Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Gülerce: Gülen'in içinde iki ayrı insan var Alevi dedesinden Davutoğlu'na destek Davutoğlu AK Parti kampında konuşuyor Hakan TunaYaseminler altında!
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 1 Kasım 2014 Cumartesi 11:51
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,613 kez okundu.

Gülerce: Gülen'in içinde iki ayrı insan var01 Kasım 2014 12:56
Hüseyin Gülerce, Fethullah Gülen için "Şimdi geldiğim noktada aynı bedende iki ayrı insan olduğunu düşünüyorum." dedi.
"Gülen'in hiçbir şeyden haberi yok" efsanesi çöktü!01 Kasım 2014 12:39
Hüseyin Gülerce'nin bir gazeteye verdiği röportajında yer alan açıklamaları, uzun süredir konuşulan 'Fethullah Gülen'in olan biten hiçbir şeyden haberi yok ortada karanlık bi senaryo var' şeklindeki iddiaları adeta yerle bir etti.
Korkutan gelişme! Evlerini terk ettiler01 Kasım 2014 12:06
Rize'de şiddetli yağış sonucu meydana gelen toprak kaymaları nedeniyle ekipler bölgede çalışmalarını sürdürüyor.
17 kişinin öldüğü kazanın nedeni belli oldu01 Kasım 2014 11:46
Isparta'da 17 kişinin hayatını kaybettiği kazadan sağ olarak kurtulan Veli Turgut, olayda hayatını kaybeden midibüsün şoförünün kazadan önce 'fren tutmuyor' diye bağırdığını söyledi.
Hüseyin Gülerce'den önemli tespitler!01 Kasım 2014 11:16
Hüseyin Gülerce, "Hükümet şu anda Hizmet Hareketi'ni bitirmek için tüm cephelerde çok ciddi savaş veriyor" diyerek, cemaatın bu "savaşı" kazanma şansının olmadığını söyledi.
Sosyal yardımlara paralel el uzatılmış01 Kasım 2014 11:00
Paralel çetenin sosyal yardım kurumlarında bulunan adamları sayesinde yardımları istedikleri gibi yönlendirdiği belirlendi.
Evinden 5 kamyon çöp çıkartıldı01 Kasım 2014 10:45
Adana'nın Ceyhan ilçesinde, evinden 5 kamyon çöp çıkarılan emekli öğretmenin, banka hesabında 121 bin lira olduğu belirlendi.
Ümraniye'de sıcak saatler! Özel harekat bölgede01 Kasım 2014 10:26
Ümraniye'de polisin silahını alan bir kişi, havaya ateş açarak etrafındakilere korku dolu anlar yaşattı.
Türkiye'de 300 'Ermenek' var01 Kasım 2014 09:48
Ermenek ile gündeme gelen ve Çalışma Bakanı Çelik’in 'Kapatılmaları gerekir” dediği küçük madenlerin sayısı 300 civarında. Yıllık üretime katkıları binde 1. Sermayeleri yetersiz olduğu için yatırım yapmıyorlar.
Cübbeli Ahmet Hoca Ermenek'teki maden faciasını yorumladı01 Kasım 2014 09:27
Cübbeli Ahmet Hoca Karaman'ın Ermenek ilçesinde yaşanan maden kazasına ilişkin konuştu.
Ermenek'te çalışmalar aralıksız devam ediyor01 Kasım 2014 09:18
AFAD, Ermenek'teki maden ocağındaki çalışmalara toplam 627 kişilik bir ekip ve 138 araçla ara verilmeden devam edildiğini bildirdi.
Park halindeki 5 aracı kundakladılar01 Kasım 2014 09:08
Beyoğlu'nda park halindeki 5 araç, kimliği belirsiz kişi ya da kişiler tarafından benzin poşetleri kullanılarak kundaklandı
Alevi dedesinden Davutoğlu'na destek
Meşe balı hastalıklardan "korunma" kalkanı
Bataklıktan sofraya pirincin yolculuğu
Kıymetli taşlara rağbet azaldı
"Gülen'in hiçbir şeyden haberi yok" efsanesi çöktü!
Davutoğlu AK Parti kampında konuşuyor
Fenerbahçe'nin derbi 11'i belli oldu
Fenerbahçe'ye müthiş teklif
Korkutan gelişme! Evlerini terk ettiler
G.Saray'da ilk yolcu! Ocak'ta gidiyor
Sürpriz teklif! 3'ü birden aynı takıma!
Sony, 3 aylık net zararını açıkladı
17 kişinin öldüğü kazanın nedeni belli oldu
Kılıçdaroğlu ve Baykal kahvaltıda buluştu
Hakan Çalhanoğlu'na 25 milyon euro
Obama ile Pentagon arasında Esad çatlağı
Hüseyin Gülerce'den önemli tespitler!
Erdoğan'a büyük terbiyesizlik!
Biden, Anastasiades ile görüştü
Türkiye’yi rahatlatan anlaşma imzalandı
Tırlara ateş açan şahsa 10.5 yıl hapis
12 Taliban öldürüldü
Sosyal yardımlara paralel el uzatılmış
CHP'den ayrılanlar İşçi Partisi'ne gidiyor!
Yarsuvat ilk kez böyle konuştu! Ersun Yanal...
Evinden 5 kamyon çöp çıkartıldı
Kılıçdaroğlu ve Baykal kahvaltıda buluştu
Ümraniye'de sıcak saatler! Özel harekat bölgede
'Ateşkes yok, kızları evlendirdik'
Android'in mimarı Google'ı terk etti
Türkiye'de 300 'Ermenek' var