Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Facebook'tan ücretsiz internet müjdesi! Barzani'den IŞİD'e çok sert hamle TRT'den o iddialara yalanlama! Hikmet GökÖrgütün “devekuşu oyunu”!
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
19 Aralık 2007 Çarşamba 22:30
Güncellenme Tarihi 31 Temmuz 2014 Perşembe 11:14
Kıbrıs Rum yönetiminin Glafkos Klerides döneminde 8 yıl önce Rusya'dan satın aldığı, ancak uluslararası ve özellikle de Türkiye'nin tepkisi üzerine, Rum tarafına getirilmeden Girit'e konuşlandırılan S-300 füze sistemleri, artık resmen Yunanistan'ın malı oldu.

Yunanistan Savunma Bakanı Evangelos Meymarakis ve Rum yönetimi Savunma Bakanı Hristodulo Paşardis, S-300'lerin ve S-300'lere karşılık Yunanistan'ın Güney Kıbrıs'a verdiği silah sistemlerinin mülkiyet hakkıyla ilgili anlaşmayı dün gece imzaladı.

Anlaşma uyarınca, S-300'ler Yunanistan'a, Rum Milli Muhafız Ordusu'nun elinde bulunan, yine Rus yapımı olan küçük menzilli TOR-M1 füzleri ve Slovak yapımı 155'lik SUZANA topları da Rum yönetimine devredildi. Anlaşma uyarınca, Rum yönetimine, adı açıklanmayan bir silah sistemi daha veriliyor.

İmza töreninde konuşan Yunanistan Savunma Bakanı Meymarakis, şunları söyledi:

“Bu anlaşmanın imzalanması önemlidir. Çünkü bu imzalarla uzun zamandır bakanlara ve hükümetlere güçlük çektiren bir mesele çözülüyor. Ortak Savunma Sahası Doktrini geçerliliğini koruyor ve daha önce de defalarca söylediğimiz ve anlaştığımız üzere doktrinde hiçbir değişiklik yok. İlgili bütün tarafların mutabık kaldığı bir anlaşma bulundu ve bugün bu meseleye kesin bir son vermeyi, silah sistemlerini, mümkün olan en iyi şekilde bölge barışı ve istikrarı için değerlendirebilmek amacıyla, ülkelerimizin kuvvet yapılarına katmayı başarabildik.”

Meymarakis, S-300'lerin Girit'te kalıp kalmayacağına ve Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin elindeki diğer silah sistemlerine uyumlu olup olmadığına ilişkin sorulara, “Bu silah sistemleri, özümsenecek, geliştirilecek ve bölgedeki barış ve istikrara yardımcı olabilecek şekilde kullanılmak üzere Yunan kuvvetlerinin yapılarına katılacak” karşılığını verdi.

S-400'E DÖNÜŞECEK

Rum Politis gazetesi de Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin, söz konusu sistemleri hem aktifleştirme, hem de modernize ederek, S-400 haline getirme kararı aldığını yazdı.

Rus yapımı S-300 PMUI füze sistemlerinin 8 yıl aradan sonra Girit'teki depolardan çıkarılarak, Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin operasyonel projelerine tam olarak katılacağını kaydeden gazete, sistemin aktifleştirilmesinin ötesinde, modernize edilerek, S-400 haline getirileceğini duyurdu.

Meymarakis'in bu konuda Rum yetkililere bilgi verdiğini de belirten gazete, özetle şunları yazdı:

“Bu, Stealth teknolojisi uçakları, Cruise füzelerini ve 3 bin 500 kilometre menzilli ve saniyede 4,8 km hıza sahip balistik füzeleri imha edebilecek durumda olacakları anlamına geliyor. Yine, 10 metreden 50 kilometre yüksekliğe kadar olan hedefleri de vurabilir. Yapılacak geliştirmeden sonra Kıbrıs'ı ve Kıbrıs'a uçan Yunan uçaklarının kullanabileceği hava koridorlarını büyük ölçüde kapsayacağı açıktır. S-400 füzeleri, S-300 füzelerinden üç kat daha büyük menzile sahiptir. İster uçak, ister füze, hızı ne olursa olsun, neredeyse uçan her hedefi vurabilir. S-300 füzelerin geliştirilmesine ilişkin anlaşma, en üst siyasi düzeyde, Cumhurbaşkanı Putin ve Başbakan Kostas Karamanlis tarafından alındı.”

