Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

MİT TIR’ları soruşturmasında görevden alma Bayram günü Kadıköy'de dev kuyruk! Almanlar'dan şaşırtan 3. Havalimanı övgüsü Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 30 Temmuz 2014 Çarşamba 11:26
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,519 kez okundu.

Sahte ilaçla mücadelede yeni strateji30 Temmuz 2014 13:07
Sahte ilaçla ilgili oluşturulacak linkten güncel bilgiler halka ulaştırılacak.
Bu görüntü tarihe karışıyor30 Temmuz 2014 13:02
Kapıkule Sınır Kapısı’nda TIR kuyruklarını sona erdirecek olan TIR parkına onay çıktı.300 araçlık TIR parkının yapılmasıyla birlikte, günde yaklaşık 800 TIR’ın geçiş yaptığı Kapıkule’de kuyruklar tarih olacak.
MİT TIR’ları soruşturmasında görevden alma30 Temmuz 2014 12:56
Adana'da MİT'in kontrolündeki TIR'ların durdurulmasıyla ilgili idari soruşturmada, 5 jandarma görevden alındı.
Yurt dışında oy verme yarın başlıyor30 Temmuz 2014 12:38
Cumhurbaşkanı seçimi için yurt dışında oy verme işlemi yarın başlayacak ve 3 Ağustos'ta sona erecek.
2 terörist teslim oldu30 Temmuz 2014 12:26
Bölücü terör örgütü mensubu 2 teröristin teslim olduğu bildirildi.
Dönüş trafiği başladı!30 Temmuz 2014 12:17
Bayram tatilinin son gününde İstanbul'a dönüşler başlayınca trafik de yoğunlaştı.
Amasra'da 3,4 şiddetinde deprem!30 Temmuz 2014 12:14
Bartın'ın Amasra İlçesi'nde Richter ölçeğine göre, 3.4 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Balkonda uyurken üzerlerine otobüs düştü30 Temmuz 2014 12:13
Park halindeyken freni boşalan otobüs bir apartmanın birinci katına düştü, balkonda uyuyan iki kardeş yaralandı.
Çupra ve levreğin tahtını sallayacak balık30 Temmuz 2014 12:10
ÇOMÜ Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Fakültesindeki proje kapsamında, kültüre alınan mercan balığının üretimi gerçekleştirilecek.
Bonzai ile ilgili korkunç gerçek30 Temmuz 2014 11:46
Bonzainin, birçok sağlık sorununun yanı sıra ilk defa doğrudan kalp krizine neden olduğu tespit edildi.
İşler'den gurbetçilere çağrı30 Temmuz 2014 11:20
Başbakan Yardımcısı İşler, yurt dışında yaşayan vatandaşları cumhurbaşkanlığı seçimlerinde oy kullanmaya çağırdı.
Paralel emniyetçiler siyoniste çalışmış!30 Temmuz 2014 10:36
Devletin üst düzey yetkililerini teknik takibe alarak, sözde ‘Selam Terör Örgütü’ soruşturması başlatan paralel emniyet, İsrail’e yönelik protestoları ve Kudüs’e destek eylemlerini suç saymış.
Algı yönetimi yapıldığını izliyoruz
Arınç: Tam bir vahşet tam bir gaddarlık
ABD'den geri adım!
Huysuz Virgin'den kötü haber!
Taner Yıldız'dan IŞİD iddiasına yalanlama!
Feyenoord maçının biletleri satışa çıktı
Milliler İspanya'yı devirdi
Es-Es'ten takviye
Seçim yasakları yarın başlıyor
Ronaldinho'dan Beşiktaş için 'feda!'
Normal doğumu özendirmek için 5 yıldızlı konfor
Sahte ilaçla mücadelede yeni strateji
Bu görüntü tarihe karışıyor
Fenerbahçe'de sakatlık şoku!
THY rotasını yeşil sahalara çevirdi
MİT TIR’ları soruşturmasında görevden alma
Bankaların "Deli Dumrul" vergileri sürüyor
Gördüğünüz her 3 kişiden 1'i borçlu
Hindistan'da toprak kayması: 150 kişi kayıp
Myanmar'da buruk bayram
Yurt dışında oy verme yarın başlıyor
HÜRKUŞ'a dünyanın ilgisi artıyor
'Soğuk su savaşı' ölüm getirdi
Kürt petrolüne el koyma kararı uygulanamayacak!
2 terörist teslim oldu
ABD'nin ürküten Afganistan raporu
Twitter'da yüzler gülüyor
Instagram'dan Snapchat'e yeni rakip
Kırgızistan’da yayınlanan kitap yasaklandı!
LG bu telefona çok kızacak
Dönüş trafiği başladı!
Eray İşcan kiralık gidiyor!
Hazır giyimde 9,4 milyar dolarlık ihracat
Amasra'da 3,4 şiddetinde deprem!
"Bize bayram yok burada hayat çok acı"
Güneydoğu'da OSB sayısı artıyor
Balkonda uyurken üzerlerine otobüs düştü
Bayram günü Kadıköy'de dev kuyruk!
Çupra ve levreğin tahtını sallayacak balık
THK havayolu şirketi kuracak
Mısır'da patlama: 3 ölü
Gilbert: Gazze’de yürütülen bir katliamdır
Acı kayısı çekirdeği kanserli hücreleri öldürüyor
Sabella görevinden ayrıldı!
Bonzai ile ilgili korkunç gerçek
Bir günde patladı!
8.5 milyon emekliye 2 zam müjdesi
Kemer takma zorunluluğu onlara da getirildi
CHP ve MHP'yi üzecek Köşk anketi!
İşler'den gurbetçilere çağrı
Siyonistlerden tüyler ürperten slogan!
Almanlar'dan şaşırtan 3. Havalimanı övgüsü
Siyonist İsrail’e dünyadan para yağıyor!
Paralel emniyetçiler siyoniste çalışmış!
Selimiye Camisi'nde müzik zulmü
Süper Lig taraftarsız başlayacak!
Nihat Ergün: Biz kısık ateşte piştik!
Sinem’in babası 4 yıllık sessizliğini bozdu
Kırmızıgül'den yeni filminde sürpriz
Ünlü futbolcunun evi yanıyordu!
G.Saray'ın transferdeki en büyük rakibi
Hablemitoğlu suikastinde derin şüphe!
Feyenoord-Beşiktaş maçı hangi kanalda?
Demirtaş: Neden bir Kürt Cumhurbaşkanı olmasın
Fenerbahçe'den flaş Meireles kararı!
Akmerkez'e dev teklif!