Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu-Buşati ortak basın toplantısı Meteoroloji'den 14 ile yağış uyarısı! Gmail'inizi kapatmayı unuttuysanız... Celal KazdağlıParalel yapıyı “Tasfiye” ne demek?
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
19 Aralık 2007 Çarşamba 22:30
Güncellenme Tarihi 18 Nisan 2014 Cuma 08:48
Kıbrıs Rum yönetiminin Glafkos Klerides döneminde 8 yıl önce Rusya'dan satın aldığı, ancak uluslararası ve özellikle de Türkiye'nin tepkisi üzerine, Rum tarafına getirilmeden Girit'e konuşlandırılan S-300 füze sistemleri, artık resmen Yunanistan'ın malı oldu.

Yunanistan Savunma Bakanı Evangelos Meymarakis ve Rum yönetimi Savunma Bakanı Hristodulo Paşardis, S-300'lerin ve S-300'lere karşılık Yunanistan'ın Güney Kıbrıs'a verdiği silah sistemlerinin mülkiyet hakkıyla ilgili anlaşmayı dün gece imzaladı.

Anlaşma uyarınca, S-300'ler Yunanistan'a, Rum Milli Muhafız Ordusu'nun elinde bulunan, yine Rus yapımı olan küçük menzilli TOR-M1 füzleri ve Slovak yapımı 155'lik SUZANA topları da Rum yönetimine devredildi. Anlaşma uyarınca, Rum yönetimine, adı açıklanmayan bir silah sistemi daha veriliyor.

İmza töreninde konuşan Yunanistan Savunma Bakanı Meymarakis, şunları söyledi:

“Bu anlaşmanın imzalanması önemlidir. Çünkü bu imzalarla uzun zamandır bakanlara ve hükümetlere güçlük çektiren bir mesele çözülüyor. Ortak Savunma Sahası Doktrini geçerliliğini koruyor ve daha önce de defalarca söylediğimiz ve anlaştığımız üzere doktrinde hiçbir değişiklik yok. İlgili bütün tarafların mutabık kaldığı bir anlaşma bulundu ve bugün bu meseleye kesin bir son vermeyi, silah sistemlerini, mümkün olan en iyi şekilde bölge barışı ve istikrarı için değerlendirebilmek amacıyla, ülkelerimizin kuvvet yapılarına katmayı başarabildik.”

Meymarakis, S-300'lerin Girit'te kalıp kalmayacağına ve Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin elindeki diğer silah sistemlerine uyumlu olup olmadığına ilişkin sorulara, “Bu silah sistemleri, özümsenecek, geliştirilecek ve bölgedeki barış ve istikrara yardımcı olabilecek şekilde kullanılmak üzere Yunan kuvvetlerinin yapılarına katılacak” karşılığını verdi.

S-400'E DÖNÜŞECEK

Rum Politis gazetesi de Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin, söz konusu sistemleri hem aktifleştirme, hem de modernize ederek, S-400 haline getirme kararı aldığını yazdı.

Rus yapımı S-300 PMUI füze sistemlerinin 8 yıl aradan sonra Girit'teki depolardan çıkarılarak, Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin operasyonel projelerine tam olarak katılacağını kaydeden gazete, sistemin aktifleştirilmesinin ötesinde, modernize edilerek, S-400 haline getirileceğini duyurdu.

Meymarakis'in bu konuda Rum yetkililere bilgi verdiğini de belirten gazete, özetle şunları yazdı:

“Bu, Stealth teknolojisi uçakları, Cruise füzelerini ve 3 bin 500 kilometre menzilli ve saniyede 4,8 km hıza sahip balistik füzeleri imha edebilecek durumda olacakları anlamına geliyor. Yine, 10 metreden 50 kilometre yüksekliğe kadar olan hedefleri de vurabilir. Yapılacak geliştirmeden sonra Kıbrıs'ı ve Kıbrıs'a uçan Yunan uçaklarının kullanabileceği hava koridorlarını büyük ölçüde kapsayacağı açıktır. S-400 füzeleri, S-300 füzelerinden üç kat daha büyük menzile sahiptir. İster uçak, ister füze, hızı ne olursa olsun, neredeyse uçan her hedefi vurabilir. S-300 füzelerin geliştirilmesine ilişkin anlaşma, en üst siyasi düzeyde, Cumhurbaşkanı Putin ve Başbakan Kostas Karamanlis tarafından alındı.”

Eski Rum yönetimi lideri Glafkos Klerides, S-300 füzelerini 1996 yılında Rusya'dan sipariş etmiş, füzeler 1998 sonlarında Girit'e konuşlandırılmıştı.

Bu arada Rum gazeteleri, “silah sistemleri teatisinde”, Güney Kıbrıs'ın Yunanistan'dan aldığı sistemlerin, S-300'lerin değerinden 1,5 kat daha fazla olduğuna dikkat çekti.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 757 kez okundu.

