Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Uşak’ta korkutan deprem Meteoroloji'den kar uyarısı Kerry: Türkiye koalisyona katıldı! Celal KazdağlıABD söze değil eyleme bakarmış
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 23 Eylül 2014 Salı 22:03
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,608 kez okundu.

Manisa'da aşırı yağış hayatı felç etti!24 Eylül 2014 00:08
Demirci ilçesinde, sağanak nedeniyle bazı iş yerleri ile konutların alt katlarını su bastı.
Uşak’ta korkutan deprem23 Eylül 2014 23:50
Uşak merkezde 3.5 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Artçı sarsıntılar sürüyor.
Meteoroloji'den kar uyarısı23 Eylül 2014 23:40
Meteoroloji 10. Bölge Müdürü Murat Asar, Türkiye'nin batısından giren soğuk havayla beraber kayak merkezlerinde yılın ilk karını beklediklerini söyledi.
Bin Ladin'in damadına ABD'de şok!23 Eylül 2014 23:34
Süleyman ebu Geyt, ABD'de terör suçlamasıyla çıkarıldığı mahkemede müebbet hapse mahkum edildi.
Avrupa ülkesinden Türkiye'ye şok teklif23 Eylül 2014 23:28
Danimarka Halk Partisi Yabancılar Sözcüsü Martin Henriksen, Türkiye’nin Danimarka’ya gelen Suriyeli mültecileri de kabul etmesini istedi.
Bingöl'de 2 PKK'lı teslim oldu23 Eylül 2014 23:22
BİNGÖL'de örgütten kaçan 2 PKK'lı güvenlik güçlerine teslim oldu.
Olympiakos Efes'i İstanbul'da yıktı!23 Eylül 2014 23:13
Uluslararası Gloria Cup Basketbol Turnuvası'nın ilk maçında A Grubu mücadelesinde Olympiakos , Anadolu Efes'i 79-73 yendi.
Hava saldırısına ilişkin çelişkili bilgiler!23 Eylül 2014 23:12
ABD öncülüğünde Suriye'deki IŞİD hedeflerine yönelik yapılan hava bombardımanı sonrasında bölgeden gelen haberlerde belirsizlikler var.
Ünlü sunucudan Aysel Tuğluk'a tepki23 Eylül 2014 23:00
Star Ana Haber'in ünlü spikeri Nazlı Çelik, Suruç'ta güvenlik güçlerine taş atan HDP'li Aysel Tuğluk'a tepki gösterdi.
Boko Haram o kızları serbest bıraktı mı?23 Eylül 2014 23:00
Nijerya ordusu, yaklaşık 5 ay önce Boko Haram örgütünce kaçırılan kız öğrencilerin serbest bırakıldığı yönündeki iddiaları yalanladı.
Çukurca'da uçak hareketliliği23 Eylül 2014 22:57
Hakkari'nin Çukurca İlçesi'nde akşam saatlerinde uçak hareketliliği yaşandı.
İkiyüzlü sözde sanatçılara sosyal medyada tepki!23 Eylül 2014 22:50
Şevval Sam, Engin Günaydın, Meltem Cumbul gibi sözde “sanatçıların” IŞİD saldırısından sonra Türkiye’ye gelen Ezidi’ler için dayanışma çağrısında bulunması samimiyetsizce bulunarak sert bir dille eleştirildi.
IŞİD'le savaşan 39 peşmerge kayıp
Manisa'da aşırı yağış hayatı felç etti!
Alex ABD'de devam edecek!
Uşak’ta korkutan deprem
Meteoroloji'den kar uyarısı
Bin Ladin'in damadına ABD'de şok!
Avrupa ülkesinden Türkiye'ye şok teklif
Bingöl'de 2 PKK'lı teslim oldu
Ukrayna'da 700'e yakın asker rehin
Olympiakos Efes'i İstanbul'da yıktı!
Eskişehirspor 6 golle turladı!
Hava saldırısına ilişkin çelişkili bilgiler!
Ronaldo abarttı, Madrid parçaladı!
Fenerbahçe kuvvet çalıştı
Boko Haram o kızları serbest bıraktı mı?
Ünlü sunucudan Aysel Tuğluk'a tepki
Çukurca'da uçak hareketliliği
İkiyüzlü sözde sanatçılara sosyal medyada tepki!
Bucaspor Batman karşısında moral buldu
Konsere giden öğrenciler kaza yaptı: 26 yaralı
Dumanlı: Mevlana ve Yunus bugün gelse Fethullah Gülen olur!
Erdoğan, Ruhani ile görüştü!
Filenin Sultanları kötü başladı
Provokatörler Şırnak'ı karıştırdı!
Kobani hayalet kente döndü
Kerry: Türkiye koalisyona katıldı!
Ban operasyonu olumlu karşıladı
Paris'te iPhone 6 dayağı
İstanbul'daki fırtına uçak seferlerini de etkiledi
G.Saray'a bir başkan adayı daha!
İsmailağa Cemaati'nden Zaman Gazetesi'ne yalanlama!
Esed IŞİD konusunda çark etti!
Rusya'dan IŞİD operasyonuna sert tepki!
Kayserispor bombardımana tuttu: 7-0
Kosova tarihinde bir ilki yaşayacak
Süreyya Ciliv'in ilk maaşı bile dudak uçuklattı!
Manisaspor penaltılarla tur atladı
Kerry: Türkiye ABD'ye söz verdi
Canikli: Türkiye cazibe merkezi
Erdoğan ABD'de dünya ülkelerine seslendi!
İşte G.Saray'da ilk başkan adayı!
Galatasaray tam kadro çalıştı
Türkiye Kupası'nda sürpriz sonuçlar