Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Sergen Yalçın'ın acı günü Borcu olanlara güzel haber! Süresi uzatıldı Tuğba Özay'dan ön seçim sonrası tepki Celal KazdağlıMeğer ne kadar eskiymiş Gülen’in sol ile muhabbeti
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 31 Mart 2015 Salı 11:22
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,618 kez okundu.

Said Nursi'yi bu projesi nedeniyle susturmak istediler31 Mart 2015 11:13
Yavuz Bahadıroğlu, “Medreset’üz-Zehra” projesi nedeniyle Bediüzzaman Said Nursi'nin susturulmak istendiğini söyledi.
Üniversitelerdeki öğrenci olaylarıyla ilgili 15 gözaltı31 Mart 2015 11:11
Başkentte üniversitelerdeki öğrenci olaylarına ilişkin düzenlenen operasyonda 15 kişi gözaltına alındı.
Türkiye genelinde büyük elektrik kesintisi31 Mart 2015 10:55
Aralarında İstanbul, Ankara, İzmir'in de bulunduğu illerde peş peşe elektrik kesintileri yaşanıyor.
Borcu olanlara güzel haber! Süresi uzatıldı31 Mart 2015 10:24
Genel Sağlık Sigortası kapsamında borçlu vatandaşların borçlarını yapılandırması için verilen süre 6 ay uzatıldı. Daha önce yapılandırma için son gün 31 Mart 2015 olarak açıklanmıştı ve bu süre uzadı.
Adıyaman'da trafik kazası: 5 yaralı31 Mart 2015 10:09
Adıyaman'da meydana gelen trafik kazasında 5 kişi yaralandı.
İstanbul'da elektrik kesintisi31 Mart 2015 10:06
Beykoz, Pendik ve Sancaktepe'nin bazı mahallelerine 2 Nisan'da elektrik verilemeyecek.
Kırklareli'nde insan kaçakçılığı operasyonu31 Mart 2015 09:26
Kırklareli'nde, yasa dışı yollardan Avrupa'ya gitmek isteyen 22 kişi yakalandı.
Fethullah Gülen ajan gibi çalışıyor iddiası31 Mart 2015 09:17
Gülen’in faaliyetleri 1960’da gezici vaiz Salih Cemal Esirger’in dikkatini çekti. Esirger, Diyanet’e yazdığı mektupta Gülen’in adeta ajan gibi çalıştığını, Yahudi cemaatinden çantayla para aldığını ve kendini mehdi ilan ettiğini söylüyor.
KPSS'de 140 soru kitapçığına inceleme31 Mart 2015 08:59
İptal edilmeyen genel kültür ve genel yetenek sınavları mercek altına alındı. Sınavı kazanıp devlet memuru olan birçok adayın soruları önceden gördükleri yönünde ‘güçlü kanaat’ var. İkinci partide kopya şüphesi taşıyan 140 adayın daha soru kitapçıklarında inceleme yapıldı. Yeni operasyonlar yolda...
KPSS operasyonunu düzenleyen savcıya paralel tehdit31 Mart 2015 07:55
KPSS operasyonundan bir gün savcıyı tehdit ettiği gerekçesiyle tutuklanan öğretmen Nuri Öztürk'ün ses kaydı çıktı. Nuri Öztürk'ün HTS kayıtlarını inceleyen savcılık Öztürk'ün paralel yapıyla bağının olduğunu tespit etti.
İstanbul'da 170 riskli bölge var31 Mart 2015 07:41
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İstanbul'un risk haritasını güncelledi. Beşiktaş, Etiler de risk haritasında. Bu yıl 200 bin birim tasfiye edilecek
İşte paralel yapının son kirli oyunu31 Mart 2015 07:32
Polis koleji öğrencileri dindar geçinen paralel yapının kirli oyununu deşifre etti.
Said Nursi'yi bu projesi nedeniyle susturmak istediler
Harun Erdenay göreve başladı
Üniversitelerdeki öğrenci olaylarıyla ilgili 15 gözaltı
Adım adım Manchester United'a!
Türkiye genelinde büyük elektrik kesintisi
Bucks'ın gücü Doğu liderine yetmedi
ALES başvuruları için bugün son gün
19 yıl sonra bir ilk!
Kasım Gülek'in eşinden Gülen Örgütü'ne dev bağış
Emre Belözoğlu davasında sahte rapor şoku!
İhracat ve ithalat azaldı
İslahiye'de 3.4 büyüklüğünde deprem
Sergen Yalçın'ın acı günü
Sebastian Prödl Beşiktaş ile anlaştı
Borcu olanlara güzel haber! Süresi uzatıldı
Fenerbahçe'den Emre'ye sus emri
Kişi başına GSYH 10 bin 404 dolar oldu
Türkiye beklentilerin üzerinde büyüdü!
WhatsApp'a sesli arama özelliği geldi
Adıyaman'da trafik kazası: 5 yaralı
Sow: Golden sonra Erdoğan bana mesaj atıyor
Çin hisseleri 4 yılın zirvesinde
İstanbul'da elektrik kesintisi
İlkay'ın milli marş gururu
ABD'den İran açıklaması
Fenerbahçe'den hisse satışı
Perez: "Bale satılamaz, transfer edilemez"
MHP, Saadet ve BBP ittifakı yalan oldu
Asla Vazgeçmem izleyicisine kötü haber!
Çin hisseleri 4 yılın zirvesinde
Burak Yılmaz'da son durum!
Pogba için son talip Barcelona!
Borsa güne yatay başladı
Tuğba Özay'dan ön seçim sonrası tepki
Yemen'de kamp yakınına saldırı: 40 ölü
Hakan Şükür'den vekillik sinyali!
Bomba yüklü araçla saldırı
Koalisyon Sana Havaalanı'nı vurdu
Kırklareli'nde insan kaçakçılığı operasyonu
Albayrak 3 gündür telefonları açmıyor!
Hamas yöneticisi Suriye'de öldürüldü
Fethullah Gülen ajan gibi çalışıyor iddiası
Otobüs uçuruma yuvarlandı: 21 ölü
Öğrenci bursları 10 kat zamlandı!
Nijerya'da Buhari önde
Solar Impulse 2 Çin'e indi
Husilere ait hedefler bombalandı
AK Parti'de 70 milletvekili için bugün son gün
Çipras aradığı desteği bulamadı
KPSS'de 140 soru kitapçığına inceleme
AK Parti'den bomba seçim hamlesi!
Olay programa 'onuru hiçe sayma' cezası!
Sivok geri dönüyor
Wesley Sneijder bugün tarih yazacak
Gamze Akkuş İlgezdi: 5 yılda zirveye tırmandı