Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Yaşar Kemal, Said Nursi için bakın ne yazmış! Ve izin çıktı! Yeni banka geliyor Diriliş Postası'ndan Aleksis Çipras’a mektup Celal KazdağlıDarbenin yıldönümünde gelen silaha veda çağrısı
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü
28 Kasım 2007 Çarşamba 11:46
Güncellenme Tarihi 3 Mart 2015 Salı 07:53
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, alternatif finans yöntemleriyle yapılması öngörülen otoyollardan İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul'a yeni bir köprü yapımını da içeren Kuzey Geçişi projesine gelecek yıl başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü konusunda da "Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. En uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına, gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o" dedi.

Binali Yıldırım, 3. nesil mobil iletişim sistemlerine (3G) geçilmesi konusunda ise "Kapsama alanı ve numara taşınabilirliği ile ilgili konuda işletmecilerle bir mutabakat sağlanıp, bu iş hal yoluna konulduktan sonra biz harekete geçeceğiz. Şartımız o. Numara taşınabilirliği ve kapsama alanı sorunuyla 3G takvimi birlikte yürütülecek. Ne zamanki bunlar hazır, biz 3G'ye geçebiliriz" diye konuştu.

Karayollarının bugün itibariyle 63 bin kilometrenin üzerinde yol ağı bulunduğunu, bunun 2 bin kilometresini otoyolların oluşturduğunu kaydeden Yıldırım, bölünmüş yol projesinin hükümetin önemli ve iddialı projelerinden birisi olduğunu dile getirdi.

Yeni otoyol projeleri ve 3. köprü

Binali Yıldırım, yeni otoyol projelerine ilişkin bilgi verirken, bunların alternatif finans kaynaklarıyla gerçekleştirileceğini, bu projelerle ilgili hazırlıkları sürdürdüklerini ifade etti. Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bunlardan en az iki tanesine 2008 yılı içinde başlamayı hedefliyoruz. Bunlar, İzmit Körfez geçişinden İzmir'e uzanan otoyol ile İstanbul Kuzey Geçişi, 3. köprü ve onun devamı olarak TEM otoyoluna, Batı'da Kınalı'dan Doğuda Akyazı'ya kadar uzanan yeni bir ulaşım koridorudur. Bunun yanı sıra bazı projeler de var. Bu şekilde toplam 6-7 proje var."

Yıldırım, Kuzey geçişi kapsamında öngörülen 3. boğaz köprüsünün mevcut köprülerin kuzeyine mi yapılacağı soru üzerine, "Prensip olarak öyle öngörüyoruz ama yeri konusunda daha bir şey söylememiz doğru değil. O bir spekülasyon konusu olabiliyor. Çeşitli şeyler söyleniyor ama tabii bizim çalışmamızla alakası yok söylenenlerin" dedi.

"Hazırlıklar son aşamaya geldi"

Köprü ve bağlantı yollar ile otoyol yaklaşık 300 kilometrelik bir uzunlukta olacağını belirten Yıldırım, güzergah, kamulaştırmayla ilgili tespitler ve imar planlarına yolun işlenmesi konuları hallolduktan sonra Yüksek Planlama Kurulu kararıyla birlikte sürecin işleyeceğini ifade etti.

Yıldırım, alternatifler konusunda ise "5 alternatif var ama onların bir çoğu elendi. Şimdi nihai bir güzergaha karar vereceğiz. Hazırlıklar son aşamaya geldi. Alternatif çalışmaların mecburen yapılması gerekiyor. Çünkü en uygun, çevreye ve su kaynaklarına en az zarar veren, gerek İstanbul'un ulaşımına gerekse İstanbul üzerinden geçen transit trafiğe en fazla yararlı olacak güzergahı seçmek. Amacımız o. İstanbulluların gittikçe ağırlaşan trafik yükünü bir nebze olsun hafifletmektir" diye konuştu.

Transit geçişlerin şu anda yoğun olmadığını ancak uzun vadede bunun da önemli olacağını anlatan Yıldırım, "Yolu biz bugün için yapmıyoruz. Köprülerden 'bir tanesi yaptık, ikinciye ne gerek var' diye birincisine de karşı çıkıldı ama şu anda köprüler yüzde 100'ün üzerinde kapasiteyle çalışıyor. Planı ona göre yapmak lazım" dedi.

Bu haber 1,617 kez okundu.

