Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Haftasonu planı yapanlar yağış geliyor! İlber Ortaylı‘ya gözaltı şoku! Gezici Alabora o ülkede ortaya çıktı! Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 24 Ekim 2014 Cuma 09:00
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,530 kez okundu.

'Sokaklara hakim olacağız'24 Ekim 2014 09:50
Hükümetin üzerinde çalıştığı Uyuşturucuyla Mücadele Eylem Planı, kasımdaki Uyuşturucu Şurası'nda son halini alacak. Narkotik Şube Müdürü Cengiz Erişir, plana göre uyuşturucu satıcılarına 'terörist' muamelesi yapılacağını söyledi.
Bankacılar da grev yapabilecek24 Ekim 2014 09:50
Anayasa Mahkemesi bankacılık ve şehir içi toplu ulaşım hizmetlerinde çalışanların grev yapmasının önü açan yeni bir karara imza attı.
Haftasonu planı yapanlar yağış geliyor!24 Ekim 2014 09:47
Meteorolojiden yapılan açıklamada, akşam saatlerinde 3 il için olumsuzluklara karşı vatandaşları uyarıda bulunuldu.
Saatler yarın gece geri alınacak!24 Ekim 2014 09:45
Yaz saati uygulamasının sona ermesiyle saatler 26 Ekim'de 04.00'ten itibaren 1 saat geri alınacak.
Hükümlü ve tutuklular yatakları ateşe verdi24 Ekim 2014 09:30
Hükümlü ve tutuklular tarafından yatakların ateşe verilmesiyle çıkan yangın söndürüldü.
Kars'ta 3 terörist öldürüldü24 Ekim 2014 09:27
Kars'ın Kağızman ilçesinde bir hidroelektrik santraline saldıran terör örgütü mensuplarıyla güvenlik güçleri arasında çıkan çatışmada, 3 terörist ölü ele geçirildi.
Bir rezidansta daha işçi ölümü24 Ekim 2014 09:22
Kadıköy Kozyatağı'nda bir rezidans inşaatında 14. kattaki iskelenin çökmesi sonucu demir ve kalasların üzerine düşen işçi hayatını kaybetti.
Rus Donanmasına ait gemi Çanakkale Boğazı'ndan geçti24 Ekim 2014 09:20
Rus Donanmasına ait bir savaş gemisi Çanakkale Boğazı'ndan geçti.
Facebook ve Twitter karşı karşıya24 Ekim 2014 09:09
En popüler iki sosyal ağ Facebook ve Twitter istatistiklerle karşı karşıya. Hangisi daha çok kazanıyor ve hangisinin daha çok kullanıcı var
Yolcu ile hostes arasında alkol tartışması24 Ekim 2014 08:45
Erkek yolcu hostese “Allah’a daha yakınız, uçağı düşüreceksiniz” deyince hostes de yolcuya “Allah her yerde. Sizinle tartışamam” dedi.
Hasan Gökgöz’ün babası: Oğlumun ‘katili’ Demirtaş24 Ekim 2014 08:41
Provokatörler tarafından vahşice katledilen 25 yaşındaki Hasan Gökgöz’ün babası Mehmet Gökgöz, oğlunun ölümünden HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ı sorumlu tuttu.
‘Türkiye harekete geçiyor‘24 Ekim 2014 08:28
Türkiye'nin tek taraflı güvenli bölge kurmak için harekete geçeceği iddia edildi.
İsmail Kartal'dan sürpriz kadro!
Cengiz Han'ın işgali atmosferi temizledi
Irak’ın yeni vagonları Türkiye’den
Bankacılar da grev yapabilecek
'Sokaklara hakim olacağız'
Haftasonu planı yapanlar yağış geliyor!
Saatler yarın gece geri alınacak!
Pandev'de sözleşme skandalı
Kartal tarihe geçti
Grip olmamak için bunu tüketin!
Tunus'un "Sıra dışı sokakları"
Aziz Yıldırım'a 'Selçuk' baskısı
Myanmar'da Müslümanlar ötekileştiriliyor
Hacdan dönenler Kur'an öğrenmeye koşuyor
Şampiyonlar Ligi'nin en kötüsü; G.Saray!
Taffarel şok etti!
Hükümlü ve tutuklular yatakları ateşe verdi
Kars'ta 3 terörist öldürüldü
Bir rezidansta daha işçi ölümü
Rus Donanmasına ait gemi Çanakkale Boğazı'ndan geçti
Şeker hastalarına iki müjde
Facebook ve Twitter karşı karşıya
IŞİD örgütünün propagandası nasıl çalışıyor?
ABD'de 4. Ebola vakası
Milletvekili seçimleri başladı
Uçak ile helikopter havada çarpıştı!
Rüyasında gördü, kardeşinin kafasını kesti
Beyaz eşya ve otomobile ÖTV indirimi geliyor
Otomobiller son 3 yılda zamlandı
Yolcu ile hostes arasında alkol tartışması
Hasan Gökgöz’ün babası: Oğlumun ‘katili’ Demirtaş
400 bin öğretmenin hayatı değişecek
Almanya, Kuzey Irak'a yerleşiyor
Kıyamet günü nefret edilen 8 grubu açıkladı
Galatasaray'ı yakan telefon Olympiakos'tan
Bahçeli'den Kılıçdaroğlu'na ağır sözler
Faturanın yüzde 20'sini geri alabilirsiniz!
TRT'ye Cimbom baskını! Görevden alındı
‘Türkiye harekete geçiyor‘
Yasin Börü'nün günlüğünde ağlatan cümle
'Onları Türkiye durduruyor'
Ev sahibi linçe davet etmiş!
İlber Ortaylı‘ya gözaltı şoku!
Eylemciye ‘e-kelepçe‘
Gezici Alabora o ülkede ortaya çıktı!
İstanbul‘da şafak operasyonu
Mesaj terörüne son!
Emekli borçtan kurtuluyor
Petrol-doğalgaz savaşı!
İzmit Cezaevi'nde isyan
Alevi açılımı için düğmeye basıldı
Provokatöre inat halk 'Çözüm' diyor
İşyerinde namaz kılamayan ne yapmalı?
Van için dev harcama!
Tolga‘dan Sırbistan‘da İzetbegoviç mesajı!
Çölaşan'dan Erdoğan'a büyük terbiyesizlik
Hababam Sınıfı filmi gerçek oldu
Akdoğan: PKK’ya koridor falan açmayız
TÜBİTAK’a sızıp MHP ve CHP’yi dinlemişler
MHP'ye sızamadı, kasetleri çıkardı!
Beşiktaş coştu bir kere!
Cumhurbaşkanı Erdoğan Estonya'ya geldi
Turkcell'in yılın net karı 1,6 milyar lira!
Suriye'de varil bombalı saldırıda 20 kişi öldü
Siyonist yine tehditler yağdırdı!
'Trabzonspor kalitesini gösterdi'
İstanbul'da Kobani operasyonu: 16 gözaltı
Akdoğan: Türkiye ne zaman ayağa kalksa...
Apple'ın ilk bilgisayarına rekor fiyat