Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Doğalgaza indirim' açıklaması Güdük Necmi'den kötü haber! UEFA'dan Süper Lig ekibine men! Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken; ‘Dinle küçük adam...’
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 22 Aralık 2014 Pazartesi 17:58
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,616 kez okundu.

Hızlı trende içki servisi kalktı22 Aralık 2014 21:49
Yüksek hızlı trenin (YHT) Ankara-Eskişehir hattında da alkol satışı kalktı.. YHT restoranlarını işleten Beşler Şirket yetkilileri talep eksikliği nedeniyle böyle bir karar aldıklarını belirtti.
Solotürk kokpitinde bir ilk22 Aralık 2014 21:08
Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Öztürk, Solotürk ile gösteri paketini uygulayan ilk hava kuvvetleri komutanı ve en kıdemli pilot oldu.
Valiliğin önünde döner bıçaklı eylem22 Aralık 2014 18:00
Gaziantep'te Yunus Ç., kalp yetmezliği bulunan ağabeyinin tedavisi için kendilerine yardım edilmediğini öne sürerek valilik önünde benzin ve döner bıçaklı eylem yaptı.
Hızlı trende içki servisi kalktı22 Aralık 2014 17:37
Yüksek hızlı trenin (YHT) Ankara-Eskişehir hattında da alkol satışı kalkmasınının üzerine YHT’nin hiçbir hattında artık alkol servisi kalmadı.
Emniyette yeni operasyon!22 Aralık 2014 17:33
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, 12 emniyet görevlisi hakkında "görevi kötüye kullanmak" suçundan iddianame düzenledi.
İstanbul'da her yol İFM'ye çıkacak22 Aralık 2014 17:26
İstanbul Uluslar arası Finans Merkezi'ne havadan, karadan ve demiryoluyla ulaşım için seferberlik ilan edilecek. Adeta İstanbul'da her yol İFM'ye çıkacak.
Devrilen kamyon doğalgaz borusunu patlattı22 Aralık 2014 17:20
Erzincan'da devrilen kamyon, doğalgaz borusunun patlamasına neden oldu. Patlayan borudan sızan gaz, korku ve paniğe yol açtı.
Ruslar, Türk Akademisyenden ders alıyorlar22 Aralık 2014 17:13
Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Devlet Konservatuvarı Bale Anasanat Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Seda Ayvazoğlu, Rusya St. Petersburg Devlet Üniversitesi Rimsky-Korsakov Konservatuvarı’nda 2 hafta süreyle ders verdi.
17 yaşındaki Ebru’dan bir haftadır haber yok22 Aralık 2014 17:01
Gaziantep’in İslahiye ilçesinde bir hafta önce evden ayrılan 17 yaşındaki Ebru Özer'den haber alınamıyor.
Bu da 'Bedelli Bekarlık'22 Aralık 2014 17:01
"Askerliğin bedellisi mi olur?" demeyin; az daha bekarlığın da bedellisi çıkıyordu... Bedelli bekarlık olmadı belki ama "Bekarlık Zammı" yasalaştı.
Genç öğretmenin yardım çağrısına yanıt ABD'den geldi22 Aralık 2014 16:53
Bingöl'ün Karlıova ilçesine bağlı Ciligöl köyünde görev yapan genç öğretmen Kuzu'nun talebi üzerine ABD'deki Türkiye Yardım Köprüsü Derneğince temin edilen kışlık giyecekler, 100 öğrenciye ulaştırıldı.
3 bin yıllık “taş tencere” geleneği22 Aralık 2014 16:48
İran’da üretilen taş tencereler, eski geleneklerin yaşatılmasının yanı sıra yemeklere lezzet katması ve sağlıklı olması nedeniyle yaklaşık 3 bin yıldır kullanılıyor.
'Doğalgaza indirim' açıklaması
Napoli tarih yazdı
Davutoğlu'nu böyle karşıladılar
Özgürlüğü için 29 yıl bekledi
Komadan çıktı anadili gibi Fransızca konuştu
Nijerya'da bombalı saldırı!
İşte Kanal D yeni yayın yönetmeni
'G.Saray Başkanı beni üzdü'
İran kararını askıya aldı!
Fenerbahçe'ye kötü haber
İslam karşıtları sokağa döküldü!
Taşkından zarar gören üreticiye müjde
Pakistan'da 500 mahkumunun infazı planlanıyor!
Hızlı trende içki servisi kalktı
Efsanevi müzisyen hayatını kaybetti
Çöp aracı yayalara çarptı: 6 ölü, 7 yaralı
Galatasaray'da Eboue yönetime savaş açtı
Güdük Necmi'den kötü haber!
G.Saray'a Diyarbakır'da çılgın karşılama!
'Paralel Yapı'dan bürokratlara terfi tuzağı!
59 köy yolu ulaşıma kapandı!
BBP'den birleşme açıklaması
Refah Sınır Kapısı yarın da açık kalacak
Roberto Carlos Sivas'tan ayrıldı
Antep suskunluğunu Rize'de bozdu!
Erdoğan, Juncker'i tebrik etti
Solotürk kokpitinde bir ilk
Trabzon'un maçı kadın ve çocuklara ücretsiz
İsrail'den insanlık dışı uygulama
Peşmerge Sincar için direniyor!
Aziz Yıldırım'dan Aykut Kocaman açıklaması!
UEFA'dan Süper Lig ekibine men!
Diyarbakır'da Galatasaray krizi