Eski Rum yönetimi lideri Glafkos Klerides, S-300 füzelerini 1996 yılında Rusya'dan sipariş etmiş, füzeler 1998 sonlarında Girit'e konuşlandırılmıştı.

Bu arada Rum gazeteleri, “silah sistemleri teatisinde”, Güney Kıbrıs'ın Yunanistan'dan aldığı sistemlerin, S-300'lerin değerinden 1,5 kat daha fazla olduğuna dikkat çekti.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 759 kez okundu.

Türkler Olimpiyat Stadı'nda oy kullanacak30 Temmuz 2014 20:31
Almanya'da yaşayan 1 milyon 385 bin 141 seçmenin Cumhurbaşkanı seçiminde oy kullanması için haızrlıklar devam ediyor.
Hamas, İsrail F16'sını vurdu!23 Temmuz 2014 01:46
Kassam Tugayları, Gazze -Deyr Al Balah semalarındaki İsrail'e ait F16 savaş uçağını vurduğunu açıkladı.
Helikopter caddenin ortasına çakıldı18 Temmuz 2014 14:03
Güney Kore'de bir süre önce meydana gelen feribot kazasında kaybolanları aramak için uçuş gerçekleştiren bir helikopter Gwangju kentindeki bir caddenin ortasına çakıldı. Alev topuna dönen helikopterdeki 5 kişi hayatını kaybetti.
Esed yine ölüm yağdırdı!14 Temmuz 2014 01:09
Suriye'de Esed'e bağlı ordu birliklerinin, muhaliflerin denetimindeki bölgelere düzenlediği saldırılarda 46 kişinin öldüğü bildirildi.
John Kerry Mahmud Abbas ile görüştü10 Temmuz 2014 17:35
ABD Dışişleri Bakanı John Kerry, Gazze'deki durumla ilgili Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
Kassam, İsrail'i vurdu08 Temmuz 2014 23:14
İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarında 3'ü çocuk 16 kişi öldü. Tel Aviv, 40 bin yedek askeri göreve çağırdı. Hamas ve diğer örgütler füzelerle karşılık veriyor. Kudüs'te üç patlama meydana geldi.
Avrupa Asfalt Üstyapı Birliğine Türk başkan08 Temmuz 2014 13:08
Türkiye Asfalt Müteahhitleri Derneği Başkanı Özcan, Avrupa Asfalt Üstyapı Birliği Başkanlığına seçildi
Otomobil devinde ölüm skandalı02 Temmuz 2014 08:00
Farklı sorunlardan dolayı toplam 28 milyon aracını geri çağıran şirket, şimdi de bir ölüm haberiyle sarsıldı.
İsrail kaçıranların isimlerini açıkladı27 Haziran 2014 10:20
İsrail ordusundan yapılan yazılı açıklamada, kaybolan yerleşimcilerin Hamas tarafından kaçırıldığı iddiası yinelendi
MEB sınavla yurt dışına 100 okutman gönderecek24 Haziran 2014 16:06
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Dışişleri Bakanlığı'ndan gelen talepler doğrultusunda sınavla Yurt Dışında görevlendirilmek üzere 100 okutman seçecek.
Almanya'da skandal! Yanlış tedaviden 77 ölüm24 Haziran 2014 10:40
Alman Tabipler Odası, Berlin'de 2013 yılındaki tedavilerle ilgili istatistik raporunu açıkladı.
İsrail askerleri Filistinli çocuğu öldürdü21 Haziran 2014 23:25
