Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Maç sonrası taraftar Florya'yı bastı 'Cüneyt Çakır gerçekten...' G.Saray'da kırmızı kart şoku! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 19 Nisan 2014 Cumartesi 16:18
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,601 kez okundu.

Adıyaman'da muhtarlık kavgası: 8 yaralı19 Nisan 2014 23:21
Adıyaman'ın Besni ilçesine bağlı Çaykaya köyünde, iki aile arasında çıkan ve silahların da kullanıldığı 'muhtarlık' kavgasında, 8 kişi yaralandı.
Şiddetli rüzgar, çatıları uçurdu19 Nisan 2014 22:42
Kırıkkale'de meydana gelen şiddetli rüzgardan dolayı binanın çatısı uçtu.
5 ölümlü kaza ile ilgili Vali'den açıklama19 Nisan 2014 20:58
İzmir Valisi Mustafa Toprak, Menemen ilçesi şarampole yuvarlanan minibüste hayatını biri çocuk 5 kişinin hayatını kaybettiğini, 32 kişinin de yaralandığını belirtirken kaza ile ilgili ayrıntılar verdi.
Twitter, o iki hesabı kapattı19 Nisan 2014 20:48
17 Aralık operasyonunun ardından ses tapelerini Twitter üzerinden paylaşılan o iki sayfa gizlendi.
Midibüs şarampole yuvarlandı: Ölü ve yaralılar var19 Nisan 2014 20:13
İzmir'in Menemen ilçesinde midibüsün şarampole yuvarlanması sonucu ilk belirlemelere göre 5 kişi öldü, çok sayıda kişi yaralandı.
Bakan Ala Erzurum'da gül dağıttı19 Nisan 2014 19:45
İçişleri Bakanı Efkan Ala, Erzurum'da esnaf ziyaretinde bulundu, Kutlu Doğu Haftası etkinlikleri kapsamında gül dağıttı.
Can Bonomo kaza geçirdi19 Nisan 2014 19:35
Şarkıcı Can Bonomo ile ekibini taşıyan araç, Gelibolu ilçesi yakınlarında kaza yaptı. Bonomo, kazayı hafif sıyrıklarla atlattı.
BDP'den Şemdinli'de 'Kutlu Doğum' mevlidi19 Nisan 2014 19:03
Hakkari'nin Şemdinli İlçesi'nde BDP tarafından Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamıda mevlit okutuldu.
Kamyonet 4 aracı ezdi19 Nisan 2014 18:22
Antalya Akdeniz Bulvarı'nda karton atık yüklü kamyonet, park halindeki araçlara çarparak devrildi. Kazada 2 kişi yaralandı.
Şanlıurfa'da silahlı saldırı!19 Nisan 2014 17:54
Şanlıurfa'da otomobili ile kırımızı ışıkta beklerken silahlı saldırıya uğrayan bir kişi, hayatını kaybetti.
Uçurumdan düşen çocuk hayatını kaybetti19 Nisan 2014 17:53
Bitlis'in Hizan ilçesine bağlı Doğancı köyü Akdiken mezrasında hayatını kaybeden babasının taziyesine gelen 12 yaşındaki çocuğun uçurumdan düşerek hayatını kaybettiği bildirildi.
Soba yaşlı çiftin sonu oldu19 Nisan 2014 17:38
Manisa'nın Soma İlçesi'nde, sobadan sızan karbonmonoksit gazından zehirlendiği belirlenen 84 yaşındaki Mustafa Özdemir ile 81 yaşındaki eşi Mihrüban Özdemir hayatını kaybetti.
Arena'da tarihi hezimet!Twitter, o iki hesabı kapattıCüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 kararAsgari ücrette ayrım bitiyor!Halid Meşal'den tarihi çağrıErdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyaliUlan gerizekalı nereye atıyorsun?3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!'Hukuk eliyle darbe yapmak istediler!'Dünyayı şoke eden görüntü! Hayalet araba!Arınç'tan 'Kedicikler'e sert tepkiParalel medyanın Gül sevgisi!Bir özeleştiri daha: 30 Mart hezimet olduArınç: Biz farklı anlam çıkarmıyoruzVictor Hugo'nun Hz. Muhammed için yazdığı dizelerPassolig neden hedefte?Zaman hukuksuzluğu böyle savunduTüm Manşetler
Shota: Penaltı ve kırmızı kart...
Fener'den sonra şimdi de Kasımpaşa
'Çakır kendisini gülünç duruma düşürdü'
Adıyaman'da muhtarlık kavgası: 8 yaralı
Maç sonrası taraftar Florya'yı bastı
Chelsea'ye 77 maç sonra evinde darbe!
Şiddetli rüzgar, çatıları uçurdu
Selçuk fena isyan etti
Dilmen: Galatasaraylıları üzmesi gereken...
Barcelona'da ayrılık sesleri
'Cüneyt Çakır gerçekten...'
Arena'da tarihi hezimet!
5 ölümlü kaza ile ilgili Vali'den açıklama
Ukrayna krizi için Türk temsilci devrede
Twitter, o iki hesabı kapattı
Cüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 karar
'Maçın hakkı beraberlikti'
Gaziantep ve Karşıyaka uzattıkça uzattı!
Midibüs şarampole yuvarlandı: Ölü ve yaralılar var
Yılın en iyi görüntüleri AA'dan
Bakan Ala Erzurum'da gül dağıttı
Saraybosna'da 528 idam kararına protesto
G.Saray'da kırmızı kart şoku!
Savaştan 19 yıl sonra gömüldü
Can Bonomo kaza geçirdi
TİKA'dan öğrencilere burs!
BDP'den Şemdinli'de 'Kutlu Doğum' mevlidi
F.Bahçe'den 22 sayı fark!
Maçta sürpriz evlilik teklifi!
Kamyonet 4 aracı ezdi
G.Saray'ın 11'i belli oldu! Büyük sürpriz
Asgari ücrette ayrım bitiyor!
Şanlıurfa'da silahlı saldırı!
G.Saray finale göz kırptı!
Uçurumdan düşen çocuk hayatını kaybetti
F.Bahçe'nin hocasına 3 dev talip!
Halid Meşal'den tarihi çağrı
Soba yaşlı çiftin sonu oldu
Yağmur duasında, yağmur yağdı
Papua Yeni Gine'de 7.5'lik deprem
Erdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyali
Rusya'ya meteor düştü!
Alex'ten Beşiktaş derbisine özel mesaj!
Cumhurbaşkanlığına aday olacak mı?
1544 konuta 77 bin başvuru!
Ay yüzeyinde tatil köyü!
Isparta-Antalya yolunda otobüs devrildi!
Babacan'dan çok önemli mesajlar
İtirafta bulunarak CHP'den istifa etti
Sel 60 haneli köyü ikiye böldü
Millet 10 Ağustos'ta başkanını seçecek
Ulan gerizekalı nereye atıyorsun?