Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsmail Kartal'dan Caner açıklaması 'Türkiye 230 Peşmergeyi eğitti' Putin'den büyük süpriz! Hakan TunaÜçüncü göz!
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
19 Aralık 2007 Çarşamba 22:30
Güncellenme Tarihi 26 Haziran 2013 Çarşamba 08:00
Kıbrıs Rum yönetiminin Glafkos Klerides döneminde 8 yıl önce Rusya'dan satın aldığı, ancak uluslararası ve özellikle de Türkiye'nin tepkisi üzerine, Rum tarafına getirilmeden Girit'e konuşlandırılan S-300 füze sistemleri, artık resmen Yunanistan'ın malı oldu.

Yunanistan Savunma Bakanı Evangelos Meymarakis ve Rum yönetimi Savunma Bakanı Hristodulo Paşardis, S-300'lerin ve S-300'lere karşılık Yunanistan'ın Güney Kıbrıs'a verdiği silah sistemlerinin mülkiyet hakkıyla ilgili anlaşmayı dün gece imzaladı.

Anlaşma uyarınca, S-300'ler Yunanistan'a, Rum Milli Muhafız Ordusu'nun elinde bulunan, yine Rus yapımı olan küçük menzilli TOR-M1 füzleri ve Slovak yapımı 155'lik SUZANA topları da Rum yönetimine devredildi. Anlaşma uyarınca, Rum yönetimine, adı açıklanmayan bir silah sistemi daha veriliyor.

İmza töreninde konuşan Yunanistan Savunma Bakanı Meymarakis, şunları söyledi:

“Bu anlaşmanın imzalanması önemlidir. Çünkü bu imzalarla uzun zamandır bakanlara ve hükümetlere güçlük çektiren bir mesele çözülüyor. Ortak Savunma Sahası Doktrini geçerliliğini koruyor ve daha önce de defalarca söylediğimiz ve anlaştığımız üzere doktrinde hiçbir değişiklik yok. İlgili bütün tarafların mutabık kaldığı bir anlaşma bulundu ve bugün bu meseleye kesin bir son vermeyi, silah sistemlerini, mümkün olan en iyi şekilde bölge barışı ve istikrarı için değerlendirebilmek amacıyla, ülkelerimizin kuvvet yapılarına katmayı başarabildik.”

Meymarakis, S-300'lerin Girit'te kalıp kalmayacağına ve Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin elindeki diğer silah sistemlerine uyumlu olup olmadığına ilişkin sorulara, “Bu silah sistemleri, özümsenecek, geliştirilecek ve bölgedeki barış ve istikrara yardımcı olabilecek şekilde kullanılmak üzere Yunan kuvvetlerinin yapılarına katılacak” karşılığını verdi.

S-400'E DÖNÜŞECEK

Rum Politis gazetesi de Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin, söz konusu sistemleri hem aktifleştirme, hem de modernize ederek, S-400 haline getirme kararı aldığını yazdı.

Rus yapımı S-300 PMUI füze sistemlerinin 8 yıl aradan sonra Girit'teki depolardan çıkarılarak, Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin operasyonel projelerine tam olarak katılacağını kaydeden gazete, sistemin aktifleştirilmesinin ötesinde, modernize edilerek, S-400 haline getirileceğini duyurdu.

Meymarakis'in bu konuda Rum yetkililere bilgi verdiğini de belirten gazete, özetle şunları yazdı:

“Bu, Stealth teknolojisi uçakları, Cruise füzelerini ve 3 bin 500 kilometre menzilli ve saniyede 4,8 km hıza sahip balistik füzeleri imha edebilecek durumda olacakları anlamına geliyor. Yine, 10 metreden 50 kilometre yüksekliğe kadar olan hedefleri de vurabilir. Yapılacak geliştirmeden sonra Kıbrıs'ı ve Kıbrıs'a uçan Yunan uçaklarının kullanabileceği hava koridorlarını büyük ölçüde kapsayacağı açıktır. S-400 füzeleri, S-300 füzelerinden üç kat daha büyük menzile sahiptir. İster uçak, ister füze, hızı ne olursa olsun, neredeyse uçan her hedefi vurabilir. S-300 füzelerin geliştirilmesine ilişkin anlaşma, en üst siyasi düzeyde, Cumhurbaşkanı Putin ve Başbakan Kostas Karamanlis tarafından alındı.”

