Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İstanbul'da okul çatısı uçtu İDO'dan sefer iptalleri Dikkat! Bankalar şimdi de... Celal KazdağlıABD söze değil eyleme bakarmış
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
19 Aralık 2007 Çarşamba 22:30
Güncellenme Tarihi 23 Eylül 2014 Salı 14:17
Kıbrıs Rum yönetiminin Glafkos Klerides döneminde 8 yıl önce Rusya'dan satın aldığı, ancak uluslararası ve özellikle de Türkiye'nin tepkisi üzerine, Rum tarafına getirilmeden Girit'e konuşlandırılan S-300 füze sistemleri, artık resmen Yunanistan'ın malı oldu.

Yunanistan Savunma Bakanı Evangelos Meymarakis ve Rum yönetimi Savunma Bakanı Hristodulo Paşardis, S-300'lerin ve S-300'lere karşılık Yunanistan'ın Güney Kıbrıs'a verdiği silah sistemlerinin mülkiyet hakkıyla ilgili anlaşmayı dün gece imzaladı.

Anlaşma uyarınca, S-300'ler Yunanistan'a, Rum Milli Muhafız Ordusu'nun elinde bulunan, yine Rus yapımı olan küçük menzilli TOR-M1 füzleri ve Slovak yapımı 155'lik SUZANA topları da Rum yönetimine devredildi. Anlaşma uyarınca, Rum yönetimine, adı açıklanmayan bir silah sistemi daha veriliyor.

İmza töreninde konuşan Yunanistan Savunma Bakanı Meymarakis, şunları söyledi:

“Bu anlaşmanın imzalanması önemlidir. Çünkü bu imzalarla uzun zamandır bakanlara ve hükümetlere güçlük çektiren bir mesele çözülüyor. Ortak Savunma Sahası Doktrini geçerliliğini koruyor ve daha önce de defalarca söylediğimiz ve anlaştığımız üzere doktrinde hiçbir değişiklik yok. İlgili bütün tarafların mutabık kaldığı bir anlaşma bulundu ve bugün bu meseleye kesin bir son vermeyi, silah sistemlerini, mümkün olan en iyi şekilde bölge barışı ve istikrarı için değerlendirebilmek amacıyla, ülkelerimizin kuvvet yapılarına katmayı başarabildik.”

Meymarakis, S-300'lerin Girit'te kalıp kalmayacağına ve Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin elindeki diğer silah sistemlerine uyumlu olup olmadığına ilişkin sorulara, “Bu silah sistemleri, özümsenecek, geliştirilecek ve bölgedeki barış ve istikrara yardımcı olabilecek şekilde kullanılmak üzere Yunan kuvvetlerinin yapılarına katılacak” karşılığını verdi.

S-400'E DÖNÜŞECEK

Rum Politis gazetesi de Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin, söz konusu sistemleri hem aktifleştirme, hem de modernize ederek, S-400 haline getirme kararı aldığını yazdı.

Rus yapımı S-300 PMUI füze sistemlerinin 8 yıl aradan sonra Girit'teki depolardan çıkarılarak, Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin operasyonel projelerine tam olarak katılacağını kaydeden gazete, sistemin aktifleştirilmesinin ötesinde, modernize edilerek, S-400 haline getirileceğini duyurdu.

Meymarakis'in bu konuda Rum yetkililere bilgi verdiğini de belirten gazete, özetle şunları yazdı:

“Bu, Stealth teknolojisi uçakları, Cruise füzelerini ve 3 bin 500 kilometre menzilli ve saniyede 4,8 km hıza sahip balistik füzeleri imha edebilecek durumda olacakları anlamına geliyor. Yine, 10 metreden 50 kilometre yüksekliğe kadar olan hedefleri de vurabilir. Yapılacak geliştirmeden sonra Kıbrıs'ı ve Kıbrıs'a uçan Yunan uçaklarının kullanabileceği hava koridorlarını büyük ölçüde kapsayacağı açıktır. S-400 füzeleri, S-300 füzelerinden üç kat daha büyük menzile sahiptir. İster uçak, ister füze, hızı ne olursa olsun, neredeyse uçan her hedefi vurabilir. S-300 füzelerin geliştirilmesine ilişkin anlaşma, en üst siyasi düzeyde, Cumhurbaşkanı Putin ve Başbakan Kostas Karamanlis tarafından alındı.”

Eski Rum yönetimi lideri Glafkos Klerides, S-300 füzelerini 1996 yılında Rusya'dan sipariş etmiş, füzeler 1998 sonlarında Girit'e konuşlandırılmıştı.

Bu arada Rum gazeteleri, “silah sistemleri teatisinde”, Güney Kıbrıs'ın Yunanistan'dan aldığı sistemlerin, S-300'lerin değerinden 1,5 kat daha fazla olduğuna dikkat çekti.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 763 kez okundu.

