Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar PFDK'dan Aysal'a şok ceza Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 24 Nisan 2014 Perşembe 14:09
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,602 kez okundu.

Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor24 Nisan 2014 18:50
Hüseyin İpek, Muhammet Hariri'yi anlattı!
Ağrı'da terör örgütüne operasyon24 Nisan 2014 18:49
Ağrı'da 17 adrese eş zamanlı yapılan operasyonda 11 kişi gözaltına alındı.
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz24 Nisan 2014 17:58
İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü'nün Taksim'de kutlanılmasına izin verilip verilmeyeceğiyle ilgili sorulan bir soruya "Bu konular tekrar tekrar. Daha müracaat bile yok" diye yanıtladı.
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar24 Nisan 2014 17:46
Ergenekon'da adınız geçiyor sizi kurtaracağız bahanesiyle yapılan dolandırıcığın bir benzeri Namık Kemal Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Kurultay'ın başına geldi. Kurultay "17 Aralık operasyonu kapsamında hakkınızda ciddi dolandırıcılık iddiaları var. Sizi kurtaracağız" diyerek dolandırıldı.
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!24 Nisan 2014 17:42
BTK,Telekomünikasyon İletişim Başkanlığında sahte delil üretildiği yönündeki iddiaları içeren haberlerin gerçeği yansıtmadığı bildirildi.
CHP'den içkili mekanlar için yeni önerge24 Nisan 2014 17:33
CHP'li Ayaydın, düğün eğlence mekanlarına silahla girenlere hapis cezası öngören kanun teklifini TBMM Başkanlığı'na sundu
Köprüden kaçak geçiş bilançosu 9 milyon!24 Nisan 2014 17:28
Otoyol ve köprülerden 9.2 milyon araç kaçak geçti.
PKK'ya eş zamanlı operasyon24 Nisan 2014 17:27
Ağrı'da 17 adrese eş zamanlı yapılan operasyonda 11 kişi gözaltına alındı.
'Eğitimin yeri olmaz' dedirten görüntü!24 Nisan 2014 17:13
Öğrenciler, okulun merdivenlerinde adım başı Tarih ve Türkçe öğreniyor.
Fuarda “çocuk gelin” protestosu24 Nisan 2014 17:07
Çocuk gelinlere dikkat çekmek için kanlı gelinlik giydirilen çocuklar fuarda boy gösterdi.
Esrar çetesine darbe24 Nisan 2014 17:01
Polisin yaptığı yol uygulamasında 55 kilogram toz esrar ele geçirildi. Olayla ilgili 5 kişi göz altına alındı.
Cep telefonu aracı bu hale getirdi!24 Nisan 2014 16:57
Adana'da İddiaya göre cep telefonunun fazla ısınmasından dolayı araçta yangın çıktı.
MHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklamaBaşbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!AÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!Altın 2,5 ayın düşüğüne yakın'Tayyip Baba'ya saygılar'Milyonların gözü torba yasasında!Soruşturma önergesi mecliste!Hiç Bilmediğiniz Gerçekler‘Made in Turkey‘ F-35‘lere dünyadan sipariş yağıyor!Özkök'ten sinsi çarpıtma!Tüm Manşetler
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı
Borsa günü düşüşle kapattı
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Nokia'nın ismi değişiyor!
Barca'da Arda sesleri yükseliyor!
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz
Galatasaray'a iki kötü haber birden!
İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar
PFDK'dan Aysal'a şok ceza
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!
G.Saray'da Melo ve Semih şoku!
CHP'den içkili mekanlar için yeni önerge
Ali Koç, Kemal Kılıçdaroğlu ile buluştu
Köprüden kaçak geçiş bilançosu 9 milyon!
Sakaryaspor iflasın eşiğinden döndü!
PKK'ya eş zamanlı operasyon
Russell Crowe, Cem Yılmaz'ı sildi
Spor Alzheimer'dan koruyor
MHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!
'Eğitimin yeri olmaz' dedirten görüntü!
Filede heyecan başlıyor!
Fuarda “çocuk gelin” protestosu
Teknoloji gözyaşını kurutuyor
Esrar çetesine darbe
Genelkurmay Başkanı Özel, Kırgızistan'da
Cep telefonu aracı bu hale getirdi!
Ukrayna askeri harekete geçti, o şehirlere girdi
Vural'dan "taziye" tepkisi
Lümpen Kemalist'lerin kanalıyla anlaştı!
Davutoğlu Filistinli liderleri aradı
Bu çok kayda değer bir gelişme
Carlos'tan Beşiktaş'a gözdağı!
Milli Takım'a dev rakip!
Arınç: Basın sektöründeki sorunları takip ediyoruz
AK Parti'den "yeni önerge" açıklaması
Ankara’da '529 idam için adalet Nöbeti' devam ediyor!
Fındık fiyatı rekor kırıyor!
Sakarya Nehri'nde şoke eden görüntü!
2.5 metrelik köpekbalığı görenleri şaşırttı!
17 Aralık soruşturmasında flaş gelişme!
Aşı ile her yıl 14 bin ölümün önüne geçiliyor
Caner Beşiktaş ile görüştü mü? Açıklama geldi!
Barcelona'dan gidecek 11 isim!