Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AK Parti'den tezkere açıklaması! F.Bahçe'ye büyük müjde! Yola çıkacaklar dikkat! Ömer AltaşParalel devlet adamları
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 30 Eylül 2014 Salı 08:39
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,526 kez okundu.

Peygamberimizi rüyasında gördü eşsiz bir esere imza attı30 Eylül 2014 18:43
Antalyalı kuyumcu ustası Şenol Vayvalako, Peygamber Efendimizi rüyasında görünce onun hatrına eşşiz bir eser ortaya çıkardı.
AK Parti'den tezkere açıklaması!30 Eylül 2014 18:41
AK Parti Grup Başkanvekili Mustafa Elitaş, Meclis'e gelecek tezkere veya tezkerelerin "muhtemelen kapalı oturumda görüşüleceğini" söyledi.
Uludağ'da yılın ilk karı yağdı30 Eylül 2014 18:35
Kış turizminin önemli merkezlerinden Uludağ'ın 2 bin 543 metrelik zirvesine sezonun ilk karı dün gece yağdı.
Cadde ve sokakları köpük kapladı!30 Eylül 2014 18:27
Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde sondaj çalışmaları esnasında cadde ve sokaklara dağılan sabun köpüğü çocukların oyun alanı oldu.
Ayı ile dostluğu izlenme rekorları kırıyor30 Eylül 2014 18:26
Ünlü belgesel yapımcısı Cemal Gülas’ın yabani hayvanlar ile dostluk kurma yeteneği sosyal paylaşım sitelerinde izlenme rekorları kırıyor.
İzinsiz gösteriye polis müdahalesi30 Eylül 2014 17:55
Mardin'in Nusaybin ilçesinde IŞİD'in Suriye'nin Kobani kentine yaptığı saldırıları protesto etmek isteyen gruba müdahale edildi.
Yola çıkacaklar dikkat!30 Eylül 2014 17:51
TEM Otoyolu'nda iş çıkışı meydana gelen kaza nedeniyle trafik oluştu. FSM Köprüsü'nde gerçekleşen kaza sebebiyle Avrupa-Anadolu yönündeki 1 şerit trafiğe kapatıldı.
MİT TIR'ları davası o mahkemede30 Eylül 2014 17:20
Adana'da MİT'e ait TIR'ların durdurulmasıyla ilgili davada, görev uyuşmazlığı talebinde bulunulması üzerine dosya yeniden incelemeye alındı.
C.Başkanı Erdoğan'a açılan o dava reddedildi30 Eylül 2014 17:17
Cumhurbaşkanı Erdoğan'a, kendilerine "haşhaşi" denildiği ileri sürülerek açılan bin lira manevi tazminat davası reddedildi.
Bu biber büyük rağbet gördü30 Eylül 2014 17:14
Çanakkale’nin Lapseki ilçesinde ilk defa yetiştirilen gül biberler vatandaşlardan büyük rağbet gördü.
Küçük kızın beyin ölümü gerçekleşti!30 Eylül 2014 17:12
Esenler'de semt pazarında kafasına isabet eden kurşunla ağır yaralanan 9 yaşındaki Semanur Culum'un beyin ölümü gerçekleşti.
Eşini benzinle yakan kocaya 20 yıl hapis30 Eylül 2014 17:12
Tuzla'da, eşi Gönül Çalışkan'ın üzerine benzin dökerek yaktığı gerekçesiyle yargılanan Salih Çalışkan'ın davasında savcı mütalaasını sundu
Peygamberimizi rüyasında gördü eşsiz bir esere imza attı
AK Parti'den tezkere açıklaması!
F.Bahçe'ye büyük müjde!
Uludağ'da yılın ilk karı yağdı
Cadde ve sokakları köpük kapladı!
Ayı ile dostluğu izlenme rekorları kırıyor
Kesilen bacağını 290 bin TL'lik lamba yaptı!
İzinsiz gösteriye polis müdahalesi
AK Partili vekilden 'tezkere' açıklaması
Yola çıkacaklar dikkat!
Süper derbiye süper kadro
Anne adaylarına sonbahar uyarısı!
Komşu'da futbol terörü
Arda Turan Juventus'a meydan okudu!
Fenerbahçe'den E-Bilet açıklaması
Brezilya farklı kazanıp gruptan çıktı
Zidane sınıfta kaldı!
Rakiplerini çok fena eleştirdi!
MİT TIR'ları davası o mahkemede
Trabzonspor'da Yatabare sevinci
Yıkılan okullar onurılamıyor
Beşiktaş'ta Mustafa Pektemek sevinci
CHP olarak tavrımız çok net
C.Başkanı Erdoğan'a açılan o dava reddedildi
Irak'ta kafa karıştıran görüntü
Turistlere özel 'kimlik bileklik'
Bu biber büyük rağbet gördü
Eşini benzinle yakan kocaya 20 yıl hapis
Küçük kızın beyin ölümü gerçekleşti!
Levi's Türkiye'den şok karar!
"İsrailli yöneticilerin yargılanması" çağrısı
Balyoz'da da başa dönülüyor
ABD askeri Afganistan'da artık kalıcı
Metruk binada 164 molotofkokteyli bulundu
Siber suçluların yeni yöntemleri
Trabzonspor'da Yatabare sevinci
KDP'den Bağdadi hakkında yeni iddia!
'Fatih Terim döneminde G.Saray...'
Fenerbahçeli Sow: Bizim asıl sponsorumuz...
Galatasaray genç yıldıza kancayı taktı!
Windows 9 bu akşam geliyor!
Şimşek: En ucuz doğalgaz Türkiye'de
AKM'de "Kültür Söyleşileri" başlıyor
Wenger: Terim'den sonra G.Saray...
Uludağ'a yılın ilk karı yağdı
Bakanlar Kurulu toplantısı yeniden başladı
İstanbul'un 100 şarkısı kitap oldu
Kalp hastalarına 'kelle paça' uyarısı
Olcay'ın hayatını değiştiren gol!
Eminağaoğlu oğlunu başörtüsü siyasetine alet etti
Balkanlar’da yeni süreç ve İslami topluluklara baskılar
Peşmerge Musul'da 2 bölgenin kontrolünü ele geçirdi
Bu plaka tam 810 bin dolar
1 ton üretilen Anzer balına 3 ton sipariş
Plakayı 810 bin dolara satın aldı
'Botobüs' trafiğe çıktı! Böylesi görülmedi
Edirne'de 121 kaçak yakalandı
Darbe karşıtı 68 kişiye hapis cezası
Amerika'nın 1 numarası olacak!
Fernandes Portekiz Milli Takımı'na çağrıldı
Meclis 24. Dönem 5. Yasama Yılı'na yarın başlıyor
Özel Güvenlik Toplantısı yapıldı
Webit Kongresi yarın başlıyor!
Bank Asya'ya bir şok daha!
Ankara halkını ilgilendiren önemli açıklama!
Kurban pazarında "sahte para" uyarısı