Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
19 Aralık 2007 Çarşamba 22:30
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 17:48
Kıbrıs Rum yönetiminin Glafkos Klerides döneminde 8 yıl önce Rusya'dan satın aldığı, ancak uluslararası ve özellikle de Türkiye'nin tepkisi üzerine, Rum tarafına getirilmeden Girit'e konuşlandırılan S-300 füze sistemleri, artık resmen Yunanistan'ın malı oldu.

Yunanistan Savunma Bakanı Evangelos Meymarakis ve Rum yönetimi Savunma Bakanı Hristodulo Paşardis, S-300'lerin ve S-300'lere karşılık Yunanistan'ın Güney Kıbrıs'a verdiği silah sistemlerinin mülkiyet hakkıyla ilgili anlaşmayı dün gece imzaladı.

Anlaşma uyarınca, S-300'ler Yunanistan'a, Rum Milli Muhafız Ordusu'nun elinde bulunan, yine Rus yapımı olan küçük menzilli TOR-M1 füzleri ve Slovak yapımı 155'lik SUZANA topları da Rum yönetimine devredildi. Anlaşma uyarınca, Rum yönetimine, adı açıklanmayan bir silah sistemi daha veriliyor.

İmza töreninde konuşan Yunanistan Savunma Bakanı Meymarakis, şunları söyledi:

“Bu anlaşmanın imzalanması önemlidir. Çünkü bu imzalarla uzun zamandır bakanlara ve hükümetlere güçlük çektiren bir mesele çözülüyor. Ortak Savunma Sahası Doktrini geçerliliğini koruyor ve daha önce de defalarca söylediğimiz ve anlaştığımız üzere doktrinde hiçbir değişiklik yok. İlgili bütün tarafların mutabık kaldığı bir anlaşma bulundu ve bugün bu meseleye kesin bir son vermeyi, silah sistemlerini, mümkün olan en iyi şekilde bölge barışı ve istikrarı için değerlendirebilmek amacıyla, ülkelerimizin kuvvet yapılarına katmayı başarabildik.”

Meymarakis, S-300'lerin Girit'te kalıp kalmayacağına ve Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin elindeki diğer silah sistemlerine uyumlu olup olmadığına ilişkin sorulara, “Bu silah sistemleri, özümsenecek, geliştirilecek ve bölgedeki barış ve istikrara yardımcı olabilecek şekilde kullanılmak üzere Yunan kuvvetlerinin yapılarına katılacak” karşılığını verdi.

S-400'E DÖNÜŞECEK

Rum Politis gazetesi de Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin, söz konusu sistemleri hem aktifleştirme, hem de modernize ederek, S-400 haline getirme kararı aldığını yazdı.

Rus yapımı S-300 PMUI füze sistemlerinin 8 yıl aradan sonra Girit'teki depolardan çıkarılarak, Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin operasyonel projelerine tam olarak katılacağını kaydeden gazete, sistemin aktifleştirilmesinin ötesinde, modernize edilerek, S-400 haline getirileceğini duyurdu.

Meymarakis'in bu konuda Rum yetkililere bilgi verdiğini de belirten gazete, özetle şunları yazdı:

“Bu, Stealth teknolojisi uçakları, Cruise füzelerini ve 3 bin 500 kilometre menzilli ve saniyede 4,8 km hıza sahip balistik füzeleri imha edebilecek durumda olacakları anlamına geliyor. Yine, 10 metreden 50 kilometre yüksekliğe kadar olan hedefleri de vurabilir. Yapılacak geliştirmeden sonra Kıbrıs'ı ve Kıbrıs'a uçan Yunan uçaklarının kullanabileceği hava koridorlarını büyük ölçüde kapsayacağı açıktır. S-400 füzeleri, S-300 füzelerinden üç kat daha büyük menzile sahiptir. İster uçak, ister füze, hızı ne olursa olsun, neredeyse uçan her hedefi vurabilir. S-300 füzelerin geliştirilmesine ilişkin anlaşma, en üst siyasi düzeyde, Cumhurbaşkanı Putin ve Başbakan Kostas Karamanlis tarafından alındı.”

Eski Rum yönetimi lideri Glafkos Klerides, S-300 füzelerini 1996 yılında Rusya'dan sipariş etmiş, füzeler 1998 sonlarında Girit'e konuşlandırılmıştı.

Bu arada Rum gazeteleri, “silah sistemleri teatisinde”, Güney Kıbrıs'ın Yunanistan'dan aldığı sistemlerin, S-300'lerin değerinden 1,5 kat daha fazla olduğuna dikkat çekti.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 771 kez okundu.

Geç gelen itiraf!27 Ekim 2014 09:55
Türkiye'nin imajına yıllarca büyük zarar veren "Gece Yarısı Ekspresi" filminin gerçek hayattaki kahramanından yıllar sonra itiraf geldi.
'ABD Erbil'de askeri üs kuruyor'22 Ekim 2014 16:11
Irak Kürt Bölgesi kaynakları, ABD yönetiminin Erbil kentinde, Saddam döneminden kalma eski bir askeri havalimanında askeri üs kuracağını öne sürdü.
'Türkiye’den imkansızı istiyorlar'13 Ekim 2014 12:04
Konrad-Adenauer Vakfı Ortadoğu masasından uzman Dr. Oliver Ernst, Esad, IŞİD ve Kürtler ekseninde Türkiye’nin durumunu değerlendirdi.
Gazze'nin yeniden imarı için Kahire'de zirve11 Ekim 2014 19:17
Mısır'da yarın yapılacak "Gazze'nin yeniden imarı" konferansına katılmak üzere ülke temsilcileri başkent Kahire'ye gelmeye başladı.
Kobani, ABD'nin öncelikleri arasında değil08 Ekim 2014 00:47
2014 yılı başından bu yana yaşadıklarımıza dair derli toplu bir analiz
Davutoğlu araç savurganlığını bitirdi!02 Ekim 2014 09:41
Kamunun araç edinme savurganlığına son verildi.
Hahn: Türkiye en önemli ortağımız30 Eylül 2014 21:06
AB'nin genişlemeden sorumlu yeni Komiseri Hahn Türkiye'nin en önemli ortakları olduğunu söyledi.
Irak'ta bombalı saldırı!30 Eylül 2014 15:31
Bağdat'ta düzenlenen bombalı saldırılarda 6 kişi öldü, 17 kişi yaralandı
İskoçya bağımsızlık referandumu sonuçları19 Eylül 2014 07:17
Şimdiye kadar referandum sonucunun açıklandığı 19 bölgeden "Bağımsızlığa Hayır", 4 bölgeden ise "Evet" kararı çıktı
Ahraruş Şam şehitleri defnedildi!10 Eylül 2014 11:23
Genel emir Hasan Abbud dahil 45 Ahrar yöneticisi ve komutanının katledildiği saldırı sonrasında şehitlerin defin işlemi geceleyin yapıldı.
İsrail ile Ürdün arasında 15 yıllık anlaşma!03 Eylül 2014 19:35
İsrail'in, Ürdün'le doğalgaz anlaşması imzalayacağı bildirildi.
Carla Bruni'den eşi Sarkozy'e veto02 Eylül 2014 09:41
Carla Bruni'nin, eşi eski Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin siyasete geri dönmesine karşı çıktığı öğrenildi.
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil