Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ahmet Özal yeni partisini tanıttı Gülen artık resmen örgüt yöneticisi Ünlü iş adamı kızını eve kapattı Ömer AltaşO Amca!
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 18 Aralık 2014 Perşembe 16:50
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,539 kez okundu.

CHP binasına asılan pankart yine indirildi19 Aralık 2014 09:07
CHP İstanbul İl Başkanlığı binasına ikinci kez asılan '17-25 Aralık Haftası Yolsuzluk ve Rüşvetle Mücadele Haftası Olsun' yazılı pankart yeniden il binasından indirildi.
Köprü'de intihar girişimi trafiği kilitledi19 Aralık 2014 08:56
Boğaziçi Köprüsü'ndeki intihar girişimi trafiği felç etti.
Gülen artık resmen örgüt yöneticisi19 Aralık 2014 08:25
Tahşiyecilere yönelik kumpas operasyonunda, Fethullah Gülen ilk kez 'terör örgütü yöneticisi şüphelisi' olarak kayıtlara geçti.
Libya Büyükelçisi belli oldu!19 Aralık 2014 08:23
Resmi Gazete'de büyükelçilik atama kararları yayımlandı.
17 Aralık öncesi hesaplar Pensilvanya'ya gitti19 Aralık 2014 08:16
BDDK'daki paralel köstebekler, 17-25 Aralık darbe girişiminden önce, hedefteki tüm isimlerin banka hesaplarına girdi. Hesap bilgileri Pensilvanya'ya götürüldü.
Köprü'de intihar girişimi trafiği kilitledi19 Aralık 2014 08:11
Boğaziçi Köprüsü'ndeki intihar girişimi trafiği felç etti.
Yargıtay: Beddua için tazminat istenemez19 Aralık 2014 07:55
Yargıtay 4. Hukuk Dairesi, trafik polisine beddua eden kişinin tazminata mahkûm olduğu kararı bozdu.
Hidayet Karaca silahlı örgüt üyeliğini duyunca...19 Aralık 2014 07:44
Samanyolu Televizyonu Yayın Grubu Başkanı Hidayet Karaca, mahkemede sorgu hakimine ifade vermedi.
Haşim Kılıç'ın yerine kim geçecek?19 Aralık 2014 07:12
Martta görev süresi dolacak olan Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç’ın yerine Özgüldür, Arslan ve Kaleli’nin isimleri geçiyor.
Abdullah Gül oraya da veda ediyor19 Aralık 2014 06:52
11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve eşi Hayrünnisa Gül, Huber Köşkü’ne veda ediyor.
Türkiye vatandaşı AB'ye girmek istemiyor!19 Aralık 2014 06:51
Avrupa Birliği'ne sadece hükümet değil halk da tepkili. AB'ye girmek isteyenlerin anketteki oranı düştü.
Asım Yıldırım hakkında suç duyurusu18 Aralık 2014 20:40
Sabah saatlerinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a hakaret, beddua ve küfürler eden STV spikeri Asım Yıldırım hakkında hakaretten suç duyurusunda bulunuldu.
CHP binasına asılan pankart yine indirildi
Obama Sisi'ye "kaygılarını" bildirdi
Ahmet Özal yeni partisini tanıttı