Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Canlı yayında İsrail bayrağını ateşe verdi 1,5 kilometrelik sokak iftarı Vatandaşlar camilere akın etti! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi Genişliyor
14 Ocak 2008 Pazartesi 11:39
Güncellenme Tarihi 14 Aralık 2011 Çarşamba 17:04
Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamını genişletiyor.

Türkiye’de en büyük ve en korumasız sosyal grup olan engellilerin insan hakları ve özellikle ifade özgürlüğünün güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik yürütülmekte olan ÖZHAK (Özürlü Hakları) Projesi kapsamında; sivil toplumların güçlendirilmesi, kapasitelerinin ve rollerinin artırılması ve hizmet verdikleri engel gruplarının özellikleri ve ihtiyaçlarını da saptayarak toplanacak bölgesel ve yerel istatistiksel verilerle engelli yol haritası oluşturmak amacıyla ilk ziyaret Kayseri ilinde gerçekleştirildi.

9 Ocak 2008 tarihinde Anadolu Sakatlar Derneği merkezinde gerçekleştirilen toplantıya; Kayseri’de engellilere hizmet veren sivil toplum kuruluşları, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin özürlü koordinasyon merkezinden temsilcilerin yanı sıra yerel medyadan Kay TV, Erciyes TV, Kanal 38, Kayseri Gündem, Kayseri Haber Gazetesi ve Akın Günlük Gazetesi de katıldı.

Proje ekibinin (ÖZEV Vakıf Başkanı Tekin BAŞER, Bölgesel Koor. Yrd. Figen AR, Halkla İlişkiler Uzm. Osman ARSLAN, Yapım Direktörü Uluç Emre DENİZEL, İletişim Uzm. Soner GÜLTEKİN) yaptığı görüşmede; Kayseri’deki sivil toplum kuruluşları arası işbirliği düzeyi, yerel belediyelerin bakışı ve hizmet verdikleri alanlar, STK’ların işleyişi, yetersiz kaldıkları noktalar ve nedenleri, medyanın hizmetlere katkı boyutu, ilde yaşayan engelli nüfusu, özellikleri ve ihtiyaç duydukları alanlar ele alınmış olup; çözüm önerileri geliştirildi.

Katılan kurum yetkilileri ve ÖZHAK proje yöneticileri arasında engellilik alanındaki faaliyetler hakkında yapılan bilgi paylaşımının ardından; bu ziyaretle Kayseri’de özürlülük alanındaki çalışmaların yerinden görülme şansı bulunulduğu ve bu anlamda Kayseri’de bu alanda çok büyük aşamaların kat edildiği, bu gelişmelerin memnuniyetle karşılandığı, Kayseri’nin birçok alanda olduğu gibi özürlülerin istihdamı alanında da örnek olacağı ifade edildi.

ÖZEV tarafından engelli ve haklarına ilişkin; STK’lara, belediyelere ve medya kuruluşlarına verilen çeşitli eğitim materyalleri, TV spotları ve programları ile birlikte STK’ların kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi toplamak amacıyla hazırlanan anket formu ile hem il düzeyinde bilgi toplanmış hem de hizmet kalitesini artırmayı sağlayacak dokümanlar iletildi.

Bu görüşmenin ihtiyaca yönelik olduğunu ifade eden yetkililer; STK’lar arası işbirliğinin artırılması gerektiğini önemle vurgulayıp, görüşmenin bu amaca ulaşmada çok etkili olacağı da belirtildi.

Haber 10Haber 10

Bu haber 1,518 kez okundu.

