Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

G.Ssaray'da kırmızı kart şoku! Alex'ten Beşiktaş derbisine özel mesaj! Isparta-Antalya yolunda otobüs devrildi! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 19 Nisan 2014 Cumartesi 17:45
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,508 kez okundu.

Midibüs şarampole yuvarlandı: Ölü ve yaralılar var19 Nisan 2014 20:13
İzmir'in Menemen ilçesinde midibüsün şarampole yuvarlanması sonucu ilk belirlemelere göre 5 kişi öldü, çok sayıda kişi yaralandı.
Bakan Ala Erzurum'da gül dağıttı19 Nisan 2014 19:45
İçişleri Bakanı Efkan Ala, Erzurum'da esnaf ziyaretinde bulundu, Kutlu Doğu Haftası etkinlikleri kapsamında gül dağıttı.
Can Bonomo kaza geçirdi19 Nisan 2014 19:35
Şarkıcı Can Bonomo ile ekibini taşıyan araç, Gelibolu ilçesi yakınlarında kaza yaptı. Bonomo, kazayı hafif sıyrıklarla atlattı.
BDP'den Şemdinli'de 'Kutlu Doğum' mevlidi19 Nisan 2014 19:03
Hakkari'nin Şemdinli İlçesi'nde BDP tarafından Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamıda mevlit okutuldu.
Kamyonet 4 aracı ezdi19 Nisan 2014 18:22
Antalya Akdeniz Bulvarı'nda karton atık yüklü kamyonet, park halindeki araçlara çarparak devrildi. Kazada 2 kişi yaralandı.
Şanlıurfa'da silahlı saldırı!19 Nisan 2014 17:54
Şanlıurfa'da otomobili ile kırımızı ışıkta beklerken silahlı saldırıya uğrayan bir kişi, hayatını kaybetti.
Uçurumdan düşen çocuk hayatını kaybetti19 Nisan 2014 17:53
Bitlis'in Hizan ilçesine bağlı Doğancı köyü Akdiken mezrasında hayatını kaybeden babasının taziyesine gelen 12 yaşındaki çocuğun uçurumdan düşerek hayatını kaybettiği bildirildi.
Soba yaşlı çiftin sonu oldu19 Nisan 2014 17:38
Manisa'nın Soma İlçesi'nde, sobadan sızan karbonmonoksit gazından zehirlendiği belirlenen 84 yaşındaki Mustafa Özdemir ile 81 yaşındaki eşi Mihrüban Özdemir hayatını kaybetti.
Yağmur duasında, yağmur yağdı19 Nisan 2014 17:36
Ahılı köyünde kuraklık nedeniyle 2 bin kişinin çıktığı yağmur duası sırasında, yağmur başladı.
Isparta-Antalya yolunda otobüs devrildi!19 Nisan 2014 16:59
Isparta-Antalya karayolunda kaza meydana geldi.
Sel 60 haneli köyü ikiye böldü19 Nisan 2014 16:18
Elazığ'ın Karakoçan İlçesi'ne bağlı Kulundere Köyü, her yıl şiddetli yağışlarla birlikte oluşan sel sularının doldurduğu dere yatağı nedeniyle ikiye bölündü.
Ulan gerizekalı nereye atıyorsun?19 Nisan 2014 16:12
Gün geçmesin ki yeni bir eylem yapılmasın İstanbul sokaklarında. Eylemcilerin bu sefer ki durağı Okmeydanı. Ama bu olay eylemlerin artık ne kadar banalleştiğini gözler önüne seriyor. Eylemcilerinden biri Molotofu sokakta bulunan bir evin penceresine isabet ettirince polis bakın nasıl tepki verdi..
Cüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 kararAsgari ücrette ayrım bitiyor!Halid Meşal'den tarihi çağrıUlan gerizekalı nereye atıyorsun?Erdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyali3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!'Hukuk eliyle darbe yapmak istediler!'Dünyayı şoke eden görüntü! Hayalet araba!Arınç'tan 'Kedicikler'e sert tepkiParalel medyanın Gül sevgisi!Bir özeleştiri daha: 30 Mart hezimet olduAsgari ücrette önemli karar!Arınç: Biz farklı anlam çıkarmıyoruzVictor Hugo'nun Hz. Muhammed için yazdığı dizelerPassolig neden hedefte?Zaman hukuksuzluğu böyle savunduPulitzer Yılın FotoğraflarıTüm Manşetler
Cüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 karar
'Maçın hakkı beraberlikti'
Gaziantep ve Karşıyaka uzattıkça uzattı!
Midibüs şarampole yuvarlandı: Ölü ve yaralılar var
Yılın en iyi görüntüleri AA'dan
Bakan Ala Erzurum'da gül dağıttı
Saraybosna'da 528 idam kararına protesto
G.Ssaray'da kırmızı kart şoku!
Savaştan 19 yıl sonra gömüldü
Can Bonomo kaza geçirdi
TİKA'dan öğrencilere burs!
BDP'den Şemdinli'de 'Kutlu Doğum' mevlidi
F.Bahçe'den 22 sayı fark!
Maçta sürpriz evlilik teklifi!
Kamyonet 4 aracı ezdi
G.Saray'ın 11'i belli oldu! Büyük sürpriz
Asgari ücrette ayrım bitiyor!
Şanlıurfa'da silahlı saldırı!
G.Saray finale göz kırptı!
Uçurumdan düşen çocuk hayatını kaybetti
F.Bahçe'nin hocasına 3 dev talip!
Halid Meşal'den tarihi çağrı
Soba yaşlı çiftin sonu oldu
Yağmur duasında, yağmur yağdı
Papua Yeni Gine'de 7.5'lik deprem
Erdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyali
Rusya'ya meteor düştü!
Alex'ten Beşiktaş derbisine özel mesaj!
Cumhurbaşkanlığına aday olacak mı?
1544 konuta 77 bin başvuru!
Ay yüzeyinde tatil köyü!
Isparta-Antalya yolunda otobüs devrildi!
Babacan'dan çok önemli mesajlar
İtirafta bulunarak CHP'den istifa etti
Sel 60 haneli köyü ikiye böldü
Millet 10 Ağustos'ta başkanını seçecek
Ulan gerizekalı nereye atıyorsun?
Can Tanrıyar'dan zehir zemberek açıklama!
NSU sanığına aşk mektubu yağıyor
Şeyh Nazım'dan yeni haber
Messi'ye şok tepki! 'Ahmak...'
G.Saray'ı sevince boğan sakatlık!
3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!
Göçmenler donarak öldü
Altında şok gelişme!
'Hukuk eliyle darbe yapmak istediler!'
O cami ibadete açıldı
Dünyayı şoke eden görüntü! Hayalet araba!
Zeki Müren'in kemikleri sızlayacak
Arınç'tan 'Kedicikler'e sert tepki