Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ankara'da sokak ortasında infaz: 3 ölü Nuh Gönültaş ifade verdi Peşmerge IŞİD'in Sincar kuşatmasını kırdı Ömer AltaşO Amca!
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
S-300 füzeleri resmen Yunanistan'ın
19 Aralık 2007 Çarşamba 22:30
Güncellenme Tarihi 19 Aralık 2014 Cuma 15:30
Kıbrıs Rum yönetiminin Glafkos Klerides döneminde 8 yıl önce Rusya'dan satın aldığı, ancak uluslararası ve özellikle de Türkiye'nin tepkisi üzerine, Rum tarafına getirilmeden Girit'e konuşlandırılan S-300 füze sistemleri, artık resmen Yunanistan'ın malı oldu.

Yunanistan Savunma Bakanı Evangelos Meymarakis ve Rum yönetimi Savunma Bakanı Hristodulo Paşardis, S-300'lerin ve S-300'lere karşılık Yunanistan'ın Güney Kıbrıs'a verdiği silah sistemlerinin mülkiyet hakkıyla ilgili anlaşmayı dün gece imzaladı.

Anlaşma uyarınca, S-300'ler Yunanistan'a, Rum Milli Muhafız Ordusu'nun elinde bulunan, yine Rus yapımı olan küçük menzilli TOR-M1 füzleri ve Slovak yapımı 155'lik SUZANA topları da Rum yönetimine devredildi. Anlaşma uyarınca, Rum yönetimine, adı açıklanmayan bir silah sistemi daha veriliyor.

İmza töreninde konuşan Yunanistan Savunma Bakanı Meymarakis, şunları söyledi:

“Bu anlaşmanın imzalanması önemlidir. Çünkü bu imzalarla uzun zamandır bakanlara ve hükümetlere güçlük çektiren bir mesele çözülüyor. Ortak Savunma Sahası Doktrini geçerliliğini koruyor ve daha önce de defalarca söylediğimiz ve anlaştığımız üzere doktrinde hiçbir değişiklik yok. İlgili bütün tarafların mutabık kaldığı bir anlaşma bulundu ve bugün bu meseleye kesin bir son vermeyi, silah sistemlerini, mümkün olan en iyi şekilde bölge barışı ve istikrarı için değerlendirebilmek amacıyla, ülkelerimizin kuvvet yapılarına katmayı başarabildik.”

Meymarakis, S-300'lerin Girit'te kalıp kalmayacağına ve Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin elindeki diğer silah sistemlerine uyumlu olup olmadığına ilişkin sorulara, “Bu silah sistemleri, özümsenecek, geliştirilecek ve bölgedeki barış ve istikrara yardımcı olabilecek şekilde kullanılmak üzere Yunan kuvvetlerinin yapılarına katılacak” karşılığını verdi.

S-400'E DÖNÜŞECEK

Rum Politis gazetesi de Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin, söz konusu sistemleri hem aktifleştirme, hem de modernize ederek, S-400 haline getirme kararı aldığını yazdı.

Rus yapımı S-300 PMUI füze sistemlerinin 8 yıl aradan sonra Girit'teki depolardan çıkarılarak, Yunan Silahlı Kuvvetleri'nin operasyonel projelerine tam olarak katılacağını kaydeden gazete, sistemin aktifleştirilmesinin ötesinde, modernize edilerek, S-400 haline getirileceğini duyurdu.

Meymarakis'in bu konuda Rum yetkililere bilgi verdiğini de belirten gazete, özetle şunları yazdı:

“Bu, Stealth teknolojisi uçakları, Cruise füzelerini ve 3 bin 500 kilometre menzilli ve saniyede 4,8 km hıza sahip balistik füzeleri imha edebilecek durumda olacakları anlamına geliyor. Yine, 10 metreden 50 kilometre yüksekliğe kadar olan hedefleri de vurabilir. Yapılacak geliştirmeden sonra Kıbrıs'ı ve Kıbrıs'a uçan Yunan uçaklarının kullanabileceği hava koridorlarını büyük ölçüde kapsayacağı açıktır. S-400 füzeleri, S-300 füzelerinden üç kat daha büyük menzile sahiptir. İster uçak, ister füze, hızı ne olursa olsun, neredeyse uçan her hedefi vurabilir. S-300 füzelerin geliştirilmesine ilişkin anlaşma, en üst siyasi düzeyde, Cumhurbaşkanı Putin ve Başbakan Kostas Karamanlis tarafından alındı.”