Dünyanın zirvesinde çığ felaketi : 6 ölü18 Nisan 2014 09:16
Dünyanın zirvesi kabul edilen Everest Dağı'nda çığ düşmesi sonucu altı kişinin yaşamını yitirdiği bildirildi.
Gemi batmadan son mesaj!17 Nisan 2014 15:58
Güney Kore'de yaşanan gemi kazasının ardından
58 milyon dolar kıdem tazminatı alacak17 Nisan 2014 13:00
Yahoo'nun üç ay önce kovulan üst düzey yöneticisi De Castro'nun kıdem tazminatının 58 milyon dolar olduğu ortaya çıktı.
Arjantin'de inanılmaz olay!17 Nisan 2014 12:00
Arjantin'in de koruyucu ailesi tarafından 9 yıl boyunca garaja kapatılıp aç bırakılan ve dövülen 15 yaşındaki kız kurtarıldı
Orta Afrika’da bir rahip kaçırıldı17 Nisan 2014 11:19
Orta Afrika Cumhuriyeti'nde bir rahibin silahlı kişilerce kaçırıldığı bildirildi.
Balkanlar'da kar yağışı hayatı zorlaştırıyor16 Nisan 2014 15:29
Makedonya ve Arnavutluk'ta etkili olan kar yağışı nedeniyle ulaşımda zorluklar yaşandı
Putin'in maaşına 3 kat zam!16 Nisan 2014 13:31
Vladimir Putin'in maaşının 3 kat artması bekleniyor. Putin zamdan sonra ayda 22 bin 500 dolar kazanacak.
Norveç'te çığ :4 ölü16 Nisan 2014 12:42
Pazartesi günü düşen çığda kaybolan dört dağcının cesedi bulundu
Eski başbakan huzur evinde yaşlılara bakacak15 Nisan 2014 16:53
İtalya'da, hakkında vergi kaçırmaktan kesinleşmiş yargı kararı bulunan eski Başbakan Silvio Berlusconi'ye, cezasını 1 sene boyunca sosyal hizmet yaparak çekmesi kararlaştırıldı.
Osmanlı karşıtı kale internette satışta15 Nisan 2014 11:22
İtalya kamu borcunu azaltma ve ek gelir elde etmek için Osmanlı istilalarına karşı yapılan bir kalenin de aralarında bulunduğu çok sayıda kamu mülkünü internette açık artırmayla satışa çıkardı.
Katliam 'resmen' başladı15 Nisan 2014 10:12
Kanada’da fok avı mevsimi açıldı.
Fareler İngiltere'yi işgal etti14 Nisan 2014 16:06
İngiliz Daily Mirror gazetesi, 60 santim uzunluğundaki farelerin İngiltere’nin şehirlerini tehdit ettiğini yazdı.
Casusluk davasından paralel devlet çıktıBaşbakan selfie'si!Körfez'deki gerilim sonlandı!Adana'daki o hakime sır ziyaret!Öcalan: Özerklik ısrarı süreci sabote eder!Zekeriya Öz'e soruşturma başlatıldıTHY'den virüslü yolcu çağrısı!Esed'in Klorin Gazı kullandığı belgelendi!Paralel örgütün akademik üssü!CHP'ye yanlızca 1 oy çıktı!Mesele gerçekten ağaç değilmiş!İşte Boğaz'daki toplantıların nedeni!Gülen grubu Türkiye aleyhine lobi yapıyor!Hatemi: Muta nikahı cemaatin iftirasıydı!Paralel yapı resmen dini kullandı!Kaka Beşiktaş'a geliyor!CHP'ye şok! O ilçede de seçimler iptalTüm Manşetler
Davutoğlu-Buşati ortak basın toplantısı
TUİK açıkladı! 42 bin 655 kitap yayımlandı
Yabancı plakalı 8 araca el konuldu
BM kampına saldırı: 48 ölü
Türkiye Rus gazında indirim istiyor
Casusluk davasından paralel devlet çıktı
Arınç'tan borsa tahmini: Borsa 90 bini aşar
Obama'dan Putin açıklaması
Başbakan selfie'si!
Drogba'ya ikinci ligden talip!
G.Saraylı 3 taraftarın kim olduğu belli oldu!
Körfez'deki gerilim sonlandı!
Öcalan: Özerklik ısrarı süreci sabote eder!
Meteoroloji'den 14 ile yağış uyarısı!
Efsane oyuncak devi zor durumda!
Zekeriya Öz'e soruşturma başlatıldı
Feribot faciasında isyan ettiren iddia!
Şans oyunlarına zam!
THY'den virüslü yolcu çağrısı!
Boğazı'da askeri gemi konvoyu!
Çikolata lüks tüketim maddesi olabilir!
Günde 6 saat çalışacaklar
Aziz Yıldırım ilk kez konuştu!
Gmail'inizi kapatmayı unuttuysanız...
Zuckerberg'in milyar dolarlık bağışı beğenilmedi
Şeyh Nazım yoğun bakımda
Esed'in Klorin Gazı kullandığı belgelendi!
Kalp dostu mucizevi içecek!
Avrupa sırlamasında 9’uncu olduk
Türkiye-Pakistan Kültür Yılı
Paralel örgütün akademik üssü!
CHP'ye yanlızca 1 oy çıktı!
Oylar sayılmaya başlandı
Borsa güne yükselişle başladı
İşte Cem Yılmaz'ın oğlunun mal varlığı
Kömür madeninde kaza :5 ölü
Bugün bu yollara dikkat!
Mesele gerçekten ağaç değilmiş!
Irak'ta 8 IŞİD militanı öldürüldü
Obama"Seçeneklerimizi hazırlayacağız"
İşte Boğaz'daki toplantıların nedeni!
Su kanalına düşen aile ölümden döndü
'Katliama dur demek için buluşuyoruz'
Berlusconi ağzını kapadı!
Gülen grubu Türkiye aleyhine lobi yapıyor!
İBB gidiyor efsane takım geliyor!
Dünyanın zirvesinde çığ felaketi : 6 ölü
THY uçağı Malezya'da mahsur kaldı!
Hatemi: Muta nikahı cemaatin iftirasıydı!
Ricky Martin Diyarbakır yolcusu
Boş tribünlere karşı derbi!
Donanma gemileri Boğaz'dan geçti
Paralel yapı resmen dini kullandı!