Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Benzinli ve LPG'li araçlara müjde! 'Bu aşk caiz değil' 'Bunları G.Saray'a kakaladılar' Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 8 Ağustos 2014 Cuma 10:52
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,521 kez okundu.

PKK asfalt makinelerini yaktı02 Eylül 2014 12:02
Muş - Diyarbakır karayolunda özel bir firmaya ait iş makineleri PKK'lılar tarafından kundaklandı.
Bediüzzaman’ın talebelerinden Erdoğan’a tebrik!02 Eylül 2014 11:53
Bediüzzaman Said Nursi'nin talebeleri Cumhurbaşkanı seçilmesinden dolayı Erdoğan’a tebrik mesajı gönderdi
Ambulans helikopterler gece de uçacak02 Eylül 2014 11:24
Sağlık Bakanlığı, filosuna ekleyeceği 3 yeni helikopterle hastaların imdadına havadan gece de yetişecek.
Borsa İstanbul teknoloji üretecek02 Eylül 2014 11:23
Borsa İstanbul, Boğaziçi Üniversite işbirliğiyle Türkiye'nin ilk tematik teknoparkını hayata geçirmeye hazırlandığı bildirildi.
"Barış ve Çocuk" konulu karikatür yarışması02 Eylül 2014 11:21
İzmir Büyükşehir Belediyesinin kardeş kentler arasında dostluk bağını güçlendirmek, barışa yönelik farkındalık yaratmak amacıyla düzenlediği "Barış ve Çocuk" konulu uluslararası karikatür yarışmasının ödülleri sahiplerini buldu.
Ambulans helikopterler gece de uçacak02 Eylül 2014 11:19
Sağlık Bakanlığı, filosuna ekleyeceği 3 yeni helikopterle hastaların imdadına havadan gece de yetişecek.
PKK mezarlığına müdahale02 Eylül 2014 11:17
Siirt'e bağlı Güneşli köyünde, PKK mensupları için oluşturulmaya çalışıldığı iddia edilen mezarlığa müdahale edildi.
İlk özel rapor Soma için02 Eylül 2014 11:14
Kamu Denetçiliği Kurumu, ilk özel raporunu Soma'da yaşanan ve 301 madencinin şehit olduğu faciadan yola çıkarak, madencilik sektörüyle ilgili hazırlıyor.
Bahşiş yüzünden öldürülen damat defnedildi02 Eylül 2014 11:09
İstanbul Bahçelievler'de bahşiş nedeniyle tartıştığı kişilerin otomobille sürüklemesi sonucu hayatını kaybeden Aziz Baş, Kastamonu'da defnedildi
İmralı 'Kesin ateşkes' çağrısı yapacak!02 Eylül 2014 11:06
Çözüm sürecinde Ada trafiği hareketlendi. Silahların bırakılmasına dönük yol haritasıyla birlikte İmralı da bugüne kadar eylemsizlik kararı alan örgüte "mutlak ateşkes" çağrısı yapacak.
Otobanda feci kaza: 3 ölü02 Eylül 2014 11:02
Bursa çevreyolunda bir otomobilin park halindeki TIR’a arkadan çarpması sonucu 3 kişi hayatını kaybetti, 2 kişi yaralandı.
Yeşilay'a yeni görev02 Eylül 2014 11:01
Yeşilay ile Mesleki Yeterlilik Kurumu arasında imzalanan protokolle Madde Bağımlılığı Danışmanlığı standardını artık Yeşilay belirleyecek.
Dzemaili'nin kod adı: Şut ve gol
Ronaldo: Konuşursam manşet olurum!
Bakan Canikli: Bunun hamallığını yapıyoruz
PKK asfalt makinelerini yaktı
İsrail 4 bin dönüm Filistin toprağına el koydu
'Suud hükümeti Mescid-i Nebevi'yi yıkacak' iddiası!
Djokovic set vermeden kazandı
Abdullah Kiğılı bombaladı!
Bediüzzaman’ın talebelerinden Erdoğan’a tebrik!
Hülya Koçyiğit: Göğsüm kabardı
İstanbul'un 100 filmi bir kitapta toplandı
Fatih Terim yönetiminde 103. milli maç
Ambulans helikopterler gece de uçacak
Futbolda Türkiye Kupası heyecanı başlıyor
Borsa İstanbul teknoloji üretecek
"Barış ve Çocuk" konulu karikatür yarışması
Kilosu 13 lira oldu!
Benzinli ve LPG'li araçlara müjde!
'Büyük bir savaş kapımıza dayandı'
Fatih hocaya saldırı
Ambulans helikopterler gece de uçacak
G.Saray'a şok sözler: Napoli itelemiş!
İsrail askerleri 21 Filistinliyi gözaltına aldı
PKK mezarlığına müdahale
İlk özel rapor Soma için
Ağız kokusunu önlemenin 5 yolu
Galatasaray'dan Fenerbahçe'ye büyük fark!
Trabzonspor'un 100. transferi...
Korkusundan 4 buçuk yıldır havalalanında yaşıyor
Strese karşı günde 10 badem, 2 ceviz
Muslera: Çeyrek finali geçmek istiyoruz
Bahşiş yüzünden öldürülen damat defnedildi
Sağlık için çay için!
Spor yapanları bekleyen sinsi tehlike!
Evinden telefonla çağırdı, üzerine kurşun yağdırdı
Az şu içmek de yorgunluk sebebi
İmralı 'Kesin ateşkes' çağrısı yapacak!
"Ben ezik biri değilim"
Fırtınadan 3 bomba
Mudanya'da barış rüzgarı
'Aziz Yıldırım ile 1 aydır konuşmuyoruz'
Otobanda feci kaza: 3 ölü
Webo kendini feda etti
Türk kadını modayla ilgileniyor
Yeşilay'a yeni görev
İngiliz şarkıcı IŞİD'e katıldı
NASA 2018 için en büyük roketi hazırlıyor
Kadro dışı oyunculara dev rakamlar
Polise ateş açıldı
İşte metabolizmayı hızlandırmanın ipuçları
Ev kredisi alana kedi hediye
Ev ödevi vermek yasaklandı
En fazla parayı bakın neye harcadık
Apple ve FBI müstehcen skandalı soruşturuyor
'Bu aşk caiz değil'
Osman Turhan'dan çok konuşulacak paralel karikatürü!
Polisi linç ettiler!
'Bunları G.Saray'a kakaladılar'
Meteoroloji'den yağış uyarısı!
Milli Takım'ın rakibi Danimarka
Sözcü yazarından Cumhurbaşkanı ve Başbakan'a hakaret!
Hülya Koçyiğit: Onur duydum Türkiye
Hakkari'deki barış etkinliğinde Kadir İnanır fırtınası
FBI skandala el koydu
A Milliler Danimarka ile karşı karşıya gelecek
Silahlı kavga: 1 ölü
20 milyon kişinin beklediği takvim açıklandı!
Maradona'dan olay sözler!