Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Hamas ve Fetih anlaştı, İsrail bombaladı! Ankara Büyükşehir'de görev değişikliği 3 büyüklerin peşinde olduğu yıldız! Celal KazdağlıKeferhawar
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
19 Aralık 2007 Çarşamba 22:30
Güncellenme Tarihi 21 Nisan 2014 Pazartesi 10:13
Kıbrıs Rum yönetiminin Glafkos Klerides döneminde 8 yıl önce Rusya'dan satın aldığı, ancak uluslararası ve özellikle de Türkiye'nin tepkisi üzerine, Rum tarafına getirilmeden Girit'e konuşlandırılan S-300 füze sistemleri, artık resmen Yunanistan'ın malı oldu.

Yunanistan Savunma Bakanı Evangelos Meymarakis ve Rum yönetimi Savunma Bakanı Hristodulo Paşardis, S-300'lerin ve S-300'lere karşılık Yunanistan'ın Güney Kıbrıs'a verdiği silah sistemlerinin mülkiyet hakkıyla ilgili anlaşmayı dün gece imzaladı.

Anlaşma uyarınca, S-300'ler Yunanistan'a, Rum Milli Muhafız Ordusu'nun elinde bulunan, yine Rus yapımı olan küçük menzilli TOR-M1 füzleri ve Slovak yapımı 155'lik SUZANA topları da Rum yönetimine devredildi. Anlaşma uyarınca, Rum yönetimine, adı açıklanmayan bir silah sistemi daha veriliyor.

İmza töreninde konuşan Yunanistan Savunma Bakanı Meymarakis, şunları söyledi:

“Bu anlaşmanın imzalanması önemlidir. Çünkü bu imzalarla uzun zamandır bakanlara ve hükümetlere güçlük çektiren bir mesele çözülüyor. Ortak Savunma Sahası Doktrini geçerliliğini koruyor ve daha önce de defalarca söylediğimiz ve anlaştığımız üzere doktrinde hiçbir değişiklik yok. İlgili bütün tarafların mutabık kaldığı bir anlaşma bulundu ve bugün bu meseleye kesin bir son vermeyi, silah sistemlerini, mümkün olan en iyi şekilde bölge barışı ve istikrarı için değerlendirebilmek amacıyla, ülkelerimizin kuvvet yapılarına katmayı başarabildik.”

Meymarakis, S-300'lerin Girit'te kalıp kalmayacağına ve Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin elindeki diğer silah sistemlerine uyumlu olup olmadığına ilişkin sorulara, “Bu silah sistemleri, özümsenecek, geliştirilecek ve bölgedeki barış ve istikrara yardımcı olabilecek şekilde kullanılmak üzere Yunan kuvvetlerinin yapılarına katılacak” karşılığını verdi.

S-400'E DÖNÜŞECEK

Rum Politis gazetesi de Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin, söz konusu sistemleri hem aktifleştirme, hem de modernize ederek, S-400 haline getirme kararı aldığını yazdı.

Rus yapımı S-300 PMUI füze sistemlerinin 8 yıl aradan sonra Girit'teki depolardan çıkarılarak, Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin operasyonel projelerine tam olarak katılacağını kaydeden gazete, sistemin aktifleştirilmesinin ötesinde, modernize edilerek, S-400 haline getirileceğini duyurdu.

Meymarakis'in bu konuda Rum yetkililere bilgi verdiğini de belirten gazete, özetle şunları yazdı:

“Bu, Stealth teknolojisi uçakları, Cruise füzelerini ve 3 bin 500 kilometre menzilli ve saniyede 4,8 km hıza sahip balistik füzeleri imha edebilecek durumda olacakları anlamına geliyor. Yine, 10 metreden 50 kilometre yüksekliğe kadar olan hedefleri de vurabilir. Yapılacak geliştirmeden sonra Kıbrıs'ı ve Kıbrıs'a uçan Yunan uçaklarının kullanabileceği hava koridorlarını büyük ölçüde kapsayacağı açıktır. S-400 füzeleri, S-300 füzelerinden üç kat daha büyük menzile sahiptir. İster uçak, ister füze, hızı ne olursa olsun, neredeyse uçan her hedefi vurabilir. S-300 füzelerin geliştirilmesine ilişkin anlaşma, en üst siyasi düzeyde, Cumhurbaşkanı Putin ve Başbakan Kostas Karamanlis tarafından alındı.”

Eski Rum yönetimi lideri Glafkos Klerides, S-300 füzelerini 1996 yılında Rusya'dan sipariş etmiş, füzeler 1998 sonlarında Girit'e konuşlandırılmıştı.

Bu arada Rum gazeteleri, “silah sistemleri teatisinde”, Güney Kıbrıs'ın Yunanistan'dan aldığı sistemlerin, S-300'lerin değerinden 1,5 kat daha fazla olduğuna dikkat çekti.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 758 kez okundu.

Domuz gribi 4 can aldı23 Nisan 2014 13:35
Tayland'ın kuzey bölgelerinde görülen domuz gribi vakaları sonucu 4 kişinin öldüğü bildirildi.
Bu aile bir yıldır hiç şeker tüketmiyor23 Nisan 2014 13:33
ABD'de, Eve Schaub, bir video izledi, ardından da eve şekeri sokmamaya karar verdi.
Fransız ordusunda kanser paniği22 Nisan 2014 11:43
Nükleer silahların saklandığı, stratejik yerlerde görev yapan emekli askerlerin kansere yakalandıkları iddia edildi
Kraliçe 88. yaşını kutladı21 Nisan 2014 14:52
İngiltere Kraliçesi 2. Elizabeth 88 yaşında.
Twitter hesabına soruşturma!21 Nisan 2014 14:43
İspanya Ulusal Mahkeme Savcılığı, ırkçılığı yüceltip nefreti teşvik eden mesajlar attığı iddiasıyla bir twitter hesabı hakkında soruşturma başlattı.
Olay yaratan söz: İngiltere bir Hristiyan ülkesidir21 Nisan 2014 14:22
İngiltere Başbakan David Cameron'ın, "İngiltere bir Hristiyan ülkesidir" sözleri ülkede yeni bir tartışmayı ateşledi.
Corona virüsü öldürmeye devam ediyor21 Nisan 2014 09:20
Suudi Arabistan'da corona virüsüne yakalanan 13 kişiden 3'ü hayatını kaybetti
Başbakan denize girdi,denizanası çarptı!18 Nisan 2014 14:35
Paskalya tatili için İspanya'da bulunan İngiltere Başbakanı David Cameron'ı denizanası çarptı.
Midesinden çıkan şeye,inanamayacaksınız!18 Nisan 2014 14:08
Hindistan’da kusma ve kabızlık şikayetiyle hastaneye kaldırılan bir işadamının midesinden altın çubuklar çıkarıldı.
Obama'dan güldüren hareket18 Nisan 2014 12:31
ABD Başkanı Barack Obama, cep telefonuyla fotoğrafını çeken dinleyiciyi şaşkına çeviren bir hareket yaptı.
Dikkat! Kutup tilkisi çıkabilir!18 Nisan 2014 11:13
Yaban hayat fotoğrafçısı Pal Jakobsen Norveç'teki Polar Park Arktik Yaban Hayat Merkezi'nde, aniden ortaya çıkan bir kutup tilkisinin arkadaşının sırtına atladığı anları fotoğrafladı.
Bu ülkeye erkeklerin girişi yasaklandı18 Nisan 2014 11:04