Eski Rum yönetimi lideri Glafkos Klerides, S-300 füzelerini 1996 yılında Rusya'dan sipariş etmiş, füzeler 1998 sonlarında Girit'e konuşlandırılmıştı.

Bu arada Rum gazeteleri, “silah sistemleri teatisinde”, Güney Kıbrıs'ın Yunanistan'dan aldığı sistemlerin, S-300'lerin değerinden 1,5 kat daha fazla olduğuna dikkat çekti.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 773 kez okundu.

'Silahı olan gelsin'20 Kasım 2014 11:25
Filistinlilere karşı orantısız güç kullanmaktan hiç çekinmeyen İsrail, ateşe körükle gitmek anlamına gelecek bir adım attı. Silahı olan herkesi, ‘Mişmar Ezrahi’ye katılmaya çağırdı.
İnsanlığın öldüğü yer: Suriye12 Kasım 2014 14:30
Suriye'de Mart 2011'de başlayan protestolardan bu yana, binlerce Suriyeli hiçbir iz bırakmaksızın ortadan kayboldu, zorla "kaybedildi".
Kruz gemisiyle savaşa!07 Kasım 2014 16:33
Irak ve Suriye'de şiddet devam ederken Avrupa'dan IŞİD'e katılım da sürüyor. Havaalanlarındaki kontroller sıkılaştırılınca, IŞİD'e katılmak üzere yola çıkanlar, deniz yoluna yöneldi.
Çin, 'İHA avcısı' yaptı06 Kasım 2014 13:13
Çin, küçük insansız hava araçlarını imha etmek için yeni bir lazer silahı geliştirdi. Hedefi tespit ettikten 5 saniye sonra imha eden silahın menzili de 2 kilometre. Çin’in uyduları düşürmek için geliştirdiği lazer silahlar, ABD’yi ciddi manada endişelendiriyor.
İsrail Gazze'deki sınır kapılarını kapatıyor01 Kasım 2014 23:06
İsrail'in yarın Kerem Ebu Salim ve Beyt Hanun sınır kapılarını kapatacağı bildirildi.
Geç gelen itiraf!27 Ekim 2014 09:55
Türkiye'nin imajına yıllarca büyük zarar veren "Gece Yarısı Ekspresi" filminin gerçek hayattaki kahramanından yıllar sonra itiraf geldi.
'ABD Erbil'de askeri üs kuruyor'22 Ekim 2014 16:11
Irak Kürt Bölgesi kaynakları, ABD yönetiminin Erbil kentinde, Saddam döneminden kalma eski bir askeri havalimanında askeri üs kuracağını öne sürdü.
'Türkiye’den imkansızı istiyorlar'13 Ekim 2014 12:04
Konrad-Adenauer Vakfı Ortadoğu masasından uzman Dr. Oliver Ernst, Esad, IŞİD ve Kürtler ekseninde Türkiye’nin durumunu değerlendirdi.
Gazze'nin yeniden imarı için Kahire'de zirve11 Ekim 2014 19:17
Mısır'da yarın yapılacak "Gazze'nin yeniden imarı" konferansına katılmak üzere ülke temsilcileri başkent Kahire'ye gelmeye başladı.
Kobani, ABD'nin öncelikleri arasında değil08 Ekim 2014 00:47
2014 yılı başından bu yana yaşadıklarımıza dair derli toplu bir analiz
Davutoğlu araç savurganlığını bitirdi!02 Ekim 2014 09:41
Kamunun araç edinme savurganlığına son verildi.
Hahn: Türkiye en önemli ortağımız30 Eylül 2014 21:06
