kardeş payı!
İSPARK'tan yeni hizmet!
Orduspor'da sıkıntı büyük
Metrodaki kutup ayısı yolcuları şok etti
Zorla kaleye geçti 2 penaltı kurtardı
Sedat Peker, Şefkat Çetin'i topa tuttu!
Yakıtı biten uçak okyanusa böyle iniş yaptı
Beşiktaş ve Fenerbahçe'ye ceza!
Gauck: Auschwitz olmadan Alman kimliği yoktur
Canlı yayında üzerine dekor düştü
Şampiyonada kolu kırıldı
İngiltere'de seçim başa baş geçecek