Eski Rum yönetimi lideri Glafkos Klerides, S-300 füzelerini 1996 yılında Rusya'dan sipariş etmiş, füzeler 1998 sonlarında Girit'e konuşlandırılmıştı.

Bu arada Rum gazeteleri, “silah sistemleri teatisinde”, Güney Kıbrıs'ın Yunanistan'dan aldığı sistemlerin, S-300'lerin değerinden 1,5 kat daha fazla olduğuna dikkat çekti.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 776 kez okundu.

Evsiz sayısı 60 bini aştı17 Aralık 2014 14:45
Ekonomik krizin etkilediği ülkeler arasında yer alan Hollanda'da evsiz kalanların sayısında son yıllarda büyük artış oldu. Hollanda'da barınma sorunu yaşayanların sayısı 60 bini aştı.
IŞİD ceset için 1 milyon dolar istiyor11 Aralık 2014 16:45
IŞİD kafasını keserek infaz ettiği ABD'li gazeteci James Foley'nin cesedini satışa çıkardı. Terör örgütü IŞİD'in Foley'nin cesedi için 1 milyon dolar istediği iddia edildi.
NSA'ya bilgi akışının onayını Başbakan vermiş05 Aralık 2014 09:04
NSA Meclis Araştırma Komisyonu'na konuşan bir tanık, Alman İstihbarat Servisi BND’nin NSA’ye veri iletmesine olanak sağlayan Eikonal Projesi için onayın Başbakanlık'tan geldiğini söyledi.
BM Gazze Araştırma Komisyonu Gazze'de03 Aralık 2014 14:39
BM İnsan Hakları Konseyi'nin İsrail'in son saldırıları sırasında işlediği ihlalleri araştırmak üzere oluşturduğu komisyondan bir heyetin Gazze'ye ulaştığı belirtildi.
İsrail'de erken seçim rüzgarı, hükümet düşme noktasında02 Aralık 2014 15:51
Ortalama 2,5 yılda bir seçimin yapıldığı israil'de Netanyahu'nun başı çektiği çok ortaklı koalisyon hükümeti dağılmanın eşiğine geldi
Hong Kong'da 40 gözaltı 40 yaralı01 Aralık 2014 09:44
Hükümet karşıtı gösterilerin yaklaşık iki aydır devam ettiği Hong Kong'da göstericilerle polis çatıştı. Olaylarda 40 kişi yaralandı, 40 kişi gözaltına alındı.
'Silahı olan gelsin'20 Kasım 2014 11:25
Filistinlilere karşı orantısız güç kullanmaktan hiç çekinmeyen İsrail, ateşe körükle gitmek anlamına gelecek bir adım attı. Silahı olan herkesi, ‘Mişmar Ezrahi’ye katılmaya çağırdı.
İnsanlığın öldüğü yer: Suriye12 Kasım 2014 14:30
Suriye'de Mart 2011'de başlayan protestolardan bu yana, binlerce Suriyeli hiçbir iz bırakmaksızın ortadan kayboldu, zorla "kaybedildi".
Kruz gemisiyle savaşa!07 Kasım 2014 16:33
Irak ve Suriye'de şiddet devam ederken Avrupa'dan IŞİD'e katılım da sürüyor. Havaalanlarındaki kontroller sıkılaştırılınca, IŞİD'e katılmak üzere yola çıkanlar, deniz yoluna yöneldi.
Çin, 'İHA avcısı' yaptı06 Kasım 2014 13:13
Çin, küçük insansız hava araçlarını imha etmek için yeni bir lazer silahı geliştirdi. Hedefi tespit ettikten 5 saniye sonra imha eden silahın menzili de 2 kilometre. Çin’in uyduları düşürmek için geliştirdiği lazer silahlar, ABD’yi ciddi manada endişelendiriyor.