Paraleli ölü disk yaktı24 Temmuz 2014 03:31
Paralel polis şeflerini ‘geri döndürülemez(!)’ şekilde sildikleri belgeler yaktı. Bilişim uzmanlarının kurtardığı verilerin ardından gözaltına alınan şüphelilerin operasyon öncesi kullandıkları bilgisayar ve telefonlarını da imha ettikleri ortaya çıktı.
1,5 kilometrelik sokak iftarı24 Temmuz 2014 03:00
Sivas'ta 'Binlerce İnsan Tek Bir Sofra' sloganıyla düzenlenen iftara yaklaşık 20 bin kişi katıldı. 1.5 kilometrelik caddeye kurulan sofrada Sivaslılar birlikte oruç açtı.
Paralel eğitim çetesi darbeyle palazlandı24 Temmuz 2014 02:37
MEB Müsteşarı Yusuf Tekin, paralel yapının eğitim ayağını anlatırken Paralel yapının okullarının 28 Şubat’la beraber büyümeye başladığını belirtti.
AGD'den Ayasofya'da İsrail protestosu24 Temmuz 2014 02:03
Anadolu Gençlik Derneği (AGD) Türkiye'nin tüm illerinde "İftardan Sahura Gazze Meydanlarında Buluşuyoruz" etkinliği gerçekleştirdi.
Vatandaşlar camilere akın etti!24 Temmuz 2014 00:48
Kur'an-ı Kerim'in indirilmeye başlandığı ve 'bin aydan hayırlı' olarak kabul edilen Kadir Gecesi dualarla idrak edildi.
İhsanoğlu'nun Gazze iddiası yalan çıktı!24 Temmuz 2014 00:10
Muhalefetin çatı Cumhurbaşkanı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu geçtiğimiz günlerde Türkiye'nin Gazze'ye bir paket bile yardım göndermediğini iddia etmişti ancak TİKA Başkanlığınca açıklanan rakamlar İhsanoğlu'nun sözlerini yalanlıyor.
Sporcular İsrail konutunu topa tuttu!23 Temmuz 2014 23:46
Gazze’ye yapılan saldırıları kınamak için İsrail Büyükelçiliği konutu önünde bir araya gelen sporcular, İsrail’i kınayarak yanlarında getirdikleri topları İsrail Büyükelçiliği konutuna attılar.
Başbakan Erdoğan Ankara'da23 Temmuz 2014 23:23
Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, özel uçak "ANA" ile saat 23.00'te Ankara'ya geldi.
Askeri araç yuvarlandı: 3 yaralı23 Temmuz 2014 23:11
Hatay'ın Yayladağı İlçesi'nde askeri aracın uçuruma yuvarlanması sonucu 1'i uzman çavuş 3 asker yaralandı.
Aydın’da feci kaza: 5 yaralı23 Temmuz 2014 23:10
Aydın'da direksiyon hakimiyeti kaybedilen otomobilin bariyerlere çarpması sonucu 5 kişi yaralandı.
Türkiye-İsrail ilişkilerinde yalanlar ve gerçekler...23 Temmuz 2014 21:40
Gazze katliamı başladıktan sonra paralel örgütün Türkiye-İsrail ilişkilerine yönelik yaptığı yalan haberler hız kesmeden devam ediyor.
İzmir'de korkutan yangın23 Temmuz 2014 20:54
Aliağa ilçesinde çıkan yangında yaklaşık 20 hektarlık alan yandı
Semih'i arı soktu arkadaşları kahkahaya boğuldu
Demba Ba: Kartal'ı gururlandıracağım
Ülkücülerden İhsanoğlu'na şok!
Paraleli ölü disk yaktı
Canlı yayında İsrail bayrağını ateşe verdi
1,5 kilometrelik sokak iftarı
Sezar'ın 5+3 formülü!
Paralel eğitim çetesi darbeyle palazlandı
Şafak vakti polisler
AGD'den Ayasofya'da İsrail protestosu
TRT Yönetim Kurulu'na yeni atama
3 İsrail askeri öldürüldü
G.Saray maçında sahada Filistin bayrağı açtı
Vatandaşlar camilere akın etti!
İhsanoğlu'nun Gazze iddiası yalan çıktı!
Sporcular İsrail konutunu topa tuttu!
İşte Antalyasporlu Tita'nın yeni takımı
Başbakan Erdoğan Ankara'da
Askeri araç yuvarlandı: 3 yaralı
Aydın’da feci kaza: 5 yaralı
Balıkesirspor ikinci yarıda açıldı
2 yaşında kanlı kefeni ile defnedildi
Cimbom şokta! Önde başladı mağlup bitirdi
Paşa'dan hazırlık maçında farklı tarife
Şenol Güneş'e sürpriz ziyaret
'Kamalak'a uçak bileti' iddiasına cevap
Norveç İsrail'e boykot çağrısını reddetti
Davutoğlu: Durum gittikçe kötüleşiyor
Dev kruvaziyer, söküm için yolda
Cameron'a Rus bağışını "iade et" çağrısı
IMF, ABD'nin büyüme beklentisini düşürdü
İsrail'e rağmen ABD süreyi uzattı
Torba Tasarı'da 7 madde daha kabul edildi
Halid Meşal: Filistin direnişi kırılamaz
Türkiye-İsrail ilişkilerinde yalanlar ve gerçekler...
Hintli milletvekili zorla oruç bozdurmaya çalıştı
İzmir'de korkutan yangın
ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı
IMF'den ABD'ye şok!
Yargıtay’dan ‘imam’ açıklaması