Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Şahin'den CHP'ye sert gönderme Ahmet Davutoğlu'nu güldüren mani! Paralel örgüt soruşturmasında 6 polis tutuklandı! Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 22 Ekim 2013 Salı 10:54
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,606 kez okundu.

Adana'da polis aracını yaktılar22 Ağustos 2014 23:45
Adana'da izinsiz gösteri yapan PKK yandaşları, molotof kokteyli attıkları polis aracını yaktı.
Erzurum'da miras kavgası: 1 ölü, 3 yaralı22 Ağustos 2014 23:04
Erzurum Tortum ilçesinde miras yüzünden çıkan silahlı kavgada 1 kişi öldü, 3 kişi yaralandı.
Ecstasy kullanan genç hayatını kaybetti22 Ağustos 2014 23:03
İzmir'de arkadaşıyla birlikte denize giden ve iddiaya göre sahilde uyuşturucu hap Ecstasy kullanan B.A., (22) hayatını kaybetti.
Erzurum'da miras kavgası: 1 ölü, 3 yaralı22 Ağustos 2014 22:52
Erzurum Tortum ilçesinde miras yüzünden çıkan silahlı kavgada 1 kişi öldü, 3 kişi yaralandı.
Şarampole yuvarlanan otomobilin sürücüsü öldü22 Ağustos 2014 22:51
Siirt'te şarampole yuvarlanan otomobilin sürücüsü 43 yaşındaki Hüseyin Bal, hayatını kaybetti.
Eve kapatılan kadın ile çocuğu itfaiye kurtardı22 Ağustos 2014 22:27
Urfa’da, eşi tarafından dövülerek eve kilitlenen 32 yaşındaki Adile Ersavaş ile 2 çocuğu, 3 saat sonra itfaiye ekibi tarafından kurtarıldı.
Falezlerden düşen kişi öldü22 Ağustos 2014 22:26
Antalya'da falezlerden düşen kişi, hayatını kaybetti.
Lice'deki heykeli kim yaptı?22 Ağustos 2014 22:21
PKK'nin en önemli isimlerinden Sabri Ok'un çok konuşalacak heykel açıklamasından sonra, çözüm sürecini baltalamaya yönelik bir eylem olarak görülen o heykeli kimin yaptırdığı merak ediliyor.
Paralel örgüt soruşturmasında 6 polis tutuklandı!22 Ağustos 2014 22:07
İzmir merkezli yasa dışı dinleme operasyonu kapsamında gözaltına alınıp mahkemeye sevkedilen 32 polisten 11'i tutuklandı.
Freni boşalan kepçe dehşet saçtı!22 Ağustos 2014 22:05
Batman'da freni boşalan kepçe, park halindeki 5 otomobile çarparak durabildi.
Süleyman Şah iddialarına sert tepki22 Ağustos 2014 21:45
Dışişleri Bakanlığı'ndan Süleyman Şah Türbesi iddiaları hakkında sert açıklma geldi.
Kırşehir'de otomobil takla attı: 1 ölü, 4 yaralı22 Ağustos 2014 21:45
Kırşehir'de otomobilin takla atması sonucu 1 kişi hayatını kaybetti, 4 kişi yaralandı.
Adana'da polis aracını yaktılar
Katar Ligi'nin açılış maçını Çakır yönetti
Netanyahu: Hamas bedelini ağır ödeyecek
Abbas ateşkes için Kahire'de
Eskişehirspor'dan bir transfer daha
Milliler ilk maçta Brezilya'yı devirdi