Batı Şeria'daki İsrail askeri kampı yakınlarında çobanlık yapan Filistinli çocuk, İsrail askerlerinin açtığı ateş sonucu hayatını kaybetti.
Facebook'tan ücretsiz internet müjdesi!
Ukrayna ordusu son 24 saatte 11 askerini kaybetti
Bunlar da YHT fırsatçıları
Gazeteci Tunalı hayatını kaybetti
F.Bahçe'den Bogdanovic'e teşekkür
İzmir Erdoğan mitingine hazırlanıyor
Erdoğan için rekor sayı!
Ücretsiz biletlerle dolandırdılar
Bayram tatili İstanbul suyuna yaradı
Uyarı yoksa ceza da yok
İsrailli asker öldürdüğü çocuklarla övündü!
Kayısı çekirdeği kansere çare oluyor!
Fenerbahçe Soma hazırlıklarını sürdürüyor
Pensilvanya'dan örgüt liderlerine kriptolu mesaj!
CAS Suarez'i dinleyecek
Yaz hamilelerine 10 önemli tavsiye
Kuzey Irak petrolü sahibini arıyor
TBMM Genel Kurulu toplanamadı
Erdoğan’a tam destek
Almanya'daki NSU davasında yeni gelişme
Sivrisineklerden kurtulmanın yolları!
Erdoğan sivil plakalı araçla gitti!
Gazze'de ağır bilanço!
Kahramanmaraş'ta trafik kazası: 14 yaralı
Siyonist yine tehditler savurdu
Bakan Eroğlu: Katil Yahudi'ye lanet olsun
Bayram şekeri ikram ederken çöp kamyonu çarptı
Bir halk otobüsü daha kaza yaptı!
Şanslıyım ki benim tedavim yapılabiliyor
12 farklı anket 'Cumhurbaşkanı Erdoğan' dedi!
Irak'ın en büyük petrol rafinerisinde yangın
Trabzonspor yeni transferini KAP'a bildirdi!
Tıp dünyasının acı kaybı!
Barzani'den IŞİD'e çok sert hamle
1 milyar yıldızın haritasını çıkaracak
TRT'den o iddialara yalanlama!
Milli yıldız Tranzonspor'da
Kullanılmayan bir bina çöktü: 2 ölü
7 Türk hükümlü affedildi
İngiltere’den NATO'ya sert eleştiri
Başbakan'ın istifası kabul edilmedi!
Drogba'dan G.Saray'a şok sözler!
Valinin paraşüt sevdası yere düşürdü
Hamas'tan nokta atışı!
O ülke Libya'daki büyükelçiliğini kapattı
İsrail’deki Türkler sandık başına gitti
Türk üniversitelerin ''Gazze bildirisi'' Avrupa'da yankı buldu
O uygulama artık Premier Lig'de
İşte Erdoğan gönüllülerinin sayısı
Avrupa El Kaide'ye fidye vermiş
Çoban ölü bulundu
AK Parti'den YSK’ya flaş başvuru
İşte Murat Göğebakan'ın vasiyeti
Dev market sessiz sedasız kapattı
Bayramda tam 43 bin araç geçti
Ertuğrul Özkök'ten Erdoğan'a tehdit
Düşen uçak için teyakkuza geçildi
Anket yayın yasağı başladı
İhsanoğlu'na İstiklal Marşı gönderdiler
Avrupa'da işsizlikte büyük düşüş
Erdoğan'ın takipçi sayısı fırladı!
Bayramda tam 43 bin araç geçti
Reddi hakim talebi reddedildi
Paralelciler Twitter'da birbirlerine girdi!
Ronaldinho aşkı yeniden alevleniyor!
İsrail sorumluluklarını bilinçli olarak hiçe sayıyor
Eroğlu: Türkiye 200 yıldır en parlak dönemini yaşıyor