Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Balyoz için kritik YAŞ! Gazze'de ateşkes başladı! Hükümet kapandı, doğumlar patladı! Ömer AltaşErdoğan 'Cumhuriyet' kadınlarına hitap edecek mi?
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 1 Ağustos 2014 Cuma 08:24
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,604 kez okundu.

Balyoz için kritik YAŞ!01 Ağustos 2014 08:42
Başbakan Erdoğan'ın son kez başkanlık edeceği YAŞ toplantısında, komuta kademesinde değişiklik beklenmiyor.
Zekeriya Öz'den şoke eden itiraf!01 Ağustos 2014 08:19
Emniyet içindeki paralel yapı iddiaları üzerine başlatılan ‘Casusluk’ ve ‘Yasa dışı dinleme’ soruşturması kapsamında müfettişlerin ortaya çıkarttığı pek çok cami, medrese ve kültür merkezinin de dinlediğine ilişkin bilgiler, paralel yapının ünlü savcısı Zekeriya Öz tarafından doğrulandı.
İşte emniyetin paralel muhtarı!01 Ağustos 2014 08:09
Paralel yapının emniyet ayağına yönelik soruşturmada örgütün hiyerarşik yapısı da deşifre edildi.
CHP'li belediyeden sahipsiz hayvana ötanazi katliamı!01 Ağustos 2014 07:57
CHP'li başkan Mustafa Akaydın döneminde Antalya Kepezaltı Sahipsiz Hayvan Bakımevi'nde 965 hayvana ötanazi yapıldığı belirlendi. 2488 hayvanın ise ölüme terk edildiği ortaya çıktı.
Paralelciler fişledi, kardeşi öldü!01 Ağustos 2014 07:50
Paralel yapı tarafından amirallere suikast davasında sanık haline getirilince intihar eden Yarbay Ali Tatar'ın abisi, "Ellerinde kardeşimin kanı var. Yurt Atayün kardeşimi mezhebine göre fişleyip hayatımızı kararttı." dedi.
İstanbul'da bugün bu fotoğraf şoke etti!31 Temmuz 2014 22:32
İstanbul Alibeyköy’de rögarlardan köpük fışkırdı. Cadde köpükle kaplanırken, araç sürücüleri ilerlemekte güçlük çekti.
Erdoğan Mardin'den ayrıldı31 Temmuz 2014 22:22
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, seçim çalışmaları kapsamında geldiği Mardin'de halka seslendikten sonra kentten ayrıldı.
Silahlı saldırı: 1 ölü, 2 yaralı31 Temmuz 2014 22:21
Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde bir işyerine yapılan silahlı saldırıda bir kişi öldü, 2 kişi yaralandı.
Otomobil devrildi: 1 ölü, 3 yaralı31 Temmuz 2014 20:53
Yozgat'ın Aydıncık ilçesinde otomobilin devrilmesi sonucu 10 aylık bebek öldü, 3 kişi yaralandı.
Kuraklıkla ilgili sevindiren açıklama31 Temmuz 2014 20:52
Bakan Eroğlu, barajların doluluk oranının yüzde 40- 45 seviyesinde olduğunu, yaz mevsiminin su sıkıntısı olmadan atlatılacağını söyledi.
Radar cezaları ile ilgili önemli karar31 Temmuz 2014 20:23
Yargıtay, hız limitini aşarak radara yakalanan sürücüleri yakından ilgilendiren bir karara imza attı.
Hafta sonu için yağmur sürprizi31 Temmuz 2014 20:05
Kavurucu sıcakların yaşandığı Bursa’da, yarın en sıcak gün olması bekleniyor. Hafta sonu yağmur müjdesi ise meteorolojiden geldi.
Balyoz için kritik YAŞ!
YSK'dan seçme hakkına randevu engeli
Merkel dilini yuttu!
Zekeriya Öz'den şoke eden itiraf!
İsrail çocukları katlederek Gazze yenilgisini örtüyor!
İşte emniyetin paralel muhtarı!
Fenerbahçe'den asrın anlaşması
Gazze'de ateşkes başladı!
Hükümet kapandı, doğumlar patladı!
CHP'li belediyeden sahipsiz hayvana ötanazi katliamı!
Norveçli doktora ülkesinde coşkulu karşılama!
Paralelciler fişledi, kardeşi öldü!
Gazze için futbol turnuvası!
Ukrayna krizi için Minsk'te toplantı
Saldırıdan kaçanlar Şifa Hastanesi'ne sığınıyor
Adayların cam gibi şeffaf olması lazım
Almanya'dan ikili oyun: İsrail'e silah, Gazze'ye bağış!
ABD ilk kez İsrail'i suçladı: Kabul edilemez!
İsrail askerine darbe üstüne darbe!
İşler: Yüzde 50'nin altında kalacak gibi duruyor
İtalya'daki vatandaşlar sandığa koştu
İstanbul'da bugün bu fotoğraf şoke etti!
CIA sonunda itiraf etti ve özür diledi!
Aysal çileden çıktı! Transferden vazgeçti
Fenerbahçe'den dev anlaşma
Ücretini duyan geri adım atıyor
İşte Mancini'nin yeni hedefi
İsrail, Gazze'de gazetecileri de vurdu
Erdoğan Mardin'den ayrıldı
Silahlı saldırı: 1 ölü, 2 yaralı
İsrail katliamına roketli yanıt: 4 yaralı
Beşiktaş'ta sakatlık şoku!
Karabükspor, Rosenborg'u elinden kaçırdı
İşkencenin fotoğraflarını anlattı
İsrail televizyonu geri adım atmıyor
Davutoğlu'nun mesajı Halid Meşal'i ağlattı
Şamil Tayyar paralel yapıya fena yüklendi
Karamehmet'ten Turkcell için son dakika çalımı
ABD'de yaşayan Türkler sandık başında
Otomobil devrildi: 1 ölü, 3 yaralı
Kuraklıkla ilgili sevindiren açıklama
Kosova'yı sarsan görüntüler!
Sağlık sektörünü vurdu!
Facebook'taki ince değişikliği fark ettiniz mi?
Öğrenciler dikkat! Puanlar yeniden hesaplandı
Radar cezaları ile ilgili önemli karar
Irak cumhurbaşkanından istifa resti
Hafta sonu için yağmur sürprizi
Ümraniye'de halk otobüsü dehşeti!
Şok iddia: 'IŞİD lideri Yahudi bir ajan'
Müjdeyi verdi: Mardin'e kadar hızlı tren!
Piyasalarda gün sonu
Rögarlardan köpük fışkırdı!
Fındık hasadı başladı: Fiyat 15 TL'ye çıkar
Drogba geldi ona ihtiyaç kalmadı!
Filistinli efsane oyuncu da İsrail kurbanı
Çin, Doğu Türkistan'ı dünyadan kopardı
Tövbe eden askerlere "dokunulmazlık kimliği"
Tövbe eden askerlere "dokunulmazlık kimliği"
Ünlü tiyatrocu hayatını haybetti!
Göğebakan'ın vasiyeti yerine geldi!
Drogba'nın yeni hocası belli oldu
823 yıllık el yazması Kur'an-ı Kerim'e büyük ilgi
'Bu davaya bağlıydı, bu davaya inanmıştı...'