CHP'li muhtarlar Ankara'ya gitti03 Mart 2015 10:48
Tokat’ta ön seçim yapılmasını isteyen muhtarlar üç otobüsle Ankara’ya gitti. Muhtarlar CHP Genel Merkezi'ne 350 imza ile taleplerini iletecekler.
Tarihi geçmiş 300 kilo sucuğa el konuldu03 Mart 2015 10:43
Muğla'da bakteri tespit edildiği için bir süre önce kapatılan bir çeşmede yüklü miktarda sucuk yıkayan üç kişiyi fark eden polis, son kullanma tarihi geçmiş 300 kilo sucuğa el koydu.
İstanbul'da bir Çeçen suikasti daha!03 Mart 2015 10:36
Daha önce 6 Kafkasyalı'nın Rusya tarafından organize edildiği düşünülen suikastlerle hayatını kaybettiği İstanbul'da bir Çeçen daha katledildi.
İstanbul'da elektrik kesintisi03 Mart 2015 10:20
Ataşehir, Üsküdar ve Ümraniye'nin bazı mahallelerinde 5 Mart'ta elektrik kesintisi uygulanacak.
Next&Nextstar ve Digiturk işbirliğine gitti03 Mart 2015 10:13
Digiturk ile elektronik sektörünün öncülerinden Next&Nextstar, ortak bir projede bir araya geldi.
Eski milletvekilinin kardeşine silahlı saldırı03 Mart 2015 09:44
Eski milletvekilinin kardeşi silahlı saldırı sonucu öldü.
Kaos oyunları üniversiteye sızdı03 Mart 2015 09:41
Seçim öncesi Türkiye’de kaos yaratmak isteyen derin güçler, ilk denemelerine üniversitelerden başladı. İzmir’de bir öğrenci öldü, İstanbul’da polis her gün fakültelerdeki kavgalara müdahale ediyor. Gezi benzeri gerginlik isteyenler Birleşik Haziran Hareketi üzerinden planlar yapıyor.
20 kişi adliyeye sevk edildi03 Mart 2015 09:26
Eskişehir Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şubesi'nin (KOM), aralarında Eskişehir Emniyet eski Müdür Yardımcısı Mustafa Aygün, İstihbarat Şube eski Müdürü Mustafa Arık'ın da bulunduğu 12 ilde düzenlediği 'usulsüz dinleme' operasyonunda gözaltına alınan 20 kişi adliyeye sevk edildi.
'İstiklal Marşı'mızı en güzel onlar okuyor03 Mart 2015 09:12
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı Engelliler Müdürlüğü ile Zeytinburnu Belediyesi’nin işbirliğinde İstanbul genelinde “Engelli Bireyler İstiklal Marşı’nı Güzel Okuma Yarışması Elemeleri” gerçekleştirildi.
Beyaz toz polisi harekete geçirdi03 Mart 2015 09:06
Niğde’de çöp kutusu kenarına bırakılan poşetin içerisinde bulunan beyaz toz polis ekiplerini harekete geçirdi. Yapılan incelemede beyaz tozun Kalsit olarak bilinen gıdalarda da kullanılan kalsiyum karbonat olduğu belirlendi.
Rehine kurtarma operasyonu03 Mart 2015 09:05
Kahramanmaraş’ta bir kişi, ikametinde nedeni bilinmeyen bir sebepten dolayı kontrolden çıkarak eşi ve arkadaşını rehin aldı. Arkadaşını rehin alan çeşitli yerlerinden bıçaklayarak yaralayan kişi, özel harekat timinin düzenlediği operasyonla gözaltına alındı.
Şofben zehirledi: 1 ölü03 Mart 2015 09:03
İzmir'in Bornova ilçesinde yaşlı bir kadın şofbenden sızan gazdan zehirlendi.
CHP'li muhtarlar Ankara'ya gitti
Kanada'da Rania’ya büyük destek
Koç Holding net karını artırdı
Doğu Karadeniz'den ihracatta durağanlık
Tarihi geçmiş 300 kilo sucuğa el konuldu
THY, Abuja'ya sefer başlattı
Şubatta zam şampiyonu mandalina
Milli takımı bıraktı!
El Maktum'dan Türkiye'ye büyük yatırım
Halkbank kritik sınavda!
İstanbul'da bir Çeçen suikasti daha!
Yaşar Kemal, Said Nursi için bakın ne yazmış!
Şimdi de City'nin gündeminde!
Türk hakemleri için devrim gibi karar!
Ve izin çıktı! Yeni banka geliyor
Beşiktaş'tan stat müjdesi
İstanbul'da elektrik kesintisi
Diriliş Postası'ndan Aleksis Çipras’a mektup
Duygun Yarsuvat: Kadıköy vatan toprağı, neden gitmeyeyim
CHP 11 şehirde aday adayı bulamadı
F.Bahçe Ülker liderliği sürdürüyor!
Beşiktaş, Deniz Kadah'ın peşinde!
"Djokovic büyük deneyimdi"
Virüs öldükten 7 gün sonra bile bulaşabiliyor
Next&Nextstar ve Digiturk işbirliğine gitti
Türkiye Kupası'nda çeyrek final heyecanı
Enflasyon rakamları açıklandı
Eski milletvekilinin kardeşine silahlı saldırı
Kaos oyunları üniversiteye sızdı
Borsa, güne yükselişle başladı
Uygun fiyata aksiyon kamerası
Obama: Nükleer program en az 10 yıl durmalı
O ilimiz için 7 şiddetinde deprem uyarısı!
Dolar/euro güne böyle başladı
20 kişi adliyeye sevk edildi
Aziz Yıldırım'dan derbi için flaş karar!
Beşiktaş'ta Sosa gerçeği!
Eyvah! Kürtler savaşı bırakıyor
Türkiye ve Arabistan arasında Esed'e karşı mutabakat
Avustralya Irak’a yeni birlikler gönderecek
'İstiklal Marşı'mızı en güzel onlar okuyor
Beyaz toz polisi harekete geçirdi
Rehine kurtarma operasyonu
Şofben zehirledi: 1 ölü
Erdoğan, ABD'nin kirli oyununu bozdu
Suikasta karşı tedbirler arttı! Saray'a zehir birimi kuruluyor
Baransu'yu Ergin Saygun'un ifadesi yaktı
Yıldırım'ın sabrı taştı
Avni Aker’in reisi Oscar Cardozo!
3 Bakan iz bırakarak devrediyor
'Türkiye'de en az bin 'vampir hastası' var'
TFF'den Fenerbahçe'ye red cevabı
Sneijder'in sağı, solu belli olmuyor!
‘Kim, F.Bahçe’de kalacak’
Irak ordusu Tikrit’e ilerliyor