Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Binali Yıldırım'dan sürpriz haber Sare Davutoğlu kimdir? Erdoğan salona Davutoğlu'yla birlikte geldi! Hikmet Gök‘Olmadı’ Hayrünnisa Hanım ‘olmadı’!
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
19 Aralık 2007 Çarşamba 22:30
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2014 Perşembe 08:31
Kıbrıs Rum yönetiminin Glafkos Klerides döneminde 8 yıl önce Rusya'dan satın aldığı, ancak uluslararası ve özellikle de Türkiye'nin tepkisi üzerine, Rum tarafına getirilmeden Girit'e konuşlandırılan S-300 füze sistemleri, artık resmen Yunanistan'ın malı oldu.

Yunanistan Savunma Bakanı Evangelos Meymarakis ve Rum yönetimi Savunma Bakanı Hristodulo Paşardis, S-300'lerin ve S-300'lere karşılık Yunanistan'ın Güney Kıbrıs'a verdiği silah sistemlerinin mülkiyet hakkıyla ilgili anlaşmayı dün gece imzaladı.

Anlaşma uyarınca, S-300'ler Yunanistan'a, Rum Milli Muhafız Ordusu'nun elinde bulunan, yine Rus yapımı olan küçük menzilli TOR-M1 füzleri ve Slovak yapımı 155'lik SUZANA topları da Rum yönetimine devredildi. Anlaşma uyarınca, Rum yönetimine, adı açıklanmayan bir silah sistemi daha veriliyor.

İmza töreninde konuşan Yunanistan Savunma Bakanı Meymarakis, şunları söyledi:

“Bu anlaşmanın imzalanması önemlidir. Çünkü bu imzalarla uzun zamandır bakanlara ve hükümetlere güçlük çektiren bir mesele çözülüyor. Ortak Savunma Sahası Doktrini geçerliliğini koruyor ve daha önce de defalarca söylediğimiz ve anlaştığımız üzere doktrinde hiçbir değişiklik yok. İlgili bütün tarafların mutabık kaldığı bir anlaşma bulundu ve bugün bu meseleye kesin bir son vermeyi, silah sistemlerini, mümkün olan en iyi şekilde bölge barışı ve istikrarı için değerlendirebilmek amacıyla, ülkelerimizin kuvvet yapılarına katmayı başarabildik.”

Meymarakis, S-300'lerin Girit'te kalıp kalmayacağına ve Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin elindeki diğer silah sistemlerine uyumlu olup olmadığına ilişkin sorulara, “Bu silah sistemleri, özümsenecek, geliştirilecek ve bölgedeki barış ve istikrara yardımcı olabilecek şekilde kullanılmak üzere Yunan kuvvetlerinin yapılarına katılacak” karşılığını verdi.

S-400'E DÖNÜŞECEK

Rum Politis gazetesi de Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin, söz konusu sistemleri hem aktifleştirme, hem de modernize ederek, S-400 haline getirme kararı aldığını yazdı.

Rus yapımı S-300 PMUI füze sistemlerinin 8 yıl aradan sonra Girit'teki depolardan çıkarılarak, Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin operasyonel projelerine tam olarak katılacağını kaydeden gazete, sistemin aktifleştirilmesinin ötesinde, modernize edilerek, S-400 haline getirileceğini duyurdu.

Meymarakis'in bu konuda Rum yetkililere bilgi verdiğini de belirten gazete, özetle şunları yazdı:

“Bu, Stealth teknolojisi uçakları, Cruise füzelerini ve 3 bin 500 kilometre menzilli ve saniyede 4,8 km hıza sahip balistik füzeleri imha edebilecek durumda olacakları anlamına geliyor. Yine, 10 metreden 50 kilometre yüksekliğe kadar olan hedefleri de vurabilir. Yapılacak geliştirmeden sonra Kıbrıs'ı ve Kıbrıs'a uçan Yunan uçaklarının kullanabileceği hava koridorlarını büyük ölçüde kapsayacağı açıktır. S-400 füzeleri, S-300 füzelerinden üç kat daha büyük menzile sahiptir. İster uçak, ister füze, hızı ne olursa olsun, neredeyse uçan her hedefi vurabilir. S-300 füzelerin geliştirilmesine ilişkin anlaşma, en üst siyasi düzeyde, Cumhurbaşkanı Putin ve Başbakan Kostas Karamanlis tarafından alındı.”

Eski Rum yönetimi lideri Glafkos Klerides, S-300 füzelerini 1996 yılında Rusya'dan sipariş etmiş, füzeler 1998 sonlarında Girit'e konuşlandırılmıştı.

Bu arada Rum gazeteleri, “silah sistemleri teatisinde”, Güney Kıbrıs'ın Yunanistan'dan aldığı sistemlerin, S-300'lerin değerinden 1,5 kat daha fazla olduğuna dikkat çekti.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 761 kez okundu.

