Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yeni bir parti daha geliyor! IŞİD'in Kazakistan'da şoke eden görüntüleri Erdoğan, Papa'ya ne söyleyeceğini açıkladı! Hakan TunaÜçüncü göz!
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 23 Kasım 2014 Pazar 12:06
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,614 kez okundu.

25 kişiyi öldüren insan tüccarı yakalandı23 Kasım 2014 12:23
Rumeli Feneri açıklarında 25 kaçak göçmenin ölümüyle sonuçlanan tekne faciasının iki organizatöründen biri yakalandı.
Selvi Kılıçdaroğlu: Annemin acısı yüreğimi yakıyor23 Kasım 2014 11:59
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun eşi Selvi Kılıçdaroğlu, "Üzüntüm çok büyük. Annemin acısı yüreğimi yakıyor" dedi.
Bediüzzaman'ın vasiyeti yerine getirildi23 Kasım 2014 11:00
"Benim kitaplarımı devlet bassın" diyen Bediüzzaman Said Nursi'nin kitapları artık Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından basılacak.
65 yaş üstü bedava hizmeti ailelere bilgi veriyor23 Kasım 2014 10:41
Hükümetin hayata geçirdiği 65 yaş üzeri vatandaşlara bedava ulaşım hizmeti, otobüsçülerin adeta AKUT görevi yapmasını sağlıyor.
Beykozlular hamsiye doydu23 Kasım 2014 10:05
Beykoz Belediyesi’nin düzenlediği 2.Hamsi Şenliği’nde beş ton balık iki saatte tükendi.
Facianın yaşandığı madende korkutan olay!23 Kasım 2014 09:58
Karaman'ın Ermenek ilçesinde işçilerin mahsur kaldığı maden ocağında nefeslik ve desandre arasındaki istinat duvarı çöktü.
KKTC sularında acil yardım çağrısı! 300 kişi...23 Kasım 2014 09:57
KKTC'de Girne açıklarında 300'ü aşkın mülteciyi taşıdığı tahmin edilen gemi yardım çağrısında bulundu.
Açık unutulan damper tabelayı söktü: 1 yaralı23 Kasım 2014 09:56
Karabük'ün Yenice İlçesi'nde, açık unutulan kamyonun damperi, tünel girişinde bulunan uyarı tabelasına çarptı.
Van'da park halindeki bir araç kundaklandı23 Kasım 2014 09:55
Van'ın Tuşba ilçesinde park halindeki bir araç kimliği belirsiz kişi ya da kişilerce kundaklandı.
Meraya yıldırım düştü, 40 koyun telef oldu23 Kasım 2014 09:54
Batman'ın Beşiri ilçesinde etkili olan sağanak sırasında yıldırım düşmesi sonucu 40 koyun telef oldu.
Ehliyetsiz sürücü kazada öldü23 Kasım 2014 09:43
Konya'da kullandığı otomobil aydınlatma direğine çarpan ehliyetsiz sürücü, kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti.
Zeytinburnu sahil yolunda feci ölüm23 Kasım 2014 09:35
Zeytinburnu sahil yolunda bisikletiyle balıktan dönen 38 yaşındaki Vedat Koymalı, TIR çarpması sonucu hayatını kaybetti.
Demba Ba Ballon d’Or’a aday gösterildi
25 kişiyi öldüren insan tüccarı yakalandı
Ergün'den Prandelli'ye şok tepki
Sabancı Mardin Kız Yurdu açıldı
IŞİD’den 25 aşiret üyesine infaz
Yeni bir parti daha geliyor!
Malatya'da yarışma heyecanı başladı
İlaçta en yüksek ciroyu eczacı örgütü yaptı
Maçta başına gelmeyen kalmadı!
IŞİD'in Kazakistan'da şoke eden görüntüleri
Selvi Kılıçdaroğlu: Annemin acısı yüreğimi yakıyor
Bankalar müşterilerle aidat pazarlığında
TT Arena'da sinirler gerildi! Kavga...
Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na taziye
2015'te 74 bin memur alınacak
Volkan Demirel dönüyor
Avşar'dan tartışan BDP ve AK Partililere uyarı
Gündoğan: Türk Milli Takımı yetkilileri vardı ama...
Beşiktaş'tan Serdar Taşçı sürprizi
Kelebeklerin ömrü bir gün değil!
Bediüzzaman'ın vasiyeti yerine getirildi
Galatasaray'ın kulübesi 46.9 milyon Euro!
Kılıçdaroğlu'nun kayınvalidesi vefat etti
Erdoğan'ın sözlerinin ardından tavan yaptı
65 yaş üstü bedava hizmeti ailelere bilgi veriyor
Kasımpaşa'da Malki şoku
Başbakan AK Parti'nin son oy oranını açıkladı
iPhone 6 ve 6 Plus'ta 4K video izleyebilirsiniz
İşte Meksika’daki çatışmaların perde arkası
Kartal avantaj peşinde!
Nur Yerlitaş: Erdoğan hayranıyım, pişman değilim
Gaziantep'te zorlu randevu! Muhtemel 11'ler
Beykozlular hamsiye doydu
Gençler'in rakibi Karabükspor!
Eskişehir çıkış arıyor! Muhtemel 11'ler
Bruno Alves Porto'ya dönüyor
Satmadan önce kesinlikle bunları yapın
Facianın yaşandığı madende korkutan olay!
Albayrak, Prandelli kararını açıkladı
KKTC sularında acil yardım çağrısı! 300 kişi...
Açık unutulan damper tabelayı söktü: 1 yaralı
Lionel Messi tarihe geçti!
Van'da park halindeki bir araç kundaklandı
Meraya yıldırım düştü, 40 koyun telef oldu
Zenit 3 puanı Hulk'la aldı
Ehliyetsiz sürücü kazada öldü
'Ersun Yanal, Türkiye'nin Mourinho'su!'
Juventus, Lazio'ya fark attı
Başkan açıkladı: 50 milyon pound...
Erdoğan, Papa'ya ne söyleyeceğini açıkladı!
Doğum günü kutlaması dönüşü kaza: 3 ölü, 3 yaralı
Zeytinburnu sahil yolunda feci ölüm
Barack Obama'dan askerlere 'gizli' emir
Yenikapı sil baştan yenileniyor
Osmanlı'yı savaşa sokan fetva ortaya çıktı
Madımak Oteli müze olacak
Geziciler az kalsın camiyi yakacakmış!
Bakanlık büfede, sokakta kaçak tütün avına çıktı
İşte İstanbul'un müzakere Timleri
İş güvenliğinde yeni dönem başlıyor
Erdoğan: Gülen için mahkeme kararını bekliyoruz
ABD basınından Türkiye'ye müthiş övgü