AB'nin genişlemeden sorumlu yeni Komiseri Hahn Türkiye'nin en önemli ortakları olduğunu söyledi.
Barack Obama'nın vazgeçemediği marka
Tunus'ta oy sayımı sürüyor
İlginç tablo! Süper Lig'de lider kim?
"Şansımız geri geldi"
Süper Lig'de flaş istifa!
Diyarbakır'da gergin gece!
Yik Yak WhatsApp’ın izinden gidiyor
İsmail Kartal'dan Caner açıklaması
Caner Erkin özür diledi!
Ergin Ataman'dan acı itiraf: Galatasaray her an dağılabilir
'Türkiye 230 Peşmergeyi eğitti'
Mahmut Uslu, Caner ile görüştü
F.Bahçeli yıldız hastaneye kaldırıldı!
Caner: Bir daha bu takımda oynamam
IŞİD Musul'da manastır bombaladı
Halterde madalya yağmuru
Müthiş maçta gülen yok
100 bin kişiyi iş sahibi yapacak proje
Putin'den büyük süpriz!
Bursa'da bu sezon bir ilk yaşandı
Sivasspor nefes aldı
Galatasaray'dan Arap açılımı
Hakan Albayrak istifa etti
Bakanlar Kurulu sonrası önemli açıklama
Şehit öğretmenlerimizin hesabını kim verecek
Putin Türkiye'ye gelecek
ABD'den IŞİD'e darbe üstüne darbe!
Erdoğan'dan öğretmenlere Farabi çağrısı
Yemek programında domuz eti şoku!
Caner Erkin'den Kartal'a büyük tepki!
Yoğun bakımdaki sanatçıdan haber geldi
Bursa'da Volkan'a tepki!
Star'da yeni dönem!
Star ve Akşam Grubu'nda büyük operasyon
Sırp medyası olayı büyütmeye çalışıyor!
IŞİD'e dört koldan operasyon! 32 militan öldürüldü
İslamoğlu hakkındaki iddialara cevap verdi
Altın fiyatları o rakamın altına düşebilir
Kar Balkanlar'dan geliyor
Mısır'da Selefi Cephe yöneticileri gözaltına alındı
Yargıtay Başkanı'ndan 'yargı paketi'ne tepki
YAŞ toplantısı 27 Kasım'da yapılacak
Diyarbakır'da 307 kilo esrar ele geçti
Galatasaray Prandelli ile devam kararı aldı
41 kişinin hayatını kaybettiği feci kazada karar
Aralık başına kadar soğuk ve karlı
Elektrikli araçların menzil sorununu ASELSAN ve IBM çözecek
Bülent Korkmaz istifa etti mi? Jet açıklama!
Yavuz Bingöl'den kendisine hakaret edenlere tepki
Bursaspor'dan Fenerbahçe'ye büyük şok
Süper Lig'de bir ayrılık daha!
Kamyon apartmana girdi
Pamukova'da makinistlere hapis cezası
İşte Messi'nin yeni hedefi
Polis alımında yaş sınırı düşürülüyor!
Deliha çok sevildi!
ABD’li mühendis ölü bulundu
Lumia 1020 ve 925'te Kitlenme Hatası
Eski Cemaat-i İslami üyesine idam cezası
Galatasaraylı yıldız sözleşmesini feshetti!
IŞİD’e karşı en büyük operasyon
Kışın mutlaka tüketin!
Dünya felsefe günü kutlanıyor
Zonguldak'ta 31 maden ocağı üretime kapatıldı
YAŞ toplantısı 27 Kasım'da yapılacak
Tekne faciası şüphelisi tutuklandı
Yargıtay'dan sert açıklama: Bize sorulmadı
STK'lardan 'Hevsel çağrısı'