Papa Franciscus'dan IŞİD çağrısı08 Ağustos 2014 10:55
Papa Franciscus, IŞİD'in Irak'ın kuzeyindeki saldırılarına maruz kalan Hristiyanların korunması için dünyaya çağrı yaptı.
Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında çatışma01 Ağustos 2014 09:31
Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında çıkan çatışmada Azerbaycan ordusundan sekiz asker hayatını kaybetti.
Türkler Olimpiyat Stadı'nda oy kullanacak30 Temmuz 2014 20:31
Almanya'da yaşayan 1 milyon 385 bin 141 seçmenin Cumhurbaşkanı seçiminde oy kullanması için haızrlıklar devam ediyor.
Hamas, İsrail F16'sını vurdu!23 Temmuz 2014 01:46
Kassam Tugayları, Gazze -Deyr Al Balah semalarındaki İsrail'e ait F16 savaş uçağını vurduğunu açıkladı.
Helikopter caddenin ortasına çakıldı18 Temmuz 2014 14:03
Güney Kore'de bir süre önce meydana gelen feribot kazasında kaybolanları aramak için uçuş gerçekleştiren bir helikopter Gwangju kentindeki bir caddenin ortasına çakıldı. Alev topuna dönen helikopterdeki 5 kişi hayatını kaybetti.
Esed yine ölüm yağdırdı!14 Temmuz 2014 01:09
Suriye'de Esed'e bağlı ordu birliklerinin, muhaliflerin denetimindeki bölgelere düzenlediği saldırılarda 46 kişinin öldüğü bildirildi.
John Kerry Mahmud Abbas ile görüştü10 Temmuz 2014 17:35
ABD Dışişleri Bakanı John Kerry, Gazze'deki durumla ilgili Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
Kassam, İsrail'i vurdu08 Temmuz 2014 23:14
İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarında 3'ü çocuk 16 kişi öldü. Tel Aviv, 40 bin yedek askeri göreve çağırdı. Hamas ve diğer örgütler füzelerle karşılık veriyor. Kudüs'te üç patlama meydana geldi.
Avrupa Asfalt Üstyapı Birliğine Türk başkan08 Temmuz 2014 13:08
Türkiye Asfalt Müteahhitleri Derneği Başkanı Özcan, Avrupa Asfalt Üstyapı Birliği Başkanlığına seçildi
Otomobil devinde ölüm skandalı02 Temmuz 2014 08:00
Farklı sorunlardan dolayı toplam 28 milyon aracını geri çağıran şirket, şimdi de bir ölüm haberiyle sarsıldı.
İsrail kaçıranların isimlerini açıkladı27 Haziran 2014 10:20
İsrail ordusundan yapılan yazılı açıklamada, kaybolan yerleşimcilerin Hamas tarafından kaçırıldığı iddiası yinelendi
MEB sınavla yurt dışına 100 okutman gönderecek24 Haziran 2014 16:06
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Dışişleri Bakanlığı'ndan gelen talepler doğrultusunda sınavla Yurt Dışında görevlendirilmek üzere 100 okutman seçecek.
Ve Yeni Türkiye'nin Başbakan'ı Davutoğlu
Binali Yıldırım'dan sürpriz haber
Sare Davutoğlu kimdir?
Erdoğan salona Davutoğlu'yla birlikte geldi!
Şok! Yıldız futbolcu 8 hafta sahalarda yok
Yeni Başbakan'ı Twitter'dan açıkladı
Tevhid-i Selam mağdurlarından Gülen tepkisi
Devlet Bahçeli yüzük taktı
Kumburgaz faciasında şoke eden ses kaydı!
Piyasalar günü nasıl kapattı?
Heykele basan askere soruşturma!
F-16'nın lastiği patlayınca...
MİT, yeni Lawrence’lerin ensesınde
Arda Turan G.Saray'a dönecek
Fenerbahçeli iki yıldızdan çarpıcı açıklamalar
Bank Asya'ya resmi teklif yok
Kızını kaybetmek istemeyen annenin ilginç çözümü
Fenerbahçe'de Volkan Demirel tartışması
Yılkı Fanzin’in ilk sayısı çıktı
Fransa'da çalındı, Şanlıurfa'da bulundu!
Meşal: İsrail'in yaptığı gerçek bir holokosttur
SGK'dan "muayene ücreti" açıklaması
Emenike: "Süper Kupa maçına kadar..."
Davutoğlu AK Parti Genel Merkezinde!
3 İsrail ajanı idam edildi
Rusya yardımları Ukrayna'da
İsrail 10 bin yedek askeri göreve çağıracak
ABD polisi medyaya yönelik şiddetine son vermelidir!
Emekli maaşlarına düzenleme geliyor!
Galatasaray biletleri tüketti!
Büyük kongreye 30 bin kişi katılacak
Avcılar'da depo yangını
Sosisteki bakteri can aldı: 13 ölü
McDolands'a Rusya'da şok!
PFDK ceza yağdırdı
Rize'de 6 futbolcu ile yollar ayrıldı
İsrail son bir haftada 111 Filistinliyi gözaltına aldı
Türkiye'nin gözü kulağı saat 18:00'de
TFF'de şok istifa
Ege Denizi'nde 137 kaçak kurtarıldı
Sosyal medyada Hamas'a destek
Pakistan başbakanına ordudan ultimatom
Hindistan'da otobüs kazası: 22 ölü
Bu hafta 7 film vizyona girecek
50 Bin kişinin ölmesini engelleyecek kampanya
Şehit teğmen ve uzman çavuş gözyaşlarıyla veda
Flaş açıklama! Di Maria ve Khedira...
3. dalga paralel operasyonu!
İsviçre'de intihar turizmi patlaması
PFDK'dan Bülent Korkmaz'a şok!
Bankalar bu işlemlerden ücret alamayacak
Apple, iWatch'u 2015'te çıkarabilir
Tezgahlar 1 Eylül'ü Bekliyor
"AB artık merkez değil"
Kayıp 5 genç olayıyla ilgili flaş gelişme
Tekne faciası: 11 ölü
İbrahim Tatlıses'i kızdıran hesap!
24 milyon dolarlık ulusal eylem planı!
Afganistan’da 33 militan öldürüldü
Ukrayna krizinde belirsizlikler zamanı
New York'ta İsrail'e protesto
Baroni ve Yobo kulübe çağırıldı
İntihar etmek için en çok o ülkeye gidiyorlar
AB'den Afganistan'a yardım
Sınır ötesi destek bekliyor!
TSK'dan açıklama
Başbakanın bilgisayarı çalındı!