İsrail Gazze'deki sınır kapılarını kapatıyor01 Kasım 2014 23:06
İsrail'in yarın Kerem Ebu Salim ve Beyt Hanun sınır kapılarını kapatacağı bildirildi.
Geç gelen itiraf!27 Ekim 2014 09:55
Türkiye'nin imajına yıllarca büyük zarar veren "Gece Yarısı Ekspresi" filminin gerçek hayattaki kahramanından yıllar sonra itiraf geldi.
Tehdit gibi açıklama: Ya kabul edersiniz...
Emrah ve eşi 30 bavulla İstanbul'u terk etti
“Saçma sapan!”
Mesut Özil geri dönüyor!
İnsani yardımlar 72 milyon 449 bin liraya ulaştı
Atalay: İlgimiz yok, vatandaş davacı oldu
Sow: Golümü attım, Demba Ba'yı yendik
Ankara'da sokak ortasında infaz: 3 ölü
Batı Şeria'daki gösterilere müdahale
Hamsinin fiyatı 13 liraya çıktı
Mozambik'te sel: 5 ölü
Çiftçiler Brüksel'i istila etti
Kiraz Mevsimi'nde Aydilge sürprizi!
'Bir oy için 2 milyon Euro rüşvet'
Cumhurbaşkanlığı seçiminde ikinci tura doğru
Benzema Liverpool'a transfer oluyor
MHK görev bölümü yaptı
O partiye 4. kumar operasyonu
Çözüm sürecini desteklemeyi sürdüreceğiz
Demirel'in tedavisi bitti
Cuma namazında iki Beşiktaşlı!
Petroldeki düşüş kemer sıktıracak
Erdoğan ile Katar Emiri cumaya birlikte gitti
Karaca tutuklandı, Dumanlı serbest
İşte Tahşiye kumpasının görüntüleri
F.Bahçe'ye Arda Turan Benzetmeli yanıt!
Golden State'nin bileği bükülmüyor!
Ersun Yanal'dan taraftarı üzecek karar!
İşadamlarına çağrı! 400 milyar dolarlık fırsat
Vücudunuzda ben varsa bunları sakın yapmayın !
Wenger'in yeni harika çocuğu!
F.Bahçe'ye pararlel yapı şoku! Telekulak...
Türk bankaları dünyanın ilgisini çekiyor
İhvan mensubu 102 kişi gözaltına alındı
Hindistan'da çöpte kız bulundu
Öldürüp Google'dan arattı
Kolları olmayan adama robot protez takıldı
Sarıkamış Harekatı sempozyumda ele alınacak
Öldürülen 8 çocuktan 7'si kardeş
Maliye Bakanığı'ndan yalanlama!
ABD'de Microsoft'un taşınabilir pili satışa çıktı
Çiller: "28 Şubat bir darbedir"
Osmanlıca gazeteleri günümüz Türkçesine çevriliyor
Reus'tan sahte belge
Kuyumcuları rahatlatan karar
Turizmciye 'fiyat düşürmeyin' önerisi
Diş eti rahatsızlıklarının gebeliğe etkisi
Marmara'ya denizden elektrik
AYM, muhalefet partisini kapattı
Ünlü İngiliz şarkıcı evleniyor
Şehit uzman çavuşun heykeli dikilecek
Topuklu ayakkabı hasta ediyor
Nuh Gönültaş ifade verdi
Ankara'dan şartlı destek
Kadınlar basketbolda Türkiye rüzgarı esiyor!
Trabzon ve Uşak'ın grupları belli
Alerji riski taşıyan besinlere dikkat edin!
İbadi Obama ile görüştü
Rusya krizi gıda ve tarımı vurabilir
Gülen kendisini karınca ile savundu
Ünlü oyuncu Nihat Altınkaya Galip Derviş'te!
Kredi kartı borcu olanlar dikkat
Süper Lig'e 14. hafta maçlarıyla devam edilecek
Peşmerge IŞİD'in Sincar kuşatmasını kırdı
BM'den Ebola ile mücadele çağrısı
İsrail ve Kudüs konuşulacak