Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yayın yasağı kaldırıldı! Trafik çilesi şimdiden başladı! Galatasaray'da Alp Yalman'a rakip çıktı Prof. Dr. Erol GökaYeni denizin balıklarıyız
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 21 Haziran 2012 Perşembe 20:00
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,609 kez okundu.

Samsun'da bin 200 kiloluk boğa02 Ekim 2014 17:10
SAMSUN'da besicilik yapan 44 yaşındaki Adem Akgül, hayvan pazarına getirdiği bin 200 kilo ağırlığındaki boğasını satışa çıkarttı. Akgül 15 bin lira istediği 'şampiyon' adlı boğasını satması halinde, 2 bin lirasını Samsunspor'a bağışlayacağını söyledi.
Yayın yasağı kaldırıldı!02 Ekim 2014 17:07
IŞİD terör örgütü üyelerince, Türkiye'nin Musul Başkonsolosluğu personelinin rehin alınmasına ilişkin yayın yasağı kaldırıldı.
Kurban dolandırıcıları son anda yakalandı!02 Ekim 2014 17:05
Kahramanmaraş'ta hayvan pazarında sahte dolarlarla kurbanlık almak isteyen iki kişi suçüstü yakalandı.
Sağlığına kavuşunca tekrar cezaevine girecek02 Ekim 2014 17:03
Geçen temmuz ayında sağlık sorunları nedeniyle cezaevinden tahliye edilen Üzmez'in avukatı Kav "Şu anda tedavisi devam ediyor. Sağlığına kavuşunca kalan cezasını çekmek için tekrar cezaevine girecek" dedi.
İstanbul Valisi'nden bayram mesajı02 Ekim 2014 17:01
İstanbul Valisi Vasip Şahin, bayram mesajında "Kurban Bayramı'nın tüm İstanbullular için hayırlara vesile olmasını diliyor, tebrik ediyorum" dedi.
Aksaray’da trafik kazası: 4 ölü02 Ekim 2014 16:57
Aksaray’da meydana gelen trafik kazasında ilk belirlemelere göre 4 kişi hayatını kaybetti, 4 kişi de yaralandı.
Trafik çilesi şimdiden başladı!02 Ekim 2014 16:54
İSTANBUL'da yaklaşan Kurban Bayramı trafiği etkilemeye başladı.
Liderlerin bayram programı belli oldu02 Ekim 2014 16:54
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Davutoğlu ile siyasi parti liderlerinin Kurban Bayramı programları belli oldu.
Yakılan arşivlere TİKA sahip çıktı02 Ekim 2014 16:47
Bosna Hersek'te Devlet Arşivleri TİKA tarafından tefriş edilerek yeniden açıldı.
AKPM'den üye ülkelere IŞİD'e karşı destek çağrısı02 Ekim 2014 16:45
Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi Genel Kurulu, üye ülkelere, IŞİD terör örgütü tehdidine karşı Irak hükümetine destek çağrısında bulundu.
Geri manevra yaparken 2 yaşındaki çocuğunu öldürdü02 Ekim 2014 16:43
Adıyaman'da Reşit Üstün'ün otomobiliyle geri manevra yaparken arkada olduğunu fark etmeyerek ezdiği oğlu 2 yaşındaki Furkan Üstün yaşamını yitirdi.
DEİK personeli 8 Ekim'de iş başı yapacak02 Ekim 2014 16:42
Durumları belirsiz olan DEİK personeli 8 Ekim'de iş başı yapacak.
Samsun'da bin 200 kiloluk boğa
TSK ateş gücünü sergiledi
Yayın yasağı kaldırıldı!
Fenerbahçe'ye e-bilet faturası!
Kurban dolandırıcıları son anda yakalandı!
Sağlığına kavuşunca tekrar cezaevine girecek
İstanbul Valisi'nden bayram mesajı
Aksaray’da trafik kazası: 4 ölü
Liderlerin bayram programı belli oldu
Trafik çilesi şimdiden başladı!
Suriyeli Kürtler İtalya'da parlamentoya girmeye çalıştı
Galatasaray'da Alp Yalman'a rakip çıktı
Yakılan arşivlere TİKA sahip çıktı
AKPM'den üye ülkelere IŞİD'e karşı destek çağrısı
Hafızanız işte bu yüzden zayıflıyor
Geri manevra yaparken 2 yaşındaki çocuğunu öldürdü
DEİK personeli 8 Ekim'de iş başı yapacak
F16'lar IŞİD'i vurmak için yola çıktı!
TSK'dan IŞİD iddialarına yalanlama
İnsan dişli balık yakalandı!
Sare Davutoğlu: Büyükşehirde yaşamak...
Tezkereden sonra hemen...
Akdeniz'de korkutan deprem!
G.Saray değil Arsenal yandı!
Piyasaların beklediği karar açıklandı!
Diyette yapılan 10 hata!
Galatasaray'a sürpriz aday!
Gıda fiyatları iyileşmeyi geciktiriyor
Atletico Madrid'in kaptanından şike itirafı
Dışişleri'nden İsrail'in o kararına kınama!
Kudüslülere "Kurban işkencesi"
Star'ın yarısını resmen alıyor!
Tarım Kredi Genel Müdürü görevden alındı
Hedeflerimizi tam olarak tutturacağız!
Kamalak: Tezkere geçerse bunun vebalinden kurtulamazsınız
Mirzabeyoğlu hakkındaki hapis kararı durduruldu
Akdeniz'de korkutan deprem
İstanbul valisinden bayram açıklaması
80 bin kişi için Ebola tehlikesi!
İnanılır gibi değil! Kapıyı dev piton açtı
Gözetim altında bayram namazı
G.Saray başkanlık yarışında flaş gelişme
Ve piyasaların beklediği karar açıklandı
İDO'dan bayram için ek sefer olacak
Halk kamu düzenini bozanlardan rahatsız!
Eylül'de en çok pantolon fiyatı arttı
Gaziantepspor'da 'Kasımpaşa' hazırlıkları sürüyor
Cem Yılmaz hakkında şok iddia!
Kamyon kasasında 10 kişilik yaşam!
İşte yeni Aile ve Sosyal Politikalar Bakan Yardımcısı
İhale kızışıyor! Ülker'in en büyük rakibi...
Milyonlarca kişi eline süpürge aldı,seferber oldu!
Milyonlarca kişi eline süpürge aldı
150 milyon yıllık dinozor sergileniyor
Ebeveynler dikkat! Çocuklarda kalp sağlığı çok önemli!
'Ballı börek bir hayat sürmedik'
Çimento devi satın alınıyor