İskoçya bağımsızlık referandumu sonuçları19 Eylül 2014 07:17
Şimdiye kadar referandum sonucunun açıklandığı 19 bölgeden "Bağımsızlığa Hayır", 4 bölgeden ise "Evet" kararı çıktı
Ahraruş Şam şehitleri defnedildi!10 Eylül 2014 11:23
Genel emir Hasan Abbud dahil 45 Ahrar yöneticisi ve komutanının katledildiği saldırı sonrasında şehitlerin defin işlemi geceleyin yapıldı.
İsrail ile Ürdün arasında 15 yıllık anlaşma!03 Eylül 2014 19:35
İsrail'in, Ürdün'le doğalgaz anlaşması imzalayacağı bildirildi.
Carla Bruni'den eşi Sarkozy'e veto02 Eylül 2014 09:41
Carla Bruni'nin, eşi eski Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin siyasete geri dönmesine karşı çıktığı öğrenildi.
Açık öğretim okullarına kayıtlar başladı01 Eylül 2014 12:58
Açık öğretim okullarının 2014-2015 eğitim öğretim yılı 1. dönem kayıtları alınmaya başladı.
IŞİD turşu ve kuruyemişi yasakladı24 Ağustos 2014 23:35
Musul'da 10 Haziran'dan bu yana işgalini sürdüren ve hilafet ilan eden IŞİD, "haram ve yasak" listesine yenilerini ekledi.
Papa Franciscus'dan IŞİD çağrısı08 Ağustos 2014 10:55
Papa Franciscus, IŞİD'in Irak'ın kuzeyindeki saldırılarına maruz kalan Hristiyanların korunması için dünyaya çağrı yaptı.
Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında çatışma01 Ağustos 2014 09:31
Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında çıkan çatışmada Azerbaycan ordusundan sekiz asker hayatını kaybetti.
Türkler Olimpiyat Stadı'nda oy kullanacak30 Temmuz 2014 20:31
Almanya'da yaşayan 1 milyon 385 bin 141 seçmenin Cumhurbaşkanı seçiminde oy kullanması için haızrlıklar devam ediyor.
Hamas, İsrail F16'sını vurdu!23 Temmuz 2014 01:46
Kassam Tugayları, Gazze -Deyr Al Balah semalarındaki İsrail'e ait F16 savaş uçağını vurduğunu açıkladı.
Helikopter caddenin ortasına çakıldı18 Temmuz 2014 14:03
Güney Kore'de bir süre önce meydana gelen feribot kazasında kaybolanları aramak için uçuş gerçekleştiren bir helikopter Gwangju kentindeki bir caddenin ortasına çakıldı. Alev topuna dönen helikopterdeki 5 kişi hayatını kaybetti.
Esed yine ölüm yağdırdı!14 Temmuz 2014 01:09
Suriye'de Esed'e bağlı ordu birliklerinin, muhaliflerin denetimindeki bölgelere düzenlediği saldırılarda 46 kişinin öldüğü bildirildi.
Sığınmacı akınına çözüm: Güvenli bölgeler
Akhisar-F.Bahçe maçı bilet fiyatları!
Vize başvurularında yeni dönem
‘F.Bahçe‘nin 1 yıldızı geri alınacak!‘
Baros sahalara geri dönüyor!
F-16'lar sınıra gönderildi
Silahlı saldırı: 1 ölü
Başıboş pitbull parktaki 3 kişiyi ısırdı
İstanbul'da okul çatısı uçtu
IŞİD'in kaçırdığı 300 askere ne oldu?
BUDO seferleri iptal etti
ILO sözleşmeleri Meclis'te
IŞİD hedeflerine 14 saldırı düzenlendi
Halilhodzic ve Okan Buruk PFDK'ya sevk edildi
Dikkat! Aşırı yorgunluk bir işaret olabilir
Ünlü şarkıcı soyadını değiştirdi
Raylara bomba konuldu
İsrail'den Mescid-i Aksa’ya “yılbaşı” engeli
Bu tweet Türkiye rekoru kırdı!
Tekirdağ'da gol sağanağı
İran'dan ABD ve IŞİD açıklaması
Operasyonda 19 militan daha öldürüldü
Guinnes Rekorlar Kitabı'na giren telefon
PFDK'dan Trabzonspor'a şok!
Doğudan Batıya Hacc heyecanı
İDO'dan sefer iptalleri
Ölen futbolcunun kulübüne 2 yıl men cezası
İlhan Söyler son yolculuğuna uğurlandı
2 terörist daha teslim oldu
Dikkat! Bankalar şimdi de...
ASELSAN ölümünde karar
Barcelona'dan Arda Turan açıklaması
AK Parti’de istişare yemeği düzenlendi
Enver Aysever kovuldu!
Sığınmacıların hayvanları için alan oluşturacak
Paralel örgüt TSK'yı kuşatmış!
İngiltere’den IŞİD operasyonuna destek
Türkler iPhone Plus'ı tüketti!
Taksim'de inşaat iskelesi çöktü! Yaralılar var
Bu ilçeye 24 saat su yok
İsrail ile Filistin arasında ateşkes görüşmeleri başladı
Hindistan'da sel ve toprak kayması: 22 ölü
Saatlerin ne zaman geri alınacağı belli oldu
25 bin yeni infaz koruma memuru alınacak
Aykırı Sorular programı yayından kaldırıldı
Mehmet Ali Ilıcak'tan anne Ilıcak'a cevap
Nakil sonuçları 26 Eylül'de açıklanacak
Bu tweet rekor kırdı!
GS TV'de açıkladılar! Aysal'dan şok karar!
ABD: Kesinlikle başardık!
İSKİ'ye borcu olanlara müjde!
Barcelona'da Messi'ye yeni rol
Erdoğan NY Times'in görüşme talebini reddetti
Orhangazi'de iki minibüs çarpıştı: 18 yaralı
Nabi Avcı DHA muhabirini fena bozdu!
Esed: ABD, IŞİD’i vuracağı bilgisini bize verdi
Barclays'e 62 milyon dolar ceza
Azerbaycan'da IŞİD üyelerine operasyon
Elvan: Beyninizi birilerine kiralamayı bırakın
Yolcu minibüsü kaza yaptı! Çok sayıda yaralı var
Uyuşturucu çeteleri birbirine girdi!
3. sınıf öğrencisi dayanamayıp şikayet etti!
Galatasaray'da o isim adaylığını açıkladı!
İngiliz istihbaratçıdan IŞİD itirafı
Ve kaptan geri dönüyor
Hastalığı nefesten anlayacak!