Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bitlis'te 4.4 büyüklüğünde deprem! Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’ 28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor! Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 30 Ekim 2014 Perşembe 17:49
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,532 kez okundu.

Lenovo Motorola'yı resmen aldı30 Ekim 2014 17:40
Çinli bilgisayar üreticisi Lenovo, geçtiğimiz Şubat ayında yapılan anlaşmaya göre 2.91 milyar doları Google'a ödeyerek Motorola'nın yeni sahibi oldu.
Fatma Şahin gişeleri kaldırdı!30 Ekim 2014 17:38
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, şehir içi trafiği rahatlatmak için otobanda giriş ücretlerini kaldırdıklarını, trafikte yüzde 30 rahatlama olduğunu açıkladı.
Facebook çeviri bölümüne Kürtçeden sonra...30 Ekim 2014 17:29
Facebook çeviri bölümüne Kürtçe'den sonra o dili de ekledi.
Denizli Büyükşehir Belediyesi 138 yaşında30 Ekim 2014 17:18
Denizli'de belediye teşkilatının 138. kuruluş yıldönümü kutlandı.
Bitlis'te 4.4 büyüklüğünde deprem!30 Ekim 2014 17:11
Bitlis'te 16.35'te 4.4 büyüklüğünde deprem meydana geldi
Bakan Yıldız: Bu bir doğal afet değil!30 Ekim 2014 16:41
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız, şirketin açıklamasının aksine Ermenek'te yaşanana facianın bir "doğal afet" olmadığını söyledi.
Eski Trabzonlu Teofilo performansıyla göz dolduruyor30 Ekim 2014 16:35
Bir dönem Trabzonspor forması da giyen Teofilo Gutierrez son dönemdeki performansı ile dikkat çekiyor.
2012’de ölmüştü pazar günü defnedilecek30 Ekim 2014 16:32
2012 yılında vefat eden gazeteci Yaşar Sezginer'in cenazesi, 2 Kasım Pazar günü toprağa verilecek.
Ermenek'e su pompası götüren kamyon devrildi30 Ekim 2014 16:31
Manisa'nın Soma ilçesinden Karaman'ın Ermenek ilçesindeki maden ocağında su baskını nedeniyle mahsur kalan işçilerin kurtarılması için bölgeye su tahliye pompası getiren kamyon, freninin patlaması sonucu devrildi.
18 işçinin soyunma odaları30 Ekim 2014 16:30
18 işçinin mahsur kaldığı madenin soyunma odaları, çalışma şartlarını gözler önüne seriyor.
Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’30 Ekim 2014 16:23
Karaman’ın Ermenek ilçesindeki maden ocağında mahsur kalan 18 işçiden biri olan Tezcan Gökçe’nin annesi, “Oğlum yüzme de bilmezdi, suyun içinde ne yaptı?” diye feryat etti.
28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor!30 Ekim 2014 16:20
Kamuoyunda 'Malatyalılar Grubu' olarak bilinen 28 Şubat ürünü uydurma örgütün mağdurlarından olan, Malatya'daki yapılanmaya yöneticilik yaptığı ileri sürülerek gözaltına alınan Fahri Memur 31 Ekim Cuma günü tahliye olacak.
Yanlış istihbarat veren istihbaratçıya hapis!
Altın iki günde dibe vurdu
Lenovo Motorola'yı resmen aldı
Fatma Şahin gişeleri kaldırdı!
Brezilya, İsveç’ten savaş uçağı alıyor
Facebook çeviri bölümüne Kürtçeden sonra...
Jüpiter’deki sır çözüldü
Microsoft 3 bin kişiyi daha işten attı
Fenerbahçeli oyunculardan 4. yıldız mesajı
Denizli Büyükşehir Belediyesi 138 yaşında
F.Bahçeli oyuncular medya ile buluştu!
Bitlis'te 4.4 büyüklüğünde deprem!
D vitamini eksikliği astımı tetikliyor
Fenerbahçe derbi hazırlıklarını sürdürdü
Başkasının kirasıyla 51 bin lira kazanıyor
Türkiye kupasında toplu sonuçlar
İBB'nin tüm konserleri iptal!
Bakan Yıldız: Bu bir doğal afet değil!
Rizespor'un başı sakatlıklarla dertte!
Eski Trabzonlu Teofilo performansıyla göz dolduruyor
2012’de ölmüştü pazar günü defnedilecek
Ermenek'e su pompası götüren kamyon devrildi
18 işçinin soyunma odaları
Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’
28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor!
Ahmet Koca'yı döven polislere hapis
Kasımpaşa galibiyet serisi peşinde!
Hain saldırıda kahreden detay!
Aşure nasıl yapılır?
Mısır, Gazze sınırında yüzlerce evi yıkıyor
İnstagram bugün çöktü!
Çin'den Müslüman Uygurlar'a din yasağı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
G.Saray'da şok üstüne şok! 2 sakatlık birden
Sarıyer, Orduspor'u kupanın dışına itti!
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!
Boğaz’dan savaş gemisi geçti
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi
20 yıl önce istemiyorlardı, şimdi ayağımıza geldiler!
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!
"Metropol Rüyaları" okurlarıyla buluşuyor
Tolga antrenmanı yarıda bıraktı
Bakan Eroğlu'ndan baraj açıklaması: No problem
Suriye'den Türkiye'ye peşmerge tepkisi
O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi
Doğuş'tan evlilik sonrası ilk fotoğraf
İHH Ermenek’te yardım çalışmasına başladı
Anıtkabir'in ziyaretçileri yarı yarıya azaldı!
Facebook'un geliri arttı
Hamburg, Ribery'den özür diledi
Saç ekiminde ameliyathane uyarısı
Evinizi kış mevsimine hazırlayın!
'IŞİD'i biz yenebilirdik!'
Maden şirketinden ilk açıklama geldi
FBI'ın hack taktiği herkesi şaşırttı
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Diş macunundaki büyük tehlike
Dışişleri'nde toz alarmı
AGD'den Soma'ya hatim
İsrail'in kabusu: 'Hayalet Savaşçılar'